Skrevet av Emne: Ex-spiller: Helder Costa  (Lest 33814 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Ex-spiller: Helder Costa
« på: Juli 03, 2019, 13:59:54 »
« Siste redigering: Oktober 06, 2023, 15:59:36 av Hallgeir * »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Ny spiller: Helder Costa
« Svar #1 på: Juli 03, 2019, 14:01:13 »
 ;D ;D ;D ;D ;D ( I mangel av en siklende emoji).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Ny spiller: Helder Costa
« Svar #2 på: Juli 03, 2019, 14:01:21 »
Wolves forward joins Leeds.
Helder Costa has today joined Leeds United from Wolverhampton Wanderers on an initial one year loan deal, which will become a permanent transfer next summer for an undisclosed fee.

The 25-year-old has agreed a four year contract with the Whites, which will run until the summer of 2024.

The Portuguese international began his career at Benfica before having loan spells at Deportivo La Coruna and AS Monaco, ahead of joining Wolves in 2016, initially on a temporary basis.

After a successful period at Molineux during the 2016/17 campaign where he was named Player of the Season, Wolves signed him permanently for a then club record transfer fee.

Costa went on to play a key part in the team that won the 2017/18 Sky Bet Championship and last term made 30 appearances in all competitions as Wolves finished seventh in the Premier League.

A tricky winger who can also play as a centre forward, Costa made his international debut for Portugal last year, scoring the opening goal in a 3-1 win against Scotland at Hampden Park.

He will wear the number 17 shirt for Whites and becomes Leeds’ fourth signing of the summer transfer window following the arrivals of Jack Harrison, Ben White and Liam McCarron earlier this week.



auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sv: Ny spiller: Helder Costa
« Svar #3 på: Juli 03, 2019, 14:02:57 »
bra signering og en spillertype vi har manglet en stund

auren

Sv: Ny spiller: Helder Costa
« Svar #4 på: Juli 03, 2019, 14:03:27 »
Han signeres altså neste sommer uavhengig om vi rykker opp eller ikke. Det kan jeg like.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: Ny spiller: Helder Costa
« Svar #5 på: Juli 03, 2019, 14:04:04 »
Nå begynner det å smake fugl.  :D

Skal være "ny lånespiller" forøvrig.  ;)
Jon R.

RoarG

Sv: Ny spiller: Helder Costa
« Svar #6 på: Juli 03, 2019, 14:04:58 »
Han signeres altså neste sommer uavhengig om vi rykker opp eller ikke. Det kan jeg like.

auren
Viser ambisjoner med denne signeringen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Sv: Ny spiller: Helder Costa
« Svar #7 på: Juli 03, 2019, 14:05:57 »
 Det er bra, da har vi konkurranse på kantene, inkludert Clarke. Ser ut som om vi har signert på at vi må kjøpe han neste sommer. Må være noe med regnskapsregler at vi ikke kjøper han nå.
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Helder Costa
« Svar #8 på: Juli 03, 2019, 14:12:26 »
Drakt nummer 17 - Hei Cellino :D

 
matt
@MattCording

Costa wearing 17. That shirt number officially out of retirement.

Love it. f**k off Cellino. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Helder Costa
« Svar #9 på: Juli 03, 2019, 14:14:56 »
£15m visstnok

 
Beren Cross
@BerenCross

The major news of the summer for #lufc. Helder Costa is a done deal. One-season loan and then a permanent four-year contract. Fee approaching £15m all in. https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/helder-costa-leeds-united-transfer-16524674 …

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #10 på: Juli 03, 2019, 14:22:52 »
Spennende dette. Regner med dette er Bielsas verk.
Mer tvilsom til White som må være Ortas verk.
Godt alle kom inn før treningskampene starter for fullt

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #11 på: Juli 03, 2019, 14:26:57 »
Spennende dette. Regner med dette er Bielsas verk.
Mer tvilsom til White som må være Ortas verk.
Godt alle kom inn før treningskampene starter for fullt
;D
Jon R.

Bjorn

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #12 på: Juli 03, 2019, 14:30:34 »
Spennende dette. Regner med dette er Bielsas verk.
Mer tvilsom til White som må være Ortas verk.
Godt alle kom inn før treningskampene starter for fullt

Thihi..  :P Tenker det må taes en evaluering på slutten av sesongen av hvem sine verk de er. Uansett får vi håpe for deres del at de er Guds verk ...  ::)
Marching On! 4276

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #13 på: Juli 03, 2019, 14:53:50 »
Spennende dette. Regner med dette er Bielsas verk.
Mer tvilsom til White som må være Ortas verk.
Godt alle kom inn før treningskampene starter for fullt

Thihi..  :P Tenker det må taes en evaluering på slutten av sesongen av hvem sine verk de er. Uansett får vi håpe for deres del at de er Guds verk ...  ::)
Vi må ta en avstemning på forumet på alle spillere som er innhentet siden juni 2018 og hvilke som er Ortas verk og hvilke som er Bilesas. Jeg har en på forhånd sterk mistanke om hvilke spillere som havner i hvilken kategori.  :D
Jon R.

Josch

Sv: Ny spiller: Helder Costa
« Svar #14 på: Juli 03, 2019, 15:18:26 »
Det er bra, da har vi konkurranse på kantene, inkludert Clarke. Ser ut som om vi har signert på at vi må kjøpe han neste sommer. Må være noe med regnskapsregler at vi ikke kjøper han nå.

Kjøpet kommer nok ca 1. Juli 2020. Dvs kjøpet føres på 2020/21-sesongen.

Da kan vi fort ha nye eiere siden det forhandles akkurat nå.
Nå er vi bundet til å kjøpe Costa og da må noen ha ment at vi har råd til det i 2020. Enten med nye eiere eller vi har rykket opp til større budsjett, slik jeg ser det.

peacock

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #15 på: Juli 03, 2019, 15:19:45 »
I min naivitet, så lurer jeg....
Hvorfor skal spilleren lånes i en sesong, dersom det er gjort en avtale om permanent overgang neste sesong?

RoarG

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #16 på: Juli 03, 2019, 15:21:56 »
I min naivitet, så lurer jeg....
Hvorfor skal spilleren lånes i en sesong, dersom det er gjort en avtale om permanent overgang neste sesong?
Sikkert regnskapstekniske årsaker til det.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Annesj

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #17 på: Juli 03, 2019, 15:23:35 »
Spennende dette. Regner med dette er Bielsas verk.
Mer tvilsom til White som må være Ortas verk.
Godt alle kom inn før treningskampene starter for fullt

Thihi..  :P Tenker det må taes en evaluering på slutten av sesongen av hvem sine verk de er. Uansett får vi håpe for deres del at de er Guds verk ...  ::)
Vi må ta en avstemning på forumet på alle spillere som er innhentet siden juni 2018 og hvilke som er Ortas verk og hvilke som er Bilesas. Jeg har en på forhånd sterk mistanke om hvilke spillere som havner i hvilken kategori.  :D

Det åpenbare er jo at de som er gode er Bielsas å de som stinker er Ortas  ;)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #18 på: Juli 03, 2019, 15:33:56 »
I min naivitet, så lurer jeg....
Hvorfor skal spilleren lånes i en sesong, dersom det er gjort en avtale om permanent overgang neste sesong?
Derfor Clarke salget inngikk i dette regnskapsåret, og ikke det forrige?  ::)
Jon R.

Runar

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #19 på: Juli 03, 2019, 15:55:16 »
I min naivitet, så lurer jeg....
Hvorfor skal spilleren lånes i en sesong, dersom det er gjort en avtale om permanent overgang neste sesong?
Derfor Clarke salget inngikk i dette regnskapsåret, og ikke det forrige?  ::)

Siden det er rullerende tre år, så kanskje det har noe med hvilket år som går ut "når" uten at jeg helt husker hvilke tall som gjelder for de siste årene.
 

asbfjell

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #20 på: Juli 03, 2019, 15:57:27 »
Spennende dette. Regner med dette er Bielsas verk.
Mer tvilsom til White som må være Ortas verk.
Godt alle kom inn før treningskampene starter for fullt

Thihi..  :P Tenker det må taes en evaluering på slutten av sesongen av hvem sine verk de er. Uansett får vi håpe for deres del at de er Guds verk ...  ::)
Vi må ta en avstemning på forumet på alle spillere som er innhentet siden juni 2018 og hvilke som er Ortas verk og hvilke som er Bilesas. Jeg har en på forhånd sterk mistanke om hvilke spillere som havner i hvilken kategori.  :D

Det åpenbare er jo at de som er gode er Bielsas å de som stinker er Ortas  ;)

Slapp av folkens, Orta skal også få sin del æren for at Costa er på plass.

Bielsa forteller hvem han vil ha, Radrizzani bestemmer om vi (han!) har råd – og Orta er sentral når det skal forhandles frem en avtale. Teamwork, altså.
Sånn vil det være med alle spilleroverganger så lenge Bielsa er vår Head Coach. Og derfor har jeg heller ikke gitt Orta skylda for at Casilla etter hvert fremsto mer som en klovn enn en keeper. Den fadesen får Bielsa ta på sin kappe.

Helder Costa er jo en velkjent spiller, så det var ikke behov for rare speidingen i hans tilfelle.
Annerledes med Ben White. Går ut fra at han ble fanget opp av det speidernettverket som ble bygget opp av Orta – og som deretter er blitt videreutviklet og forsterket av Bielsas egen stab av speidere/analytikere. Og til slutt er det altså Bielsa sjøl som har gitt grønt lys.

Legger ved en link til et interessant intervju som ble gjort sist sesong med Kieran Scott, Head of Recruitment i Norwich. Her forteller han bl.a. om hvordan de sikret seg Emi Buendia – en spiller vi kunne fått servert på et sølvfat, men som klubben ikke fant gode nok grunner til å legge inn en bestilling på. Kjempetabbe!
I utgangspunktet er det (naturlig nok) flere likheter med tanke på hvordan i de to klubbene jobber i forbindelse med rekruttering av nye spillere. Forskjellen dreier seg i all hovedsak om at Norwich har truffet mye bedre når det gjelder kvalitet. Noen i Norwich har altså vært flinkere i jobben sin enn noen i tilsvarende jobb i Leeds.

https://www.canaries.co.uk/News/2018/december/kieran-scott-interview/

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Helder Costa
« Svar #21 på: Juli 03, 2019, 16:02:06 »
Det er bra, da har vi konkurranse på kantene, inkludert Clarke. Ser ut som om vi har signert på at vi må kjøpe han neste sommer. Må være noe med regnskapsregler at vi ikke kjøper han nå.

Kjøpet kommer nok ca 1. Juli 2020. Dvs kjøpet føres på 2020/21-sesongen.

Da kan vi fort ha nye eiere siden det forhandles akkurat nå.
Nå er vi bundet til å kjøpe Costa og da må noen ha ment at vi har råd til det i 2020. Enten med nye eiere eller vi har rykket opp til større budsjett, slik jeg ser det.

Hva om vi ligger på 13.plass ved juletider og har garanti på at vi IKKE rykker opp? Samtidig vet vi at vi må ut med £ 15 millioner for en Costa som kan være helt ute av form!

Jeg bare spør!  ;D

#lukterhodeløssatsning
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #22 på: Juli 03, 2019, 16:04:21 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Forever Whites

Sv: Ny spiller: Helder Costa
« Svar #23 på: Juli 03, 2019, 16:10:12 »
Det er bra, da har vi konkurranse på kantene, inkludert Clarke. Ser ut som om vi har signert på at vi må kjøpe han neste sommer. Må være noe med regnskapsregler at vi ikke kjøper han nå.

Kjøpet kommer nok ca 1. Juli 2020. Dvs kjøpet føres på 2020/21-sesongen.

Da kan vi fort ha nye eiere siden det forhandles akkurat nå.
Nå er vi bundet til å kjøpe Costa og da må noen ha ment at vi har råd til det i 2020. Enten med nye eiere eller vi har rykket opp til større budsjett, slik jeg ser det.

Hva om vi ligger på 13.plass ved juletider og har garanti på at vi IKKE rykker opp? Samtidig vet vi at vi må ut med £ 15 millioner for en Costa som kan være helt ute av form!

Jeg bare spør!  ;D

#lukterhodeløssatsning

Kanskje det er andre på vei ut som vi ikke vet ennå som i såfall vil dekke inn den hodeløse satsningen? ;)
Medlem 94237

Josch

Sv: Ny spiller: Helder Costa
« Svar #24 på: Juli 03, 2019, 17:01:54 »
Det er bra, da har vi konkurranse på kantene, inkludert Clarke. Ser ut som om vi har signert på at vi må kjøpe han neste sommer. Må være noe med regnskapsregler at vi ikke kjøper han nå.

Kjøpet kommer nok ca 1. Juli 2020. Dvs kjøpet føres på 2020/21-sesongen.

Da kan vi fort ha nye eiere siden det forhandles akkurat nå.
Nå er vi bundet til å kjøpe Costa og da må noen ha ment at vi har råd til det i 2020. Enten med nye eiere eller vi har rykket opp til større budsjett, slik jeg ser det.

Hva om vi ligger på 13.plass ved juletider og har garanti på at vi IKKE rykker opp? Samtidig vet vi at vi må ut med £ 15 millioner for en Costa som kan være helt ute av form!

Jeg bare spør!  ;D

#lukterhodeløssatsning

Kanskje det er andre på vei ut som vi ikke vet ennå som i såfall vil dekke inn den hodeløse satsningen? ;)

I teorien går det an å leie ut Costa eller selge ham rett etter at kjøpet er gjort. Han kan kjøpes i juli og selges i august. Jeg tror man har tenkt på denne risikoen. Jeg tror mest på nye eiere neste sommer. QSI kjøper Leeds og har råd til Costa pluss at de har noen dirty tricks vedrørende FFP. ;)

RoarG

Sv: Ny spiller: Helder Costa
« Svar #25 på: Juli 03, 2019, 18:45:46 »
Det er bra, da har vi konkurranse på kantene, inkludert Clarke. Ser ut som om vi har signert på at vi må kjøpe han neste sommer. Må være noe med regnskapsregler at vi ikke kjøper han nå.

Kjøpet kommer nok ca 1. Juli 2020. Dvs kjøpet føres på 2020/21-sesongen.

Da kan vi fort ha nye eiere siden det forhandles akkurat nå.
Nå er vi bundet til å kjøpe Costa og da må noen ha ment at vi har råd til det i 2020. Enten med nye eiere eller vi har rykket opp til større budsjett, slik jeg ser det.

Hva om vi ligger på 13.plass ved juletider og har garanti på at vi IKKE rykker opp? Samtidig vet vi at vi må ut med £ 15 millioner for en Costa som kan være helt ute av form!

Jeg bare spør!  ;D

#lukterhodeløssatsning

Kanskje det er andre på vei ut som vi ikke vet ennå som i såfall vil dekke inn den hodeløse satsningen? ;)
Ikke jinxe nå. For: Phillips-ryktene vil ikke dø. Og erstatteren kan allerede være på vei inn.

https://www.hitc.com/en-gb/2019/07/03/reports-continue-to-link-leeds-kalvin-phillips-with-aston-villa/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #26 på: Juli 03, 2019, 20:11:13 »
Helder Costa's message on keeping the same Leeds United squad together for promotion push - Leeds Live

Leeds United fans will still be pinching themselves after the club announced the signing of Wolverhampton Wanderers winger Helder Costa.

The talented Portuguese playmaker has joined the Whites on an initial season-long loan, which will become permanent next summer, regardless of their promotion bid.

With an all-in fee of around £15m, Costa is one of the biggest pieces of business the club have done since their relegation from the Premier League, over 15 years ago.

After signing on the dotted line, the Marcelo Bielsa’s new acquisition was quick to reveal why he made the move to West Yorkshire.

He joins former team-mate Barry Douglas at Elland Road, who made the same move from Wolves last summer.

“It feels great to sign for Leeds United,” said Costa, speaking to the club’s website.

“I’ve spoken a lot to Barry Douglas and he told me how big the club is and how amazing the fans are, so it wasn’t a tough decision to come here and I’m very happy to be here.

“It’s good to know Barry, he can show me everything about how Leeds works and I’m really looking forward to start training with my new team-mates.

“I’ve heard a lot about the gaffer, he is a great manager and I know at the end of this year I will be a better player than I am today and I’m really looking forward to working with him.

Barry Douglas and Helder Costa chat at Leeds United's Thorp Arch training ground. Costa's transfer was announced on July 3, 2019.(Image: Leeds United)
“I can’t wait to play at Elland Road soon, it is a big stadium and I’m sure the atmosphere will be great and I am ready for the challenge.

“I’m fast and I like to dribble, I would like to show good football in this stadium which is my aim and of course to help Leeds to the Premier League.

“It’s almost the same squad as last season here, the quality is there and hopefully we can push even further and get promoted this year.”

Costa becomes the club’s fifth signing of the week, following the arrivals of Jack Harrison, Ben White, Jack Clarke and Liam McCarron.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #27 på: Juli 03, 2019, 20:28:06 »
Helder Costa sets sights on Leeds United's Premier League ambition following Barry Douglas influence

Joe UrquhartPublished: 14:25



Leeds United's Barry Douglas (L) and Helder Costa (R).

Updated: 16:49 Wednesday 03 July 2019

Helder Costa has set his sights on helping Leeds United reach the Premier League with Marcelo Bielsa this season following his move from Wolves.


Costa became United's fourth summer signing on Wednesday afternoon following his arrival at Elland Road on an initial one-year loan deal.

The winger will make the switch permanent next summer for an undisclosed fee, having already agreed a four-year contract with the Whites until 2024.

Costa boasts a wealth of experience at Championship level having helped Wanderers to the division title during the 2017/18 campaign.

The Portuguese winger also made 30 appearances in England's top flight last term, and is aiming to make a swift return under Bielsa's guidance this season.

“I’ve heard a lot about the gaffer," Costa said, "he is a great manager and I know at the end of this year I will be a better player than I am today.

"I’m really looking forward to working with him.

“I can’t wait to play at Elland Road, it is a big stadium and I’m sure the atmosphere will be great. I am ready for the challenge.

“I’m fast and I like to dribble, I would like to show good football in this stadium which is my aim and of course I want to help Leeds to the Premier League.

“It’s almost the same squad as last season here, the quality is there and hopefully we can push even further and get promoted this year.”

Costa will also link back up with former Wolves left-back Barry Douglas who joined United last summer in a deal worth £3million.

The pair proved a formidable partnership at Molineux on the left flank, and the 25-year-old admitted he sought his advice before taking the decision to come to West Yorkshire.


“I’ve spoken a lot to Barry Douglas," he revealed, "he told me how big the club is and how amazing the fans are, so it wasn’t a tough decision to come here.

"I’m very happy to be here. It’s good to know Barry, he can show me everything about how Leeds works.

"I’m really looking forward to start training with my new team-mates."
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny lånespiller: Helder Costa
« Svar #28 på: Juli 03, 2019, 20:39:48 »
Lufc.com

10 Facts about Helder Costa

1) Helder Costa was born on 12th January 1994 and shares the same birthday as fellow Leeds United team-mate Tyler Roberts.

2) Costa began his football career, by coming through the ranks at Portuguese side Benfica, playing alongside the likes of Andre Gomes, Jan Oblak, Nelson Semedo and Bernardo Silva.

3) From Benfica, Costa had loan spells at Deportivo La Coruna and AS Monaco, before joining Wolverhampton Wanderers, initially on a temporary deal ahead of the 2016/17 season.

Leeds United

4) Wolves signed Costa for a then club record transfer fee at the end of the 2016/17 season, after a very impressive first season where he scored 12 goals in all competitions and was named the Player of the Season at Molineux.

5) In November 2017, Wolves defeated Leeds 4-1 at Molineux, Costa scored from the spot in that match, whilst fellow Leeds team-mate, Barry Douglas was also on the score-sheet for the home side.

6) Costa made a total of 36 appearances for Wolves in the 2017/18 season, when they were crowned champions of the Sky Bet Championship.

7) Costa won 61 caps at youth level for Portugal, playing at every level from Under-16s to Under-23s.

Leeds United

8 ) On 14th October 2018, Costa made his senior debut for Portugal and found the back of the net in a 3-1 victory over Scotland at Hampden Park.

9) Last season, Costa made 30 appearances in all competitions for Wolves, helping them to a seventh place finish in the Premier League.  He scored his first top flight goal in a 3-1 victory over Tottenham Hotspur at Wembley.

10) On 3rd July 2019, Costa joined Leeds United on an initial loan deal, which will become a permanent transfer in the summer of 2020 and signed a four year deal running until 2024.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

leedsleads

Sv: Ny spiller: Helder Costa
« Svar #29 på: Juli 03, 2019, 20:59:17 »
Drakt nummer 17 - Hei Cellino :D

 
matt
@MattCording

Costa wearing 17. That shirt number officially out of retirement.

Love it. f**k off Cellino. #lufc

He will wear the purple shirt. #lufc