Skrevet av Emne: Ex-lånespiller: Lewis Baker  (Lest 13403 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #60 på: Januar 08, 2019, 22:51:46 »


Er ikke Roofe i 10’er rollen og Roberts som spiss en mulighet?

Jo.
Men Marcelo prøvde ut Roberts i 10'er-rollen i cupkampen. Lurer å hvilke svar han egenlig fikk der...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Torpe-do

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #61 på: Januar 08, 2019, 22:54:42 »
Synes det blir veldig tynt nå. Hvis to midtbanespillere er borte samtidig (av Philips, Klich, Forshaw eller Pablo) blir det vanskelig å sette sammen en slagkraftig sentral midtbane. Philips ute i to matcher til og en Izzy Brown som kanskje ikke er klar for førsteelleveren på lenge ennå. Mulig Roberts kan fungere som 10'er, men er ikke overbevist ennå.....

Som vi så i kampen mellom QPR B og Leeds B fungerer det ikke så bra med altfor mange ungdommer på en gang.

Er ikke Roofe i 10’er rollen og Roberts som spiss en mulighet?

Er ikkje Shackleton eigentleg ein sentral midtbanespelar? Eller tek eg feil, og han er eigentleg kantspelar midt? Ikkje alltid like lett å følgje med på spelarane sine eigentlege posisjonar under Bielsa, eigentleg ;D

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #62 på: Januar 08, 2019, 22:57:34 »

Er ikkje Shackleton eigentleg ein sentral midtbanespelar? Eller tek eg feil, og han er eigentleg kantspelar midt? Ikkje alltid like lett å følgje med på spelarane sine eigentlege posisjonar under Bielsa, eigentleg ;D

Joda. Men du kan på same vis seie at Gary Kelly eigentleg er (var)  spiss. :)

PS! Norman Hunter også, forresten. Han var eigentleg ving :D

« Siste redigering: Januar 08, 2019, 23:01:18 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #63 på: Januar 08, 2019, 23:14:52 »

Er ikkje Shackleton eigentleg ein sentral midtbanespelar? Eller tek eg feil, og han er eigentleg kantspelar midt? Ikkje alltid like lett å følgje med på spelarane sine eigentlege posisjonar under Bielsa, eigentleg ;D

Joda. Men du kan på same vis seie at Gary Kelly eigentleg er (var)  spiss. :)

PS! Norman Hunter også, forresten. Han var eigentleg ving :D
Og Paul Madeley spilte "overalt". Mest kjent som midtstopper, men spilte bl.a. venstre ving. Don Revie kunne alltid stole på Paul. M.a.o. folk kan brukes i flere posisjoner. Også Gotts er egentlig spiss, men spiller ofte høyre back. Fordelen med å bruke en angriper på backplassen er at spilleren som regel har fart (selv om det finnes trege spisser også).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #64 på: Januar 08, 2019, 23:58:40 »
Synes det blir veldig tynt nå. Hvis to midtbanespillere er borte samtidig (av Philips, Klich, Forshaw eller Pablo) blir det vanskelig å sette sammen en slagkraftig sentral midtbane. Philips ute i to matcher til og en Izzy Brown som kanskje ikke er klar for førsteelleveren på lenge ennå. Mulig Roberts kan fungere som 10'er, men er ikke overbevist ennå.....

Som vi så i kampen mellom QPR B og Leeds B fungerer det ikke så bra med altfor mange ungdommer på en gang.

Er ikke Roofe i 10’er rollen og Roberts som spiss en mulighet?

Er ikkje Shackleton eigentleg ein sentral midtbanespelar? Eller tek eg feil, og han er eigentleg kantspelar midt? Ikkje alltid like lett å følgje med på spelarane sine eigentlege posisjonar under Bielsa, eigentleg ;D

Stemmer det.

Gotts kan være backup på HB til Dallas og Berardi er tilbake. Shackleton kan ta over Baker sin rolle. Neppe noe dårligere og han er vår, ikke på tiltak fra PL :)

samadhi

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #65 på: Januar 09, 2019, 07:37:09 »

Er ikkje Shackleton eigentleg ein sentral midtbanespelar? Eller tek eg feil, og han er eigentleg kantspelar midt? Ikkje alltid like lett å følgje med på spelarane sine eigentlege posisjonar under Bielsa, eigentleg ;D

Joda. Men du kan på same vis seie at Gary Kelly eigentleg er (var)  spiss. :)

PS! Norman Hunter også, forresten. Han var eigentleg ving :D

og Radebe startet karrieren i Kaiser Chiefs som keeper, så midtbanespiller før han fant sin plass som midtstopper i Leeds.
Mener Ian Harte også var spiss når han slo igjennom og Kewell startet som Gareth Bale karrieren nede på backen  :)
marching on together,
derudaf forever...

auren

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #66 på: Januar 09, 2019, 11:41:05 »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #67 på: Januar 09, 2019, 12:14:24 »
 

Blank_File

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #68 på: Januar 09, 2019, 12:17:01 »
I all verden! Dette kom litt som lyn fra klar himmel. Jeg er ikke sikker på om det er så bra, selv om jeg heller ikke er fan av spilleren...

Bjorn

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #69 på: Januar 09, 2019, 12:21:10 »
I all verden! Dette kom litt som lyn fra klar himmel. Jeg er ikke sikker på om det er så bra, selv om jeg heller ikke er fan av spilleren...

Litt overraskende ja, for føler liksom ikke at han helt har fått den store muligheten. Lite kamper fra start og noen innhopp.. Han er nok god nok, men kanskje i et annet lag og annet system. Ønsker han lykke til videre ihvertfall.
Marching On! 4276

RoarG

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #70 på: Januar 09, 2019, 12:33:00 »
Da er han ferdig i klubben:

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/lewis-baker-quits-elland-road-as-chelsea-loanee-has-leeds-united-spell-cut-short-1-9527487

Good riddance. Få inn 3 nye spillere nå så blir det bra!

auren
Riddancen blir bare god dersom vi får inn nye spillere. Hvis ikke blir en allerede tynn spillerstall enda tynnere. I så fall bør gutta holde seg i god form og skadefrie resten av sesongen. Synes Leeds er nede på tannkjøttet allerede. Klubben bør se litt på lånelogistikken sin. Liten vits i å låne spillere som ikke får spille. I Browns og Blackmans tilfelle skyldes dette skader. Baker har ikke vært skadd, og kunne ha vært brukt mer. Følgelig burde dette lånet ikke ha funnet sted. Kommer ikke opp i PL ved å bruke knapper og glansbilder på spillerinnkjøp.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Xern

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #71 på: Januar 09, 2019, 12:53:08 »
Jeg jubler om dette fører til at vi får inn en annen spiller av bedre kaliber, men foreløpig er dette helt krise med tanke på hvor tynnslitt stallen vår allerede er. Vi er langt unna dekningen med 2 spillere i hver posisjon!
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Bromancer

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #72 på: Januar 09, 2019, 13:02:39 »
Jeg jubler om dette fører til at vi får inn en annen spiller av bedre kaliber, men foreløpig er dette helt krise med tanke på hvor tynnslitt stallen vår allerede er. Vi er langt unna dekningen med 2 spillere i hver posisjon!

Enig. Ã… miste Baker er i seg selv ikke noe krise, men han duger som stallfyll i det minste.

Kato

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #73 på: Januar 09, 2019, 13:35:02 »
Jeg jubler om dette fører til at vi får inn en annen spiller av bedre kaliber, men foreløpig er dette helt krise med tanke på hvor tynnslitt stallen vår allerede er. Vi er langt unna dekningen med 2 spillere i hver posisjon!

Enig. Ã… miste Baker er i seg selv ikke noe krise, men han duger som stallfyll i det minste.

Stallfyll er ikke det vi trenger lånespillere til. I dette tilfellet burde vi vært advart basert på lite spilletid i Boro i fjor. Gud hjelpes hvor ille dette hadde vært om vi ikke hadde hatt Bielsa. Omtrent katastrofe (og også uheldig med Bamford) det vi gjorde på transfermarkedet i sommer.
 

RoarG

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #74 på: Januar 09, 2019, 13:40:23 »
Jeg jubler om dette fører til at vi får inn en annen spiller av bedre kaliber, men foreløpig er dette helt krise med tanke på hvor tynnslitt stallen vår allerede er. Vi er langt unna dekningen med 2 spillere i hver posisjon!

Enig. Ã… miste Baker er i seg selv ikke noe krise, men han duger som stallfyll i det minste.
Kremt. Baker er ikke stallfyll. Han er en del av 18-mannstroppen. Enhver som sitter på benken ved kampstart har mulighet til å komme innpå. Stallfyll = fringe players, dvs. spillere som en gang ikke er i nærheten av å komme på benken.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bromancer

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #75 på: Januar 09, 2019, 13:42:12 »
Jeg jubler om dette fører til at vi får inn en annen spiller av bedre kaliber, men foreløpig er dette helt krise med tanke på hvor tynnslitt stallen vår allerede er. Vi er langt unna dekningen med 2 spillere i hver posisjon!

Enig. Ã… miste Baker er i seg selv ikke noe krise, men han duger som stallfyll i det minste.
Kremt. Baker er ikke stallfyll. Han er en del av 18-mannstroppen. Enhver som sitter på benken ved kampstart har mulighet til å komme innpå. Stallfyll = fringe players, dvs. spillere som en gang ikke er i nærheten av å komme på benken.

...som sagt: i det minste  ;)

Bjorn

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #76 på: Januar 09, 2019, 13:43:42 »
Jeg jubler om dette fører til at vi får inn en annen spiller av bedre kaliber, men foreløpig er dette helt krise med tanke på hvor tynnslitt stallen vår allerede er. Vi er langt unna dekningen med 2 spillere i hver posisjon!

Enig. Ã… miste Baker er i seg selv ikke noe krise, men han duger som stallfyll i det minste.
Kremt. Baker er ikke stallfyll. Han er en del av 18-mannstroppen. Enhver som sitter på benken ved kampstart har mulighet til å komme innpå. Stallfyll = fringe players, dvs. spillere som en gang ikke er i nærheten av å komme på benken.

Men.. I vårt tilfelle er det jo nesten et fåtall av U23 som ikke har vært innom laget eller sittet på benken på et tidspunkt så langt. Så egentlig er vel veien fra U23 til førsteellver relativt kort?
Marching On! 4276

RoarG

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #77 på: Januar 09, 2019, 13:56:03 »
Jeg jubler om dette fører til at vi får inn en annen spiller av bedre kaliber, men foreløpig er dette helt krise med tanke på hvor tynnslitt stallen vår allerede er. Vi er langt unna dekningen med 2 spillere i hver posisjon!

Enig. Ã… miste Baker er i seg selv ikke noe krise, men han duger som stallfyll i det minste.
Kremt. Baker er ikke stallfyll. Han er en del av 18-mannstroppen. Enhver som sitter på benken ved kampstart har mulighet til å komme innpå. Stallfyll = fringe players, dvs. spillere som en gang ikke er i nærheten av å komme på benken.

Men.. I vårt tilfelle er det jo nesten et fåtall av U23 som ikke har vært innom laget eller sittet på benken på et tidspunkt så langt. Så egentlig er vel veien fra U23 til førsteellver relativt kort?
Det er den. Hyggelig for alle disse talentfulle tenåringene, selvsagt. Men å satse på at ungt talent skal fyre Leeds opp i topp 2, er vel kanskje litt vel optimistisk? Klarer vi topp 6 ved sesongslutt puster jeg et lettelsens sukk.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #78 på: Januar 09, 2019, 18:26:30 »
Klar for Reading ut sesongen.

Måtte du sette en stopper for WBA og Sheff Utd og være i "normal" form mot oss :)

Lykke til videre.

https://www.readingfc.co.uk/news/2019/january/royals-land-lewis-baker-on-loan
« Siste redigering: Januar 09, 2019, 18:28:04 av eriksen55 »

RoarG

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #79 på: Januar 11, 2019, 13:04:39 »
For å oppklare ting. Det var Baker som ba om klubbskiftet. Det var ikke Leeds som mente at han ikke var god nok. Ønsket mer spilletid.

https://www.football.london/reading-fc/baker-reading-fc-leeds-united-15663073
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #80 på: Januar 11, 2019, 13:09:15 »
For å oppklare ting. Det var Baker som ba om klubbskiftet. Det var ikke Leeds som mente at han ikke var god nok. Ønsket mer spilletid.

https://www.football.london/reading-fc/baker-reading-fc-leeds-united-15663073

Skjønner Baker godt

Gufrias

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #81 på: Januar 11, 2019, 19:17:49 »
For å oppklare ting. Det var Baker som ba om klubbskiftet. Det var ikke Leeds som mente at han ikke var god nok. Ønsket mer spilletid.

https://www.football.london/reading-fc/baker-reading-fc-leeds-united-15663073

Skjønner Baker godt
Og samtidig et ganske forståelig signal om at han ikke er god nok for Leeds per nå.
Hekta på Leeds siden 1974

RoarG

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #82 på: Januar 11, 2019, 20:27:32 »
For å oppklare ting. Det var Baker som ba om klubbskiftet. Det var ikke Leeds som mente at han ikke var god nok. Ønsket mer spilletid.

https://www.football.london/reading-fc/baker-reading-fc-leeds-united-15663073

Skjønner Baker godt
Og samtidig et ganske forståelig signal om at han ikke er god nok for Leeds per nå.
I 18-mannstroppen. Bielsa sa han hadde planer for Baker videre i sesongen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Ex-lånespiller: Lewis Baker
« Svar #83 på: Januar 20, 2019, 11:51:18 »
Ikke den beste starten for Baker i Reading, tydeligvis. Byttet ut til pause i kampen mot Derby. Skal han slite med å bli en viktig spiller i Reading også, da?

https://www.hitc.com/en-gb/2019/01/20/lewis-baker-axed-at-half-time-in-first-start-since-leeds-exit/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020