Skrevet av Emne: Kamp: Leeds vs Everton lørdag 21.8.21 kl 16:00 @Elland Road på TV2 SP  (Lest 7532 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Sterland

Føler vi hadde tur som fikk med oss poeng fra denne kampen. Dallas, Ayling, Cooper, Bamford er plutselig på Championship-nivå igjen, og vi sliter med å skape noe som helst. Blir fullstendig oppgitt av Cooper, som holder i hver situasjon. Situasjonen de fikk straffe på var et håpløst stykke forsvarsspill, hvor Cooper kommer på feil side av spissen og må holde han for å unngå baklengs… Hvis Roberts og Shackleton er det vi har å by på når vi jakter en goal, da står det dårlig til. Roberts er direkte svak, og må være noe av det dårligste i blant PL-troppene. Vi har for lite kvalitet, og det viser seg kritisk når 3 av 4 av nysigneringen i fjor foreløpig kan kalles bomkjøp.
Full fokus mot 40 p!

ar9

2 standarduttrykk som irriterer meg:

"Shows great character to come from behind"
Javel, så default reaksjon er å legge seg ned og dø hvis man slipper inn det første målet i en kamp?

"Han er i den alderen der han trenger å spille - ikke sitte på benken"
Da lurer jeg på hvilken alder som er ideell for å sitte på benken...
Helt enig. Grusomt irriterende floskler.
Tipper den ideelle alderen for å sitte på benken er mellom 72,5 og 73 år.
Du er pensjonert og har tid.
Samtidig er du fortsatt ung nok til å huske noen gamle sjøslag.


Sent from my iPhone using Tapatalk

auren

Det verste er når man sier: «Rutinert gjort av 19-åringen». Rutine er noe man tilegner seg gjennom et langt fotballiv. Derfor kan ingen unge spillere opptre rutinert, eller spillere som har vært lenge i gamet opptre urutinert.

Sånn! Godt å få det ut!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

flynn

Det verste er når man sier: «Rutinert gjort av 19-åringen». Rutine er noe man tilegner seg gjennom et langt fotballiv. Derfor kan ingen unge spillere opptre rutinert, eller spillere som har vært lenge i gamet opptre urutinert.

Sånn! Godt å få det ut!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det værste uttrykket jeg vet er «flytte beina». Den gang jeg spilte selv kalte vi det «å løpe».

flynn

Hallgeir *

Det verste er når man sier: «Rutinert gjort av 19-åringen». Rutine er noe man tilegner seg gjennom et langt fotballiv. Derfor kan ingen unge spillere opptre rutinert, eller spillere som har vært lenge i gamet opptre urutinert.

Sånn! Godt å få det ut!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Når en spiller som har vært i gamet lenge, gjør noe han vet han ikke burde gjort, da synes jeg han opptrer urutinert. Han burde visst bedre.

Da er det greit å kalle det en urutinert opptreden.  ;)
Super Leeds since 1968

auren

Det verste er når man sier: «Rutinert gjort av 19-åringen». Rutine er noe man tilegner seg gjennom et langt fotballiv. Derfor kan ingen unge spillere opptre rutinert, eller spillere som har vært lenge i gamet opptre urutinert.

Sånn! Godt å få det ut!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Når en spiller som har vært i gamet lenge, gjør noe han vet han ikke burde gjort, da synes jeg han opptrer urutinert. Han burde visst bedre.

Da er det greit å kalle det en urutinert opptreden.  ;)
Da er det en dårlig involvering. En rutinert spiller kan ikke opptre urutinert. Det er en selvmotsigelse i min bok.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Det verste er når man sier: «Rutinert gjort av 19-åringen». Rutine er noe man tilegner seg gjennom et langt fotballiv. Derfor kan ingen unge spillere opptre rutinert, eller spillere som har vært lenge i gamet opptre urutinert.

Sånn! Godt å få det ut!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Når en spiller som har vært i gamet lenge, gjør noe han vet han ikke burde gjort, da synes jeg han opptrer urutinert. Han burde visst bedre.

Da er det greit å kalle det en urutinert opptreden.  ;)
Da er det en dårlig involvering. En rutinert spiller kan ikke opptre urutinert. Det er en selvmotsigelse i min bok.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Whatever!

Kall det hva du vil......
Super Leeds since 1968

samadhi

Har vi noen gang spilt med Koch og Llorente sammen som midtstoppere??

