Skrevet av Emne: Januarvinduet 2019  (Lest 36415 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SupALeedS

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #30 på: Desember 26, 2018, 01:58:41 »
Holgate fra Everton linkes inn, ung stopper.
Vi er også linket til Jermain Lens uten at jeg alt for mye om disse.
Alex

Promotion 2010

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #31 på: Desember 26, 2018, 14:25:07 »
'Our criteria for new players will be exacting.' Leeds United managing director spells out club's transfer window plan

Phil Hay
Published: 12:28 Wednesday 26 December 2018
 Samuel Saiz, who left Leeds United for Getafe last week. Leeds United could look to replace him in the transfer window.
Samuel Saiz, who left Leeds United for Getafe last week. Leeds United could look to replace him in the transfer window.
Leeds United managing director Angus Kinnear says the club will take an “exacting” approach to the January transfer window and be careful not to “destabilise” their table-topping squad.


Kinnear warned of a challenging month to come with Leeds considering how to strengthen a side who lead the Championship by one point and competing strongly for automatic promotion.

United will move for a new goalkeeper and have identified Newcastle United’s Karl Darlow as their leading target but the departure of Samuel Saiz on loan to Getafe could force the club to bring in an additional midfielder.

Saiz left Elland Road last week after informing Leeds that he was unhappy in England and Kinnear described the decision to allow him to move on as “best for the club”.

Getafe are loaning Saiz until the end of the season with a view to a permanent £6m move next summer and his departure has earned United no immediate fee but head coach Marcelo Bielsa hinted on Friday that the surprise exit could force him to act in the transfer market.

Writing in the programme ahead of today’s game against Blackburn Rovers, Kinnear said: “We will use the January market to evaluate any opportunities but our criteria on adding to the squad will be exacting.

“Any new face will need to add significant and immediate capability to the first team, fit within our reasonable wage structure and not destabilise the squad that has served us so well.

“Identifying and securing this type of player will be challenging and we are conscious that the majority of January purchases fail to deliver against expectations. However, our scouting and analytics capability give us a better chance to beat the odds.”

Kinnear said the club felt “disappointment” over Saiz’s request to depart after just 18 months at Elland Road.

“The club has one of the best player support networks at our level and we provide everything that is needed to give our players the best chance to be successful,” Kinnear said.

“However, ultimately we cannot be in a position where any element of the squad is allowed to depart from the unbelievable level of commitment, passion and focus they have shown this season.

“We wish Samu the best in La Liga and know that the collective decision was the best for the club.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Bromancer

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #32 på: Desember 26, 2018, 22:21:50 »
Vi trenger en ny keeper, ingen tvil om det. Bailey er ikke god nok ENNÃ….

Eriksen55

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #33 på: Desember 26, 2018, 22:58:37 »
BPF, Huffer

Her må det inn en reserve/første Keeper.

Høyreback: Ayling, Dallas, Shackleton, Berardi, Gotts

Midtstopper: Cooper, Pontus, Berardi, Phillips, Halme,Ayling, Forshaw, Conor.

Venstreback: Douglas, Davis, Pearce,Berardi, Dallas

I forsvar er vi bra besatt. Kan ikke skjønne at det handles inn der. Flere spillere som kan bekle flere plasser.

Def.midtbane: Phillips, Forshaw, Klich, Conor.

Midtbane: Forshaw, Klich, Baker, Phillips, Shackleton

Off.midt: Pablo, Klich, Shackleton, Izzy, Roofe, Forshaw og Phillips.

H.ving: Alioski, Pablo, Clarke, Harrison, Dallas, Izzy, Roberts, Roofe, Shackleton

V.ving: Alioski, Pablo, Clarke, Harrison, Roberts, Roofe, Bamford, Izzy,

Spiss: Roofe, Bamford og Roberts.

I utgangspunktet bra besatt. Men store variasjoner i kvaliteten på bredden pr.plass. Saiz borte nå. Erstattes han? Kanskje av Pablo? Da må det inn en ving til isåfall. Altfor mange spørsmålstegn rundt Izzy. Harrison ikke innfridd. Baker er godt likt og bidrar bra i gruppa har jeg lest, men sportslig har han vært svak. Finnes det bedre lånespillere der ute? Er de riktige gode spillerne tilgjengelige og har vi råd? Hvor lenge er Bamford ute? Blir det en stund så blir det skummelt å gamble på at Roofe holder seg skadefri eller fortsatt skal borte inn mål. Roberts kun 19 år og ustabil. Ofte skadet.

Liker det jeg hører om at nye spillere skal styrke første 11'ern. Samtidig så syntes jeg det er kjipt om vi skal gamble bort et evt.opprykk med å ikke gjøre noe i januar.

Jeg drømmer om Keeper. Harrison og Baker hjem og at vi kjøper/låner 2 bedre spillere.  Spiss på lån om Bamford er lenge ute. Håper selvfølgelig at Bamford kan bidra. Izzy får være en bonusjoker!

Tror det kun blir keeper og erstatter for Saiz.

Etter januar:

                     BPF

Ayling Pontus Cooper Douglas

                  Phillips

Alioski   Forshaw   Pablo     Ny for Harrison

                    Roofe

Sub: Ny keeper, Berardi, Dallas, Klich, Ny for Baker, Clarke og Bamford.

Huffer, Halme, Gotts, Halme, Davis, Pearce, Conor, Shackleton, Izzy, Roberts.

Konklusjon: Keeper, offensiv anlagt sentral midtbanespiller og en klasse ving.

Alternativt hente hjem Wiilks, Grot og Rey tilbake fra lån...

Tror det jobbes i kulissene. Ã… styrke laget i medgang er lettere enn å hente i panikk når laget sliter. Vil tro Leeds er relativt attraktive å spille for om dagen.

Gufrias

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #34 på: Desember 27, 2018, 11:06:34 »
Supplemet til eriksen55:
Lewie Coyle og Eunan O'Kane er etter planen tilbake fra lån i første halvdel av januar. Coyle høster lovord i Fleetwood, og hvis han tar nivået er han et alternativ på høyre back/ving. Så får vi håpe at noen andre trenger O'Kane.

Forøvrig:
Ny keeper, ja. Ønsker meg en aldrende storkeeper, som er en god mentor for BPF og Huffer mens han overtar plassen i førsteelleveren for et års tid. Erfaring fra PL står høyt på ønskelista, vil ikke ha en Wiedwald-skuffelse igjen.
Erstatning for Saiz, ja. Vi har riktignok Pablo, som også er en ypperlig offensiv playmaker, men jeg synes helst han skal få fortsette suksessen på vingen.
Ving, tja. Pablo og utskjelte Alioski er bra nok for en startplass, etter min mening. Backupene er kanskje litt for backup (særlig fordi Harrison har skuffet), bare Clarke er i nærheten av å utfordre førsteelleveren. Hadde ikke sagt nei takk, men jeg kan leve med de vi har.

Jeg ønsker meg en stopper mer enn en ving. Alle bak Pontus og Cooper er enten bedre i andre posisjoner, eller farlig ferske. Når det er sagt, så er det jo imponerende hvor godt de som oftest har klart seg.
« Siste redigering: Desember 27, 2018, 11:36:53 av Gufrias »
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #35 på: Desember 27, 2018, 11:08:37 »
Supplemet til eriksen55:
Lewie Coyle og Eunan O'Kane er etter planen tilbake fra lån i første halvdel av januar. Coyle høster lovord i Fleetwood, og hvis han tar nivået er han et alternativ på høyre back/ving. Så får vi håpe at noen andre trenger O'Kane.


Coyle og Wilks er tilbake. O’Kane er skadet ut sesongen sammen med Idegucci!

Sacho, Anita, Grot og Ekuban er vel ute på lån hele sesongen.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sportcarl1

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #36 på: Desember 27, 2018, 11:54:09 »
Cibicki kommer väl tbx i januari, ryktet i Sverige är att han kommer fortsatt lånas ut där Elfsborg ligger bäst till
 

Gufrias

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #37 på: Desember 28, 2018, 11:50:49 »
Cibicki kommer väl tbx i januari, ryktet i Sverige är att han kommer fortsatt lånas ut där Elfsborg ligger bäst till
Jeg skal ikke skryte på meg å ha sett alle kampene hans for Molde, men jeg har inntrykk av at han ikke har dominert. Følgelig er han per nå ikke god nok for en opprykkskandidat i Championship.
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #38 på: Desember 28, 2018, 11:51:49 »
Ønsker meg tidlige kjøp eller lån! Vi er litt tynt besatt! Jeg håper Radrizziani forstår at vi virkelig trenger et par tre forsterkninger.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

SuperLeeds86

Transfervindu januar 2019
« Svar #39 på: Januar 03, 2019, 09:46:28 »
Hei, hva kan vi forvente i dette overgangsvinduet ?
MOT

Annesj

Sv: Transfervindu januar 2019
« Svar #40 på: Januar 03, 2019, 09:52:19 »
Ikke stort. Hvis noe i det hele tatt. Størst mulighet for en keeper.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

SuperLeeds86

Sv: Transfervindu januar 2019
« Svar #41 på: Januar 03, 2019, 10:00:41 »
Ja du har kanskje rett.
Jeg drømmer om Tom Heaton fra burnley.
Hører litt snakk om  Marcus Maddison igjenn fra Peterborough blir nevnt.
Men som Bielsa og kinnear har sagt så er det vel ikke aktuelt å hente spillere som ikke hever laget.
Jeg håper de henter inn 2-3 spillere. Siden jeg føler at vi er litt sårbar ved skader.
MOT

RoarG

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #42 på: Januar 03, 2019, 10:02:57 »
Moderator bør slå denne tråden sammen med en lignende en.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Sv: Transfervindu januar 2019
« Svar #43 på: Januar 03, 2019, 10:03:18 »
Jeg tror vi sitter igjen med Karl Darlow som eneste mann inn, og førstekeeper når vinduet lukker.
 

auren

Sv: Transfervindu januar 2019
« Svar #44 på: Januar 03, 2019, 10:47:50 »
Jeg tror vi sitter igjen med Karl Darlow som eneste mann inn, og førstekeeper når vinduet lukker.

Jeg frykter du har rett, basert på Bielsas kommentarer etter Forestkampen. Dog uttalte han også at troppen talte 3 mann mindre enn ved sesongstart for noen dager siden. Det vil være fryktelig naivt å ikke hente et par ekstra utespillere. Men jeg tror Bielsa er sta som pokker og skal vise at vi klarer oss uten. I tillegg vil han på død og liv ikke forstyrre det fantastiske samholdet og vinnermentaliteten som er i gruppa. Den har denne sesongen vært helt formidabel!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bellini

Sv: Transfervindu januar 2019
« Svar #45 på: Januar 03, 2019, 11:30:58 »
Håper virkelig de henter en keeper og jeg tror at både Pope og Heaton er mye bedre valg en Darlow

Annesj

Sv: Transfervindu januar 2019
« Svar #46 på: Januar 03, 2019, 12:28:43 »
Har helt siden starten a denne sesongen følt at vi trenger både det ene å det andre for å kjempe om opprykk. Syns det i dag er vanskelig å mene noe som helst etter slik ses har gått. Vi topper serien etter halvspilt ses. Noe jeg ikke i min villeste fantasi så for meg med den stallen vi har. Unge spillere kommer til å bidrar. Spillere jeg avskrev spiller knallgodt. Lar de som tar beslutningene i januar få ta dem å støtter dem uansett om det blir 0,1, 2 el 3 inn dette vinduet. Det har de fortjent syns jeg :)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

RoarG

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #47 på: Januar 03, 2019, 17:53:14 »
« Siste redigering: Januar 03, 2019, 18:03:35 av RoarG »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #48 på: Januar 03, 2019, 21:52:46 »
Moderator bør slå denne tråden sammen med en lignende en.

Selvsagt!  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #49 på: Januar 03, 2019, 22:11:39 »
Kan det tenkes at vi venter til 2. keeperen til Burnley blir skadefri før vi henter Heaton? Sakset fra Waccoe:

"Dyche was talking about his goalkeepers and pope nearly back to fitness. Was asked if one of the 3 might go out on loan. He said possibly , we'll see how it goes. Or words to that effect.
Maybe we are waiting to hear from them to see if we can have one of them."

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

SuperLeeds86

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #50 på: Januar 04, 2019, 09:06:27 »
Ja ser at vi er linket med Jamal Lowe fra Portsmouth. Vet ikke helt hva jeg tenker om det. Jeg personlig tenker heller en ving/og eller midtbanespiller en spiss.
Men han Jamal Lowe tror jeg er god.
Vi hentet jo Kemar Roofe fra league one.
På keeper fronten mener jeg at de bør gå for en som går rett inn og tar keeperplassen. Liker BPF veldig godt. Men syns ikke han er god nokk Desverre.
MOT

RoarG

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #51 på: Januar 04, 2019, 12:35:04 »
Ja ser at vi er linket med Jamal Lowe fra Portsmouth. Vet ikke helt hva jeg tenker om det. Jeg personlig tenker heller en ving/og eller midtbanespiller en spiss.
Men han Jamal Lowe tror jeg er god.
Vi hentet jo Kemar Roofe fra league one.
På keeper fronten mener jeg at de bør gå for en som går rett inn og tar keeperplassen. Liker BPF veldig godt. Men syns ikke han er god nokk Desverre.
Bielsa har sagt at ingen nysigneringer kommer med mindre de går rett inn på førsteelleveren. Er Lowe så god at han gjør det? Tviler. I så fall er det ingen vits i å hente han nå. Leeds blir stadig linket til det og det talentet (ofte veldig unge). Hvorfor? De styrker ikke stallen umiddelbart, og de blir derfor ikke kjøpt inn nå.

Denne artikkelen illustrerer hva jeg mener:
https://www.hitc.com/en-gb/2019/01/04/if-timothy-fosu-mensah-leaves-fulham-should-leeds-consider-loan/

Har ikke klart å spille seg inn på Fulham, en soleklar dumpekandidat i PL. Har følgelig ikke tro på denne karen styrker laget umiddelbart. Høres ut som nok en Borthwick-Jackson type signering. Styr unna. Nettet florerer av denne typen spekulative artikler.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #52 på: Januar 04, 2019, 14:23:24 »
Vi prøver å få tak i en keeper og en ving i følge Bielsa:

I don't think many players will come in. If the club can get players than the ones than we already have and in the position where we suffered some injuries. For example Saiz left and Pablo plays as a playmaker so we need a winger. The injury of Jamal Blackman has not been covered by another player these are two positions we are trying to solve. If players come it will be better but if we trust the players we have.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #53 på: Januar 04, 2019, 14:26:07 »
Vi prøver å få tak i en keeper og en ving i følge Bielsa:

I don't think many players will come in. If the club can get players than the ones than we already have and in the position where we suffered some injuries. For example Saiz left and Pablo plays as a playmaker so we need a winger. The injury of Jamal Blackman has not been covered by another player these are two positions we are trying to solve. If players come it will be better but if we trust the players we have.


auren

gode nyheter

RoarG

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #54 på: Januar 05, 2019, 20:34:48 »
Leeds trenger ny keeper. Men trenger vi Fulhams Fabri? Ikke i følge denne forfatteren i allefall. En ny Wiedwald?

https://tbrfootball.com/leeds-should-stay-away-from-fulham-outcast-fabri-in-january/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #55 på: Januar 08, 2019, 09:30:42 »
Ny dag med ny muligheter for Zuber inn. Keeper kommer garantert i læpet av mnd.

Hay skrev på twitter at Zuber ikke er eneste midtbanespiller dem ser på og at han tror Leeds vil bruke penger i januar.

Men Bielsa vil ha 18 mann + u23. Hvor Clarke, Halme og Shack plasseres vet jeg ikke. Hva skjer med Izzy og hvor lenge er Bamford ute? Bør vi beholde både Harrison og Baker?

Fra den opprinnelige 18 manns troppen han snakket om i august har nå Blackman, Shaughnessy og Saiz gått ut.

Det har vært delte meninger om Bielsa sin modell og at stallen er for tynn. Men den jar samtidig gitt Clarke muligheten til å begeistre oss. Hadde vi hatt 25-30 seniorspillere som tidligere, er vel sjansen liten for at Clarke hadde spilt.

Keeper, Zuber + en som kan spille i 8'er og 10'er rollen + påfyll fra u23 håper jeg vi ser i januar!

Izzy burde spilt i januat. Ã… gamble på han er dumdristig. Alt får være en bonus med det rare lånet. Er Bamford ute mer enn 3 uker ville jeg byttet ut Harrison og lånt inn en spiss ut sesongen.


RoarG

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #56 på: Januar 08, 2019, 12:06:56 »
Ny dag med ny muligheter for Zuber inn. Keeper kommer garantert i læpet av mnd.

Hay skrev på twitter at Zuber ikke er eneste midtbanespiller dem ser på og at han tror Leeds vil bruke penger i januar.

Men Bielsa vil ha 18 mann + u23. Hvor Clarke, Halme og Shack plasseres vet jeg ikke. Hva skjer med Izzy og hvor lenge er Bamford ute? Bør vi beholde både Harrison og Baker?

Fra den opprinnelige 18 manns troppen han snakket om i august har nå Blackman, Shaughnessy og Saiz gått ut.

Det har vært delte meninger om Bielsa sin modell og at stallen er for tynn. Men den jar samtidig gitt Clarke muligheten til å begeistre oss. Hadde vi hatt 25-30 seniorspillere som tidligere, er vel sjansen liten for at Clarke hadde spilt.

Keeper, Zuber + en som kan spille i 8'er og 10'er rollen + påfyll fra u23 håper jeg vi ser i januar!

Izzy burde spilt i januat. Ã… gamble på han er dumdristig. Alt får være en bonus med det rare lånet. Er Bamford ute mer enn 3 uker ville jeg byttet ut Harrison og lånt inn en spiss ut sesongen.
Bortsett fra ny keeper tror jeg ikke på noen nye fjes inn. Bielsa har nå latt Halme, Davis, Kun og Odour debutere i tillegg til Shackleton og Clarke, som ser ut som om de er tatt opp i A - lags stallen. Bakom lurer Diaz, Gotts og Stevens.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #57 på: Januar 08, 2019, 12:16:12 »
Ny dag med ny muligheter for Zuber inn. Keeper kommer garantert i læpet av mnd.

Hay skrev på twitter at Zuber ikke er eneste midtbanespiller dem ser på og at han tror Leeds vil bruke penger i januar.

Men Bielsa vil ha 18 mann + u23. Hvor Clarke, Halme og Shack plasseres vet jeg ikke. Hva skjer med Izzy og hvor lenge er Bamford ute? Bør vi beholde både Harrison og Baker?

Fra den opprinnelige 18 manns troppen han snakket om i august har nå Blackman, Shaughnessy og Saiz gått ut.

Det har vært delte meninger om Bielsa sin modell og at stallen er for tynn. Men den jar samtidig gitt Clarke muligheten til å begeistre oss. Hadde vi hatt 25-30 seniorspillere som tidligere, er vel sjansen liten for at Clarke hadde spilt.

Keeper, Zuber + en som kan spille i 8'er og 10'er rollen + påfyll fra u23 håper jeg vi ser i januar!

Izzy burde spilt i januat. Ã… gamble på han er dumdristig. Alt får være en bonus med det rare lånet. Er Bamford ute mer enn 3 uker ville jeg byttet ut Harrison og lånt inn en spiss ut sesongen.
Bortsett fra ny keeper tror jeg ikke på noen nye fjes inn. Bielsa har nå latt Halme, Davis, Kun og Odour debutere i tillegg til Shackleton og Clarke, som ser ut som om de er tatt opp i A - lags stallen. Bakom lurer Diaz, Gotts og Stevens.

Skal vedde mye på at det blir hentet inn en erstatter for Saiz/ving i tilegg til en keeper.

Ser Hay skriver på twitter at Bielsa ikke vil ha Heaton. Ferdighetene med beina er vel avgjørende for hvilken keeper vi signerer.

Hvordan er Darlow med beina?

auren

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #58 på: Januar 08, 2019, 12:21:52 »
Bonatini inn på lån hvis Bamford er ute lenger enn 1. februar?

https://thisisfutbol.com/2019/01/blogs/championship/leeds-should-land-bonatini-now-abraham-deal-sealed/


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

stian

Sv: Januarvinduet 2019
« Svar #59 på: Januar 08, 2019, 13:28:56 »
Bonatini inn på lån hvis Bamford er ute lenger enn 1. februar?

https://thisisfutbol.com/2019/01/blogs/championship/leeds-should-land-bonatini-now-abraham-deal-sealed/


auren

Høres unektelig ut som et ganske godt forslag hvis låneavtalen ikke blir for dyr. Så spørs det om han er interessert i å være et potensielt tredjevalg bak Roofe og en skadefri Bamford, eller om han går til en klubb med et mer akutt spissproblem.