Skrevet av Emne: Ex-spiller: Jack Jenkins  (Lest 4711 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Ex-spiller: Jack Jenkins
« på: Januar 15, 2019, 17:44:13 »
Jack Jenkins




Kanskje mister vi Jack Clarke til Tottenham eller en annen PL-hai? Men en annen Jack, med etternavnet Jenkins har akkurat skrevet under sin første profesjonelle kontrakt med Leeds. Jack er 17 år og midtbanespiller. Kontrakten hans utløper i '21. Gratulerer så mye med kontrakten, Jack. Kanskje blir du den nye Phillips?

https://www.leedsunited.com/news/academy-news/24403/jack-jenkins-signs-professional-deal
« Siste redigering: Januar 31, 2024, 16:21:40 av Hallgeir * »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Jack Jenkins
« Svar #1 på: Januar 16, 2019, 13:44:49 »
Gode referanser som kommer Jack J’s vei etter at han fikk sin første kontrakt!



Hunger Duck

I’d almost call him old-fashioned in the nicest sense. Box-to-box midfielder’s aren’t ten-a-penny these days. Schooled in looking after the ball. Strong lad who can carry the ball. Good footballing brain. He’s plenty young enough for his position to change ala KP & Clarke.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Jack Jenkins
« Svar #2 på: Januar 16, 2019, 14:38:49 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ung spiller: Jack Jenkins
« Svar #3 på: November 28, 2019, 18:44:25 »
Tror vi kan si at Jack har overbevist så langt:

Leeds United
@LUFC

 #LUFC are pleased to announce Jack Jenkins has signed a new contract with the club until 2023

I januar signerte han kontrakt til sommeren '21.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Ung spiller: Jack Jenkins
« Svar #4 på: November 28, 2019, 20:22:37 »
Tror vi kan si at Jack har overbevist så langt:

Leeds United
@LUFC

 #LUFC are pleased to announce Jack Jenkins has signed a new contract with the club until 2023

I januar signerte han kontrakt til sommeren '21.
Hyggelig at man gir unge talenter såpass lange kontrakter. Skal noen rive dem fra oss, får det jammen meg koste litt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

asbfjell

Sv: Ung spiller: Jack Jenkins
« Svar #6 på: Januar 20, 2021, 15:22:51 »
Jack Jenkins, den nye Klich? Bør han få flere sjanser?

https://www.footballfancast.com/leeds-united-news/leeds-marcelo-bielsa-jack-jenkins-nohan-kenneh-mateusz-klich-thorp-arch-academy-elland-road

Nei.
Gutten er ikke god nok. Bør ikke være i nærheten av a-laget. Når han allikevel er det, sier det mye om hvor dårlig stilt det er med alternativer i åtterrollen.

Vi har flere solide talenter i vår ungdomsavdeling, men ingen av dem er en naturlig "Box to Box Midfielder".
Den type spiller må hentes utenfra, og eg regner med at det blir førsteprioritet i sommerens transfervindu.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ung spiller: Jack Jenkins
« Svar #7 på: Januar 20, 2021, 17:57:50 »
Nei.
Gutten er ikke god nok. Bør ikke være i nærheten av a-laget.

I tend to agree.

Om noen år, kanskje... Men overhodet ikkje 'der' ennå - rart at han slapp frem i køen...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Ung spiller: Jack Jenkins
« Svar #8 på: Januar 20, 2021, 18:20:49 »
Jenkins har vært toneangivende på U-23 i høst. Han kan fint ta steg og være en del av troppen om en sesong eller to. Det er vanskelig/umulig å spå. Hvis Jenkins absolutt ikke er god nok, så er vel heller ingen av de andre U-23-gutta det heller, inkludert Gelhardt, Cresswell og Greenwood.

Bielsa har såpass tro på Jenkins at han lot ham få en hel omgang mot Crawley. Jada, han var ikke god, men Phillips så jo ut som en L2-spiller han også i den kampen. Jeg synes det er fryktelig tidlig å avskrive ham allerede.

Håper Bielsa tør å la talentene få sjansen på tampen av sesongen når vi forhåpentligvis har fornyet kontrakten i PL. Alternativet er å sende dem på lån nedover i divisjonene neste sesong. De kan ikke råtne på U-23-laget i overskuelig fremtid.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

asbfjell

Sv: Ung spiller: Jack Jenkins
« Svar #9 på: Januar 20, 2021, 19:47:25 »
Jenkins har vært toneangivende på U-23 i høst. Han kan fint ta steg og være en del av troppen om en sesong eller to. Det er vanskelig/umulig å spå. Hvis Jenkins absolutt ikke er god nok, så er vel heller ingen av de andre U-23-gutta det heller, inkludert Gelhardt, Cresswell og Greenwood.

Bielsa har såpass tro på Jenkins at han lot ham få en hel omgang mot Crawley. Jada, han var ikke god, men Phillips så jo ut som en L2-spiller han også i den kampen. Jeg synes det er fryktelig tidlig å avskrive ham allerede.

Håper Bielsa tør å la talentene få sjansen på tampen av sesongen når vi forhåpentligvis har fornyet kontrakten i PL. Alternativet er å sende dem på lån nedover i divisjonene neste sesong. De kan ikke råtne på U-23-laget i overskuelig fremtid.

auren

Det er noen merkelige resonnementer du fremviser her, auren. 

Hvis ikke Jenkins er god nok så holder heller ikke Cresswell, Gelhardt og Greenwood mål? Ser du virkelig ikke sjøl hvor absurd en sånn påstand er? 

Den posisjonen i Leeds-laget som er vår største akilleshæl er åtterrollen. Klich er den som oftest spiller der for oss, men han er egentlig best i posisjonen ett hakk lenger oppe i banen. Alternativene utenom Klich er Shackleton, Dallas - og nevnte Jenkins. Shackleton er ikke god nok i den rollen fordi han har for dårlig ballkontroll - og stadige balltap i den posisjonen er jevngodt med å servere motstanderne målsjanser. Poteten Dallas kan brukes til mye, men en boks-til-boks midtbanemann av solid klasse er han ikke. 

Dette er altså konkurrentene Jenkins har å forholde seg til i det som er hans naturlige posisjon. Ikke mye å bli skremt av. 

Cresswell, Gelhardt og Greenwood er hhv stopper, tier og nier. Dette er posisjoner der vi er langt sterkere besatt enn i den omtalte problemposisjonen på midten. Og hadde Jenkins vært et like stort talent som de tre andre ungdommene, så hadde han antagelig allerede nå hatt minst en fot inne på førstelaget. 


Både Creswell, Gelhardt og Greenwood KAN komme til å bli toppspillere. Men Jenkins? Nei, han mangler for mye av naturlig talent og nødvendige kvaliteter.

auren

Sv: Ung spiller: Jack Jenkins
« Svar #10 på: Januar 20, 2021, 21:12:46 »
Jenkins har vært toneangivende på U-23 i høst. Han kan fint ta steg og være en del av troppen om en sesong eller to. Det er vanskelig/umulig å spå. Hvis Jenkins absolutt ikke er god nok, så er vel heller ingen av de andre U-23-gutta det heller, inkludert Gelhardt, Cresswell og Greenwood.

Bielsa har såpass tro på Jenkins at han lot ham få en hel omgang mot Crawley. Jada, han var ikke god, men Phillips så jo ut som en L2-spiller han også i den kampen. Jeg synes det er fryktelig tidlig å avskrive ham allerede.

Håper Bielsa tør å la talentene få sjansen på tampen av sesongen når vi forhåpentligvis har fornyet kontrakten i PL. Alternativet er å sende dem på lån nedover i divisjonene neste sesong. De kan ikke råtne på U-23-laget i overskuelig fremtid.

auren

Det er noen merkelige resonnementer du fremviser her, auren.

Hvis ikke Jenkins er god nok så holder heller ikke Cresswell, Gelhardt og Greenwood mål? Ser du virkelig ikke sjøl hvor absurd en sånn påstand er?

Den posisjonen i Leeds-laget som er vår største akilleshæl er åtterrollen. Klich er den som oftest spiller der for oss, men han er egentlig best i posisjonen ett hakk lenger oppe i banen. Alternativene utenom Klich er Shackleton, Dallas - og nevnte Jenkins. Shackleton er ikke god nok i den rollen fordi han har for dårlig ballkontroll - og stadige balltap i den posisjonen er jevngodt med å servere motstanderne målsjanser. Poteten Dallas kan brukes til mye, men en boks-til-boks midtbanemann av solid klasse er han ikke.

Dette er altså konkurrentene Jenkins har å forholde seg til i det som er hans naturlige posisjon. Ikke mye å bli skremt av.

Cresswell, Gelhardt og Greenwood er hhv stopper, tier og nier. Dette er posisjoner der vi er langt sterkere besatt enn i den omtalte problemposisjonen på midten. Og hadde Jenkins vært et like stort talent som de tre andre ungdommene, så hadde han antagelig allerede nå hatt minst en fot inne på førstelaget.


Både Creswell, Gelhardt og Greenwood KAN komme til å bli toppspillere. Men Jenkins? Nei, han mangler for mye av naturlig talent og nødvendige kvaliteter.

Forstår bare ikke hvordan du bastant kan avfeie Jenkins, en 18-åring som har imponert på U-23-laget denne sesongen og som Bielsa tydeligvis er imponert over. Du er selvsagt unnskyldt hvis du har sett alle U-23-kampene både en og to ganger, og derfor har et meget godt grunnlag for å komme med en slik uttalelse. Da skal jeg gladelig rekke hånden i været og beklage.

Ellers så synes jeg overhode ikke Klich er best i 10-er rollen hos oss. Han er ikke kreativ nok, ikke har han en god nok pasningsfot eller skuddfot til å være effektiv der. Klart best som box to box. Imidlertid kan kanskje laget Leeds være mer solid med Klich i 10-er rollen, slik vi så på høstparten 2019 da Forshaw spilte sammen med Kalvin på midten.

auren
« Siste redigering: Januar 20, 2021, 21:39:42 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

asbfjell

Sv: Ung spiller: Jack Jenkins
« Svar #11 på: Januar 20, 2021, 21:53:41 »
Auren.
Klich er den beste "Bielsa-tieren" vi har. Eg formulerer på den måten for å understreke at å spille "tier" under Bielsa er noe annerledes enn i en "normal" tierrolle. Kort sagt: mere løping og flere defensive oppgaver. Rodrigo takler ikke de defensive oppgavene i den rollen under Bielsa. Han vil før eller seinere stå overfor to alternativer: Ta spissplassen fra Bamford eller bli solgt.

Den klart beste åtteren vi har i klubben er undervurderte Adam Forshaw. Fryktelig synd at den karen ble tatt av skader.

Forstår at det kan virke voldsomt å avskrive Jenkins allerede nå. Men eg mener altså at han ikke er i nærheten av å være god nok. Skal den gutten bli en toppspiller så må han ha en enorm utvikling de neste to-tre årene. Det kan jo selvfølgelig skje, men eg har altså ingen tro på det.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ung spiller: Jack Jenkins
« Svar #12 på: September 27, 2021, 23:17:17 »
Jack Jenkins.

Han fikk omdømme som 'den defensive på midten' på fjorårets U23, og følelsen min var at han hadde et godt stykke igjen til førstelaget. Like fullt fikk han debuten sin (i ligacupen). Nå har han vel vært ute med skade en stund, men altså likevel belønnet med en ny treårskontrakt. Han har mest spilt i åtter-rollen for U23 denne sesongen, og jeg syns han har fått vist seg frem vel så godt der.

Dette sier han om seg selv:
“I like to get on the ball, I like to dominate, I like to pass, I like to dribble and I’m aggressive when I want to be. I need to get some goals in my game now.”

At han har vært i klubben siden han var fem år gammel var news to me, jeg hadde i bakhodet at han var ny da han signet kontrakten som dannet grunnlaget for at han fikk egen tråd her på forumet.

Nå får vi se hvordan utviklingen blir - han har en del andre foran seg i køen blant U123-gutta men man vet aldri hvem som 'tar steget'.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/jack-jenkins-leeds-united-contract-21687222
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Milou

Sv: Ung spiller: Jack Jenkins
« Svar #13 på: September 28, 2021, 07:52:05 »
Av dei få U23 kampane eg har sett med Jenkins har eg latt meg imponere. Godt driv med ballen, god oversikt og intelligente pasningar. Han har nok litt igjen før han er klar for ein større rolle, men veldig spennende spelar, som vi forhåpentligvis får mykje glede av.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


asbfjell

Sv: Ung spiller: Jack Jenkins
« Svar #14 på: September 28, 2021, 10:16:08 »
Spiser gladelig et solid stykke Humble Pie hvis Jack Jenkins tar steget inn på vårt førstelag. ;)

Han var i alle fall bra i de U23-kampene eg så ham spille tidligere i høst, så det skal bli interessant å se om han fortsetter fremgangen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ung spiller: Jack Jenkins
« Svar #15 på: August 26, 2022, 21:16:50 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Ung spiller: Jack Jenkins
« Svar #16 på: August 27, 2022, 11:31:29 »
Er det nok. Blir vel ikke lenge til jeg må sette "Ex" foran i trådtittelen?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Sv: Utlånt spiller: Jack Jenkins
« Svar #17 på: September 08, 2023, 21:46:48 »
Lykke til i Scunthorpe de neste månedene!

Midfielder makes temporary switch.

Leeds United can confirm that Jack Jenkins has joined Scunthorpe United on loan, until January 2024.

The 21-year-old heads to Glanford Park with his new side currently sitting top of the National League North table, having won five and drawn two from their opening eight matches.

Jenkins will link up with the Iron immediately and could feature for the first time this weekend, if selected, at home to Buxton.

We would like to wish Jack the best of luck during his time away from the club.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/32000/jack-jenkins-joins-scunthorpe-united-on-loan
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Utlånt spiller: Jack Jenkins
« Svar #18 på: Januar 30, 2024, 19:41:01 »
Jack Jenkins, med en offisiell kamp for Leeds, er inne i sine siste seks måneder av kontrakten med klubben. Nå ser det ut som om resten av denne tida skal tilbringes på utlån hos Halifax.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-midfielder-jack-jenkins-set-to-join-club-in-division-above-after-january-return-halifax-scunthorpe-4498241
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Ex-spiller: Jack Jenkins
« Svar #19 på: Januar 31, 2024, 16:23:57 »
Ikke utlån, men en permanent overgang til Halifax for Jenkins.


Midfielder leaves in a permanent deal.

Leeds United can confirm that Jack Jenkins has joined National League side FC Halifax Town, in a permanent deal.

The 22-year-old spent the first part of the 2023/24 campaign on loan with Scunthorpe United, but now heads to The Shay Stadium, with his new side chasing a play-off position.

Jenkins is a product of the academy at Thorp Arch and became a regular throughout the age groups, before going on to make his first team debut for the Whites in January 2021.

He also memorably scored the winning goal for the Under-23s, when they were crowned Premier League 2 Division 2 champions in the 2020/21 season.

Everyone at Leeds United would like to wish Jack well at FC Halifax Town and throughout the rest of his career.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/32851/jack-jenkins-joins-fc-halifax-town
Super Leeds since 1968