Skrevet av Emne: Ex-spiller: Francisco «Kiko» Casilla  (Lest 160481 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

stian

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #180 på: September 15, 2019, 18:09:29 »
Mange av oss har kritisert Kiko, men tiden er vel inne til å konkludere med at han har funnet en bedre balanse i sitt spill ? 3 baklengs på 7 kamper er helt suverent. Dessuten lenge siden vi hadde hjertet i halsen nå, kanskje han sparer til "all in " mot Derby neste helg... Spiller rett og slett bra- og gode valg i sine inngripen. Viva Kiko !

Tiltredes. Jeg innrømmer med glede at jeg nok har tatt feil av Kiko. Særlig pasningsfoten imponerer, selv om ikke alle langpasningene til vingen sitter. Det kommer sikkert noen blundere i løpet av sesongen, men han fremstår som en meget bra keeper for tiden.

Runar

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #181 på: September 15, 2019, 19:21:38 »
Mange av oss har kritisert Kiko, men tiden er vel inne til å konkludere med at han har funnet en bedre balanse i sitt spill ? 3 baklengs på 7 kamper er helt suverent. Dessuten lenge siden vi hadde hjertet i halsen nå, kanskje han sparer til "all in " mot Derby neste helg... Spiller rett og slett bra- og gode valg i sine inngripen. Viva Kiko !

Enig, i dag er han faktisk god.
 

Kato

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #182 på: September 15, 2019, 20:15:08 »
Tidlig å konkludere at vi har bommet. Men så langt har det vært bra. Spesielt bra i dag.
 

HåvardK

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #183 på: September 15, 2019, 22:16:32 »
Hiver meg på denne. To flotte redninger i dag holder oss inne i kampen.

Stut og Fjærkre

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #184 på: Oktober 03, 2019, 08:15:10 »
Charlton hevder at Kiko har kommet med rassistiske bemerkninger til Jonathan Leko. Straffen hvis skyldig er minimum seks kamper. Påstandene ser ut til å være ganske udokumenterte, spørsmålet er om dette er ekte eller et forsøk på å ramme en rival i opprykkkskampen. Var på The Valley forrige helg, og fair play virket ikke som noe de la særlig vekt på der.

Runar

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #185 på: Oktober 03, 2019, 13:06:50 »
Charlton hevder at Kiko har kommet med rassistiske bemerkninger til Jonathan Leko. Straffen hvis skyldig er minimum seks kamper. Påstandene ser ut til å være ganske udokumenterte, spørsmålet er om dette er ekte eller et forsøk på å ramme en rival i opprykkkskampen. Var på The Valley forrige helg, og fair play virket ikke som noe de la særlig vekt på der.

Seks kamper med Meslier eller Miazek i mål og Ayling, White, Beardi, Alioski bak kan bli krevende. Keepersituasjonen vår er mer bekymringsfull nå. Om vi hadde beholdt Peacock-Farrell hadde Clarke behold plassen på benken sin i flere kamper og. Men vi hadde vært 2,5 millioner pund fattigere og kontrakten hans hadde gått ut, men vi hadde fått kompensasjon uansett som vi fikk med Charlie Taylor. Dog uvisst hvor mye basert på at han kanskje hadde sittet 46 kamper på benken.

Spent på utfallet av denne saken. 
 

Eriksen55

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #186 på: Oktober 03, 2019, 15:00:43 »
Charlton hevder at Kiko har kommet med rassistiske bemerkninger til Jonathan Leko. Straffen hvis skyldig er minimum seks kamper. Påstandene ser ut til å være ganske udokumenterte, spørsmålet er om dette er ekte eller et forsøk på å ramme en rival i opprykkkskampen. Var på The Valley forrige helg, og fair play virket ikke som noe de la særlig vekt på der.

Seks kamper med Meslier eller Miazek i mål og Ayling, White, Beardi, Alioski bak kan bli krevende. Keepersituasjonen vår er mer bekymringsfull nå. Om vi hadde beholdt Peacock-Farrell hadde Clarke behold plassen på benken sin i flere kamper og. Men vi hadde vært 2,5 millioner pund fattigere og kontrakten hans hadde gått ut, men vi hadde fått kompensasjon uansett som vi fikk med Charlie Taylor. Dog uvisst hvor mye basert på at han kanskje hadde sittet 46 kamper på benken.

Spent på utfallet av denne saken.

Kan jo være Meslier er bedre enn BPF og at Clarke ikke er god nok for 18 manns troppen uansett da :)

Men blir spennende denne saken. 6 kamper uten Kiko vil uansett spre mye usikkerhet. Har han slengt med leppa er det dumt og bør selvfølgelig straffes. Kiko er neppe rasist. Dette er vel snakk om en melding i kampens hete, hvis det er noe i hele tatt. Kan jo være Leko hørte feil. Er det beviselig at spillere, lag eller ledere virkelig er rasister eller homohatere bør de utestenges på livstid og sparkes.  Vanskelig sånne saker. Er mottaker litt for hårsår, driter han egentlig i det, men ser muligheten til å svekke en konkurent eller ble han faktisk såret. Samtidig vondt for å tro at dette er noe han finner på, selv om det helt sikkert har skjedd tidligere. Skal man tillate mer i kampens hete? Holder det at en lagkamerat kan vitne så blir motspiller straffet? 

Det aller beste er å la være å slenge dritt om utseende, farge og fasong. Bør være lett å unngå!


stian

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #187 på: Oktober 03, 2019, 19:18:26 »
Charlton hevder at Kiko har kommet med rassistiske bemerkninger til Jonathan Leko. Straffen hvis skyldig er minimum seks kamper. Påstandene ser ut til å være ganske udokumenterte, spørsmålet er om dette er ekte eller et forsøk på å ramme en rival i opprykkkskampen. Var på The Valley forrige helg, og fair play virket ikke som noe de la særlig vekt på der.

Seks kamper med Meslier eller Miazek i mål og Ayling, White, Beardi, Alioski bak kan bli krevende. Keepersituasjonen vår er mer bekymringsfull nå. Om vi hadde beholdt Peacock-Farrell hadde Clarke behold plassen på benken sin i flere kamper og. Men vi hadde vært 2,5 millioner pund fattigere og kontrakten hans hadde gått ut, men vi hadde fått kompensasjon uansett som vi fikk med Charlie Taylor. Dog uvisst hvor mye basert på at han kanskje hadde sittet 46 kamper på benken.

Spent på utfallet av denne saken.

Kan jo være Meslier er bedre enn BPF og at Clarke ikke er god nok for 18 manns troppen uansett da :)

Men blir spennende denne saken. 6 kamper uten Kiko vil uansett spre mye usikkerhet. Har han slengt med leppa er det dumt og bør selvfølgelig straffes. Kiko er neppe rasist. Dette er vel snakk om en melding i kampens hete, hvis det er noe i hele tatt. Kan jo være Leko hørte feil. Er det beviselig at spillere, lag eller ledere virkelig er rasister eller homohatere bør de utestenges på livstid og sparkes.  Vanskelig sånne saker. Er mottaker litt for hårsår, driter han egentlig i det, men ser muligheten til å svekke en konkurent eller ble han faktisk såret. Samtidig vondt for å tro at dette er noe han finner på, selv om det helt sikkert har skjedd tidligere. Skal man tillate mer i kampens hete? Holder det at en lagkamerat kan vitne så blir motspiller straffet? 

Det aller beste er å la være å slenge dritt om utseende, farge og fasong. Bør være lett å unngå!

Godt innlegg! Ingen vet så langt hva som er fakta, men samme hvor het kampens hete er bør rasistiske kommentarer være langt utenfor det man klarer å lire av seg. Jeg ser for øvrig for meg at dette er noe Bielsa kan slå steinhardt ned på hvis det viser seg å være noe i det. Han er opptatt av ære, fair play og at spillerne skal være ekstremt profesjonelle. Et evt. rasistisk utsagn fra Kiko vil være i strid med alt dette, for ikke å snakke om at det også implisitt innebærer å rakke ned på egne lagkamerater.

Spent på hvordan dette blir håndtert.

Hallgeir *

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #188 på: Oktober 26, 2019, 13:54:10 »
Kiko har spilt seg varm i systemet til Bielsa, og vi ser uhyre sjelden noen store blemmer  lenger fra den kanten.

Fornøyd med det Kiko presterer nå.
Super Leeds since 1968

jaho

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #189 på: Oktober 26, 2019, 14:30:51 »
Kiko har spilt seg varm i systemet til Bielsa, og vi ser uhyre sjelden noen store blemmer  lenger fra den kanten.

Fornøyd med det Kiko presterer nå.

er god..plukket alt av de høye som ihvertfall jeg fryktet før kampen...og mesterlig på de to Sheff W skuddene som er kampens sjanser itillegg til Bamfords heading..

Xern

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #190 på: Oktober 26, 2019, 15:26:30 »
Banens beste idag!
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Bromancer

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #191 på: Oktober 26, 2019, 15:36:55 »

flynn

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #192 på: Oktober 26, 2019, 15:42:34 »
Nesten for første gang tenker jeg at Kiko reddet poeng for oss. Håper han holder dette nivået framover, da skal det bli vrient å score mål på oss!

flynn

leedslife

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #193 på: Oktober 26, 2019, 16:15:06 »
Ble skutt god idag.
Får sikkert mange uvenner av dette, men jeg mener dette er absolutt nivå en keeper bør ligge på av prestasjon hvis ambisjonene skal være å gå direkte opp i en liga med 24 lag og 46 kamper.

Tidligere sesonger har vi lidd kraftig av at både Felix og Bailey kastet jo ballen i eget nett noen ganger. Det var håpløst.

HåvardK

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #194 på: Oktober 26, 2019, 16:27:53 »
Ble skutt god idag.
Får sikkert mange uvenner av dette, men jeg mener dette er absolutt nivå en keeper bør ligge på av prestasjon hvis ambisjonene skal være å gå direkte opp i en liga med 24 lag og 46 kamper.

Tidligere sesonger har vi lidd kraftig av at både Felix og Bailey kastet jo ballen i eget nett noen ganger. Det var håpløst.
Er for så vidt enig i en del av det du skriver, men et par av redningene hans var det klasse over i dag.

Kato

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #195 på: Oktober 27, 2019, 17:23:15 »
Ble skutt god idag.
Får sikkert mange uvenner av dette, men jeg mener dette er absolutt nivå en keeper bør ligge på av prestasjon hvis ambisjonene skal være å gå direkte opp i en liga med 24 lag og 46 kamper.

Tidligere sesonger har vi lidd kraftig av at både Felix og Bailey kastet jo ballen i eget nett noen ganger. Det var håpløst.

Den fra Fletcher rett før pause var det klasse over. Samme en strålende redning 3 min på overtid.
 

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #196 på: Oktober 28, 2019, 14:01:50 »
Beste keeperen vi har hatt siden Martyn, i sterk konkurranse med Scmeichel. Noe eg forøvrig kunne se både i mai og august også ;)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #197 på: Oktober 28, 2019, 18:28:09 »
Beste keeperen vi har hatt siden Martyn, i sterk konkurranse med Scmeichel. Noe eg forøvrig kunne se både i mai og august også ;)
Den skal du ha.

Men mest skal du ha at du spådde Kalvins renessanse sesongen før Bielsa ankom.
Der turde du å stikke hodet frem og spå at han ville 'come good' neste sesong.
(HADDE eg giddet hadde eg leitet frem sitatet men eg ekje heilt 'der')
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #198 på: Oktober 28, 2019, 20:36:40 »
Beste keeperen vi har hatt siden Martyn, i sterk konkurranse med Scmeichel. Noe eg forøvrig kunne se både i mai og august også ;)
Den skal du ha.

Men mest skal du ha at du spådde Kalvins renessanse sesongen før Bielsa ankom.
Der turde du å stikke hodet frem og spå at han ville 'come good' neste sesong.
(HADDE eg giddet hadde eg leitet frem sitatet men eg ekje heilt 'der')

Jepp, eg husker den :D

Runar

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #199 på: Oktober 29, 2019, 09:59:39 »
Beste keeperen vi har hatt siden Martyn, i sterk konkurranse med Scmeichel. Noe eg forøvrig kunne se både i mai og august også ;)
Den skal du ha.

Men mest skal du ha at du spådde Kalvins renessanse sesongen før Bielsa ankom.
Der turde du å stikke hodet frem og spå at han ville 'come good' neste sesong.
(HADDE eg giddet hadde eg leitet frem sitatet men eg ekje heilt 'der')

Jepp, eg husker den :D

Jeg og husker den...

Du trodde han kom til å være god som offensiv midtbane og score masse mål...

Noen vil hevde at du bommet fælt ;-)
 

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #200 på: Oktober 29, 2019, 21:11:25 »
Beste keeperen vi har hatt siden Martyn, i sterk konkurranse med Scmeichel. Noe eg forøvrig kunne se både i mai og august også ;)
Den skal du ha.

Men mest skal du ha at du spådde Kalvins renessanse sesongen før Bielsa ankom.
Der turde du å stikke hodet frem og spå at han ville 'come good' neste sesong.
(HADDE eg giddet hadde eg leitet frem sitatet men eg ekje heilt 'der')

Jepp, eg husker den :D

Jeg og husker den...

Du trodde han kom til å være god som offensiv midtbane og score masse mål...

Noen vil hevde at du bommet fælt ;-)

Eg hevdet at han ville bli en gigant på midtbanen, holder i massevis.


Cannavaro

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #201 på: Oktober 29, 2019, 22:08:27 »
Så et Twitter klipp idag, hvor Marcelo hyller og savner Ronaldo i RM.  Samtidig trekker han frem Kiko som den han savner mest etter CR. Litt artig, jeg tipper de fortsatt har noe kontakt.
MFLU - Miracles For Leeds United

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #203 på: November 02, 2019, 00:05:27 »
https://www.leedsallover.com/full-extent-of-kiko-casillas-racism-punishment-revealed/

 :(

Amitai bekrefter det strengt tatt her

Amitai Winehouse
@awinehouse1

Story from
@AdrianJKajumba
 in tomorrow's paper - #LUFC's Kiko Casilla to be banned for eight to 12 weeks for racially abusing Charlton’s Jonathan Leko
(Amitai (gml Square Ball skribent, retter seg selv, games not weeks)

Får bare håpe Meslier tar steget - han får en fantastisk sjanse her. Han har vært god for U23 - har også aldersbestemte landskamper for Frankrike om eg hugser rett, men har jo også gjort noen blemmer med U23 (som de fleste i den aldersgruppen).

Skal man appellere?
Er ikke sikker på om det er så lurt, den gruppen kamper som venter nå er kanskje ypperlig for Meslier å spille seg varm på, ikke så mye å gjøre i de fleste tilfellene...

Det gml spørsmålet kommer igjen; blir ikke Leeds straffet hardere enn andre klubber i tilsvarende situasjon???
« Siste redigering: November 02, 2019, 00:08:08 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #204 på: November 02, 2019, 00:10:52 »
12 kamper? Det er så sinnsykt mye...

raggen

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #205 på: November 02, 2019, 00:14:30 »
12 kamper? Det er så sinnsykt mye...

er nå vi ser igjen at vi er LEEDS og blir straffet mye hardere enn andre
Forever Leeds United!!!!!!!!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #206 på: November 02, 2019, 00:23:17 »


Amitai bekrefter det strengt tatt her

Amitai Winehouse
@awinehouse1

Story from
@AdrianJKajumba
 in tomorrow's paper - #LUFC's Kiko Casilla to be banned for eight to 12 weeks for racially abusing Charlton’s Jonathan Leko
(Amitai (gml Square Ball skribent, retter seg selv, games not weeks)



https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-7640667/Kiko-Casilla-set-handed-lengthy-ban-alleged-racial-slur-Jonathan-Leko.html
Offentliggjøres onsdag it says
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #207 på: November 02, 2019, 00:33:39 »
Beste keeperen vi har hatt siden Martyn, i sterk konkurranse med Scmeichel. Noe eg forøvrig kunne se både i mai og august også ;)
Den skal du ha.

Men mest skal du ha at du spådde Kalvins renessanse sesongen før Bielsa ankom.
Der turde du å stikke hodet frem og spå at han ville 'come good' neste sesong.
(HADDE eg giddet hadde eg leitet frem sitatet men eg ekje heilt 'der')

Jepp, eg husker den :D

Jeg og husker den...

Du trodde han kom til å være god som offensiv midtbane og score masse mål...

Noen vil hevde at du bommet fælt ;-)

Eg hevdet at han ville bli en gigant på midtbanen, holder i massevis.

Skal vi dele ut skryt til folk som har fått rett når det gjelder gjelder Kalvin Phillips utvikling i Leeds, bør man i rettferdighetens navn nevne JonR.

Etter KP sin ligadebut mot Wolves 6/4-2015, skrev Jon dette:
"Ingen stor kamp kanskje, men denne karen kommer vi til å få mye glede av i åra som kommer. Viste gode "holding midfielder" egenskaper så lenge kreftene holdt."

Dette må man kunne si var "spot on" så det holder!  :)

Forever Whites

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #208 på: November 02, 2019, 00:43:28 »
Hele avgjørelsen er kun tragisk.  Men rasisme går kun en vei så ikke annet å forvente.
Medlem 94237

Blank_File

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #209 på: November 02, 2019, 01:41:04 »
Hele avgjørelsen er kun tragisk.  Men rasisme går kun en vei så ikke annet å forvente.
Og det er greit, men så mange kamper som 12?