Skrevet av Emne: Preseasonkamp: vs York City @ Bootham Cresent, onsdag 10/7-2019, kl 20 på LUTV  (Lest 11401 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Mighty Whites Pod

Can never read loads into pre-season, particularly this early on, but it is fair to say we are going to get 138 points this season. #lufc #MOT

 ;D

 ;D ;D ;D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
 
Benny 
@BennyTaylsLUFC

while tonight was impressive albeit a preseason game worth remembering tonight we where missing Costa Phillips Alioski Ayling White BPF Davies Shackleton Stevens Roberts Klich Clarke for tomorrow’s game #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
 
Oscar
@OscarMarrio

McCalmont very impressive tonight and recreated his under 23 levels . Showed he has the quality to be KP's deputy: composed on the ball in tight areas, good range of passing and positioning spot on. We need another out and out CDM and I think McCalmont could be that player. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Alex Skeel

Completely understand why Wilks, halme and other fringe players have been sold. Some young talent we have! Mcalmont, MCcarron , Casey and Strujik all look good #LUFC

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

leedslife


Oscar
@OscarMarrio

McCalmont very impressive tonight and recreated his under 23 levels . Showed he has the quality to be KP's deputy: composed on the ball in tight areas, good range of passing and positioning spot on. We need another out and out CDM and I think McCalmont could be that player. #lufc

Et fantastisk talent. Skjønner at vi ikke investerer i sentrale midtbanespillere.
Hodet til en 30 åring

Promotion 2010

Alex Skeel

Completely understand why Wilks, halme and other fringe players have been sold. Some young talent we have! Mcalmont, MCcarron , Casey and Strujik all look good #LUFC


Fra denne tråden: Alex Skeel og Matty Ingham

I see more of the 18s than the 23s tbh and I can tell you that Olly Casey will be a top player

Casey, Gotts (of course), Shackleton. Honestly Jack Clarke isn’t even our best young player - it’s a joke!!

Not gonna doubt Clarke’s talent but I agree Shackleton is (and will go on to be) better. Gotts seems similar to Shackleton too, similar attributes, both played right back and midfield. So understandable that Bielsa is keen! So much talent in the academy it’s fantastic

We have some unreal talent!

Testament to the club and staff, from top to bottom. Thorp Arch is a brilliant place to be!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cannavaro

8eren vår. Det blir fotballspiller det
ALFIE McCALMONT : sett han i noen kamper, og har trua på han...virkelig ! Noe for fremtida....
MFLU - Miracles For Leeds United

Promotion 2010

Leeds United player ratings as Jack Harrison inspires pre-season stroll at York

Leeds United got their summer pre-season campaign off to a resounding 5-0 win over York City at Bootham Crescent.

Jakc Harrison opened the scoring after three minutes, with goals from Kemar Roofe and Pablo Hernandez soon following before the Man City loanee netted a superb strike from 25 yards just before the break.

Adam Forshaw netted a fifth after the break, before Marcelo Bielsa substituted all ten outfield players on the 62nd minute mark, bringing on a host of under-23s stars to see out the match.

Leeds face another match on Thursday night at Guiseley, but here's how the players rated at Bootham Crescent...

Bielsa's men are up and running
Leeds United

Kiko Casilla: Will have had the demons of the play-off defeat to Derby rattling around his head all summer and had a quiet first half, with a Superman-style punch from a speculative cross into a quiet box his only real act. Made a smart save with his feet ten minutes into the second half and was given the armband for the last half-hour following the multiple substitutions. 6

Stuart Dallas: The Northern Irishman was in at right-back after Luke Ayling suffered a knock in training and the ever-dependable Dallas stopped in without fuss. Got forward whenever he could, linking up well with Roofe in front of him and the wandering Hernandez.  7

Dallas played at right-back
 

Gaetano Berardi: Last we saw of the Swiss was him punching the Elland Road tunnel in anger following his red card against Derby, but got the nod from Bielsa to play alongside Liam Cooper following Pontus Jansson's exit tonight. We'll have to wait and see if he is going to be Bielsa's first-choice when the season starts (or at least once he's sat out the Bristol City game through suspension), but had a comfortable night. Showed even pre-season games against sixth-tier sides matter when he screamed with frustration at misplacing an early pass. 6

Liam Cooper: His usual solid self at the back. Took McCalmont under his wing, offering him plenty of vocal advice. Didn't have a great deal to do, with a number of comfortable headers and backpasses to Casilla as hairy as it got. 6

Barry Douglas: Back after injury cut short his campaign last season and had a good run out tonight. Like Dallas, pushed forward at every opportunity and formed an excellent understanding with Jack Harrison in front of him. Leeds obviously will be facing much, much stiffer opposition this year, but this was a promising reminder of Douglas' talents. 7

Hernandez was his usual self
 

Pablo Hernandez: Played in a central role from the start and was able to run the game. Got a deserved goal in the first half with a smart finish. It goes without saying that Hernandez is too good for this opposition and the Spaniard didn't disappioint. 8

Adam Forshaw: Busy game for the midfielder, who was guilty of a few stray passes in the first half and had a horrible mis-hit in front of goal, moments before he netted for the first time in a Leeds shirt. Carried the ball well and this was a good chance to get minutes under his belt. 7

Alfie McCalmont: A first senior start for the promising 19-year-old, who played in the Kalvin Phillips role of shielding the back four and dropping into a three-man defence in possession. Had Cooper and Berardi keeping a close eye on him and quickly grew in confidence. Very tidy on the ball and dynamic going forwards. Leeds look to have another very good prospect on their hands here. 7

Harrison netted twice
Jack Harrison: Back for a second season on loan and got off to a flyer. Scored after just three minutes, had a hand in the next two goals and scored the evening's best strike just before half-time. Formed an excellent understanding with Douglas and showed just why Bielsa wanted him back. Caution is advised owing to the opponents, but this was an excellent first outing of the 2019-20 campaign for the Man City man. 8

Kemar Roofe: Played on the right and was able to showcase his excellent movement. Very direct in his play and slotted the ball home wirh little fuss for his goal. 7

Patrick Bamford: Had to do battle against the hirsute Steve McNulty in defence on a night that was more about hard work than scoring a hatful of goals for the forward. Did well to lay on Hernandez's strike, when he had his back to goal. 6

York City 0-5 Leeds United LIVE: Forshaw scores a fifth for Bielsa's side

Subs:

Casey, Edmondson, Gotts, Hosannah, Jenkins, McCarron, Mujica, Odour, Struijk, Temenuzhkov all on at the 62 minute mark.

Mujica and McCarron made their first appearances in a Leeds shirt, with the Spaniard going close on 77 minutes and again shortly before the final whistle. A useful outing for the young players, with Jack Jenkins and Oliver Casey making the step up from last year's under-18s side.  Pascal Struijk was the pick of the bunch.

Subs not used: Miazek


Leeds-live
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

kjella

  • Gjest
Nesten så man ikke tror forvandlingen som har skjedd med klubben det drøye siste året. Spillerne ser ut som toppspillere / med det mener jeg at de ser gjennomtrente og "atletiske" ut / og vi har et system og drill som fungerer. Fra 1. kamp. Takk Bielsa. Og det velter frem talenter - i går var det kanskje McCalmont, Strujik og Casey som imponerte mest av de unge - og 17 åringen Jenkins så også spennende ut på midtbanen - ikveld gleder jeg meg til å se Shackleton, Davis og Stevens. Og kanskje Bogusz.

Får jeg litt tid på meg skal navnene skrives riktig også ! Håper veldig sterkt at Philips blir 1 år til - og det tror jeg han blir. Kanskje bare kontrakten løper - er vi på topp til jul tipper jeg han vil skrive lang kontrakt uansett. Jeg ville tatt en røver på det. Om han ikke vil skrive lang kontrakt nå. Alternativt får man selge da.

Vil veldig gjerne ha med Roofe videre også - mener han er noe undervurdert av mange. Han har etterhvert utviklet seg til å bli en meget bra spiss - spesielt synes jeg han er god på å "komme først på ball" inne i boxen - som scoringen i går var et eksempel på. ...dog blir han aldri den klassiske no9 - men ikke sikker på at vi trenger det ?. Bevegelse og teft har han.  Fremtiden er uansett hvit !
« Siste redigering: Juli 11, 2019, 09:18:13 av kjella »

NT

Støtter denne, og i tillegg var det blide fjes all over, så t.o.m. Bielsa le på sidelinjen når pausesignalet gikk. Det var hands-five over hele rekka, så ut som en gjeng på tur og spilte five-a-side. Harmoni og trivsel oste over laget igår.  For ett år siden ble det sagt her på Forum at Bielsa måtte ut igjen etter 1-1- mot York medio juli.  Mye har skjedd på 12 mnd.  Hele greia er vel totalt forvandlet mer eller mindre

DenHviteYeboah

Jeg har da lest i flere år her på forumet at treningskamper ikke betyr noen verdens ting....man skal ikke trekke noen som helst tanker rundt det....om man taper 0-5 eller vinner 5-0...rart altså... Dette gjelder tydeligvis ikke lenger ;)

kjella

  • Gjest
Jeg har aldri sagt eller ment noe slikt. Som en sterkt aldrende entusiast og tidligere middelmådig (+) spiller vet jeg at ingenting avler mer entusiasme, tro og glede for fotballspillere - enn å vinne fotballkamper. Om det er en ubetydelig treningskamp eller 1. seriekamp. Hvis man ikke ser endringen i struktur og lag - eller ønsker å se den - er det helt greit for min del....Så får vi se hva kvelden - og sesongen bringer. Jeg har funnet ut at å glede seg i "nu et" er en viktig ting for meg !
« Siste redigering: Juli 11, 2019, 09:45:48 av kjella »

Forever Whites

Jeg har da lest i flere år her på forumet at treningskamper ikke betyr noen verdens ting....man skal ikke trekke noen som helst tanker rundt det....om man taper 0-5 eller vinner 5-0...rart altså... Dette gjelder tydeligvis ikke lenger ;)

Tror du kan ta mye av det som står på dette forumet og andre forum for den del med en stor klype salt!  ;)

Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Flere på twitter reagerer på abusen mot Bamford throughout. Ikke mange, men de hørtes...

Lew LUFC
@Lewisc1912

Just got back from #YorkCity away game. And some of our “Fans” are shouting abuse at bamford and calling him shit where he can clearly hear them and he is just shaking his head cause he can hears what there saying ,Really boils my blood Where f**k!ng all #Leeds aren’t we? #LUFC

Også Kiko ble klappet på ironisk av en gjeng i starten.
Visstnok var  han over til supporterne og beklaget seg mht Derbykampen før avspark... (leste jeg et sted)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jackbauer68

  • Gjest
Og "verdens beste fans" starter sesongen med å åpenlyst pipe på Bamford. Det eneste vi er best på må være å bryte spillere ned, i stedet for å bygge dei opp.
« Siste redigering: Juli 11, 2019, 10:05:51 av jackbauer68 »

Sydhagen

Og "verdens beste fans" starter sesongen med å åpenlyst pipe på Bamford. Det eneste vi er best på må være å bygge spillere ned, i stedet for opp.
Patetisk oppførsel


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Forever Whites

Og "verdens beste fans" starter sesongen med å åpenlyst pipe på Bamford. Det eneste vi er best på må være å bygge spillere ned, i stedet for opp.
Patetisk oppførsel


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Tragisk....
Medlem 94237

Blank_File

Og "verdens beste fans" starter sesongen med å åpenlyst pipe på Bamford. Det eneste vi er best på må være å bygge spillere ned, i stedet for opp.
Patetisk oppførsel


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Tragisk....
Det verste med det er at vi ikke får gjort noe med det. Disse idiotene skulle vært kjeppjaget!

Promotion 2010

Og "verdens beste fans" starter sesongen med å åpenlyst pipe på Bamford. Det eneste vi er best på må være å bygge spillere ned, i stedet for opp.
Patetisk oppførsel


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Tragisk....
Det verste med det er at vi ikke får gjort noe med det. Disse idiotene skulle vært kjeppjaget!

Kan vel sammenlignes med Leedsfans på diverse forum verden over!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Jeg har da lest i flere år her på forumet at treningskamper ikke betyr noen verdens ting....man skal ikke trekke noen som helst tanker rundt det....om man taper 0-5 eller vinner 5-0...rart altså... Dette gjelder tydeligvis ikke lenger ;)

For meg så spiller det ingen rolle hvordan det går i treningskamper. Mange bytter, mange unggutter. Det er kun en treningsøkt.

Men det er fullt mulig å la seg imponere av enkelte spillere selv om det er treningskamp. Spesielt unggutta.

At Pablo og Harrison til tider var meget gode i går er helt uvesentlig. Men at formen virker å være bra og at vi orker mye så tidlig er lovende!


Bjorn

Jeg har da lest i flere år her på forumet at treningskamper ikke betyr noen verdens ting....man skal ikke trekke noen som helst tanker rundt det....om man taper 0-5 eller vinner 5-0...rart altså... Dette gjelder tydeligvis ikke lenger ;)

For meg så spiller det ingen rolle hvordan det går i treningskamper. Mange bytter, mange unggutter. Det er kun en treningsøkt.

Men det er fullt mulig å la seg imponere av enkelte spillere selv om det er treningskamp. Spesielt unggutta.

At Pablo og Harrison til tider var meget gode i går er helt uvesentlig. Men at formen virker å være bra og at vi orker mye så tidlig er lovende!

Og ikke minst at spillestil og en reell plan skinner igjennom. Selv om det mangler litt på presisjon og fart pdd så er dette så mye bedre å se på. Selv U23 var ganske gode i Bielsa ball.
Marching On! 4276


RoarG

Og "verdens beste fans" starter sesongen med å åpenlyst pipe på Bamford. Det eneste vi er best på må være å bygge spillere ned, i stedet for opp.
Patetisk oppførsel


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Tragisk....
Det verste med det er at vi ikke får gjort noe med det. Disse idiotene skulle vært kjeppjaget!

Kan vel sammenlignes med Leedsfans på diverse forum verden over!  ;)
Et forum kan man velge å delta i. Verre med fans på kamp. De dukker jo opp på spillerens arbeidsplass og lar seg høre fra.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020