Skrevet av Emne: Ex-spiller: Francisco «Kiko» Casilla  (Lest 160500 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

raggen

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #60 på: Januar 26, 2019, 21:12:22 »
ALT i alt en bra debut,selv om han hadde ett par turer på bærtur i feltet. fin redning på skuddet som gikk via stolpen
Forever Leeds United!!!!!!!!

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #61 på: Januar 27, 2019, 00:59:16 »
Kikos redning i dag:


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ibster

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #62 på: Januar 27, 2019, 02:30:22 »
Square Ball
Thoughts on Kiko? Thought he looked solid, despite the odd hairy moment. Clearly has that mild streak of insanity that keepers do. #LUFC


Simon O’Rourke
One wonder-save, a few dodgy punches, a few great punches, and some top class shithousing at the end. I like him.


MCC1
I agree, commands his area and was continually communicating and shouting at his players. His distribution was brilliant and he used his long throw for pin point accuracy so well. Great debut and KS was a steady influence, like you, I like him.


Samuel Gallagher
I love him already hes right at home with us. Brilliant wondersave too if that had gone in game over for us. And like u said top class shithousing at the end too

Hahaha. Hjertens enig.

flynn

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #63 på: Januar 27, 2019, 08:22:34 »
Jeg kjenner at jeg er positiv til Kiko etter debuten. Han har «presence», noe som er svært viktig for en keeper spesielt. Dessuten virker han meget solid i igangsettingsfasen, som også er BPFs største fortrinn. Han er nok også en mer enn gjennomsnittlig god skuddstopper. Jeg er sterkt i tvil om våre andre keepere denne sesongen hadde reddet det skuddet i går. Dermed har han allerede muligens bidratt positivt til poengfangsten, og bedre start enn det kunne han ikke fått. Min eneste bekymring enn så lenge er feltarbeidet. Han virket uredd og offensiv, borderline hasardiøs minst en gang. Finner han balansen der så tror jeg vi sitter på gull!
BPF får bruke sjansen til å lære mer. Om vi klarer opprykk så vil han allerede ha sikret seg evig heltestatus i klubben. Hans tid kommer igjen, og jeg håper han tar opp hansken.

flynn

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #64 på: Januar 27, 2019, 09:44:51 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #65 på: Januar 27, 2019, 10:10:03 »
Den redningen der var forskjellen på 0 og 3 poeng.
 

auren

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #66 på: Januar 27, 2019, 10:18:57 »
Den redningen der var forskjellen på 0 og 3 poeng.

Når kom denne redningen i kampen? På 1-1?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #67 på: Januar 27, 2019, 10:36:05 »
Den redningen der var forskjellen på 0 og 3 poeng.

Når kom denne redningen i kampen? På 1-1?

auren

Kom på 1-1 ja
 

Jon R

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #68 på: Januar 27, 2019, 11:29:39 »
Bra debut men jeg ble ikke helt overbevist kjenner jeg, til det var feltarbeidet for uryddig. Gir ham 4-5 kamper før jeg feller en foreløpig dom. (Jeg har tross alt fulgt dette laget i snart 44 år.  ::))
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #69 på: Januar 27, 2019, 12:49:50 »
Redningen var i verdensklasse:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

leedslife

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #70 på: Februar 03, 2019, 11:57:48 »
4 innslupne på 2 kamper.. Boro i neste.


Hallgeir *

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #71 på: Februar 03, 2019, 12:04:30 »
4 innslupne på 2 kamper.. Boro i neste.



Casilla er vel ikke spesielt skyldig i noen av de fire du refererer til, eller...?
Super Leeds since 1968

leedslife

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #72 på: Februar 03, 2019, 12:13:09 »
4 innslupne på 2 kamper.. Boro i neste.



Casilla er vel ikke spesielt skyldig i noen av de fire du refererer til, eller...?

Nei, det var ment som fakta.

Tøff start for spanjolen.
Vi lå jo som et trekkspill bak til tider i går. Var vel sjeldent han opplevde det fra tilskuerplass i Real Madrid.

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #73 på: Februar 14, 2019, 14:10:23 »
Marcelo Bielsa Fan Account

Kiko Casilla has averaged an incredible 81.3% pass completion rate since signing, a 14.8% improvement over Bailey Peacock-Farrell.

Distributor

#LUFC

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ibster

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #74 på: Februar 14, 2019, 14:33:59 »
Kiko hadde en god kamp mot Swansea i går! Myndig opptreden.

Bjorn

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #75 på: Februar 14, 2019, 14:36:38 »
Marcelo Bielsa Fan Account

Kiko Casilla has averaged an incredible 81.3% pass completion rate since signing, a 14.8% improvement over Bailey Peacock-Farrell.

Distributor

#LUFC

Har noen antall dette er basert på og?
Marching On! 4276

Kato

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #76 på: Februar 14, 2019, 14:45:59 »
Synes det er strålende med en keeper som er så til de grader bra med beina. Ser ut til å være bra på strek og. Mens mange er misfornøyd med januar-vinduet, kan det være akkurat denne signeringen som vipper det hele til vår fordel.
 

Xern

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #77 på: Februar 14, 2019, 15:19:14 »
Synes det er strålende med en keeper som er så til de grader bra med beina. Ser ut til å være bra på strek og. Mens mange er misfornøyd med januar-vinduet, kan det være akkurat denne signeringen som vipper det hele til vår fordel.
Han hadde jo en nokså vill redning igår, tror ikke mange så hvor bra den faktisk var.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

ibster

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #78 på: Mars 01, 2019, 22:32:08 »
Smultring!!!

raggen

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #79 på: Mars 01, 2019, 22:45:10 »
Smultring!!!

alltid bra for en keeper det og samspillet med de bak var og meget bra
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #80 på: Mars 01, 2019, 22:58:46 »
God kamp. Men i dag får han litt trekk for distribusjonen sin og feltarbeidet. Han hadde også en spesiell inngripen i første omgang der han header et fremspill på 40 meter. Kunne fort gått gale! Men alt i alt en god kamp.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #81 på: Mars 09, 2019, 18:47:23 »
Virkelig ute og sykler i dag ved et par anledninger. Må kanskje holdeseg litt nærmere streken enn midtlinjen?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Bromancer

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #82 på: Mars 09, 2019, 18:48:26 »
Topp keeper men litt vel interceptionkåt i dag  :D

Jon R

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #83 på: Mars 10, 2019, 10:12:58 »
Virkelig ute og sykler i dag ved et par anledninger. Må kanskje holdeseg litt nærmere streken enn midtlinjen?
Det var vel opp til flere brudd på «grunnregler for burvoktere» i dag og grensesprengende offensivt spill, men det er jo litt underholdende så lenge det går bra.  :D
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #84 på: Mars 10, 2019, 10:31:51 »
Virkelig ute og sykler i dag ved et par anledninger. Må kanskje holdeseg litt nærmere streken enn midtlinjen?
Det var vel opp til flere brudd på «grunnregler for burvoktere» i dag og grensesprengende offensivt spill, men det er jo litt underholdende så lenge det går bra.  :D
"Our goalkeeper Kiko Casilla brings serenity to the team because he does not make mistakes whatever situation he faces."
- Marcelo Bielsa-sitat i dagens Football League Paper.


Den forstår jeg godt fra Marcelo, selv om han hadde noen dodgy felt-beslutninger underveis i kampen.


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #85 på: Mars 10, 2019, 10:50:22 »
Virkelig ute og sykler i dag ved et par anledninger. Må kanskje holdeseg litt nærmere streken enn midtlinjen?
Det var vel opp til flere brudd på «grunnregler for burvoktere» i dag og grensesprengende offensivt spill, men det er jo litt underholdende så lenge det går bra.  :D
"Our goalkeeper Kiko Casilla brings serenity to the team because he does not make mistakes whatever situation he faces."
- Marcelo Bielsa-sitat i dagens Football League Paper.


Den forstår jeg godt fra Marcelo, selv om han hadde noen dodgy felt-beslutninger underveis i kampen.

God på strek, strålende med beina. Ok i felt. Men der er noen potensielt katastrofale beslutninger på utrusninger. Må jobbes med..... Bare heldig at det ikke har ført til baklengs.
 

ibster

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #86 på: Mars 10, 2019, 11:29:09 »
Virkelig ute og sykler i dag ved et par anledninger. Må kanskje holdeseg litt nærmere streken enn midtlinjen?
Det var vel opp til flere brudd på «grunnregler for burvoktere» i dag og grensesprengende offensivt spill, men det er jo litt underholdende så lenge det går bra.  :D
"Our goalkeeper Kiko Casilla brings serenity to the team because he does not make mistakes whatever situation he faces."
- Marcelo Bielsa-sitat i dagens Football League Paper.


Den forstår jeg godt fra Marcelo, selv om han hadde noen dodgy felt-beslutninger underveis i kampen.

God på strek, strålende med beina. Ok i felt. Men der er noen potensielt katastrofale beslutninger på utrusninger. Må jobbes med..... Bare heldig at det ikke har ført til baklengs.

Enig i det, feila hans har blitt ryddet opp av Forsvaret hittils. Han har allikevel reddet flere poeng for oss allerede.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #87 på: Mars 10, 2019, 13:47:53 »
"Talking points" om kampen:

Casilla proving his value
A goalkeeper from Real Madrid signing for a Championship club could never hope to exceed expectations but Kiko Casilla has not fallen short of them either. It was assumed that Leeds were landing an elite player when they took him on a free transfer and Casilla’s poise is what Bielsa was looking for in behind his defence.

If there is one weakness in Casilla’s game then it is found in his reaction to dangerous deliveries - a keeper prone to seeking out crosses he has little chance of claiming - but his reading of games is excellent, allowing him to make the right decisions at the right times.

His rush to meet Marlon Pack when Bristol City shaped to equalise late in the first half stopped Pack from setting himself and getting a shot away, and he denied the midfielder again with his feet after half-time. There was a risk of him getting caught in no-man’s land after Matty Taylor got free in United’s box but having sprinted from his line, Casilla avoided panicking and stood up tall to bring Taylor’s lob under control.

The crucial aspect for Bielsa is that his defenders are never looking over their shoulders or worrying about what is happening behind them. The pointed exchanges which went on between Bailey Peacock-Farrell and his centre-backs have not been necessary with Casilla and Bielsa is clearly happy with him. “He brings serenity to the team,” the Argentinian said.

Read more at: https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/bristol-city-0-leeds-united-1-talking-points-bielsa-s-differing-bamford-treatment-casilla-proving-worth-berra-is-back-and-ashton-gate-celebrations-1-9641086
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Erik M

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #88 på: Mars 10, 2019, 18:28:55 »
Han er nok en meget sterk keeper. Jeg har sett tendenser til, først og fremst i skrytevideoer, til å "parkere" skudd i stedet for å holde eller klarere til siden.  Det kommer altså returer rullende ut i femmeteren. Håper ikke vi får se så mye til det.
 

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #89 på: Mars 16, 2019, 22:38:38 »
Phil Hay

Professional foul is a one-match ban. Casilla misses Millwall at home. #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973