Skrevet av Emne: Kamp: vs Nottingham Forest @Elland Road, tirsdag 4.4. kl. 20.45 på Vsport PL1  (Lest 7123 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fantasyland

Jeg har ikke noe behov for å trekke Marsch ned i søla. Han gjorde så godt han kunne og ville gjerne lykkes.

Men det er umulig å ikke merke hvor mye bedre vi ser ut med en annen sjef ved roret.

4 soleklare forskjeller:

1. Vi er ikke like eksponert bakover, langt mindre hodeløst skyhøyt press.

2. Ser mindre til 5 mann ned ved venstre cornerflagg i bittelite rom.

3. En befrielse å unngå at alt skulle brytes inn i midten (hvis det ikke havnet til venstre).

4. Jack Harrison. Ny vår med en manager som vet hvordan han skal brukes.

Alt dette. Forskjellen på PL og championship.

..også syntes jeg det er viktig å få med den roen / tryggheten han har gitt laget. Rykende ferskt eksempel: Når skogvokterne gjorde 0-1 i går var det ingen tegn til panikk, ingen animert manager på sidelinja bare fortsetter med spilleopplegg / planer og resten er historie.

Jeg liker også at Gracia tilpasser og justerer til hver kamp. Han er ikke låst i et fast mønster eller spillere. Syntes Phil Hay sa det ganske bra her for en stund tilbake når han poengterte at Gracia faktisk leverer i de kampene det SKAL leveres. Allerede før kampen mot Arsenal sist så vi jo at det var denne kampen Gracia hadde i bakhodet, ref laguttak / prioriteringer.

Borge

God kamp i går, og fortjent 3 poeng.
Ser at mange gir nesten toppscore til flere spillere, og ja noen var gode. Men det er greit å ha med i beregningen at vi vel møtte ligaens dårligste bortelag, og Forrest var ikke veldig gode. Her må et jobbes helt inn til målstreken. Spent på de kommende kampene, og om vi klarer å skape en liten luke ned til de tre siste plassene.
Borge

Cherry

Utrolig deilig seier i går kveld, mot ett Forest lag med mye kvalitet - men lite selvtillit i seg.
Akkuret DER så det ut som forskjellen lå.
I går dominerte jo Harrison som aldri før, vi hadde Roca som var helt sjef på midten - og Sinisterra som krydder og driblefant....herlig!!!
I tillegg så spilte Struijk og Koch som ett midtstopperpar, gud bedre så mye bedre Pascal er som stopper (også enn Llorente).
Firpo har vokst voldsomt siste kamper, ser ut som om spansk sjef har gjort ham godt - og han ser trygg ut!

Vi kan si mye om Patrick, han scorer ikke mål for tiden -men han er utrolig god til å ta i mot og holde på samt distribuere ball videre.
Viktig for laget. Han kunne dog med hell sikkert vært byttet ut 10 minutter tidligere i går, men Gracia vurderte nok dette som mindre bra for laget.

Tenk at vi manglet Wôber og Gnonto ...det var ikke synlig i går. Vi har en sterk tropp MED selvtillit nå.

Jeg ville nok føyd Adams til den lista. Jeg fryktet at hans fravær skulle prege oss enda mer enn det har sett ut til så langt.

flynn

Det har du selvfølgelig helt rett i flynn.  Adams har vært bunnsolid, så sterkt av mannskapet å "utligne" for hans`fravær.
Den jeg ofte glemmer at vi har er Rutter.....håper virkelig han kommer i gang etterhvert.
 

Killa

Tror Rutter trenger tid (les: preseason) før vi kan ha særlig forhåpninger til han. P.t. er han ikke i nærheten av førstelaget.

TK20

Jeg har ikke noe behov for å trekke Marsch ned i søla. Han gjorde så godt han kunne og ville gjerne lykkes.

Men det er umulig å ikke merke hvor mye bedre vi ser ut med en annen sjef ved roret.

4 soleklare forskjeller:

1. Vi er ikke like eksponert bakover, langt mindre hodeløst skyhøyt press.

2. Ser mindre til 5 mann ned ved venstre cornerflagg i bittelite rom.

3. En befrielse å unngå at alt skulle brytes inn i midten (hvis det ikke havnet til venstre).

4. Jack Harrison. Ny vår med en manager som vet hvordan han skal brukes.

Alt dette. Forskjellen på PL og championship.

Enig i alt, men formen til Harrison kan bare være en del av hans vanlige syklus.

ar9

God kamp i går, og fortjent 3 poeng.
Ser at mange gir nesten toppscore til flere spillere, og ja noen var gode. Men det er greit å ha med i beregningen at vi vel møtte ligaens dårligste bortelag, og Forrest var ikke veldig gode. Her må et jobbes helt inn til målstreken. Spent på de kommende kampene, og om vi klarer å skape en liten luke ned til de tre siste plassene.
Litt enig men samtidig synes jeg vi gjorde dem dårlige. Vi dominerte midtbanen totalt. Dessuten hang vi veldig godt sammen som lag og gav Forest minimalt m kontringer. Deilig å se Brennan Johnson, Gibbs White og Dennis blie sur og grinete.
Da tenker jeg vi gjorde noe riktig.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Johnnyj

Forresten: Syns dommeren hadde tre håpløse avgjørelser i går kveld. Den første, hvor Koch blir overfalt i feltet på en corner, er vel strengt tatt VAR-mat. Deretter lar han oss få fordel (helt riktig, for så vidt) etter felling av Roca og deretter Aaronson i situasjoner der vi er på full fart fremover. At han ikke deler ut minst ett gult i etterkant er elendig. Så presterer han å blåse i stedet for å la oss få fordelen når toppscorer Rodrigo er alene gjennom. Inkonsekvent så det holder. Heldigvis fikk det ikke betydning for kamputfallet.

Utenom de situasjonene så dømte han helt feilfritt.
Tar gjerne den samme dommeren resten av sesongen  ;D