Skrevet av Emne: Kamp: vs Stoke City, @Bet365Stadium lørdag 19/01-19, kl 16.00 på LUTV  (Lest 33970 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

berlin

Verste jeg har sett denne sesongen.
Ufattelig svakt over hele linja egentlig.

Stiller store spørsmålstegn ved balansen i troppen også.
Viktig viktig uker for Orta og Rad nå. Vi har ingen på benken idag som kan snu kampbildet for vår del.
Er Pablo, Klich og Roofe ute  av det har vi ingen som kan komme inn. Harrison fortsetter i samme spor. Kanskje avbryte det lånet og hentet inn noe bedre?
Laget skriker etter Bamford, ev Brown fra benken. Håper de ikke er langt unna.

Er ikke så sikker på at det hjelper så mye at de to kanskje ikke er "langt unna". Med deres historikk er jeg redd det er lite som skal til før de plutselig er veldig langt unna igjen.

Har sagt det mange ganger før, og gjentar det nå: Sentral midtbane, kant og spiss må hentes - og nå begynner det å haste for alvor!

Douglas og Phillips tilbake, og så Pontus er viktigere, og kanskje Berardi. At Bamford og Brown i noen kamper utgjør en forskjell, tar jeg som en gledelig bonus, da Bamford virker "fragile" og Brown, vel, hva kan vi egentlig forvente av ham?

Har dessverre liten tro på at vi greier å hente de 3 spillerne du ønsker, av topp Championship kvalitet, som utgjør en forskjell.
Greier vi å hente en, er det gledelig, to -superbra, 3- unbelieveable! (...og jeg snakker ikke om stallfyll)
Jeg kan ikke tenke meg annet enn at det jobbes intenst med saken, da vi har en alle tiders sjanse denne sesongen.

Er redd neste sesong blir tøff om vi misser opprykk, direkte eller via PO.
« Siste redigering: Januar 19, 2019, 18:59:56 av berlin »

RoarG

...er ikke så sikker på at det bare blir èn kamps karantene på Pontus  :'( :'( :'(

 
Phil Hay
@PhilHayYEP
 
Stewards order Jansson to go down the tunnel. Jansson tells them to go forth and multiply and throws his shirt into the away end instead. Then pushes a stewards as he walks into the tunnel. #lufc

Utrolig at Pontus ber om ekstra suspensjon. Når Leeds vet han sliter med temperamentet bør de være proffe nok til at en av trenerne geleider han fra sidelinja og rett inn til garderoben.
Nå må kul'n litt her. Pontus er drama queen, ja. Men vi må ikke overdrive. Pontus ønsket å gi trøya si til en handikappet fan, i følge Phil Hay.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

raggen

DET verste med dagens lag er den totale kollektive svikten.. midtbanen bruker vanvittig mye tid,mere enn vanlig. bevegelser uten ball er helt fraværende og Pablo burde vært tatt av banen selv om de fleste idag kunne vært bytta ut. Vi har liksom ikke noe plan b på spillet.. er som Barcelona, de kjører videre og maler og maler.. ser bra ut når det går men helt utrolig og se på når de stanger. Burde hatt en spiller ala Llorente og hive innpå og spille en annen type spiller når de ikke har dagen med plan a. Stoler på Bielsa og co og håper de retter dette opp men laget skriker etter forsterkninger. lang sesong med skader/suspensjoner så må en ha en viss bredde
Forever Leeds United!!!!!!!!

RoarG

DET verste med dagens lag er den totale kollektive svikten.. midtbanen bruker vanvittig mye tid,mere enn vanlig. bevegelser uten ball er helt fraværende og Pablo burde vært tatt av banen selv om de fleste idag kunne vært bytta ut. Vi har liksom ikke noe plan b på spillet.. er som Barcelona, de kjører videre og maler og maler.. ser bra ut når det går men helt utrolig og se på når de stanger. Burde hatt en spiller ala Llorente og hive innpå og spille en annen type spiller når de ikke har dagen med plan a. Stoler på Bielsa og co og håper de retter dette opp men laget skriker etter forsterkninger. lang sesong med skader/suspensjoner så må en ha en viss bredde
Bielsa ser nok dette. Kommer nok inn 1-2 spillere til i løpet av måneden.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

...er ikke så sikker på at det bare blir èn kamps karantene på Pontus  :'( :'( :'(

 
Phil Hay
@PhilHayYEP
 
Stewards order Jansson to go down the tunnel. Jansson tells them to go forth and multiply and throws his shirt into the away end instead. Then pushes a stewards as he walks into the tunnel. #lufc

