Skrevet av Emne: Kamp: vs Stoke City, @Bet365Stadium lørdag 19/01-19, kl 16.00 på LUTV  (Lest 33645 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Er såpass giret fortsatt at ny kamptråd må lages.

Antar den går på LUTV da jeg ikke ser den oppført under tv-kamper...

Vi møter Stoke med ny manager og 0-2-3 på siste fem. Tap borte mot Brentford i managerdebuten.
Vi derimot står med 3-0-2 tilsvarende...
Stoke ligger på 15.plass, åtte poeng bak playoff. 19 poeng bak oss.

Er det ikke snakk om at Dallas er tilbake til denne...
Det er siste kamp av Phillips' suspensjon.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Vi får satse på seier mot Stoke også ! Laget har jo ikke satt seg skikkelig med ny manager, kan jo være en fordel for oss . MOT

RoarG

Et skikkelig bananskall, denne her. Trodde ikke jeg skulle si det om Stoke City. Hadde klubben som soleklar opprykksfavoritt før sesongen, og trodde de skulle dundre gjennom divisjonen som en såret bøffelokse dunder gjennom en hyeneflokk. Ã… bytte manager hjalp tydeligvis heller ikke. Tapte jo for divisjonens andre store underyter, Brentford, på lørdag. Det er nok et såret dyr vi møter her, og de er nok revansjesugne for tapet i 1. serierunde. Ja, de er vel revansjesugne for hele sesongen? Tror dette blir tøft, ja. Her får Stoke muligheten til å spille litt stolthet inn i seg selv ved å slå Leeds. Nå scorer som regel Leeds, da. Mål i 25 av 27 seriekamper så langt. Så jeg satser på at vi scorer igjen, og da blir mulighetene for minst ett poeng store. 2-1 eller 3-1 til Leeds. Subsidiært 1-1.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bromancer

Et skikkelig bananskall, denne her. Trodde ikke jeg skulle si det om Stoke City. Hadde klubben som soleklar opprykksfavoritt før sesongen, og trodde de skulle dundre gjennom divisjonen som en såret bøffelokse dunder gjennom en hyeneflokk. Ã… bytte manager hjalp tydeligvis heller ikke. Tapte jo for divisjonens andre store underyter, Brentford, på lørdag. Det er nok et såret dyr vi møter her, og de er nok revansjesugne for tapet i 1. serierunde. Ja, de er vel revansjesugne for hele sesongen? Tror dette blir tøft, ja. Her får Stoke muligheten til å spille litt stolthet inn i seg selv ved å slå Leeds. Nå scorer som regel Leeds, da. Mål i 25 av 27 seriekamper så langt. Så jeg satser på at vi scorer igjen, og da blir mulighetene for minst ett poeng store. 2-1 eller 3-1 til Leeds. Subsidiært 1-1.

Med den defensive tryggheten vi oppviste mot Derby har jeg faktisk veldig troa her (og jeg er som regel alltid pessimist). Stoke skal få problemer med å score, og med et skranglete Stoke-forsvar tipper jeg vi scorer minst to. Innsatsen mot Derby var fantastisk boost, og jeg tror vi kommer til å holde trykket oppe og beholde flyten en stund nå. Dette lukter seier.

RoarG

Stokes nye manager, Nathan Jones, virker ikke særlig redd for Leeds-spioner. Nedtoner hele greia. Virker som en jordnær type.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/stoke-boss-nathan-jones-plays-15676217
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Skadesituas-Jon?

Henter fra YEPS artikkel 9.1.19, snart en uke siden...:


Stuart Dallas -
Expected return: Two/three weeks
Injury: Foot fracture

The Northern Irishman picked up a foot fracture in the same fixture as Cooper at Bramall Lane on December 1. Dallas was initially ruled out for up to six weeks and the winger has now returned to training at Thorp Arch ahead of his comeback.

 United head coach Marcelo Bielsa stressed he would not rush the 27-year-old due to the nature of the damage to the bone. Dallas is an outside bet to return to the squad for the trip to Stoke City next week.

Barry Douglas -
Expected return: Two weeks
Injury: Muscle strain

Barry Douglas missed the trip to QPR in the FA Cup last weekend with a hamstring strain and has now been ruled out for two weeks. Bielsa confirmed the problem was picked up against Nottingham Forest on New Year's Day despite the left-back completing the game with the issue.

Patrick Bamford -
 Expected return: Two/three weeks
Injury: Knee

Following his return to action with a match-winning goal at Bolton Wanderers last month after a 16 week lay-off Bamford suffered a minor recurrence of ligament damage in his knee. Bielsa confirmed the training injury wasn't as bad as his initial issue but the problem has sidelined the £9million summer signing once again for several weeks.

Gaetano Berardi
-Expected return: Norwich City
Injury: Hamstring

Gaetano Berardi was ruled out for four months in early November after rupturing a hamstring tendon during an Elland Road victory over Ipswich Town. After consultation in both the UK and Italy it was decided that surgery would not be the preferred course of action to help heal the issue.

The Swiss defender is aiming to be available for selection for the visit of Norwich City on the first weekend of February once he completes his rehab.

Izzy Brown -
Expected return: February
Injury: Hamstring

Following his return to Under-23s action from a torn ACL Brown picked up another issue whilst featuring for the development squad. This time a hamstring strain sidelined the Chelsea loanee and after working heavily with United's head of medicine Rob Price is now expected to be available for senior action at the beginning of February.


Izzie twitret selv i dag Almost there…



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Dallas, Douglas og Bamford er nær, men ingen spilte U-23 i dag så kanskje Rotherham er mer realistisk enn Stoke på lørdag!

Mot Rotherham så kan denne trioen, pluss Izzy og Phillips være klare! For et lag vi har da!  :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Dallas, Douglas og Bamford er nær, men ingen spilte U-23 i dag så kanskje Rotherham er mer realistisk enn Stoke på lørdag!

Mot Rotherham så kan denne trioen, pluss Izzy og Phillips være klare! For et lag vi har da!  :D
Begynner å lysne nå. Kan vi bare unngå ytterligere skadeproblemer.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Dallas, Douglas og Bamford er nær, men ingen spilte U-23 i dag så kanskje Rotherham er mer realistisk enn Stoke på lørdag!

Mot Rotherham så kan denne trioen, pluss Izzy og Phillips være klare! For et lag vi har da!  :D
Begynner å lysne nå. Kan vi bare unngå ytterligere skadeproblemer.
Fint å se at det lysner. Trenden med stadig nye og hyppige skader vil nok bare fortsette utover våren. Uansett hva Bielsa måtte men on saken er det svært lite sannsynlig at det er uflaks og tilfeldigheter som er hovedårsaken til skademarerittet vi har sett denne seseongen. Det er rett og slett årsaksforhold som ikke er identifisert her og som det MÃ… jobbes videre med å finne ut av.
Nøkkelen ligger gjemt i balansen mellom treningsmengde + restitusjon + andre ytre årsaker ( feks underlag det trenes på). Når det er sagt er jeg ikke veldig bekymret for dette lenger, ettersom u-23 synes nesten utømmelig for brukbare erstattere i nær sagt alle posisjoner, helt i tråd med målsetningen til Orta & co.

Beradi tilbake er en mega boost!  :)
Jon R.

auren

Har vi unormalt mange skader sammenlignet med tidligere år og våre konkurrenter? Eller er dette en klassisk "fan-følelse" at vårt lag alltid har mest skader, er alltid så uheldig med dommeravgjørelser og at FA alltid er i mot oss etc. etc.

Jeg vil ha TALL som backer opp dette!

Mvh

auren, markedsanalytiker
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

kongsmo

Flere som sliter med skader pr nå iallefall https://www.online-betting.me.uk/england-championship-injuries-and-suspensions.php


Sent fra min H8324 via Tapatalk

"SNIFFER"

auren

Flere som sliter med skader pr nå iallefall https://www.online-betting.me.uk/england-championship-injuries-and-suspensions.php


Sent fra min H8324 via Tapatalk

Interessant link. Skademessig så er det 5 klubber som har flere skadde spillere enn oss og 5 som har like mange skader som oss. Så pt har vi ikke unormalt mange spillere skadet.

Ser at Brown ikke er listet opp hos oss, men har latt den passere siden slike unøyaktigheter sikkert forekommer i andre klubber.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

kongsmo

Flere som sliter med skader pr nå iallefall https://www.online-betting.me.uk/england-championship-injuries-and-suspensions.php


Sent fra min H8324 via Tapatalk

Interessant link. Skademessig så er det 5 klubber som har flere skadde spillere enn oss og 5 som har like mange skader som oss. Så pt har vi ikke unormalt mange spillere skadet.

Ser at Brown ikke er listet opp hos oss, men har latt den passere siden slike unøyaktigheter sikkert forekommer i andre klubber.

auren
Brown spilte jo 90 min for u-23 i går og regnes muligens da ikke som skadet

Sent fra min H8324 via Tapatalk

"SNIFFER"

Jon R

Flere som sliter med skader pr nå iallefall https://www.online-betting.me.uk/england-championship-injuries-and-suspensions.php


Sent fra min H8324 via Tapatalk

Interessant link. Skademessig så er det 5 klubber som har flere skadde spillere enn oss og 5 som har like mange skader som oss. Så pt har vi ikke unormalt mange spillere skadet.

Ser at Brown ikke er listet opp hos oss, men har latt den passere siden slike unøyaktigheter sikkert forekommer i andre klubber.

auren
Dette er ingen oversikt over det totale omfanget av skader og suspensjoner denne sesongen, men en "aktuell" liste over nåværende situasjon.  ;)
Jon R.

kongsmo

Flere som sliter med skader pr nå iallefall https://www.online-betting.me.uk/england-championship-injuries-and-suspensions.php


Sent fra min H8324 via Tapatalk

Interessant link. Skademessig så er det 5 klubber som har flere skadde spillere enn oss og 5 som har like mange skader som oss. Så pt har vi ikke unormalt mange spillere skadet.

Ser at Brown ikke er listet opp hos oss, men har latt den passere siden slike unøyaktigheter sikkert forekommer i andre klubber.

auren
Dette er ingen oversikt over det totale omfanget av skader og suspensjoner denne sesongen, men en "aktuell" liste over nåværende situasjon.  ;)
Jeg skrev jo pr nå ;)

Sent fra min H8324 via Tapatalk

"SNIFFER"

RoarG

Hay antyder at Brown kan bli i finne på benken allerede mot Stoke. Urquhart heller mer mot Rotherham. Det mest trolige er kanskje i februar mot enten Swansea eller QPR. Skal jo bygge opp match fitness først.

https://thisisfutbol.com/2019/01/blogs/izzy-brown-could-be-back-for-rotherham/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Flere som sliter med skader pr nå iallefall https://www.online-betting.me.uk/england-championship-injuries-and-suspensions.php


Sent fra min H8324 via Tapatalk

Interessant link. Skademessig så er det 5 klubber som har flere skadde spillere enn oss og 5 som har like mange skader som oss. Så pt har vi ikke unormalt mange spillere skadet.

Ser at Brown ikke er listet opp hos oss, men har latt den passere siden slike unøyaktigheter sikkert forekommer i andre klubber.

auren
Dette er ingen oversikt over det totale omfanget av skader og suspensjoner denne sesongen, men en "aktuell" liste over nåværende situasjon.  ;)

Det vet jeg jo. Jeg skrev jo "Så pt har vi ikke unormalt mange spillere skadet". Vet ikke om det finnes en statistikk som tar med antall spillere ute i antall uker, men jeg er ikke så sikker på om vi er det laget med desidert flest skader i divisjonen.

auren
« Siste redigering: Januar 15, 2019, 21:06:08 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bellini

Se at Stoke leder 2-0 i kveld og ser ut til å gå greit videre i cupen. Har vilt 4-5 første lags spillere. Men på papiret har Stoke et veldig bra CC lag ...Charlie Adams, Martins indi, williams, Crouch, Ince, Clucas,  Berahino, Afobe mye bra spillere her

RoarG

Se at Stoke leder 2-0 i kveld og ser ut til å gå greit videre i cupen. Har vilt 4-5 første lags spillere. Men på papiret har Stoke et veldig bra CC lag ...Charlie Adams, Martins indi, williams, Crouch, Ince, Clucas,  Berahino, Afobe mye bra spillere her
2-2 nå.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

2-0 er plutselig blitt 2-3 med 10 min igjen.
 

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
2-0 er plutselig blitt 2-3 med 10 min igjen.

...og VIPS...nok en negativ opplevelse å ta med seg inn mot storkampen de har til helga...

MOT
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

RoarG

2-0 er plutselig blitt 2-3 med 10 min igjen.

...og VIPS...nok en negativ opplevelse å ta med seg inn mot storkampen de har til helga...

MOT
Bra oppladning får'n si. ;D
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Stoke spilte med 6 endringer fra forrige ligakamp, og har en sterk tropp - men forsvaret var visst meget svakt i går.
Den nye manageren stiller også spm tegn om de er for dårlig trent, da de dabber av siste 20 min...

Godt nytt mao ;)
 

RoarG

Stoke spilte med 6 endringer fra forrige ligakamp, og har en sterk tropp - men forsvaret var visst meget svakt i går.
Den nye manageren stiller også spm tegn om de er for dårlig trent, da de dabber av siste 20 min...

Godt nytt mao ;)
Spiller vi Bielsa-ball, som normalt, bør vi slå dem. Men jeg tror ikke vi taper denne.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

@PhilHayYEP
Bielsa loves us so much (ho ho) that we're back at Thorp Arch at 12.30pm. Standard pre-Stoke press conference, in theory anyway. #lufc

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.


veteranen

  • Gjest
Bielsa har altså offentliggjort vår lagoppstilling to dager før kampen spilles. Tipper Frank Lampard er kjempefornøyd.
Går forresten rykter om at Bielsa vil offentliggjøre Stoke's lagoppstilling fredag kl 13.00.

RoarG

Bielsa har altså offentliggjort vår lagoppstilling to dager før kampen spilles. Tipper Frank Lampard er kjempefornøyd.
Går forresten rykter om at Bielsa vil offentliggjøre Stoke's lagoppstilling fredag kl 13.00.
Bielsa, mannen som liker å spille med åpne kort.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Coopers del av pressekonferansen:

13:00
Beren Cross
Liam Cooper coming up next
The United skipper is still training, apparently, but there is still a hope to bring the captain in.

Cooper here - Stoke win catalyst
Stoke win was the catalyst for the season. A win-win situation for us. Good team, been in the Premier League for so long. Positive result set us up for the season.

How has Bielsa improved everyone?
We said the same as you last night. He entices you and impresses you. You want to play well and impress him. Work hard and we get the result.

Last night's preparation the norm?
Never in my career. We go on that pitch with no excuses. He researches everything. Nobody has surprised us this season.

Toby Nye
Meant the world to the club. Condolences to the family from everyone at the club. He touched me. We are all rooting for him.

Top of the league - believe you're the best?
Need that arrogance. Know we can beat anyone. Need to reach high intensity. It’s reaching those levels.

Named his side - confidence for you?
Performances made it hard for him to drop anyone. We dominated a good Derby team. Long way to go.

Stoke win was a surprise - still get a surprise in this league?
Everybody knows the league is unpredictable. That’s why we love it. We love playing in it. Plenty of ups and downs. Plenty of ups this season and want to end the season well.

Scotland

Do my job here then things may come along.

Cooper on Casilla
Surprisingly good English. Great addition to the club and welcome competition for Bailey. Bielsa demands respect. Boys aren’t stupid. They know what he’s done in the game. A coup for the club. Can’t wait to work with him.

Cooper on Spygate
Normal for us. Sick of hearing about it. One more step in the right direction for us. It’s all over for us now. Let’s talk about football. We’ve got 19 massive matches coming up.

Cooper on Bielsa's intense analysis
Factors which can disorientate you or make you better in a match. All this information makes it easier. Gets rid of any anxiety.

Has Bielsa been the difference this season?
One hundred per cent. Same group by one of the greatest coaches in the world. Unbelievable man and a very nice man.

Cooper on homework
Couple of days before matches we have meetings and individual meetings. Sheet of paper to research how we prepare. Personalised sheet of paper.

Cooper on his own game

Couple of seasons struggling to adapt back into the Championship. Got myself well in pre-season. Tough pre-season has been good for me and got me through games much easier.

Cooper on Bramall Lane injury
All medical team been different class. Got me back a week or two earlier. Rob Price acted very quickly.

Cooper on captaining a side to promotion
It would mean the world to me, but it’s at the back of my mind.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bielsas del av pressekonferansen:

Bielsa expected from 12.30pm
Sit tight. We know it will be worth the wait...

On Stoke
“It was an important win in August over Stoke, aside from the three points.”

Difficulty in analysing Stoke with new boss
We prepared the game taking into account the starting XI of the opponent. Taking our starting XI into account: Forshaw, Pablo, Clarke (didn’t get the other names).
We want to show we can have a positive several results in a row.

Injured players - update
Berardi will play next Monday and if everything goes well he will be in the group for the next game. Dallas started the training sessions with the group today and Douglas will do the same tomorrow. They won’t play next Monday, but they will the following under-23s game. If everything goes well they will be in for the next game after that.
It will be the same for Bamford. Maybe he will need a little more time. These three players will be available in the next 10 days. Also, Phillips will come back as he will have his three-match suspension over.
We solved the absence of Blackman with the signing of Casilla.

Casilla attributes
He’s a complete player. He’s good in the aerial game. He’s a good player when he has to block shots from the opponent. He is a player with personality. He is good with his feet and with balls in the air. We can’t say one of these aspects is a strong points, but I don’t see any weak points.

Fit enough to play now?
Today has been his first session with us. He won’t play against Stoke, even if he’s fit to do it, he won’t do it.
We’ll see the evolution in the next few days and take a decision.

Relief to focus on the football
A big relief.

Izzy Brown
He is fit. The figures we take into account when a player hasn’t played for a year, these figures show a player needs six games to recover his fitness and be ready for a high competition game.
We’ll see with the passing of the games if six is enough, too much or not enough.

Stoke thoughts - under perfoming?
We can’t have any doubt about the quality of their players. Just look at the games they play. It’s a team which has the skills to have a higher rank than the one they have now. Every time I look at the results after a game we have more unexpected results than expected ones. The attractive aspect of the Championship are these results.
If I had to describe the Championship, the one who is supposed to win does not win necessarily. If the favourite team wins it’s never easy for the favourite team.

Impact Brown can have
Brown has to show he can play. Not to me, obviously. He will have to prove himself. He has been elected the best player of the Championship some years ago.
Discussion around Brown’s success at Huddersfield.
I’m taking this example to show he has already shown his skills. When you don’t play for a year you have doubts about the level of a player. It’s not about confidence because Izzy Brown is very confident. It’s not about work because he’s a very serious professional. The idea is to take his willingness, his confidence and his work to be at the olace where he has been in the past. This is a work we are all involved in, implicated in. We have hope about it.

United are the best team this season - important to remember that?
What happened in the last few days is something complex. The focus was put on that and not on the football.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan