Skrevet av Emne: Pre season 2022  (Lest 23609 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre season 2022
« Svar #390 på: August 01, 2022, 11:55:08 »
Spilte ikke James også på lørdag?

Er Klaesson skadet?

Finnes svæært lite om dette men på Leeds-Live
The elephant in the room one hour before Sunday’s kick-off was the absence of a raft of senior players Marsch intends to call on in the Premier League next season. Kristoffer Klaesson, Cody Drameh, Leo Hjelde, Archie Gray, Darko Gyabi, Daniel James, Sam Greenwood, Crysencio Summerville and Joe Gelhardt are all understood to have played behind closed doors on Saturday.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marsch-leeds-united-radrizzani-transfers-24636662
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sterland

Sv: Pre season 2022
« Svar #391 på: August 01, 2022, 12:24:24 »

Tja.. Tatt i betraktning at vi møter et serie B lag, og at disse bytter stort sett hele laget ved pause. Faktum er at vi scorer 5 av målene og skaper brorparten av sjansene etter pause når motstanden er meget meget svak. Meget bekymringsfullt at vi slipper de til 4 store sjanser (så vidt jeg husker) mot dette laget. Det kaller jeg ikke defensiv trygghet. Aggressiviteten var meget bra, men vi er utrolig sårbare ved brudd.
Men ser en kampen under ett var alle tilvekstene veldig bra og Rodrigo var til dels enorm. Men vi må ikke la oss lure til å tro at dette var noe i nærheten av PL-motstand. PL målestokkene i pre-season (AV og CP) har vist at vi har massive utfordringer med å skape sjanser/score.
Håper fortsatt på et alternativ til spissplassen/10'er rollen og en ny VB. Virker i alle fall som de nye spillerne er gode forsterkninger til troppen.

Pre season er pre season. Javisst ble vi alle betenkt i den femminuttersperioden da 3-0 nesten ble til 3-3. Samtidig var det kanskje bra den kom nå slik at vi ikke alle lullet oss inn i noe...
Heldigvis HAR vi møtt PL-motstand i pre season, kanskje oftere enn noensinne (?) og vi ble da ikke sååå hardt straffet defensivt i de kampene (selv om noen kontraangrep forekom)...

Jeg tror vi må forvente at det meste av sesongens spillerstall allerede er på plass. Det virker som en venstraback vil ankomme, men ikke høyere profilert enn at Firpo vil være førstevalget... Spissen som vil ankomme vil nok også trenge tid  før han er skikkelig tilgjengelig. Men Joffy er klar (skjønt det hevdes at han i likhet med Bamford må trenes med slikehansker mht å ikke slå opp gamle skader...).

Men jeg tror/håper vi har bra dekning nå, at Greenwood/Gray/Forshaw/Struijk/Summerville har tatt steg og er nærmere å utfordre første-elleveren enn før (jeg utelot Klich her fordi jeg har en følelse av at de lar ham gå...).
Skal ikke legge alt for mye vekt på Pre-season, men jeg klarer ikke å bli spesielt betrygget over en 6-2 kamp mot et særdeles redusert Cagliari (i 2.omg). Vi er sårbare for brudd, når backene ligger så høyt som de gjør og vingene så sentralt. Når spillestilen til Marsch er slik den er, ser jeg for meg at vi ikke bare er sårbare for brudd men også at brudd fort kan forekomme, spesielt mot aggressive lag som bla Liverpool.
I denne kampen skapte vi naturlig nok en del offensivt, men det var ikke tilfelle mot PL motstanderne i Pre-season og heller ikke i siste del av forrige sesong.
Dersom det er tilfelle at Joffy må behandles med silkehansker pga risiko for skader, da er vi i alle fall i ytterste behov for et nytt alternativ på spissplassen.. Vi kan ikke ende opp i en sitasjon hvor Rodrigo evt James er eneste alternativ på topp. Rodrigo har vist i 2 sesonger at han ikke duger i PL. Enkelte ok kamper som 10'er, ingen som 9'er.
Greenwood ser ut til å ha tatt et steg, som midtbanespiller. Tror det er for tidlig å satse på Gray, i alle fall ift hva jeg så han leverte på U23 laget forrige sesong. Antar han har tatt noen steg på alle måter, men han ble fryktelig lett fysisk forrige sesong. Men det hadde virkelig vært moro om han kan levere for a-laget. Forshaw er et fint alternativ når han er skadefri. Struijk kommer nok til å spille mye. Summerville er jeg veldig usikker på. Fantastisk på u23 laget, men har vist minimalt på a-laget. Håper han kan bidra.
Enig i at Klich trolig forsvinner, men jeg tipper han er før både Greenwood og Gray i dagens tropp.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre season 2022
« Svar #392 på: August 01, 2022, 12:31:59 »
Ingen presser etter gårsdagens kamp, men Leeds-Live har satt sammen svarene hans så det blir som en pressekonferanse likevel:

Every word Jesse Marsch said on Leeds United progress, injury optimism and transfer discussions
The Whites saw off Cagliari 6-2 at Elland Road on Sunday evening


By William Jackson 05:40, 1 AUG 2022UPDATED08:43, 1 AUG 2022


Leeds United thumped Cagliari 6-2 in their final pre-season friendly before the Premier League gets underway next weekend. Rodrigo scored a hat-trick, while Patrick Bamford bagged two and Robin Koch also scored.
Here's what Jesse Marsch had to say after the game.

Jesse, how much do you take out of that big victory tonight?

I think it was a good performance. In the first half we were creating a lot and not really capitalising on some situations and in the second half it was good to add up some more goals and give our team confidence. When they scored the two goals we had a little bit of a lapse and to be honest, I was trying to keep track of Robin (Koch) because it looked like he tweaked his knee and I was a little bit worried he was injured and I could have made a couple of adjustments to help them. Once we had a timeout we rearranged a couple of things so they couldn’t catch us on the counter and I’m thankful that Robin’s OK.

What I said to the team afterwards is that when you have good performances it’s not time to relax, it should feed us and give us hunger to keep improving and know that there’s some positive reinforcement that we’re moving in the right direction. In general I would say that performance showed we’re moving in the right direction.

Do you feel there’s a cohesion about your side now?

In general the players that were here are grasping concepts more and more and we’ve been able to work in an environment that’s not just about stress. The new players have added to what we’re trying to do. I think the best thing I felt after Australia is I could see all the new players have integrated really well and fit in well within the team not just from a football perspective but from a mentality of who we want to be perspective.

For me, there’s so much work to do and we’re just scratching the surface of what I want us to become but again, the positive performance can give us reinforcement.

You gave 90 minutes to all of the starting XI tonight and players played yesterday (behind closed doors), was that deliberate?

Yes. The full XI yesterday played 90 minutes and the full XI today played 90 minutes and we feel like most of them have come out of it with little things but no injuries. We have 22 players that I think are fit and ready to push for the season to start. Some of them yesterday are probably not going to be involved, they are more under-18s and stuff, but in general, we’re physically good, we’re clear with our playing model and we’re moving forward.

What about Sinisterra and Firpo, what’s the situation with them?

So Liam (Cooper) will hopefully be on the pitch tomorrow, Sinisterra is probably a week from being on the pitch and Firpo is probably two weeks from being on the pitch. I think Adam (Forshaw) is a week from being on the pitch. Luke (Ayling) is probably two weeks away from being on the pitch. We’re not at full strength but in two or three weeks we will be close to that with the exception being Stuart Dallas.

Are you expecting any movement on transfers?

Andrea (Radrizzani) is here this week and we’ll have a lot of good discussions. With the five guys we’ve brought in we were totally clear that these five guys were who we wanted and we went out and got them. I’m very thankful to Victor and Andrea for getting those done and they did a good job early to secure those players integrated into our team. It’s made us strong for where we are right now. We have to be really clever about how to make the next additions to make sure that as good a job as we’ve done with the five, and you could say six with Darko (Gyabi) as well, with two or three more that we are as confident as those guys.

Things change really quickly. Is De Ketelaere completely out now?

I think he is, I think De Ketelaere is confirmed to go to Milan, from what I’m hearing, but nothing has been announced so we have treated it for two or three weeks like he’s not coming.

It sounds like nothing is close, so are you happy with the five going into the season?

No, we want to make some more additions and we have targets. We wanted last week to really evaluate things and then to be prudent on our future decisions. Hopefully this week we’ll make some final decisions and final moves.

You had Ian Poveda, Helder Costa and Mateusz Klich on the bench, what’s the situation with them?

I think they’ve done a really good job with the uncertainty of the situation, working hard in pre-season and being part of the group. I don’t know we’ll see how that moves forward.

So Mateusz is certainly a candidate for leaving this month?

I don’t know yet. I really like Mateusz and his mentality has been great. He understandably really wants to go to the World Cup and all of our guys are trying to figure out how it all fits. It’s an important four or five months for a lot of players. I like having Mateusz here, he’s a great guy and he’s put a lot into this, we’ll see what happens.

Rene and Michael have been announced since you got back from Australia, can you tell us about them?

Rene is a football person that I’ve admired for years. We’ve known each other but anyone who has worked with him or been close to him has the utmost respect for his intelligence, attention to detail and work ethic. We had a lot of good discussions and it took a bit of time for him to make the final decision to come. As soon as I knew he parted with Dortmund I made a call to try to see if that could be a possibility and in the end, the more we talked the more we felt that the symmetry of us working together could be very good. I think he’s going to be a big addition and I’m thankful to have him here.

With Michael, they’ve both had a good week where they’ve both shown a lot of eagerness and excitement to be here. Michael is really excited with everything about our club and how we’re trying to play. He’s clearly bringing good experience and expertise but also a desire to learn and grow and fit into the culture here. We’re really excited about both.

Rodrigo seems as essential to your team as ever?

Listen, he’s had a good pre-season and he and I have a good relationship and I think the way we work and talk and the relationship we have has been fun for me. It’s not always easy pushing him and he’s very receptive to positive reinforcement, negative reinforcement and honesty, the more you give him the more he wants and I like guys like that. It’s really pleasing to see him play so well, I’m really happy for him and I think he’s growing into the team.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/jesse-marsch-leeds-united-transfers-24636290
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Sv: Pre season 2022
« Svar #393 på: August 01, 2022, 12:40:48 »

Tja.. Tatt i betraktning at vi møter et serie B lag, og at disse bytter stort sett hele laget ved pause. Faktum er at vi scorer 5 av målene og skaper brorparten av sjansene etter pause når motstanden er meget meget svak. Meget bekymringsfullt at vi slipper de til 4 store sjanser (så vidt jeg husker) mot dette laget. Det kaller jeg ikke defensiv trygghet. Aggressiviteten var meget bra, men vi er utrolig sårbare ved brudd.
Men ser en kampen under ett var alle tilvekstene veldig bra og Rodrigo var til dels enorm. Men vi må ikke la oss lure til å tro at dette var noe i nærheten av PL-motstand. PL målestokkene i pre-season (AV og CP) har vist at vi har massive utfordringer med å skape sjanser/score.
Håper fortsatt på et alternativ til spissplassen/10'er rollen og en ny VB. Virker i alle fall som de nye spillerne er gode forsterkninger til troppen.

Pre season er pre season. Javisst ble vi alle betenkt i den femminuttersperioden da 3-0 nesten ble til 3-3. Samtidig var det kanskje bra den kom nå slik at vi ikke alle lullet oss inn i noe...
Heldigvis HAR vi møtt PL-motstand i pre season, kanskje oftere enn noensinne (?) og vi ble da ikke sååå hardt straffet defensivt i de kampene (selv om noen kontraangrep forekom)...

Jeg tror vi må forvente at det meste av sesongens spillerstall allerede er på plass. Det virker som en venstraback vil ankomme, men ikke høyere profilert enn at Firpo vil være førstevalget... Spissen som vil ankomme vil nok også trenge tid  før han er skikkelig tilgjengelig. Men Joffy er klar (skjønt det hevdes at han i likhet med Bamford må trenes med slikehansker mht å ikke slå opp gamle skader...).

Men jeg tror/håper vi har bra dekning nå, at Greenwood/Gray/Forshaw/Struijk/Summerville har tatt steg og er nærmere å utfordre første-elleveren enn før (jeg utelot Klich her fordi jeg har en følelse av at de lar ham gå...).
Skal ikke legge alt for mye vekt på Pre-season, men jeg klarer ikke å bli spesielt betrygget over en 6-2 kamp mot et særdeles redusert Cagliari (i 2.omg). Vi er sårbare for brudd, når backene ligger så høyt som de gjør og vingene så sentralt. Når spillestilen til Marsch er slik den er, ser jeg for meg at vi ikke bare er sårbare for brudd men også at brudd fort kan forekomme, spesielt mot aggressive lag som bla Liverpool.
I denne kampen skapte vi naturlig nok en del offensivt, men det var ikke tilfelle mot PL motstanderne i Pre-season og heller ikke i siste del av forrige sesong.

Dersom det er tilfelle at Joffy må behandles med silkehansker pga risiko for skader, da er vi i alle fall i ytterste behov for et nytt alternativ på spissplassen.. Vi kan ikke ende opp i en sitasjon hvor Rodrigo evt James er eneste alternativ på topp. Rodrigo har vist i 2 sesonger at han ikke duger i PL. Enkelte ok kamper som 10'er, ingen som 9'er.
Greenwood ser ut til å ha tatt et steg, som midtbanespiller. Tror det er for tidlig å satse på Gray, i alle fall ift hva jeg så han leverte på U23 laget forrige sesong. Antar han har tatt noen steg på alle måter, men han ble fryktelig lett fysisk forrige sesong. Men det hadde virkelig vært moro om han kan levere for a-laget. Forshaw er et fint alternativ når han er skadefri. Struijk kommer nok til å spille mye. Summerville er jeg veldig usikker på. Fantastisk på u23 laget, men har vist minimalt på a-laget. Håper han kan bidra.
Enig i at Klich trolig forsvinner, men jeg tipper han er før både Greenwood og Gray i dagens tropp.

Jeg deler på mange måter din skepsis, og var litt kritisk etter kampene i Australia hvor motstanden var bra. Det som var litt annerledes mot Cagliari var at det var veldig mange samtidige bevegelser som bidrar til å skape rom og alternativer til ballfører. Akkurat dette Har jeg savnet under Marsch. Resultatene i treningskampene er irrelevante, men utviklingen i offensiv struktur peker forhåpentligvis i positiv retning.

Defensivt sitter ikke posisjoneringen helt, men mon tro om det ikke er de defensive midtbanespillerne som har oppgaven i å dekke rommet etter backene? Backene skal jo gå frem, men de kan ikke være to steder på samme tid. Da blir det midtbanespillernes rolle å balansere og falle inn i det rommet som oppstår når backene går. Jeg tipper vi kommer til å slippe inn en del mål på kontringer med backer som står så høyt, men hvis gevinsten er at det skapes overtall på vingen tror jeg det er verdt det i sum. Back på overlapp på ene siden og motsatt back til å fange andreballer og komme på bakre stolpe er en vinneroppskrift i moderne fotball.
« Siste redigering: August 01, 2022, 12:46:18 av stian »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre season 2022
« Svar #394 på: August 01, 2022, 12:48:29 »
...fra pressern-klippet og om 'de urovekkende fem minuttene' (de kom altså i en periode der Kristensen hadde skadet hodet og Koch knèet...) sa Jesse følgende:
When they scored the two goals we had a little bit of a lapse and to be honest, I was trying to keep track of Robin (Koch) because it looked like he tweaked his knee and I was a little bit worried he was injured and I could have made a couple of adjustments to help them. Once we had a timeout we rearranged a couple of things so they couldn’t catch us on the counter and I’m thankful that Robin’s OK.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan