Skrevet av Emne: Kamp:vs Wigan Athletic FC@DW Stadium, lørdag 17/8 2019-kl 16 på LUTV  (Lest 16905 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

berlin

bra stopperspill av league one Cooper! viktig!!

wow! iflg deg er han altså blitt en hel divisjon bedre siste 4 dager (var vel League 2 nivå sist gang, Salford lizzom, hehe)  ;) ;D
« Siste redigering: August 17, 2019, 17:47:41 av berlin »

leedslife

Close Harrison
nesten 3

spør du meg så var det pill avslutning

leedslife

bra stopperspill av league one Cooper! viktig!!

iflg deg er han altså blitt en hel divisjon bedre siste 4 dager (var vel League 2 sist hang, Salford lizzom, hehe)  ;) ;D

Det hjalp han å sitte på tribunen forrige kamp :-)


* Frisk Harrison idag.
Kan være mer effektiv, men har jo hatt backen i baklomma. Makan til  ydmykelse

berlin

bra stopperspill av league one Cooper! viktig!!

iflg deg er han altså blitt en hel divisjon bedre siste 4 dager (var vel League 2 sist hang, Salford lizzom, hehe)  ;) ;D

Det hjalp han å sitte på tribunen forrige kamp :-)


* Frisk Harrison idag.
Kan være mer effektiv, men har jo hatt backen i baklomma. Makan til  ydmykelse

Så definitivt!  ;D
Harrison: Så definitivt!  8)

leedslife

vanvittig avslutning av Dallas fra 18 meter.

Like over....

RoarG

Så kom Shack inn for Forshaw sånn på tampen her.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Enormt forsvarsspill av Phillips

GK Leeds

leedslife

Jøss han dømte frispark til Costa der.
Men straffespark på samme situasjon forrige uke ble vinket videre.

Takk og lov for VAR snart

berlin

vanvittig avslutning av Dallas fra 18 meter.

Like over....

 ;D

leedslife

Fortjent 0-2

Foreshaw var meget god. Harrison var frisk og Bamford scorer 2. Vil gjøre enormt for han. 3 på 3 nå i ligaen. Sterkt.
Tøff kamp mot Brentford i uka.

RoarG

Da var de 3 poengene i boks :).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

NT

Tabelltopp !  Og kun 4 dager til vi er ringside igjen.  Leeds mot Pontus og Brentford,  bring`n on.  Go, kveld

GeirO

Vi er et bortelag, blir verre hjemme på onsdag. Er ikke sikker.......
MOT

gulle

Flott seier
Ikke imponert, men vi var betydelig bedre enn wigan, savner allikavel kreativitet, jeg tenker da kun på at vi skal opp.dette er godt cc nivå, men det er ikke der vi hører hjemme.  Mot..
Harrison bb etter min mening, tett fulgt av phillips
Nå rykker vi opp! Jasederja

RoarG

Vi er et bortelag, blir verre hjemme på onsdag. Er ikke sikker.......
Gleder meg til første hjemmeseier for sesongen, jeg.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Lucas the Kop Cat

Vi er tilbake på topp!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Høye karakterer fra Phil Hay i dag:

Made easier by the early red card today but that's a classy win all the same. Seven points from three matches for Leeds now. Let's kick off with some quick ratings. Adam Forshaw my pick for MOTM, run close by an excellent Jack Harrison. Forshaw's finding his niche:

Casilla - 7
Dallas - 8
White - 7
Cooper - 8
Douglas - 7
Phillips - 8
Harrison - 8
Klich - 7
Forshaw - 9
Hernandez - 7
Bamford - 8
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Fortjent 0-2

Foreshaw var meget god. Harrison var frisk og Bamford scorer 2. Vil gjøre enormt for han. 3 på 3 nå i ligaen. Sterkt.
Tøff kamp mot Brentford i uka.

Jepp. Tøff kamp. i likhet med de 42 neste kampene i ligaen.  ::)

leedslife

Høye karakterer fra Phil Hay i dag:

Made easier by the early red card today but that's a classy win all the same. Seven points from three matches for Leeds now. Let's kick off with some quick ratings. Adam Forshaw my pick for MOTM, run close by an excellent Jack Harrison. Forshaw's finding his niche:

Casilla - 7
Dallas - 8
White - 7
Cooper - 8
Douglas - 7
Phillips - 8
Harrison - 8
Klich - 7
Forshaw - 9
Hernandez - 7
Bamford - 8

Dele ut 9 er vel voldsomt. Vi var gode, men gjorde ikke mer enn hva vi absolutt måtte.
Men ellers enig i de han hever ut som båre beste

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bielsa:

How pleased?
It was a deserved and fair result. We could score more goals and make a bigger difference. Playing with an advantage is important. We played with experience, a balanced game. We could have shined more. It was a game to be careful of the free-kicks. Today we played with more calm in defence.

Pleased with the start?
The game against Forest we deserved to win. Today we had one extra player. In the first game, we played well, but conceded chances. In general, the performance is increasing game by game.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Q&A med Hay
Important note from today was, Pablo wasn't firing on all cylinders and yet we were still creating chances and scoring goal. Put simply that cost us alot of points last season so if we can do this and then add Costa and Nekitah in to tougher situations I feel alot more confident.

 
Phil Hay
@Joshua L. Hernandez wasn't at the top of his game but was still dangerous and a nuisance. But I agree, there are other strings to Leeds' bow. Harrison has improved, Forshaw is a threat and Bielsa has Nketiah and Costa on the bench.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Leeds-Live

Leeds United player ratings after routine 2-0 win over ten-man Wigan
All the marks out of ten after exorcising the demons of last time out against Wigan
By Nestor Watach
17:00, 17 AUG 2019

Leeds United put in a dominant display against Wigan Athletic to come away with three points from the DW stadium, winning 2-0 on the day.
Marcelo Bielsa's men exorcised some of last season's demons when they took advantage of Wigan's early red card (a familiar story) with goals from Patrick Bamford either side of half-time.

Here’s how they rated individually.
Leeds United (4-1-4-1)

13 Kiko Casilla – six
Made a decent stop midway through the first half to deny Lee Evans free-kick, but had little else to do until another free-kick stop late on, this one a little showier. Didn't rush out and give as many heart-stopping moments as in recent weeks, but never needed to. A spectator.

15 Stuart Dallas – seven
Set a new standard with his two-goal showing against Derby last season, and hasn't looked back at the start of the new season. Showed good positional awareness

5 Ben White – seven
He had a height disadvantage against the giant Kieffer Moore and was drawn into making fouls, for which he was eventually shown a yellow card on the stroke of half-time. The first time he's looked rattled in a United shirt, but showed how cool he is in a comfortable second half.
 
6 Liam Cooper – seven
Didn't put a foot wrong. An experienced performance in the backline, he won six aerial challenges - more than twice as many as any of his team-mates.

3 Barry Douglas – seven
Wasteful with set pieces early on, but improved as the game went on and put in a couple of great crosses in the second half, notably the corner that Bamford converted for Leeds' second. Douglas was also involved in many of Leeds best moves going forward. He touched the ball 99 times - the most of any player on the pitch.

23 Kalvin Phillips – seven
Was never going to let Leeds repeat the nightmare against ten man Wigan, and showed typical doggedness in the base of midfield. Kept it relativelty simple with his passing, as the job today required.

19 Pablo Hernandez – seven
Could have doubled the lead shortly before half-time but struck an uncharacteristically tame effort straight at David Marshall, before forcing a fantastic full-stretch save from the goalkeeper with a top corner free-kick in the second half. He completed five dribbles, more than any other Leeds player.

43 Mateusz Klich – six
Played in the ball that led to United's opener and was a lively presence, an impressive shift after playing all 90 minutes against Salford in midweek after flagging against Nottingham Forest. Withdrawn for Helder Costa with 15 minutes to play.

4 Adam Forshaw – eight
A key figure in asserting Leeds dominance at the DW, where Wigan rarely lose. It's easy to see why Bielsa rates him so highly with displays like this. Somehow hit the upright with the goal gaping, but luckily for him Patrick Bamford was on hand to tap in the rebound. Did especially well to keep out of trouble after an early booking.

22 Jack Harrison – six
Linked up well with Douglas down the left hand side and looks increasingly like a nuisance for opposition defenders going forward. End product still occasionally lacking.

9 Patrick Bamford – eight
Nothing pretty about either of his goals, the first a tap-in and the second bundled in at short range from a corner, but showed good striker's instinct to be in the right place to finish them. Received regular applause from the travelling support for his willingness to chase down balls.

Substitutes
1 Illan Meslier
10 Gjanni Alioski
14 Eddie Nketiah
17 Helder Costa - six
Didn't get a chance to show what he can offer with just 15 minutes to go.

28 Gaetano Berardi
44 Mateusz Bogusz

46 Jamie Shackleton - N/A
Introduced too late to make an impact

 
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-player-ratings-wigan-16772682
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kjella

  • Gjest
Total kontroll idag. Hadde unnet Forshaw en scoring. Synes vi som oftest så ut som det beste laget i kampene i fjor - i år ser vi enda mer dominerende ut fysisk og spillemessig i de 4 vi har spilt - mener jeg. Blir sikkert tid til mer svartsinn ila sesongen......feks kommer vi til å slippe inn 10-12 på cornere ila sesongen.....får håpe på mange nok fremover.

Kato

Possession 24-76. Voldsomt.
 

Torpe-do

Eg høyrte kampen berre på radio, men eg syns det høyrtes ut som at Forshaw ofte kom i posisjonar Klich påståeleg heller skal vere, i avslutningsposisjonar? Stemmer inntrykket mitt at Forshaw spelte lengre opp i banen enn vanleg? Forstår han hadde ein veldig god kamp, så kanskje han berre var over alt, kanskje?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Torpe-do

Bring on Brentford!

Håpar ikkje Jansson får noko unnskyldnig til å opptre småleg/hoverande/slå tilbake.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kato

Scoret på lav corner igjen.....
 

baste

For noen kjempemål av Bambi i dag !!!!   Men goal er goal

Uhyre viktig å være på plass.

Remember Chapman, anyone?

+1

Bielsa har og sagt at Bamford kommer til sjanser, det gjør ofte gode spisser.

Hærlig å kom inn fra jobb kl 19, og se at vi er top of the table

Cannavaro

Eg høyrte kampen berre på radio, men eg syns det høyrtes ut som at Forshaw ofte kom i posisjonar Klich påståeleg heller skal vere, i avslutningsposisjonar? Stemmer inntrykket mitt at Forshaw spelte lengre opp i banen enn vanleg? Forstår han hadde ein veldig god kamp, så kanskje han berre var over alt, kanskje?

Det stemmer nok, Forshaw kom til gode skudd- og scorings posisjoner idag, han burde hatt en scoring også.  Ville gjerne sett Klich mer i de posisjonene også.  Jeg tror ikke Bielsa bestemmer at Forshaw skal være mer offensiv av de to ;  det er nok mer dynamisk at de skal veksle, men ofte ser vi at Forshaw faller dypere også og er balldistributør i leddet foran Kalvin f.eks.
Forshaw var helt klart en av våre beste utpå der idag.



MFLU - Miracles For Leeds United