Skrevet av Emne: Kamp: vs Derby County, @EllandRoad, fredag 11/01-19, kl 20.45 på Viasport 2  (Lest 43174 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Dæven, en tråd som snart nærmer seg 400 innlegg :o.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Salim Lamrani

Marcelo Bielsa: "The fans have never supported us as much as they did on Friday night.  The  team understood the importance of this game and they united with the  fans, the team behaved in a way, which made them deserving of the  support of the fans."
#MOT

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Leeds United 2 Derby County 0: Phil Hay's player ratings as Whites dazzle Rams to stake claim



Leeds United celebrate at Elland Road following Jack Harrison's goal against Derby County.

PHIL HAY

Leeds United produced another strong performance on Friday evening at Elland Road as they defeated Derby County 2-0 in the Championship.


But how did we rate the players? Check out Phil Hay's match marks below...

Leeds United:
Bailey Peacock-Farrell - A simple, simple night, which was not necessarily what Bielsa expected. Wasn’t asked to make anything like a difficult save. 6/10

Luke Ayling - Safe and sound and edging back towards his best. Clarke was able to go to town without having to worry about what was behind him. 8/10

Pontus Jansson - This was Jansson’s sort of battlefield; squeezing forwards ruthlessly while Leeds did their thing at the other end of the pitch. 9/10

Liam Cooper - The perfect game to come back into after a spell out with a knee injury. Marriott never surfaced and Nugent’s introduction made no difference. 8/10

Gjanni Alioski - Has he found his best position? Overlapped brilliantly from left-back, to the extent that he always seemed to be where a winger would be. 9/10

Adam Forshaw - A beast of a performance, and arguably his best for Leeds. Had obviously decided that Derby were getting no quarter and gave them none. 9/10

Jack Clarke - Only 18, which makes you wonder how much better he could get. His touch and vision in creating Roofe’s opener was the highlight of the night. 9/10

Mateusz Klich - Leeds’ midfield was all over Derby’s from the start and as much as the goals and assists have dried up, Klich’s running was a problem for County. 7/10

Pablo Hernandez - Passed fit to play and was in his element, enjoying the pace of the game and the dominance Leeds had. Oozed class. 8/10

Jack Harrison - Couldn’t have missed the chance which fell to him but was on hand to take it and there was far more confidence in his display. 7/10

Kemar Roofe - Another cracking finish but just as important was the way he ran the channels and went looking for the ball. Made Marriott look like a statue in comparison. 9/10

Substitutes:

Jamie Shackleton (for Harrison, 63) - Can fit into any situation without looking fazed and it was the sort of dependable change Leeds needed. 7/10

Leif Davis (for Clarke, 79) - The match wasn’t quite up with Derby pressing but Davis gave them no encouragement. 6/10

Subs (not used): Will Huffer, Aapo Halme, Robbie Gotts, Jordan Stevens, Tyler Roberts.

Referee: Andy Davies (Hampshire) - The non-penalty was his linesman’s fault and he got most things right on a heated evening. 7/10

Attendance: 34,668
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Jeg så nettopp extende highlights og fytti katta så gode vi var i går. Forshaw og Clarke herjet vilt med Derby. Clarke må bare få starte kampene fremover. I går holdt han i nesten 80 minutter. Kondisjonen kommer seg!

Og så er jeg enig i at det var noe Batty-esk over 4Shaw i går. Må han bevare den gode formen fra i går. Det blir ikke lett for Bielsa å ta ut laget når de andre kommer tilbake fra skade! Men da er vel noen nye ute  ;D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

gulle

Jeg så nettopp extende highlights og fytti katta så gode vi var i går. Forshaw og Clarke herjet vilt med Derby. Clarke må bare få starte kampene fremover. I går holdt han i nesten 80 minutter. Kondisjonen kommer seg!

Og så er jeg enig i at det var noe Batty-esk over 4Shaw i går. Må han bevare den gode formen fra i går. Det blir ikke lett for Bielsa å ta ut laget når de andre kommer tilbake fra skade! Men da er vel noen nye ute  ;D

auren
sett highligts nå , for en spiller Clarke blir! hvilken kontrakt har han, vi må låse han fast til Leeds
Nå rykker vi opp! Jasederja

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
 
Darren Arnott
@coacharnott
It’s been almost 24 hours & I still can’t get over the atmosphere at Elland Road last night. Absolutely phenomenal support that helped to push the lads forward. Fans are unreal. #LUFC #MOT
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Så kampen på nytt i opptak nå. Forshaw faktisk enda bedre enn jeg husket det. Ikke én feilpasning i hele kampen, og helt sjef i duellspillet. I tillegg bidreo han stort offensivt også, bl a med en strøken pasning til Clarke som åpnet hele forsvaret til Derby.
Ayling også bedre enn jeg husket, til tross for et par feilpasninger. Brøt bl a foran flere ganger.
Pontus også helt konge, drev jo angriperne til Derby til vanvidd med sin totale kontroll både i lufta og på bakken. Cooper omtrent like god.
Allioski var også stor, men høyere feilprosent enn jeg erindret fra fredag. Allikevel en kjempeasset for oss, først og fremst fordi han er så mye involvert. Douglas var ikke savnet i denne kampen.
Pablo og Klich noe svakere enn vanlig standard, selv om begge kom seg i andre omgang. Egentlig greit å se at vi ikke er avhengig av Pablo for å skape ting fremover.
Den store forskjellen mellom lagene er jo intensitet og trøkk i gjenvinningsfasen. Lampard hadde visstnok sett 15 timer med film av Leeds foran kampen. Da er det utrolig at han ikke merker seg hva vi baserer oss på: Hurtig gjenvinning og kantspillere som ligger på krittet hele kampen. Var jo bare å slå i blinde på Harrison/Allioski og Clarke(og delvis Ayling). Var spillbare hele tiden.
Heldigvis ble ikke dommeren avgjørende for resultatet. To klare straffespark til oss, dessuten burde minst en av Derbys hodeløse tacklinger gitt direkte rødt, slik Kalvin fikk for et par kamper siden. Den beste avgjørelsen var da dommeren faktisk ga to gule i situasjonen hvor Pontus fosset fremover. At det ikke ble dømt på trøyeholding på cornere slo vel begge veier, men jeg syns vi skal være forsiktig med dette, siden jeg har følelsen av at det er lettere å dømme mot oss enn mot motstander i slike situasjoner. Særlig er Cooper skummel her.
Alt i alt en av våre beste kamper denne sesongen, og et klart signal til oss skeptikere som trodde seseongen var over.

Promotion 2010


Darren Arnott
@coacharnott
It’s been almost 24 hours & I still can’t get over the atmosphere at Elland Road last night. Absolutely phenomenal support that helped to push the lads forward. Fans are unreal. #LUFC #MOT


https://mobile.twitter.com/sophs_c/status/1083856024300326914

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Hvem er denne Keith Andrews-nepa? Tullingen slakter BPF for en challenge på en Derby-spiller. Kaller det "disgusting".

https://www.hitc.com/en-gb/2019/01/13/keith-andrews-slams-leeds-goalkeeper-bailey-peacock-farrell/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Hvem er denne Keith Andrews-nepa? Tullingen slakter BPF for en challenge på en Derby-spiller. Kaller det "disgusting".

https://www.hitc.com/en-gb/2019/01/13/keith-andrews-slams-leeds-goalkeeper-bailey-peacock-farrell/

Harde ord. Men BPF hadde egentlig fortjent gult kort der, for farlig spill. Litt usikker på om det er straffe i så tilfelle. For hvis man takler en spiller og tar ballen, og man feier ned motspilleren i etterkant, ja da er det frispark etter reglene

Runar

Hvem er denne Keith Andrews-nepa? Tullingen slakter BPF for en challenge på en Derby-spiller. Kaller det "disgusting".

https://www.hitc.com/en-gb/2019/01/13/keith-andrews-slams-leeds-goalkeeper-bailey-peacock-farrell/

Harde ord. Men BPF hadde egentlig fortjent gult kort der, for farlig spill. Litt usikker på om det er straffe i så tilfelle. For hvis man takler en spiller og tar ballen, og man feier ned motspilleren i etterkant, ja da er det frispark etter reglene

Om du vil gi gult der må du gi straffe også
 

Promotion 2010

Derby County

11/8-2018: Avkledt   :)
11/1-2019: Avkledt igjen  :D
16/1-2018: Avkledt fullstendig  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Derby County

11/8-2018: Avkledt   :)
11/1-2019: Avkledt igjen  :D
16/1-2018: Avkledt fullstendig  ;D
Derby County - en papirtiger.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Derby County

11/8-2018: Avkledt   :)
11/1-2019: Avkledt igjen  :D
16/1-2018: Avkledt fullstendig  ;D
Derby County - en papirtiger.
Derby County??? :o

Ã…hh, du mener Frank Lampard's Derby County.  Daaa skjønner jeg hvem du mener :)*
 - pressens skrivemåte ;)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sam Dean
Lampard on Bielsa's presentation: "It’s probably a nice eye-opener for the fans, to see it. Because most of these things are done behind closed doors. They are done everywhere. Anyone who works in football will not be amazed in the slightest. It’s par for the course.”


MoscowhiteTSB
Marcelo Bielsa, coaching internationally for 30 years: I have to over prepare for every game because I'm anxious not to miss any detail

Frank Lampard, coaching in Div.2 since [checks notes] August: Yeah, I do all that too, know it all, me

#LUFC

 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

kongsmo

Ler meg skakk, nesten så jeg synes litt synd på den totalt avkledde usympatiske Frank.

Men han fortjener det!

Disse uttalelsene setter han bare i et enda dårligere lys. Når man i tillegg tenker på hva Pep sa om Bielsa på mandag!

Sent fra min H8324 via Tapatalk
"SNIFFER"

RoarG

Ler meg skakk, nesten så jeg synes litt synd på den totalt avkledde usympatiske Frank.

Men han fortjener det!

Disse uttalelsene setter han bare i et enda dårligere lys. Når man i tillegg tenker på hva Pep sa om Bielsa på mandag!

Sent fra min H8324 via Tapatalk
Tror Bury er der Frankie-Boy burde starte. Championship er altfor høyt for han. Tenker på alle de dyre signeringene de gjorde i sommer, og hvor lite de faktisk har fått igjen for det. Ryker 6. plassen mister Lampard jobben. Og det vet han.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020