Skrevet av Emne: Kamp vs Birmingham City @StAndrewsStadium lørdag 6.4.19 kl. 16:00 på Viasport 2  (Lest 28211 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Kun to dager igjen til kamp og ingen kamptråd?

Kiko er tilbake mellom stengene og Roofe sitter på benken. Bielsa mønstrer nok samme utespillere som mot Millwall tenker jeg. Da blir laget:

Kiko - Ayling, Jansson, Cooper, Alioski - Phillips - Pablo, Roberts, Klich, Harrison - Bamford

Subs: BPF, Berardi, Shackleton, Dallas, Forshaw, Clarke og Roofe

Tips: 2-0 til Leeds. Bamford og Harrison.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

B_Ød

bryr meg ikke om hvem som spiller, bare det "spilles"...bryr meg ikke om hvem som putter, bare det "puttes".

Må for guds skyld holde momentet oppe!

Ønsker meg veldig 3 poeng..ville vært en fabelaktig start på paaschken  ;D
Ups & Ups!!

auren

bryr meg ikke om hvem som spiller, bare det "spilles"...bryr meg ikke om hvem som putter, bare det "puttes".

Må for guds skyld holde momentet oppe!

Ønsker meg veldig 3 poeng..ville vært en fabelaktig start på paaschken  ;D

Du er nok en uke for tidlig ute Bjørn. Palmehelgen er først neste helg ;) Og neste kamp igjen er allerede på tirsdag om 5 dager, borte mot Preston.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

B_Ød

bryr meg ikke om hvem som spiller, bare det "spilles"...bryr meg ikke om hvem som putter, bare det "puttes".

Må for guds skyld holde momentet oppe!

Ønsker meg veldig 3 poeng..ville vært en fabelaktig start på paaschken  ;D

Du er nok en uke for tidlig ute Bjørn. Palmehelgen er først neste helg ;) Og neste kamp igjen er allerede på tirsdag om 5 dager, borte mot Preston.

auren

Oi...ser der ja :-)

vel ...blir det 3 av dem blir det nesten for påske å regne :-)
Ups & Ups!!

Blank_File

Hvordan spiller egentlig Birmingham? Jeg husker lite av den kampen. De hadde jo en fin rekke med resultater for en tid siden, men er helt kjørt av lasset nå. Forventer seier. Og som alt nevnt, jeg driter i hvordan det ser ut. Nå gjelder det bare å vinne.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk


Bjorn

Hvordan spiller egentlig Birmingham? Jeg husker lite av den kampen. De hadde jo en fin rekke med resultater for en tid siden, men er helt kjørt av lasset nå. Forventer seier. Og som alt nevnt, jeg driter i hvordan det ser ut. Nå gjelder det bare å vinne.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

Kampen mot oss på ER var de drepende destruktive. Etter at de fikk målet brukte de enhver anledning til å trekke ned tempo, legge seg ned skadet og somle noe enormt. Håper de har sluttet med den slags.
Marching On! 4276

RoarG

Bananskall. Taper.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

nord

Dette er en af syv finaler og er ikke lettere end de andre  :-\
 

Cherry

Brum' med ferskt 9 poengs trekk, og rimelig desperate etter poeng.
Monk med godt forsvar, og de har gode Che Adams på topp.

Holder ikke.
Vi vinner 2-1.  ;)
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Herr Aases vurdering:

Birmingham City – Leeds United
Kampstart: 16.00
Skader og Suspensjoner: Kommer..
Birmingham City har byttet ut opprykkskamp med bunnstrid etter poengtrekk. Forrige runde ga de West Bromwich Albion tøff kamp på The Hawthorns, men hadde ikke marginene på riktig side. Blåtrøyene tapte derfor kampen 2-3, og har nå fem strake tap i serien. Grunnet de ni minuspoengene har Birmingham nå bare fire poeng ned til feil side av streken, og etter Leeds-kampen på lørdag venter Sheffield United noen dager senere. Hjemme på St Andrews har Birmingham svake 6-8-5, og på de fire siste kampene på eget gress har det bare blitt ett poeng.

Birminghams siste kamper:
West Brom – Birmingham 3-2 (Jutkiewicz, Gardner)
Preston – Birmingham 1-0
Birmingham – Millwall 0-2
Birmingham – Aston Villa 0-1
Hull – Birmingham 2-0

Det ble en minnerik lørdags ettermiddag for Leeds United-fansen forrige helg. Det så bekmørkt ut da de lå under hjemme mot Millwall, samtidig som opprykksrival Sheffield United ledet sin kamp. I løpet av kort tid mot slutten av kampen ble alt snudd på hodet da Leeds snudde 1-2 til 3-2, mens Sheffield United gikk fra å lede 2-1 til å tape 2-3. Leeds er derfor oppe på andreplass med to poeng ned til den fæle tredjeplassen, mens det skiller fem poeng opp til serieleder Norwich City. Pablo Hernandez ble av en eller annen grunn ikke med på Ã…rets Lag som ble kåret av managerne selv, men han slo hardt tilbake med to scoringer og fantastisk spill mot Millwall. Nå har Leeds vunnet seks av sine åtte siste kamper. På bortebane har Leeds 10-4-5 denne sesongen, noe som gjør de til ligaens tredje beste bortelag.

Leeds siste kamper:
Leeds – Millwall
Leeds – Sheff Utd 0-1
Reading – Leeds 0-3 (Hernandez x2, Klich)
Bristol City – Leeds 0-1 (Bamford)
Leeds – West Brom 4-0 (Bamford x2, Hernandez, Alioski)

Vurdering:
Birmingham City ble det første laget til å slå Leeds United i Championship denne sesongen. Nå øyner de en mulig dobbel over Yorkshire-klubben. Den dobbelen tror jeg dog ikke de klarer sikre seg. Leeds har fått blod på tann, og jeg tror de vil ta tre viktige poeng på St Andrews mot et Birmingham-lag som sliter litt på hjemmebane.


 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Runar

Hvordan spiller egentlig Birmingham? Jeg husker lite av den kampen. De hadde jo en fin rekke med resultater for en tid siden, men er helt kjørt av lasset nå. Forventer seier. Og som alt nevnt, jeg driter i hvordan det ser ut. Nå gjelder det bare å vinne.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

4-4-2 kjørte over oss fra start, vi byttet ut Phillips før pause og gikk over til å spille med 3 bak. Ayling - Jansson - Cooper, etter det så var det spill mot et mål, men vi lykkes ikke helt å omsette nok sjanser.

Spennende å se om vi spiller med 3 bak i morgen, vi har ikke gjort det særlig på nyåret når vi har møtt lag med 2 spisser.
 

Xern

MATCHDAY!!  8) 8)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

B_Ød

Ups & Ups!!

Jon R

Brum' med ferskt 9 poengs trekk, og rimelig desperate etter poeng.
Monk med godt forsvar, og de har gode Che Adams på topp.

Holder ikke.
Vi vinner 2-1.  ;)
Bham lenge klart best borte mot WBA og ledet sent 2-1 men rotet det bort mot slutten, litt ufortjent. Frykter at duoen Adams og Jutkiewicz kommer til å herje med Forsvaret vårt. Vi må sette vår lit til at våre angripere vil herje enda mer med deres forsvar! Dette blir uansett knalltøft.
Jon R.

ibster

Hvordan spiller egentlig Birmingham? Jeg husker lite av den kampen. De hadde jo en fin rekke med resultater for en tid siden, men er helt kjørt av lasset nå. Forventer seier. Og som alt nevnt, jeg driter i hvordan det ser ut. Nå gjelder det bare å vinne.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

4-4-2 kjørte over oss fra start, vi byttet ut Phillips før pause og gikk over til å spille med 3 bak. Ayling - Jansson - Cooper, etter det så var det spill mot et mål, men vi lykkes ikke helt å omsette nok sjanser.

Spennende å se om vi spiller med 3 bak i morgen, vi har ikke gjort det særlig på nyåret når vi har møtt lag med 2 spisser.

Husker du hvilke(t) lag vi har møtt siden da som har spilt med to spisser?

Cannavaro

Vi MÃ… bare vinne denne, og det har jeg stor tro på. Dette blir 3 poeng, 2-0 seier, Bamford og Roberts......tipper Bielsa setter Roofe på benken, og han kommer inn mot slutten eventuelt.
Blir spennende å følge Preston-Sheff U også, kan fort være at Sheff. U kan slite litt der.   Norwich knuser QPR og vi må holde stand på 2. plass.
MFLU - Miracles For Leeds United

berlin

Vi MÃ… bare vinne denne, og det har jeg stor tro på. Dette blir 3 poeng, 2-0 seier, Bamford og Roberts......tipper Bielsa setter Roofe på benken, og han kommer inn mot slutten eventuelt.
Blir spennende å følge Preston-Sheff U også, kan fort være at Sheff. U kan slite litt der.   Norwich knuser QPR og vi må holde stand på 2. plass.

Ser kampen Norwich - QPR. 3-0 til pause, burde vært minst 5-0. Men det er QPR som "ikke har stilt til start".
Før 15 min var gått, så QPR ut som at de bare venter på at kampen skal slutte.
De er heldige hvis Norwich tar det rolig i 2.omg.

RoarG

Kun to dager igjen til kamp og ingen kamptråd?

Kiko er tilbake mellom stengene og Roofe sitter på benken. Bielsa mønstrer nok samme utespillere som mot Millwall tenker jeg. Da blir laget:

Kiko - Ayling, Jansson, Cooper, Alioski - Phillips - Pablo, Roberts, Klich, Harrison - Bamford

Subs: BPF, Berardi, Shackleton, Dallas, Forshaw, Clarke og Roofe

Tips: 2-0 til Leeds. Bamford og Harrison.

auren
Traff 100% med laguttaket.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

ingve1960

Håper Kamfjord hever seg. Hvar ringside Millwall tror aldrig jeg har sett dårligere spiss  :o

Andersen

Blir bare mer og mer nervøs , for hver gang Leeds spiller! klarer vi 2 plassen eller blir det play off til slutt !? Siste kampene nå er jo reine serie og cupfinale kamper nå  :o Må Fru Fortuna stå oss bi i dag , og Sheffield U får himmelen i hodet borte mot Preston i dag ! MOT

Hallgi

Meget viktig kamp i dag, og Birmingham har ei stor taprekka, men det var vel litt samme utgangspunkt når de vant på ER+det er litt fordel Monk at han kjenner Leeds og laget så godt. Men likevel har Leeds ein enklere kamp en Sheff Utd idag som møter vår neste motstander Preston, og mykje skal gå gale om det ikkje blir 3 poeng i dag. Bamford hadde jo ein horribel kamp sist, og har heilt klart potensialet, men godt å få Roofe med igjen i troppen! Samt tryggare å ha Kiko i mål.
Mitt tips: 1-3
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Sølvreven

Får nok hjertefeil før denne sesongen er over. Brum er farlige på dødball og vi er dårlige på å klarere. Livredd denne kampen  :o
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Andersen

Slenger jeg inn en tippelapp før ei helg og Leeds står oppført på kupongen helgarderes den kampen glatt !

auren

Brum med to spisser. Får vi se Phillips som stopper nr tre?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

MOT!

Kom igjen Leeds!!!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DenHviteYeboah

Vi må ikke gi bort enkle mål. Gjelder å holde nullen. Nervøs...

auren

Roberts med en brukbar sjanse der gitt...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Kampens dommer , Mike Dean, er første dommer i England som har nådd 100 røde kort.

Litt av en "prestasjon".....
Super Leeds since 1968

Cannavaro

Slow start dette her....
MFLU - Miracles For Leeds United

Hallgeir *

Grei start med god kontroll så langt.
Super Leeds since 1968