Skrevet av Emne: Sprekker vi nå?  (Lest 9924 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

janesoer

Sprekker vi nå?
« på: Februar 02, 2019, 21:44:35 »
Bekymringen er at vi har tapt 4 av de siste 6 siden 29.12.
Vi fortsetter å forære motstanderne baklengsmål med håpløse personlige feil.
1 omgang i dag er ikke så verst spillemessig, men det er dette med å jage etter tidlig baklengsmål da........
I tillegg virker flere av spillerne å være totalt ute av form,

Casilla: Er vel sjanseløs på frisparket, uten mulighet på nr. 2 og kan i et heldig øyeblikk ta nr.3.
Ayling: Er for meg en veldig opphauset back, synes han har vært svak i høst, sliter veldig med pasningskvaliteten i kamp etter kamp.
Jansson: Skyld i at vi kommer bakpå i dag med en klønete tackling etter å ha mistet ballen på vei fremover, også involvert i mål nr. 3.
Cooper: Veldig anonym i dag, synes han ble stresset over presset til Norwich og fikk ikke tak på Pukki.
Alioski: Er soleklart best som back, ok førsteomgang, synd med "volleyen" som suste utenfor, svak utover i andre omgang.
Forshaw: Varierer veldig synes jeg, mister ballen på mål nr. 2, Phillips er i mitt hode bedre i den sittende rollen.
Klich: Ble også stresset av Norwich sitt knalltøffe press, brukbar 1 omgang, svakere etter pause.
Roberts: Synes han hadde en ok 1 omgang, synd med lobben etter et glimrende bakromsløp.
Hernandez: Fullstendig ute av form, virker som en skygge av seg selv. Klarer ikke å styre kampen, utrolig med pasningsfeil.
Harrison: Ja hva skal man si, rett og slett ufattelig dårlig. Virker å være totalt uten selvtillitt, tør ikke å utfordre i det hele tatt.
Roofe: En kamp der han ble fullstendig avkledd, mister alt for mange oppspill og er ingen trussel.

Douglas: Virker rusten, sliter voldsomt defensivt, det positive var at han hadde assist til målet til Bamford.
Clarke: Burde ha startet, utfordrer når han blir satt opp 1v1 og er ekkel for motstanderne med sin direkte spillestil.
Bamford: Setter en goal glimrende, kjekt å se han tilbake, håper han forblir skadefri fremover.

Som sagt innledningsvis så har siste måneden vært mildt sagt variabel, de andre lagene kommer halsende i hælene på oss og det blir ukomfortabelt tett i toppen.
Liker heller ikke at vi skal møte bulldozer-laget til Pulis neste helg, en hellsikes vanskelig kamp, men kanskje det kan være kampen å snu denne "trenden" vi er inne i.
Liker ikke at flere spillere nå virker slitne og ut av form.

Synes Bielsa bommet på laguttaket i dag, det vitner vel to bytter i pausen om. Men det er dette med å være etterpåklok da.
Fatter ikke hva han mener Harrison skal utrette på kanten så lenge han aldri tør å utfordre, velger alltid det "safe" og ender med å spille vekk ballen hele tiden. Synes også det er råflott å ha Phillips på benken, burde være plass til han i elleveren.
Synes heller ikke det å sette Alioski frem på kanten var noe sjakktrekk.

Håper vi kan snu dette fremover, men er som sagt litt redd kampen mot Middlesbrough, tap der så kan dett bli veldig tett og ubehagelig.
« Siste redigering: Februar 02, 2019, 21:47:18 av janesoer »
 

Promotion 2010

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #1 på: Februar 02, 2019, 22:02:23 »
Tror nok vi er ferdige nå ja!


Gøy en stund! Trist ut sesongen. Som i fjor!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ziganda

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #2 på: Februar 02, 2019, 22:11:13 »
Sprekken har allerede kommet. Spørsmålet er om det er mulig å hente seg inn igjen. Jeg tror det er mulig, men lite sannsynlig. Bielsa har fått utrolig mye ut av mannskapet, men sannsynligvis besitter vi ikke nok kvalitet til direkte opprykk. Det positive er at vi spiller langt bedre fotball enn på mange år.

Det er fremdeles hope in hanging snore.

RoarG

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #3 på: Februar 02, 2019, 22:18:07 »
Nei.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kickthemdown

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #4 på: Februar 02, 2019, 22:33:35 »
Sprekker og havner utenfor play-off.

leedslife

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #5 på: Februar 02, 2019, 22:34:10 »
Neppe direkte opprykk. PO helt klart!

Josch

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #6 på: Februar 02, 2019, 22:46:55 »
Vi kan havne utenfor top 2 men vi klarer play off. Havner vi på 1- 4. plass så er ikke det å sprekke. Ingen av de syv seire på rad var mot topplag, så vi er ikke verdensmestre. Leeds er blant ligaens 4 beste lag. Bielsas spillestil ligger fast og vil gi oss masse poeng fremover.

Kato

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #7 på: Februar 02, 2019, 22:51:32 »
Phillips, Bamford, og Douglas etter hvert tilbake i kampform. Casilla blir bare bedre og bedre. Marginene snur. Bamford sender oss direkte opp.
 

B_Ød

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #8 på: Februar 02, 2019, 23:16:00 »
Hell no!!
Ups & Ups!!

raggen

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #9 på: Februar 03, 2019, 00:42:14 »
NEI!!!!! we will be back!
Forever Leeds United!!!!!!!!

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #10 på: Februar 03, 2019, 01:39:01 »
Going Up As f**king Champions!!! 8)
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Allanclarke

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #11 på: Februar 03, 2019, 08:17:06 »
Ja, dessverre så tror jeg det. Vi er jo Leeds og det er jeg redd vi beviser den neste måneden. Muligheten for tap mot Boro neste helg er veldig stor. Var gøy så lenge det varte. Men vi har ikke lært noenting av januarvinduene i 10/11 og 16/17 da vi kollapset i siste halvdel av sesongen. Vi hadde trengt noe nytt blod i januar. Men det ble kun en ny keeper. Utrolig at vi ikke benytter oss av tidenes mulighet til å rykke opp. At man aldri skal lære. Sitter med en følelse at det er umulig for Leeds å klare opprykk fra denne ligaen. Alltid noe som skjer (utenfor banen) som skal ødelegge for oss. Om det er mangel på signeringer, utenomsportslige ting, i dette tilfelle Spygate. Og helt utrolig at vi nesten alltid har dommere mot oss. I går skulle Norwichkeeper hatt rødt. Snytt for straffe når Roberts blir løpt ned og minst 3 Norwichspillere skulle hatt gult. Roberts får gult kort for en nedsparking, helt greit. Men hvorfor i svarte helvete får ikke Norwichspilleren som gjør akkurat samme forseelse kun minutter etterpå ingenting. Nei, alle dommere har en agenda mot oss, ingen tvil. I går tapte vi ikke pga dommer. Men pga 3 balltap, og deflection som gjør at ballen akkurat faller perfekt for Norwichspillere. Når det samme skjer for Leeds, nei da skyter Bamford i tverrlegger. Ganske utrolig altså. Der kan du banne på at Norwich hadde scoret. Men når det gjelder dommerene, de gjør det ikke akkurat lett for oss heller. Svært bekymret. 2-0-4 siste 6 er ikke oppryksform og neste borte er Boro  :-\ :-\ :-\

Reaney

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #12 på: Februar 03, 2019, 09:52:16 »
Leeds, Leeds are falling apart again. ALLE spår det. ALLE motstander fans synger det og ønsker det. Og ALLE får dessverre rett.

Dylan

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #13 på: Februar 03, 2019, 10:22:40 »
Casilla: Er vel sjanseløs på frisparket, uten mulighet på nr. 2 og kan i et heldig øyeblikk ta nr.3.
Ayling: Er for meg en veldig opphauset back, synes han har vært svak i høst, sliter veldig med pasningskvaliteten i kamp etter kamp.
Jansson: Skyld i at vi kommer bakpå i dag med en klønete tackling etter å ha mistet ballen på vei fremover, også involvert i mål nr. 3.
Cooper: Veldig anonym i dag, synes han ble stresset over presset til Norwich og fikk ikke tak på Pukki.
Alioski: Er soleklart best som back, ok førsteomgang, synd med "volleyen" som suste utenfor, svak utover i andre omgang.
Forshaw: Varierer veldig synes jeg, mister ballen på mål nr. 2, Phillips er i mitt hode bedre i den sittende rollen.
Klich: Ble også stresset av Norwich sitt knalltøffe press, brukbar 1 omgang, svakere etter pause.
Roberts: Synes han hadde en ok 1 omgang, synd med lobben etter et glimrende bakromsløp.
Hernandez: Fullstendig ute av form, virker som en skygge av seg selv. Klarer ikke å styre kampen, utrolig med pasningsfeil.
Harrison: Ja hva skal man si, rett og slett ufattelig dårlig. Virker å være totalt uten selvtillitt, tør ikke å utfordre i det hele tatt.
Roofe: En kamp der han ble fullstendig avkledd, mister alt for mange oppspill og er ingen trussel.

Douglas: Virker rusten, sliter voldsomt defensivt, det positive var at han hadde assist til målet til Bamford.
Clarke: Burde ha startet, utfordrer når han blir satt opp 1v1 og er ekkel for motstanderne med sin direkte spillestil.
Bamford: Setter en goal glimrende, kjekt å se han tilbake, håper han forblir skadefri fremover.

Dette er jo mye av det laget som rundspilte Derby fullstendig for noen uker siden. Helt svart synes jeg ikke det er, men mot Norwich møtte vi et sabla godt lag som hadde gjort hjemmeleksa si og satte oss under press. Og det takla vi heller dårlig! Målene kommer etter personlige feil, det vil nok skje igjen, og ikke bare med Leeds. Jeg tror vi reiser oss, men har ikke så store forhåpninger mot Boro neste helg.

HåvardK

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #14 på: Februar 03, 2019, 11:16:36 »

Harrison: Ja hva skal man si, rett og slett ufattelig dårlig. Virker å være totalt uten selvtillitt, tør ikke å utfordre i det hele tatt.

Er slettes ikke av den oppfatning at Harrison er ufattelig god, men vi må kunne nyansere litt. Han hadde f eks innlegget til vår største sjanse i 1.omgang (volleyskuddet til Allioski). Var også spillebar hele tida, men variabel med ball. Kanskje ikke like lett å kombinere med Ayling heller, hans form tatt i betraktning.

Kato

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #15 på: Februar 03, 2019, 11:25:21 »

Harrison: Ja hva skal man si, rett og slett ufattelig dårlig. Virker å være totalt uten selvtillitt, tør ikke å utfordre i det hele tatt.

Er slettes ikke av den oppfatning at Harrison er ufattelig god, men vi må kunne nyansere litt. Han hadde f eks innlegget til vår største sjanse i 1.omgang (volleyskuddet til Allioski). Var også spillebar hele tida, men variabel med ball. Kanskje ikke like lett å kombinere med Ayling heller, hans form tatt i betraktning.

Forskjellen mellom Harrison og Clarke er jo at sistnevnte alltid utfordrer med fart. Der har Harrison noe å lære.
 

leedslife

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #16 på: Februar 03, 2019, 11:26:39 »
Casilla: Er vel sjanseløs på frisparket, uten mulighet på nr. 2 og kan i et heldig øyeblikk ta nr.3.
Ayling: Er for meg en veldig opphauset back, synes han har vært svak i høst, sliter veldig med pasningskvaliteten i kamp etter kamp.
Jansson: Skyld i at vi kommer bakpå i dag med en klønete tackling etter å ha mistet ballen på vei fremover, også involvert i mål nr. 3.
Cooper: Veldig anonym i dag, synes han ble stresset over presset til Norwich og fikk ikke tak på Pukki.
Alioski: Er soleklart best som back, ok førsteomgang, synd med "volleyen" som suste utenfor, svak utover i andre omgang.
Forshaw: Varierer veldig synes jeg, mister ballen på mål nr. 2, Phillips er i mitt hode bedre i den sittende rollen.
Klich: Ble også stresset av Norwich sitt knalltøffe press, brukbar 1 omgang, svakere etter pause.
Roberts: Synes han hadde en ok 1 omgang, synd med lobben etter et glimrende bakromsløp.
Hernandez: Fullstendig ute av form, virker som en skygge av seg selv. Klarer ikke å styre kampen, utrolig med pasningsfeil.
Harrison: Ja hva skal man si, rett og slett ufattelig dårlig. Virker å være totalt uten selvtillitt, tør ikke å utfordre i det hele tatt.
Roofe: En kamp der han ble fullstendig avkledd, mister alt for mange oppspill og er ingen trussel.

Douglas: Virker rusten, sliter voldsomt defensivt, det positive var at han hadde assist til målet til Bamford.
Clarke: Burde ha startet, utfordrer når han blir satt opp 1v1 og er ekkel for motstanderne med sin direkte spillestil.
Bamford: Setter en goal glimrende, kjekt å se han tilbake, håper han forblir skadefri fremover.

Dette er jo mye av det laget som rundspilte Derby fullstendig for noen uker siden. Helt svart synes jeg ikke det er, men mot Norwich møtte vi et sabla godt lag som hadde gjort hjemmeleksa si og satte oss under press. Og det takla vi heller dårlig! Målene kommer etter personlige feil, det vil nok skje igjen, og ikke bare med Leeds. Jeg tror vi reiser oss, men har ikke så store forhåpninger mot Boro neste helg.

Hadde Clarke blitt satt opp i de posisjonene Harrison hadde 1v1 uten sikring i førsteomgang hadde kamputfallet sett annerledes ut i går. Det er jeg helt sikker på. Var absolutt gode gode muligheter for oss i første omgang. Dessverre var kvaliteten alt for dårlig som så mange ganger i det siste.

leedslife

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #17 på: Februar 03, 2019, 11:28:47 »

Harrison: Ja hva skal man si, rett og slett ufattelig dårlig. Virker å være totalt uten selvtillitt, tør ikke å utfordre i det hele tatt.

Er slettes ikke av den oppfatning at Harrison er ufattelig god, men vi må kunne nyansere litt. Han hadde f eks innlegget til vår største sjanse i 1.omgang (volleyskuddet til Allioski). Var også spillebar hele tida, men variabel med ball. Kanskje ikke like lett å kombinere med Ayling heller, hans form tatt i betraktning.

Forskjellen mellom Harrison og Clarke er jo at sistnevnte alltid utfordrer med fart. Der har Harrison noe å lære.

Ser for meg kampen mot boro allerede. Flint og gjengen bak kommer til å gni seg i hendene hvis Harrison starter.
Det er så forutsigbart det han gjør at jeg får vondt langt nede i buken.


HåvardK

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #18 på: Februar 03, 2019, 11:29:26 »

Harrison: Ja hva skal man si, rett og slett ufattelig dårlig. Virker å være totalt uten selvtillitt, tør ikke å utfordre i det hele tatt.

Er slettes ikke av den oppfatning at Harrison er ufattelig god, men vi må kunne nyansere litt. Han hadde f eks innlegget til vår største sjanse i 1.omgang (volleyskuddet til Allioski). Var også spillebar hele tida, men variabel med ball. Kanskje ikke like lett å kombinere med Ayling heller, hans form tatt i betraktning.

Forskjellen mellom Harrison og Clarke er jo at sistnevnte alltid utfordrer med fart. Der har Harrison noe å lære.
Det var vel det han gjorde, og lyktes med, da han slo det nevnte innlegget. Men dette er flisespikkeri - mitt poeng er at det å bruke "ufattelig dårlig" om Harrison er mildt sagt unyansert. Det var flere som var svakere i går.

leedslife

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #19 på: Februar 03, 2019, 12:07:09 »
Slik Norwich fremstod i går og Sheff Utd tidligere på dagen kan man vel si de er et knepp opp pr nu.
Får håpe vi finner tilbake formen og klarer å stjele til oss så mye som mulig fremover.
Tøff start neste helg mot Boro. Imponerende kamp borte mot WBA i går.

Store plusset for konkurrentene rundt oss er jo at de har mange strenger å spille på......

TK20

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #20 på: Februar 03, 2019, 14:38:00 »
Ayling: Er for meg en veldig opphauset back, synes han har vært svak i høst, sliter veldig med pasningskvaliteten i kamp etter kamp.

Synes "opphauset" er feil adjektiv å bruke om Ayling. Han kom helt ukjent fra Bristol City og spilte meget bra under Monk. Forventningene vi har til ham er kun basert på hans egne tidligere prestasjoner på banen, intet annet.

At han har slitt med å finne tilbake til formen fra 16/17-sesongen er jeg helt derimot enig i. Synes mange kastet seg for raskt på kritikk-toget etter skaden i høst, men etter den andre omgangen i går begynner jeg å snuse på en billett selv. Både Dallas og Shackleton har vært gode på høyrebacken denne sesongen og jeg håper Bielsa vurderer situasjonen nøye.

Bellini

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #21 på: Februar 03, 2019, 16:33:15 »
Synes ikke det virker som vi er i gang med å sprekke. 1 omg i går mot Norwich var bra vi trykker sikkelig på og at vi går til pause med 0-2 Er veldig uheldig. 1-0 Her er Pontus uheldig/dårlig mister ballen på vei frem med et dårlig touche reparerer med å lage frispark som vi er uheldige med treffet ryggen til 4shaw og går i bue over Kilo. Men hadde ikke 4shaw vært feig å snudd seg i muren hadde han kunnet tatt skuddet med pannebrasken!!! Vi trykker på resten av omg og burde ledet til pause isteden gjør 4shaw nok en dårlig involvering og mister veldig enkelt på 25 m og 0-2. Veldig flatterende for Norwich. Forshaw får mye pes her men han spilt bra til tider veldig bra i 1 omg men det er vanskelig å ikke sette fingeren på det når han er direkte innvolert i 1.5 Mål. Er ikke samme standard på 2 omg. Men synes det er tydelig at vi mangler alternativer på end produkt og tror det kan være gull om Bamford endelig er klar og kan gi Roofe kamp om spiss plassen
« Siste redigering: Februar 03, 2019, 16:35:28 av Bellini »

janesoer

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #22 på: Februar 03, 2019, 17:15:22 »
Presiserer at betraktningene i artikkelen er min vurdering i skuffelsen rett etter kamp.
Det positive er at vi får en diskusjon rundt problemet med "sprekken" vi bruker å få på denne tiden av sesongen.
4 tap på de 6 siste er etter min mening grunn til bekymring, men vi håper selvfølgelig alle at vi vil komme sterkere tilbake og befester stillingen helt i toppen.
Håper at de skadde spillerne, som nå begynner å komme tilbake, vil skape konkurranse om plassene og gi Bielsa mer valgmuligheter i laguttakene sine.
Sesongen så langt har gitt mange oppturer og vil forhåpentlig gi oss flere i kampene som kommer, kanskje allerede mot Boro.
« Siste redigering: Februar 03, 2019, 20:17:29 av janesoer »
 

janesoer

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #23 på: Februar 03, 2019, 20:15:30 »
Marcelo Bielsa blamed his team selection for Leeds United’s loss of form and is pondering changes for another key game at Middlesbrough after Leeds were knocked off the top of the Championship by Norwich City.
“I have to find the right combinations in order to find the right way to attack. As you can see, in the last games I haven’t made the right choice because many players played in the offensive positions and in spite of the different combinations we still have the same problem - we need many chances to score one goal.

Read more at: https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/marcelo-bielsa-ponders-changes-for-middlesbrough-after-admitting-leeds-united-team-selections-have-failed-to-work-1-9573055

« Siste redigering: Februar 03, 2019, 20:20:18 av janesoer »
 

willum

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #24 på: Februar 04, 2019, 08:13:52 »
Hei,

jeg er en av de som skriver her hovedsaklig for å få ut frustrasjon. Blant annet derfor har det vært stille fra min side lenge, og jeg håper det blir få innlegg framover også. Men nå har jeg behov for å lufte ut litt.

Tapet lørdag gikk mer innpå meg enn tap pleier å gjøre. Feks etter Hull-kampen trøstet jeg meg med at vi hadde 7 seire på rad og flere spillere på vei tilbake fra skade. Forest-kampen var egentlig ganske bra. Stoke borte var vanskelig, og vi hadde nettopp gruset Derby. Norwich-kampen heller ikke enkel selvsagt, men av en eller flere grunner ble nedturen enorm. Det var ikke fordi jeg var bombesikker på seier. Min pessimistiske/realistiske natur gir ikke rom for det. Så jeg brukte resten av helgen på å grunne på hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde og har kommet fram til følgende punkter, ikke i prioritert rekkefølge:

1. Bærebjelkene sviktet, selv om førsteomgangen var bra. Overtent Jansson forårsaket 1-0. Forshaw og Douglas med avgjørende balltap. Andre omgang bar preg av at spillerne rett og slett var underlegne Norwich, og at byttene ikke påvirket kampen positivt. Hernandez ikke bra - selv om jeg aldri ville tatt han av ved pause med mindre han var skadet. Og der er vi ved punkt 2:
2. Bielsa gjorde åpenbare feilvalg. Lett å si i etterpåklokskap, men jeg var også meget skeptisk på forhånd til laguttaket. Var sikker på at både Phillips og Forshaw skulle spille, inntil Bielsa offentliggjorde laget på pressekonferansen. Og det burde de gjort, for å stå imot Norwich' offensive styrke. Det var også feil å ta ut Hernandez ved pause, igjen med mindre han var skadet. Selv en dårlig Hernandez er bedre enn Roberts - enn så  lenge i hvert fall. Lurer på om årsaken til Bielsas manglende trofeer, trass i hans genialitet på treningsfeltet, ligger i kampledelsen (jeg vet han har gjort mange gode og kampavgjørende bytter så langt, men tanken sniker seg likevel inn i hodet mitt).
3. Etter tidligere tap har jeg tenkt at laget vil forsterkes i transfervinduet, og at det gjelder å holde ut noen kamper til. Forsterkninger kan det fortsatt bli - i form av Brown og Bamford. Men jeg hadde håpet vi skulle redusere sårbarheten for nye skader. For det er stor sannsynlighet for at det kommer nye skader.  Hadde også dårlig følelse etter WBA-tapet, men her fungerte transfervinduet som en beroligende tanke for meg. Jeg var rett og slett sikker på at vi ville forsterke skikkelig, i hvert fall så lenge vi var i toppen ved årsskiftet. Ikke med kvantitet men kvalitet, der vi hadde (har) mangler/skader.  Nå har den muligheten sklidd forbi. Vi må klare oss med det vi har, og andreomgangen mot Norwich med Clarke, Klich, Roberts og Alioski som de fire på midten tyder på at stallen ikke har nok kvalitet.  Nå tror jeg vi er avhengig av å være heldig med skader framover.

