Skrevet av Emne: Sommervinduet 2018  (Lest 40631 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Jon R

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #60 på: Februar 26, 2018, 21:24:10 »
Hernandez uten kotrakt, og Orta uttaler dette om Saiz og Pontus. Me i no like
Bekymret over at Orta vurderer og uttaler dette  :(
Dette er jo en foppallfaglig vurdering PH eventuelt skal uttale seg om.
Null tiltro til Orta så langt....

Han får et spørsmål og hva skal han si? Den samme gamle regla:"de er under kontrakt, de går ingen steder"? Bedre å lyve og så får vi skuffelsen slengt i trynet?


Han går ingen steder ja. Og da sette 30 mp som det, det koster å kjøpe de fri. Alt under blir blankt avvist

Spiller og agent har for mye makt, slik er det bare. Hvis en spiller har bestemt seg, tilbudet er "bra" for klubb og spiller så går han. Jeg liker det ikke, men det er slik det er! En spiller går ikke hvis klubben mottar skambud, det skjønner også spilleren og agenten.

Et problem med Pontus og Saiz er at de er "gamle", får de et PL eller La Liga tilbud så er det vanskelig for dem å si nei. Blir en eller flere av de gode så blir det en dominoeffekt. Eneste som kan holde de her en sesong til er at de har tro på prosjektet og at det satses på opprykk!

Som da betyr at de forsvinner

Det kan du godt si og tro, men hvis du er så overbevist at det ikke kommer til å satses eller at vi kommer til å rykke opp så skjønner jeg ikke at du gidder å legge så mye energi i å diskutere det år etter år. Er det ikke slitsomt for sjela å ha den innstillingen at det er bare surr og vas som foregår i Leeds United?
Har det vært noe annet de siste 15 åra? mye å rope hurra for? Ja, vi rykket opp fra L1...men det teller ikke fordi å rykke ned og havne der er var den ultimate bekreftelsen på en fullstendig skakkkjørt klubb >:(
Samme klubb, ja, men ny eier. Det blir håpløst å bruke tidligere eieres vanstyre mot Radrizzani. Regnskapene viser at en positiv endring startet allerede med Cellino. Det store bildet er veldig annerledes nå enn for 4 år siden, til tross for at fotballtabellen ikke er hyggelig lesning pr i dag. Det er en helt annen seriøsitet over nåværende eier sammenlignet med de 4 foregående, både når det gjelder økonomisk satsing, evne til å holde det han lover, samt evnen til selvransakelse ref dagens event. Ortas rolle og treffsikkerhet på transferfronten er det svært mange som er kritiske eller skeptiske til, men sannheten er at den «gallupen» endrer seg i takt med resultatene på banen. En god run nå og mange vil snu kappen etter vinden. Det han sier om Saiz og Pontus er jo ikke annet enn pur realitet og selvfølgeligheter og således lite å la seg provosere over.
Jon R.

leedslife

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #61 på: Februar 26, 2018, 21:31:22 »
Vi selger de nok ikke til en Championship klubb. Kommer det et tilbud fra PL så sier det seg selv at vi vil få problemer å beholde de. Samme vil det jo være den dagen vi rykker opp. Ender vi f.eks midt på tabellen og vi har spillere som vil ut i Europa så sier det seg selv at vi må selge. Alle klubber i verden er i den situasjonen uten kanskje Real og City.

Men spørs om det er vel mange PL klubber interesserte i de i forhold til prestasjoner denne sesongen og alder. Tror ikke vi skal bekymre oss så veldig mye for de. Er verre med f.eks Vieira og spillere i den aldersklassen som har endel kamper i Championship. De vil alltid være veldig interessante for mid/low PL klubber.

Ellers synes jeg de svarer ganske greit for seg på spørsmålene de får. Tror nok vi vil få se større vekt på spillerkjøp til sommeren av bedre kvalitet.

Folk må legge fra seg den derre greia at vi er eneste klubben i England som selger de beste. Alle gjør jo det. Fotballen har forandret seg ekstremt mye siden vi var i PL. Lojalitet ligger et helt annet sted og økonomien i fotballen er på et astronomisk nivå. Ha stjernespillere som er i klubben i 10 sesonger og får testemonial kamp. Den tida er forbi.

leedslife

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #62 på: Februar 26, 2018, 21:33:14 »
Hernandez uten kotrakt, og Orta uttaler dette om Saiz og Pontus. Me i no like
Bekymret over at Orta vurderer og uttaler dette  :(
Dette er jo en foppallfaglig vurdering PH eventuelt skal uttale seg om.
Null tiltro til Orta så langt....

Han får et spørsmål og hva skal han si? Den samme gamle regla:"de er under kontrakt, de går ingen steder"? Bedre å lyve og så får vi skuffelsen slengt i trynet?


Han går ingen steder ja. Og da sette 30 mp som det, det koster å kjøpe de fri. Alt under blir blankt avvist

Spiller og agent har for mye makt, slik er det bare. Hvis en spiller har bestemt seg, tilbudet er "bra" for klubb og spiller så går han. Jeg liker det ikke, men det er slik det er! En spiller går ikke hvis klubben mottar skambud, det skjønner også spilleren og agenten.

Et problem med Pontus og Saiz er at de er "gamle", får de et PL eller La Liga tilbud så er det vanskelig for dem å si nei. Blir en eller flere av de gode så blir det en dominoeffekt. Eneste som kan holde de her en sesong til er at de har tro på prosjektet og at det satses på opprykk!

Som da betyr at de forsvinner

Det kan du godt si og tro, men hvis du er så overbevist at det ikke kommer til å satses eller at vi kommer til å rykke opp så skjønner jeg ikke at du gidder å legge så mye energi i å diskutere det år etter år. Er det ikke slitsomt for sjela å ha den innstillingen at det er bare surr og vas som foregår i Leeds United?
Har det vært noe annet de siste 15 åra? mye å rope hurra for? Ja, vi rykket opp fra L1...men det teller ikke fordi å rykke ned og havne der er var den ultimate bekreftelsen på en fullstendig skakkkjørt klubb >:(
Samme klubb, ja, men ny eier. Det blir håpløst å bruke tidligere eieres vanstyre mot Radrizzani. Regnskapene viser at en positiv endring startet allerede med Cellino. Det store bildet er veldig annerledes nå enn for 4 år siden, til tross for at fotballtabellen ikke er hyggelig lesning pr i dag. Det er en helt annen seriøsitet over nåværende eier sammenlignet med de 4 foregående, både når det gjelder økonomisk satsing, evne til å holde det han lover, samt evnen til selvransakelse ref dagens event. Ortas rolle og treffsikkerhet på transferfronten er det svært mange som er kritiske eller skeptiske til, men sannheten er at den «gallupen» endrer seg i takt med resultatene på banen. En god run nå og mange vil snu kappen etter vinden. Det han sier om Saiz og Pontus er jo ikke annet enn pur realitet og selvfølgeligheter og således lite å la seg provosere over.
[/b]

+

baste

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #63 på: Februar 26, 2018, 23:59:49 »
Vil ikke ha for mange utskiftninger.

Ønsker meg Ny keeper, ny makker til Pontus.
De Bock, Berardi og Ayling må være med.

4 Shaw (som kaptein) på midtbanen, sammen med Vieria Dallas og Alioski
Ny ving og ny spiss. Husk vi har Roberts.

Eller så vil dette laget spille seg bedre, en god oppkjøring foran 2018-19 med Hecky, vil gjøre underverker.

Håper vil leve, så lenge jeg lever.

MOT

Promotion 2010

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #64 på: Februar 27, 2018, 07:45:23 »
En som påberoper seg "insinde info" påstår at det ligger nye £ 20-25 millioner i transferpotten til neste år!

Radrizziani sier at det har blitt brukt rundt £ 20 mill hittil i sesongen!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #65 på: Februar 27, 2018, 08:30:08 »
På min liste i ikke prioritert rekkefølge:

Keeper
Midtstopper
Sentral midtbanespiller
Ving
Spiss

Får vi inn 5 kvalitetsspillere her så kan det se veldig lyst ut.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #66 på: Februar 27, 2018, 08:45:37 »
På min liste i ikke prioritert rekkefølge:

Keeper
Midtstopper
Sentral midtbanespiller
Ving
Spiss

Får vi inn 5 kvalitetsspillere her så kan det se veldig lyst ut.

auren
Sett midtstopper x2, så er jeg helt enig.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Johnnyj

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #67 på: Februar 27, 2018, 10:53:38 »
Vil ikke ha for mange utskiftninger.

Ønsker meg Ny keeper, ny makker til Pontus.
De Bock, Berardi og Ayling må være med.

4 Shaw (som kaptein) på midtbanen, sammen med Vieria Dallas og Alioski
Ny ving og ny spiss. Husk vi har Roberts.

Eller så vil dette laget spille seg bedre, en god oppkjøring foran 2018-19 med Hecky, vil gjøre underverker.

Håper vil leve, så lenge jeg lever.

MOT

Vi er heldige om vi får beholde Jansson neste sesong. Han har ikke levert like solid som i forrige.
Men hvis det kommer et bud fra en PL-klubb igjen (southampton) så kan vi ikke stå i veien for en overgang. Tviler på at han har lyst til å rote rundt i championsship resten av karrieren. Er i sin beste alder nå og fortjener å spille på øverste nivå. Bare så det er sagt, så ville ingenting gledet meg mer enn om han blir.

Mine ønsker:
Stopper
Venstreving
Spiss
Keeper



Annesj

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #68 på: Februar 27, 2018, 11:20:09 »
Vil ikke ha for mange utskiftninger.

Ønsker meg Ny keeper, ny makker til Pontus.
De Bock, Berardi og Ayling må være med.

4 Shaw (som kaptein) på midtbanen, sammen med Vieria Dallas og Alioski
Ny ving og ny spiss. Husk vi har Roberts.

Eller så vil dette laget spille seg bedre, en god oppkjøring foran 2018-19 med Hecky, vil gjøre underverker.

Håper vil leve, så lenge jeg lever.

MOT

Vi er heldige om vi får beholde Jansson neste sesong. Han har ikke levert like solid som i forrige.
Men hvis det kommer et bud fra en PL-klubb igjen (southampton) så kan vi ikke stå i veien for en overgang. Tviler på at han har lyst til å rote rundt i championsship resten av karrieren. Er i sin beste alder nå og fortjener å spille på øverste nivå. Bare så det er sagt, så ville ingenting gledet meg mer enn om han blir.

Mine ønsker:
Stopper
Venstreving
Spiss
Keeper




Jeg er ikke helt skråsikker på om Jansson holder bra nok PL nivå heller.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Bjorn

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #69 på: Februar 27, 2018, 14:20:00 »
Vil ikke ha for mange utskiftninger.

Ønsker meg Ny keeper, ny makker til Pontus.
De Bock, Berardi og Ayling må være med.

4 Shaw (som kaptein) på midtbanen, sammen med Vieria Dallas og Alioski
Ny ving og ny spiss. Husk vi har Roberts.

Eller så vil dette laget spille seg bedre, en god oppkjøring foran 2018-19 med Hecky, vil gjøre underverker.

Håper vil leve, så lenge jeg lever.

MOT

Vi er heldige om vi får beholde Jansson neste sesong. Han har ikke levert like solid som i forrige.
Men hvis det kommer et bud fra en PL-klubb igjen (southampton) så kan vi ikke stå i veien for en overgang. Tviler på at han har lyst til å rote rundt i championsship resten av karrieren. Er i sin beste alder nå og fortjener å spille på øverste nivå. Bare så det er sagt, så ville ingenting gledet meg mer enn om han blir.

Mine ønsker:
Stopper
Venstreving
Spiss
Keeper




Jeg er ikke helt skråsikker på om Jansson holder bra nok PL nivå heller.

Ikke skråsikker, men med riktig personer rundt han, så har jeg trua på'n!
Marching On! 4276

Cherry

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #70 på: Februar 27, 2018, 14:24:22 »
Vil ikke ha for mange utskiftninger.

Ønsker meg Ny keeper, ny makker til Pontus.
De Bock, Berardi og Ayling må være med.

4 Shaw (som kaptein) på midtbanen, sammen med Vieria Dallas og Alioski
Ny ving og ny spiss. Husk vi har Roberts.

Eller så vil dette laget spille seg bedre, en god oppkjøring foran 2018-19 med Hecky, vil gjøre underverker.

Håper vil leve, så lenge jeg lever.

MOT

Vi er heldige om vi får beholde Jansson neste sesong. Han har ikke levert like solid som i forrige.
Men hvis det kommer et bud fra en PL-klubb igjen (southampton) så kan vi ikke stå i veien for en overgang. Tviler på at han har lyst til å rote rundt i championsship resten av karrieren. Er i sin beste alder nå og fortjener å spille på øverste nivå. Bare så det er sagt, så ville ingenting gledet meg mer enn om han blir.

Mine ønsker:
Stopper
Venstreving
Spiss
Keeper

Det er utstillingsvindu for mange i VM til sommeren, også for Pontus.
 

Annesj

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #71 på: Februar 27, 2018, 14:26:33 »
Vil ikke ha for mange utskiftninger.

Ønsker meg Ny keeper, ny makker til Pontus.
De Bock, Berardi og Ayling må være med.

4 Shaw (som kaptein) på midtbanen, sammen med Vieria Dallas og Alioski
Ny ving og ny spiss. Husk vi har Roberts.

Eller så vil dette laget spille seg bedre, en god oppkjøring foran 2018-19 med Hecky, vil gjøre underverker.

Håper vil leve, så lenge jeg lever.

MOT

Vi er heldige om vi får beholde Jansson neste sesong. Han har ikke levert like solid som i forrige.
Men hvis det kommer et bud fra en PL-klubb igjen (southampton) så kan vi ikke stå i veien for en overgang. Tviler på at han har lyst til å rote rundt i championsship resten av karrieren. Er i sin beste alder nå og fortjener å spille på øverste nivå. Bare så det er sagt, så ville ingenting gledet meg mer enn om han blir.

Mine ønsker:
Stopper
Venstreving
Spiss
Keeper




Jeg er ikke helt skråsikker på om Jansson holder bra nok PL nivå heller.

Ikke skråsikker, men med riktig personer rundt han, så har jeg trua på'n!

Med Bartley ved siden av seg var han bra ja. Trenger nok en autoritær type ved siden av seg. Om Jansson skal være den autoritære bak der så blir det så som så. Virker ikke som no kapteinsmateriale.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

RoarG

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #72 på: Februar 27, 2018, 16:01:17 »
Vil ikke ha for mange utskiftninger.

Ønsker meg Ny keeper, ny makker til Pontus.
De Bock, Berardi og Ayling må være med.

4 Shaw (som kaptein) på midtbanen, sammen med Vieria Dallas og Alioski
Ny ving og ny spiss. Husk vi har Roberts.

Eller så vil dette laget spille seg bedre, en god oppkjøring foran 2018-19 med Hecky, vil gjøre underverker.

Håper vil leve, så lenge jeg lever.

MOT

Vi er heldige om vi får beholde Jansson neste sesong. Han har ikke levert like solid som i forrige.
Men hvis det kommer et bud fra en PL-klubb igjen (southampton) så kan vi ikke stå i veien for en overgang. Tviler på at han har lyst til å rote rundt i championsship resten av karrieren. Er i sin beste alder nå og fortjener å spille på øverste nivå. Bare så det er sagt, så ville ingenting gledet meg mer enn om han blir.

Mine ønsker:
Stopper
Venstreving
Spiss
Keeper




Jeg er ikke helt skråsikker på om Jansson holder bra nok PL nivå heller.

Ikke skråsikker, men med riktig personer rundt han, så har jeg trua på'n!

Med Bartley ved siden av seg var han bra ja. Trenger nok en autoritær type ved siden av seg. Om Jansson skal være den autoritære bak der så blir det så som så. Virker ikke som no kapteinsmateriale.
Jansson er krigeren. Soldaten. Han trenger noen til å lede seg.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #73 på: Februar 27, 2018, 16:08:20 »
"In my 15 years of experience I never signed a player without the okay of the head coach. Never."

Leeds United director of football, Victor Orta

Skal vi stole på at PH og Orta med Radz sin finansiering finner de rette spillerne til sommeren?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Xern

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #74 på: Februar 27, 2018, 19:51:51 »
"In my 15 years of experience I never signed a player without the okay of the head coach. Never."

Leeds United director of football, Victor Orta

Skal vi stole på at PH og Orta med Radz sin finansiering finner de rette spillerne til sommeren?
Jeg tror vi får et bedre overgangsvindu denne sommeren enn vi har hatt tidligere, både fordi Orta nå kan bygge videre på det laget han har vært med på å sette sammen og Radrizzanis forbedrede innsikt i hva som trengs i rekrutteringsavdelingen ++. Samt at jeg håper på de 10 millionene inn fra Liverpools kjøp av Lewis Cook, som vil gi oss en god del ekstra å rutte med.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Leedsfan

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #75 på: Februar 27, 2018, 20:06:18 »
"In my 15 years of experience I never signed a player without the okay of the head coach. Never."

Leeds United director of football, Victor Orta

Skal vi stole på at PH og Orta med Radz sin finansiering finner de rette spillerne til sommeren?
Jeg tror vi får et bedre overgangsvindu denne sommeren enn vi har hatt tidligere, både fordi Orta nå kan bygge videre på det laget han har vært med på å sette sammen og Radrizzanis forbedrede innsikt i hva som trengs i rekrutteringsavdelingen ++. Samt at jeg håper på de 10 millionene inn fra Liverpools kjøp av Lewis Cook, som vil gi oss en god del ekstra å rutte med.


10 millioner? Norske kroner?


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #76 på: Februar 27, 2018, 21:00:45 »
Kvalitet koster:
Berahino's DAILY wage is £10,000.
He hasn't scored for 2 years.


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

leedslife

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #77 på: Februar 27, 2018, 21:30:28 »
Få han inn sammen med terry og ranieri

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #78 på: April 08, 2018, 09:32:07 »
AR viste oss en ny side i intervjuet på nyåret der han strengt tatt kom med unødvendig kritikk av gamletrener TC. Og han uttrykte skuffelse over spillerne, som hadde fått 'alt' (lange kontrakter til de fleste) og gitt ingenting tilbake...

Det aner meg at det vil komme mer slikt til sommeren. Med 'alle' på lange kontrakter så er det i utgangspunktet ikke plass til nye i stallen. Jeg tror løsningen blir at x antall spillere vil få vite at det blir null satsing på dem i kommende sesong og at de må vekk for å få spille.
Alternativet er å invitere 5-6 stk til å trene med akademiet kommende sesong om de velger å bli på sin grønne gren.

Jeg tror IKKE det er et alternativ for AR at stallen fortsetter intakt som i år.
Jeg tror vi vil se en mer ruthless side der det ryddes plass til 'sterke' forsterkninger i alle lagdeler. Fysikk og kanskje Championshiperfaring er gjerne det heteste kriteriet.

Kinnear har allerede skrevet i kampprogrammet at 'de' har lært masse av den inneværende sesongen, gjort feilvalg de ikke vil gjøre om igjen. Ja, lønnsbudsjettet har allerede økt med 7 millioner, men det er uunngåelig at det vil måtte øke ytterligere.
Problemet blir å gjøre det innenfor FFP-systemet. Det er nok jongleringen innenfor dèt man nå først prøver å finne ut av.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #79 på: April 08, 2018, 09:57:45 »
AR viste oss en ny side i intervjuet på nyåret der han strengt tatt kom med unødvendig kritikk av gamletrener TC. Og han uttrykte skuffelse over spillerne, som hadde fått 'alt' (lange kontrakter til de fleste) og gitt ingenting tilbake...

Det aner meg at det vil komme mer slikt til sommeren. Med 'alle' på lange kontrakter så er det i utgangspunktet ikke plass til nye i stallen. Jeg tror løsningen blir at x antall spillere vil få vite at det blir null satsing på dem i kommende sesong og at de må vekk for å få spille.
Alternativet er å invitere 5-6 stk til å trene med akademiet kommende sesong om de velger å bli på sin grønne gren.

Jeg tror IKKE det er et alternativ for AR at stallen fortsetter intakt som i år.
Jeg tror vi vil se en mer ruthless side der det ryddes plass til 'sterke' forsterkninger i alle lagdeler. Fysikk og kanskje Championshiperfaring er gjerne det heteste kriteriet.

Kinnear har allerede skrevet i kampprogrammet at 'de' har lært masse av den inneværende sesongen, gjort feilvalg de ikke vil gjøre om igjen. Ja, lønnsbudsjettet har allerede økt med 7 millioner, men det er uunngåelig at det vil måtte øke ytterligere.
Problemet blir å gjøre det innenfor FFP-systemet. Det er nok jongleringen innenfor dèt man nå først prøver å finne ut av.

Mens vi tidligere har solgt unna først og fremst for å finansiere drift (resultatet ble da billige nye spillere inn), har vi nå på et vis brukt pengene til økt satsing. Brukbart med transfermidler og 7 mill pund i økt lønn har langt på vei dekt opp for salgene av Wood og Taylor.

Og vi er blitt dårligere.

Orta sier han aldri har kjøpt en spiller som headcoachen ikke vil ha. Vi ser da hva kombinasjonen av Orta og Thomas Christiansen har stelt i stand.

Et lag på tur mot League one. Christiansen totalt uten kunnskap om engelsk fotball.

Det har aldri vært dyrere for oss å feile enn akkurat nå.

Etter nedrykket har vi ikke på noe tidspunkt brukt mer penger (så vidt jeg vet), og knapt vært dårligere.

Det er en formidabel jobb som må gjøres i sommer. Og det vanskeligste blir kanskje å bli kvitt masse daukjøtt.
« Siste redigering: April 08, 2018, 10:01:27 av Kato »
 

DenHviteYeboah

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #80 på: April 08, 2018, 10:00:33 »
AR viste oss en ny side i intervjuet på nyåret der han strengt tatt kom med unødvendig kritikk av gamletrener TC. Og han uttrykte skuffelse over spillerne, som hadde fått 'alt' (lange kontrakter til de fleste) og gitt ingenting tilbake...

Det aner meg at det vil komme mer slikt til sommeren. Med 'alle' på lange kontrakter så er det i utgangspunktet ikke plass til nye i stallen. Jeg tror løsningen blir at x antall spillere vil få vite at det blir null satsing på dem i kommende sesong og at de må vekk for å få spille.
Alternativet er å invitere 5-6 stk til å trene med akademiet kommende sesong om de velger å bli på sin grønne gren.

Jeg tror IKKE det er et alternativ for AR at stallen fortsetter intakt som i år.
Jeg tror vi vil se en mer ruthless side der det ryddes plass til 'sterke' forsterkninger i alle lagdeler. Fysikk og kanskje Championshiperfaring er gjerne det heteste kriteriet.

Kinnear har allerede skrevet i kampprogrammet at 'de' har lært masse av den inneværende sesongen, gjort feilvalg de ikke vil gjøre om igjen. Ja, lønnsbudsjettet har allerede økt med 7 millioner, men det er uunngåelig at det vil måtte øke ytterligere.
Problemet blir å gjøre det innenfor FFP-systemet. Det er nok jongleringen innenfor dèt man nå først prøver å finne ut av.
Tja, hva annet kan han skrive? at de ikke har lært stort denne sesongen..? selvfølgelig prøver man å unnskylde seg for at sesongen har blitt miserabel. Nå får vi se hvordan dette bærer av sted fra august og utover. Personlig har jeg lite tiltro at denne gjengen med AR i spissen skal få oss til PL. Tar gjerne feil her!

Blank_File

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #81 på: April 08, 2018, 10:32:35 »
I etterpåklokskapens lys må det vel sies å være ansettelsen av Heckingbottom som er den verste katastrofen. Vi kan ikke beholde han neste år slik vi holder på nå, men så skulle vi jo ha sluttet og spist trenere i denne klubben med ny eier. Det var i alle fall en soleklar forventning av meg når AR kom inn. Om vi ansetter ny mann i mai så er vi over Cellinos snitt.

Mange her har etterlyst en spilleplan som gjennomsyrer klubben i mange år. Slik vi holder på nå så haster dette mer enn aldri før. Samtidig er det vel få av oss som har tillit til at Orta kan ta seg av den biten.

Denne katastrofesesong har nok en gang malt oss inn i et hjørne og vi nå nok en gang begynne helt på nytt til sommeren, bare at denne gangen har vi ikke noe særlig håp om bedring.

Basert på hva slags kriterier skal vi kjøpe spillere i sommer?

Jon R

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #82 på: April 08, 2018, 10:59:26 »
En fordel med et nøkternt transferbudsjett ( de fleste i stallen er hentet «gratis» eller kjøpt inn for relativt beskjedne summer) og lønnstak er at det blir lettere å offloade evt låne ut spillere. Jeg ser for meg et tosifret antall spillere ut uten at det innebærer total clearout. Lasogga og Pennington forsvinner helt sikkert. Kanskje Pablo. I tillegg ønsker jeg at disse navnene står øverst på transferlista:

Wiedwald
Lonergan
Berardi
Anita
O Kane
Gomes
Murphy
Sacko

I tvil om Klich og Cibicki. Bør kanskje få fler sjanser. 
« Siste redigering: April 08, 2018, 11:01:47 av Jon R »
Jon R.

Jon R

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #83 på: April 08, 2018, 11:16:30 »
AR viste oss en ny side i intervjuet på nyåret der han strengt tatt kom med unødvendig kritikk av gamletrener TC. Og han uttrykte skuffelse over spillerne, som hadde fått 'alt' (lange kontrakter til de fleste) og gitt ingenting tilbake...

Det aner meg at det vil komme mer slikt til sommeren. Med 'alle' på lange kontrakter så er det i utgangspunktet ikke plass til nye i stallen. Jeg tror løsningen blir at x antall spillere vil få vite at det blir null satsing på dem i kommende sesong og at de må vekk for å få spille.
Alternativet er å invitere 5-6 stk til å trene med akademiet kommende sesong om de velger å bli på sin grønne gren.

Jeg tror IKKE det er et alternativ for AR at stallen fortsetter intakt som i år.
Jeg tror vi vil se en mer ruthless side der det ryddes plass til 'sterke' forsterkninger i alle lagdeler. Fysikk og kanskje Championshiperfaring er gjerne det heteste kriteriet.

Kinnear har allerede skrevet i kampprogrammet at 'de' har lært masse av den inneværende sesongen, gjort feilvalg de ikke vil gjøre om igjen. Ja, lønnsbudsjettet har allerede økt med 7 millioner, men det er uunngåelig at det vil måtte øke ytterligere.
Problemet blir å gjøre det innenfor FFP-systemet. Det er nok jongleringen innenfor dèt man nå først prøver å finne ut av.
Tja, hva annet kan han skrive? at de ikke har lært stort denne sesongen..? selvfølgelig prøver man å unnskylde seg for at sesongen har blitt miserabel. Nå får vi se hvordan dette bærer av sted fra august og utover. Personlig har jeg lite tiltro at denne gjengen med AR i spissen skal få oss til PL. Tar gjerne feil her!
Hva som sies og skrives betyr naturligvis lite i den store sammenhengen, men vi får jo virkelig håpe at læringskurven er bratt. Førstelagssatsingen har vært katastrofal på mange plan, og jeg forventer at Radrizanni tar grep som vil ryste organisasjonen. Jeg er mest spent på hva han gjør med Orta, som bør sitte svært utsatt til når sesongen skal evalueres. Frykter at jobben som er gjort med akademiet og den målbare fremgangen til u-23 og nedover kan bli halmstrået som redder jobben hans.
Jon R.

DenHviteYeboah

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #84 på: April 08, 2018, 13:38:34 »
AR viste oss en ny side i intervjuet på nyåret der han strengt tatt kom med unødvendig kritikk av gamletrener TC. Og han uttrykte skuffelse over spillerne, som hadde fått 'alt' (lange kontrakter til de fleste) og gitt ingenting tilbake...

Det aner meg at det vil komme mer slikt til sommeren. Med 'alle' på lange kontrakter så er det i utgangspunktet ikke plass til nye i stallen. Jeg tror løsningen blir at x antall spillere vil få vite at det blir null satsing på dem i kommende sesong og at de må vekk for å få spille.
Alternativet er å invitere 5-6 stk til å trene med akademiet kommende sesong om de velger å bli på sin grønne gren.