På tide at Koch, Llorente og Rodrigo holder seg skafrie en stung nå, så blir dette bra!
marching on together,
derudaf forever...

auren

Meslier 8 Reddende engel mer enn en gang
Ayling 6 Slet med farta defensivt, ikke så mye med fremover
Cooper 5 Unødvendig straffe, slet med farta
Struijk 6 Klarer seg greit, men har trøbbel innimellom etter bakken
Firpo 6 Mye involvert, men ser shaky ut defensivt
Phillips 8 Bedre og bedre jo lengre kampen varte
Dallas 6 Minus for jobben på andre baklengs, slapp lite til da han ble back
Klich 7 Viktig scoring, flott løp bakfra.
Harrison 7 Starta og avslutta friskt
Bamford 5 Slet med touchet hele matchen. Ser ut som han er stinn av trening
Raphinha 9 Enorm. Helt avhengig av han i drivet
Shackleton Bidro lite, fæle brudd
Roberts Forferdelig innhopp

Bielsa 6 Bedre enn sist, skivebom at Roberts er foran Rodrigo i køa.
9 på Raphinha??? Hvilken kamp så du?

En anonym 1. omgang. Men en god andre omgang.

Roberts med en strålende prestasjon som gav oss corneren til 2-2. Cooper med assist faktisk.

Raphinha, Ayling, Meslier og Dallas våre beste synes jeg.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tydeligvis ikke samme kamp som du når du likestiller Raphinha med Dallas og Ayling.

Raphinha fremdeles MOM hos meg.

Enig at Raphinha var MOM basert på hans andre omgang. Da viser han hvor viktig han kan være. Han har vært en skygge av seg selv de tre omgangene forut for de siste 45. Vi trenger hans x-faktor fremover. Han blir viktig denne sesongen.

Husker da Viduka senket Liverpool alene med 4 scoringer. Han fikk en 9-er i karakter. Der har du lista!

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Meslier 8 Reddende engel mer enn en gang
Ayling 6 Slet med farta defensivt, ikke så mye med fremover
Cooper 5 Unødvendig straffe, slet med farta
Struijk 6 Klarer seg greit, men har trøbbel innimellom etter bakken
Firpo 6 Mye involvert, men ser shaky ut defensivt
Phillips 8 Bedre og bedre jo lengre kampen varte
Dallas 6 Minus for jobben på andre baklengs, slapp lite til da han ble back
Klich 7 Viktig scoring, flott løp bakfra.
Harrison 7 Starta og avslutta friskt
Bamford 5 Slet med touchet hele matchen. Ser ut som han er stinn av trening
Raphinha 9 Enorm. Helt avhengig av han i drivet
Shackleton Bidro lite, fæle brudd
Roberts Forferdelig innhopp

Bielsa 6 Bedre enn sist, skivebom at Roberts er foran Rodrigo i køa.
9 på Raphinha??? Hvilken kamp så du?

En anonym 1. omgang. Men en god andre omgang.

Roberts med en strålende prestasjon som gav oss corneren til 2-2. Cooper med assist faktisk.

Raphinha, Ayling, Meslier og Dallas våre beste synes jeg.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tydeligvis ikke samme kamp som du når du likestiller Raphinha med Dallas og Ayling.

Raphinha fremdeles MOM hos meg.

Enig at Raphinha var MOM basert på hans andre omgang. Da viser han hvor viktig han kan være. Han har vært en skygge av seg selv de tre omgangene forut for de siste 45. Vi trenger hans x-faktor fremover. Han blir viktig denne sesongen.

Husker da Viduka senket Liverpool alene med 4 scoringer. Han fikk en 9-er i karakter. Der har du lista!

auren

Syntes Raphinha var ok i første også. Han prøver alltid å være kreativ, finne åpninger for seg selv og andre. Selvfølgelig lykkes han ikke alltid. Faktisk så misser han ofte. Han har nok størst feilprosent på pasningene, men du verden å bra det er når han lykkes. Det er ikke akkurat støttepasninger eller enkleste løsning han forsøker... Laget skriker etter kreativitet fremover og i Raphinha har vi en som potensielt kan skape noe hver eneste gang han har ballen. Da må man regne med en del feil og brudd i mot. I tilegg jobber han hardt!

Du er voldsomt på hugget når det gjelder å kritisere Raphinha. Hva forventer du av han?

Hvis du bedømmer han etter antall feilpasninger og de gangene han ikke lykkes med en dribling så vil han nok aldri bli mer enn en middels sparker.

Uten sammenligning forøvrig. Men i  Barca så var det ingen som lagde flere brudd i mot og mislykkes med å drible så ofte som Messi.. Det kan man også si om Pablo sin tid i Leeds. Kongen av feilpasninger eller han som innimellom fant åpninger ingen trodde fantes?
« Siste redigering: August 21, 2021, 23:18:13 av Eriksen55 »

Cannavaro

Har vi noen gang spilt med Koch og Llorente sammen som midtstoppere??

