Skrevet av Emne: Sesongen i Championship - 2018-19  (Lest 180226 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

stian

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #270 på: Oktober 02, 2018, 23:02:46 »
Mange uavgjortresultat som går vår vei i de andre kampene i kveld. WBA og Sheffield United skal ut i litt tricky kamper i morgen og kan fort avgi poeng. Med seier mot Brentford på lørdag tror jeg vi går inn i landslagspausen som serieleder.

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #271 på: Oktober 02, 2018, 23:04:36 »
11 kamper etter seier borte mot Hull:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #272 på: Oktober 02, 2018, 23:08:18 »
bet 365

Leeds United after 11 league games:

2013-14: 14 points, 13th.
2014-15: 15 points, 11th.
2015-16: 11 points, 18th.
2016-17: 16 points, 12th.
2017-18: 20 points, 4th.
2018-19, 22 points, 1st.

#LUFC

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #273 på: Oktober 02, 2018, 23:09:56 »
bet 365

Leeds United after 11 league games:

2013-14: 14 points, 13th.
2014-15: 15 points, 11th.
2015-16: 11 points, 18th.
2016-17: 16 points, 12th.
2017-18: 20 points, 4th.
2018-19, 22 points, 1st.

#LUFC
Angående 2018/19 så har vel WBA noe de skulle ha sagt i morgen...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #274 på: Oktober 02, 2018, 23:24:39 »
Elland Road Owl

21 goals from 11 league games.
1 defeat from 11 league games.
5 clean sheets from 11 league games.
Plus 13 goal difference.
Top of the Championship.
All with injuries to key players,  claims of not being able to finish and certain players being "shit"....
#TrustInBielsa #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #275 på: Oktober 02, 2018, 23:30:25 »
Tvil....

62. 63. 64. 68. 72.

Percentage of possession #LUFC have had in their last 5 games.

#ColinWankerDidntDieForThis


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #276 på: Oktober 06, 2018, 09:19:25 »
Skysports statto

In the previous 14 Championship seasons the side top after 11 games have gone on to be promoted 9 times.

Can current @SkyBetChamp leaders @LUFC make it 10? Watch them host @BrentfordFC live on Saturday from 12 noon, Sky Sports Main Event and Sky Sports Football.


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #277 på: Oktober 06, 2018, 20:40:47 »
Jeg synes vi er langt bedre enn det tabellsituasjonen tilsier!!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #278 på: Oktober 06, 2018, 21:32:25 »
Jeg synes vi er langt bedre enn det tabellsituasjonen tilsier!!!!
Ligger vi der vi ligger nå når majoriteten av de skadde spillerne er tilbake, kan vi ro dette i land!
Jon R.

GeirO

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #279 på: Oktober 07, 2018, 11:52:16 »
Tvil....

62. 63. 64. 68. 72.

Percentage of possession #LUFC have had in their last 5 games.

#ColinWankerDidntDieForThis
Jo lavere posession-prosent vi har, jo flere mål scorer vi, er min erfaring denne sesongen. Noen som orker å sjekke det.
MOT

Torpe-do

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #280 på: Oktober 07, 2018, 12:13:35 »
Tvil....

62. 63. 64. 68. 72.

Percentage of possession #LUFC have had in their last 5 games.

#ColinWankerDidntDieForThis
Jo lavere posession-prosent vi har, jo flere mål scorer vi, er min erfaring denne sesongen. Noen som orker å sjekke det.

Er vel ikkje heilt urimeleg, det. Etter at laga såg korleis me spelte fotball dei første kampane, så vart vel fort taktikken å legge seg meir bakpå.

Larsen.

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #281 på: Oktober 08, 2018, 16:26:11 »
Er det noen som har et godt tips til en nettside som man kan se høydepunkter fra de andre kampene i Championship? :)
Pride of Yorkshire

Hallgeir *

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #282 på: Oktober 14, 2018, 16:33:19 »
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #283 på: Oktober 17, 2018, 18:55:11 »
Statzone
When comparing the @premierleague and @SkyBetChamp possession percentages so far this season, #LUFC rank third behind #MCFC and #CFC. #MUFC are closely followed by #BrentfordFC who are also on 56%. #EFL #MOT #PL

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #284 på: Oktober 18, 2018, 21:21:52 »
FourFourTwo

Ti beste Championshipspillerne så langt:
- solide navn, det skal de ha!

1. Harvey Barnes (West Brom)
2. Neal Maupay (Brentford)
3. Dwight Gayle (West Brom)
4. Pablo Hernandez (Leeds)
5. Ollie Watkins (Brentford)
6. Mason Mount (Derby)
7. Bradley Dack (Blackburn)
8. Mateusz Klich (Leeds)
9. John Egan (Sheffield United)
10. Adam Reach (Sheffield Wednesday)

Klich:
Marcelo Bielsa has a reputation for improving individuals, and Poland international Klich is a case in point.
Effectively abandoned by ex-Leeds manager Thomas Christiansen – he was sent out on loan to Utrecht after failing to impress – the 28-year-old midfielder has been a revelation upon his return to Elland Road.
Klich is revelling in his new role as a box-to-box operator, and his energy, intelligent movement and astute decision-making mark him out as one of the division’s best. With four goals and three assists, the Pole is proving to be the all-round package.

Hernandez:
Bielsa said Hernandez is “one of the best players in his position that I have worked with in my career”, and that is high praise indeed from a man who’s coached the likes of Alexis Sanchez and Dimitri Payet.
Before the Spanish winger picked up an injury at the end of August, it wasn’t difficult to see why the Leeds boss was so rich in his praise. Hernandez tormented every full-back he encountered from from his wide-right position, and the 33-year-old was just about unplayable.
The irresistible Spaniard was beating his markers for fun, supplying a lorry-load of chances for team-mates, and had made two goals and scored three more from just five starts. His impending return is bad news for the rest of the division.



Read more at https://www.fourfourtwo.com/features/ranked-10-best-players-championship-so-far-season#SQbjlZEXPxreMC77.99
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #285 på: Oktober 19, 2018, 22:01:50 »
Serien er i gang igjen :)

'boro leder 2-0 over Wednesday og er pr tiden ligaleder.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bromancer

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #286 på: Oktober 19, 2018, 22:23:10 »
Serien er i gang igjen :)

'boro leder 2-0 over Wednesday og er pr tiden ligaleder.

Mye takket være ekstremt svakt forsvarsspill av den godeste Tom Lees

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #287 på: Oktober 19, 2018, 22:25:33 »
Serien er i gang igjen :)

'boro leder 2-0 over Wednesday og er pr tiden ligaleder.
Med seier i morgen er vi forbi dem.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #288 på: Oktober 19, 2018, 22:25:35 »
Serien er i gang igjen :)

'boro leder 2-0 over Wednesday og er pr tiden ligaleder.

Mye takket være ekstremt svakt forsvarsspill av den godeste Tom Lees

Reach KAN det der med kjempegoaler!

2-1, 81 minutter spilt.

Ayala fikk nettopp kort - what's new under the sun :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #289 på: Oktober 21, 2018, 15:06:48 »
Det kan virke som flere her inne ser for seg at sesongen er i ferd med å glippe - igjen.

Jeg er ikke der i det hele tatt.
Javisst trenger vi seire nå, strengt tatt trenger vi å gå på et 'run' igjen.
Det har jeg troen på at vi kan klare.
WBA blir tøffe, ellers er det bare å stå på og innbringe trepoengere fremover.

NÃ… begynner vi å få folk tilbake. I første kamp er det naturlig at man er litt rustne. Men i neste kamp regner jeg med at vi får Hernandez fra start, at Clarke blir benyttet om vi ikke fungerer på kanten - og at man har tar tak mht det defensive - dødballer spesielt.

Vi klarte å demme opp for Millwall og Middlesbrough.
Vi skal klare det igjen.

Jeg sier ikke at vi vil lykkes med å holde oss blant topp to fremover, jeg er spent som bare det.
Men ennå ser jeg for meg at vi er vel så rustet for den kampen som de andre lagene rundt oss.

Bring'em on!

:)
« Siste redigering: Oktober 21, 2018, 15:09:35 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

DenHviteYeboah

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #290 på: Oktober 21, 2018, 17:15:45 »
Det kan virke som flere her inne ser for seg at sesongen er i ferd med å glippe - igjen.

Jeg er ikke der i det hele tatt.
Javisst trenger vi seire nå, strengt tatt trenger vi å gå på et 'run' igjen.
Det har jeg troen på at vi kan klare.
WBA blir tøffe, ellers er det bare å stå på og innbringe trepoengere fremover.

NÃ… begynner vi å få folk tilbake. I første kamp er det naturlig at man er litt rustne. Men i neste kamp regner jeg med at vi får Hernandez fra start, at Clarke blir benyttet om vi ikke fungerer på kanten - og at man har tar tak mht det defensive - dødballer spesielt.

Vi klarte å demme opp for Millwall og Middlesbrough.
Vi skal klare det igjen.

Jeg sier ikke at vi vil lykkes med å holde oss blant topp to fremover, jeg er spent som bare det.
Men ennå ser jeg for meg at vi er vel så rustet for den kampen som de andre lagene rundt oss.

Bring'em on!

:)
Deler mye med deg her. Det er noe med spillestilen vår og Bielsa som gjør at jeg tror vi finner tilbake igjen. Når det er sagt, så tror jeg nok vi mangler en 2-3 spillere som har PL nivå. Det er en del i vår tropp som sannsynligvis ikke hadde fått plass verken på Huddersfield, Newcastle eller Burnley.....

Cherry

 

Cannavaro

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #292 på: Oktober 25, 2018, 11:09:29 »
Klippet denne fra FB - skrevet igår kveld :
‎Sean Kearney‎ til All Leeds Arent We!!!
3 t ·
Please give me your opinions.
Just watched the debate on Sky. Leeds top.
The two “Experts” were asked who would go up. Neither of em gave Leeds a mention. Bellamy knew of Biesla before Leeds and said he’s a genius but the players would burn out around Christmas cos of the training and intensity and they all agreed that without one or two goal every two games strikers in the squad no team gets out of the championship.
My opinion is we don’t have a 23 goal in 46 game striker.
Are they correct. History is against us is it?

Hva mener folket her på forumet ??  Er Bielsa ball såpass krevende at spillerne blir "utbrent", og hva med slitasje/skader med sånn type fotball ??   og har vi ikke en 20+ mål angriper/spiss i stallen ??  Kan Roofe putte 20 + for oss ?
MFLU - Miracles For Leeds United

Sydhagen

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #293 på: Oktober 25, 2018, 11:23:29 »
Klippet denne fra FB - skrevet igår kveld :
‎Sean Kearney‎ til All Leeds Arent We!!!
3 t ·
Please give me your opinions.
Just watched the debate on Sky. Leeds top.
The two “Experts” were asked who would go up. Neither of em gave Leeds a mention. Bellamy knew of Biesla before Leeds and said he’s a genius but the players would burn out around Christmas cos of the training and intensity and they all agreed that without one or two goal every two games strikers in the squad no team gets out of the championship.
My opinion is we don’t have a 23 goal in 46 game striker.
Are they correct. History is against us is it?

Hva mener folket her på forumet ??  Er Bielsa ball såpass krevende at spillerne blir "utbrent", og hva med slitasje/skader med sånn type fotball ??   og har vi ikke en 20+ mål angriper/spiss i stallen ??  Kan Roofe putte 20 + for oss ?

Historien viser jo at dette er sant, men håpet er jo at den engelske mentaliteten vil passe Bielsa bedre og at de ikke brenner ut så fort.
Men samtidig så er jo kampprogrammet beintøft i denne divisjonen...
Nå er jo Pablo og Roofe tilbake etter noen uker med skade og har sikkert mye overskudd etter den perioden. Douglas har fått seg en "pause" nå også. Og etterhvert kommer Bamford tilbake. Og vi har også Izzy som kommer på banen etter jul. Så her er mange spillere som kommer tilbake med overskudd etterhvert.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #294 på: Oktober 25, 2018, 11:25:05 »
Klippet denne fra FB - skrevet igår kveld :
‎Sean Kearney‎ til All Leeds Arent We!!!
3 t ·
Please give me your opinions.
Just watched the debate on Sky. Leeds top.
The two “Experts” were asked who would go up. Neither of em gave Leeds a mention. Bellamy knew of Biesla before Leeds and said he’s a genius but the players would burn out around Christmas cos of the training and intensity and they all agreed that without one or two goal every two games strikers in the squad no team gets out of the championship.
My opinion is we don’t have a 23 goal in 46 game striker.
Are they correct. History is against us is it?

Hva mener folket her på forumet ??  Er Bielsa ball såpass krevende at spillerne blir "utbrent", og hva med slitasje/skader med sånn type fotball ??   og har vi ikke en 20+ mål angriper/spiss i stallen ??  Kan Roofe putte 20 + for oss ?

Med 8 kamper og 5 mål (snitt på 0,62), og masse selvtillit i bøtta, kan selvsagt Roofe score 20 mål. Skadefri så blir han å gjøre det.
 

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #295 på: Oktober 25, 2018, 11:40:47 »
Klippet denne fra FB - skrevet igår kveld :
‎Sean Kearney‎ til All Leeds Arent We!!!
3 t ·
Please give me your opinions.
Just watched the debate on Sky. Leeds top.
The two “Experts” were asked who would go up. Neither of em gave Leeds a mention. Bellamy knew of Biesla before Leeds and said he’s a genius but the players would burn out around Christmas cos of the training and intensity and they all agreed that without one or two goal every two games strikers in the squad no team gets out of the championship.
My opinion is we don’t have a 23 goal in 46 game striker.
Are they correct. History is against us is it?

Hva mener folket her på forumet ??  Er Bielsa ball såpass krevende at spillerne blir "utbrent", og hva med slitasje/skader med sånn type fotball ??   og har vi ikke en 20+ mål angriper/spiss i stallen ??  Kan Roofe putte 20 + for oss ?
Har lenge ment at Leeds har for tynn stall. Hva Leeds-stallen står for, får først svaret på etter nyttår. Jeg ønsker meg i allefall forsterkninger i januar. De må være reelle, ikke noen flere ung-gutter som ender opp som backup-spillere (jf. Baker, Blackman, Harrison). Vi har sett i det siste hvor sårbart forsvaret vårt er for skader og suspensjoner. Ønsker minst en, og helst to, ny(e) midtstoppere.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bromancer

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #296 på: Oktober 25, 2018, 12:09:49 »
Ja, når vi til tider spiller med 3 bak og kun en av dem i utgangspunkter er midtstopper så er vel det en klar indikasjon på en viss mangel på stallbredde

Eriksen55

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #297 på: Oktober 25, 2018, 15:32:17 »
Klippet denne fra FB - skrevet igår kveld :
‎Sean Kearney‎ til All Leeds Arent We!!!
3 t ·
Please give me your opinions.
Just watched the debate on Sky. Leeds top.
The two “Experts” were asked who would go up. Neither of em gave Leeds a mention. Bellamy knew of Biesla before Leeds and said he’s a genius but the players would burn out around Christmas cos of the training and intensity and they all agreed that without one or two goal every two games strikers in the squad no team gets out of the championship.
My opinion is we don’t have a 23 goal in 46 game striker.
Are they correct. History is against us is it?

Hva mener folket her på forumet ??  Er Bielsa ball såpass krevende at spillerne blir "utbrent", og hva med slitasje/skader med sånn type fotball ??   og har vi ikke en 20+ mål angriper/spiss i stallen ??  Kan Roofe putte 20 + for oss ?
Har lenge ment at Leeds har for tynn stall. Hva Leeds-stallen står for, får først svaret på etter nyttår. Jeg ønsker meg i allefall forsterkninger i januar. De må være reelle, ikke noen flere ung-gutter som ender opp som backup-spillere (jf. Baker, Blackman, Harrison). Vi har sett i det siste hvor sårbart forsvaret vårt er for skader og suspensjoner. Ønsker minst en, og helst to, ny(e) midtstoppere.

2 stoppere inn håper jeg ikke skjer. Vi har sluppuet inn nest minst mål i ligaen, så  dårlig stillt er vi ikke. Vi har Berardi, Cooper, Pontus, Ayling, Phillips, Shaugnessy og Forshaw (Bilesa har uttalt det)  som kan spille stoppere. Hvis vi leier ut Shaug, syntes jeg dem kan hente inn en stopper til. Men må heller ikke glemme at det er flere gode stoppere på u23.  Ayling har levert flere gode kamper på stopper plassen, men det virker som flere vurderer han kun på bakgrunn av Swansea kampen da han slet en del. Phillips, gigant i går. Tviler på at det hentes inn noen her.

Skal våge påstanden at Berardi, Cooper og Pontus er soleklart blant topp 3 stopper trio i CC og at det er få klubber som har så mange gode alternativer på stopperplassen. At dem opprinnelig er høyreback eller midtbane spiller jo overhode ingen rolle så lenge dem er gode som stoppere. Det er bare en fordel at dem behersker og er gode på flere plasser. Skader, taktiske endringer osv.

Jeg likte han som var linket fra Oxford. Offensiv høyreback, som også kan spolle venstreback og stopper. En annvendelig spiller som kan utfordre/ være backup for Ayling primært, men også resten av forsvarsrekken.

Roofe, Bamford og Roberts holder. Roofe har bra snitt og scoret igjen i går. Roberts 3 mål på 5 kamper som spiss. Bamford er kanskje den beste av dem. Men man trenger ikke en spiss som scorer 25 mål for å rykke opp hvis vi har 3 stk som tilsammen har 25, vinger med tilsammen 15 og Klich 10 og stoppere og resten klarer 10-12 mål..

Jeg vil ha inn en ekstra ving. En ordentlig dribleving som kan spille på begge sider. Send gjerne Harrison tilbake og gi heller Clarke de sjansene i stedet. I tilegg blir Izzy B snart klar. Han kan utfordre Saiz og vingene,

Da står jeg igjen med Baker. Hva skal vi med han? Lånt inn som benkevarmer. Jeg hadde sendt han hjem og erstattet han med en som kan spille i rollen til Klich og Saiz, bare enda bedre!

Spørsmålet er ikke om vi rykker opp. Det gjør vi med dagens stall. Forsterker vi handler det kun om hvor stor margin vi rykker opp med :)

MOT

« Siste redigering: Oktober 25, 2018, 15:36:54 av eriksen55 »

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #298 på: Oktober 25, 2018, 15:42:15 »
Klippet denne fra FB - skrevet igår kveld :
‎Sean Kearney‎ til All Leeds Arent We!!!
3 t ·
Please give me your opinions.
Just watched the debate on Sky. Leeds top.
The two “Experts” were asked who would go up. Neither of em gave Leeds a mention. Bellamy knew of Biesla before Leeds and said he’s a genius but the players would burn out around Christmas cos of the training and intensity and they all agreed that without one or two goal every two games strikers in the squad no team gets out of the championship.
My opinion is we don’t have a 23 goal in 46 game striker.
Are they correct. History is against us is it?

Hva mener folket her på forumet ??  Er Bielsa ball såpass krevende at spillerne blir "utbrent", og hva med slitasje/skader med sånn type fotball ??   og har vi ikke en 20+ mål angriper/spiss i stallen ??  Kan Roofe putte 20 + for oss ?
Har lenge ment at Leeds har for tynn stall. Hva Leeds-stallen står for, får først svaret på etter nyttår. Jeg ønsker meg i allefall forsterkninger i januar. De må være reelle, ikke noen flere ung-gutter som ender opp som backup-spillere (jf. Baker, Blackman, Harrison). Vi har sett i det siste hvor sårbart forsvaret vårt er for skader og suspensjoner. Ønsker minst en, og helst to, ny(e) midtstoppere.

2 stoppere inn håper jeg ikke skjer. Vi har sluppuet inn nest minst mål i ligaen, så  dårlig stillt er vi ikke. Vi har Berardi, Cooper, Pontus, Ayling, Phillips, Shaugnessy og Forshaw (Bilesa har uttalt det)  som kan spille stoppere. Hvis vi leier ut Shaug, syntes jeg dem kan hente inn en stopper til. Men må heller ikke glemme at det er flere gode stoppere på u23.  Ayling har levert flere gode kamper på stopper plassen, men det virker som flere vurderer han kun på bakgrunn av Swansea kampen da han slet en del. Phillips, gigant i går. Tviler på at det hentes inn noen her.

Skal våge påstanden at Berardi, Cooper og Pontus er soleklart blant topp 3 stopper trio i CC og at det er få klubber som har så mange gode alternativer på stopperplassen. At dem opprinnelig er høyreback eller midtbane spiller jo overhode ingen rolle så lenge dem er gode som stoppere. Det er bare en fordel at dem behersker og er gode på flere plasser. Skader, taktiske endringer osv.

Jeg likte han som var linket fra Oxford. Offensiv høyreback, som også kan spolle venstreback og stopper. En annvendelig spiller som kan utfordre/ være backup for Ayling primært, men også resten av forsvarsrekken.

Roofe, Bamford og Roberts holder. Roofe har bra snitt og scoret igjen i går. Roberts 3 mål på 5 kamper som spiss. Bamford er kanskje den beste av dem. Men man trenger ikke en spiss som scorer 25 mål for å rykke opp hvis vi har 3 stk som tilsammen har 25, vinger med tilsammen 15 og Klich 10 og stoppere og resten klarer 10-12 mål..

Jeg vil ha inn en ekstra ving. En ordentlig dribleving som kan spille på begge sider. Send gjerne Harrison tilbake og gi heller Clarke de sjansene i stedet. I tilegg blir Izzy B snart klar. Han kan utfordre Saiz og vingene,

Da står jeg igjen med Baker. Hva skal vi med han? Lånt inn som benkevarmer. Jeg hadde sendt han hjem og erstattet han med en som kan spille i rollen til Klich og Saiz, bare enda bedre!

Spørsmålet er ikke om vi rykker opp. Det gjør vi med dagens stall. Forsterker vi handler det kun om hvor stor margin vi rykker opp med :)

MOT
Om vi rykker opp med dagens stall? Ja, muligens. Men jeg vil spikre opprykket. At spillerne er gode nok er mye mulig. Vi har sett at mange spillere har vært ute med skade allerede. Det er den muligheten jeg vil forsøke å garantere meg i mot, Derfor bør stallen styrkes, og helst da i bakre rekker. Du nevner Shaughnessy som et alternativ. Han er skadd, og er langt bak i køen. Jeg vil ha en som kommer først i køen, og Phillips vil jeg ha på midtbanen, ikke i forsvaret, selv om han kan spille der.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

samadhi

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #299 på: Oktober 25, 2018, 15:53:32 »
At vi må ha en eller to spillere som kan score 20+ er bare tull. En av styrkene våre i år er at veldig mange spillere er involvert i scoringer.
Vi har da scoret nest mest i divisjonen så langt uten at en spiller har scoret veldig mye.

Wolves` toppscorer i fjor var Diego Jota med 17 mål på 44 kamper.
Cardiff sin var Callum Paterson med 10 mål på 32 kamper.
Fulham sin toppscorer var venstreback Sessegnon med 15 på 46 kamper.
marching on together,
derudaf forever...