Jeg tror IKKE det er et alternativ for AR at stallen fortsetter intakt som i år.
Jeg tror vi vil se en mer ruthless side der det ryddes plass til 'sterke' forsterkninger i alle lagdeler. Fysikk og kanskje Championshiperfaring er gjerne det heteste kriteriet.

Kinnear har allerede skrevet i kampprogrammet at 'de' har lært masse av den inneværende sesongen, gjort feilvalg de ikke vil gjøre om igjen. Ja, lønnsbudsjettet har allerede økt med 7 millioner, men det er uunngåelig at det vil måtte øke ytterligere.
Problemet blir å gjøre det innenfor FFP-systemet. Det er nok jongleringen innenfor dèt man nå først prøver å finne ut av.
Tja, hva annet kan han skrive? at de ikke har lært stort denne sesongen..? selvfølgelig prøver man å unnskylde seg for at sesongen har blitt miserabel. Nå får vi se hvordan dette bærer av sted fra august og utover. Personlig har jeg lite tiltro at denne gjengen med AR i spissen skal få oss til PL. Tar gjerne feil her!
Hva som sies og skrives betyr naturligvis lite i den store sammenhengen, men vi får jo virkelig håpe at læringskurven er bratt. Førstelagssatsingen har vært katastrofal på mange plan, og jeg forventer at Radrizanni tar grep som vil ryste organisasjonen. Jeg er mest spent på hva han gjør med Orta, som bør sitte svært utsatt til når sesongen skal evalueres. Frykter at jobben som er gjort med akademiet og den målbare fremgangen til u-23 og nedover kan bli halmstrået som redder jobben hans.
Mitt tips om hvordan ting er i klubben til seriestart august 2018:
1. Rad er fortsatt Mr. Nice Guy....
2. Orta er fortsatt sportsdirektør
3. Hecky er trener
4. Saiz, Lasogga og Pablo har forsvunnet
5.O`Kane, Phillips, Sacko, Wiedwald og Grot er fortsatt i stallen og skal satses på....
6. Det har vært aktivitet i transfermarkedet og har kommet inn 4 nye spillere som ikke fører til at trøyesalget går til himmels...
7. Vi krangler på forumet om de nye holder høyt nok nivå....
8.Håkon skriver på forumet at vi burde bytte ut Hecky med Ranieri...
9. Bookmakerne tipper Leeds på 13. plass
10. Et flertall på forumet tipper direkte opprykk eller playoff for Leeds....

leedslife

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #85 på: April 08, 2018, 15:06:31 »
Alle de som blir nevnt over her henger i en tynn tråd. de er jo knapt med i kamptroppen nå tross skader og suspensjoner.
Grot ser jeg ingen grunn til å kvitte oss med heller ikke Phillips. her bør nok et utlån være aktuelt pga alder og potensiale. vi må ikke gå i Tom Lees fella igjen.
For meg er det viktigste at Pontus blir og at enten Saiz eller Hernandez blir. I en perfekt verden burde de to kjempet om samme plass på laget. Sentralt bak spissen. Fungerer ikke optimalt sammen i start 11éren pr nu. Trenger en ving som gir laget en annen dimensjon enn nå. Fart, kraft og 1mot1 ferdigheter.
Ny keeper, ny venstreback,ny stopper, ny venstreving og ny spiss MÃ… hentes inn.
Gledelig at Ayling, Roberts, Klitch( som jeg fortsatt har tro på) kommer tilbake til pre-season. Også håper jeg at to unggutter tar steget og er med rundt laget neste sesong. Pearce og Clarke hadde jo vært perfekt mtp posisjonene dems :-)
Også tipper jeg fortsatt at optimismen blandt oss kommer når fellesferien kommer. Og jeg tror også Håkon kommer til å drømme om Ranieri, terry og crouch 8)

kalle_92

  • Gjest
Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #86 på: April 08, 2018, 20:00:27 »
AR viste oss en ny side i intervjuet på nyåret der han strengt tatt kom med unødvendig kritikk av gamletrener TC. Og han uttrykte skuffelse over spillerne, som hadde fått 'alt' (lange kontrakter til de fleste) og gitt ingenting tilbake...

Det aner meg at det vil komme mer slikt til sommeren. Med 'alle' på lange kontrakter så er det i utgangspunktet ikke plass til nye i stallen. Jeg tror løsningen blir at x antall spillere vil få vite at det blir null satsing på dem i kommende sesong og at de må vekk for å få spille.
Alternativet er å invitere 5-6 stk til å trene med akademiet kommende sesong om de velger å bli på sin grønne gren.

Jeg tror IKKE det er et alternativ for AR at stallen fortsetter intakt som i år.
Jeg tror vi vil se en mer ruthless side der det ryddes plass til 'sterke' forsterkninger i alle lagdeler. Fysikk og kanskje Championshiperfaring er gjerne det heteste kriteriet.

Kinnear har allerede skrevet i kampprogrammet at 'de' har lært masse av den inneværende sesongen, gjort feilvalg de ikke vil gjøre om igjen. Ja, lønnsbudsjettet har allerede økt med 7 millioner, men det er uunngåelig at det vil måtte øke ytterligere.
Problemet blir å gjøre det innenfor FFP-systemet. Det er nok jongleringen innenfor dèt man nå først prøver å finne ut av.
Tja, hva annet kan han skrive? at de ikke har lært stort denne sesongen..? selvfølgelig prøver man å unnskylde seg for at sesongen har blitt miserabel. Nå får vi se hvordan dette bærer av sted fra august og utover. Personlig har jeg lite tiltro at denne gjengen med AR i spissen skal få oss til PL. Tar gjerne feil her!
Hva som sies og skrives betyr naturligvis lite i den store sammenhengen, men vi får jo virkelig håpe at læringskurven er bratt. Førstelagssatsingen har vært katastrofal på mange plan, og jeg forventer at Radrizanni tar grep som vil ryste organisasjonen. Jeg er mest spent på hva han gjør med Orta, som bør sitte svært utsatt til når sesongen skal evalueres. Frykter at jobben som er gjort med akademiet og den målbare fremgangen til u-23 og nedover kan bli halmstrået som redder jobben hans.
Mitt tips om hvordan ting er i klubben til seriestart august 2018:
1. Rad er fortsatt Mr. Nice Guy....
2. Orta er fortsatt sportsdirektør
3. Hecky er trener
4. Saiz, Lasogga og Pablo har forsvunnet
5.O`Kane, Phillips, Sacko, Wiedwald og Grot er fortsatt i stallen og skal satses på....
6. Det har vært aktivitet i transfermarkedet og har kommet inn 4 nye spillere som ikke fører til at trøyesalget går til himmels...
7. Vi krangler på forumet om de nye holder høyt nok nivå....
8.Håkon skriver på forumet at vi burde bytte ut Hecky med Ranieri...
9. Bookmakerne tipper Leeds på 13. plass
10. Et flertall på forumet tipper direkte opprykk eller playoff for Leeds....
Jeg er glad du har tro på at Jansson blir. Positivt! (Fra spøk til halvor, jeg tror han forsvinner i løpet av transfervinduet.)

Cherry

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #87 på: April 09, 2018, 09:49:34 »
En fordel med et nøkternt transferbudsjett ( de fleste i stallen er hentet «gratis» eller kjøpt inn for relativt beskjedne summer) og lønnstak er at det blir lettere å offloade evt låne ut spillere. Jeg ser for meg et tosifret antall spillere ut uten at det innebærer total clearout. Lasogga og Pennington forsvinner helt sikkert. Kanskje Pablo. I tillegg ønsker jeg at disse navnene står øverst på transferlista:

Wiedwald
Lonergan
Berardi
Anita
O Kane
Gomes
Murphy
Sacko

I tvil om Klich og Cibicki. Bør kanskje få fler sjanser.

De du nevner her , bortsett fra O Kane har nok beskjeden lønn - og Murphy har vel utgående kontrakt denen sesongen.
Etter siste kamper mener jeg Dallas og Philips (Mowatt om igjen) har en svært dalende kurve - og kan off loades.
Klich bør vurderes på nytt, han er det mye fotball i - og spiller nå fast på ett topplag i treskolandet...sier sitt.
Chibicki....vel,. nå kommer Antonsson tilbake til pre season fra ett postivt utlån i Blackburn - men
jeg tror det holder med 1-en- av disse videre.

Gjerne flere ungguter opp da, veldig positivt med BPF , Pearce og nå O Donnel og denne no 16 i troppen  :D

Saiz kommer faktisk i skyggen av Pablo om dagen, han skal liksom prøve "for mye" - men bevares ...beholder
gjerne de 2 selv om jeg tror at Monk ligger i sivet og bare venter...om Brum` holder seg.

Jeeez for ett loppemarked vi kan holde etter sesongen! ;D
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #88 på: Mai 15, 2018, 17:11:42 »
Phil Hay
@PhilHayYEP
EFL says it's transfer window is now open and has been since May 7. That applies to domestic transfers. The window for international transfers (as dictated by FIFA) opens on June 9. Deadline for permanent deals is August 9. Standard loans can be completed until August 31. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Sommervinduet 2018
« Svar #89 på: Mai 15, 2018, 18:42:14 »
Phil Hay
@PhilHayYEP
EFL says it's transfer window is now open and has been since May 7. That applies to domestic transfers. The window for international transfers (as dictated by FIFA) opens on June 9. Deadline for permanent deals is August 9. Standard loans can be completed until August 31. #lufc


???
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973