På tide at Koch, Llorente og Rodrigo holder seg skadefrie en stund nå, så blir dette bra!

Nei, Koch og Llorente har aldri spilt sammen som stoppere, Koch spilte mest med Coops i begynnelsen av sesongen ifjor.  Jeg tror også at K & L hadde vært en glimrende kombo sammen.  Bielsa er utrolig sta og gjør ikke endringer om han ikke MÅ p.g.a skader/utestengelser.  Cooper er kaptein og blir vel bare tilsidesatt ved nettopp det.
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Leste at noen var skuffet over atmosfæren fra Elland Road. Muulig den ikke hørtes så godt i stadion-mikrofonene, men tror ikke de som var til stede syntes det var tamt. Her er Leeds-lives take on it:

Elland Road revived
It was impossible trying to fight the hairs on the back of your neck rising, even as the team warmed up with the cacophony of support along the Revie Stand.

If that was the hors d'oeuvre, the main course was something quite spectacular.

Yellow flags had been stationed by every seat in the stadium and the waving throughout the final 10 minutes before kick-off made for quite a scene.

The noise rose and rose until Marching on Together peaked before the players had even appeared from the tunnel, perhaps a sign of how eager everyone was to blow away the cobwebs.

The wall of sound showed no signs of diminishing until at least beyond the half-hour mark when the penny possibly dropped on the team’s precarious position in the game.

It’s arguably the least significant moments in a game where the crowd makes a difference. Colleague Joe Donnohue made an excellent point in the press box about Patrick Bamford’s pressing.

What was a seemingly innocuous charging-down of an Everton clearance, which only yielded a goal kick, was roundly applauded on all sides.

That support, that audible encouragement, appreciation, then stays with Bamford and the rest of the team the next time they try to assert Bielsa’s high press.

It was a welcome return and memorable occasion. Who knows what role the fans may yet have on where this campaign goes for the Whites.


------

Tar også med et utdrag fra YEP (Graham Smyth) sitt "The Verdict" av kampen:

Once inside the church the choir began to sing, thousands of yellow flags making a spectacle of it as the two teams walked out and the miracle man himself Marcelo Bielsa took his place in the dugout.

He and his players have had plenty of football matches at Elland Road since the pandemic hit, but this wasn't so much a fixture as an occasion. The traditional songs made it familiar but the noise level made it special, adding an urgency and a tension the sport has lacked in its time behind closed doors.

The atmosphere 10,000 created for the West Brom game last season was good, but with the ground full and rocking, this was an atmosphere on steroids and amid the din, Leeds flexed their muscles. They pressed, harried, shoulder charged and tackled with an intensity to match the feeling in the stands.
« Siste redigering: August 22, 2021, 09:54:55 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Var Koch også skadet, eller bare rett og slett vraka fra kamptropp?
 

Eriksen55

Var Koch også skadet, eller bare rett og slett vraka fra kamptropp?

Var noe rusk i Koch området!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Myhre10

Var Koch også skadet, eller bare rett og slett vraka fra kamptropp?

Lyskeskade

Håkon

Lenge siden jeg har vært på forumet, og
Når jeg leser hva som skrives om kampen mot Everton,
Er det god natt for meg. Mye negativt om feks cooper, stemningen på
Kampen, jaja jeg var det og det var syk stemning før kamp og
I starten, delvis under og selvsagt på målene. Vi ligger under to ganger, do the math.

Tror flere må komme seg på kamp, enn å skrive innlegg.

Å stå på norths når Rap scoret, det var opplevelse uansett hva som skrives her

Takk for meg, blir nok en stund til jeg skriver igjen. Dette innlegget gav sikkert ingen noe  8)
 :D
Leeds for alltid

Hallgeir *

Lenge siden jeg har vært på forumet, og
Når jeg leser hva som skrives om kampen mot Everton,
Er det god natt for meg. Mye negativt om feks cooper, stemningen på
Kampen, jaja jeg var det og det var syk stemning før kamp og
I starten, delvis under og selvsagt på målene. Vi ligger under to ganger, do the math.

Tror flere må komme seg på kamp, enn å skrive innlegg.

Å stå på norths når Rap scoret, det var opplevelse uansett hva som skrives her

Takk for meg, blir nok en stund til jeg skriver igjen. Dette innlegget gav sikkert ingen noe  8)
 :D

Ikke noe kan måle seg med å være til stede på en kampdag. Vi er mange som har opplevd det.

Det er lett å sitte bak et tastatur å kritisere, være negativ når det ikke går som man ønsker.

Jeg håper at du ikke gir opp forumet, men avleverer bidrag til den positive tonen som et forum bør inneholde.

Hører gjerne mer fra deg snart.  8)
Super Leeds since 1968