I sum gjorde disse momentene at jeg for første gang på lenge kom til en slags innsikt om at det neppe blir opprykk denne gangen heller. Nivået på spillet vårt og Bielsa ved roret har gjort at jeg så langt ikke har vært bekymret for en sprekk. Ikke før nå. Jeg har visjonalisert og kjent på følelsen av jubelscener i siste hjemmekamp mot Villa, der jeg håper å være tilstede. Og gledet meg til å se denne dokumentaren som visstnok filmes på Elland Road denne sesongen. For en nedtur det blir om vi sprekker nå. Hva skjer da til sommeren?

Jeg har altså lett for å ta sorgene på forskudd. Samtidig er jeg tendensiøs så det holder i mitt Leeds-humør. Seier mot Boro og jeg ser nok igjen for meg opprykksjubel. Men lørdag kveld og hele søndag (i skiløypa med barna) var tung. Og det føles fortsatt sånn.


Kickthemdown

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #25 på: Februar 04, 2019, 10:35:18 »
Hei,

jeg er en av de som skriver her hovedsaklig for å få ut frustrasjon. Blant annet derfor har det vært stille fra min side lenge, og jeg håper det blir få innlegg framover også. Men nå har jeg behov for å lufte ut litt.

Tapet lørdag gikk mer innpå meg enn tap pleier å gjøre. Feks etter Hull-kampen trøstet jeg meg med at vi hadde 7 seire på rad og flere spillere på vei tilbake fra skade. Forest-kampen var egentlig ganske bra. Stoke borte var vanskelig, og vi hadde nettopp gruset Derby. Norwich-kampen heller ikke enkel selvsagt, men av en eller flere grunner ble nedturen enorm. Det var ikke fordi jeg var bombesikker på seier. Min pessimistiske/realistiske natur gir ikke rom for det. Så jeg brukte resten av helgen på å grunne på hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde og har kommet fram til følgende punkter, ikke i prioritert rekkefølge:

1. Bærebjelkene sviktet, selv om førsteomgangen var bra. Overtent Jansson forårsaket 1-0. Forshaw og Douglas med avgjørende balltap. Andre omgang bar preg av at spillerne rett og slett var underlegne Norwich, og at byttene ikke påvirket kampen positivt. Hernandez ikke bra - selv om jeg aldri ville tatt han av ved pause med mindre han var skadet. Og der er vi ved punkt 2:
2. Bielsa gjorde åpenbare feilvalg. Lett å si i etterpåklokskap, men jeg var også meget skeptisk på forhånd til laguttaket. Var sikker på at både Phillips og Forshaw skulle spille, inntil Bielsa offentliggjorde laget på pressekonferansen. Og det burde de gjort, for å stå imot Norwich' offensive styrke. Det var også feil å ta ut Hernandez ved pause, igjen med mindre han var skadet. Selv en dårlig Hernandez er bedre enn Roberts - enn så  lenge i hvert fall. Lurer på om årsaken til Bielsas manglende trofeer, trass i hans genialitet på treningsfeltet, ligger i kampledelsen (jeg vet han har gjort mange gode og kampavgjørende bytter så langt, men tanken sniker seg likevel inn i hodet mitt).
3. Etter tidligere tap har jeg tenkt at laget vil forsterkes i transfervinduet, og at det gjelder å holde ut noen kamper til. Forsterkninger kan det fortsatt bli - i form av Brown og Bamford. Men jeg hadde håpet vi skulle redusere sårbarheten for nye skader. For det er stor sannsynlighet for at det kommer nye skader.  Hadde også dårlig følelse etter WBA-tapet, men her fungerte transfervinduet som en beroligende tanke for meg. Jeg var rett og slett sikker på at vi ville forsterke skikkelig, i hvert fall så lenge vi var i toppen ved årsskiftet. Ikke med kvantitet men kvalitet, der vi hadde (har) mangler/skader.  Nå har den muligheten sklidd forbi. Vi må klare oss med det vi har, og andreomgangen mot Norwich med Clarke, Klich, Roberts og Alioski som de fire på midten tyder på at stallen ikke har nok kvalitet.  Nå tror jeg vi er avhengig av å være heldig med skader framover.

I sum gjorde disse momentene at jeg for første gang på lenge kom til en slags innsikt om at det neppe blir opprykk denne gangen heller. Nivået på spillet vårt og Bielsa ved roret har gjort at jeg så langt ikke har vært bekymret for en sprekk. Ikke før nå. Jeg har visjonalisert og kjent på følelsen av jubelscener i siste hjemmekamp mot Villa, der jeg håper å være tilstede. Og gledet meg til å se denne dokumentaren som visstnok filmes på Elland Road denne sesongen. For en nedtur det blir om vi sprekker nå. Hva skjer da til sommeren?

Jeg har altså lett for å ta sorgene på forskudd. Samtidig er jeg tendensiøs så det holder i mitt Leeds-humør. Seier mot Boro og jeg ser nok igjen for meg opprykksjubel. Men lørdag kveld og hele søndag (i skiløypa med barna) var tung. Og det føles fortsatt sånn.
Ditto. Lenge siden jeg har vært så langt nede. Med tanke på den kampen vi har til helgen så føles det ut som vi rakner. Men det rare er at vi kan tape den og fremdeles ligge på direkte opprykksplass. Det viser bare hvor "svake" lagene bak er. Blir ikke skremt av verken Sheff Utd, Boro, Wba eller noen andre. Dette er virkelig åpent for oss og virkelig sesongen på å komme seg opp - Da blir smellen som mot Norwich rimelig tung å takle.  :-X

Bamford og Izzy Brown tilbake fra start så får vi plutselig en helt annen dimensjon over spillet vårt - de blir ekstremt viktige å få fit. Izzy Brown er så klasse i form - Premier League spiller uten tvil. Roberts som nummer 10 og Harrison på kant blir det enkelt å greit ikke opprykk av. Sjanseløst.

                  Bamford

Hernandez     Brown     Clarke

Få disse i form så..
« Siste redigering: Februar 04, 2019, 10:38:00 av Alta-White »

Geir fra Grimstad

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #26 på: Februar 04, 2019, 11:41:12 »
Hvis vi ligger på direkte opprykksplass etter kampen mot Sheffield U 16/3, så tror jeg sjansen for direkte opprykk er stor. Da har vi Blant annet vært gjennom kamper mot Boro (B), West Brom (H), SU(H) og QPR (B). Hvis vi fortsetter med vårt spill med høyt tempo og masse ballinnehav, så tror jeg Bamford kan bli en nøkkelspiller som bikker mange (de fleste... :)) kamper i vår favør fremover om han holder seg skadefri....
revie

Cherry

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #27 på: Februar 04, 2019, 13:09:26 »
Hei,

jeg er en av de som skriver her hovedsaklig for å få ut frustrasjon. Blant annet derfor har det vært stille fra min side lenge, og jeg håper det blir få innlegg framover også. Men nå har jeg behov for å lufte ut litt.

Tapet lørdag gikk mer innpå meg enn tap pleier å gjøre. Feks etter Hull-kampen trøstet jeg meg med at vi hadde 7 seire på rad og flere spillere på vei tilbake fra skade. Forest-kampen var egentlig ganske bra. Stoke borte var vanskelig, og vi hadde nettopp gruset Derby. Norwich-kampen heller ikke enkel selvsagt, men av en eller flere grunner ble nedturen enorm. Det var ikke fordi jeg var bombesikker på seier. Min pessimistiske/realistiske natur gir ikke rom for det. Så jeg brukte resten av helgen på å grunne på hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde og har kommet fram til følgende punkter, ikke i prioritert rekkefølge:

1. Bærebjelkene sviktet, selv om førsteomgangen var bra. Overtent Jansson forårsaket 1-0. Forshaw og Douglas med avgjørende balltap. Andre omgang bar preg av at spillerne rett og slett var underlegne Norwich, og at byttene ikke påvirket kampen positivt. Hernandez ikke bra - selv om jeg aldri ville tatt han av ved pause med mindre han var skadet. Og der er vi ved punkt 2:
2. Bielsa gjorde åpenbare feilvalg. Lett å si i etterpåklokskap, men jeg var også meget skeptisk på forhånd til laguttaket. Var sikker på at både Phillips og Forshaw skulle spille, inntil Bielsa offentliggjorde laget på pressekonferansen. Og det burde de gjort, for å stå imot Norwich' offensive styrke. Det var også feil å ta ut Hernandez ved pause, igjen med mindre han var skadet. Selv en dårlig Hernandez er bedre enn Roberts - enn så  lenge i hvert fall. Lurer på om årsaken til Bielsas manglende trofeer, trass i hans genialitet på treningsfeltet, ligger i kampledelsen (jeg vet han har gjort mange gode og kampavgjørende bytter så langt, men tanken sniker seg likevel inn i hodet mitt).
3. Etter tidligere tap har jeg tenkt at laget vil forsterkes i transfervinduet, og at det gjelder å holde ut noen kamper til. Forsterkninger kan det fortsatt bli - i form av Brown og Bamford. Men jeg hadde håpet vi skulle redusere sårbarheten for nye skader. For det er stor sannsynlighet for at det kommer nye skader.  Hadde også dårlig følelse etter WBA-tapet, men her fungerte transfervinduet som en beroligende tanke for meg. Jeg var rett og slett sikker på at vi ville forsterke skikkelig, i hvert fall så lenge vi var i toppen ved årsskiftet. Ikke med kvantitet men kvalitet, der vi hadde (har) mangler/skader.  Nå har den muligheten sklidd forbi. Vi må klare oss med det vi har, og andreomgangen mot Norwich med Clarke, Klich, Roberts og Alioski som de fire på midten tyder på at stallen ikke har nok kvalitet.  Nå tror jeg vi er avhengig av å være heldig med skader framover.

I sum gjorde disse momentene at jeg for første gang på lenge kom til en slags innsikt om at det neppe blir opprykk denne gangen heller. Nivået på spillet vårt og Bielsa ved roret har gjort at jeg så langt ikke har vært bekymret for en sprekk. Ikke før nå. Jeg har visjonalisert og kjent på følelsen av jubelscener i siste hjemmekamp mot Villa, der jeg håper å være tilstede. Og gledet meg til å se denne dokumentaren som visstnok filmes på Elland Road denne sesongen. For en nedtur det blir om vi sprekker nå. Hva skjer da til sommeren?

Jeg har altså lett for å ta sorgene på forskudd. Samtidig er jeg tendensiøs så det holder i mitt Leeds-humør. Seier mot Boro og jeg ser nok igjen for meg opprykksjubel. Men lørdag kveld og hele søndag (i skiløypa med barna) var tung. Og det føles fortsatt sånn.

Veldig bra innlegg, og dønn realist!  Herlig.
Er jo bekymret når vi taper selv, men det er noe med Bielsa denne sesongen - denne bekymrede 63 - åringen som går rastløst på sidelinja, eller sitter på sin bucket.
Han VIL virkelig lykkes med vårt Leeds, og han har fått såpass mye ut av våre gråstein at jeg fortsatt har trua på at han/vi lykkes!!!

Les post-match intervjuet hans fra kampen, så blir du mere sikker i din sak igjen...VI skal nemlig opp denne sesongen!
 

RoarG

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #28 på: Februar 04, 2019, 14:19:51 »
20 kamper. 5 scenario:
1) VVV VVV VVV VTT TTT TTT TTT = 30 poeng
2)TTT TTT TTT TVV VVV VVV VVV  = 30 poeng
3) TVT VTV TVT VTV TVT VTV TVT = 30 poeng
4) VVV TTT VVV TTT VVV TTT VT    = 30 poeng
5) VTT TVT VVT VVV TTT VTV TV    = 30 poeng

1. scenario vil folk kalle "sprekk". Scenario 3 vil folk kalle "ustabilt". Alle scenario gir 30 poeng, og teller like mye. Det spilles alt for få kamper i løpet av en sesong til at man får nok datamateriale til å si noe om trender. Det finnes ingen trender. Falsk mønstergjenkjenning. Så at de 4 av 6 siste kamper er tegn på noen sprekk er ikke tilfelle. Kun statistiske tilfeldigheter. At vi tapte mot Norwich betyr ingenting for utfallet av neste kamp. Et tap i neste kamp er ingen bekreftelse på en trend, bare en statistisk tilfeldighet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

B_Ød

Sv: Sprekker vi nå?
« Svar #29 på: Februar 04, 2019, 14:23:35 »
20 kamper. 5 scenario:
1) VVV VVV VVV VTT TTT TTT TTT = 30 poeng
2)TTT TTT TTT TVV VVV VVV VVV  = 30 poeng
3) TVT VTV TVT VTV TVT VTV TVT = 30 poeng
4) VVV TTT VVV TTT VVV TTT VT    = 30 poeng
5) VTT TVT VVT VVV TTT VTV TV    = 30 poeng

1. scenario vil folk kalle "sprekk". Scenario 3 vil folk kalle "ustabilt". Alle scenario gir 30 poeng, og teller like mye. Det spilles alt for få kamper i løpet av en sesong til at man får nok datamateriale til å si noe om trender. Det finnes ingen trender. Falsk mønstergjenkjenning. Så at de 4 av 6 siste kamper er tegn på noen sprekk er ikke tilfelle. Kun statistiske tilfeldigheter. At vi tapte mot Norwich betyr ingenting for utfallet av neste kamp. Et tap i neste kamp er ingen bekreftelse på en trend, bare en statistisk tilfeldighet.

ta vare på denne og post den igjen fra tid til annen...knallbra  :)
Ups & Ups!!