Skrevet av Emne: Kamp: vs Norwich, @EllandRoadStadium lørdag 2/2-19, kl 18.30 på Viasport/Sky  (Lest 53928 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kjella

  • Gjest
Lakmustesten neste lørdag - borte mot Middelsboro - jeg vil gjerne slippe å se Ayling og Forshaw ut på der, men skjønner at meningene er delte. Det er jo ganske mye av sjarmen det da.....Synes det er noe hjelpeløst å kaste kortene i forhold til opprykk basert på denne kampen - har fortsatt troa...
« Siste redigering: Februar 02, 2019, 20:35:32 av kjella »

B_Ød

MOT!!!
Ups & Ups!!

leedslife

1-3. Vi taper for et mer effektivt lag og har ikke dagen i noen ender. Vi er fortsatt på direkte opprykk!!

auren

Klare personlige feil av Pontus, Forshaw og Douglas feller oss. Syns førsteomgangen er gnistrende. Vi kjører over Norwich i 45 minutter. Forshaw styrte showet fullstendig. Tar med oss det. Mål preger disse toppkampene, og det ender med 3 deflections.

Kvalitet  og. Norwich noen knepp opp.
Harrison igjen ut etter 45. Lite sannsynlig at harrison/robers osv skal klare å holde høyt nok nivå når pablo ikke har dagen.

Johnnyj

Ayling sin dårligste kamp i Leeds-trøya?
Traff han på en pasning?
Og Hernandez da??? Kriiise

Kato

1-3. Vi taper for et mer effektivt lag og har ikke dagen i noen ender. Vi er fortsatt på direkte opprykk!!

auren

Klare personlige feil av Pontus, Forshaw og Douglas feller oss. Syns førsteomgangen er gnistrende. Vi kjører over Norwich i 45 minutter. Forshaw styrte showet fullstendig. Tar med oss det. Mål preger disse toppkampene, og det ender med 3 deflections.

Kvalitet  og. Norwich noen knepp opp.
Harrison igjen ut etter 45. Lite sannsynlig at harrison/robers osv skal klare å holde høyt nok nivå når pablo ikke har dagen.

Ayling - Harrisom så ut som de spilte to nivåer for høyt. Gikk altfor fort for dem.
 

Forever Whites

Igjen må jeg gjennta at å sette ut Phillips i denne kampen var en stor skivebom.  Nå var det endelig duket for ham å spille i sin egentlige rolle og da sviktet det.  ikke det at Forshaw gjorde seg bort men det fungerte bare ikke.
Medlem 94237

Kato

Igjen må jeg gjennta at å sette ut Phillips i denne kampen var en stor skivebom.  Nå var det endelig duket for ham å spille i sin egentlige rolle og da sviktet det.  ikke det at Forshaw gjorde seg bort men det fungerte bare ikke.

Ikke sikker på at det var det som felte oss.

Jeg mener feilen først og fremst var å svi av to bytter i pausen. Vi var tomme sentralt etter timen, da burde det vært plass for Phillips. De løp noe helt sinnsykt i maskinrommet i førsteomgang.
 

Pettersen97

Forshaw fra start når back fireren er «komplett» og Phillips er good to go! Fårstå det den som kan. Phillips foran back fireren var «sucsess» oppskriften i høst. Ut med Forshaw å inn med Phillips mot boro takk.
The Mighty Whites

Kickthemdown

Hvis vi ikke har rom for Phillips så trenger vi ikke skrike etter nye spillere.
Phillips skal selvsagt starte for dette laget. Har vært fantastisk i den rollen hele sesongen. Når man hevder at Forshaw var banens beste i første omgang da sliter man med fotballforståelsen - uansett hvor mange 4 divisjonskamper man har ledet i Norge.

Hvis du ser bort fra de 20 sekundene rundt andre målet så jar Forshaw vært god, veldig god. Det er nok en grunn til at Bielsa velger han.
Haha det er bare så feil. Du må se første omgang på nytt tror jeg. Først må du finne ut på egenhånd hva vår «nummer 4» skal gjøre på banen.

Tydeligvis er Bielsa enig med meg. Lever godt med det.
Du mener at Forshaw er bedre enn Phillips ? Ja eller nei ?

Forskjellige spillere. Jeg mener Forshaw gjør en bra jobb i 4'er rollen, på samme måte som Phillips. Jeg har også sett Phillips spille dårlig der i år.

Forshaw er en mye bedre ballvinner. Phillips bedre offensivt.

Jeg mener begge burde spilt. Forshaw 4'er, Phillips 8'er og Klich 10'er.

Hovedproblemet er at vi ikke utnytter feilene Norwich gjør. Det er det offensive som stamper. Heldigvis er nå Bamford klar igjen.
Du sier altså at Forshaw er en bedre ballvinner enn Phillips.

Du store verden. Jeg har lest mye idiotisk på Leeds forum oppgjennom tidene men du vant akkurat hovedpremien  ;D

Forshaw en bedre ballvinner. Hahahaha

Gordon McUseless

Denne kampen var ødelagt da Norwich tok ledelsen. Gutta ble stresset og når resultatene etter et massivt press ikke kom, gikk det over i frustrasjon i andre omgang. Vi mistet hodet for å si det mildt.
Fokuset var på helt feil plass og Norwich hadde fått kampen inn i sitt drømmespor.
Får håpe Pablo kommer seg og at vi kan kjøre med en skarp Bamford etter hvert. Syns faktisk Forshaw var bedre enn mange vil ha det til.
Mange på listen over ikke godkjent.
Først og fremst Ayling, Douglas. Harrison, Roberts og Alioski var også svak.

Vi må slutte å komme på hæla med tidlige baklengs, så vi slipper å jage febrilsk store deler av kampene.
« Siste redigering: Februar 02, 2019, 20:47:34 av Gordon McUseless »

Kickthemdown

Igjen må jeg gjennta at å sette ut Phillips i denne kampen var en stor skivebom.  Nå var det endelig duket for ham å spille i sin egentlige rolle og da sviktet det.  ikke det at Forshaw gjorde seg bort men det fungerte bare ikke.

Ikke sikker på at det var det som felte oss.

Jeg mener feilen først og fremst var å svi av to bytter i pausen. Vi var tomme sentralt etter timen, da burde det vært plass for Phillips. De løp noe helt sinnsykt i maskinrommet i førsteomgang.
Din mening gjelder ikke lenger Kato når du hevder at Forshaw var banens beste i første omgang.

veteranen

  • Gjest

Skuffende greier, men kampen blir etterhvert veldig preget av at vi hadde fryktelig mye marginer imot oss ved deres scoringer - selv om det også bør legges til at vi var svært "deltagende" ved forarbeidet til de omtalte scoringene.

Det mest positive jeg trekker ut av denne kampen er at Bamford er på gang.
Tror faktisk at den "uviktige" scoringen på tampen kan få en aldri så liten forløsende effekt for ham. Neste kamp er jo borte mot gamleklubben, M'Boro, som mente at de ikke hadde bruk for ham - og vi vet hva som ofte skjer når de "vrakede" kommer tilbake med sin nye klubb.

Det som bekymrer meg mest er Pablo's svake form.
Men jeg tror at hovedproblemet i hans tilfelle er at han ikke er hundre prosent fit - og det har han antagelig ikke vært på en stund nå.
Og siden Pablo er vår eneste naturlige boksåpner, bør dette bekymre flere enn meg.

Kato

1-3. Vi taper for et mer effektivt lag og har ikke dagen i noen ender. Vi er fortsatt på direkte opprykk!!

auren

Skuffende greier, men kampen blir etterhvert veldig preget av at vi hadde fryktelig mye marginer imot oss ved deres scoringer - selv om det også bør legges til at vi var svært "deltagende" ved forarbeidet til de omtalte scoringene.

Det mest positive jeg trekker ut av denne kampen er at Bamford er på gang.
Tror faktisk at den "uviktige" scoringen på tampen kan få en aldri så liten forløsende effekt for ham. Neste kamp er jo borte mot gamleklubben, M'Boro, som mente at de ikke hadde bruk for ham - og vi vet hva som ofte skjer når de "vrakede" kommer tilbake med sin nye klubb.

Det som bekymrer meg mest er Pablo's svake form.
Men jeg tror at hovedproblemet i hans tilfelle er at han ikke er hundre prosent fit - og det har han antagelig ikke vært på en stund nå.
Og siden Pablo er vår eneste naturlige boksåpner, bør dette bekymre flere enn meg.

Enig. Bekymringsfullt også å se hvor svak Ayling var. Vi har en fantastisk kant i Clarke, men ingen til å sette han opp.
 

pokruse

Helt enig.
Holdt jo også på å få hjertet i halsen når det dribles i egen målsonen. Bør jo være ett spark og ut med den.

leedslife

Jeg synes det var alarmerende. Håper Bielsa sitter igjen med det samme. Mentalitet og kvalitet var Norwich langt bedre.
Viktige ingredienser i kampen om de to øverste plassene. Tror vi vil seile akterut pga kvalitet.
Skal berømme Bielsa og co. Vanvittig jobb som er gjort med tanke på hvor lite som er blitt backet av klubb.
3 spilleravganger pluss mange skader. Tvilsomt om våre konkurrenter hadde godkjent 1 spiller inn.
På den andre side har de vært i denne pos tidligere. De har erfaringer.
Vi sitter med briller på første rekke og må fortsatt lære.

Cannavaro

Vi hadde taket på Norwich i første omgang før scoringene kom. Vi taper p.g.a personlige feil.  Videre er Norwich flinke i ballpress og stresser oss i mange situasjoner.  Vi er ikke noe dårligere lag enn Norwich, men idag straffes vi av egne feil dessverre.
Fint at Bamford kommer inn og scorer, det er viktig for ham og laget.  Det er fullt mulig å reise seg fra dette igjen, nå må vi bare prøve å få tettet igjen bakover og fikse litt på den defensive strukturen.  Jeg syns vi kler godt å ha også Phillips sammen med Forshaw foran stopperne våre.  Dette har vært en dårlig uke for Leeds, men jeg er sikker på at denne gjengen er revansjelysten og kommer mye sterkere tilbake.   All syterne som kommer frem nå og maser om mangel på forsterkninger i januarvinduet og at Radrizzani må finne seg en annen klubb bør ta seg en pille og se litt i bakspeilet.   Vi er kommet langt på vei denne sesongen, og skal vi stå resten av løpet trenger også klubben og spillerne støtte fra fansen.
Det er masse potensiale her og vi rundspilte Norwich i perioder i første omgang.  Jeg har ikke noe problem med å ha god tro på Bielsa prosjektet fortsatt, selv etter et forbanna surt tap som dette.
MFLU - Miracles For Leeds United

baste

Ser ingen vits i å krangle om hvem av oss, supportere som er dummest, eller ikke har forstått noen verdens ting. At vi er litt uenige om hvem som var ræva, hvem som burde spilt ol. er greit. Men å hakke på andre Leeds supporter, bør vi holde oss for gode for.

Leeds hadde en god førsteomgang, om vi ser bort fra 2 drittmål.
Det er ofte marginer, som snur kamper. Med bedre utelling, så hadde vi vunnet, eller i allefall tatt poeng.

Douglas innhopp var pinlig svakt. Ayling kamp var svakere.
 Bamford positivt innhopp, Clarke va så som så.

Pablo har spilt bedre..

Men tross at vi ble avkledd i 2 omgang, så går det ikke ann å « bestemme « at vi ikke har noe i opprykkskampen å gjøre. Viktig bortekamp, mot Boro. Gleder meg, for det er ikke gitt, at vi ikke kan slå dem. De vant over WBA i dag, men de er ikke uovervinnelige.

Come on Leeds.

baste

Klare personlige feil av Pontus, Forshaw og Douglas feller oss. Syns førsteomgangen er gnistrende. Vi kjører over Norwich i 45 minutter. Forshaw styrte showet fullstendig. Tar med oss det. Mål preger disse toppkampene, og det ender med 3 deflections.
[/quote]

+1

moty

Jeg er så enig med deg Alta White, Forshaw har aldri vunnet en ball men god til å miste dem. Denne MR Eriksen kan ikke ha sett mange fotballkamper enda mindre spilt noen!
 

Josch

Denne kampen var ødelagt da Norwich tok ledelsen. Gutta ble stresset og når resultatene etter et massivt press ikke kom, gikk det over i frustrasjon i andre omgang. Vi mistet hodet for å si det mildt.
Fokuset var på helt feil plass og Norwich hadde fått kampen inn i sitt drømmespor.
Får håpe Pablo kommer seg og at vi kan kjøre med en skarp Bamford etter hvert. Syns faktisk Forshaw var bedre enn mange vil ha det til.
Mange på listen over ikke godkjent.
Først og fremst Ayling, Douglas. Harrison, Roberts og Alioski var også svak.

Vi må slutte å komme på hæla med tidlige baklengs, så vi slipper å jage febrilsk store deler av kampene.

Jeg mener Leeds gjorde helt rett etter  0- 1. Leeds presset og presset, men fikk ikke noen målsjans. Vi mangler en god dribler inne i felet (så ikke noe til Clarke). Det hadde Norwich flere av. Det går fint an å komme tilbake etter en baklengs, men vi fikk et nytt uheldig mål imot. Mot spillets gang. Slikt er deprimerende.

Lagene var jevne, men  Norwich hadde den tekniske overlegenheten. Når Bielsa møter en jevnbyrdig taktiker (Farke) så blir kvaliteten hos spillerne avgjørende. Det ble det her. Norwich er det beste laget som har møtt Leeds på ER denne sesongen.         

Hallgeir *

Jeg er så enig med deg Alta White, Forshaw har aldri vunnet en ball men god til å miste dem. Denne MR Eriksen kan ikke ha sett mange fotballkamper enda mindre spilt noen!

Fantastisk !  ;D
Super Leeds since 1968

DenHviteYeboah

Jeg tror jeg arldri har vært så skuffet som nå. Dette var kampen vi ikke måtte tape. En 6 poengs kamp i toppen. Vi feiler fatalt :(
 Vi har uflaks på 0-1, Forshaws idotiske balltap fører til nok en heldig scoring imot. 0-2 etter at Norwich egentlig ikke har skapt noe :( Vi ruller jo over Norwich i hele 1. omgang, men klarer bare ikke å score. Mangel på kvalitet? Utvilsomt! Bamford kommer inn og scorer på en tilfeldig corner. Tenk å hatt en spiss til med hans kvaliteter! Og ihvertfall i den perioden han har vært skadet. Jeg forstår bare ikke hvorfor vi ikke hentet en kvalitetsspiss og kvalitet midtbanespiller i vinduet. >:( Spillere med disse kvalitetene scorer mål ut av ingenting. Vi må for tiden ha en haug med sjanser for å score....
Løpet er ikke kjørt, men dette var ufattelig surt :( Får ikke sovet noe inatt kjenner jeg, bare helt motløs :(

Kato

Jeg er så enig med deg Alta White, Forshaw har aldri vunnet en ball men god til å miste dem. Denne MR Eriksen kan ikke ha sett mange fotballkamper enda mindre spilt noen!

Dere tøffinger kan jo ta dere en tur innom mom-tråden, og spørre dere om det er resten av verden som ikke har peiling.....
 

auren

Klare personlige feil av Pontus, Forshaw og Douglas feller oss. Syns førsteomgangen er gnistrende. Vi kjører over Norwich i 45 minutter. Forshaw styrte showet fullstendig. Tar med oss det. Mål preger disse toppkampene, og det ender med 3 deflections.

+1
[/quote]

Hvorfor får Pontus en klar personlig feil på 0-1? Fordi han lager frispark?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Hernandez har vært svak i lang tid. Saitz er ikke erstattet. Leeds har mistet en viktig dimensjon og vi har flere tap i ligaen på en drøy måned enn på på over 4,5 måneder i høst. Svært urovekkende!

baste

Jeg er så enig med deg Alta White, Forshaw har aldri vunnet en ball men god til å miste dem. Denne MR Eriksen kan ikke ha sett mange fotballkamper enda mindre spilt noen!

Hva med å komme med ett egent innlegg...lead, dont follow ?
Eller e du bare en «falsk « profil..med dine 137 innlegg...som skal ta parti?
Unødvendig innlegg fra din side, hvor du skal prøve å latteligjøre ett innlegg fra en annen Leeds supporter.

Fortsatt go lørdag, alle sammen.

Æ e og jævlig skuffa

MOT

DenHviteYeboah

Hvis vi ikke har rom for Phillips så trenger vi ikke skrike etter nye spillere.
Phillips skal selvsagt starte for dette laget. Har vært fantastisk i den rollen hele sesongen. Når man hevder at Forshaw var banens beste i første omgang da sliter man med fotballforståelsen - uansett hvor mange 4 divisjonskamper man har ledet i Norge.

Hvis du ser bort fra de 20 sekundene rundt andre målet så jar Forshaw vært god, veldig god. Det er nok en grunn til at Bielsa velger han.
Haha det er bare så feil. Du må se første omgang på nytt tror jeg. Først må du finne ut på egenhånd hva vår «nummer 4» skal gjøre på banen.

Tydeligvis er Bielsa enig med meg. Lever godt med det.
Du mener at Forshaw er bedre enn Phillips ? Ja eller nei ?

Forskjellige spillere. Jeg mener Forshaw gjør en bra jobb i 4'er rollen, på samme måte som Phillips. Jeg har også sett Phillips spille dårlig der i år.

Forshaw er en mye bedre ballvinner. Phillips bedre offensivt.

Jeg mener begge burde spilt. Forshaw 4'er, Phillips 8'er og Klich 10'er.

Hovedproblemet er at vi ikke utnytter feilene Norwich gjør. Det er det offensive som stamper. Heldigvis er nå Bamford klar igjen.
Du sier altså at Forshaw er en bedre ballvinner enn Phillips.

Du store verden. Jeg har lest mye idiotisk på Leeds forum oppgjennom tidene men du vant akkurat hovedpremien  ;D

Forshaw en bedre ballvinner. Hahahaha


Dette var et fullstendig unødvendig innlegg. Svært simpelt personangrep, og en enkel hersketeknikk. Har du snev av egenkritisk sans, beklager du dette!
Vi er alle jævlig skuffa over dette, la oss unngå å sparke på hverandre ;)

Blank_File

Douglas hadde et svært dårlig innhopp og etter at Alioski ble flyttet fram i den forbindelse spilte han også som ei rau. Ayling hadde ikke mange gode involveringer og gjorde, sammen med Douglas, at vi mistet totalt den svært viktige dimensjonen med backspill i Bielsaball. Sjeldent har jeg følte Bielsa bommer med byttene, men i dag var det bare Bamford som var godkjent. Clarke fikk knapt servert ballen og ble i så måte en unyttig ressurs, mens venstresiden sossa det til. At DMen er så sentral i spillet vårt gjør at balltap der blir grisestygt uansett hvem som spiller der. Forshaw var svært god i første omgang med noen få, matchavgjørende unntak. Forholder meg til at Bielsa velger han framfor Phillips og stoler på at det er det beste valget.

Det var utrolig skuffende å tape denne kampen, men jeg tror enda ikke dette er noe vendepunkt, selv om poengfangsten i det siste har vært mager. Vi trenger at alle lagdelene fungerer og jeg har tro på at en Bamford i form vil bety at vi øker effektiviteten i vår. Jeg syns han ser ut som et par hakk opp fra Roofe.

Vi trenger sårt poeng mot Bjørg i helga!

veteranen

  • Gjest

Skuffende greier, men kampen blir etterhvert veldig preget av at vi hadde fryktelig mye marginer imot oss ved deres scoringer - selv om det også bør legges til at vi var svært "deltagende" ved forarbeidet til de omtalte scoringene.

Det mest positive jeg trekker ut av denne kampen er at Bamford er på gang.
Tror faktisk at den "uviktige" scoringen på tampen kan få en aldri så liten forløsende effekt for ham. Neste kamp er jo borte mot gamleklubben, M'Boro, som mente at de ikke hadde bruk for ham - og vi vet hva som ofte skjer når de "vrakede" kommer tilbake med sin nye klubb.

Det som bekymrer meg mest er Pablo's svake form.
Men jeg tror at hovedproblemet i hans tilfelle er at han ikke er hundre prosent fit - og det har han antagelig ikke vært på en stund nå.
Og siden Pablo er vår eneste naturlige boksåpner, bør dette bekymre flere enn meg.

Enig. Bekymringsfullt også å se hvor svak Ayling var. Vi har en fantastisk kant i Clarke, men ingen til å sette han opp.
[/quote]

Enig om Ayling.
Problemet når det gjelder er Ayling er vel at han ble satt rett inn på laget etter at han erklært friskmeldt etter sitt skadeavbrekk - uten først å spille seg matchfit på U23-laget. Dette ble antagelig gjort fordi vi på det tidspunktet manglet duellstyrke på dødball imot. Nå er jo både Cooper og Bamford tilbake, så da bør ikke dette brukes som argument på la Ayling - i den form han viser for tiden - spille på bekostning av Shackleton.

Mye av det samme kan også sies om Douglas.
Han er ikke i nærheten av den kvaliteten han viste før han ble skadet første gang. Nå er han kanskje fit, men helt åpenbart veldig langt fra skikkelig kampform.

Så Bielsa har veldig mye å fundere på de nærmeste dagene.

Og "de forspilte muligheters vindu" er nå lukket...
« Siste redigering: Februar 02, 2019, 21:16:25 av veteranen »

Eriksen55

Jeg er så enig med deg Alta White, Forshaw har aldri vunnet en ball men god til å miste dem. Denne MR Eriksen kan ikke ha sett mange fotballkamper enda mindre spilt noen!

Hva med å komme med ett egent innlegg...lead, dont follow ?
Eller e du bare en «falsk « profil..med dine 137 innlegg...som skal ta parti?
Unødvendig innlegg fra din side, hvor du skal prøve å latteligjøre ett innlegg fra en annen Leeds supporter.

Fortsatt go lørdag, alle sammen.

Æ e og jævlig skuffa

MOT

Ingen fare. Det er bare å se hans tidligere innlegg så skjønner man fort at man ikke skal bry seg.