Utrolig at Pontus ber om ekstra suspensjon. Når Leeds vet han sliter med temperamentet bør de være proffe nok til at en av trenerne geleider han fra sidelinja og rett inn til garderoben.
Nå må kul'n litt her. Pontus er drama queen, ja. Men vi må ikke overdrive. Pontus ønsket å gi trøya si til en handikappet fan, i følge Phil Hay.
Så bare at Hay også skrev det som står. Ikke vet jeg hva som skjedde....
MOT

Promotion 2010

Lufcdata

Stoke 2-1 Leeds BREAKDOWN:

Goals: 2-1
Shots: 12-17
Possession: 29%-71%
Passes: 232-592
Final Third Passes: 110-206
Pass Accuracy: 60%-84%
Chances created: 7-12
Touches: 423-796
Take-Ons: 6-18
Aerial Duels Won: 20-30
Tackles: 21-13
Interceptions: 14-9
Fouls: 11-10
Cards: 1-5
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Lufcdata

Stoke 2-1 Leeds BREAKDOWN:

Goals: 2-1
Shots: 12-17
Possession: 29%-71%
Passes: 232-592
Final Third Passes: 110-206
Pass Accuracy: 60%-84%
Chances created: 7-12
Touches: 423-796
Take-Ons: 6-18
Aerial Duels Won: 20-30
Tackles: 21-13
Interceptions: 14-9
Fouls: 11-10
Cards: 1-5
Når man ser på disse statsene burde man jo ha vunnet. Nå det hjelper ikke å ha 796 berøringer hvis 3-4 av dem fører til Stoke-scoring.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

asLeeds

Pablo burde vært bytta ut etter 19 min i dag.
Florerte med svake touch...
DALHEIM WHITES

asLeeds

Greit med Pontus ?? Har eg sett feil kamp ??
Dommar JÆVEL !!
DALHEIM WHITES

B_Ød

Greit med Pontus ?? Har eg sett feil kamp ??
Dommar JÆVEL !!

Jepp
Ups & Ups!!

samadhi

Så bare 2.omgang i dag. Synes egentlig vi spiller en bra omgang, men sliter med å komme til de store sjansene. Stoke på sin side har jo i realitet knapt en sjanse, bortsett fra noen overganger der forsvaret vårt blir utfordret på fart.
Vi kommer masse rundt på kant, men innleggene ble for dårlige eller så klarte vi ikke å slå Shawcroft & co inne i boksen.
Med litt flaks i dag hadde Hernandez fått straffe, Jansson hadde ikke blitt utvist og Ayling hadde scoret på headingen sin.

Nå venter bortekamp mot Rotherham. Som så mange andre ganger før i år og sikkert igjen så blir det en av våre viktigeste kamper i år. Vinner vi der er vi på sporet igjen. Hjemmekampen mot Norwich helga etterpå vinner vi uansett  :)

Litt typsik Leeds i år. Vi er overbevisende når vi vinner, og forsatt ganske gode når vi taper.
marching on together,
derudaf forever...

jackbauer68

  • Gjest
Pablo burde vært bytta ut etter 19 min i dag.
Florerte med svake touch...

LOL

jackbauer68

  • Gjest
Ã…rsverste. Faen at du ikke kan styre kjeften din Pontus. Når endelig KP er ferdigsona så må han spille stopper igjen.

Nei. For Berardi spiller U23 på mandag og erstatter Pontus mot Rotherham.

RoarG

Ã…rsverste. Faen at du ikke kan styre kjeften din Pontus. Når endelig KP er ferdigsona så må han spille stopper igjen.

Nei. For Berardi spiller U23 på mandag og erstatter Pontus mot Rotherham.
Jepp. Og så får vi Phillips tilbake i sin vante posisjon. Da blir nok Forshaw benket.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

jackbauer68

  • Gjest
Ã…rsverste. Faen at du ikke kan styre kjeften din Pontus. Når endelig KP er ferdigsona så må han spille stopper igjen.

Nei. For Berardi spiller U23 på mandag og erstatter Pontus mot Rotherham.
Jepp. Og så får vi Phillips tilbake i sin vante posisjon. Da blir nok Forshaw benket.
Forshaw spiller. Klich kan ryke.

testo

...er ikke så sikker på at det bare blir èn kamps karantene på Pontus  :'( :'( :'(

 
Phil Hay
@PhilHayYEP
 
Stewards order Jansson to go down the tunnel. Jansson tells them to go forth and multiply and throws his shirt into the away end instead. Then pushes a stewards as he walks into the tunnel. #lufc

Utrolig at Pontus ber om ekstra suspensjon. Når Leeds vet han sliter med temperamentet bør de være proffe nok til at en av trenerne geleider han fra sidelinja og rett inn til garderoben.
Nå må kul'n litt her. Pontus er drama queen, ja. Men vi må ikke overdrive. Pontus ønsket å gi trøya si til en handikappet fan, i følge Phil Hay.
Så bare at Hay også skrev det som står. Ikke vet jeg hva som skjedde....

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28890
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Syns det er herlig at Stevens ser ut til å ha spilt seg inn til fast plass på benken. :)

På U23 er det Stevens som regjerer på høyresiden offensivt. Herlig driv fremover, ofte med ballen, og er ofte nest/tredje sist ed assist på målene Etter hvert som Clarke spilte mer og mer på førstelaget i høst ble det mindre og mindre spilletid på U23 (gjerne 60 minutter begge steder). Da var det Stevens som var den stabile bidragsyteren på høyresiden til U23.


Flott at han er i ferd med å ta neste steg. :)

Joe Urquhart
@JoeUrquhartYEP

Slightly overshadowed by events that followed but nice to see Jordan Stevens get his debut today in difficult circumstances - has looked very good in the 23s this season. Pace and direct. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

veteranen

  • Gjest
Ã…rsverste. Faen at du ikke kan styre kjeften din Pontus. Når endelig KP er ferdigsona så må han spille stopper igjen.

Nei. For Berardi spiller U23 på mandag og erstatter Pontus mot Rotherham.
Jepp. Og så får vi Phillips tilbake i sin vante posisjon. Da blir nok Forshaw benket.
Forshaw spiller. Klich kan ryke.

Klich ser ut som at han løpt fra seg for denne sesongen.
Og hvor er det blitt av skuddfoten hans? Nå klarer han ikke engang å sende fra seg en lompe .

Promotion 2010

Hvorfor ble ikke Forshaw byttet etter sitt gule i det 17.minutt?


Ikke bra kamp etter det!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Hvorfor ble ikke Forshaw byttet etter sitt gule i det 17.minutt?


Ikke bra kamp etter det!

Tja. Forshaw var veldig mye involvert i går. Har noen balltap og misser markering på 0-2, men jeg synes han var en av våre minst dårlige.

Vi ble rett og slett tatt litt på senga i går med en uvant 3-5-2 formasjon. Normalt ville Bielsa stilt med 3 stoppere, men ettersom vi ikke spionerte, kunne vi ikke vite dette på forhånd. Kanskje burde han satt inn Halme når han så de spilte med to spisser? Bielsa skuffet på sidelinjen i går synes jeg. At Stevens og ikke Shack kom inn var litt underlig. Kanskje han hadde "gitt opp" på det tidspunktet eller sendte han et signal til Rad om at vi trenger flere spillere inn?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

I euforien etter Derbykampen var jeg i ferd med å konkludere at vi ikke trenger spillere inn. Nå er jeg mer i tvil. Alternativene vi hadde på benken i går var ikke nok til å prege kampen, og dette kommer til å bli mer og mer viktig utover sesongen. Det blir bra med Bamford inn; han er en annerledes type enn Roofe, og kan derfor gjøre en forskjell. Shackleton er fortsatt ikke god nok til å gjøre tilsvarende, ei heller Stevens eller de andre unggutta. Roberts begynte svært lovende, men falt totalt sammen i går, og nærmer seg ikke førstelaget. Brown er muligens en gudbenådet spiller, men han har altså snart vært ute et helt år fra toppfotball. Da bruker du lang tid på å venne deg til nivået.
På dager hvor Roofe, Clarke, Pablo og Klich er såpass svake som i går trenger vi dynamitt på sidelinja. Så får det heller våge seg at vi risikerer noe misnøye blant benkesliterne hvis vi kommer til den situasjonen at alle er skade- eller suspensjonsfrie samtidig.
Ser gjerne et par offensive spillere inn i løpet av januar. Forsvaret er godt nok skodd, tror jeg.

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bjorn

Ã…rsverste. Faen at du ikke kan styre kjeften din Pontus. Når endelig KP er ferdigsona så må han spille stopper igjen.

Nei. For Berardi spiller U23 på mandag og erstatter Pontus mot Rotherham.
Jepp. Og så får vi Phillips tilbake i sin vante posisjon. Da blir nok Forshaw benket.
Forshaw spiller. Klich kan ryke.

Klich ser ut som at han løpt fra seg for denne sesongen.
Og hvor er det blitt av skuddfoten hans? Nå klarer han ikke engang å sende fra seg en lompe .

Spiller lavere på banen synes jeg.. Kan det ha noe med at Phillips ikke har spilt i den rollen han var tiltenkt, på lenge?
Marching On! 4276

veteranen

  • Gjest
Ã…rsverste. Faen at du ikke kan styre kjeften din Pontus. Når endelig KP er ferdigsona så må han spille stopper igjen.

Nei. For Berardi spiller U23 på mandag og erstatter Pontus mot Rotherham.
Jepp. Og så får vi Phillips tilbake i sin vante posisjon. Da blir nok Forshaw benket.
Forshaw spiller. Klich kan ryke.

Klich ser ut som at han løpt fra seg for denne sesongen.
Og hvor er det blitt av skuddfoten hans? Nå klarer han ikke engang å sende fra seg en lompe .

Spiller lavere på banen synes jeg.. Kan det ha noe med at Phillips ikke har spilt i den rollen han var tiltenkt, på lenge?

Ja, det har nok det. Tror det vil hjelpe på balansen i laget å få Philips tilbake i ankerrollen.
Er mer usikker på om Phillips gjeninntreden på midtbanen vil føre til at Klich får tilbake førligheten i skuddfoten.  :)

Hallgeir *

Fy f*** så lei jeg er av dommere som konsekvent dømmer i mot Leeds!!!!!!

Så akkurat reprise på hendelsen som førte til utvisningen.

Pontus gjør absolutt ingenting annet enn å miste balansen og falle.

Klubben må appellere mot det siste gule kortet, slik at Pontus kan spille neste kamp.
Dersom det er åpenbart feil, må det appelleres, ja.

Man kan visstnok ikke appellere mot feilaktige gule kort (skrevet av en på facebook).

Men man kan vel protestere mot det røde kortet som Pontus fikk som sum av to gule... Noen som vet?
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Fy f*** så lei jeg er av dommere som konsekvent dømmer i mot Leeds!!!!!!

Så akkurat reprise på hendelsen som førte til utvisningen.

Pontus gjør absolutt ingenting annet enn å miste balansen og falle.

Klubben må appellere mot det siste gule kortet, slik at Pontus kan spille neste kamp.
Dersom det er åpenbart feil, må det appelleres, ja.

Man kan visstnok ikke appellere mot feilaktige gule kort (skrevet av en på facebook).

Men man kan vel protestere mot det røde kortet som Pontus fikk som sum av to gule... Noen som vet?

Kan bare anke avgjørelsen på direkte rødt kort. Gule eller to gule får stå og suspensjon blir stående.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28890
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Man kan jo lure på den dommeren, hadde han en agenda???

Hvordan er det muuulig å stille muren 10-12 meter unna ballen??? :o



Se for øvrig svarene på tweeten :o


Dan
‏

 
@lufc_dan
 Jan 19
Not sure if I’ve had a stroke or it’s the angle or something but can genuinely never remember a wall being this far back for a free kick

I counted his steps afterwards for a few other free kicks. Pretty sure one to them was 12

going by the grass markings id say thats 13/14 yds

This black line is 10 yards. I got it by getting a line from the penalty spot to the 10 yard line and then moving it over onto the ball. A good yard over. #lufc

I counted 15 steps !
« Siste redigering: Januar 20, 2019, 22:21:14 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Man kan jo lure på den dommeren, hadde han en agenda???

Hvordan er det muuulig å stille muren 10-12 meter unna ballen??? :o



Se for øvrig svarene på tweeten :o


Dan
‏

 
@lufc_dan
 Jan 19
Not sure if I’ve had a stroke or it’s the angle or something but can genuinely never remember a wall being this far back for a free kick

I counted his steps afterwards for a few other free kicks. Pretty sure one to them was 12

going by the grass markings id say thats 13/14 yds

This black line is 10 yards. I got it by getting a line from the penalty spot to the 10 yard line and then moving it over onto the ball. A good yard over. #lufc

I counted 15 steps !
EFL kan jo begynne med sitt eget sportmanship ved å utnevne dommere som er nøytrale.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Man kan jo lure på den dommeren, hadde han en agenda???

Hvordan er det muuulig å stille muren 10-12 meter unna ballen??? :o



Se for øvrig svarene på tweeten :o


Dan
‏

 
@lufc_dan
 Jan 19
Not sure if I’ve had a stroke or it’s the angle or something but can genuinely never remember a wall being this far back for a free kick

I counted his steps afterwards for a few other free kicks. Pretty sure one to them was 12

going by the grass markings id say thats 13/14 yds

This black line is 10 yards. I got it by getting a line from the penalty spot to the 10 yard line and then moving it over onto the ball. A good yard over. #lufc

I counted 15 steps !
EFL kan jo begynne med sitt eget sportmanship ved å utnevne dommere som er nøytrale.


Tell skrittene:

https://twitter.com/jonny_lufc_1989/status/1087048907262169089?s=12

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Lucas the Kop Cat

Hver stripe i gresset er ca 2,5 m (6,5 striper til 16 m-streken) så her er muren satt i overkant av 10 m unna.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk