Skrevet av Emne: Kamp: vs Nottingham Forest @ Elland Road, lørdag 10/8-19 kl 13.30 på Viasport 2  (Lest 25267 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DenHviteYeboah

Jeg har forsvart Bamford og har hatt tro på han. Sett under ett er det merkelig å gi 100 millioner for en spiss som aldri kommer til å slå til i PL. Tror ikke en eneste PL klubb er villige til å betale noe særlig :(
Har vondt for å se at en spiss som misser så mange sjanser skal skyte oss til PL :(
Utrolig at Forest flakser med seg et poeng >:(

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Okei, vi burde gjerne ha scoret et par til. Men dommeren var jo heeeeeeeeeelt tilbakestående. Burde jo hatt 2-3 kanskje 4 straffer, og frispark før corneren som førte til det flotte målet til forest.

Fy faen altså.

1-0 målet var offside på Bamford. Slike ting jevner seg ut over en lang sesong. Var vel bare Dallas-situasjonen som virkelig var straffe.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sant. Det glemte jeg i kampens hete..

Bromancer

Det skal ikke være mulig. Udyktighet, uflaks + møkkadommer.

RoarG

Det skal ikke være mulig. Udyktighet, uflaks + møkkadommer.
I fotball er alt mulig. Glem nå denne kampen. Neste.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

ziganda

Bra match. Mangler litt på presisjonen og effektiviteten i dag, men vi er klart best. Blir mye poeng og bra fotball framover.

RoarG

Bra match. Mangler litt på presisjonen og effektiviteten i dag, men vi er klart best. Blir mye poeng og bra fotball framover.
Det tror jeg også. Blir ikke mange lag som vil greie å flakse til seg poeng fra oss denne sesongen. Sånn sett kan denne kampen være nyttig. Det må kjempes og arbeides for hvert bidige poeng. Det kommer ikke til å gå på skinner.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgi

Takker for litt perspektiv Auren.. Det var eit surt poengtap, men vi tapte enda fleire poeng mot Forrest i fjor, og styrer kampen så får håpe effektivitet blir bedre enn i dag (og i fjor) så ser det lovande ut i år og

Okei, vi burde gjerne ha scoret et par til. Men dommeren var jo heeeeeeeeeelt tilbakestående. Burde jo hatt 2-3 kanskje 4 straffer, og frispark før corneren som førte til det flotte målet til forest.

Fy faen altså.

1-0 målet var offside på Bamford. Slike ting jevner seg ut over en lang sesong. Var vel bare Dallas-situasjonen som virkelig var straffe.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
ALAW (& I am the pirate amongst us)

h.b

  • Gjest
Vi snakker om at det er godt vi ikke spiller i en liga hvor dommern blåser for skuespill. Da må vi akseptere at dommern lar spillet gå i tvilsomme situasjoner, selv om Dallas skulle hatt straffe.
Uansett skuffende

Hallgeir *

Får vi opp effektiviteten foran mål med 5%, tror jeg vi har store sjanser for å rykke rett opp.

Men det ser ikke ut til å være så enkelt å få til.
Super Leeds since 1968

morten1966

Dårlig av Bielsa .Costa burde kommmet inn da vi ledet . Ben White er meget god. Savner ikke Kalle Anka.

Bromancer

Dårlig av Bielsa .Costa burde kommmet inn da vi ledet . Ben White er meget god. Savner ikke Kalle Anka.

+1 Synes ikke byttene var gode.

asbfjell


Hovedgrunnen til at vi ikke vant i dag var at vi kun hadde én god avslutter i vår startoppstilling - 34 år gamle Pablo Hernandez.

Bamford jobber godt og kommer til sjanser - og det er jo viktig og positivt i seg sjøl. Problemet er bare at han bommer for ofte på de sjansene han får.
Ser frem til at vi kan sette innpå Eddie Nketiah!

Positive ting:
Ben White var god igjen.
Og Helder Costa var frisk når han kom innpå. Tror vi skal få mye glede av han utover i sesongen.

Ellers:
Ingen bombe at vi slapp slapp inn et rotemål på corner.
Heller ingen bombe at vi sjøl ikke scoret på en av våre 48 cornere.

flynn


Hovedgrunnen til at vi ikke vant i dag var at vi kun hadde én god avslutter i vår startoppstilling - 34 år gamle Pablo Hernandez.

Bamford jobber godt og kommer til sjanser - og det er jo viktig og positivt i seg sjøl. Problemet er bare at han bommer for ofte på de sjansene han får.
Ser frem til at vi kan sette innpå Eddie Nketiah!

Positive ting:
Ben White var god igjen.
Og Helder Costa var frisk når han kom innpå. Tror vi skal få mye glede av han utover i sesongen.

Ellers:
Ingen bombe at vi slapp slapp inn et rotemål på corner.
Heller ingen bombe at vi sjøl ikke scoret på en av våre 48 cornere.

Akkurat på cornere, begge veier, mener jeg vi er betydelig svekket etter Pontus sin avskjed. Ellers ser jo White ut som et funn.

flynn

Barba

Okei, vi burde gjerne ha scoret et par til. Men dommeren var jo heeeeeeeeeelt tilbakestående. Burde jo hatt 2-3 kanskje 4 straffer, og frispark før corneren som førte til det flotte målet til forest.

Fy faen altså.

1-0 målet var offside på Bamford. Slike ting jevner seg ut over en lang sesong. Var vel bare Dallas-situasjonen som virkelig var straffe.

auren


Ikke enig, klar holding på Forshaw, og klar dytt på Costa. Begge soleklare frispark…..og straffer. Forshaw hjelper til og ødelegger, Costa sin I sluttminuttene da man holder litt igjen, men begge er straffer. Og som du sier, Dallas sin er helt uforståelig at det ikke blir dømt på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Barba - MOT

Lucas the Kop Cat


Hovedgrunnen til at vi ikke vant i dag var at vi kun hadde én god avslutter i vår startoppstilling - 34 år gamle Pablo Hernandez.

Bamford jobber godt og kommer til sjanser - og det er jo viktig og positivt i seg sjøl. Problemet er bare at han bommer for ofte på de sjansene han får.
Ser frem til at vi kan sette innpå Eddie Nketiah!

Positive ting:
Ben White var god igjen.
Og Helder Costa var frisk når han kom innpå. Tror vi skal få mye glede av han utover i sesongen.

Ellers:
Ingen bombe at vi slapp slapp inn et rotemål på corner.
Heller ingen bombe at vi sjøl ikke scoret på en av våre 48 cornere.

Akkurat på cornere, begge veier, mener jeg vi er betydelig svekket etter Pontus sin avskjed. Ellers ser jo White ut som et funn.

flynn
Offensivt har vi ikke vært gode på corner siden Bartley/Cooper/Woods stilte opp på rekke.

auren

Dette var en bitter pille å svelge. Satt med en dårlig følelse i dag, fordi vi dominerte så mye og ikke klarte å score på sjansene. Når vi ikke får 2-0, så er det alltids en fare for 1-1. Visste at Forest ville score på sin første sjanse. Det er bare så typisk Leeds

Men, men. 4 poeng mot disse to motstanderne er ikke så halvgærent. Nå må vi bare gunne på videre!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lowfields

Egentlig mer irritert over mangel på guts til å spille bra, offensiv fotball idag enn over dommer/resultat. Foruten de første 30 var det rett og slett labert. Selvfølgelig ikke lett og sette fart på noe når Forest møter opp med anti-fotball, men det manglet noe glød idag i forhold til forrige helg. Harrison klart best idag.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

h.b

  • Gjest
Eddie bør starte nest kamp, på bekostning av Bamford. Bamford misser for mange klare sjanser

Bromancer

Det skal ikke være mulig. Udyktighet, uflaks + møkkadommer.
I fotball er alt mulig. Glem nå denne kampen. Neste.

Særlig. Dette kommer til å svi i dagevis dessverre.

ziganda

Eddie bør starte nest kamp, på bekostning av Bamford. Bamford misser for mange klare sjanser

Bamford jobber og sliter og kommer til flere muligheter. Veldig nær scoring. Tenker Bucket Man gir han noen flere sjanser.

Forever Whites

Eddie bør starte nest kamp, på bekostning av Bamford. Bamford misser for mange klare sjanser

+1
Medlem 94237

raggen

dette var frustrerende og se på.. først de sjansene vi har til og avgjøre og til slutt taktiske sene og manglende bytter fra Bielsa.
I mitt hode er du fornøyd når du ikke bruker alle byttene. det kan han umulig være idag. costa kom altfor sent inn og shack eller clarke skulle og ha kommet inn og vi skulle ha jaget 2-1. istedenfor ble vi stillestående og se på hverandre og trille ball bak og være fornøyd med 1-1 på hjemmebane. hvor var spiriten fra ifjor. da gikk vi for seier helt til dommeren blåste første del av sesongen.
Nei denne var tung og svelge >:( >:( >:(
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

Eddie bør starte nest kamp, på bekostning av Bamford. Bamford misser for mange klare sjanser

Spørs om han starter alt mot Salford i følge Bielsa:

Adam Pope
Bielsa has not decided if Eddie Nketiah will play on Tuesday at Salford yet. The striker is yet to train with the side properly. #lufc


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Synes valgene fra benken og dommerens innsats var det svakeste idag.
Hvorfor gir vi initiativet fra oss? Hvorfor settes det ikke inn friske bein sentralt. Vi taper dueller sentralt og gir fra oss ballen alt for lett etter vi går opp til 1-0.

Synes det tar for lang tid før vi skaper de virkelige store sjansene. Bamford gjør jo en meget bra jobb på topp idag. Målene kommer for han tror jeg. Små marginer idag.

Harrison er bedre enn fjorårets utgave, men fortsatt litt ubesluttsom.
Nå er jeg glad i vinger som utfordrer med fart( se Costa) 5 min mer på Robertson så hadde det vært straffe i mot eller feil som fører til scoring. Totalt svimmel.

White var god

Skuffende at vi ikke turte å sette inn mer tempo mot dawson og kompanjongen. Var jo faen så vidt de klarte å bevege seg. Måtte vært ypperlig for en liten ilder som Shack,

leedslife

Vi snakker om at det er godt vi ikke spiller i en liga hvor dommern blåser for skuespill. Da må vi akseptere at dommern lar spillet gå i tvilsomme situasjoner, selv om Dallas skulle hatt straffe.
Uansett skuffende

Det grenser til vanvittig at Dallas ikke får straffe.
Om det er konsentrasjonen til dommer teamet, evnen til å være riktig plassert eller fotballforståelsen som skorter er vanskelig å si.
Men et godt eksempel på at innflytelse av svake dommere snart er forbi. Velkommen skal du være teknologi.

Og sist men ikke minst jævla frustrerende.
Men tror mulighetene og typene vi har er mye bedre denne sesongen enn i fjor. Det tror jeg bil være redningen til at vi kan klare å vippe nok av disse kampene i vår favør ila sesongen.
Costa gav de hodebry idag. Clarke og fuglen Ed er enda ikke brukt.

Men fy faen. Skal ikke mye til fir å ødelegge en helg!
« Siste redigering: August 10, 2019, 16:39:12 av leedslife »

Josch

Jeg synes Leeds gjorde det riktige idag. De kjørte kampen og gikk for mål nr to. At man taper poeng når man dominerer vil skje noen ganger i fotball. Leeds bør bare fortsette i samme spor. Det viktige er å skape sjanser, som vi gjorde.

Dommeren: Leeds fikk avgjørelser mot seg men i fjor gikk det vår vei da Roofe scoret med hånda. Det jevner seg ut.

Taktikk: Bielsa kjørte en kjent taktikk med høyt press, rask forflytning, vingspill og oppbyggende spill fra Kiko. Nottingham ødela noe oppbyggende spill ved å forstyrre oss høyt oppe (dekke rom bra). Og de fant ut av vårt høye press, delvis.  Begynner motstandere å finne ut av Bielsa?

Forest hadde to farligheter. Begge etter corner. Et varsko.

Perik

Var det samme type som sparket Dallas som også dyttet Costa over enda?

leedslife

Jeg synes Leeds gjorde det riktige idag. De kjørte kampen og gikk for mål nr to. At man taper poeng når man dominerer vil skje noen ganger i fotball. Leeds bør bare fortsette i samme spor. Det viktige er å skape sjanser, som vi gjorde.

Dommeren: Leeds fikk avgjørelser mot seg men i fjor gikk det vår vei da Roofe scoret med hånda. Det jevner seg ut.

Taktikk: Bielsa kjørte en kjent taktikk med høyt press, rask forflytning, vingspill og oppbyggende spill fra Kiko. Nottingham ødela noe oppbyggende spill ved å forstyrre oss høyt oppe (dekke rom bra). Og de fant ut av vårt høye press, delvis.  Begynner motstandere å finne ut av Bielsa?

Forest hadde to farligheter. Begge etter corner. Et varsko.

Ang taktikk. Synes egentlig ikke de fant ut så mye. Synes heller vi er vår egen fiende. Litt som i fjor, men synes kampen idag var voldsom. Stolpen, straffesparkene, missen til Bamford.
Det heller mer mot veldig ufortjent enn at forrest er dyktige som nuller oss ut.

Klamrer meg til veteranens speiding av Nkeitah. Håper det kan være en type som kan gjøre oss mer uforutsigbar og effektiv i form av sjanser/mål.

berlin

Absolutt irriterende å avgi poeng i denne kampen.

Det lukter litt "reprise" av ifjor, hvor vi bør opp i minst 2 måls ledelse, for jeg tror vi fortsatt kommer til å være "rustne" bakover på slutten av kamper, særlig med ett måls ledelse, samt at vi ikke er så gode på dødball imot (heller ikke dødball for, for den saks skyld).

Men jeg velger å være optimist ift at vi vil klare å omsette flere sjanser til mål enn i fjor sett over tid.
Det avhenger selvsagt av at Eddie N og Bamford leverer, men også at vi har Costa og Hernandez og at Harrison og Clarke kan utvikle seg.På papiret vurderer jeg oss der som bedre enn i fjor, men teori og praksis kan være forskjellig og vi må unngå (mange samtidige) skader på sentrale offensive spillere.

Ser frem til neste (liga)kamp.

Cherry

Var det samme type som sparket Dallas som også dyttet Costa over enda?

D var d faktisk...