Skrevet av Emne: Kamp vs Sheffield United @Elland Road Lørdag 16.3. kl.13:30: Viasport 2  (Lest 32775 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

leedslife

Sjansene økte for at Berardi sender oss opp til PL med scoring på overtid i PO finalen.

Kato

Chris Wilder:

Not a great performance. Won’t be embarrassed about winning against the run of play. Eighteen months in, we’ve smashed some sides and not got what we deserve. Tough afternoon.

Tough test and delighted, against the run of play, to win.

 

HåvardK

En klubb, fullstendig blottet for vinnerkultur. Hjelper ikke med Bielsa en gang. Tviler sterkt på om han orker en sesong til i Championship.

Tror ikke vi skal gå helt i kjelleren. Uansett avslutning på denne sesongen så har vi tatt syvmils steg fra tidligere.
Endelig en klubb man kan være stolt av.
Spillerne har gitt oss noen fantastiske kamper/øyeblikk.
De fleste kan jo se at det mangler kvalitet og at spillere materielle kunne vært bedre, men det tar ikke vekk gleden fra endelig å ha en klubb man kan snakke om med stolthet.
Alle piler peker opp fra akademi til toppledelsen. Lagt et fundament som gjør at vi enten denne songen eller neste spiller i PL.
Det er jeg helt sikker på.
Bra innlegg! Er enormt skuffet nå. Hadde planlagt whiskyfestivalbesøk og fest etterpå, men det droppes. Allikevel er det godt å tenke på at klubben helt tydelig tenker langsiktig, helt fra de yngste og helt opp til seniornivå (som også har lav gjennomsnittsalder). Det bygges stein på stein, og det vil gi resultater.

leedslife

Chris Wilder:

Not a great performance. Won’t be embarrassed about winning against the run of play. Eighteen months in, we’ve smashed some sides and not got what we deserve. Tough afternoon.

Tough test and delighted, against the run of play, to win.

Har faktisk fått utrolig sansen for Wilder.

Synes å huske han snakket ganske varmt om Bielsa og Leeds sist vi møttes.

Hadde vært morsomt å sett hva han kunne fått til med en bedre spillerstall. Har noen dimensjoner han har lagt inn i Sheff laget som jeg aldri før har sett.

asbfjell

Chris Wilder:

Not a great performance. Won’t be embarrassed about winning against the run of play. Eighteen months in, we’ve smashed some sides and not got what we deserve. Tough afternoon.

Tough test and delighted, against the run of play, to win.

Har faktisk fått utrolig sansen for Wilder.

Synes å huske han snakket ganske varmt om Bielsa og Leeds sist vi møttes.

Hadde vært morsomt å sett hva han kunne fått til med en bedre spillerstall. Har noen dimensjoner han har lagt inn i Sheff laget som jeg aldri før har sett.

Du verden!
Her har det tydeligvis vært en voldsom utvikling siden du og jeg hadde en diskusjon/disputt om Wilder og hans lag for drøye to måneder siden.  ;)

leedslife

Chris Wilder:

Not a great performance. Won’t be embarrassed about winning against the run of play. Eighteen months in, we’ve smashed some sides and not got what we deserve. Tough afternoon.

Tough test and delighted, against the run of play, to win.

Har faktisk fått utrolig sansen for Wilder.

Synes å huske han snakket ganske varmt om Bielsa og Leeds sist vi møttes.

Hadde vært morsomt å sett hva han kunne fått til med en bedre spillerstall. Har noen dimensjoner han har lagt inn i Sheff laget som jeg aldri før har sett.

Du verden!
Her har det tydeligvis vært en voldsom utvikling siden du og jeg hadde en diskusjon/disputt om Wilder og hans lag for drøye to måneder siden.  ;)
Byttet navn? 8)
Spillerlogestikken kan vi fortsette å diskutere.
Men at de mest sannsynligvis holder helt inn er utrolig sterkt.

Måten han vant forrige kamp mot Brenford med en mann mindre og kamplanen dems idag er bare å ta av seg hatten for. Det er pur klasse.
Tar av meg hatten for deg og som spottet dette vidunderet av en manager tidlig:-)

Cannavaro

Sheff utd var gode.
Taktisk overlegent.
Fortjent spør du meg.

 Kamplanen til Wilder var fenomenal og mye av grunnen til jeg dessverre tror de går direkte opp denne sesongen.

Mye posession og mye nesten.
Vi gjør mye bra, men kvaliteten som så veldig mange ganger er for dårlig rundt Pablo. Personlige feil setter også så klart sitt preg i kjent stil.
Dette er sprøyt !  Skjønner du er skuffa, men ikke fortell meg at Sheffield United vant FORTJENT her, da har du ikke klart å se kampen med ølbriller en gang !!
MFLU - Miracles For Leeds United

Gordon McUseless

Begriper ikke hvorfor Shackleton ikke ble brukt i dag. Han har vert med å skape noe hver gang han har kommet inn.


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: Mars 16, 2019, 17:17:20 av Gordon McUseless »

leedslife

Sheff utd var gode.
Taktisk overlegent.
Fortjent spør du meg.

 Kamplanen til Wilder var fenomenal og mye av grunnen til jeg dessverre tror de går direkte opp denne sesongen.

Mye posession og mye nesten.
Vi gjør mye bra, men kvaliteten som så veldig mange ganger er for dårlig rundt Pablo. Personlige feil setter også så klart sitt preg i kjent stil.
Dette er sprøyt !  Skjønner du er skuffa, men ikke fortell meg at Sheffield United vant FORTJENT her, da har du ikke klart å se kampen med ølbriller en gang !!

Vi har jo i kjent stil bra med posession og skaper mye nesten. Mao det blir for lite kvalitet på det vi foretar oss. Noe vi ofte møter på når vi spiller mot lag som legger seg nedpå eller har kvalitet vi sliter med å bryte ned.
Kampplanen til Sheffield U og utførelsen står til 10 i stil. Ganske likt oss i motsatt oppgjør.
Ja jeg er skuffet, men jeg mener vi tapte for et bedre lag. At man velger som bortelag å spille kynisk og spille på svakheter til motstander gjør ikke resultatet ufortjent.

Ã… holde på ball og trille i posession er vi best i ligaen,  men resultat og plassering på tabell lyver aldri.
Fasit er to hjemmetap for Sheff og Norwich på kort tid. Sånn sett fortjent går de automatisk opp på det jeg har sett av de og måten de angriper kampene mot oss på.



Kan ta med 0 skudd på mål fra vår side på 90 minutt.
Ikke 1 skudd på mål, ikke 2, men 0...
Det derre jævla posession tullet må folk slutte å legge så mye vekt på.
Ingen lag som vinner kamper eller ender på toppen av tabellen på å trille ballen rundt bak. Spesielt ikke i kamper man må opp i ringen for å vise revir.
« Siste redigering: Mars 16, 2019, 17:29:18 av leedslife »

Cannavaro

Sheff utd var gode.
Taktisk overlegent.
Fortjent spør du meg.

 Kamplanen til Wilder var fenomenal og mye av grunnen til jeg dessverre tror de går direkte opp denne sesongen.

Mye posession og mye nesten.
Vi gjør mye bra, men kvaliteten som så veldig mange ganger er for dårlig rundt Pablo. Personlige feil setter også så klart sitt preg i kjent stil.
Dette er sprøyt !  Skjønner du er skuffa, men ikke fortell meg at Sheffield United vant FORTJENT her, da har du ikke klart å se kampen med ølbriller en gang !!

Vi har jo i kjent stil bra med posession og skaper mye nesten. Mao det blir for lite kvalitet på det vi foretar oss. Noe vi ofte møter på når vi spiller mot lag som legger seg nedpå eller har kvalitet vi sliter med å bryte ned.
Kampplanen til Sheffield U og utførelsen står til 10 i stil. Ganske likt oss i motsatt oppgjør.
Ja jeg er skuffet, men jeg mener vi tapte for et bedre lag. At man velger som bortelag å spille kynisk og spille på svakheter til motstander gjør ikke resultatet ufortjent.

Ã… holde på ball og trille i posession er vi best i ligaen,  men resultat og plassering på tabell lyver aldri.
Fasit er to hjemmetap for Sheff og Norwich på kort tid. Sånn sett fortjent går de automatisk opp på det jeg har sett av de og måten de angriper kampene mot oss på.



Kan ta med 0 skudd på mål fra vår side på 90 minutt.
Ikke 1 skudd på mål, ikke 2, men 0...
Det derre jævla posession tullet må folk slutte å legge så mye vekt på.
Ingen lag som vinner kamper eller ender på toppen av tabellen på å trille ballen rundt bak. Spesielt ikke i kamper man må opp i ringen for å vise revir.
Målet og avgjørelsen i kampen kommer som følge av personlig feil og feil valg, ikke pga. Blades var gode eller taktisk smarte.  Vi styrte kampen og hadde de største sjansene.  Sheffield var ingenting å skryte av, de var tamme egentlig, men lå litt bakpå for å demme opp mot oss.  Joda, tabellen lyver aldri, og fakta er at det er 8 kamper igjen, og det er DA historien skrives.
Dette var et feilskjær, men det er uansett såpass kvalitet her at vi tar 2.plassen til slutt.
MFLU - Miracles For Leeds United

leedslife

Sheff utd var gode.
Taktisk overlegent.
Fortjent spør du meg.

 Kamplanen til Wilder var fenomenal og mye av grunnen til jeg dessverre tror de går direkte opp denne sesongen.

Mye posession og mye nesten.
Vi gjør mye bra, men kvaliteten som så veldig mange ganger er for dårlig rundt Pablo. Personlige feil setter også så klart sitt preg i kjent stil.
Dette er sprøyt !  Skjønner du er skuffa, men ikke fortell meg at Sheffield United vant FORTJENT her, da har du ikke klart å se kampen med ølbriller en gang !!

Vi har jo i kjent stil bra med posession og skaper mye nesten. Mao det blir for lite kvalitet på det vi foretar oss. Noe vi ofte møter på når vi spiller mot lag som legger seg nedpå eller har kvalitet vi sliter med å bryte ned.
Kampplanen til Sheffield U og utførelsen står til 10 i stil. Ganske likt oss i motsatt oppgjør.
Ja jeg er skuffet, men jeg mener vi tapte for et bedre lag. At man velger som bortelag å spille kynisk og spille på svakheter til motstander gjør ikke resultatet ufortjent.

Ã… holde på ball og trille i posession er vi best i ligaen,  men resultat og plassering på tabell lyver aldri.
Fasit er to hjemmetap for Sheff og Norwich på kort tid. Sånn sett fortjent går de automatisk opp på det jeg har sett av de og måten de angriper kampene mot oss på.



Kan ta med 0 skudd på mål fra vår side på 90 minutt.
Ikke 1 skudd på mål, ikke 2, men 0...
Det derre jævla posession tullet må folk slutte å legge så mye vekt på.
Ingen lag som vinner kamper eller ender på toppen av tabellen på å trille ballen rundt bak. Spesielt ikke i kamper man må opp i ringen for å vise revir.
Målet og avgjørelsen i kampen kommer som følge av personlig feil og feil valg, ikke pga. Blades var gode eller taktisk smarte.  Vi styrte kampen og hadde de største sjansene.  Sheffield var ingenting å skryte av, de var tamme egentlig, men lå litt bakpå for å demme opp mot oss.  Joda, tabellen lyver aldri, og fakta er at det er 8 kamper igjen, og det er DA historien skrives.
Dette var et feilskjær, men det er uansett såpass kvalitet her at vi tar 2.plassen til slutt.

Så kampplanen dems var ikke å spille på våre svakheter da?
Har jo vist seg i lang tid at vi får store problemer hvis kvaliteten vår skal komme fra sidene.
Igjen med unntak av Pablo, er backene og vingen vår de svakeste.
Tunellene og rommene stenger de totalt ned. Unntak to vanvittige løp av Klich som skaper våre største neste sjanser.
Ã… si at Sheff var ingenting å skryte av når de går bort å vinner 0-1 i sesongens mest avgjørende kamp er jo helt vanvittig.


Reaney

Vi kan være så gode som helst. Men vi er Leeds, og nettopp derfor tar vi ikke 2. plassen. Den sjansen er forspilt etter tidenes mulighet med 2 hjemmekamper mot argeste rivaler. Oppsummert : 0 poeng.

Hallgeir *

Sitat leedslife: "Fasit er to hjemmetap for Sheff og Norwich på kort tid. Sånn sett fortjent går de automatisk opp på det jeg har sett av de og måten de angriper kampene mot oss på".

Du har altså helt glemt at vi slo begge disse på deres hjemmebaner. Hvem som fortjener hva kan alltids diskuteres.  ;)
Super Leeds since 1968

Reaney

Top two lagene markerer etter nyttår at de er opprykkskandidater ved vinne kamper og unngå tap. Vi taper for mye og for ofte , og i tillegg mot toppkandidatene. Ingenting som tilsier at vi skal samle mer poeng enn top two lagene i innspurten. Forventer minst 2 tap til i innspurten.

Sleivind

Det verste med dagens resultater? Det er to uker til neste kamp  :o

TK20

Veldig skuffende, men ingen grunn til å henge for mye med hodet. SU har Bristol City (H), Preston (B) og Birmingham (B) i de neste tre. De kommer nok ikke til å vinne alle.

En annen måte å se det på er at vi over to kamper har seier og tap (4-3) mot Norwich, seier og tap (5-4) mot WBA og seier og tap (1-1) mot Sheff Utd. Dersom vi ikke rykker opp i år er det ikke på grunn av innsatsen mot de andre beste lagene.

DenHviteYeboah

Dette er ikke kjørt. Med 8 kamper igjen så har vi muligheten. det verste er den psykologiske effekten av dette tapet. Håper på et fyrverkeri som knuser Millwall! Da skal jeg skrike meg hes på ER ;D

willum

Dette var blytungt. Skjønner at det er 8 kamper og mange poeng å spille om, men ikke usannsynlig at dagens resultat blir avgjørende når vi teller opp i mai.

Liker heller ikke at Aston Villa har funnet formen. De er vel per i dag favoritter til å vinne play-off?

raggen

Dette var blytungt. Skjønner at det er 8 kamper og mange poeng å spille om, men ikke usannsynlig at dagens resultat blir avgjørende når vi teller opp i mai.

Liker heller ikke at Aston Villa har funnet formen. De er vel per i dag favoritter til å vinne play-off?

frykter og villa i innspurten. det at vi ikke har en annen spiss og hive innpå i kampens sluttminutter er i mine øyne urovekkende. ikke noe er bedre enn at bielsa fotballen fungerer men når vi møter ett slikt lag så bør vi ha en type ala edmonsson som man kan hive innpå siste 15 ved behov
Forever Leeds United!!!!!!!!

Cherry

Dette er ikke kjørt. Med 8 kamper igjen så har vi muligheten. det verste er den psykologiske effekten av dette tapet. Håper på et fyrverkeri som knuser Millwall! Da skal jeg skrike meg hes på ER ;D

Bielsa psykologi nå i 13 dager, mye gode treninger- restitusjon og spillere tilbake...
Er forresten BPF skadet.. brukket finger?

Uansett, mye kan terpes og finpusses innen du er på ER 30/3 ;)
 

asbfjell

Var ikke mye Bamford fikk til i dag. SU-forsvaret tok etter hvert fullstendig luven av gutten.
Det er gjerne i sånne kamper man ser nytten av å ha fullgode alternativer på benken - enten de skal brukes til å komplimentere Bamford eller erstatte ham. Vi får håpe at Roofe snart er klar igjen...

Og her ligger forresten mye årsaken til at Sheffield United er blitt sterkere og sterkere utover vinteren. De sørget for å hente inn alternativer i januar. Og derfor har de også byttet mye på både spillere og formasjoner - basert på motstandere og kampforløp. Jeg har sett de starte kampene både med 4-4-2, 3-5-2 og 3-4-1-2 (som har vært mest brukt ved kampstart etter at de hentet Dowell). Deretter endrer de så ofte underveis, avhengig av om de skal sikre eller jage resultat.

Manager Wilder (og assistenten Alan Knill, som er kjent for sitt gode fotballhode og som har stor påvirkning på det taktiske i den klubben) har altså en fleksibel tilnærming til formasjoner og laguttak. Og til tross for begrensede økonomiske midler har de med kløkt og klokskap klart å bygge opp en spillerstall som gjør at de i større grad enn tidligere kan sette denne fleksibiliteten ut i praksis.
 
I Sheffield United finnes det altså både en plan A, B og C.

I Leeds finnes det grovt sagt kun en plan A. En eventuell plan B hos oss dreier seg stort sett om å gjøre plan A bedre.

Nå skal det også sies at vår plan A antagelig er bedre enn alle andres planer når den fungerer som den skal. Og det gjør den jo ofte. Men det hender også at den ikke gjør det – og da synes jeg det kanskje skorter litt på alternative løsninger.

Og er vi her inne på det som kanskje er Bielsas lille akilleshæl? Til tider litt for regid tankegang?
Bielsa tenker mye. Og han tenker som regel veldig godt. Og det er jo nettopp hans tanker og idéer om hvordan man kan og bør trene og spille som gjør at hans posisjon i fotballverdenen er så sterk som den er. Hans totale resultater avkrever ikke i seg selv samme grad av respekt.

Hvis vi sammenligner med Bielsa med Alex Ferguson, så blir det nokså motsatt.
Du vil ikke høre noen påstå at Ferguson tilførte fotballen noe revolusjonerende nytt – hverken i forhold til trening eller måte å spille på. Fergusons genialitet dreide seg først og fremst om en fabelaktig evne til sette sammen- og få sine lag til å vinne kamper og trofeer.

Men jeg er nå uansett mer enn fornøyd med den "raringen" vi har, da hans gode egenskaper helt opplagt er langt flere og større enn hans mulige svakheter.

HåvardK

Dette er ikke kjørt. Med 8 kamper igjen så har vi muligheten. det verste er den psykologiske effekten av dette tapet. Håper på et fyrverkeri som knuser Millwall! Da skal jeg skrike meg hes på ER ;D
That´s the spirit!

eros

Det blir utrolig nervepirrende kamper fremover. En stor kontrast til fjorsesongen på samme tidspunkt.

Vi hadde vel fortjent et poeng i dag ift spill og ball i tverrliggeren. Pontus sin mulighet siste 5 var også stor.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Forever Whites

En klubb, fullstendig blottet for vinnerkultur. Hjelper ikke med Bielsa en gang. Tviler sterkt på om han orker en sesong til i Championship.

Og da blir i minste du glad.
Medlem 94237

baste

Begriper ikke hvorfor Shackleton ikke ble brukt i dag. Han har vert med å skape noe hver gang han har kommet inn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

+ 1 Vil ha Shackleton inn tidligere, for Ayling. Men Bielsa har mer trua på Dallas.

Føler at Cooper har mye av skylden for tapet i dag, spill med lav risiko, så hadde målet i mot aldri kommet. Sheffield U produserte ikke mye på egen hånd. Stang ut for Leeds i dag, bokstavelig talt.

Direkte opprykk er enda mulig, tror pausen nå vil være gull for Bamford. Han er en meget god spiss, som vil bli bedre og bedre, om han ikke bli skadet på nytt igjen.

Synes og at Clarke burde bli byttet inn med en gang vi fikk mål imot.

God lørdagskveld/ natt folks.


auren

Tungt å svelge dette tapet. Det var kampen som ikke måtte tapes for begge lag. Og som i bortemøtet på Bramall Lane er det en tabbe som gir seiersmålet. Summa summarum gjør vi en ganske bra kamp. Vi er knallgode første halvtimen og i store deler av andre omgang er vi ganske så gode. Kommer oss til mye nestensjanser, men det blir litt vel ubesluttsomt foran kassa. Innlegg og skudd blir blokkert. Sheffield United-forsvaret jobbet virkelig skjorta av seg. Vi er rett og slett udyktige/uheldige foran begge måla i dag, og da ender slike kamper med tap. Løpet er selvsagt langt i fra kjørt, og allerede i neste runde kan vi være på topp to. Da møter Blades Bristol City hjemme, mens vi får besøk av mølleveggen.

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

En ting som irriterte meg litt heeeelt på tampen av kampen. Vi får corner i det 94. spilleminutt. Hvorfor tar Alioski corneren når vi har dødballfoten til Douglas der? Pablo ville også vært et bedre alternativ. Corneren slås alt for langt og ender vel i utspill til bortelaget...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sitat leedslife: "Fasit er to hjemmetap for Sheff og Norwich på kort tid. Sånn sett fortjent går de automatisk opp på det jeg har sett av de og måten de angriper kampene mot oss på".

Du har altså helt glemt at vi slo begge disse på deres hjemmebaner. Hvem som fortjener hva kan alltids diskuteres.  ;)

Vi kan vel enes i at de har vært bedre enn oss de siste kampene?
Effekten av å vinne mot en topp 3 konkurrent på bortebane i en avgjørende fase i sesongen kan vel heller ikke undervurderes?
Skal vi rykke automatisk opp er vi avhengig av at Norwich og sheff gir vekk mer poeng enn oss. Altså vi er avhengig av andre. Det er et fjell å klatre når vi har kastet vekk 6 poeng i kamper vi burde vist oss frem.
Synes vi skal være stolt av sesongen og tror fortsatt vi går opp. Men mener Norwich og sheff er bedre IG fortjener de to øverste plassene.
Vi ble utmanøvrert taktisk idag. Mot Norwich vant det lager med mest kvalitet
« Siste redigering: Mars 16, 2019, 23:14:05 av leedslife »

Josch

En ting som irriterte meg litt heeeelt på tampen av kampen. Vi får corner i det 94. spilleminutt. Hvorfor tar Alioski corneren når vi har dødballfoten til Douglas der? Pablo ville også vært et bedre alternativ. Corneren slås alt for langt og ender vel i utspill til bortelaget...

auren

Alioski er blant de som tar cornere for Leeds. Fra høyre tar både Pablo og Alioski cornere.  Jeg føler at Pablo sine cornere er farligere. Mulig de legger dem litt forskjellig. Ikke studert dette.

nord

Sheffield og Norwich kommer til at miste poeng. Tror at Leeds kommer igen og tager mindst 2 pladsen.  :D