Skrevet av Emne: Kamp: vs Swansea City @Liberty Stadium tirsdag 21/8 2018, kl 20.45 (Viasat)  (Lest 36281 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Killa

På tide å opprette kamptråd for morgendagens match mot Swansea.
Tror dette blir en god test for oss, Swansea bør nok være å regne med i toppen denne sesongen selv om de fikk dårlig kritikk for siste kampen mot B'ham.

Noen som husker serieåpningen mot Swansea i 1981 i gamle 1. divisjon? Vi tapte 1-5 og Bob Latchford lagde hattrick mener jeg å huske. Vi rykket jo ned den sesongen. Fetteren min ble Swansea-fan den dagen bare for å være ekkel mot meg... Jeg har allerede planlagt ei litt syrlig melding i mårra kveld dersom vi vinner!! :-D

Vi kan vel anta samme start-ellever som de 3 foregående kampene? Ingen skader?
« Siste redigering: Oktober 05, 2018, 07:22:23 av Promotion 2010 »

RoarG

Tidenes beste åpning på sesongen for Leeds. Her kommer vi brutalt ned på jorda igjen. Tipper vi møter et sterkt motivert hjemmelag som ønsker å plukke fjøra av et høytflygende Leeds-lag. Vi har utnyttet overraskelsesmomentet til nå. Skal nok merke at lag vi skal møte heretter vil opptre adskillig mer kynisk. Her taper vi. Tips: 1-2 eller 1-3. Leeds' mål blir scoret av Alioski.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bjorn

Tidenes beste åpning på sesongen for Leeds. Her kommer vi brutalt ned på jorda igjen. Tipper vi møter et sterkt motivert hjemmelag som ønsker å plukke fjøra av et høytflygende Leeds-lag. Vi har utnyttet overraskelsesmomentet til nå. Skal nok merke at lag vi skal møte heretter vil opptre adskillig mer kynisk. Her taper vi. Tips: 1-2 eller 1-3. Leeds' mål blir scoret av Alioski.

Bra du holder en edruelig tilnærming her Roar.  ;) Ikke utenkelig at vi kan gå på vår første smell. Men tenker selv av vi biter fra oss nok til at vi kommer unna med ett poeng. 2-2 er mitt tips.
Marching On! 4276

B_Ød

kan ikke se at vi taper denne...men det er meg  :)
Ups & Ups!!

Promotion 2010

På tide å opprette kamptråd for morgendagens match mot Swansea.
Tror dette blir en god test for oss, Swansea bør nok være å regne med i toppen denne sesongen selv om de fikk dårlig kritikk for siste kampen mot B'ham.

Noen som husker serieåpningen mot Swansea i 1981 i gamle 1. divisjon? Vi tapte 1-5 og Bob Latchford lagde hattrick mener jeg å huske. Vi rykket jo ned den sesongen. Fetteren min ble Swansea-fan den dagen bare for å være ekkel mot meg... Jeg har allerede planlagt ei litt syrlig melding i mårra kveld dersom vi vinner!! :-D

Vi kan vel anta samme start-ellever som de 3 foregående kampene? Ingen skader?


Var det Latchford eller var det Alan Curtis? Sistnevnte spilte i hvert fall en kjempekamp etter et mislykket opphold i Leeds!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Annesj

Mitt tips er uavgjort 1-1 eller 0-0
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Hallgeir *

På tide å opprette kamptråd for morgendagens match mot Swansea.
Tror dette blir en god test for oss, Swansea bør nok være å regne med i toppen denne sesongen selv om de fikk dårlig kritikk for siste kampen mot B'ham.

Noen som husker serieåpningen mot Swansea i 1981 i gamle 1. divisjon? Vi tapte 1-5 og Bob Latchford lagde hattrick mener jeg å huske. Vi rykket jo ned den sesongen. Fetteren min ble Swansea-fan den dagen bare for å være ekkel mot meg... Jeg har allerede planlagt ei litt syrlig melding i mårra kveld dersom vi vinner!! :-D

Vi kan vel anta samme start-ellever som de 3 foregående kampene? Ingen skader?


Var det Latchford eller var det Alan Curtis? Sistnevnte spilte i hvert fall en kjempekamp etter et mislykket opphold i Leeds!

Trodde også det var Curtis, men videoen fra kampen viser at det riktig nok var måltyven Bob.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
På tide å opprette kamptråd for morgendagens match mot Swansea.
Tror dette blir en god test for oss, Swansea bør nok være å regne med i toppen denne sesongen selv om de fikk dårlig kritikk for siste kampen mot B'ham.

Noen som husker serieåpningen mot Swansea i 1981 i gamle 1. divisjon? Vi tapte 1-5 og Bob Latchford lagde hattrick mener jeg å huske. Vi rykket jo ned den sesongen. Fetteren min ble Swansea-fan den dagen bare for å være ekkel mot meg... Jeg har allerede planlagt ei litt syrlig melding i mårra kveld dersom vi vinner!! :-D

Vi kan vel anta samme start-ellever som de 3 foregående kampene? Ingen skader?


Var det Latchford eller var det Alan Curtis? Sistnevnte spilte i hvert fall en kjempekamp etter et mislykket opphold i Leeds!

Trodde også det var Curtis, men videoen fra kampen viser at det riktig nok var måltyven Bob.
Swansea spilte vel sin første kamp ever i toppdivisjonen. Curtis spilte, husker det som at han scorte (men ikke tre), men har ikke sjekket facts fra kampen...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
På tide å opprette kamptråd for morgendagens match mot Swansea.
Tror dette blir en god test for oss, Swansea bør nok være å regne med i toppen denne sesongen selv om de fikk dårlig kritikk for siste kampen mot B'ham.

Noen som husker serieåpningen mot Swansea i 1981 i gamle 1. divisjon? Vi tapte 1-5 og Bob Latchford lagde hattrick mener jeg å huske. Vi rykket jo ned den sesongen. Fetteren min ble Swansea-fan den dagen bare for å være ekkel mot meg... Jeg har allerede planlagt ei litt syrlig melding i mårra kveld dersom vi vinner!! :-D

Vi kan vel anta samme start-ellever som de 3 foregående kampene? Ingen skader?


Var det Latchford eller var det Alan Curtis? Sistnevnte spilte i hvert fall en kjempekamp etter et mislykket opphold i Leeds!

Trodde også det var Curtis, men videoen fra kampen viser at det riktig nok var måltyven Bob.
Swansea spilte vel sin første kamp ever i toppdivisjonen. Curtis spilte, husker det som at han scorte (men ikke tre), men har ikke sjekket facts fra kampen...
Det har jeg nå :)

29 August 1981
1
Swansea City
5 – 1
Leeds United
hide
Swansea

Charles  5'
Latchford  46', 50', 55'
Curtis  70'

Parlane  26'
Stadium: Vetch Field
Attendance: 23,500
Referee: S Bates

Swansea's rise to the top flight of English football had come only four seasons after competing in the Fourth Division and thus few tipped Swansea to survive in the First Division. Swansea soon proved the naysayers wrong by crushing Leeds United 5-1 in their first match ever in the top flight, with debutant Bob Latchford scoring a hat-trick. The win saw Swansea rise from the basement division to the top of the entire Football League in barely three years.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Tidenes beste åpning på sesongen for Leeds. Her kommer vi brutalt ned på jorda igjen. Tipper vi møter et sterkt motivert hjemmelag som ønsker å plukke fjøra av et høytflygende Leeds-lag. Vi har utnyttet overraskelsesmomentet til nå. Skal nok merke at lag vi skal møte heretter vil opptre adskillig mer kynisk. Her taper vi. Tips: 1-2 eller 1-3. Leeds' mål blir scoret av Alioski.

Bra du holder en edruelig tilnærming her Roar.  ;) Ikke utenkelig at vi kan gå på vår første smell. Men tenker selv av vi biter fra oss nok til at vi kommer unna med ett poeng. 2-2 er mitt tips.
I mitt mer optimistiske hjørne, kan også jeg tippe U. 2-2 er ikke ueffent. Eller 1-1. Seier? Glem det. Det eneste jeg er helt sikker på er at det ikke blir 0-0.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

stian

6 av de sju øverste lagene møter hverandre i denne runden: Swansea - Leeds, Boro - WBA og Villa - Brentford.

Swansea har ikke hatt den aller tøffeste motstanden så langt - Sheffield United, Preston og Birmingham. De har ikke feid noen av disse av banen så de har kanskje et stykke igjen før de fyrer på alle sylindrene. Dette kan fort vise seg å være et gunstig tidspunkt i sesongen å møte Swansea på.

Det viktigste er å unngå å tape de innbyrdes oppgjørene mot de (antatt) argeste rivalene, så vi skal vel være godt fornøyde med ett poeng borte. Med borteseier mot Swansea går sesongstarten fra glimrende til utenomjordisk...

RoarG

6 av de sju øverste lagene møter hverandre i denne runden: Swansea - Leeds, Boro - WBA og Villa - Brentford.

Swansea har ikke hatt den aller tøffeste motstanden så langt - Sheffield United, Preston og Birmingham. De har ikke feid noen av disse av banen så de har kanskje et stykke igjen før de fyrer på alle sylindrene. Dette kan fort vise seg å være et gunstig tidspunkt i sesongen å møte Swansea på.

Det viktigste er å unngå å tape de innbyrdes oppgjørene mot de (antatt) argeste rivalene, så vi skal vel være godt fornøyde med ett poeng borte. Med borteseier mot Swansea går sesongstarten fra glimrende til utenomjordisk...
Swansea har gjort jobben uten å imponere, men de har 7 poeng. Slår de Leeds passerer de oss på tabellen. Uavgjort i Wales skal man være meget godt fornøyd med.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

stian

6 av de sju øverste lagene møter hverandre i denne runden: Swansea - Leeds, Boro - WBA og Villa - Brentford.

Swansea har ikke hatt den aller tøffeste motstanden så langt - Sheffield United, Preston og Birmingham. De har ikke feid noen av disse av banen så de har kanskje et stykke igjen før de fyrer på alle sylindrene. Dette kan fort vise seg å være et gunstig tidspunkt i sesongen å møte Swansea på.

Det viktigste er å unngå å tape de innbyrdes oppgjørene mot de (antatt) argeste rivalene, så vi skal vel være godt fornøyde med ett poeng borte. Med borteseier mot Swansea går sesongstarten fra glimrende til utenomjordisk...
Swansea har gjort jobben uten å imponere, men de har 7 poeng. Slår de Leeds passerer de oss på tabellen. Uavgjort i Wales skal man være meget godt fornøyd med.

Helt klart meget bra med uavgjort i Wales. Mitt resultattips er like fullt at Leeds vinner 2-1. Bamford scorer på kontring mot slutten når Swansea presser på for å avgjøre kampen  8)

RoarG

Dette blir Bielsas første test med de berømmelige tirsdagskampene i divisjonen. Et spørsmål vil være om han velger å hvile spillere som har vært helt sentrale til nå: Phillips, Saiz og Klich. Saiz har vel ikke fullført 90 minutter enda, og før eller siden vil Bielsa komme til den konklusjonen at han bør hviles. Skjer det allerede mot Swansea? Hvis ja, hvem stepper inn i rollen? Baker? Roofe med Bamford som spiss? Tror tiden snart er inne for rulleringer i første-11eren.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Kommer Bielsa til å hvile noen av spillerne? Hvis han hviler noen tror jeg Pablo er en av de første som ryker. Harrison kommer da kanskje inn i hans sted. Eller kanskje trekkes Roofe ned som ving og Bamford som ren spiss? Jeg tipper at Hernandez starter på benken og at resten av laget er likt som i helga.

Mitt tips: 1-1 (Saiz).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kickthemdown

Tidenes beste åpning på sesongen for Leeds. Her kommer vi brutalt ned på jorda igjen. Tipper vi møter et sterkt motivert hjemmelag som ønsker å plukke fjøra av et høytflygende Leeds-lag. Vi har utnyttet overraskelsesmomentet til nå. Skal nok merke at lag vi skal møte heretter vil opptre adskillig mer kynisk. Her taper vi. Tips: 1-2 eller 1-3. Leeds' mål blir scoret av Alioski.
Jeg er rimelig sikker på at vi lager hakkemat av et lag som er dårligere enn Stoke og Derby, selv om tabellsituasjonen etter tre matcher forteller noe annet. Sett to av deres kamper, først i seriepremieren borte mot Sheff Utd som de snudde og vant og så nå sist fredag mot Birmingham. Svake bakover, helt utrolig flaks som gjorde at de ikke lå under med 2-3 mål til pause mot Birmingham. Raske kantspillere og spesielt Montero (som egenhendig snudde kampen mot Sheff Utd) er gode. Mystisk nok satt han på benken mot Birmingham  :o Leroy Fer og noen av de andre "stjernene" fra Premier League tiden ser trege og umotiverte ut. Om de slipper like mye rom til Saiz som jeg tror de gjør blir dette overkjøring.

Vinner 5-1 McBurnie putter for de. Roofe x3, Saiz og Douglas.

Samme lag som sist selv om det er fristende å starte med Pontus mot McBurnie...

RoarG

Tidenes beste åpning på sesongen for Leeds. Her kommer vi brutalt ned på jorda igjen. Tipper vi møter et sterkt motivert hjemmelag som ønsker å plukke fjøra av et høytflygende Leeds-lag. Vi har utnyttet overraskelsesmomentet til nå. Skal nok merke at lag vi skal møte heretter vil opptre adskillig mer kynisk. Her taper vi. Tips: 1-2 eller 1-3. Leeds' mål blir scoret av Alioski.
Jeg er rimelig sikker på at vi lager hakkemat av et lag som er dårligere enn Stoke og Derby, selv om tabellsituasjonen etter tre matcher forteller noe annet. Sett to av deres kamper, først i seriepremieren borte mot Sheff Utd som de snudde og vant og så nå sist fredag mot Birmingham. Svake bakover, helt utrolig flaks som gjorde at de ikke lå under med 2-3 mål til pause mot Birmingham. Raske kantspillere og spesielt Montero (som egenhendig snudde kampen mot Sheff Utd) er gode. Mystisk nok satt han på benken mot Birmingham  :o Leroy Fer og noen av de andre "stjernene" fra Premier League tiden ser trege og umotiverte ut. Om de slipper like mye rom til Saiz som jeg tror de gjør blir dette overkjøring.

Vinner 5-1 McBurnie putter for de. Roofe x3, Saiz og Douglas.

Samme lag som sist selv om det er fristende å starte med Pontus mot McBurnie...
McBurnie er født i Leeds, og er Leeds-fan. Han ser veldig fram til å møte Leeds. Tror Swansea hever seg når Leeds står på motsatt banehalvdel. Tøff kamp.
https://www.swanseacity.com/news/mcburnie-poised-leeds-test
« Siste redigering: August 20, 2018, 12:08:23 av RoarG »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Swansea har ikke imponert til nå.
Brentford derimot. De tror jeg kommer til å være der oppe denne sesongen. De blir uhyre skumle.

Men tilbake til Swansea. Tror vi tar de i morgen. 0-2. Vi er stinne av selvtilitt. Er ikke så bekymret for i morgen. Mer bekymret for Boro og Milwall som kommer senere i måneden/Sept. Milwall valset greit over Derby. Dette er potensialt en bortekamp som kan gi oss en real knekk.

Håper denne bølgen varer så lenge som mulig. Har vi litt klaring i Januar så må vi hente inn noen forsterkninger og ny energi.
Tror aldri sjansen for opprykk har vært så stor som dette.
Få andre lag som imponerer veldig. Er ganske åpent vil jeg si.

Roofe og Douglas som målscorere

RoarG

Swansea har ikke imponert til nå.
Brentford derimot. De tror jeg kommer til å være der oppe denne sesongen. De blir uhyre skumle.

Men tilbake til Swansea. Tror vi tar de i morgen. 0-2. Vi er stinne av selvtilitt. Er ikke så bekymret for i morgen. Mer bekymret for Boro og Milwall som kommer senere i måneden/Sept. Milwall valset greit over Derby. Dette er potensialt en bortekamp som kan gi oss en real knekk.

Håper denne bølgen varer så lenge som mulig. Har vi litt klaring i Januar så må vi hente inn noen forsterkninger og ny energi.
Tror aldri sjansen for opprykk har vært så stor som dette.
Få andre lag som imponerer veldig. Er ganske åpent vil jeg si.

Roofe og Douglas som målscorere
De har ikke imponert nei, men de har fått 7 poeng. Vi har imponert, men har bare 2 poeng mer enn Swansea. Dette blir jevnt. Dessuten er det en tirsdagskamp. Forventningene bør dempes til slike.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Borge

Har fortsatt trua
Tenker vi løper dem i senk, 0-4 er mitt tips. Berardi og Cooper storspiller der bak.
Roofe, Saiz, Allioski og Bamford.
Borge

auren

Bielsa sa nettopp på pressekonferansen at Pontus ikke stiller. Sliter med noe muskulært, men ikke så alvorlig.

Spørsmålet er om de tre lagene vi har møtt virkelig er så gode som vi tror? Var jo litt slik i starten av forrige sesong også. Men hittil har vi imponert i mye større grad prestasjonsmessig. Likevel så dukker det opp en stor tabbe i hver match. Kommer en ny i morgen kveld? Hva skjer med laget hvis vi kommer under?

Blir en rysare i morgen. Gleder meg  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bielsa sa nettopp på pressekonferansen at Pontus ikke stiller. Sliter med noe muskulært, men ikke så alvorlig.

Spørsmålet er om de tre lagene vi har møtt virkelig er så gode som vi tror? Var jo litt slik i starten av forrige sesong også. Men hittil har vi imponert i mye større grad prestasjonsmessig. Likevel så dukker det opp en stor tabbe i hver match. Kommer en ny i morgen kveld? Hva skjer med laget hvis vi kommer under?

Blir en rysare i morgen. Gleder meg  :)

auren
Pressekonferansen, ja :)


We're in place at Thorp Arch
It’s a busy press room at Thorp Arch for Bielsa’s latest media briefing.
He’s due up in ten minutes, so stay tuned…


Any moment now...
Bielsa is generally a very good timekeeper - last week he apologised for being three minutes late, so I’d imagine he’ll be here any moment now...

First question is about the bucket - is he surprised?
It belongs to the folklore you find in football, so I just see it as a part of folklore, anecdotes and things you find in football.

Is it part of a feeling at Leeds United?
To tell the truth, my colleagues who take care of the equipment chose it, so I just use it.
You want me to say something more than it really is - it’s just a bucket. I have nothing more to add, it’s just a comfortable bucket.
The only thing I can tell you is what I just told you

What has the focus been on in training?
Yesterday we dedicate the training session to the organisation, that’s it. Coordinations, the collective work because you don’t need to use a lot of energy on these topics and they are necessary. The day before the game is always the ideal day especially when you only have 48 hours between games.

Will playing a relegated side tell you more about where Leeds will fit in this season?
This competition has different kinds of difficulties and you have to face each difficulty. The first game we played was against a team similar to Swansea, but we played at home. The second game was against a team that belongs to the top six.
The third game was a against a team that had just been promoted from League One but all games were difficult.
All games were very demanding. I imagine the same from the game tomorrow and I understand the features you give to the opponent.

What do you know about Graham Potter?
I know that he is an English coach that has had success in football of the north. He has new ideas, I know he’s young and I know he is admired by international fooball. He’s English, modern coach, he has new ideas, he brings new ideas.
It’s very difficult to create something new in football. But it’s possible to take from the past things that we usually don’t use anymore. This is the difference between being modern and using new ideas.

Are you any closer to signing any new players?
Nothing new at the moment.

At Bilbao, how did you prepare for long away days in Europe - will it be similar this week?
There are difference between the weeks where we have just one game to play and weeks where we have two games to play. The possibilities to make corrections are less frequent. Also you have less time to watch the rival in his preparation. The good thing about it is as we like to play games, it’s a good thing to play two games in a week. We prefer to play rather than train.

Is Roofe fully fit?
He trained normally today.

On Swansea
It’s a team that takes care of how they move the ball, how they move the ball, where they put the ball.
The players of Swansea know how to build from the back. In their style, the goalkeeper and defenders build from the back. And for me it’s the feature that you could underline from Swansea.
But they also have different possibilities. They have a real number 9 and they have substitutes who can modify the physicality of the game.

Surprised how quickly Leeds have taken on your ideas?
I don;t think the way to assimilate the style was fast. In the actual football, six weeks is a long time. The challenges were above transmitting a style and is to try to be faithful to this style over a long period.

How important is it to have impetus?
It’s always important to have good results, especially at the beginning of the season when you have to build the confidence and the period where you assimilate the style.When you win it’s always easier to accept the tools that you chose.

On changes this week
It’s not convient to talk about the second game of the week when we haven’t even played the first game. After the first game against Swansea it will be the right moment to think about which players are going to play in the next game.

How close to becoming Swansea head coach in 2015?
Yes, it was a possibility, a real possibility.

Why didn't it happen?
I was willing to work with Swansea but at the end they chose someone else.
I don’t remember very well. I think they wanted to start the season, not tom come in the middle of the season and the contact I got was in the middle of the season and they didn’t make it easy to reach an agreement.
But I have good memories of the dialogues I had at Swansea.

On Pablo Hernandez
He’s been constant so far. His performance was always positive. That’s all I can comment on.

Any other injuries?
Jansson will not play tomorrow. He felt something in his back yesterday.This problem does not allow him to play tomorrow. We’ll see about Saturday.

Bielsa's thoughts on Berardi
The games I watched, he played more as a full-back than centre-back. Obviously he can play on both sides as a full-back, and as a centre-back I’m satisfied

Saiz gets a lot of attention from defenders but isn't rising to it - have you worked on this?
Honestly no. But his professionalism allows him to resolve these kinds of situations.
On another part of English football, even if it’s a dispute over contact, I don’t see bad intentions and the referees control every excess and frankly I haven’t seen any excess.


That's all from Bielsa
Fairly short and sweet from the Leeds United head coach there.
He’s got a trip to Wales to make this afternoon, after all.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-lpress-conference-highlights-15049212





Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Bielsa sa nettopp på pressekonferansen at Pontus ikke stiller. Sliter med noe muskulært, men ikke så alvorlig.

Spørsmålet er om de tre lagene vi har møtt virkelig er så gode som vi tror? Var jo litt slik i starten av forrige sesong også. Men hittil har vi imponert i mye større grad prestasjonsmessig. Likevel så dukker det opp en stor tabbe i hver match. Kommer en ny i morgen kveld? Hva skjer med laget hvis vi kommer under?

Blir en rysare i morgen. Gleder meg  :)

auren

Synes vi responderer bra på tabbene vi gjør. Det er stor forskjell fra i fjor.
Vi tør fortsatt å spille på oss press og spille oss ut av situasjoner selv om tabbene har kommet bak.
Vi famlet 10-15 min mot Rotherham, men bortsett fra det så kjørte vi kampen totalt.
Det viser sterk mentalitet. Stilles krav og mot - var vel noe av det viktigste Bielsa poengterte på pressekonf da han ble ansatt. Og så langt har han gjort en formidabel jobb på det området.

Men fulle svaret får vi ikke før vi går på en skikkelig blemme :o

leedslife

Swansea har ikke imponert til nå.
Brentford derimot. De tror jeg kommer til å være der oppe denne sesongen. De blir uhyre skumle.

Men tilbake til Swansea. Tror vi tar de i morgen. 0-2. Vi er stinne av selvtilitt. Er ikke så bekymret for i morgen. Mer bekymret for Boro og Milwall som kommer senere i måneden/Sept. Milwall valset greit over Derby. Dette er potensialt en bortekamp som kan gi oss en real knekk.

Håper denne bølgen varer så lenge som mulig. Har vi litt klaring i Januar så må vi hente inn noen forsterkninger og ny energi.
Tror aldri sjansen for opprykk har vært så stor som dette.
Få andre lag som imponerer veldig. Er ganske åpent vil jeg si.

Roofe og Douglas som målscorere
De har ikke imponert nei, men de har fått 7 poeng. Vi har imponert, men har bare 2 poeng mer enn Swansea. Dette blir jevnt. Dessuten er det en tirsdagskamp. Forventningene bør dempes til slike.

Jevnt vil det bli. Men tror de må vise noe helt annet enn mot Preston og Bham.
Tror de har en spillerstil som kan passe oss bra.
Frykter mer lag som gamper. Usikker på om vi har tålmodighet og fysiske forutsetninger.
Rotherham kampen var en bra gjennomført kamp, men vi slet litt for mye med han spissen dems på topp til tider synes jeg.

raggen

jevnt tror jeg det blir selv om vi nå i starten har blitt bortskjemt med mange mål og godt spill.. dette tror jeg ender 1-1 men håper på 1-2!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Gufrias

Vi gruser dem. Som Stoke og Derby har vist er vi bedre mot lag som forsøker å angripe enn mot lag som murer igjen og satser på kontringer.
Hekta på Leeds siden 1974

ArneS

S W A N S E A   T R I V I A

Swansea kan spores tilbake til jernalderen, men navnet er sannsynligvis fra det norrønske Sveins Ey.  Både romere, vikinger og normannere inntok denne viktige havnebyen ved utløpet av elven Tawe.  Det walisiske navnet på byen er Aber Tawe.
Byen er nest størst i Wales med 228.000.  Ble viktig på 1700-tallet som havneby, og på 18000-tallet ble byen sentrum for kopperproduksjon – ikke bare i Wales men i hele verden.  Fikk tilnavnet Copperopolis.

Swansea fikk bystatus av Prins Charles så sent som i 1969 da han ble utnevnt til Prince of Wales.

Hele bysentrum ble utradert i blitzen i WW2

82% av innbyggerne er walisere, og 13,4% snakker fortsatt walisisk.

Det er 2 universiteter og 2 colleges i byen.   

Foruten på vei kan også byen nås pr tog, ferje (til/fra Cork) vann og med småfly.

South Wales Evening Post er byens dagsavis, og kan i dag melde at to er arrestert for attempted murder etter at en fortgjenger ble forlatt kritisk skadd etter en påkjørsel.

Byen ble på 90-tallet av BBC kalt ”A black spot for car crime”, men det har visst bedret seg.

Det er mange, lange fine strender rundt Swansea.

Byen er vennskapsby med Mannheim (Tyskland), Sinup (Tyrkia), Pau (Frankrike), Cork (Irland) og Bydgoszcz (Polen).

Det er 6 Swansea i USA, 2 i Australia, 1 i Canada og 1 på Jamaica.

Foruten Swansea City er det 3 fotballklubber fra byen i Welsh Football League (WFL).  Det spilles også Rugby Union og League, Cricket og Bowls i byen.

Det naive skranglebandet The Pooh Sticks var fra Swansea.  Det samme er Manic Street Preacher  Nicky Wire, og trommeslageren Terry Williams (Dire Straits, Bob Dylan m.fl).

Andre personer fra Swansea er forfatterne Kingsley og Martin Amis, Politikeren Michael Heseltine, Poet Dylan Thomas, Fotballspillerne John Hartson, Dean Saunders og ikke minst John Charles (RIP).   Jeg har spart det kvinnelige innslaget helt til slutt: Catherine Zeta-Jones.




Swansea City AFC   â€œClwb Pêl-droed Dinas Abertawe”  
Kallenavn:  The Swans (sier seg selv…)  The Jacks (Enten pga en kjent livredderhund (Swansea Jack), eller fordi alle de gode sjøfolkene fra byen på 1800-tallet ble kalt for Swansea Jacks)
Stiftet i 1912, ble med I Football League i 1920.   
Hjemmebanen siden 2005 heter Liberty Stadium, som de deler med Rugby Union klubben Ospreys.  Før dette ble hjemmekampene spilt på Vetch Field.

Historisk har klubben 2 sesonger i gamle 1. divisjon.  Debutsesongen 81-82 ga en oppsiktsvekkende 6. plass, mens den påfølgende ga sisteplass og nedrykk.
Dette var topp-punktene i en uvanlig divisjonspyramide, der klubben i løpet av 4 sesonger klarte 3 opprykk, og deretter 3 nedrykk på 4 sesonger.  Etter å ha startet med opprykk fra 4. divisjon i 1978, var man tilbake igjen i 1986.
Opprykksrekorden har Wimbledon kopiert (startet oppover samme sesong som Swansea begynte å rase nedover igjen), men ingen har klart hele pyramiden enda.

På 1920-tallet begynte man i divisjon 3, og kom etter hvert opp i 2. divisjon uten å gjøre noe særlig av seg.  Fram til 1965 vekslet man mellom nivå 2 og 3, før det gikk enda et hakk ned og vekslet mellom nivå 3 og 4.
Med opprykket fra 4. divisjon i 1978 med John Toshack som manager startet det tidligere omtalte opp- og nedrykksshowet som kulminerte men en pengelens klubb i 4. divisjon igjen i 1986.
Klubben rykket opp fra League Two i deres siste sesong på Vetch Field i  2005.  Etter 3 sesonger i League One ble det opprykk til Championship i 2008.  Swansea var klar for retur til øverste nivå i mai 2011, og ble med det første walisiske klubb i Premier League. 
Eventyret i Premier League varte i 7 sesonger, før klubben nå er tilbake i Championship.  I 2012/2013 vant Swansea ligacup-finalen, og fikk Europa League kamper påfølgende sesong.  Ble slått ut i 16-dels finalen av Napoli.  Beste plassering i PL var 8. plassen i 2014/2015

Vetch Field var klubbens hjem i 93 år.  Kapasiteten i 2005 var på 11.475, men rekorden er fra 1968 mot Arsenal på 32.796.
Liberty Stadium har en kapasitet på 20.532.  Gjennomsnittlig er det ca 15.000 på kampene til Swansea.  Rekorden er 19.288 mot Yeovil Town i 2005.
Hovedrivalen til Swansea er selvsagt Cardiff City.  Det har vært en del tilskuertrøbbel i disse kampene opp gjennom tidene.  Det har likevel bare vært 52 ligamøter mellom klubbene, med 19-16-17 i resultat for Swansea.  Så vidt jeg kan forstå har ingen av lagene enda vunnet begge kampene i en sesong.

Største seier:  12-0 i cupvinnercupen over Sliema Wanderers (Malta) 1982
Største tap:  0-8 Liverpool FA Cup 1990, samt AS Monaco Cupvinnercupen 1991
Nest flest tilskuere hjemme:   29.477  Leeds United 1955.
Høyest beløp mottatt:  £45 mill (Gylfi Sigurdsson, Everton 2017)
Høyest beløp betalt:  £18 mill  (Andre Ayew,  WestHam 2018)
Flest kamper:  Roger Freestone  699
Flest mål:  Ivor Allchurch 146
Flest mål i en sesong:  Cyril Pearce 35 (1931/32)
Flest clean sheets:  Dorus deVries 23  (2009/10)

Managere i utvalg:
John Toshack, Terry Yorath, Jan Mølby, John Hollins, Kenny jackett, Roberto Martinez, Brendan Rodgers, Michael Laudrup, Garry Monk, Francesco Guidolin, Bob Bradley, Paul Clement, Carlos Carvalhal

Spillere:
Federico Bessone, Andy Robinson, Lee Chapman, John Charles, Ray Wallace, Garry Monk, Kyle Bartley, Pablo Hernandez, Terry Yorath
Ian Callaghan, Jermaine Easter, Gerry Francis, Leighton James, John Toshack, Ray Kennedy, Shefki Kuqi, Frank Lampard Sr, Bob Latchford, Jimmy Rimmer, John Salako, Dean Saunders, Jason Scotland, Jan Mølby, Alan Curtis, Wilfried Bony, Andre Ayew, Jordan Ayew, Gylfi Sigurdsson, Adebayo Akinfenwa, Fabio Borini, Chris Coleman, Nathan Dyer, Lukasz Fabianski, Leroy Fer, Emlyn Hughes, Roberto Martinez, Michu, Terry Phelan, Jonjo Shelvey, Michel Vorm, Dorus de Vries,
Den 17. mann

RoarG

Det brygger seg opp. Swanseas manager, Graham Potter, mener dette blir lagets tøffeste oppgave til nå. Tror de kommer skikkelig motivert og oppfyret til å prøve og klå Leeds.
https://www.swanseacity.com/news/our-toughest-test-yet-0
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

DenHviteYeboah

Det brygger seg opp. Swanseas manager, Graham Potter, mener dette blir lagets tøffeste oppgave til nå. Tror de kommer skikkelig motivert og oppfyret til å prøve og klå Leeds.
https://www.swanseacity.com/news/our-toughest-test-yet-0
Ja nå kommer krigen! Håper Bielsa og spillerne har forstått at noen kamper er det kjemping og løping som gjelder. Vi har dårlige resultater i Wales.....
Jeg tror dette er et bananskall, vi må være fornøyd med alt annet enn 0 poeng...tipper 1-1, men håper på klar sier til oss seff ;)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Det brygger seg opp. Swanseas manager, Graham Potter, mener dette blir lagets tøffeste oppgave til nå. Tror de kommer skikkelig motivert og oppfyret til å prøve og klå Leeds.
https://www.swanseacity.com/news/our-toughest-test-yet-0
Ja nå kommer krigen! Håper Bielsa og spillerne har forstått at noen kamper er det kjemping og løping som gjelder. Vi har dårlige resultater i Wales.....
Jeg tror dette er et bananskall, vi må være fornøyd med alt annet enn 0 poeng...tipper 1-1, men håper på klar sier til oss seff ;)
Om du tenker konkret på Swanseakampen som 'krig' så er det i alle fall ikkje slik eg har oppfattet de...

Mer som et Stoke som ønsker å spille fotball.

...men nå skal ikke jeg påberope meg å følge spesielt godt med på Premier League då... :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan