Skrevet av Emne: Preseasonkamp: vs Cagliari Calcio @ Sardegna Arena 27/7-2019 kl 20.30  (Lest 130724 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ar9

Alvorlig bekymret mht. spissplassen.

Har mer tro på Roofe enn Bamford. Og Roofe er ute noen uker.

Da er det jo ikke noe å bekymre seg for
Tyler Roberts er vel skada og så blir lett valg for Bielsa. Men håper han tar med Edmunsen eller Kun på benken.

Hallgeir *

Alvorlig bekymret mht. spissplassen.

Har mer tro på Roofe enn Bamford. Og Roofe er ute noen uker.

Da er det jo ikke noe å bekymre seg for
Tyler Roberts er vel skada og så blir lett valg for Bielsa. Men håper han tar med Edmunsen eller Kun på benken.
[/quote



Det er så absolutt noe å bekymre seg for.
Super Leeds since 1968

NT

Da er Berardi klar for ny sesong !

Never change Berra


Forever Whites

Medlem 94237

GeirO

Helt greit dette mot et meget godt organisert Cagliarilag. Dallas inn for Berardi, Doughlas inn for Davis og Harrison inn for Forshaw, så trur jeg det blir en helt annen rytme i spillet.
Dallas med i begge kveldens kamper.....sterkt.
J det hadde vært veldig sterkt! Det gjelder forsåvidt de to andre og. Men mulig du missforstår?  Jeg tenkte til serieåpningen  ;)
Yes, jeg misforsto.
MOT

Eriksen55

Syntes andre omgangen var veldig bra. Vi manglet mange som spilte i Manchester og skadene har allerede begynt å melde seg.

Manglet Ayling, Douglas, Dallas, Alioski, Harrison, Roofe, Shackleton. Tror nok flere av u23 blir innvolvert

White ser ut som en fin oppgradering i midtforsvaret.
Berardi god i dag.

Bamford vil score. Syntes han har en ok andre omgang.

Mer bekymret for Clarke. Fryktelig dårlig. Pr.nå ser jeg ikke at han kan få spilletid  eller klare 18 mannstroppen i konkurranse med Harrison, Alioski, Costa og Pablo. Til London i januar? Syntes flere på u23 ser bedre ut pr.nå. Men treningskamp er en ting. Serien som gjelder og han får nok sine sjanser i starten. Dem bør han nok ta!

3 bekymringer jeg har

1. Skader. Allerede flere ute. Uvisst hvilken grunn. Fortsetter det som i fjor er det ikke pga av tilfeldigheter og uflaks. Hvem sitt ansvar er det?  Må få konsekvenser, uansett hvem det måtte være. Er det Bielsa så må klubben sette ned foten og kreve justering.

2. Mangel på en ordentlig skuddfot. En som setter 5++  frispark rett i mål og som kan slå cornere. Douglas og Bogusz er vel de beste..og eneste?

3. Effektiviteten. Det gjelder ikke bare spissene. Generelt for hele laget!

Irritasjon: Latterlige dårlige på cornere. Hvis vi ikke tar en kort corner så stiller vi opp likt 99% av gangene. Vi er aldri farlige. Må da gå ann å prøve noe nytt? Stort sett er cornere elendig slått så spiller kanskje ingen rolle!

Men alt i alt så syntes jeg det ser bra ut en uke før seriestarten. Stor tro på topp 4!

lojosang

For et spill! Nesten 2-1, men Clarke hindres av en god redning.

auren
Man rykker ikke opp av nesten....
Man skal spille ekstremt godt hvis man skal sikre opprykk med en treningskamp mot Cagliari

Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk

- Leif Olav

Cannavaro

Da er treningskampene unnagjort.  Syns kampen igår var ok gjennomført, det ble spilt med ny formasjon i store deler av kampen med 3 bak ; Berardi, White og Cooper, og muligens Kalvin og Davies som de mest dype på midtbanen.  Vi skaper igjen en del på kantene, men avslutter egenskapene i boksen til motstanderen er ikke bra nok.   Vel, treningskamper tar jeg ikke alltid så høytidlig.  Nå har Bielsa testet ut formasjoner og forskjellige spillere i rollene han vil ha til en første 11-er. Vi har god championship kvalitet i laget, men vi har ikke altfor mye PL-materiale.  Syns det er skuffende at vi ikke har skaffet oss en skikkelig måljeger, det mangler vi.  Ellers tror jeg vår Leeds tropp iår skulle kunne gjøre det bra, men er bekymra for målratio FOR oss.  Vi vil garantert få en del mål mot oss på hurtige overganger ettersom vi dominerer svært ofte i banespill, og vi vil fortsatt få en del utvisninger også p.g.a dette.

Cagliari igår skal sies å være ekstremt fokusert på det defensive arbeidet sitt også, og det var de ofte gode på. De gjorde det vanskelig for oss, men så har ikke vi samme kvalitet som de aller beste lagene heller når det kommer til avslutninger.

Jeg tipper vi kan få en bra sesong, men det er avhengig av at vi scorer en del mål faktisk......og nettopp der ligger den største bekymringen.  Så dette kan tippe begge veier på et tidspunkt.  Liker å være optimist og jeg liker Bielsa så jeg velger å tro at vi skal kjempe for direkte opprykk !
MFLU - Miracles For Leeds United