Skrevet av Emne: Victor Orta og transferlogistikk  (Lest 9132 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ibster

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #30 på: April 15, 2018, 20:25:46 »
Oppsummerer godt det vi har vært vitne til gjennom sesongen!

NESTEN 25 MILLIONER PUND, SIER DU!!!!!!!!!


Vi kunne vunnet serien med 4-5 gode spillere for samme sum!


Send dette til Radden!!!

Ta med hva han har sendt ut av dørene, så blir det bekksvart.

Veldig godt oppsummert innledningsvis Kato, jeg er stort sett enig selv om du er noe strengere med terningkasta enn meg.

Som en formildende omstendighet tror jeg det økonomisk ikke er helt bekmørkt mtp. spillerverdiutvikling.


ibster

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #31 på: April 21, 2018, 17:29:06 »
Phil Hay:

Lots of speculation about Leeds United sporting director Victor Orta recently - Deportivo approached him last week but Orta has turned them down. Intends to stay at Leeds. The sporting director's job at Deportivo is going to another Spaniard, Carmelo del Pozo. #lufc

DenHviteYeboah

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #32 på: April 21, 2018, 19:52:12 »
Phil Hay:

Lots of speculation about Leeds United sporting director Victor Orta recently - Deportivo approached him last week but Orta has turned them down. Intends to stay at Leeds. The sporting director's job at Deportivo is going to another Spaniard, Carmelo del Pozo. #lufc
Da kan vi glemme alt som har med de 6 første plassene å gjøre neste sesong :( Tør ikke å tenke på hva Orta kommer til å hente av dyre middelmådigheter. Mannen er en skandale!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #33 på: April 21, 2018, 19:58:51 »
Phil Hay:

Lots of speculation about Leeds United sporting director Victor Orta recently - Deportivo approached him last week but Orta has turned them down. Intends to stay at Leeds. The sporting director's job at Deportivo is going to another Spaniard, Carmelo del Pozo. #lufc
Da kan vi glemme alt som har med de 6 første plassene å gjøre neste sesong :( Tør ikke å tenke på hva Orta kommer til å hente av dyre middelmådigheter. Mannen er en skandale!
Jeg har en annen teori. Orta/Radrizzani vet meget godt hvor de bommet forrige sommer. De "har lært masse denne sesongen" - det har vi deres egne ord for. Jeg tror vi vil ha en helt annen strategi denne sommeren. :)
« Siste redigering: April 21, 2018, 20:00:32 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #34 på: April 21, 2018, 20:12:30 »
Phil Hay:

Lots of speculation about Leeds United sporting director Victor Orta recently - Deportivo approached him last week but Orta has turned them down. Intends to stay at Leeds. The sporting director's job at Deportivo is going to another Spaniard, Carmelo del Pozo. #lufc
Da kan vi glemme alt som har med de 6 første plassene å gjøre neste sesong :( Tør ikke å tenke på hva Orta kommer til å hente av dyre middelmådigheter. Mannen er en skandale!
Jeg har en annen teori. Orta/Radrizzani vet meget godt hvor de bommet forrige sommer. De "har lært masse denne sesongen" - det har vi deres egne ord for. Jeg tror vi vil ha en helt annen strategi denne sommeren. :)
Tror du har rett, Asbjørn.



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Hallgeir *

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #35 på: April 21, 2018, 20:17:48 »
Phil Hay:

Lots of speculation about Leeds United sporting director Victor Orta recently - Deportivo approached him last week but Orta has turned them down. Intends to stay at Leeds. The sporting director's job at Deportivo is going to another Spaniard, Carmelo del Pozo. #lufc
Da kan vi glemme alt som har med de 6 første plassene å gjøre neste sesong :( Tør ikke å tenke på hva Orta kommer til å hente av dyre middelmådigheter. Mannen er en skandale!
Jeg har en annen teori. Orta/Radrizzani vet meget godt hvor de bommet forrige sommer. De "har lært masse denne sesongen" - det har vi deres egne ord for. Jeg tror vi vil ha en helt annen strategi denne sommeren. :)

Dersom duoen ikke har lært av feilene de har gjort denne sesongen, og at kommende ikke viser klar framgang i forhold til årets, kommer også undertegnede til å begynne å tvile på at Rad klarer å ta klubben opp til PL.
Super Leeds since 1968

leedslife

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #36 på: April 21, 2018, 20:18:55 »
Phil Hay:

Lots of speculation about Leeds United sporting director Victor Orta recently - Deportivo approached him last week but Orta has turned them down. Intends to stay at Leeds. The sporting director's job at Deportivo is going to another Spaniard, Carmelo del Pozo. #lufc
Da kan vi glemme alt som har med de 6 første plassene å gjøre neste sesong :( Tør ikke å tenke på hva Orta kommer til å hente av dyre middelmådigheter. Mannen er en skandale!
Jeg har en annen teori. Orta/Radrizzani vet meget godt hvor de bommet forrige sommer. De "har lært masse denne sesongen" - det har vi deres egne ord for. Jeg tror vi vil ha en helt annen strategi denne sommeren. :)

Forfriskende at noen lager en slik teori ;D ;D
Tror nok vi vil se et leeds lag bedre rustet for cc neste sesong

GeirO

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #37 på: April 21, 2018, 22:28:42 »
Ser det har blitt veldig mange spillerkjøp det siste året. Skulle tro Rad og Orta hørte på dette forumet som sier Kjøp, kjøp, kjøp. Mange mislykkede kjøp, selvfølgelig, men en slik statistikk tror jeg alle lag har. Utrolig vanskelig å skye blink.

Er derfor bare å håpe på at d'herrer har lært.

Hvis de mener at det skal kjøpes langt færre, men dyrere/bedre spillere, tror jeg kanskje de kommer til å slite litt. Tror kanskje ikke så mange av det kaliberet ønsker seg til Championship. Så da gjenstår det at de treffer bedre med de kjøpene de gjør. Dvs. de har lært mer om hvilke typer som passer for Leeds i denne ligaen.

Svakheten med "Nå har vi lært"-teorien, er vel at Orta har vært mange år i England nå, og det kan tyde på at han lærer sent....

Hvis de mener at det skal satses mer på britiske spillere, er det jo litt rart at Orta evt. får bli. Hvis han blir, tror jeg fortsatt mange sydeuropeere blir kjøpt inn (men at de har lært). Det skal vel innrømmes at det er de vi har betalt mest for, som har spilt best denne sesongen. Men som sagt; tror det blir vanskelig å hente inn noen på nivået over.

Synes også denne satsingen med å kjøpe inn så mange utenlandske, unge spillere til vårt ungdomslag, er litt merkelig, all den tid det er de unge britiske som er gode nok til å få sjansen på førstelaget (Pearce, O'Connor, BPF...). Virker foreløpig ikke som noe genistrek.

Litt rotate innlegg, som egentlig beskriver at jeg er litt usikker på hva som er riktig å satse på framover.
Håper ikke Rad/Orta er like usikker......
MOT

Promotion 2010

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #38 på: April 22, 2018, 08:53:42 »
Ser det har blitt veldig mange spillerkjøp det siste året. Skulle tro Rad og Orta hørte på dette forumet som sier Kjøp, kjøp, kjøp. Mange mislykkede kjøp, selvfølgelig, men en slik statistikk tror jeg alle lag har. Utrolig vanskelig å skye blink.

Er derfor bare å håpe på at d'herrer har lært.

Hvis de mener at det skal kjøpes langt færre, men dyrere/bedre spillere, tror jeg kanskje de kommer til å slite litt. Tror kanskje ikke så mange av det kaliberet ønsker seg til Championship. Så da gjenstår det at de treffer bedre med de kjøpene de gjør. Dvs. de har lært mer om hvilke typer som passer for Leeds i denne ligaen.

Svakheten med "Nå har vi lært"-teorien, er vel at Orta har vært mange år i England nå, og det kan tyde på at han lærer sent....

Hvis de mener at det skal satses mer på britiske spillere, er det jo litt rart at Orta evt. får bli. Hvis han blir, tror jeg fortsatt mange sydeuropeere blir kjøpt inn (men at de har lært). Det skal vel innrømmes at det er de vi har betalt mest for, som har spilt best denne sesongen. Men som sagt; tror det blir vanskelig å hente inn noen på nivået over.

Synes også denne satsingen med å kjøpe inn så mange utenlandske, unge spillere til vårt ungdomslag, er litt merkelig, all den tid det er de unge britiske som er gode nok til å få sjansen på førstelaget (Pearce, O'Connor, BPF...). Virker foreløpig ikke som noe genistrek.

Litt rotate innlegg, som egentlig beskriver at jeg er litt usikker på hva som er riktig å satse på framover.
Håper ikke Rad/Orta er like usikker......


Det er vel fortsatt begrensninger på HVOR klubbene i England kan hente unge spillere fra. Det må være i fra et bestemt nærområde.

Europa er langt større når Leeds skal bygge opp akademiet igjen.

Antar dette er grunnen.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Barry

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #39 på: April 22, 2018, 10:47:27 »
For å sette kritikken av Orta i perspektiv:

@PhilHayYEP
the last par is a good one. A top wage of 15k a week and fees of £2m/£3m mean you’re in a game of trying to find under-valued players - which isn’t easy. Orta doesn’t set the financial parameters.
« Siste redigering: April 22, 2018, 16:16:21 av Barry »
 

DenHviteYeboah

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #40 på: April 22, 2018, 15:34:00 »
For å sette kritikken av Orta inn i et perspektiv:

@PhilHayYEP
the last par is a good one. A top wage of 15k a week and fees of £2m/£3m mean you’re in a game of trying to find under-valued players - which isn’t easy. Orta doesn’t set the financial parameters.
Da må man ha toppfolk til å finne talenter. Orta har vist i flere år i England at han ikke er i den kategorien >:(

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #41 på: April 23, 2018, 23:08:33 »
Syns denne fra waccoe godt kan postes her også:

I went through this on another thread...really think he gets a bad rap for his signings are Boro.
 
January 2016
Ritchie de Laet (loan) - Verdict: A solid signing who plugged Boro's defensive gaps
Julien de Sart - Verdict: Too early to judge but the signs are promising

Gaston Ramirez (loan + permanent) - Verdict: A mixed bag for a player who'll be surely leaving this summer
Jordan Rhodes - Verdict: Not given a chance to prove himself in the top-flight
Kike Sola (loan) - Verdict: One that will be a Boro quiz question in years to come
 
Summer 2016
Antonio Barragan - Verdict: Started well but downhill ever since
Calum Chambers (loan) - Verdict: An outstanding talent who can hold his head high
Fabio da Silva - Verdict: A success - and surely a guaranteed starter next year

Marten de Roon - Verdict: Improved as the season has gone on but yet to justify price-tag
Bernardo Espinosa - Verdict: One who will be better judged at the end of next season
Viktor Fischer - Verdict: A tough year but there's clearly a player in there
Brad Guzan - Verdict: A puzzling acquisition who will be looking forward to a new chapter

Alvaro Negredo (loan) - Verdict: A decent goals return given his lack of service
Adama Traore - Verdict: An exciting talent who has yet to harness his potential
Victor Valdes - Verdict: Done everything that could have been asked of him on-the-pitch

 
January 2017
Patrick Bamford - Verdict: Hardly featured this season but a crucial figure next year
Rudy Gestede - Verdict: Yet to prove value-for-money but has time to change that
Adlene Guedioura - Verdict: A shock addition who remains on the periphery

 
Green = Perceived (potential) success by Middlesborough by May 2017
Red = Perceived failures by Middlesborough by May 2017
Black = Neutral signings
 
His hit rate for them is far greater than some make out. Lets not forget that one of the most gushed about Championship players this season was scouted and brought in by Orta (Traore). 
 
 
Think some of those signings were absolutely spot on. People went mental over him signing Negredo and Valdes for them.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #42 på: April 23, 2018, 23:25:58 »
For å sette kritikken av Orta inn i et perspektiv:

@PhilHayYEP
the last par is a good one. A top wage of 15k a week and fees of £2m/£3m mean you’re in a game of trying to find under-valued players - which isn’t easy. Orta doesn’t set the financial parameters.
Da må man ha toppfolk til å finne talenter. Orta har vist i flere år i England at han ikke er i den kategorien >:(

8 av de som startet for U-23 i kveld var det en eller annen som sa at Orta har hentet!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

kjella

  • Gjest
Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #43 på: April 24, 2018, 00:16:33 »
Jeg vil ikke taes som en Orta-tilhenger - men på U23 som har spilt særdeles bra siste 10 kamper er de fleste av spillerne hans signeringer. I kveldens kamp var 8 av 11 startere det. Men det ser jo også ut som han har bommet på endel U-spillere (også).

Spissparet på U 18 som vant serien er også i suksesskategorien, selv om en 16 åring som signeres fra York ikke høres helt "Orta ut". Men han var en avgjørende faktor i at vi brukte penger på han har jeg lest. Fremover skal hovedtyngden av signeringer være talenter fra balløya sies det.

Jeg er sikkert naiv og det som verre er - men har i hvertfall kost meg med å se U 23 kamper etter jul. Av de siste 10 kampene er kun 1 tapt. Har fått med meg de fleste på "skjermen". For meg har Clarke, Dalby, Strujik og Rey vært de som har imponert aller mest (egentlig like mye som de 3 som har blitt "hentet opp") - idag var i tillegg nesten hele  resten av laget meget bra - men om noen andre skal trekkes frem; store pluss til Stevens, Denton og Diaz (men det skal sies at Bristol City så svake ut - spesielt i 1. omgang). Særdeles ballsikkert Leeds lag, grenser mot litt i overkant fokus på ballbesittelse noen ganger - men så bryter man igjennom med Clarke eller Dalby og viser i tillegg stor gjennombruddskraft....Og laget har mange "atleter" - det er alltid godt å se.

I tillegg til U23 spillerne har vi 16 åringen Ryan Edmondson. Som kanskje er det aller råeste (dog mest uferdige) talentet. Og den bulgarske spisskollegaen - er en mulig joker - Kun (altfor langt fullstendig navn så sent på kvelden). Og vil nevne midtstopper Cresswell (ja sønnen til vår spiss fra noen år tilbake) - han ser også meget bra ut de gangene jeg har sett han - men har vel såvidt fylt 16...så det er et godt stykke frem....og en enda yngre en i 15 årig midtbanespiller Nohan Kenneh som er et voldsomt talent - med i U 18 allerede - så ung at han ikke ble en del av "scholar" inntaket - vi gir han kanskje proffkontrakt på direkten når han fyller 16 (?)

Pearce, Bailey-Peacock og O´Connor har slått igjennom i år og blitt en del av A-stallen sammen med Vieira og Philips.
Er spent på finnen, japaneren og Roberts - kan være en positiv overraskelse eller to der blant disse - Roberts best odds... ??.

Kunne vi virkelig gått for det og fått inn 3 eller 4 virkelig dominante spillere på championship nivå - sånn ca 1 i hver lagdel - tror jeg fremtiden blir veldig mye hvitere enn mange ser for seg - også for våre "aller beste". Om vi samtidig får orden på skadesituasjonen.

Bare en overstadig positiv ytring sent på mandagskvelden ----. For å bearbeide nok en skuffende sesong - for A-laget. Når man har fulgt laget i over 50 år er man blitt herdet - og lært seg å nyte øyeblikkene hvor man opplever noe positivt. Eller ---------- i hvertfall antydning til det.

« Siste redigering: April 24, 2018, 00:23:55 av kjella »

baste

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #44 på: April 24, 2018, 00:20:56 »
Kan være at frustrasjon til oss supportere har tatt overhånd, mye av det Orta har tilført klubben, begynner å gi resultater.
Det er ikke så enkelt at vi ( garantert) hadde lykkes, om pengene kun ble brukt på 3-4 kvalitets spillere.
Orta bommet kraftig på spisskjøp. Tabbe å hente ny venstreback. Tysk keeper som overhode ikke leverte.

Likte oversikte over, som viser at en mer nyansert historikk til Orta.

Synsinger, sannheter mm, har vi nok av her på forumet. Ikke alltid detreffer så godt de heller  8)

MOT

leedslife

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #45 på: April 24, 2018, 05:52:04 »
Jeg vil ikke taes som en Orta-tilhenger - men på U23 som har spilt særdeles bra siste 10 kamper er de fleste av spillerne hans signeringer. I kveldens kamp var 8 av 11 startere det. Men det ser jo også ut som han har bommet på endel U-spillere (også).

Spissparet på U 18 som vant serien er også i suksesskategorien, selv om en 16 åring som signeres fra York ikke høres helt "Orta ut". Men han var en avgjørende faktor i at vi brukte penger på han har jeg lest. Fremover skal hovedtyngden av signeringer være talenter fra balløya sies det.

Jeg er sikkert naiv og det som verre er - men har i hvertfall kost meg med å se U 23 kamper etter jul. Av de siste 10 kampene er kun 1 tapt. Har fått med meg de fleste på "skjermen". For meg har Clarke, Dalby, Strujik og Rey vært de som har imponert aller mest (egentlig like mye som de 3 som har blitt "hentet opp") - idag var i tillegg nesten hele  resten av laget meget bra - men om noen andre skal trekkes frem; store pluss til Stevens, Denton og Diaz (men det skal sies at Bristol City så svake ut - spesielt i 1. omgang). Særdeles ballsikkert Leeds lag, grenser mot litt i overkant fokus på ballbesittelse noen ganger - men så bryter man igjennom med Clarke eller Dalby og viser i tillegg stor gjennombruddskraft....Og laget har mange "atleter" - det er alltid godt å se.

I tillegg til U23 spillerne har vi 16 åringen Ryan Edmondson. Som kanskje er det aller råeste (dog mest uferdige) talentet. Og den bulgarske spisskollegaen - er en mulig joker - Kun (altfor langt fullstendig navn så sent på kvelden). Og vil nevne midtstopper Cresswell (ja sønnen til vår spiss fra noen år tilbake) - han ser også meget bra ut de gangene jeg har sett han - men har vel såvidt fylt 16...så det er et godt stykke frem....og en enda yngre en i 15 årig midtbanespiller Nohan Kenneh som er et voldsomt talent - med i U 18 allerede - så ung at han ikke ble en del av "scholar" inntaket - vi gir han kanskje proffkontrakt på direkten når han fyller 16 (?)

Pearce, Bailey-Peacock og O´Connor har slått igjennom i år og blitt en del av A-stallen sammen med Vieira og Philips.
Er spent på finnen, japaneren og Roberts - kan være en positiv overraskelse eller to der blant disse - Roberts best odds... ??.

Kunne vi virkelig gått for det og fått inn 3 eller 4 virkelig dominante spillere på championship nivå - sånn ca 1 i hver lagdel - tror jeg fremtiden blir veldig mye hvitere enn mange ser for seg - også for våre "aller beste". Om vi samtidig får orden på skadesituasjonen.

Bare en overstadig positiv ytring sent på mandagskvelden ----. For å bearbeide nok en skuffende sesong - for A-laget. Når man har fulgt laget i over 50 år er man blitt herdet - og lært seg å nyte øyeblikkene hvor man opplever noe positivt. Eller ---------- i hvertfall antydning til det.

Fantastisk

Eriksen55

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #46 på: April 24, 2018, 09:56:35 »
Syns denne fra waccoe godt kan postes her også:

I went through this on another thread...really think he gets a bad rap for his signings are Boro.
 
January 2016
Ritchie de Laet (loan) - Verdict: A solid signing who plugged Boro's defensive gaps
Julien de Sart - Verdict: Too early to judge but the signs are promising

Gaston Ramirez (loan + permanent) - Verdict: A mixed bag for a player who'll be surely leaving this summer
Jordan Rhodes - Verdict: Not given a chance to prove himself in the top-flight
Kike Sola (loan) - Verdict: One that will be a Boro quiz question in years to come
 
Summer 2016
Antonio Barragan - Verdict: Started well but downhill ever since
Calum Chambers (loan) - Verdict: An outstanding talent who can hold his head high
Fabio da Silva - Verdict: A success - and surely a guaranteed starter next year

Marten de Roon - Verdict: Improved as the season has gone on but yet to justify price-tag
Bernardo Espinosa - Verdict: One who will be better judged at the end of next season
Viktor Fischer - Verdict: A tough year but there's clearly a player in there
Brad Guzan - Verdict: A puzzling acquisition who will be looking forward to a new chapter

Alvaro Negredo (loan) - Verdict: A decent goals return given his lack of service
Adama Traore - Verdict: An exciting talent who has yet to harness his potential
Victor Valdes - Verdict: Done everything that could have been asked of him on-the-pitch

 
January 2017
Patrick Bamford - Verdict: Hardly featured this season but a crucial figure next year
Rudy Gestede - Verdict: Yet to prove value-for-money but has time to change that
Adlene Guedioura - Verdict: A shock addition who remains on the periphery

 
Green = Perceived (potential) success by Middlesborough by May 2017
Red = Perceived failures by Middlesborough by May 2017
Black = Neutral signings
 
His hit rate for them is far greater than some make out. Lets not forget that one of the most gushed about Championship players this season was scouted and brought in by Orta (Traore). 
 
 
Think some of those signings were absolutely spot on. People went mental over him signing Negredo and Valdes for them.

En del av de signeringene som er merket i rødt er jo i utganspunktet bra signeringer. Gestede var en proven målskårer. Viktor Fischer et stort talent. Brad Guzan er gammel mann som skulle være back up. Antonio Barragan spilte fast i Primera, nesten 200 kamper. Gaston Ramirez på free transfer er helt innafor å signere.

Dette er alle signeringer som i utgangspunktet er bra. At Orta skal ha skyld for at dette ble mislykket er drøyt.

Marten de Roon gjorde det ok, men kostet 10, 5 mill pund. Levde ikke opp til prisen. Adlene Guedioura kostet nesten 5 mill pund. Begge er dyre bomkjøp. Utrolig i grunn. For har lest her inne at pris er avgjørende for om han slår til eller ei  ;) 

Mange av disse signeringene hadde blitt godt mottatt her inne. Enkelte av dem har jo også flere ønsket seg til klubben.

Dette viser at det å betale mye penger ikke alltid betyr det samme som suksess. Selv gode spillere kan bli en fiasko. Di Maria til United er kanskje det beste eksemplet, sammen med Kagawa. De Bruyne i Chelsea. Listen er lang.

Det er nok mer nyansert en at en høy prislapp= garantert kvalitet og suksess.

Orta har sammen med Rads, TC og resten av staben bommet på noen spillere. Noen ganger så trenger spillerne tid på å tilpasse seg et annet land og liga. Noen forblir bomkjøp, mens andre kan fortsatt slå til. Dette er ikke noe annerledes i Leeds enn andre klubber.

Det som har blitt gjort med akademiet og de lagene er jo strålende. Har absolutt troen på Orta. At Deportivo er ute etter hans tjenster bør fortelle oss at han besitter mye kompetanse.

« Siste redigering: April 24, 2018, 13:43:43 av eriksen55 »

Cherry

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #47 på: April 24, 2018, 15:21:32 »
Dette innlegget i rødt, grønt og sort setter jo Orta i ett mer positivt lys må jeg si.....han har helt klart fått tak i mye talent i tiden
i Boro - MEN nå skal det også sies at han da hadde en mye større pengesekk og kjøpe spillere fra, noe som gjør at man kan velge på en annen hylle.

U23 og U18 blomstrer jo nå siste del av sesongen, og det er veldig betryggende - da det bør være emner der til og ta opp i stallen
i tillegg til Pearce, BPF og O Donnel som jo har kommet inn som friske , sultne spillere....og de fleste av kjøpene der har jo Orta stått for.
Virker også som U23 har en meget dyktig Coach i spanjolen Corberan.

3-4 gode signeringer (med fare for og gjenta svært mange ) samt beholde de beste i stallen - vil gi oss en meget spennende jubileumssesong.
 

samadhi

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #48 på: April 24, 2018, 18:45:56 »
Blir en spennende sommer vi nå snart går inn i.
Forhåpentligvis har vi lært en del fra det som skjedde i fjor sommer, og ikke minst er utgangspunktet helt annerledes nå.

I fjor startet vi sommeren med Rad, Orta og TC til å styre skuta. 3 mann der kun Orta hadde erfaring fra engelsk fotball. Rad ny som eier og TC som ung trener inn fra Kypros.
I tillegg til dette så forsvant Green, Taylor, Bartley, Bridcutt, Doukara og Wood som alle spilte mer eller mindre fast året før, og da særlig Green, Bartley og Wood som kanskje var våre tre beste spillere i 16/17 sesongen.
Vi hadde også med oss en elendig avslutning på sesongen inn til sommeren.

Slik sett var nok utfordringene større enn både de og fansen så for seg, og det var lett å se seg blind på det som hadde vært en god sesong.

Tror vi står mye bedre rustet til sommeren nå og spesielt om vi klarer å holde på de beste spillerne våre.
Rad har fått ett år i eierstolen og vet hva som forventes i denne klubben. Orta bør ha god oversikt over hvilke spilletyper som må inn og vi har en trener som kjenner divisjonen bedre enn noen andre.
Tror januar var ett varsel om hva som skjer til sommeren. Færre spillere til litt høyere pris og mer safe enn bare utlendinger fra mindre ligaer i Europa. I tillegg kommer vi til å nyte veldig godt av de spilleren som allerede har kommet og de som kommer fra egen stall. Der virker kvaliteten å være så bra at vi kan ha en mye mindre og bedre førstelagsstall enn vi har hatt i år, og spe på med unggutta etter behov.
marching on together,
derudaf forever...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #49 på: April 24, 2018, 19:06:23 »
Jeg er veldig glad for NYANSENE som kommer frem i denne tråden nå. :)

Ikke enten-eller og skyttergravsskriving, men flere som kommer med gode og NYE momenter inn i debatten. :)

Er bare så fornøyd med det at det måtte skrives. :)

Keep it coming!

(skal se vettisen, kjelvi. MCMidjo med flere også hiver seg på. De vil helt sikkert ha noe å bidra med de også)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #50 på: April 24, 2018, 20:07:51 »
Jeg er veldig glad for NYANSENE som kommer frem i denne tråden nå. :)

Ikke enten-eller og skyttergravsskriving, men flere som kommer med gode og NYE momenter inn i debatten. :)

Er bare så fornøyd med det at det måtte skrives. :)

Keep it coming!

(skal se vettisen, kjelvi. MCMidjo med flere også hiver seg på. De vil helt sikkert ha noe å bidra med de også)
+ 1, Asbjørn.
Jon R.

Cherry

 

leedslife

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #52 på: April 26, 2018, 20:56:55 »
For å bygge videre på Barrys innlegg:

Det virker som vi er på jakt etter engelske spillere denne sommeren.
Vi kan vel enes om at vi er 3-5 kvalitetspillere unna en slagkraftig første 11ér.
La oss si vi har et sted mellom 10-20 mill pund å bruke. Da går jeg ut i fra at Saiz og Pontus blir. Samme gjelder Orta.

Hvilket muligheter har vi med dagens lønnsbudsjett?
Hvor mye må lønnsbudsjettet justeres for at vi kan få inn de riktige spillerne vi trenger?
Hva er realistisk og hva kan vi forvente til neste sesong?

Sydhagen

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #53 på: April 26, 2018, 21:49:14 »
Vi har gode muligheter om det kuttes i kvantiteten.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cherry

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #54 på: April 27, 2018, 11:47:25 »
Dette blir jo en helv... logistikk , tenker da på å få ut NOK spillere på lån til L1 og L2 for å frigjøre
midler til disse antatt 4-5 kvalitetsspillerne vi helt klart trenger.

Har trua - hvis planer og avgjørelser er klare etter siste kamp for sesongen - ift who to keep, who to let go..
 

Jon R

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #55 på: April 27, 2018, 20:55:32 »
Dette blir jo en helv... logistikk , tenker da på å få ut NOK spillere på lån til L1 og L2 for å frigjøre
midler til disse antatt 4-5 kvalitetsspillerne vi helt klart trenger.

Har trua - hvis planer og avgjørelser er klare etter siste kamp for sesongen - ift who to keep, who to let go..
Stort sett unge spillere, med potensiale...og utviklingsmuligheter. På ikke veldig høy lønn. Noen salg, noen utlån. Tror det ordner seg ganske greit.  :)
Jon R.

samadhi

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #56 på: April 27, 2018, 22:06:18 »
For å bygge videre på Barrys innlegg:

Det virker som vi er på jakt etter engelske spillere denne sommeren.
Vi kan vel enes om at vi er 3-5 kvalitetspillere unna en slagkraftig første 11ér.
La oss si vi har et sted mellom 10-20 mill pund å bruke. Da går jeg ut i fra at Saiz og Pontus blir. Samme gjelder Orta.

Hvilket muligheter har vi med dagens lønnsbudsjett?
Hvor mye må lønnsbudsjettet justeres for at vi kan få inn de riktige spillerne vi trenger?
Hva er realistisk og hva kan vi forvente til neste sesong?


Engelske spillere høres fornuftig ut, men jeg håper og er også ganske sikker på at klubben vil forsette sitt søk ute i Europa i tillegg.
Tror sjansen er stor for å finne veldig gode spillere til en rimelig penge med rette følere ute. Vi fikk inn spillere som Saiz og Alioski i sommer som kan regnes som kupp, men vi kan ikke hente inn 10 spillere fra mindre ligaer på samme tid.

Tror Orta & co har en god plan på dette til sommeren.
marching on together,
derudaf forever...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #57 på: Mai 05, 2018, 17:20:38 »
O'Rourke spekulerer:

Simon O'Rourke
@simon_orourke
 May 4
Players I believe will leave #lufc this summer (including loanees):
Felix
Lonergan
Murphy
O'Kane
Dallas
Soggy Pete
Sacko
Cheesebiscuit

Would we really miss any of them?

...

Andy Waugh
@csameoldsameold
 May 4
Replying to @simon_orourke
My list is slightly different, Felix, Lonergan, Pennington, Roofe, Lasogga, Grot (loan) Antonsson, Murphy, PML, Cibiski, Klich and Jansson.  I do prefer your list in all honesty, but only Jansson, Saiz and Roofe will bring in decent money.  1/2 will go, IMO.

...
Simon O'Rourke
@simon_orourke
 May 4
Forgot all about Pennington. Consider him added to my list. I don't think we'll sell Saiz or Pontus.

... for svar på tweeten ellers kan de leses her
https://twitter.com/simon_orourke/status/992370242469974016
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #58 på: Mai 05, 2018, 18:03:49 »
Jobben med å bli kvitt spillere er like viktig som de vi må få inn. Stakkar Orta. Men gjennomsnittslønna vår gir meg håp om at det er mulig å bli kvitt noe av tomgodset.

RoarG

Sv: Victor Orta og transferlogistikk
« Svar #59 på: Mai 05, 2018, 18:23:01 »
Synes vel Klich kan bli. Fikk jo ikke sjansen under TC. De andre kan gå. Er nok redd for at Jansson og Saiz forsvinner dersom det ikke kommer kvalitet inn.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020