Skrevet av Emne: 1.Playoff-Kamp: vs Derby Co @Pride Park, lørdag 11/5 2019, kl 18.15 på Viasport  (Lest 38715 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

leedslife

Lampard har problemer med knekke koden taktisk mot Leeds. Det er veldig positivt for vår del.
Veldig spesielt at de ikke evner mer idag. Virket jo nesten paralyserte til tider.
Viktig at vi får et tidlig mål på Elland Road.

Straffespark, rødt kort eller noe annet rot så er vi på hodet og ræva ut selv om vi har utklasset de 3 ganger.

Men dette var veldig positivt :-)

Andersen

leedslife: Eller så er Lampard så taktisk uerfaren , at ryker Derby borte mot Leeds på Elland Road, 4 kamper på rad, så burde han rett på skolebenken når det kommer taktikk og coaching fra sidelinja !

Hallgeir *

Virker som det kan bli en skikkelig fotballspiller ut av Shackleton

Skjønner ikke helt hvorfor han ikke har fått mer spilletid.

Han har jo gjort det bra hver gang han har fått sjansen.
Super Leeds since 1968

auren

Virker som det kan bli en skikkelig fotballspiller ut av Shackleton

Skjønner ikke helt hvorfor han ikke har fått mer spilletid.

Han har jo gjort det bra hver gang han har fått sjansen.

Helt sant. Usikker på hvor han er best - høyre back eller høyre ving evt nr 8 eller 10. Vil se Shack på vingen i neste kamp og Pablo som nr 10. Bamford som spiss.

Imponert over Dallas i dag. Harry Wilson var usynlig i en time. Men så var han plutselig hot i 10-15 min før han igjen ble usynlig.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Sv: Pride Park, lørdag 11/5 2019, kl 18.15 på Viasport
« Svar #244 på: Mai 11, 2019, 20:38:22 »
Herregud for en omgang av Harrison.
Den assisten var jo Champions league klasse

Var ikke mye gode Derby. Synd vi ikke satt en til. Blir jo nye 90 minutt med hjertet i halsen.
Men vi virker veldig sterke idag!
Ber de som stadig slakter Harrison om å stå fram  ;)

Jeg har ikke noe problem med å stå frem. At han var veldig  god i dag har jo ingenting å si for at jeg syntes han stort sett har vært svak, lite synlig og veldig ufarlig til nå i srsongen. Syntes han var svak i første omgang i dag også. Men stor i andre og kroner innsatsen med en vidunderlig passning. Gøy!

Minner om at det var hans tredje assist i år. Så føler at jeg har belegg for mine meninger. Men fortsetter han som i andre omgang så skal jeg hylle han de to siste kampene hans i Leeds drakt  :D
« Siste redigering: Mai 11, 2019, 20:40:51 av eriksen55 »

TexasHenrik

Harrison er bare ikke god nok!

asbfjell

Sv: Pride Park, lørdag 11/5 2019, kl 18.15 på Viasport
« Svar #246 på: Mai 11, 2019, 20:45:11 »
Herregud for en omgang av Harrison.
Den assisten var jo Champions league klasse

Var ikke mye gode Derby. Synd vi ikke satt en til. Blir jo nye 90 minutt med hjertet i halsen.
Men vi virker veldig sterke idag!
Ber de som stadig slakter Harrison om å stå fram  ;)

Harrison har totalt sett vært en stor skuffelse for meg denne sesongen.

Men den målgivende pasningen han serverte idag var av høy klasse. Og det er jo nettopp mistanken om hvilket potensiale han har inne som gjør at frustrasjonen og skuffelsen blir så stor når han så sjelden har vist det frem i Leeds-drakt.

Dagens assist var tydeligvis en skikkelig sjøltillitboost for Harrison - han vokste virkelig utover i kampen. La oss inderlig håpe at han klarer å følge opp i sesongens to siste kamper.



janesoer

Taktisk nesten perfekt gjennomført av Leeds, utrolig artig.
Vi har spilt tre kamper mot Derby og vært klart best i alle tre.

Fantastisk av kommentatoren etter pause når han sa at ingen av lagene hadde hatt noe overtak i 1 omgang. He he, snakk om å være sveiseblind.

Jeg har også vært kritisk til Harrison, men i dag synes jeg han var god. Fantastisk pasning på goalen.
Den som overrasket meg enda mer, var Dallas, fyttirakern for en kamp han gjorde. Og så Shackleton da, snakk om bra innhopp.

Gleder meg til kampen på onsdag........................
 

Hallgeir *

Sv: Pride Park, lørdag 11/5 2019, kl 18.15 på Viasport
« Svar #248 på: Mai 11, 2019, 20:49:10 »
Herregud for en omgang av Harrison.
Den assisten var jo Champions league klasse

Var ikke mye gode Derby. Synd vi ikke satt en til. Blir jo nye 90 minutt med hjertet i halsen.
Men vi virker veldig sterke idag!
Ber de som stadig slakter Harrison om å stå fram  ;)

Harrison har totalt sett vært en stor skuffelse for meg denne sesongen.

Men den målgivende pasningen han serverte idag var av høy klasse. Og det er jo nettopp mistanken om hvilket potensiale han har inne som gjør at frustrasjonen og skuffelsen blir så stor når han så sjelden har vist det frem i Leeds-drakt.

Dagens assist var tydeligvis en skikkelig sjøltillitboost for Harrison - han vokste virkelig utover i kampen. La oss inderlig håpe at han klarer å følge opp i sesongens to siste kamper.

Du har klokketro på finale....  :)

Tipper Roofe starter i neste kamp også.
Super Leeds since 1968

lojosang

Herregud for en omgang av Harrison.
Den assisten var jo Champions league klasse

Var ikke mye gode Derby. Synd vi ikke satt en til. Blir jo nye 90 minutt med hjertet i halsen.
Men vi virker veldig sterke idag!
Ber de som stadig slakter Harrison om å stå fram  ;)
Jøsang stiller en mann alle. Dette var bra. Kjøp och kjøp. Hvis vi har nok etter å ha spart ukelønna til vinduet åpner. I dag var han god, også før målgivende.

Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk

- Leif Olav

Josch

Lampard har problemer med knekke koden taktisk mot Leeds. Det er veldig positivt for vår del.
Veldig spesielt at de ikke evner mer idag. Virket jo nesten paralyserte til tider.
Viktig at vi får et tidlig mål på Elland Road.

Straffespark, rødt kort eller noe annet rot så er vi på hodet og ræva ut selv om vi har utklasset de 3 ganger.

Men dette var veldig positivt :-)

Derby er ikke bedre. Mot WBA sist søndag gjorde de mye rart. Både Leeds og Derby leverte normalt idag. Da er Leeds best. Selvsagt spiller Bielsas klokskap inn mot alle lag.

Med en normal prestasjon av begge lag på ER så vinner Leeds den også.
Av de fire lag jeg så i dag så kan bare Villa tukte Leeds i finalen. Både Derby og WBA er for mye "hønsegård" i forsvar.

I dag så vi klar forskjell på lag nr 3 og nr 6 på tabellen. Leeds skal være bedre enn Derby, etter det som er vist tidligere i sesongen. Leeds leverte godt med tanke på alle forfallene
. Nærmere 2-0  enn 1-1.
« Siste redigering: Mai 11, 2019, 21:01:05 av Josch »

lojosang

Lampard har problemer med knekke koden taktisk mot Leeds. Det er veldig positivt for vår del.
Veldig spesielt at de ikke evner mer idag. Virket jo nesten paralyserte til tider.
Viktig at vi får et tidlig mål på Elland Road.

Straffespark, rødt kort eller noe annet rot så er vi på hodet og ræva ut selv om vi har utklasset de 3 ganger.

Men dette var veldig positivt :-)

Derby er ikke bedre. Mot WBA sist søndag gjorde de mye rart. Både Leeds og Derby leverte normalt idag. Da er Leeds best. Selvsagt spiller Bielsas klokskap inn mot alle lag.

Med en normal prestasjon av begge lag på ER så vinner Leeds den også.
Av de fire lag jeg så i dag så kan bare Villa tukte Leeds i finalen. Både Derby og WBA er for mye "hønsegård" i forsvar.

I dag så vi klar forskjell på lag nr 3 og nr 6 på tabellen. Leeds skal være bedre enn Derby, etter det som er vist tidligere i sesongen. Leeds leverte godt med tanke på alle forfallene
. Nærmere 2-0  enn 1-1.
Noen ganger er også du en klok, klok mann!

Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk

- Leif Olav

DOFFER

Job done

Var vel det PNE manageren sa etter 1-1 på Elland Road i play off i 2006 ::)
Viktig å ikke jinxe  ;)
We love you Leeds! Leeds! Leeds!

leedslife

Går vi nå til finalen og Pontus er frisk igjen er jeg faktisk usikker på hvem jeg ville brukt av han og Berardi.
Duellstyrken til Pontus er jo i en egen klasse, men synes Berardi er flinkere til å spille opp midtbanen.
Flink til å lese spillet også.

Pontus har jo x factor, men føler det noen ganger overskygger dårlig posisjonering og til dels svak i valgene med ball.

Idag var det jo en Berardi som leverte på lik linje md det han gjorde på beg av sesongen da Pontus var ute.
Vi var bunn solide defensivt og spilte vår beste fotball.

auren

Går vi nå til finalen og Pontus er frisk igjen er jeg faktisk usikker på hvem jeg ville brukt av han og Berardi.
Duellstyrken til Pontus er jo i en egen klasse, men synes Berardi er flinkere til å spille opp midtbanen.
Flink til å lese spillet også.

Pontus har jo x factor, men føler det noen ganger overskygger dårlig posisjonering og til dels svak i valgene med ball.

Idag var det jo en Berardi som leverte på lik linje md det han gjorde på beg av sesongen da Pontus var ute.
Vi var bunn solide defensivt og spilte vår beste fotball.

Har aldri helt forestått at flere mener Pontus er så dårlig med ball. Jeg synes han er veldig stødig og har god teknikk til å være midtstopper. Det er vel mer i posisjoneringen / valgene han gjør han er svakest. Duellstyrken er gull verdt i begge bokser. Men sånn som vi spilte i dag er det ikke rom for store endringer. Blir nok samme laget, så får Bamford og Shack og evt Roberts kjempe om den siste plassen. 

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

oddball

"Ber de som stadig slakter Harrison om å stå fram"
Har ingen problem med å stå fram som en klar kritiker av Harrison. Som vi sier nordpå, "Det hende at lynet slår ned i skjithuset". Det gjorde det idag. Men han har ikke vært god i denne sesongen.

Odbal
 

Kato

Fantastisk pasning av Harrison, som gjorde en god kamp. Shackleton kjempegod, Berardi det samme. Synes faktisk vi ser sterke ut. Derby knekte WBA forrige helg. I dag var de stort sett nest best i alt. Og tapte fortjent, ifølge Lampard. Vi spilte på oss selvtillit, har flere tilbake onsdag forhåpentligvis, og vi har ikke minst fått i gang Roofe igjen. God følelse.
« Siste redigering: Mai 11, 2019, 21:35:22 av Kato »
 

leedslife

"Ber de som stadig slakter Harrison om å stå fram"
Har ingen problem med å stå fram som en klar kritiker av Harrison. Som vi sier nordpå, "Det hende at lynet slår ned i skjithuset". Det gjorde det idag. Men han har ikke vært god i denne sesongen.

Odbal

 ;D ;D
1+

Eriksen55

Går vi nå til finalen og Pontus er frisk igjen er jeg faktisk usikker på hvem jeg ville brukt av han og Berardi.
Duellstyrken til Pontus er jo i en egen klasse, men synes Berardi er flinkere til å spille opp midtbanen.
Flink til å lese spillet også.

Pontus har jo x factor, men føler det noen ganger overskygger dårlig posisjonering og til dels svak i valgene med ball.

Idag var det jo en Berardi som leverte på lik linje md det han gjorde på beg av sesongen da Pontus var ute.
Vi var bunn solide defensivt og spilte vår beste fotball.

Jeg velger Berardi. Lett!

For all del. Pontus er også god. Men syntes Pontus sin duellstyrke i boksen er oppskrytt.Han har vært innvolvert i mange baklengs. Ruser, ute av posisjon, ballwatvhing og tapte dueller i feltet.
Tror nok mest at hans populæritet ikke handler direkte om kvalitene hans som stopper. Like mye hvordan han snakker, følelsene han viser, hva han sier og at han alltid er der og krangler og lager kål når det er bruduljer! Han er jo supporter selv. Står i Malmø klakken og skiker og hojer så fort han har sjansen!

Syntes han er litt høy på seg selv til tider!

Syntrs Dallas fortjener skryt. Mye skadet, men vært solid uansett hvor han har spilt.

Endelig fikk Shackleton vise seg frem. Tror ikke vi blir svekket med han.

Alle leverte greit. Solid lagseier. Men Pablo og Roofe bør ha noe å gå på. Vinne når Pablo er off er bra. Leverer han i resterende kamper rykker vi opp!

Usikker på h em som spiller spiss neste kamp. Tror  kanskje Bamford går rett inn på laget igjen. Han har litt mer i verktøykassa enn Roofe.

Blir nok litt mindre nervøsitet frem til onsdag enn det var mot kampen i dag. Dette skal ikke rotes bort! Har hotell og fly klart til Wembley. Opp til gutta og om jeg får billetter nå!!

Mitt tips: Leeds- WBA 27 mai!

« Siste redigering: Mai 11, 2019, 21:49:56 av eriksen55 »

lojosang

Job done

Var vel det PNE manageren sa etter 1-1 på Elland Road i play off i 2006 ::)
Viktig å ikke jinxe  ;)
Stemmer, ja. Det var Preston Job Done Davies jobba for da. Hadde fått for mag det var Derby.

Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk

- Leif Olav

Runar

Virker som det kan bli en skikkelig fotballspiller ut av Shackleton

Skjønner ikke helt hvorfor han ikke har fått mer spilletid.

Han har jo gjort det bra hver gang han har fått sjansen.

Helt sant. Usikker på hvor han er best - høyre back eller høyre ving evt nr 8 eller 10. Vil se Shack på vingen i neste kamp og Pablo som nr 10. Bamford som spiss.

Imponert over Dallas i dag. Harry Wilson var usynlig i en time. Men så var han plutselig hot i 10-15 min før han igjen ble usynlig.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er mulig at det er den beste kombinasjonen for laget, men det er ingen tvil han er best som indreløper. Har ikke spilt ving tidligere i år og gjør neppe det på onsdag.
 

berlin

Job done. God kamp av gutta, burde faktisk hatt ett mål til, men det er nå bare sånn vi er i år.
Sjakleton fantastisk etter min mening, og ser gjerne at han starter. Ønsker meg også Berardi som makker til Cooper.
Megaviktig skåring for Roofe, forvandlet fra " rusten" til "god gammel klasse" med den skåringen. Jeg er ikke i tvil om at Roofe starter hjemmekampen nå.

Så gjelder det bare å nullstille seg og kjøre kampen på ER. Regner med at Bielsa innprenter spillerne om vanlig kampplan med ca 2/3 ballinnehav, men hvorvidt spillerne "rygger litt" fordi vi leder 1-0 gjenstår å se. Det kan de ikke, for da blir det Derby-mål.
Vi bør jakte "2-0" skåringen, og ta det derfra.

GeirO

Sv: 1.Playoff-Kamp: vs Derby
« Svar #262 på: Mai 11, 2019, 22:17:24 »
Hvordan kan det ha seg at reserver og hakkekyllinger sto fram i dag (Dallas, Harrison, Shackleton, Berardi)?
De tok ansvar når stjernene ikke tok dette ansvaret (stjernene spilte ikke dårlig, kanskje bortsett fra Pablo).

Ã…rets psykologieksamen?

Tipper også Barca og Ajax hadde de samme følelsene som Leeds har i dag = livsfarlig.
MOT

Blank_File

Dritdeilig å se at vi leverer akkurat som vi håpet. Vi er tilbake der vi skal være og vi spiller ut de andre lagene som er interessert i å spille. Ã… vinne 1-0 tror jeg er fint, for da er det ingen fare for at man tar lett på hjemmekampen. Dette er langt fra over, men økte i alle fall håpet mitt en del.

Hallgeir *

Job done. God kamp av gutta, burde faktisk hatt ett mål til, men det er nå bare sånn vi er i år.
Sjakleton fantastisk etter min mening, og ser gjerne at han starter. Ønsker meg også Berardi som makker til Cooper.
Megaviktig skåring for Roofe, forvandlet fra " rusten" til "god gammel klasse" med den skåringen. Jeg er ikke i tvil om at Roofe starter hjemmekampen nå.

Så gjelder det bare å nullstille seg og kjøre kampen på ER. Regner med at Bielsa innprenter spillerne om vanlig kampplan med ca 2/3 ballinnehav, men hvorvidt spillerne "rygger litt" fordi vi leder 1-0 gjenstår å se. Det kan de ikke, for da blir det Derby-mål.
Vi bør jakte "2-0" skåringen, og ta det derfra.

Bielsa-ball er ikke å legge seg i forsvar for å trygge en ledelse på 1-0.

Vi kommer nok til å spille som vi gjør til vanlig, og får vi det første målet på ER er nok Derby ute av opprykkskampen. Tror jeg da.
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Lufcdata

Derby 0-1 Leeds BREAKDOWN:

Possession: 44%-56%
Shots: 7-12
On-Target: 0-3
Tackles won: 18-27
Ball recoveries: 35-56
Chances created: 5-9
Crosses: 12-25
Touches: 543-649
Take-one: 15-17
Pass Acc: 69%-74%
Successful Passes: 231-311
Successful Final Third Passes: 31-78

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: 1.Playoff-Kamp: vs Derby
« Svar #266 på: Mai 11, 2019, 22:29:49 »
Hvordan kan det ha seg at reserver og hakkekyllinger sto fram i dag (Dallas, Harrison, Shackleton, Berardi)?
De tok ansvar når stjernene ikke tok dette ansvaret (stjernene spilte ikke dårlig, kanskje bortsett fra Pablo).

Ã…rets psykologieksamen?

Tipper også Barca og Ajax hadde de samme følelsene som Leeds har i dag = livsfarlig.
Nå er vel ikke 1-0 noen overlegen og trygg ledelse. Tror Leeds kommer skjerpet til onsdagskampen, jeg. Men Derby må jo prestere. Må for all del ikke la de få sette tempoet i kampen fra start. Bielsa greier nok å motivere guttene.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

baste

Harrison god som spiss /nummer 10

Tenkte på akkurat det samme. Kommer mer til sin rett. Husker FourMack som sleit på høyre kant, scoret på bedtilling som midspiss.

Eriksen55

Sv: 1.Playoff-Kamp: vs Derby
« Svar #268 på: Mai 11, 2019, 22:37:11 »
Hvordan kan det ha seg at reserver og hakkekyllinger sto fram i dag (Dallas, Harrison, Shackleton, Berardi)?
De tok ansvar når stjernene ikke tok dette ansvaret (stjernene spilte ikke dårlig, kanskje bortsett fra Pablo).

Ã…rets psykologieksamen?

Tipper også Barca og Ajax hadde de samme følelsene som Leeds har i dag = livsfarlig.

Selv en blind høne kan.... neida.  :)

Aldri sett Shackleton fått pes. Tvert om. Berardi mest undervurdert i stallen. Dallas ikke levert på to år. Fortjent at det stilles spørsmål. I år solid. Harrison har stort sett gjemt seg og vært svak i hele år. Noen lysglimt. Solid i dag. Må jo være lov å være misfornøyd. Ihvertfall hvis man klarer å begrunne hvorfor.

Det er jo ikke slik at vi som har kritisert Harrison har feil fordi han var god i dag. Står fortsatt på at han er den mest usikre og mest ustabile spillern vi har. Vårt svakeste kort rett og slett!
Hovedgrunnen til at han spiller tror jeg først og fremst handler om null konkurranse!

Men gøy å se at han kan. Klarer han å holde dette nivået i restrerende kamper er det bra for oss. Håper uansett at han er ferdig i klubben 1 juni  :)

Kato

Synes dere har vært for hard med Harrison. Jobber hardt, har evnen til å utfordre, og har etter mitt syn vært bedre og mer involvert enn det mange her inne mener. Assisten i dag avgjør fotballkamper.