Skrevet av Emne: Kamp vs Bolton Wanderers @Elland Road 23.2 2019, kl. 16:00 på Viasport2  (Lest 24987 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joe Jordan

Ferdig, takk og lov. Dette var ikke spesielt bra... Men 3 poeng!
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Lucas the Kop Cat

Blir ikke målforskjell som gjør at vi eventuelt rykker opp.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk


Sleivind

Ingen stor fotballkamp, men tre poeng er tre poeng!

auren

God andreomgang. Vi har utrolig mange muligheter til å skape store sjanser/mål, men blir mye upresist. Vinner fullt fortjent! Men vi er såpass sårbare defansivt at jeg er redd for at dette ikke holder til topp to.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Nok en nervepirrende avslutning. Vi må rett og slett avgjøre kampene tidligere. Bamford brenner vel to-tre store i dag, men det mest irriterende er at alle halvsjansene ender i ingenting (bortsett fra målet til Alli, da).
Syns Klich var vår beste i dag. Kalvin og stopperne en del farlige balltap. Harrison fortsetter stigningen, og Roberts var bedre i andre omgang.

Cannavaro

3 poeng, men klart nervepirrende og litt foruroligende for oss fans.
Grattis alle Leeds  venner, deilig med seier !!
MFLU - Miracles For Leeds United

Kato

Pontus og Cooper slet voldsomt i lufta mot Donaldson. Men den Jansson renset unna i siste sekund er verdt poeng på børsen alene.

Vi brukte 30 min på å komme i gang etter 10 dagers pause. Voldsomt forbedringspotensiale på innlegg og skudd fra distanse.

Phillips så ut som han ikke trengte ti dagers pause, så plutselig tung og treg ut i pasningsspillet. Pablo spilte seg godt opp, men synes Klich var vår beste. Roberts jobber godt, og er veldig god i gjenvinningsfasen. Foreløpig blir det litt for lite ut av det.

Så kan Alioski periodevis være frustrerende, men det er ingen spillere på dagens Leeds-lag som er mer spillbar enn han. Alltid tilgjengelig.
« Siste redigering: Februar 23, 2019, 18:16:23 av Kato »
 

Blank_File

Det var uhyre deilig med 3 poeng. Jeg fortsetter å bite negler absolutt hele kampen. Hvorfor? Fordi vi er så dårlige på å utnytte de sjansene vi får. I dag var det helt utrolig.

DenHviteYeboah

sorry, men jeg er meget bekymret >:(
Vi vinner med et flaksemål, og er fortsatt helt hjelpesløse foran mål. Avslutningene er rett og slett for dårlige. Dette kombinert med at vi fortsatt gjør personlige feil....
Kan dette holde helt inn?

Andersen

Meget viktig seier i dag , siden Norwich slapp med skrekken mot Bristol City og vant hjemme . Nå håper jeg bare på uavgjort mellom WBA og SU om ikke så lenge . MOT

Jon R

Jaaaaaa!!!! A hardt fought win! Akkurat som predikert og forventet

auren
LOL. Herlig selvironi.  ;D "grei skuring"  ;D
Jon R.

Reaney

Aldri vært mer bekymret etter kampen i dag. Er det folk her som ærlig talt tror at dette holder til direkte opprykk? Ikke godt nok til å slå verken Sheff. Utd. eller WBA hjemme. Trolig heller ikke Millwall.

Johnnyj

sorry, men jeg er meget bekymret >:(
Vi vinner med et flaksemål, og er fortsatt helt hjelpesløse foran mål. Avslutningene er rett og slett for dårlige. Dette kombinert med at vi fortsatt gjør personlige feil....
Kan dette holde helt inn?
Har vi sett samme kamp?

Utenom litt tamt duellspill i egen boks, ble det utført en solid kamp.
Mange sjanser til oss, og vi vant fullt fortjent.

raggen

sorry, men jeg er meget bekymret >:(
Vi vinner med et flaksemål, og er fortsatt helt hjelpesløse foran mål. Avslutningene er rett og slett for dårlige. Dette kombinert med at vi fortsatt gjør personlige feil....
Kan dette holde helt inn?

en trend som vi har sett en stund og bilesa er nødt til og være bekymringsverdige. har spillet og possesion men ikke kliniske og effektive foran mål.
Forever Leeds United!!!!!!!!

Cannavaro

Det var uhyre deilig med 3 poeng. Jeg fortsetter å bite negler absolutt hele kampen. Hvorfor? Fordi vi er så dårlige på å utnytte de sjansene vi får. I dag var det helt utrolig.

Enig. Ja, det er mye å rette på : på minus siden er innleggene våre, ofte upresise og svake. Deretter er avslutningene våre dårlige, vi trenger ekstremt mange sjanser for å score, og særlig idag var vi også litt svake på defensiv dødball, det glipper og Bolton vinner dueller og skaper sjanser.  Dette er for dårlig. Jeg misliker også at det ikke er fastsatte avtaler FØR HVER KAMP hvem som tar straffer, 3 mann i prioritert rekkefølge ( i tilfelle skader, bytter o.s.v). Vi slipper inn litt unødvendig mål.

Pluss siden :  Jo, vi skaper sjanser, og vi klarer å presse motstanderen til å gjøre feil. Vi er til tider gode i gjenvinning. Mye bra pasnings spill, men noen svake avleveringer frem mot Bamford i 1.omg.  Med Bamford har vi litt mer styrke også i lufta.   Vi løper fortsatt mye, og innehar kvaliteter som vilje og tæl også. Vinner egenskaper på en halvdårlig dag. 

MFLU - Miracles For Leeds United

Kato

Aldri vært mer bekymret etter kampen i dag. Er det folk her som ærlig talt tror at dette holder til direkte opprykk? Ikke godt nok til å slå verken Sheff. Utd. eller WBA hjemme. Trolig heller ikke Millwall.

Jo mer bekymret du blir, jo flere trepoengere ruller inn. Du har ved flere tilfeller avskrevet oss fra play-off, vi er snart på 70 poeng og er enda i februar. Og det er 13 poeng til å være utenfor play-off.
« Siste redigering: Februar 23, 2019, 18:29:24 av Kato »
 

Jon R

sorry, men jeg er meget bekymret >:(
Vi vinner med et flaksemål, og er fortsatt helt hjelpesløse foran mål. Avslutningene er rett og slett for dårlige. Dette kombinert med at vi fortsatt gjør personlige feil....
Kan dette holde helt inn?
Har vi sett samme kamp?

Utenom litt tamt duellspill i egen boks, ble det utført en solid kamp.
Mange sjanser til oss, og vi vant fullt fortjent.
Skulle ønske jeg var enig med deg. Dessverre enig med DHY her.
Jon R.

Johnnyj

Aldri vært mer bekymret etter kampen i dag. Er det folk her som ærlig talt tror at dette holder til direkte opprykk? Ikke godt nok til å slå verken Sheff. Utd. eller WBA hjemme. Desverre heller ikke Millwall.
Kan du komme med et ordentlig argument for hva som var dårlig i dag da, istedenfor å syte?

Du kan ikke sammenligne en kamp mot Bolton, som parkerer bussen i 90 minutter med lag som Sheffield United og WBA.

De kampene kommer til å bli mer åpne, med mer rom å boltre seg i. Skjønner ikke hvordan denne prestasjonen i dag mot et lag som gir fra seg null rom kan ha noe med toppkampene å gjøre??
Med forutsetningene tatt i betraktning gjør vi en god kamp og rir inn seieren på slutten.

Kato

sorry, men jeg er meget bekymret >:(
Vi vinner med et flaksemål, og er fortsatt helt hjelpesløse foran mål. Avslutningene er rett og slett for dårlige. Dette kombinert med at vi fortsatt gjør personlige feil....
Kan dette holde helt inn?
Har vi sett samme kamp?

Utenom litt tamt duellspill i egen boks, ble det utført en solid kamp.
Mange sjanser til oss, og vi vant fullt fortjent.
Skulle ønske jeg var enig med deg. Dessverre enig med DHY her.

Uansett hvor bekymra dere er, så har vi snudd en trend og har 3-1-1 på de fem siste. Det er opprykksform.
 

Kato

Overraskende at vi ikke har kontroll på straffeskytter, med tanke på hvor mye vi ellers analyserer og styrer.

Bielsa på pressekonferansen:

Do you have a designated penalty taker?
When Roofe was playing, it was Roofe. And actually as Roofe is not on the pitch we haven’t designated anyone.

