Skrevet av Emne: Sommervinduet 2019  (Lest 72902 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

RoarG

Sommervinduet 2019
« på: Mai 24, 2019, 20:58:34 »
Litt sent ute med denne tråden, ser jeg. Den forrige sommervindutråden ble startet så tidlig som februar '18. Mye kan tydeligvis skje denne sommeren. Blir Bielsa værende? Selger vi Pontus, Clarke og/eller Phillips? Noen går vel? Vi håper jo på at det blir fringe-spillerne som går (det gjør de nok). Noen rykter om spillere inn er det allerede. Først og fremst Harrison og Lowe. Personlig håper jeg at særlig innkjøpene er ferdige før preseason tar til, men da er jeg optimist. Avganger bør også skje tidlig. Vil unngå et nytt Vieira-sjokk denne sommeren. Og så håper jeg på en litt større stall enn den vi så i fjor. Men Bielsa leser neppe denne tråden, så...
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #1 på: Mai 24, 2019, 21:04:18 »
Du er ikke sent ute med noe som helst, alt dette blir jo diskutert i ulike tråder!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #2 på: Mai 24, 2019, 21:10:51 »
Du er ikke sent ute med noe som helst, alt dette blir jo diskutert i ulike tråder!
Egen vindu-tråd må man ha, men det er mange overlappende diskusjoner, ja.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #3 på: Mai 24, 2019, 21:43:17 »
Du er ikke sent ute med noe som helst, alt dette blir jo diskutert i ulike tråder!
Egen vindu-tråd må man ha, men det er mange overlappende diskusjoner, ja.

Det har blitt opprettet mange unødvendige tråder. Dette er ikke en av dem.

Kjør på!
Super Leeds since 1968

baste

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #4 på: Mai 24, 2019, 23:11:43 »
Ser Bielsa vil ha med Harrison videre, tror han kan være veldig go i 10 rollen. Roberts kan sikkert klare seg på ving, syns han er bedre med ball, og mer målfarlig. Harrison mer slepen som ballfordeler.

Uansett...spennende 2019- 20 sesong foran oss.

MOT

DenHviteYeboah

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #5 på: Mai 24, 2019, 23:25:39 »
Jeg forventer som vanlig kun rask og middelmådigheter ;)

stian

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #6 på: Mai 25, 2019, 00:13:25 »
Jeg forventer som vanlig kun rask og middelmådigheter ;)

The key to happiness? Low expectstions.

DenHviteYeboah

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #7 på: Mai 25, 2019, 09:05:17 »
Jeg forventer som vanlig kun rask og middelmådigheter ;)

The key to happiness? Low expectstions.
Basert på kjipe eiere siden 2004....

Leedsfan

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #8 på: Mai 25, 2019, 11:08:10 »
Jeg forventer som vanlig kun rask og middelmådigheter ;)

Totalt sett en meget positiv sesong. Hadde vi startet som vi avsluttet og avsluttet som vi startet så hadde alle vært i fyr og flamme nå!

Halvfullt og Halvtomt!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #9 på: Mai 25, 2019, 11:09:44 »
Jeg forventer som vanlig kun rask og middelmådigheter ;)

Totalt sett en meget positiv sesong. Hadde vi startet som vi avsluttet og avsluttet som vi startet så hadde alle vært i fyr og flamme nå!

Halvfullt og Halvtomt!
Absolutt. Og ingen hadde brydd seg om transferlogistikken.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #10 på: Mai 26, 2019, 15:46:12 »
Prøver Leeds å prise Clarke ut av vinduet? £20 mill virker noe drøyt priset.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-7072215/Tottenham-told-pay-20million-Leeds-prospect-Jack-Clarke.html
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #11 på: Mai 26, 2019, 16:11:37 »
Prøver Leeds å prise Clarke ut av vinduet? £20 mill virker noe drøyt priset.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-7072215/Tottenham-told-pay-20million-Leeds-prospect-Jack-Clarke.html

Vi MÃ… vel kanskje ikke selge, og dette er riktig taktikk for å drive opp prisen. Tipper vi selger på 15 millioner pund. Aston Villa gjorde rett i å ikke selge Grealish til Spurs forrige sommer. Mannen er nok hovedårsaken til at dem er i play off finalen i morgen, etter gode prestasjoner i løpet av vårsesongen. Men Clarke er jo ikke i nærheten å være like god som Grealish, og han er ikke langt på nær så viktig for laget sitt.

Jeg vil være svært godt tilfreds om vi får 10-15 millioner for Clarke og får ha han på lån kommende sesong.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #12 på: Mai 26, 2019, 17:04:06 »
 20 mill og avtale om sesonglån, så snakker vi.  ;)
Jon R.

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #14 på: Mai 27, 2019, 13:54:59 »
Pawel Cibicki could be set for a permanent move to Elfsborg as Leeds United attempt to ship surplus players off the books at Elland Road.

Elfsborg are interested in taking Cibicki on a permanent basis after signing him from Leeds on loan for the start of the Swedish season, which began at the end of March.

Cibicki has scored four times in 11 league appearances in Sweden and is on the list of players who United intend to remove from their wage bill before the start of the next English term.

Leeds handed a four-year contract to Cibicki when he signed from Malmo in 2017 but he has been surplus to requirements for almost 18 months.

Elfsborg director Stefan Andreasen confirmed to Swedish media that he wanted to strike a deal to secure the forward full-time, saying: “There were three parties who found a good solution last time and we will see if there is a possibility once again. It’s clear that we would like to see Pawel remain in Elfsborg.”

Cibicki was part of the raft of signings made by Leeds in Andrea Radrizzani’s first transfer window as owner but many of those players are no longer part of the plans at Elland Road and United will attempt to free up money by moving them on.

Turkish club Trabzonspor plan to keep Caleb Ekuban after his successful year-long loan with and despite failing to convince Getafe to buy him for £6m, midfielder Samuel Saiz is understood to have attracted at least one approach from another Spanish top-flight team.

Laurens De Bock, Eunan O’Kane and Tom Pearce, who all spent time away from Elland Road on loan this season, are others who Leeds will listen to offers for.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-latest/elfsborg-look-for-permanent-pawel-cibicki-deal-as-leeds-united-attempt-to-shift-surplus-players-1-9790435


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

B_Ød

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #15 på: Mai 27, 2019, 14:19:15 »
Prøver Leeds å prise Clarke ut av vinduet? £20 mill virker noe drøyt priset.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-7072215/Tottenham-told-pay-20million-Leeds-prospect-Jack-Clarke.html

Vi MÃ… vel kanskje ikke selge, og dette er riktig taktikk for å drive opp prisen. Tipper vi selger på 15 millioner pund. Aston Villa gjorde rett i å ikke selge Grealish til Spurs forrige sommer. Mannen er nok hovedårsaken til at dem er i play off finalen i morgen, etter gode prestasjoner i løpet av vårsesongen. Men Clarke er jo ikke i nærheten å være like god som Grealish, og han er ikke langt på nær så viktig for laget sitt.

Jeg vil være svært godt tilfreds om vi får 10-15 millioner for Clarke og får ha han på lån kommende sesong.

auren

...å ikke i nærheten av like usympatisk!
Ups & Ups!!

RoarG

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #16 på: Mai 28, 2019, 22:23:50 »
Leeds må nok slanke stallen litt i sommer. Tom Pearce er kandidat til å forlate Elland Road. Ble aldri noen hit i nynedrykkete Scunthorpe. Langt ned på listen over venstrebacker.

https://footballleagueworld.co.uk/i-feel-quite-sorry-for-him-leeds-open-to-offers-for-bielsa-outcast-opinion/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #17 på: Mai 29, 2019, 00:26:24 »
K: Kiko, BPF, Huffer

HB: Ayling (ms), Berardi (ms,vb)

MS: Mings, Pontus

MS: Cooper, Strujik

VB: Douglas, Dallas (hb,hv,vv)

4'er: Phillips (ms,8'er), Forshaw (8'er)

HV: Pablo (vv,10'er), Watkins (vv) Clarke (vv)

10'er: Dack (8'er) Roberts (hv,vv,s) Bogusz

8'er: Klich (4'er,10'er),Shackleton (hb,hv,10'er)Gotts(hb,hv,10'er)

VV: Benhrama (hv,10'er) Alioski (vb,hv) Wilks(hv, s)

SP: Bamford, Roofe, Grot (vv,hv) Edmundson

+ Halme, Davis, Odour, Kun, Stevens, Hosanna, Nicell, Mcalamont, Kennah, Casey,

Hva skjer med? = O'Connor, Shaughnessy, Ideguchi, Pearce, Kitching, Dalby, Rey og Diaz

Ferdige i klubben?  Coyle, Denton, Cibikci, Bouy, Sacko, De Bock, Anita, Machuda, O'Kane.

Selges: Ekuban 2 mill, Saiz 1-3 mill

Rykter: Clarke - Klarer man å få 18-20 mill for +tilbakelån for Clarke så blir det vanskelig å si nei. Legges de penga i transferpotten så bør det være mulighetet.

Kiko - Hjem til Spania

Andre salgbare som gir ok og bra inntekt: Pontus, Roofe, Phillips. Av dem MÃ… Phillips beholdes!

Kjøp/lån - Mine ønsker

Ny Stopper: Tyrone Mings, Bournemouth
Ny10'er: Bradley Dack, Blackburn
Ny H og V Ving: Oliver George Arthur Watkins, Brentford
Ny V og H ving: Said Benhrama, Brentford

Den offensive trioen stod bak 35 mål og 27 assist  forrige sesong ( Dack 15 m og 7 a) Watkins 10 m og 6 a) Benhrama (10 m og 14 a - mest i CC)


RoarG

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #18 på: Mai 29, 2019, 07:24:14 »
K: Kiko, BPF, Huffer

HB: Ayling (ms), Berardi (ms,vb)

MS: Mings, Pontus

MS: Cooper, Strujik

VB: Douglas, Dallas (hb,hv,vv)

4'er: Phillips (ms,8'er), Forshaw (8'er)

HV: Pablo (vv,10'er), Watkins (vv) Clarke (vv)

10'er: Dack (8'er) Roberts (hv,vv,s) Bogusz

8'er: Klich (4'er,10'er),Shackleton (hb,hv,10'er)Gotts(hb,hv,10'er)

VV: Benhrama (hv,10'er) Alioski (vb,hv) Wilks(hv, s)

SP: Bamford, Roofe, Grot (vv,hv) Edmundson

+ Halme, Davis, Odour, Kun, Stevens, Hosanna, Nicell, Mcalamont, Kennah, Casey,

Hva skjer med? = O'Connor, Shaughnessy, Ideguchi, Pearce, Kitching, Dalby, Rey og Diaz

Ferdige i klubben?  Coyle, Denton, Cibikci, Bouy, Sacko, De Bock, Anita, Machuda, O'Kane.

Selges: Ekuban 2 mill, Saiz 1-3 mill

Rykter: Clarke - Klarer man å få 18-20 mill for +tilbakelån for Clarke så blir det vanskelig å si nei. Legges de penga i transferpotten så bør det være mulighetet.

Kiko - Hjem til Spania

Andre salgbare som gir ok og bra inntekt: Pontus, Roofe, Phillips. Av dem MÃ… Phillips beholdes!

Kjøp/lån - Mine ønsker

Ny Stopper: Tyrone Mings, Bournemouth
Ny10'er: Bradley Dack, Blackburn
Ny H og V Ving: Oliver George Arthur Watkins, Brentford
Ny V og H ving: Said Benhrama, Brentford

Den offensive trioen stod bak 35 mål og 27 assist  forrige sesong ( Dack 15 m og 7 a) Watkins 10 m og 6 a) Benhrama (10 m og 14 a - mest i CC)
Grei oversikt, men du glemte Saiz (tilbake til Spania) og Ekuban (selges til Tyrkia). Kiko drar nok tilbake. Så, kjøpes ny keeper? Hvis BPF beholdes som 1.keeper, hvem rykker opp som 3.keeper? Miazek?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #19 på: Mai 29, 2019, 07:32:01 »
Ikke akkurat 18 + 4 dette!  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #20 på: Mai 29, 2019, 08:49:48 »
Vi trenger en spiss som Jack Marriott.  Makan til arbeidsjern ser man sjelden- ref PO finalen...og innhoppet mot oss i semin..
Tvilsom om Bamford kan spille på den måten, Roofe evner - men trenger cover..

Kan dette være ett alternativ kanskje:
https://www.footballinsider247.com/revealed-leeds-plot-swoop-to-sign-newly-available-southampton-23-yr-old/
 

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020


Blank_File

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #23 på: Mai 29, 2019, 10:50:29 »
Kiko ut, McCarthy inn?

