Skrevet av Emne: Spygate  (Lest 66406 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SOL

Sv: Spygate
« Svar #390 på: Februar 19, 2019, 11:29:10 »
Det pågår en «crowd-sourcing» aksjon på Facebook. Ca 1,3 av de 200k er samlet inn til nå!
https://www.gofundme.com/leeds-united-spygate-fine?fbclid=IwAR2juqwbM15LXBc44AxR1th-4xYg4yLEn_6Z7wmpRdQbX_PfyeNatGpxZas

flynn

Jeg har "gitt blod" og oppforderer alle forumister til å gjøre det samme. Innsamlingen passerte £2k nå!

flynn

Nokre dråpar frå meg også. Går til eit godt føremål anten det blir til Leeds eller eit fond etter Toby Nye!
 

Promotion 2010

Sv: Spygate
« Svar #391 på: Februar 19, 2019, 14:52:56 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spygate
« Svar #392 på: Februar 19, 2019, 18:11:35 »
Michael Hewitt

We asked the FA for help with spies in 1973 #LUFC


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spygate
« Svar #393 på: Februar 20, 2019, 12:31:33 »
Joe Catling fortsetter sammenligningene:

 Where’s the logic?

@LuisSuarez9 was fined a combined total of £106,000 for biting two opponents.

Russia fined £22,000 for racist chants.

Roy Keane fined £150,000 for his deliberate tackle on Alfie Haaland.

@LUFC fined £200,000 for standing on a public foot path. #LUFC

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Spygate
« Svar #394 på: Februar 20, 2019, 13:51:49 »
Joe Catling fortsetter sammenligningene:

 Where’s the logic?

@LuisSuarez9 was fined a combined total of £106,000 for biting two opponents.

Russia fined £22,000 for racist chants.

Roy Keane fined £150,000 for his deliberate tackle on Alfie Haaland.

@LUFC fined £200,000 for standing on a public foot path. #LUFC

Dette er tull. Det er masse slike tullesammenligninger på nettet. De som skriver dette mangler ihvert fall logic!!

Det er ikke bare selve handlingen som avgjør straffen. Straffen utmåles også ut fra hva man forventer av den som straffes. Og hvor mye det svir for den som straffes (samme beløp svir ulikt for  klubb og  spiller,  så  det er litt rart å sammenlikne Roy Keane med Leeds).

Man forventer mer av en  Leeds- trener (med en ledende stilling) enn man forventer at et  fotballforbund skal ha kontroll på sine fotballpøbler. Spørsmålet er hvor mye skyld man har og hva som bør forventes. Hadde det russiske forbundet (ledelsen) kommet med rasistiske uttalelser så vil straffen selvsagt vært mange ganger større enn bare  £22000.

Keane's tackling i 2001 (straff  150k) vil nok beløpsmessig være på linje med  Leeds' straff på 200k hvis man tar seg bryet å grosse opp med inflasjonen de siste  18 årene.  (sammenlikne 2019-tall for begge tilfeller). Men straff for spiller og klubb kan ikke sammenliknes. klubbene har jo milliardomsetning.  Det er fullt mulig at Keane's bot svir mer for ham i 2001 enn boten som Leeds fikk for spioneri i 2019.

En annen dimensjon: Bot til spillere fastsettes også i forhold til hva lønnsnivået er, dvs hvor mye boten svir. I dag ville Keane fått mye høyere bot pga mye høyere (reelt) lønnsnivå i PL.  Sannsynligvis ville han i dag fått høyere bot enn det Leeds fikk.

Jon R

Sv: Spygate
« Svar #395 på: Februar 20, 2019, 15:29:05 »
Joe Catling fortsetter sammenligningene:

 Where’s the logic?

@LuisSuarez9 was fined a combined total of £106,000 for biting two opponents.

Russia fined £22,000 for racist chants.

Roy Keane fined £150,000 for his deliberate tackle on Alfie Haaland.

@LUFC fined £200,000 for standing on a public foot path. #LUFC

Dette er tull. Det er masse slike tullesammenligninger på nettet. De som skriver dette mangler ihvert fall logic!!

Det er ikke bare selve handlingen som avgjør straffen. Straffen utmåles også ut fra hva man forventer av den som straffes. Og hvor mye det svir for den som straffes (samme beløp svir ulikt for  klubb og  spiller,  så  det er litt rart å sammenlikne Roy Keane med Leeds).

Man forventer mer av en  Leeds- trener (med en ledende stilling) enn man forventer at et  fotballforbund skal ha kontroll på sine fotballpøbler. Spørsmålet er hvor mye skyld man har og hva som bør forventes. Hadde det russiske forbundet (ledelsen) kommet med rasistiske uttalelser så vil straffen selvsagt vært mange ganger større enn bare  £22000.

Keane's tackling i 2001 (straff  150k) vil nok beløpsmessig være på linje med  Leeds' straff på 200k hvis man tar seg bryet å grosse opp med inflasjonen de siste  18 årene.  (sammenlikne 2019-tall for begge tilfeller). Men straff for spiller og klubb kan ikke sammenliknes. klubbene har jo milliardomsetning.  Det er fullt mulig at Keane's bot svir mer for ham i 2001 enn boten som Leeds fikk for spioneri i 2019.

En annen dimensjon: Bot til spillere fastsettes også i forhold til hva lønnsnivået er, dvs hvor mye boten svir. I dag ville Keane fått mye høyere bot pga mye høyere (reelt) lønnsnivå i PL.  Sannsynligvis ville han i dag fått høyere bot enn det Leeds fikk.
Klassisk whataboutism..


Men klart, det holder jo liv i konspirasjonstenkningen, selv "limet" blant Leeds supportere siden 1973.
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Spygate
« Svar #396 på: Februar 22, 2019, 10:47:32 »
Skilandslagets sprintreserve i VM Eirik Brandsdal har fått i oppgave å spionere på motstanderne i forhold til hva de gjør mellom prolog og de andre løpene i VM. Han skal kartlegge både forberedelser og restitusjon i forhold til når det går bra og dårlig for at den norske troppen skal lære av det. Dette kunne han fortelle NRK før løpet!





Blir vel noen tusen pund i bot da, tenker jeg, når FIS får greie på det!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #397 på: Februar 23, 2019, 13:40:04 »
Skilandslagets sprintreserve i VM Eirik Brandsdal har fått i oppgave å spionere på motstanderne i forhold til hva de gjør mellom prolog og de andre løpene i VM. Han skal kartlegge både forberedelser og restitusjon i forhold til når det går bra og dårlig for at den norske troppen skal lære av det. Dette kunne han fortelle NRK før løpet!





Blir vel noen tusen pund i bot da, tenker jeg, når FIS får greie på det!  ;)
Dette er helt grei før-rennsprosedyre. Det er bare i fotballen disse "tøffe" mennene lider av Prinsessen på erten-syndromet. En liten betraktning fra Angus Kinnear:

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/serious-and-completely-false-statements-leeds-united-s-angus-kinnear-hits-out-at-championship-rivals-after-spygate-conclusion-1-9612564
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Spygate
« Svar #398 på: Mars 03, 2019, 13:09:19 »


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spygate
« Svar #399 på: Mars 13, 2019, 22:01:19 »
"I don't want to be a cry baby." Frank Lampard tries to draw a line under Spygate - and admits Leeds United deserve to win promotion

Phil Hay
Published: 10:26 Wednesday 13 March 2019
 Derby County manager Frank Lampard.
Derby County manager Frank Lampard.
Derby County manager Frank Lampard has described the ‘Spygate’ fine imposed on Leeds United as “more than enough” - and tipped Leeds and Norwich City to win the automatic promotion race.


In an interview with Talksport, Lampard defended his view on the controversy over Marcelo Bielsa’s scouting strategy but admitted the furore “got so many legs and ran away with itself” after Derby made a public issue of it.

Leeds and Derby found themselves in dispute after a member of Bielsa’s backroom staff was stopped by police outside County’s training ground on January 10, the day before Lampard’s side lost 2-0 at Elland Road.

The intern, who was watching Derby train from a public road, was allowed to leave after questioning and was not placed under arrest but Bielsa phoned Lampard later that day to take responsibility after County complained about the scout’s appearance.

The Pride Park club made a statement on their website about the incident and later submitted a formal complaint to the EFL.

Bielsa subsequently admitted to sending scouts to observe every Championship club train and Leeds were fined £200,000 by the EFL last month. The governing body is expected to introduce a new rule this summer banning scouts from travelling to opposition training grounds in the 72 hours before a match.

Lampard said Bielsa’s approach “wasn’t quite right in the etiquette of how we work” but insisted that ‘Spygate’ did not detract from the performance of the Argentinian, whose side are top of the Championship with nine game to go.

“It happened very quickly,” Lampard told Talksport. “I don’t want to be a cry baby about that moment in itself. Just as a manager, personally I felt that’s something which is a bit sacred. Working in detail, about the game tomorrow, that’s just how I felt.

“I know it got so many legs in the end and it ran away with itself so I tried to step away from it even though I got asked in every press conference. But then it got dealt with.

“It’s something, in my view, which shouldn’t go on again. I think the punishment was more than enough and I was never there asking for points to be taken off Leeds.

“Leeds are a fantastic team this year and Bielsa’s a fantastic manager. The way it’s going, them and Norwich are the outstanding teams in the league at this minute and the ones that will deserve promotion, ‘Spygate’ or no ‘Spygate’.”

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

HåvardK

Sv: Spygate
« Svar #400 på: Mars 14, 2019, 16:22:22 »
Dette syns jeg var voksent svart av Lampard. Såpass kred er jeg villig til å gi ham.

berlin

Sv: Spygate
« Svar #401 på: Mars 14, 2019, 16:29:13 »
Dette syns jeg var voksent svart av Lampard. Såpass kred er jeg villig til å gi ham.

Enig!

Promotion 2010

Sv: Spygate
« Svar #402 på: Mai 22, 2019, 21:29:43 »
Leeds United owner Andrea Radrizzani claims Derby County stadium sale was "greater cheating" than Spygate

Phil Hay
Published: 11:46 Wednesday 22 May 2019
 Leeds United owner Andrea Radrizzani (L) and sporting director Victor Orta (R).
Leeds United owner Andrea Radrizzani (L) and sporting director Victor Orta (R).
Andrea Radrizzani has stoked up the row between Leeds United and Derby County over ‘Spygate’ by claiming the sale of Derby’s stadium to owner Mel Morris was “greater cheating”.


In comments made at the FT Business in Football summit and published in the Daily Telegraph, Radrizzani called for a tightening of the rules which allowed Morris to purchase Derby’s Pride Park and lease the ground back to the club.

Derby were able to record a profit of more than £14m after selling Pride Park for around £80m, keeping the club in line with the EFL’s Financial Fair Play (FFP) and Profit and Sustainability regulations.

Radrizzani himself used his own firm, Greenfield PTE, to purchase Leeds’ Elland Road ground after his takeover in 2017, though United have been leasing the stadium since 2004 and current pay no rent to the Italian.

Leeds and County came to blows in January during the Spygate dispute which ended with United receiving a fine of £200,000 after head coach Marcelo Bielsa admitted to sending scouts to watch rival clubs train.

Bielsa’s actions were covered by no specific rule but United were punished over a breach of “good faith” and a new regulation is expected to be introduced at the EFL’s annual general meeting this summer. Bielsa later revealed that he had paid the £200,000 fine personally.

Speaking at the Business in Football summit, Radrizzani said: “The rules should be revised if clubs (are) allowed to sell stadiums to sister companies. We should revisit those rules.

“We were judged as a cheating club when we sent a scout to watch training so they should take a similar view on what I would say is greater cheating by these clubs.

“I wish that the execs in the FA, EFL can shake this system to find a way to make the rules clear and the same for everyone.”

His comments come a week after Leeds were beaten by Derby in the Championship play-off semi-finals.

County’s manager, Frank Lampard, and a number of his players celebrated victory after the second leg at Elland Road with spying gestures towards the crowd.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Lucas the Kop Cat

Sv: Spygate
« Svar #403 på: Juni 10, 2019, 18:14:17 »
Noen ganger passer annonsene på Instagram litt for godt!

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #404 på: Juni 26, 2019, 15:50:49 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Sv: Spygate
« Svar #405 på: Juni 26, 2019, 15:54:17 »
Hva er det for noe med den skrelte nepa her?

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-spygate-derby-radrizzani-16490120

Det verste er jo at det er sant, men tror ikke vi tapte kamper/poeng pga at vi ikke spionerte på motstanderne etter det, men fordi all støyen det medførte!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #406 på: Juni 26, 2019, 15:56:17 »
Hva er det for noe med den skrelte nepa her?

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-spygate-derby-radrizzani-16490120

Det verste er jo at det er sant, men tror ikke vi tapte kamper/poeng pga at vi ikke spionerte på motstanderne etter det, men fordi all støyen det medførte!
Det er bare denne idioten som forsøker seg på mind games.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Spygate
« Svar #407 på: Juni 26, 2019, 15:57:29 »
Hva er det for noe med den skrelte nepa her?

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-spygate-derby-radrizzani-16490120

“Prior to Spygate Leeds were flying at two-points-a-game and after Spygate dropped down to less than 1.6-a-game,” said Morris.

Kan jo ikke være helt uenig i å dra en slik konklusjon. Klart det er et konkurransefortrinn å vite lag og taktikk på forhånd. Det er så mange påstander her på forumet tatt ut av løse luften og basert på magefølelse, at en påstanden "Spygate" ødela Leeds sitt "sikre" opprykk" absolutt kan forsvares. Eller at hvis vi ikke hadde hatt lov til å spionere før sesongen tok til, så hadde vi langt i fra klart å kjempe i toppen.

Så får vi se denne sesongen om det hadde nada å si eller ikke...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsfan

Sv: Spygate
« Svar #408 på: Juni 26, 2019, 16:24:17 »
Hva er det for noe med den skrelte nepa her?

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-spygate-derby-radrizzani-16490120

Det verste er jo at det er sant, men tror ikke vi tapte kamper/poeng pga at vi ikke spionerte på motstanderne etter det, men fordi all støyen det medførte!
Det er bare denne idioten som forsøker seg på mind games.

Tror den spygaten kostet oss opprykket, mye av fokuset ble borte etter den hendelsen, både for Leeds og Derby! Det var da vi begynte med å fortelle lagoppstillingen før hver kamp.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: Spygate
« Svar #409 på: Juni 30, 2019, 10:43:44 »
Litt Street Art mot slutten av denne tråden:


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kontakinte

Sv: Spygate
« Svar #410 på: September 21, 2019, 12:54:45 »

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #411 på: September 21, 2019, 13:29:45 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020