But on penalties there is one point that is very important.

Usually the player who takes the ball has an advantage to shoot because he has the ball in his hand.

Because he shows he is confident.
 

Andersen

For min del kunne vi ha vunnet kampen med 2 selvmål av Bolton ! Hva er det med enkelte her inne !? Hver kamp Leeds spiller er en ny kamp fra den forrige ! Bunn lag er uansett vanskelig å spille mot ! Vi kan vel glede oss med 3 nye poeng , i stedet for å syte over at vi brenner sjanser . Vi vant jo for svarte !  ???

raggen

For min del kunne vi ha vunnet kampen med 2 selvmål av Bolton ! Hva er det med enkelte her inne !? Hver kamp Leeds spiller er en ny kamp fra den forrige ! Bunn lag er uansett vanskelig å spille mot ! Vi kan vel glede oss med 3 nye poeng , i stedet for å syte over at vi brenner sjanser . Vi vant jo for svarte !  ???

fonøy med 3 poeng og alt det der og ikke misforstå. gleder meg over 3 poeng men er trenden jeg er bekymret for.
Men med det sagt så er 3 poeng alltid velkommen ;D
Forever Leeds United!!!!!!!!

berlin

Hvis Bamford holder seg skadefri, tror jeg han blir hvassere og hvassere for hver kamp. Roberts gjorde seg ikke bort han heller.

Vi kommer ikke til å cruise til direkte opprykk som Wolves gjorde ifjor, men å avskrive Leeds som er topp 2 lag etter 46 kamper er bare tull. Det er ingenting som tyder på at vi bryter sammen, selv om laget stresset en del i denne kampen. Gutta VILvirkelig rykke opp i år. Men det blir tett, foreløpig tyder dette på litt av et innspurtsdrama for 5-6 lag, 7 hvis man tar med Derby.

Bielsa kommer nok en gang til å nevne at vi er for lite klinisk og trenger for mange sjanser på å score mål, men som nevnt,
Bamford kan bli tungen på vektskålen.

Vi går spennende tider i møte, og WBA-kampen blir nok en nøkkelkamp.


DenHviteYeboah

Selvfølgelig vant vi fortjent idag. Det er jo ikke det vi bekymrer oss over...det som er poenget er om kvaliteten på vårt spill holder til å rykke opp? Viser de siste kampene at vi kommer til å slå WBA, Millwall og andre vanskelige lag? I min verden ser vi fortsatt rufsete ut. Bortsett fra Bamford er det jo ingen som kan sende avgårde et hardt plassert og farlig skudd....Roberts skøt flere ganger langt unna mål....Klich bommet kraftig i 1. omgang og turte knapt nok å skyte i 2.omgang....Alioski skjøt stort sett i motspillere....
Vi burde ha scoret flere idag....

RoarG

Fullt fortjent seier. 3 poeng. Bring on QPR.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Håvard

Jaaaaa Bamford - men, det må jo være avtaler gjort hvem som skal ta straffa da Bielsa ??
Ja, viktig at ikke ha slike diskusjoner i kampen som skaper splid og misnøye.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Ikke noe rart at alle vil ta straffen. De vet det blir lenge til neste sjansen fra straffemerket kommer...

Lucas the Kop Cat

Jaaaaa Bamford - men, det må jo være avtaler gjort hvem som skal ta straffa da Bielsa ??
Ja, viktig at ikke ha slike diskusjoner i kampen som skaper splid og misnøye.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Ikke noe rart at alle vil ta straffen. De vet det blir lenge til neste sjansen fra straffemerket kommer...
;D

Myhre10

Phillips og Pablo best iflg. Phil Hay YEP, begge med 8p.

Buddy

Fin opplevelse fra North Stand.
God stemning, mye synging og nærkontakt med Leeds' sjansesløseri i 2.omgang.
Litt bekymra for forsvarsrufs og annet rufs. Bielsa har en jobb å gjøre.
Kontakten mellom spillerne og fansen er helt herlig å oppleve live. Fotballkamp er ikke best på TV. Ikke møtt noen sutrekopper i byen vår. Alle gleder seg over å vinne. Fansen lar seg rive med også på halvgode dager.

Kato

Phillips og Pablo best iflg. Phil Hay YEP, begge med 8p.

Ja den som kunne fatte hvordan Phillips kunne få 8.....