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/championship-rumours-leeds-united-target-england-goalkeeper-john-terry-speaks-out-on-future-swansea-city-play-hardball-with-man-utd-over-starlet-1-9793093

Alex McCarthy er opprykksmateriale
Men har han det som skal til med beina? Det er jo nokså åpenbart at Bielsa velger de som er gode med beina først. Alt annet er underordnet. Jeg tror knapt jeg har sett McCarthy i aksjon, men bare sjekket litt i databasen til FIFA og FM og det ser jo ikke ut som en spillende keeper om det er noe å gå etter.

RoarG

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #24 på: Mai 29, 2019, 11:53:29 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #25 på: Mai 29, 2019, 11:54:56 »
Ikke akkurat 18 + 4 dette!  ;D

21 + 8. Eneste under 23 blant de 21 er Shack og Roberts.  ;D

Har lest at Bielsa var inneforstått med at det ble litt tynt og at det måtte justeres. Tror jeg har det fra en Hay tweet.

« Siste redigering: Mai 29, 2019, 12:01:18 av eriksen55 »

Eriksen55

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #26 på: Mai 29, 2019, 11:55:44 »
K: Kiko, BPF, Huffer

HB: Ayling (ms), Berardi (ms,vb)

MS: Mings, Pontus

MS: Cooper, Strujik

VB: Douglas, Dallas (hb,hv,vv)

4'er: Phillips (ms,8'er), Forshaw (8'er)

HV: Pablo (vv,10'er), Watkins (vv) Clarke (vv)

10'er: Dack (8'er) Roberts (hv,vv,s) Bogusz

8'er: Klich (4'er,10'er),Shackleton (hb,hv,10'er)Gotts(hb,hv,10'er)

VV: Benhrama (hv,10'er) Alioski (vb,hv) Wilks(hv, s)

SP: Bamford, Roofe, Grot (vv,hv) Edmundson

+ Halme, Davis, Odour, Kun, Stevens, Hosanna, Nicell, Mcalamont, Kennah, Casey,

Hva skjer med? = O'Connor, Shaughnessy, Ideguchi, Pearce, Kitching, Dalby, Rey og Diaz

Ferdige i klubben?  Coyle, Denton, Cibikci, Bouy, Sacko, De Bock, Anita, Machuda, O'Kane.

Selges: Ekuban 2 mill, Saiz 1-3 mill

Rykter: Clarke - Klarer man å få 18-20 mill for +tilbakelån for Clarke så blir det vanskelig å si nei. Legges de penga i transferpotten så bør det være mulighetet.

Kiko - Hjem til Spania

Andre salgbare som gir ok og bra inntekt: Pontus, Roofe, Phillips. Av dem MÃ… Phillips beholdes!

Kjøp/lån - Mine ønsker

Ny Stopper: Tyrone Mings, Bournemouth
Ny10'er: Bradley Dack, Blackburn
Ny H og V Ving: Oliver George Arthur Watkins, Brentford
Ny V og H ving: Said Benhrama, Brentford

Den offensive trioen stod bak 35 mål og 27 assist  forrige sesong ( Dack 15 m og 7 a) Watkins 10 m og 6 a) Benhrama (10 m og 14 a - mest i CC)
Grei oversikt, men du glemte Saiz (tilbake til Spania) og Ekuban (selges til Tyrkia). Kiko drar nok tilbake. Så, kjøpes ny keeper? Hvis BPF beholdes som 1.keeper, hvem rykker opp som 3.keeper? Miazek?

Nope. Dem ligger inne som selges :)

Hallgeir *

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #27 på: Mai 29, 2019, 18:00:30 »
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #28 på: Mai 29, 2019, 18:30:44 »
Barcelonas Rafa Mujica på vei til Leeds?

https://the72.co.uk/132909/leeds-united-fans-spying-again-orta-spotted-with-mystery-player-at-elland-road/

Han har vært et rykte lenge nå.

Må vel være til u 23?

7 mål på 33 kamper på nivå 3 i Spania.

auren

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #29 på: Mai 29, 2019, 18:45:58 »
Barcelonas Rafa Mujica på vei til Leeds?

https://the72.co.uk/132909/leeds-united-fans-spying-again-orta-spotted-with-mystery-player-at-elland-road/

Han har vært et rykte lenge nå.

Må vel være til u 23?

7 mål på 33 kamper på nivå 3 i Spania.

Enig. Skal det kjøpes inn enda en spiss, så må det være en som kan gå rett inn på laget og forsterke det.

Blir en lang sommer med masse spekulasjoner både den ene og andre veien.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.