Skrevet av Emne: Bekymring  (Lest 11668 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Sv: Bekymring
« Svar #30 på: August 26, 2018, 15:23:17 »
Så ikke denne tråden før nå. Hysterisk morsom lesing.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Sv: Bekymring
« Svar #31 på: August 26, 2018, 15:48:04 »
Så ikke denne tråden før nå. Hysterisk morsom lesing.

Hvorfor er det morsomt?

Er det fordi du sitter med (foreløpig) fasit? Skader og suspensjoner kan fort snu på situasjonen, selv om det ser utrolig lyst ut akkurat nå.

Jeg har i alle fall lyst til å vente litt lenger ut i sesongen før det fastslås at man har ropt ulv ulv helt uten grunn.

Men noen selvoppnevnte pessimister har det ofte med å overdrive, så litt hoderisting var nok på sin plass.
« Siste redigering: August 26, 2018, 15:52:22 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

RoarG

Sv: Bekymring
« Svar #32 på: August 26, 2018, 16:11:44 »
Så ikke denne tråden før nå. Hysterisk morsom lesing.

Hvorfor er det morsomt?

Er det fordi du sitter med (foreløpig) fasit? Skader og suspensjoner kan fort snu på situasjonen, selv om det ser utrolig lyst ut akkurat nå.

Jeg har i alle fall lyst til å vente litt lenger ut i sesongen før det fastslås at man har ropt ulv ulv helt uten grunn.

Men noen selvoppnevnte pessimister har det ofte med å overdrive, så litt hoderisting var nok på sin plass.
Man skal rope "ulv" når den er der, er moralen fra det eventyret. Roper man det før den dukker opp, blir man ikke trodd til slutt. "Ulven" har ikke kommet enda.
"Alt er gæern't med Leeds" burde ha vært trådtittelen. Skader og susp er en del av spillet. Kan like så godt ramme konkurrentene som oss. Og ja, de kommer nok. Vil nok gå litt tråere etterhvert. Hvor vi havner til slutt? Vet ikke, men vil ikke snakke om topp 2 før mars. Championship er som en maraton. Første 30 km er transportetappe. Løpet vinnes mot slutten.
Man er ikke pessimist om man ikke tror på opprykk/play off i august. Bare nøktern. Snakker man om nedrykk, derimot....
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

berlin

Sv: Bekymring
« Svar #33 på: August 26, 2018, 16:49:43 »
Kan ikke huske at jeg har vært så optimistisk siden vi rykket ned for 14 år siden, heller ikke etter den gode starten ifjor.
Det er noe med Bielsa som formidler trygghet, og spillet har vært meget oppløftende.

Eneste seriøse bekymring som hele tiden nevnes, er at spillestilen krever svært godt trente spillere, og at en form for utbrenthet kan skje. Det er også sånn at i medgang så gir det ekstra energi, mens i motgang kan det virke motsatt.

Det skrives og sies at Bilbao og Marseille "faded out" mot slutten av sesongen under Bielsa, uten at jeg vet om det stemmer.

Men Bielsa er blitt eldre og klokere, og en gjentagelse fra han på pressekonferanser til nå, er: Vi har bare spilt x % av sesongen, så det er liten vits å snakke om sluttplassering på nåværende tidspunkt. Fansen kan snakke om det, men ikke jeg. Han vet at Championship er en tøff liga, med en laaang sesong.

Så pr idag er det eneste bekymring "utbrenthet" på sikt, men man kan ikke si noe fornuftig om det pr 26.08.18.

Det kan komme stygge skader på nøkkelspillere, men å ta høyde for det har sine ulemper, vi kan ikke kjøpe/låne
kvalitetserstattere og ha de gående å gresse "i tilfelle" noe skjer.

Det går ikke an å sammenligne gamle dager, når de samme 11 spillerne spilte omtrent alle 42 kampene,
men selv er jeg ikke overbegeistret for å ha en stor stall. Da heller at noen av spillerne kan bekle flere posisjoner,
om ikke så mange som Mr Paul Madeley (R.I.P).

ibster

Sv: Bekymring
« Svar #34 på: August 26, 2018, 16:59:25 »
For å slenge snø på bålet. Er det noe som tilsier at totalfotballen vi driver med nå er vanskeligere å opprettholde når vinteren kommer? Noen som så så mye wolves i fjor? Spilte de like bra i kulda og drittværet?

Josch

Sv: Bekymring
« Svar #35 på: August 26, 2018, 17:25:50 »
For å slenge snø på bålet. Er det noe som tilsier at totalfotballen vi driver med nå er vanskeligere å opprettholde når vinteren kommer? Noen som så så mye wolves i fjor? Spilte de like bra i kulda og drittværet?

Ser man på Wolves'  resultater for i fjor så vant de jevnt i hele sesongen. Med sin spillestil,  og gode spillere selvsagt.

Leeds har jo ballen mye med sin stil, og spiller hurtig. Det gjør det tungt for motstander å løpe etter ballen. Det er tungt å ikke ha ballen.

Leeds tyngste fysiske oppgave er å få tak i ballen hurtig. Her teller også riktig løp og plassering av spillere rundt motstander (taktisk bevegelse).

Hadde vært fint å se statistikk på om Leeds løper mye mer enn andre lag.


Eriksen55

Sv: Bekymring
« Svar #36 på: August 26, 2018, 17:41:10 »
Det er ihvertfall mye mer slitsomt for det laget som jager ball. Man får vel litt ekstra energi når man lykkes.

Derfor tror jeg at sånn som vi spilte i fjor, jaget ball uten resultater er mye mer slitsomt enn sånn vi spiller nå, selv om alle løper mer. Men vi løper på våres premisser. Samtidig er vi mye bedre trent.

Dette har jeg ikke peiling på, men tror ikke årstid spiller så stor rolle. Banene er stort sett veldig bra gjennom hele sesongen og det er sjelden det er ordentlig grisekaldt.


Leedsfan

Sv: Bekymring
« Svar #37 på: August 26, 2018, 21:18:55 »
Det er ihvertfall mye mer slitsomt for det laget som jager ball. Man får vel litt ekstra energi når man lykkes.

Derfor tror jeg at sånn som vi spilte i fjor, jaget ball uten resultater er mye mer slitsomt enn sånn vi spiller nå, selv om alle løper mer. Men vi løper på våres premisser. Samtidig er vi mye bedre trent.

Dette har jeg ikke peiling på, men tror ikke årstid spiller så stor rolle. Banene er stort sett veldig bra gjennom hele sesongen og det er sjelden det er ordentlig grisekaldt.

Tror som deg at denne vinnende stilen er mer energisparende og givende enn å spille "cupfinaler" en til to ganger i uka. Det er så deilig å se et lag som bare fortsetter å spille offensiv fotball og ikke bare legger seg bakpå og inviterer til beleiring bare fordi man leder 1-0. Så må vi akseptere at noen ganger vil Bielsaball se litt naiv ut og at vi går på et tap eller tre.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Borge

Sv: Bekymring
« Svar #38 på: August 26, 2018, 22:11:17 »
ser man på fare for suspensjoner, så har Leeds 8 gule til nå. Derby har 14 gule, Stoke har 14 gule + 2 røde. Forest har 14 gule. Selv om det er tidlig ser det ut som om det er andre som også vil få utfordringer mht suspensjoner:-)
Borge

samadhi

Sv: Bekymring
« Svar #39 på: August 26, 2018, 22:16:00 »
ser man på fare for suspensjoner, så har Leeds 8 gule til nå. Derby har 14 gule, Stoke har 14 gule + 2 røde. Forest har 14 gule. Selv om det er tidlig ser det ut som om det er andre som også vil få utfordringer mht suspensjoner:-)

Alt henger sammen. Man får jo sjelden gult kort når man har ballen selv   8)
marching on together,
derudaf forever...

Hallgeir *

Sv: Bekymring
« Svar #40 på: August 26, 2018, 22:21:03 »
ser man på fare for suspensjoner, så har Leeds 8 gule til nå. Derby har 14 gule, Stoke har 14 gule + 2 røde. Forest har 14 gule. Selv om det er tidlig ser det ut som om det er andre som også vil få utfordringer mht suspensjoner:-)

Suspensjoner er vel ikke det verste. Jeg er mye mer redd for langvarige skader på viktige spillere som f.eks. Ayling, Phillips m.fl.

Og flere samtidig vil være kritisk for en litt tynn stall. U23-spillerne vil jeg kun skal være en kortsiktig løsning.
Super Leeds since 1968

Torpe-do

Sv: Bekymring
« Svar #41 på: August 26, 2018, 22:29:01 »
ser man på fare for suspensjoner, så har Leeds 8 gule til nå. Derby har 14 gule, Stoke har 14 gule + 2 røde. Forest har 14 gule. Selv om det er tidlig ser det ut som om det er andre som også vil få utfordringer mht suspensjoner:-)

Suspensjoner er vel ikke det verste. Jeg er mye mer redd for langvarige skader på viktige spillere som f.eks. Ayling, Phillips m.fl.

Og flere samtidig vil være kritisk for en litt tynn stall. U23-spillerne vil jeg kun skal være en kortsiktig løsning.

Eventuelt ein veldig langsiktig ein?  ;)

Hallgeir *

Sv: Bekymring
« Svar #42 på: August 26, 2018, 22:31:30 »
ser man på fare for suspensjoner, så har Leeds 8 gule til nå. Derby har 14 gule, Stoke har 14 gule + 2 røde. Forest har 14 gule. Selv om det er tidlig ser det ut som om det er andre som også vil få utfordringer mht suspensjoner:-)

Suspensjoner er vel ikke det verste. Jeg er mye mer redd for langvarige skader på viktige spillere som f.eks. Ayling, Phillips m.fl.

Og flere samtidig vil være kritisk for en litt tynn stall. U23-spillerne vil jeg kun skal være en kortsiktig løsning.

Eventuelt ein veldig langsiktig ein?  ;)

Ja, er man god nok, så er man vel gammel nok også.  :)
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Bekymring
« Svar #43 på: August 26, 2018, 22:45:31 »
ser man på fare for suspensjoner, så har Leeds 8 gule til nå. Derby har 14 gule, Stoke har 14 gule + 2 røde. Forest har 14 gule. Selv om det er tidlig ser det ut som om det er andre som også vil få utfordringer mht suspensjoner:-)


De 8 gule er fordelt på 8 spillere så langt!

Verd å merke seg er at gule og røde følger turneringene. Dvs at ligaen regnes for seg og cupen(e) for seg!

Blir mer rettferdig sånn!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bekymring
« Svar #44 på: August 26, 2018, 22:48:03 »
ser man på fare for suspensjoner, så har Leeds 8 gule til nå. Derby har 14 gule, Stoke har 14 gule + 2 røde. Forest har 14 gule. Selv om det er tidlig ser det ut som om det er andre som også vil få utfordringer mht suspensjoner:-)


De 8 gule er fordelt på 8 spillere så langt!

Verd å merke seg er at gule og røde følger turneringene. Dvs at ligaen regnes for seg og cupen(e) for seg!

Blir mer rettferdig sånn!
I alle fall tre av disse har kommet på overtid mens vi har ledet komfortabelt. DET irriterte meg...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Gufrias

Sv: Bekymring
« Svar #45 på: August 26, 2018, 23:15:10 »
Tidligere i sommer var flere av oss (forståelig) noe bekymret for kommende sesong. Dette har snudd dramatisk og de fleste bekymringer var ikke reelle. I alle fall ikke hittil.

Hva kan gå galt for Leeds nå?

-En god coach er på plass
-Spillestil som fungerer
-Vi tåler god motstand
-Spillerne holder mål
-Vi har tålt skader og rokeringer
-Tabelltopp er fortjent etter 5 kamper
-Cover på mange plasser (bl.a unge)

Hvorfor skal ikke dette fortsette?

Bekymringer som er uttalt på forumet:

Mangler stopper?
For tynn tropp?
For dårlig keeper?
Vi blir utbrent?

Bekymringer hittil er gjort til skamme. Presset for å kjøpe flere spillere har avtatt.

Dette kan faktisk gå veldig bra slik det er nå. Hva skal vi være bekymret for nå?
Berardi er omskolert til stopper, med hell. Jeg kan vel leve med det.
BPF har fortsatt der han slapp i vår. Kan bli en veldig god keeper i løpet av sesongen. Særlig er jeg imponert over håndteringen av tilbakespill. Han vet alltid hvor han vil sende ballen, og treffer ofte.
Men troppen er sårbar. Det legges opp til at mange spillere skal spille bortimot alt. Holder kroppen? Holder hodet? Hvor mange skader tåler vi? Det er den bekymringen jeg ikke kan legge vekk etter såvidt å ha gjort unna mer enn 10% av sesongen.
Hekta på Leeds siden 1974

Josch

Sv: Bekymring
« Svar #46 på: Juli 10, 2019, 00:30:44 »
Noen som er bekymret? Bare å få det ut her. Mye har skjedd de siste ukene. Noe er til bekymring.

Bjorn

Sv: Bekymring
« Svar #47 på: Juli 10, 2019, 08:17:52 »
Noen som er bekymret? Bare å få det ut her. Mye har skjedd de siste ukene. Noe er til bekymring.
Nei..
Marching On! 4276

Lundewhites

Sv: Bekymring
« Svar #48 på: Juli 10, 2019, 08:20:27 »
Noen som er bekymret? Bare å få det ut her. Mye har skjedd de siste ukene. Noe er til bekymring.
Nei..
+1  ;)
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Annesj

Sv: Bekymring
« Svar #49 på: Juli 10, 2019, 08:43:33 »
Noen som er bekymret? Bare å få det ut her. Mye har skjedd de siste ukene. Noe er til bekymring.

Nei...
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

B_Ød

Sv: Bekymring
« Svar #50 på: Juli 10, 2019, 09:08:25 »
Litt
Ups & Ups!!

Promotion 2010

Sv: Bekymring
« Svar #51 på: Juli 10, 2019, 09:13:07 »
En bekymringsløs Leedssupporter er likegyldig!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B_Ød

Sv: Bekymring
« Svar #52 på: Juli 10, 2019, 09:21:52 »
En bekymringsløs Leedssupporter er likegyldig!  ;)

 ;D
Ups & Ups!!

Annesj

Sv: Bekymring
« Svar #53 på: Juli 10, 2019, 09:29:29 »
En bekymringsløs Leedssupporter er likegyldig!  ;)


Eller man tenker at bekymringer er no man får om viktigere ting i livet  ;) Så vil noen si at INGENTING er viktigere enn leeds å fotball. De aller fleste mener nok ikke det innerst inne. Det var dagens dype reflektering  ;)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Blank_File

Sv: Bekymring
« Svar #54 på: Juli 10, 2019, 10:23:43 »
Litt
Rent følelsmessig så føler jeg at du og meg har ei greie. Jeg er med deg nå også!

B_Ød

Sv: Bekymring
« Svar #55 på: Juli 10, 2019, 11:21:41 »
Litt
Rent følelsmessig så føler jeg at du og meg har ei greie. Jeg er med deg nå også!
To må man være
Ups & Ups!!

h.b

  • Gjest
Sv: Bekymring
« Svar #56 på: Juli 10, 2019, 12:38:13 »
Litt
Rent følelsmessig så føler jeg at du og meg har ei greie. Jeg er med deg nå også!
To må man være

Hiver meg på. For er bekymra. Ikke minst fordi laget ikke er forsterke kraftig, men fordi de andre lagene kjenner til Bielsa ball nå, og Leeds overrasker ikke i sesongstarten

Forever Whites

Sv: Bekymring
« Svar #57 på: Juli 10, 2019, 12:44:11 »
Litt
Rent følelsmessig så føler jeg at du og meg har ei greie. Jeg er med deg nå også!
To må man være

Hiver meg på. For er bekymra. Ikke minst fordi laget ikke er forsterke kraftig, men fordi de andre lagene kjenner til Bielsa ball nå, og Leeds overrasker ikke i sesongstarten

Jeg hadde blitt bekymret hvis du h.b ikke hadde vært bekymret!   ;D  Men gleder meg til sesongstart når silly season er over.  Kjenner det tar mer og mer på for hver sesong som går nå så lenge vi befinner oss der vi er.
Medlem 94237

B_Ød

Sv: Bekymring
« Svar #58 på: Juli 10, 2019, 12:50:39 »
Vel, kan vel si vi er forsterket offensivt, men skulle gjerne hadde en solid erstatter for PJ. Vi var vel relativt gjerrige bakover i fjor, men bekymret for om vi klarer å vedlikeholde det.
Også enig med hb, "element of surprise" er vel ikke like sterkt i år. 3 uker til BC -match...ja, er bekymret.
Ups & Ups!!

Eriksen55

Sv: Bekymring
« Svar #59 på: Juli 10, 2019, 13:52:22 »
Vel, kan vel si vi er forsterket offensivt, men skulle gjerne hadde en solid erstatter for PJ. Vi var vel relativt gjerrige bakover i fjor, men bekymret for om vi klarer å vedlikeholde det.
Også enig med hb, "element of surprise" er vel ikke like sterkt i år. 3 uker til BC -match...ja, er bekymret.

Kan være White er bedre enn Pontus da. Har jo tross alt fått kontrakt med et PL lag. Det har ikke Pontus..  ??? ;)

Offensivt er vi styrket. Costa en knallsignering og de andre er ett år eldre. Forsvaret kan være styrket, men for alt jeg vet svært svekket. Klarer ikke å la være å bekymre før jeg vet hva White er god for eller en erstatter er hentet.

Det handler like mye om å beholde Phillips. Gjerne Roofe også, men selges han så lar han seg erstatte..hvis klubben kan..og vil...