Skrevet av Emne: Ex-spiller: Mateusz Bogusz  (Lest 23165 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #30 på: Januar 30, 2019, 18:35:05 »
Ikke imponert av skrytevideoen, men likevel......



New Leeds signing can ’tilt the scales’, score goals, and ‘do something different’ says manager

Sport Witness Team30th January 2019
Leeds United this week announced the signing of Mateusz Bogusz, ending a pursuit which had been ongoing since December.

Back then, Leeds were said to be ‘tempting’ the 17 year old to join them. The youngster’s contract was set to expire at the end of June this year, and Ruchu Chorzów had failed in their attempts to get a renewal signed.

Despite putting arguments forward that Poland was the best place to develop, and get regular games, Ruchu Chorzów quickly realised it was a matter of where and not if Bogusz would go.

Napoli had watched him, and Brighton & Hove Albion were interested, but it was Leeds United pushing the hardest to get the player in their youth system.

Ruchu Chorzów’s manager Marek Wleciałowski has been speaking to Polish media this week and was inevitably asked about the transfer.

Speaking to Sport Dziennik, Wleciałowski was quizzed on his club dealing with the player’s departure, and explained: “This case was growing. It’s hard for me not to think about what will happen next. I can see at the moment that the team must start a little differently. Mateusz was a help who could tilt the scales; score a goal, do something different. Now he is gone, but… there is room for others. We have several matches ahead of us. I would like some of our players to show how much value they have and become real leaders.”

He certainly makes Bogusz sound like a promising addition for Leeds United.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #31 på: Januar 30, 2019, 18:37:13 »
Mateusz Bogusz: The Views From Ruch Chorzów Head of Media

FocusOnLeeds
thomaswilson04

1 hour ago

Advertisements
Leeds United completed the signing of midfielder Mateusz Bogusz from Polish club Ruch Chorzów. The 17 year old, who has been linked with Brighton as well Itailian gaints Napoli, will link up with Carlos Corberan under 23s squad. The highly rated, Polish under 19 international, has scored five goals and assisted 1 in 19 league games this season. Too many Leeds United, myself included, he’s an unknown quantity. I spoke to Tomask Ferens, who works at Ruch Chorzów, to find out more about the sort of player Leeds United are getting:

” Mateusz comes from Ruda Śląska in Silesia. He started at the local club – Gwiazda. He arrived at Ruch Chorzów at the age of 10. In our club practically all the levels of training have passed. Certainly, his dad, who was a trainer at Ruch Chorzów Football Academy, had a big influence on Mateusz’s development. Generally Mateusz comes from a sports family. His mother and grandma played handball at Zgoda Ruda Śląska.

Mateusz has long stood out from his peers. He is physically strong, he has a very good shot from a distance and dribbling, which could be seen on films showing his goals scored in the autumn. Mateusz sees quite a lot on the pitch, he has a good pass, the ball certainly does not bother him, he is well-trained technically. Character helps him in football. He is humble, but also brave, he does not delight in individual successes, he does not complain. Football is everything for him, he always wanted to play, no matter if with the juniors or the first team of Ruch Chorzów. It is constantly developing.

I think, he feels best at number 10 position, set behind the forward. He feels good in a combination game, he creates. But he can also play more in the back, in the middle.
Do you think the move to Leeds United is a good for Mateusz and for Leeds United?
If we trace the history of Polish football, few Polish players played in England. Apart from the goalkeepers, it is difficult to indicate a player who would make a career there. We hope that Mateusz will be different, that he will manage. He has a good chance because he is a great talent. I think it’s a very good investment for Leeds. The presence of Mateusz Klich and Kamil Miazek in Leeds will be helpful to Mateusz.

Ruch Chorzów fans compare him to Ernest Wilimowski, the legendary Ruch Chorzów player from the 30s, mainly due to the similar appearance. We wish him to equal Wilimowski’s skills and achievements. Mateusz’s idol is CR7, and here – of course in the right proportions – I would notice some common features. For example, a very good shot or rush to the goal. In my opinion, the style of the game resembles Eden Hazard.”

A big thanks to Tomask for his words and time. Seems that Leeds United are getting an exciting young player, let me know what you think!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Ung spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #32 på: Februar 05, 2019, 17:29:24 »
Det har vært hevdet, men nå er det bekreftet: Mateusz Klich var en viktig faktor i å overtale Mateusz Bogusz å skrive under for Leeds.
"Alle følger hvert spark på ballen her. De er fanatikere".

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/how-mateusz-klich-helped-secure-the-arrival-of-leeds-united-january-signing-mateusz-bogusz-1-9577413

Og dette må jeg si kom meget overraskende. Får vi se Bogusz debutere på A-laget før sesongen er omme?
https://www.leedsallover.com/leeds-new-attacking-midfielder-told-to-expect-first-team-football/
« Siste redigering: Februar 05, 2019, 18:54:17 av RoarG »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Sv: Ung spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #33 på: Februar 06, 2019, 09:38:15 »
Ser virkelig frisk ut den karen her, fit og tøff i kroppen også..men vi snakker polsk liga vs Championship da..
Uansett spennende talent.
 

auren

Sv: Ung spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #34 på: Februar 06, 2019, 09:41:46 »
Ser virkelig frisk ut den karen her, fit og tøff i kroppen også..men vi snakker polsk liga vs Championship da..
Uansett spennende talent.

Veldig spennende. Men han kommer altså fra polsk 3. nivå og er kun 17 år. I tillegg trenger han å lære litt Bielsaball, så at han er å se i troppen til førstelaget denne sesongen tror jeg neppe.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ung spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #35 på: Mars 04, 2019, 23:04:37 »
Krzysztof Wrzal
@KrzysztofWrzal

Krzysztof Wrzal Retweeted Jacek Magiera
Bogusz watched and praised by Poland U-20 coach todsy. Hopefully he will be included in polish squad during upcoming U20 WC. #LUFC #alaw

https://twitter.com/MagieraJacek1/status/1102602135194255360
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #36 på: Mars 08, 2019, 20:57:50 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #37 på: Mars 13, 2019, 22:29:55 »
Agent says Leeds United ‘very pleased’ with signing, and Marcelo Bielsa had done video checks

Sport Witness Team13th March 2019
Mateusz Bogusz is starting his Leeds United career quickly.

Sport in Poland reports the 17 year old is already training with the club’s first team, having impressed with the youth team since arriving in January from Chorzów.

Łukasz Maciongowski, who works for the agency which represents the young footballer, has been speaking to Sport and made it very clear just how well things are going.

Leeds United expected the player to show his talent, that’s why they signed him, but the Championship club have been surprised at how quickly everything is coming together.

Maciongowski explained: “Leeds are very pleased with Mateusz. The club’s representatives were surprised that in such a short time he was able to adapt to the pace of the game that prevails in England.

“With every week you can see progress, Mateusz is getting to know the club’s expectations more and more about his role on the pitch.”

Interestingly, the agent made it clear that Bogusz had to earn the respect of his teammates in the Leeds youth set-up before they would pass to him: “The first two weeks served primarily to understand other players on the pitch. Mateusz often showed up for the game, but he did not receive balls from his teammates. They chose different solutions, but with each subsequent match it was clear that the boys are starting to give Mateusz more and more trust, let him lead the game.”

Marcelo Bielsa was personally impressed by the youngster and invited him to train with the first team. And it’s no surprise that he already knew a lot about the player, after watching videos.

“We were not surprised, because Leeds knew Mateusz very well. He was observed for a long time by the Leeds scouts. The first team manager also had access to a video of Matthew’s performances and said he would be very pleased if he could get him from Chorzów. Leeds knew what level Mateusz presented, and we also knew that they valued his skills, so the invitation to the first team training was only a matter of time.

“This was his first goal before leaving – get a chance to present his skills in the training of the first team. Another is to be there permanently. Mati is a very conscious player and knows how much work is before him. Bielsa, the manager, during training talks a lot to young players, he tries to communicate and teach them a lot.”

Whilst things are certainly going very well on the pitch, the agency, part of the Stellar Group, is making sure the Leeds youngster is looked after outside of football as well: “Of course he misses his family and girlfriend, but during this time his relatives have already visited him several times. In addition, Mateusz lives with other players, so after training, he has time to integrate. Kamil Miazek, the goalkeeper of the U23 team, is on the spot, thanks to which Mateusz certainly feels better and does not have to feel alone.

“As for the difficulties in everyday life, our office in England helped Mateusz with issues such as the commencement of a driving license course, assistance in completing formalities at the bank and getting a mobile phone.”

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #38 på: Mai 14, 2019, 00:23:50 »
Leeds United
 Mateusz Bogusz has been called upto the Polish national team for the U20s World Cup, and was presented with his shirt before training by @Cli5hy


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #39 på: Mai 22, 2019, 21:35:19 »
Football Wonderkidz

U20 WC | Expecting to see
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #40 på: Juli 20, 2019, 14:46:06 »
LeedsYouth

Really impressed with Mateusz Bogusz' display against Western Sydney Wanderers so far.

He's got himself into some great attacking positions throughout the half, and the goal just tops it off.

Unbelievable find at just £250,000!

#LUFC



Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #41 på: Juli 22, 2019, 16:38:39 »
Høydepunkter fra Bogusz sin opptreden mot Wanderers!

https://m.youtube.com/watch?v=vFEAGo6S5qc


Litt av en spiller, sier nå jeg!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Forever Whites

Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #42 på: Juli 22, 2019, 16:54:59 »
Høydepunkter fra Bogusz sin opptreden mot Wanderers!

https://m.youtube.com/watch?v=vFEAGo6S5qc


Litt av en spiller, sier nå jeg!

Ser lovende ut for fremtiden dette.  Håper han får noen innhopp denne sesongen.
Medlem 94237

Tom

Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #43 på: Juli 22, 2019, 17:27:09 »
Høydepunkter fra Bogusz sin opptreden mot Wanderers!

https://m.youtube.com/watch?v=vFEAGo6S5qc


Litt av en spiller, sier nå jeg!

Dette var imponerende ja! Kun 17 år og spiller med en slik ro! Kommende stjernespiller som nok allerede i år vil få bra med spilletid
 

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #44 på: Juli 22, 2019, 18:03:37 »
Høydepunkter fra Bogusz sin opptreden mot Wanderers!

https://m.youtube.com/watch?v=vFEAGo6S5qc


Litt av en spiller, sier nå jeg!

Har tro på han. Men hvordan var egentlig nivået på motstanderen? Litt for dårlig? Vi burde jo vunnet 12-1

raggen

Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #45 på: Juli 22, 2019, 18:04:11 »
Her har vi en uslepen diamant som vi fikk til en billig penge. utrolig fysikk og ro i spiller til og være så ung. en spiller vi kan få mye glede av ;D ;D
Forever Leeds United!!!!!!!!

Promotion 2010

Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #46 på: Juli 22, 2019, 18:06:23 »
Her har vi en uslepen diamant som vi fikk til en billig penge. utrolig fysikk og ro i spiller til og være så ung. en spiller vi kan få mye glede av ;D ;D

Gi Bogusz en skikkelig kontrakt!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

stian

Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #47 på: Juli 23, 2019, 00:22:37 »
Denne pjokken må da være klar for en god del spilletid allerede. Ut fra kampbildene ser han ut til å være enormt bra til å finne rom, orientere seg og flytte ballen raskt. Gode egenskaper for en fremtidig 10-er. Kan dette være arvtakeren til Pablo??

asbfjell

Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #48 på: Juli 23, 2019, 13:52:15 »
Denne pjokken må da være klar for en god del spilletid allerede. Ut fra kampbildene ser han ut til å være enormt bra til å finne rom, orientere seg og flytte ballen raskt. Gode egenskaper for en fremtidig 10-er. Kan dette være arvtakeren til Pablo??

Det er ikke usannsynlig. Vi vet alle at Pablo vil trenge avlastning utover i sesongen, og her og nå fremstår Tyler Roberts og Mateusz Bogusz som de mest logiske alternativene. Av disse to har jeg mest tro på Bogusz.

Tyler Roberts er utvilsomt en talentfull spiller. Når det gjelder tekniske ferdigheter og ballbehandling er han trolig blant våre aller beste. Allikevel tviler jeg på at han blir en toppspiller. For å forklare hvorfor, kan jeg trekke frem en ligning som Howard Wilkinson brukte om en annen spiller på nittitallet. Wilco sa: "Han er som en golfspiller som har alle mulige slag på sitt repertoar. Problemet er bare at han vet for sjelden når han skal bruke de forskjellige slagene".
Og sånn føler jeg at det også er med Roberts. Han velger for ofte feil løsning i avgjørende situasjoner. Og han er for sjelden der han burde være når mulighetene oppstår. Det vi snakker om her er i stor grad naturlige instinkter (eller "fotball-iq", om dere vil) som toppspillere ofte har mer av enn andre.

Mateusz Bogusz er (slik jeg ser det) bedre utrustet når det gjelder disse avgjørende instinkter/egenskaper. Derfor vil han også oftere trekke frem rett kølle og utføre riktig slag.

Jeg hadde i utgangspunktet helst sett at det ble hentet inn en mer etablert spiller som kunne gått rett inn i den viktige tierrollen, men sånn ser det ikke ut bli. Da får vi heller satse på at Pablo holder koken en liten sesong til, og at Bogusz er moden og klar når hans mulighet helt sikkert vil komme.


ibster

Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #49 på: Juli 23, 2019, 15:02:55 »
Denne pjokken må da være klar for en god del spilletid allerede. Ut fra kampbildene ser han ut til å være enormt bra til å finne rom, orientere seg og flytte ballen raskt. Gode egenskaper for en fremtidig 10-er. Kan dette være arvtakeren til Pablo??

Det er ikke usannsynlig. Vi vet alle at Pablo vil trenge avlastning utover i sesongen, og her og nå fremstår Tyler Roberts og Mateusz Bogusz som de mest logiske alternativene. Av disse to har jeg mest tro på Bogusz.

Tyler Roberts er utvilsomt en talentfull spiller. Når det gjelder tekniske ferdigheter og ballbehandling er han trolig blant våre aller beste. Allikevel tviler jeg på at han blir en toppspiller. For å forklare hvorfor, kan jeg trekke frem en ligning som Howard Wilkinson brukte om en annen spiller på nittitallet. Wilco sa: "Han er som en golfspiller som har alle mulige slag på sitt repertoar. Problemet er bare at han vet for sjelden når han skal bruke de forskjellige slagene".
Og sånn føler jeg at det også er med Roberts. Han velger for ofte feil løsning i avgjørende situasjoner. Og han er for sjelden der han burde være når mulighetene oppstår. Det vi snakker om her er i stor grad naturlige instinkter (eller "fotball-iq", om dere vil) som toppspillere ofte har mer av enn andre.

Mateusz Bogusz er (slik jeg ser det) bedre utrustet når det gjelder disse avgjørende instinkter/egenskaper. Derfor vil han også oftere trekke frem rett kølle og utføre riktig slag.

Jeg hadde i utgangspunktet helst sett at det ble hentet inn en mer etablert spiller som kunne gått rett inn i den viktige tierrollen, men sånn ser det ikke ut bli. Da får vi heller satse på at Pablo holder koken en liten sesong til, og at Bogusz er moden og klar når hans mulighet helt sikkert vil komme.

Jeg mener Roberts og Bogusz er helt forskjellige. Roberts er spiss. Håper og tror vi får se Bogusz oftere enn Roberts i 10er rollen og så vet jeg at Roberts er et bra alternativ på spissplass og et brukbart alternativ på kanten og i hullet.

Killa

Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #50 på: Oktober 16, 2019, 15:56:01 »
Ingen som fikk med seg at vår polske venn Mateusz Bogusz ble matchvinner for Polen U21 mot Serbia i går kveld?

Smudge

Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #51 på: Oktober 16, 2019, 16:51:50 »
Merkelig at denne gutten aldri er med i kamptroppen. Virket jo veldig lovende

raggen

Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #52 på: Oktober 16, 2019, 17:30:33 »
helt enig.. i fjor var han ikke redd for og bruke unge "ukjente" spillere mens i år er det klippekort for alle penga. inn med noe friskt blod hadde ikke gjort noe
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #53 på: Februar 10, 2020, 14:06:39 »
Hva har skjedd med godeste Mateusz? Håper egentlig han er skadet. Ikke i U-23-troppen denne gangen heller. Trodde han skulle slå gjennom på A-laget denne sesongen...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #54 på: Februar 10, 2020, 14:08:25 »
Hva har skjedd med godeste Mateusz? Håper egentlig han er skadet. Ikke i U-23-troppen denne gangen heller. Trodde han skulle slå gjennom på A-laget denne sesongen...

auren
Noen trenger litt lenger tid enn andre. Fortsatt ung. Er ikke spesielt engestelig.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #55 på: Februar 10, 2020, 14:21:08 »
Hva har skjedd med godeste Mateusz? Håper egentlig han er skadet. Ikke i U-23-troppen denne gangen heller. Trodde han skulle slå gjennom på A-laget denne sesongen...

auren
Noen trenger litt lenger tid enn andre. Fortsatt ung. Er ikke spesielt engestelig.

Er ikke han 18 år. Da bør han ihvertfall være bankers på U-23 laget. Så jeg er bekymra for katta i sekken her

RoarG

Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #56 på: Februar 10, 2020, 14:25:23 »
Hva har skjedd med godeste Mateusz? Håper egentlig han er skadet. Ikke i U-23-troppen denne gangen heller. Trodde han skulle slå gjennom på A-laget denne sesongen...

auren
Noen trenger litt lenger tid enn andre. Fortsatt ung. Er ikke spesielt engestelig.
Kom vel temmelig rimelig. Ikke noen katt dette her.

Er ikke han 18 år. Da bør han ihvertfall være bankers på U-23 laget. Så jeg er bekymra for katta i sekken her
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #57 på: Mai 03, 2020, 22:36:01 »
Godt å lese at Mateusz ikke er desillusjonert etter sesongen:

Mateusz Bogusz reflects on amazing development as Pole makes confident first-team claim
MATEUSZ Bogusz says he has developed amazingly under head coach Marcelo Bielsa and has what it takes to last the full 90 minutes for Leeds United's first team.

By Lee Sobot  Sunday, 3rd May 2020, 4:50 pm
 
Highly-rated attacking midfielder Bogusz joined Leeds from Ruch Chorzow as a signing for the future in January 2019 with the Pole arriving at Elland Road still eight months shy of his 18th birthday.
United's Polish international midfielder Mateusz Klich has already stated a belief that Bogusz will probably be even better than him but Bogusz is still awaiting his Whites league debut.

The 18-year-old has regularly excelled for United's under-23s but Bogusz's sole first-team outing came when playing the full 90 minutes of the 2-2 draw at home to Stoke City in last August's EFL Cup tie which the Whites lost on penalties.

Bogusz has had to be patient since but the midfielder says he has made notable development since with the Pole now itching to be handed another outing for the first team.

Speaking to Polish outlet Meczyki, Bogusz said: "I'm angry that I don't get a chance. But looking at development and how to train here, I can honestly tell you - I feel that I have developed amazingly, for example when it comes to endurance."I could jump in, play 90 minutes, face such an effort as a player from the first team and there would be no problem

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/mateusz-bogusz-reflects-amazing-development-pole-makes-confident-first-team-claim-2841137
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #58 på: Juli 24, 2020, 20:46:45 »
Lufcyouth
@leedsutdacademy
After making his league debut on Wednesday it appears #lufc U23s midfielder Mateusz Bogusz will sign a new contract before heading out on loan! I expect him to be one of a number that pen new terms this summer before heading out to gain valuable first team experience.


auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Spiller: Mateusz Bogusz
« Svar #59 på: Juli 25, 2020, 00:05:53 »
Huddersfield har vært nevnt som mulig kandidat. Corboran er jo manager der.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020