Skrevet av Emne: Kamp: vs Blackburn Rovers @Ewood Park, lørdag 20/10 2018, kl 13.00 på Red Button  (Lest 31399 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kato

Begge Blackburns mål kom i duell mot Berardi, da både Graham og Lenighan er høyere enn sveitseren. Da er oppskriften for å slå Leeds funnet. Hold tett bakover, sats på dødballer, og slå dem mot Leeds' laveste forsvars-spiller, pass på at den duellerende angriperen er høyere enn denne.

Savner også en mer feltaktiv BPF. Det andre målet blir slått i keeper-sonen rett foran mål. BPF står passivt på streken. Ja, han er en god skuddstopper og han har bra avleveringer med beina. Feltarbeidet hans er ikke noe å skryte av. Uerfaren? Nei. Han spilte 10 siste kamper forrige sesong og har 13 til nå i denne. Det blir en halv sesong, det. Kanskje på tide å prøve Blackman?

Mener å huske at Wiedwald ble kritisert nord og ned for sitt slette feltarbeid i fjorårs-sesongen. Har BPF vært en forbedring i så måte, eller blir han bare skånet fra kritikk fordi han er local lad og ung? Leeds må ha en commanding goalkeeper som tar for seg i feltet, skal topp 6 være et realistisk mål.

Det var Pontus som tapte/sov ved andre målet til Blackburn. Det så man tydelig i kampen og etter kampen var Dorigo tydelig på at Pontus sov litt der. Det er ingen som vinner alle dueller hele tiden, så ingen krise og ihvertfall ingen oppskrift på å slå Leeds.

Vrake BPF etter denne kampen???

Ingen av de cornerne i går er noe en keeper bør gå ut å plukke. Begge var bra slått, lander på 6-7 meter og mye folk. Sjansen for bom er stor, da bør han stå på strek.

Syntes faktisk at BPF har plukket og tatt bra for seg i feltet. En voldsom forbedring i feltet ift Wiedwald. Jeg driter i om folk er lokale, unge eller gamle.

Han er 21 år og spilt 23 kamper.. Da er man ikke erfaren. Faktisk veldig uerfaren. Til tross må jeg si at han er veldig stabilt solid.

Overhode ikke enig i noe av det du skriver her  :)
Må være lov å ønske en keeper som tar baller i 5-meteren. Wiedwald fikk tyn for svakt feltarbeid i hele fjor. Blackman har lengre rekkevidde, og bør prøves. Virker som om alderen brukes som forsvar m.h.t. til det svake feltarbeidet. Vil da minne om at Leeds har hatt unge keepere før (Robinson) med mye bedre grep på feltarbeidet. Mål 2 kunne ha vært unngått med mer bestemt keeperspill. I stedet overlater han duellen til forsvarer, og dueller er 50/50. Ganske høy sannsynlighet for å slippe inn mål, altså. En topp keeper eier 5-meteren. BPF bør ikke fritas for kritikk. Ei heller bør han "fredes". Han må tåle konkurranse om plassen, som alle andre spillere.

Her synes jeg du bommer totalt. Målscoreren kommer i stor fart, går opp på 7 meter og header fra 6 meter den innoversvingte corneren. En skog av spillere i feltet, ingenting BPF hadde å gjøre der ute. Ã… si at han overlater duellen til forsvarer er jo helt galt, gå inn og se målet i reprise. BPF er ikke i nærheten av duellen, han overlater ingenting til noen annen. Ã… begynne å skyte mot en keeper som har levert glimrende, og langt, langt over forventninger skjønner jeg ingenting av. Blackman har ikke vært lengre unna en plass i målet vårt enn akkurat nå, tror jeg.
 

RoarG

Begge Blackburns mål kom i duell mot Berardi, da både Graham og Lenighan er høyere enn sveitseren. Da er oppskriften for å slå Leeds funnet. Hold tett bakover, sats på dødballer, og slå dem mot Leeds' laveste forsvars-spiller, pass på at den duellerende angriperen er høyere enn denne.

Savner også en mer feltaktiv BPF. Det andre målet blir slått i keeper-sonen rett foran mål. BPF står passivt på streken. Ja, han er en god skuddstopper og han har bra avleveringer med beina. Feltarbeidet hans er ikke noe å skryte av. Uerfaren? Nei. Han spilte 10 siste kamper forrige sesong og har 13 til nå i denne. Det blir en halv sesong, det. Kanskje på tide å prøve Blackman?

Mener å huske at Wiedwald ble kritisert nord og ned for sitt slette feltarbeid i fjorårs-sesongen. Har BPF vært en forbedring i så måte, eller blir han bare skånet fra kritikk fordi han er local lad og ung? Leeds må ha en commanding goalkeeper som tar for seg i feltet, skal topp 6 være et realistisk mål.

Det var Pontus som tapte/sov ved andre målet til Blackburn. Det så man tydelig i kampen og etter kampen var Dorigo tydelig på at Pontus sov litt der. Det er ingen som vinner alle dueller hele tiden, så ingen krise og ihvertfall ingen oppskrift på å slå Leeds.

Vrake BPF etter denne kampen???

Ingen av de cornerne i går er noe en keeper bør gå ut å plukke. Begge var bra slått, lander på 6-7 meter og mye folk. Sjansen for bom er stor, da bør han stå på strek.

Syntes faktisk at BPF har plukket og tatt bra for seg i feltet. En voldsom forbedring i feltet ift Wiedwald. Jeg driter i om folk er lokale, unge eller gamle.

Han er 21 år og spilt 23 kamper.. Da er man ikke erfaren. Faktisk veldig uerfaren. Til tross må jeg si at han er veldig stabilt solid.

Overhode ikke enig i noe av det du skriver her  :)
Må være lov å ønske en keeper som tar baller i 5-meteren. Wiedwald fikk tyn for svakt feltarbeid i hele fjor. Blackman har lengre rekkevidde, og bør prøves. Virker som om alderen brukes som forsvar m.h.t. til det svake feltarbeidet. Vil da minne om at Leeds har hatt unge keepere før (Robinson) med mye bedre grep på feltarbeidet. Mål 2 kunne ha vært unngått med mer bestemt keeperspill. I stedet overlater han duellen til forsvarer, og dueller er 50/50. Ganske høy sannsynlighet for å slippe inn mål, altså. En topp keeper eier 5-meteren. BPF bør ikke fritas for kritikk. Ei heller bør han "fredes". Han må tåle konkurranse om plassen, som alle andre spillere.

Her synes jeg du bommer totalt. Målscoreren kommer i stor fart, går opp på 7 meter og header fra 6 meter den innoversvingte corneren. En skog av spillere i feltet, ingenting BPF hadde å gjøre der ute. Ã… si at han overlater duellen til forsvarer er jo helt galt, gå inn og se målet i reprise. BPF er ikke i nærheten av duellen, han overlater ingenting til noen annen. Ã… begynne å skyte mot en keeper som har levert glimrende, og langt, langt over forventninger skjønner jeg ingenting av. Blackman har ikke vært lengre unna en plass i målet vårt enn akkurat nå, tror jeg.

Ikke bare jeg som savner en mer commanding keeper. Ã… ha tre keepere som er 20, 21 og 22 år gamle får oss ikke opp en divisjon. Feltarbeidet er BPFs store svakhet. Mangelen på en keeper sikker i feltet kostet oss mange baklengs i fjor, og vil koste oss også i år. Skal en keeper få karakteristikken glimrende må også feltarbeidet være solid, ikke bare redningene. En OK sesong til nå.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-fans-blackburn-rovers-15306095
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Begge Blackburns mål kom i duell mot Berardi, da både Graham og Lenighan er høyere enn sveitseren. Da er oppskriften for å slå Leeds funnet. Hold tett bakover, sats på dødballer, og slå dem mot Leeds' laveste forsvars-spiller, pass på at den duellerende angriperen er høyere enn denne.

Savner også en mer feltaktiv BPF. Det andre målet blir slått i keeper-sonen rett foran mål. BPF står passivt på streken. Ja, han er en god skuddstopper og han har bra avleveringer med beina. Feltarbeidet hans er ikke noe å skryte av. Uerfaren? Nei. Han spilte 10 siste kamper forrige sesong og har 13 til nå i denne. Det blir en halv sesong, det. Kanskje på tide å prøve Blackman?

Mener å huske at Wiedwald ble kritisert nord og ned for sitt slette feltarbeid i fjorårs-sesongen. Har BPF vært en forbedring i så måte, eller blir han bare skånet fra kritikk fordi han er local lad og ung? Leeds må ha en commanding goalkeeper som tar for seg i feltet, skal topp 6 være et realistisk mål.

Det var Pontus som tapte/sov ved andre målet til Blackburn. Det så man tydelig i kampen og etter kampen var Dorigo tydelig på at Pontus sov litt der. Det er ingen som vinner alle dueller hele tiden, så ingen krise og ihvertfall ingen oppskrift på å slå Leeds.

Vrake BPF etter denne kampen???

Ingen av de cornerne i går er noe en keeper bør gå ut å plukke. Begge var bra slått, lander på 6-7 meter og mye folk. Sjansen for bom er stor, da bør han stå på strek.

Syntes faktisk at BPF har plukket og tatt bra for seg i feltet. En voldsom forbedring i feltet ift Wiedwald. Jeg driter i om folk er lokale, unge eller gamle.

Han er 21 år og spilt 23 kamper.. Da er man ikke erfaren. Faktisk veldig uerfaren. Til tross må jeg si at han er veldig stabilt solid.

Overhode ikke enig i noe av det du skriver her  :)
Må være lov å ønske en keeper som tar baller i 5-meteren. Wiedwald fikk tyn for svakt feltarbeid i hele fjor. Blackman har lengre rekkevidde, og bør prøves. Virker som om alderen brukes som forsvar m.h.t. til det svake feltarbeidet. Vil da minne om at Leeds har hatt unge keepere før (Robinson) med mye bedre grep på feltarbeidet. Mål 2 kunne ha vært unngått med mer bestemt keeperspill. I stedet overlater han duellen til forsvarer, og dueller er 50/50. Ganske høy sannsynlighet for å slippe inn mål, altså. En topp keeper eier 5-meteren. BPF bør ikke fritas for kritikk. Ei heller bør han "fredes". Han må tåle konkurranse om plassen, som alle andre spillere.

Her synes jeg du bommer totalt. Målscoreren kommer i stor fart, går opp på 7 meter og header fra 6 meter den innoversvingte corneren. En skog av spillere i feltet, ingenting BPF hadde å gjøre der ute. Ã… si at han overlater duellen til forsvarer er jo helt galt, gå inn og se målet i reprise. BPF er ikke i nærheten av duellen, han overlater ingenting til noen annen. Ã… begynne å skyte mot en keeper som har levert glimrende, og langt, langt over forventninger skjønner jeg ingenting av. Blackman har ikke vært lengre unna en plass i målet vårt enn akkurat nå, tror jeg.

Ikke bare jeg som savner en mer commanding keeper. Ã… ha tre keepere som er 20, 21 og 22 år gamle får oss ikke opp en divisjon. Feltarbeidet er BPFs store svakhet. Mangelen på en keeper sikker i feltet kostet oss mange baklengs i fjor, og vil koste oss også i år. Skal en keeper få karakteristikken glimrende må også feltarbeidet være solid, ikke bare redningene. En OK sesong til nå.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-fans-blackburn-rovers-15306095

Ja det var en til som også mente det så jeg. Bra, da er dere ihvertfall to  ;)

Hallgeir *

Begge Blackburns mål kom i duell mot Berardi, da både Graham og Lenighan er høyere enn sveitseren. Da er oppskriften for å slå Leeds funnet. Hold tett bakover, sats på dødballer, og slå dem mot Leeds' laveste forsvars-spiller, pass på at den duellerende angriperen er høyere enn denne.

Savner også en mer feltaktiv BPF. Det andre målet blir slått i keeper-sonen rett foran mål. BPF står passivt på streken. Ja, han er en god skuddstopper og han har bra avleveringer med beina. Feltarbeidet hans er ikke noe å skryte av. Uerfaren? Nei. Han spilte 10 siste kamper forrige sesong og har 13 til nå i denne. Det blir en halv sesong, det. Kanskje på tide å prøve Blackman?

Mener å huske at Wiedwald ble kritisert nord og ned for sitt slette feltarbeid i fjorårs-sesongen. Har BPF vært en forbedring i så måte, eller blir han bare skånet fra kritikk fordi han er local lad og ung? Leeds må ha en commanding goalkeeper som tar for seg i feltet, skal topp 6 være et realistisk mål.

Det var Pontus som tapte/sov ved andre målet til Blackburn. Det så man tydelig i kampen og etter kampen var Dorigo tydelig på at Pontus sov litt der. Det er ingen som vinner alle dueller hele tiden, så ingen krise og ihvertfall ingen oppskrift på å slå Leeds.

Vrake BPF etter denne kampen???

Ingen av de cornerne i går er noe en keeper bør gå ut å plukke. Begge var bra slått, lander på 6-7 meter og mye folk. Sjansen for bom er stor, da bør han stå på strek.

Syntes faktisk at BPF har plukket og tatt bra for seg i feltet. En voldsom forbedring i feltet ift Wiedwald. Jeg driter i om folk er lokale, unge eller gamle.

Han er 21 år og spilt 23 kamper.. Da er man ikke erfaren. Faktisk veldig uerfaren. Til tross må jeg si at han er veldig stabilt solid.

Overhode ikke enig i noe av det du skriver her  :)
Må være lov å ønske en keeper som tar baller i 5-meteren. Wiedwald fikk tyn for svakt feltarbeid i hele fjor. Blackman har lengre rekkevidde, og bør prøves. Virker som om alderen brukes som forsvar m.h.t. til det svake feltarbeidet. Vil da minne om at Leeds har hatt unge keepere før (Robinson) med mye bedre grep på feltarbeidet. Mål 2 kunne ha vært unngått med mer bestemt keeperspill. I stedet overlater han duellen til forsvarer, og dueller er 50/50. Ganske høy sannsynlighet for å slippe inn mål, altså. En topp keeper eier 5-meteren. BPF bør ikke fritas for kritikk. Ei heller bør han "fredes". Han må tåle konkurranse om plassen, som alle andre spillere.

Her synes jeg du bommer totalt. Målscoreren kommer i stor fart, går opp på 7 meter og header fra 6 meter den innoversvingte corneren. En skog av spillere i feltet, ingenting BPF hadde å gjøre der ute. Ã… si at han overlater duellen til forsvarer er jo helt galt, gå inn og se målet i reprise. BPF er ikke i nærheten av duellen, han overlater ingenting til noen annen. Ã… begynne å skyte mot en keeper som har levert glimrende, og langt, langt over forventninger skjønner jeg ingenting av. Blackman har ikke vært lengre unna en plass i målet vårt enn akkurat nå, tror jeg.

Ikke bare jeg som savner en mer commanding keeper. Ã… ha tre keepere som er 20, 21 og 22 år gamle får oss ikke opp en divisjon. Feltarbeidet er BPFs store svakhet. Mangelen på en keeper sikker i feltet kostet oss mange baklengs i fjor, og vil koste oss også i år. Skal en keeper få karakteristikken glimrende må også feltarbeidet være solid, ikke bare redningene. En OK sesong til nå.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-fans-blackburn-rovers-15306095

Ja det var en til som også mente det så jeg. Bra, da er dere ihvertfall to  ;)

Ja, det der er et særs tynt grunnlag å slenge ut kritikk på.
Super Leeds since 1968

auren

Det er bare til å se og nyte dette angrepet:

https://twitter.com/adzng5/status/1053617132104237057

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsfan

Begge Blackburns mål kom i duell mot Berardi, da både Graham og Lenighan er høyere enn sveitseren. Da er oppskriften for å slå Leeds funnet. Hold tett bakover, sats på dødballer, og slå dem mot Leeds' laveste forsvars-spiller, pass på at den duellerende angriperen er høyere enn denne.

Savner også en mer feltaktiv BPF. Det andre målet blir slått i keeper-sonen rett foran mål. BPF står passivt på streken. Ja, han er en god skuddstopper og han har bra avleveringer med beina. Feltarbeidet hans er ikke noe å skryte av. Uerfaren? Nei. Han spilte 10 siste kamper forrige sesong og har 13 til nå i denne. Det blir en halv sesong, det. Kanskje på tide å prøve Blackman?

Mener å huske at Wiedwald ble kritisert nord og ned for sitt slette feltarbeid i fjorårs-sesongen. Har BPF vært en forbedring i så måte, eller blir han bare skånet fra kritikk fordi han er local lad og ung? Leeds må ha en commanding goalkeeper som tar for seg i feltet, skal topp 6 være et realistisk mål.

Det var Pontus som tapte/sov ved andre målet til Blackburn. Det så man tydelig i kampen og etter kampen var Dorigo tydelig på at Pontus sov litt der. Det er ingen som vinner alle dueller hele tiden, så ingen krise og ihvertfall ingen oppskrift på å slå Leeds.

Vrake BPF etter denne kampen???

Ingen av de cornerne i går er noe en keeper bør gå ut å plukke. Begge var bra slått, lander på 6-7 meter og mye folk. Sjansen for bom er stor, da bør han stå på strek.

Syntes faktisk at BPF har plukket og tatt bra for seg i feltet. En voldsom forbedring i feltet ift Wiedwald. Jeg driter i om folk er lokale, unge eller gamle.

Han er 21 år og spilt 23 kamper.. Da er man ikke erfaren. Faktisk veldig uerfaren. Til tross må jeg si at han er veldig stabilt solid.

Overhode ikke enig i noe av det du skriver her  :)
Må være lov å ønske en keeper som tar baller i 5-meteren. Wiedwald fikk tyn for svakt feltarbeid i hele fjor. Blackman har lengre rekkevidde, og bør prøves. Virker som om alderen brukes som forsvar m.h.t. til det svake feltarbeidet. Vil da minne om at Leeds har hatt unge keepere før (Robinson) med mye bedre grep på feltarbeidet. Mål 2 kunne ha vært unngått med mer bestemt keeperspill. I stedet overlater han duellen til forsvarer, og dueller er 50/50. Ganske høy sannsynlighet for å slippe inn mål, altså. En topp keeper eier 5-meteren. BPF bør ikke fritas for kritikk. Ei heller bør han "fredes". Han må tåle konkurranse om plassen, som alle andre spillere.

Her synes jeg du bommer totalt. Målscoreren kommer i stor fart, går opp på 7 meter og header fra 6 meter den innoversvingte corneren. En skog av spillere i feltet, ingenting BPF hadde å gjøre der ute. Ã… si at han overlater duellen til forsvarer er jo helt galt, gå inn og se målet i reprise. BPF er ikke i nærheten av duellen, han overlater ingenting til noen annen. Ã… begynne å skyte mot en keeper som har levert glimrende, og langt, langt over forventninger skjønner jeg ingenting av. Blackman har ikke vært lengre unna en plass i målet vårt enn akkurat nå, tror jeg.

Står respekt av din objektivitet Kato. Du hadde jo forespeilet at BPF kom til å gjøre noen kostbare tabber så de fleste hadde kastet seg på at dette var baller som keeper burde plukket ned. Jeg er helt enig med deg, føler ikke at BPF har noe der ute å gjøre!

Mowbra hadde analysert oss, ser at luftstyrken vi har er i Jansson og Cooper. Sier så til de spillerne som blir markert av disse to at de skal trekke seg "unna" der hvor det skal skje, må nesten se målene igjen for å se hvordan Blackburn spillerne løste dette, gikk de på bakre? Håper Bielsa har fått dette med seg og ikke lar det skje igjen.

Under Monk så hadde Pontus en fri rolle på defensive dødballer og så hadde vi Wood på nærmeste stang/hjørnet av 5-meteren, det funket meget godt.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Daniel Chapman to the point, som vanlig!
Jeg har uthevet det jeg fant mest vesentlig...

Blackburn Rovers 2-1 Leeds United: Thinking About Tomorrow
In 2018-19 articles, Free, Leeds United, Leeds United Match Reports 2018/19 by Moscowhite •
Daniel Chapman   October 21, 2018

Watching Blackburn scoring twice, unopposed, from corners; Stuart Dallas flapping at wing-back; Samu Saiz toiling like a boy with a spoon told to to dig a canal; can we avoid this question? Are Leeds United bad again now?

The wider world might not think so, but the wider world isn’t keeping a close eye on events at Ewood Park or a close ear on opinions around Elland Road. The wider world looks at Twitter and sees the video clip of United’s brilliant goal, and it’s enough to assume that the old bloke Leeds got in with the bucket, what’s-he-called, Beelzebub or sumfink, is still working his magic.

It was a brilliant goal. Eleven passes, starting at the back, created space for Saiz to trade his spoon for a shovel, flicking a pass to the far side of Blackburn’s penalty area, spinning their defence right around like Pete Burns and finding Gaetano Berardi, of all people, who had the attacking smarts to flash the ball first time across the six-yard box to Mateusz Klich, late on the scene but just in time to score, just before half-time.

It felt like a relief, and just about a fair reward. At first Danny Graham’s goal in the third minute, when he escaped Berardi at a corner to head in, didn’t feel like too much of a problem. The game was frenetic at the start, exciting, between two teams up for counter-attacking with pace. Despite the early goal, I was settling in for ninety minutes of thrills, preferably without Bailey Peacock-Farrell required to make the good saves he was making.

But Leeds, perhaps feeling the pressure of being a goal behind, relinquished their part of the fun. United’s attacks faded as Rovers’ grew in strength, particularly around Stuart Dallas, who was quickly swapped with Berardi, who coped better with Adam Armstrong. The flurries of fluid football at the start dwindled away, leaving Saiz grinding through the motions, asked to do too much, and trying to.
 
It was that effort that meant the equaliser was deserved; Leeds didn’t look good, but they didn’t look like giving up. In the second half Leeds controlled the pace and were the better team for 25 minutes, but slowing the game down to suppress Blackburn also suppressed United’s ability to surprise in the penalty area, unless the surprise was how ineffective we were. The scores were level and Pablo Hernandez was ready to come on, to add insight to effort and win the game.

But first, Blackburn scored again, from a corner again, and won the game. Hernandez was predictably creative when he came on, and young winger Jack Clarke unpredictably dangerous, but Blackburn had ceded ideas of attacking, and they came into a very different game, of attack versus defence. Klich aimed a good shot into the top corner; David Raya’s save was better. You could say that about everything Leeds tried in the last twenty minutes
.
“We work on the set-pieces each week,” said Marcelo Bielsa afterwards. “As much as I can,” he said. But for once the opposing manager’s comments were more insightful. “The set-pieces were something we’d worked really hard on yesterday morning,” said Tony Mowbray. “Pontus Jansson is a monster of a man and Liam Cooper is very dominant, but you take them two out of the middle of the box and we felt as if they were a bit vulnerable, which is what happened. Whoever was getting marked by those two played wide and for the first goal Graham came powering through the middle and scored. And the second goal Lenihan had the same.”

Mowbray continued in equally chilling fashion. “We’d had an international break to prepare … it gives the staff a chance to study the opposition when you’ve got two weeks to watch five or six, full 90-minute games and try and pick their weaknesses and strengths … They might argue that both of their full-backs who play regularly are unavailable, that’s part and parcel of football. I would have to say that having watched Leeds, Ayling the right back was probably their best player, so it was probably a plus for us that he wasn’t playing.”


Was Marcelo Bielsa beaten at his own video analysis game by… by Tony Mowbray? Bielsa admitted himself that he got his full-back selections the wrong way round, and given the names he praised for their ‘positive influence’ — Hernandez and Clarke, as well as Saiz and Klich — he might feel like he got other things wrong, too, adjusting for his concerns about fitness; he felt it helped Hernandez, returning from injury, to come into the game against tiring opponents; Roofe’s lack of sparkle was down to a lack of match fitness.

Bielsa knows football and how to analyse videos, but he has said himself that he had to wait until he was working at Thorp Arch to analyse the character of the squad he was inheriting, to delve deeper into his players. He has, mostly, seemed pleased by what he has found. But while we might not be able to analyse Stuart Dallas’s skill set, for example, the way Bielsa can, we have seen him try and fail in too many experimental positions before to know, perhaps better than Bielsa, that it’s easy to ask too much of him.

“I thought more about the offensive play,” said Bielsa. “Stuart Dallas is better offensively on the right than on the left. And Gaetano Berardi is as good on the left side as on the right side. If I had taken the right decision I would have avoided to the team a difficult moment in defence.”

It was easily fixed, and Roberts and Roofe switched around too, and these adaptations only look like a weakness when we lose. They might be a feature, not a bug. Starting with both Roberts and Roofe, rather than leaving one out for Hernandez, made their swapping around possible — even Bielsa isn’t going to try Pablo as a target striker — testing Blackburn’s defenders against forwards with different attributes. It’s almost like an extra substitution, that doesn’t involve shaming Kalvin Phillips — who, by the way, had nothing to be ashamed of in this game. Unfortunately, wherever Roofe and Roberts were on the pitch, Rovers dealt with them both.

That’s the biggest challenge for Bielsa at the moment, apart from nursing his best players back to health. After two wins in eight, some of the faith in Bielsa’s style of play is beginning to fray among the supporters, who are used to seeing things change when they’re not working. But as Bielsa has made clear before, the style will not change. He knows the style inside out, and his belief in it is unshakeable.
What about his belief in his players? He saw the way they played at the end of last season, as did we. We didn’t suspect this squad could play as well as they have this season, but we know in the back of our minds that the drudge of six months ago is still well within their capabilities.

“If we link the last draw and the loss of today we have to conclude we are low, in a bad moment,” said Bielsa after the match. “As a matter of fact, today, our goal was to avoid [this] result [and going] through a negative cycle. Now, we have to find a solution as soon as possible. Now we know what we have to do in the next game.” But, he added, as if acknowledging the difference between knowing what to do and doing it, “We also knew what we had to do in the game of today.”

The games of tomorrow come quickly this week, games when Bielsa will have to find again the potential he saw in his players in the videos of last season, that we saw in the first few weeks, instead of the reality of March and April, the reality of Blackburn away. Leeds are better than this, and will have to be to achieve anything this season. But they have to keep believing it. â—‰

https://www.thesquareball.net/leeds-united/blackburn-rovers-2-1-leeds-united-thinking-tomorrow/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

I en polariserende debatt har jeg følgende innsigelser:

1. Stuart Dallas startet forferdelig. Mener han ble bedre og bedre etter å ha byttet side. Andreomgangen var helt ok. Virker som han nesten bare dømmes på de første 20 minuttene.

2. Selv om vi er i en bølgedal resultatmessig (blant annet pga skader), mener jeg vi bør se mer på prestasjon. Vi fortjente ikke å tape i går. Andreomgangen var god, vi presset voldsomt mot slutten. Prestasjon bedre enn resultat, et sunnhetstegn.

3. Forbedringspunktene er enkle å analysere, dødballer. Det er også noe av det enklere å gjøre noe med.

4. Vi sliter med gjennombruddskraft. Det er kun Saiz og Pablo som utfordrer, og kanskje Clarke fremover. Jeg er litt bekymra over at det blir for mye juniorpreg offensivt. Pablo er ikke av de raskeste og sterkeste. Saiz kan tas ut av kamper. Da blir det tynt med spillere som bidrar med gjennombrudd. Alioski, Roofe og Roberts er ikke der i det hele tatt. Ser hvorfor vi var ute etter Jozefzzon. Så mer opptatt av at vi henter gjennombruddskraft i januar, enn akkurat i hvilken posisjon.

5. Ro ned, vi er langt bedre enn i fjor. Kommer en streak når flere er tilbake og flyten igjen er på plass.


Velger å stole på deg, Kato! Du ser ofte bak resultatene og har som regel rett!

Vil gjerne ha en rekke seire nå!

Denne sesongen er det laget med mest flyt som vinner opprykket!
Stallen er i hovedsak den samme som ble nr. 13 i 17/18. Vi har altså en stall som tilsvarer en midtplassering. En enkelt mann (Bielsa) kan ikke endre på dette. En myte at Leeds gikk på en knekk i fjor. Vi var et middels lag som startet framifrå. Etter som sesongen skred frem ble kvaliteten på spillerne synliggjort, men TC fikk skylden. Også middels bra spillere kan spille svært bra i perioder, men over flere kamper viser kvaliteten seg. Skal man ha det minste håp om PO må kvaliteten heves betraktelig. Bielsa trenger nok minst 3 overgangsvinduer for å få god nok stall til en topp 6 plassering. Jeg vil berømme han for å ha slanket stallen betraktelig, men han har bare fått inn en klassesignering, og det er Douglas, hvems fravær vi merker så altfor godt. Erstatterne hans ligger langt under hans kvalitet.
Myte du liksom. Vi hadde heng på topp 6 halveis, siste halvdel var det vel kun 2-3 klubber som var dårligere enn oss. Hvis ikke det var en «knekk» så finnes ikke det begrepet i noe vokabular. At du allerede nå kan avskrive signeringer som Bamford, Brown og Harrison viser bare hvor forutinntatt du er.
Jon R.