Skrevet av Emne: FA-cupen 4. runde omkamp vs Plymouth @Home Park 6.2.24 kl. 20.45 på Vsport2  (Lest 5425 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Vrien kamp, men til slutt en meget velfortjent seier. Moro å se flyten og selvtilliten i laget nå. Og moro å se se at selv Gelhardt har noe å by på, særdeles uheldig at han ikke ble matchvinner i ordinær tid. Men gruer meg bittelitt til seriekampen mot denne gjengen, de kan skape trøbbel for oss igjen.

flynn

Plyten var ikke så verst i første omgang. Og med andre spilleforhold blir det kanskje tøffere neste gang, men da har vi også Ampadu tilbake, mens Gray, Rutter, Summerville, Bamford og kanskje James stiller fra start. Divisjonsforskjell i kveld. Kanskje Plyten stilte med b-laget, jeg vet ikke. Men dette laget bør vi slå også neste gang.

auren

Mener at Plymouth hadde fire endringer fra kampen på ER.
Super Leeds since 1968

Cannavaro

Syns dette var et veldig disiplinert Leeds-lag som spiller i kjent Farke-stil, og vi vinner fullt fortjent !
Vi har en viss bredde i stallen, men vi ser helt tydelig at det skjer mer spennende ting offensivt med Summerville og Rutter. De er en håndfull for de fleste forsvarere. Gøy for Willy at han scorer igjen, Joseph har nok noe i seg, trenger flere kamper på dette nivået. Gruev var fantastisk god på midten, med herlige tacklinger og sedvanlig godt overblikk, og han posisjonerer seg ofte riktig.  Det var ufyselig vær og sikkert en vanskelig bane å spille på, da er det ofte typisk at man kan få god kamp mot et lag som spiller på fysikken. Laget vårt er flinkt til å passe før motspiller kommer for nærme, og vi har nesten alltid spillere som er i rett vinkel for å motta pasning. Det gjør at vi er forholdsvis gode i posession spill.  Samtidig er vi teknisk gode og sikre med ball. Det har vært en veldig positiv utvikling under Farke syns jeg.  Alt i alt veldig disiplinert og sterk borteseier av Leeds.  Det blir uansett tøffere med PL-motstand i neste runde, men jeg gleder meg å se hvordan vi står nettopp mot et PL-lag pr. nå under Daniel Farke.
MFLU - Miracles For Leeds United

Kato

Syns vi egentlig spiller en meget god kamp. Plymouth var med i ti minutter, enveiskjøring etter det.  Vi slipper inn altfor mange mål basert på hvor lite vi slipper motstanderne til. Trøbbel med effektiviteten igjen, og vi er svake på dødballer. Mangler en skikkelig dødballfot.

Lucas the Kop Cat

Syns vi egentlig spiller en meget god kamp. Plymouth var med i ti minutter, enveiskjøring etter det.  Vi slipper inn altfor mange mål basert på hvor lite vi slipper motstanderne til. Trøbbel med effektiviteten igjen, og vi er svake på dødballer. Mangler en skikkelig dødballfot.
For mange som skyter der forsvarer og keeper forventer, bortsett fra Gnonto i dag og ikke minst sist kamp. Blir mye blokkeringer og redning.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
...det var den borteformen vår.
Men nåå er visst det også rosenrødt :)

Leeds United are the first side from the second tier of English football to win their first four away matches in a year in all competitions since Charlton Athletic in 2000 - they would go on and win the league later that year. #lufc
https://x.com/El_Loco_Jo/status/1754995601597464657?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Presseren

Farke's here - dominance?
The scoreline in the end, yes, but the fact we had a replay and went to 120 minutes. Have to congratulate Plymouth. A brave side. Never know when they are beaten. They kept getting feet in the door.

Nearly a perfect away performance. Created so many chances. Scored the goals, hit the bar and post. We had 82 per cent possession. Can't remember one game in football with more possession than we had tonight. They had one attack in the second half that caught us out.

What I liked today is the spirit and heart of my lads. You can think it's just the cup, a replay, it's windy, wet and the pitch is getting worse. Fate is against us. My lads showed great heart to win this. Invested so much into this game. They deserve to be proud of themselves.

Happy with the performance and soft skills. Gave everything to win this game.

Important of Joseph and Gelhardt?
Very pleased with both. Mateo had to wait a long time for a start. Did really well to create a chance in the first half, hit the crossbar. Good performance, linked the play. Invested a lot, Pleased for Mateo. Joffy had to wait long, but had a good impact in the second half. Used their chances to shine. Would have been better with goals.

Flyr hjem i morgen...

PL opposition excited?
More excited about a shower and getting dry. Have to stay down here tonight and fly back tomorrow. Need to get the lads who did not play much, some load. Ethan Ampadu, fo example, he can do some more.

My topic is just Rotherham at the moment. In a few weeks we can look ahead to the cup.


Goals from fringe players coming?
Important we are competitive and have options. Players not too involved in recent months are now delivering with good performances. Georgi needs that goal for his confidence too. If you want to be ambitious you need competition in front of goal. Good for our mood. I would rather have such a situation instead of looking for places to find a goal.


Gnonto knock? Shackleton?
Willy had a hit on his foot before the goal, but was still there with a tidy finish. Just a bruise. Should be okay for Saturday.

Jamie still not well. Not well enough to travel. Ready for Saturday hopefully.

Summerville
Not tempted to put him in earlier. Created lots of load for him in recent weeks and generated some strains in his muscles of late. Knew extra time might be a chance, so we waited until the last minute to bring him in against exhausted opponents. If they are exhausted, they may not be ready to follow his movements. This was the plan for that.
« Siste redigering: Februar 07, 2024, 00:01:00 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Leeds United have now won 19 of the 29 games when Joe Rodon has been in the starting XI. That's the best win percentage (65.5%) of any player to have started at least 25 games in the club's history. Get that man signed up. #lufc

https://x.com/JRCooper26/status/1755001461363077165?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Selv om det er serien som gjelder, så er det ganske attraktive penger i FA-cupen. For de to rundene vi har vunnet, er det til sammen 350k i premiepenger. I tillegg kommer overskudd fra hjemmekampene. Neste runde blir TV-sendt, noe vi mottar 125k for, så vi har garantert rundet 5-600k i totale inntekter. Vinner vi 5. runde er det 225k i nye premiepenger og derfra og ut øker det betydelig.

Det er da noe, kanskje også når det gjelder å ha margin på riktig side av både budsjett og FFP?

Kilde: https://www.thefa.com/competitions/thefacup

ar9

Leeds United have now won 19 of the 29 games when Joe Rodon has been in the starting XI. That's the best win percentage (65.5%) of any player to have started at least 25 games in the club's history. Get that man signed up. #lufc

https://x.com/JRCooper26/status/1755001461363077165?s=20
Rodon er klasse


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cherry

Mange som leverer om dagen, og det er jo kjernen til at LAGET leverer også.
At Gnonto skulle komme "tilbake" var ikke skrevet i stein, han er virkelig god når han er fokusert og PÅ.
Rodon er , som mange skriver..klasse.  Han virker og passe inn  sååå veldig godt også.
Gruev er den som overrasker mest for tiden , FOR noen taklinger han gjør - i tillegg til å ha blikk fremover også.

At vi i kamper som dette kan sette inn Bamford, Gray, Summerville og Rutter sier litt om bredden vår - DA ble det virkelig
enveiskjøring i ekstraomgangene.
Om jeg skal være litt kritisk, så er det jo at vanlige kamper varer i 90 minutter - og at vi ikke har kreativ kraft "nok" til
å bryte ned ett Plymouth lag ila den tiden bekymrer meg - selv om vi jo har sjansene til det.
Piroe har falt i prestasjoner siste tiden, han kjenner muligens på det å ikke spille fra start som tidligere - men i kamp som i går
var han knapt synlig.

Uansett, dette var sååå fortjent - håper gutta`restituerer godt nå - og fyrer skikkelig mot bunnlaget Rotherham på lørdag.
 

Lucas the Kop Cat

Joseph positiv og jeg synes også Gelhardt viste glimt av gammel klasse de minuttene han fikk. Håper vi kan få begge to ordentlig igang. For Joseph var det nok viktig å få mer enn noen få minutter på slutten av en kamp som gjerne er kjørt allerede.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Andersen

Jeg så kampen på tv . Og kommentatorene sa på slutten av sendingen at sluttresultatet i kampen ikke viste det hele kampbildet !? Så tenkte jeg hva fa....n ! 2 skudd i tverra , 1 i stolpen , og vi vinner 4 - 1 til slutt ! Bortsett fra reduseringen til Plymouth , vil jeg si vi hadde kontroll på kampen , og i ekstra omgangene var vi helt overlegne hjemmelaget. Nå venter Chelsea eller Aston Villa i 5 runde i FA cupen , og det er en bortekamp. Hvem foretrekker vi å møte ? Chelsea er direkte dårlig for tiden i PL og Aston Villa er noe bedre. Jeg blir fornøyd hvis vi får Chelsea , Poccetino sliter virkelig med dette laget. MOT.

Kato

Innbiller meg Archie Gray bruker mye tid på styrkerommet. Virker klart sterkere fysisk utover i sesongen. Jeg håper vi bruker Connor Roberts som høyreback, og rydder plass til Gray sammen med Gruev sentralt. Det er sentral midtbanespiller han er.

Killa

Innbiller meg Archie Gray bruker mye tid på styrkerommet. Virker klart sterkere fysisk utover i sesongen. Jeg håper vi bruker Connor Roberts som høyreback, og rydder plass til Gray sammen med Gruev sentralt. Det er sentral midtbanespiller han er.

Gray og Gruev sentralt ja - da lukter det både svidd, muskler OG intelligens/ spilleforståelse på en gang!! Du verden som de to gutta der imponerer om dagen! Gruev MOM i går.
Da kan vi bruke Roberts på HB og Ampadu i midtforsvaret sammen med Rodon, mens Kamara må finne seg i å bekle benken. Kan være en bra mann å sette inn på etter 65-70 min.
Byram og Firpo får konkurrere om VB-plassen.
Struijk hadde jeg glemt.... Men han får sine sjanser igjen han også - med skader og suspensjoner utover.
« Siste redigering: Februar 07, 2024, 10:28:35 av Killa »

Sydhagen

Innbiller meg Archie Gray bruker mye tid på styrkerommet. Virker klart sterkere fysisk utover i sesongen. Jeg håper vi bruker Connor Roberts som høyreback, og rydder plass til Gray sammen med Gruev sentralt. Det er sentral midtbanespiller han er.

Gray og Gruev sentralt ja - da lukter det både svidd, muskler OG intelligens/ spilleforståelse på en gang!! Du verden som de to gutta der imponerer om dagen! Gruev MOM i går.
Da kan vi bruke Roberts på HB og Ampadu i midtforsvaret sammen med Rodon, mens Kamara må finne seg i å bekle benken. Kan være en bra mann å sette inn på etter 65-70 min.
Byram og Firpo får konkurrere om VB-plassen.
Struijk hadde jeg glemt.... Men han får sine sjanser igjen han også - med skader og suspensjoner utover.

Blir nok rikelig spilletid på både Gray og Kamara.
Viktig å ikke brenne alt kruttet til Gray nå. Barcelona er jo et skrekkeksempel på hvordan ødelegge talentene sine pga rovdrift de siste årene. Blir mye muskelskader der i gården...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Killa

Innbiller meg Archie Gray bruker mye tid på styrkerommet. Virker klart sterkere fysisk utover i sesongen. Jeg håper vi bruker Connor Roberts som høyreback, og rydder plass til Gray sammen med Gruev sentralt. Det er sentral midtbanespiller han er.

Gray og Gruev sentralt ja - da lukter det både svidd, muskler OG intelligens/ spilleforståelse på en gang!! Du verden som de to gutta der imponerer om dagen! Gruev MOM i går.
Da kan vi bruke Roberts på HB og Ampadu i midtforsvaret sammen med Rodon, mens Kamara må finne seg i å bekle benken. Kan være en bra mann å sette inn på etter 65-70 min.
Byram og Firpo får konkurrere om VB-plassen.
Struijk hadde jeg glemt.... Men han får sine sjanser igjen han også - med skader og suspensjoner utover.

Blir nok rikelig spilletid på både Gray og Kamara.
Viktig å ikke brenne alt kruttet til Gray nå. Barcelona er jo et skrekkeksempel på hvordan ødelegge talentene sine pga rovdrift de siste årene. Blir mye muskelskader der i gården...

Helt riktig det Sydhagen. Og jeg er enig med deg at vi ikke skal "bruke opp" Gray i så ung alder - men vi har som nevnt alternativer også. Gray og Kamara begge brukes på sentral midt sammen med enten Ampadu eller Gruev - vi har flere mulige konstellasjoner hvilket er betryggende.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Og så fikk vi litt hjelp av vår gamle venn Own Goal.
4-1.
Så ikke han på oppstillingen.


Vår gamle venn Own Goal har virkelig levert opp gjennom historien sin, han.

Update fra Cooper på hvor han ligger på listen vår:

Leeds United's leading scorers in all competitions all-time - update after tonight. #lufc

238 Peter Lorimer
157 John Charles
151 Allan Clarke
148 Own Goals

https://x.com/JRCooper26/status/1755002516167655826?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Gruevs kamp, og taklingsstyrke, fremheves av mange etter kampen.

DENNE HER symboliserer ALT som har blitt skrevet om ham etter denne kampen!

https://x.com/pppadddy/status/1755034920924184833?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Milou

Og så fikk vi litt hjelp av vår gamle venn Own Goal.
4-1.
Så ikke han på oppstillingen.


Vår gamle venn Own Goal har virkelig levert opp gjennom historien sin, han.

Update fra Cooper på hvor han ligger på listen vår:

Leeds United's leading scorers in all competitions all-time - update after tonight. #lufc

238 Peter Lorimer
157 John Charles
151 Allan Clarke
148 Own Goals

https://x.com/JRCooper26/status/1755002516167655826?s=20
Denne virkar litt utruleg, heilt til ein tenkjer på at i motsetnad til alle andre så legg own goal aldri opp. Så det er kun eit tidsspørsmål før own goal er vår suverene målskårar.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


Lucas the Kop Cat

Og så fikk vi litt hjelp av vår gamle venn Own Goal.
4-1.
Så ikke han på oppstillingen.


Vår gamle venn Own Goal har virkelig levert opp gjennom historien sin, han.

Update fra Cooper på hvor han ligger på listen vår:

Leeds United's leading scorers in all competitions all-time - update after tonight. #lufc

238 Peter Lorimer
157 John Charles
151 Allan Clarke
148 Own Goals

https://x.com/JRCooper26/status/1755002516167655826?s=20
Denne virkar litt utruleg, heilt til ein tenkjer på at i motsetnad til alle andre så legg own goal aldri opp. Så det er kun eit tidsspørsmål før own goal er vår suverene målskårar.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk
Evig ung den karen.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


GaryMac

Og så fikk vi litt hjelp av vår gamle venn Own Goal.
4-1.
Så ikke han på oppstillingen.


Vår gamle venn Own Goal har virkelig levert opp gjennom historien sin, han.

Update fra Cooper på hvor han ligger på listen vår:

Leeds United's leading scorers in all competitions all-time - update after tonight. #lufc

238 Peter Lorimer
157 John Charles
151 Allan Clarke
148 Own Goals

https://x.com/JRCooper26/status/1755002516167655826?s=20
Denne virkar litt utruleg, heilt til ein tenkjer på at i motsetnad til alle andre så legg own goal aldri opp. Så det er kun eit tidsspørsmål før own goal er vår suverene målskårar.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk
Evig ung den karen.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Litt usikker på når han startet karrieren - hvis det var allerede i 1919 så har han under 1,5 mål pr sesong, og det høres litt lite ut, uten at jeg har statistikk på hva som bruker å være gjennomsnittet.
Men så lenge han holder seg under to mål i sesongen så tror jeg Lorimer er vår toppscorer helt til jeg leverer inn supporterflagget. Skulle han klare tre derimot så er det mulig jeg husker Lorimer enda når han passeres, men ikke så mye annet..  ;D ;D

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Litt usikker på når han startet karrieren - hvis det var allerede i 1919 så har han under 1,5 mål pr sesong, og det høres litt lite ut, uten at jeg har statistikk på hva som bruker å være gjennomsnittet.
Men så lenge han holder seg under to mål i sesongen så tror jeg Lorimer er vår toppscorer helt til jeg leverer inn supporterflagget. Skulle han klare tre derimot så er det mulig jeg husker Lorimer enda når han passeres, men ikke så mye annet..  ;D ;D

Ifølge 'Leeds United, The Complete Record' startet han målshowet 3.april 1920 under navnet Watson. Målsnittet ditt stemmer nok bra for neste gang var 8.april 1922, da under navnet Gittins.
Riktignok er der usikkerhet rundt 1.mars 1920 da Not Traced stod for målet...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan