Skrevet av Emne: Take us home - Leeds United  (Lest 9100 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

samadhi

Take us home - Leeds United
« på: August 16, 2019, 19:56:34 »
Fant ikke noe tema om dette så flytt gjerne tråden om den allerede finnes.

I dag ble altså dokumentaren "Take us home - Leeds United" lansert på Amazon Prime.
Jeg har sett første episode og dette ser virkelig ut som en fantatisk produksjon med herlig fortellerstemme fra Russel Crowe.

Vi får mye behind the scenes fra Bielsa, Orta, Radrizzani, fansen og spillerne.
Serien er på 6 episoder à ca 45 minutter. Tar ikke mange dagene før jeg har sett alle.

Man får 7 dager gratis prøveabbonement på amazon prime.
Der finne for øvrig også en anne Leedsdokumentar der;  Do you want to win? som handler om sesongen 91-92 når Leeds vant 1.divisjon.

Anbefales!
« Siste redigering: August 16, 2019, 21:10:50 av samadhi »
marching on together,
derudaf forever...

Blank_File

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #1 på: August 16, 2019, 20:03:19 »
Fant ikke noe tema om dette så flytt gjerne tråden om den allerede finnes.

I dag ble altså dokumentaren "Take us home - Leeds United" lansert på Amazon Prime.
Jeg har sett første episode og dette ser virkelig ut som en fantatisk produksjon med herlig fortellerstemme fra Russel Crowe.

Vi får mye behind the scens fra Bielsa, Orta, Radrizzani, fansen og spillerne.
Serien er på 6 episoder à ca 45 minutter. Tar ikke mange dagene før jeg har sett alle.

Man får 7 dager gratis prøveabbonement på amazon prime.
Der finne for øvrig også en anne Leedsdokumentar der;  Do you want to win? som handler om sesongen 91-92 når Leeds vant 1.divisjon.

Anbefales!
Er der samme dokumentaren fra 91 sesongen på Prime??
Ikke at jeg har så behov for det, men er det norsk tekst på Prime?

samadhi

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #2 på: August 16, 2019, 20:06:59 »
Norsk tekst på den nye dokumentaren. Kun engelsk på den fra 91 sesongen.
marching on together,
derudaf forever...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #3 på: August 16, 2019, 20:40:32 »
Norsk tekst på den nye dokumentaren. Kun engelsk på den fra 91 sesongen.
Tok de to første på straker'n. Liten pause nå, så tar jeg nr 3 (og sikkert 4) :D

Vet at det ender ille, men dette er flott å se på.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #4 på: August 16, 2019, 20:47:28 »
Den vonde slutten gjør at jeg kvir meg til å evt se den. Leste dog et par innlegg på Waccoe som mente det hjalp å se den. Så får vi se om jeg tar sjansen eller ikke...

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

NT

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #5 på: August 16, 2019, 21:01:52 »
Fy søren, med siste sesong fortsatt friskt i minne, er dette emosjonelt så det holder!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #6 på: August 16, 2019, 23:49:20 »
Finished :)

Må si siste episode var 'the pick of the bunch' tross dette tapet. Første del av den var jo riktig så norsk der Jomar, Ray, Anders & co kom svært så godt fra det, vi kom nærmere på spillerne igjen, og så intervjuet med Marcelo...

Nå er det bare å hive seg over "Do You Want to Win". :)

Men ikke i kveld...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #7 på: August 17, 2019, 00:45:04 »
Har nå sett alle episodene.
Lite nytt for alle som følger klubben med like stor interesse som de fleste her inne gjør, men vi fikk i alle fall mulighet til å bli litt bedre kjent med trekløveret som styrer klubben: Radrizzani, Orta og Kinnear.

I episode fire fikk vi være vitne til en interessant diskusjon mellom Radrizzani og Orta der samtaletemaet var Spygate.
Radrizzani sa rett ut at han mente det var unødvendig av Bielsa å holde den legendariske pressebriefingen oppe på Thorp Arch. Han mente at Bielsa heller kunne ha gjort dette foran "undersøkeleskommisjonen" fra The Football League, men at det var unødvendig utbrodere foran et helt pressekorps. Han gikk faktisk så langt at han (med et lite smil om munnen) sa at p.g.a. av at Bielsa gjorde dette, var det på en måte fortjent at klubben fikk en straff som han i utgangspunktet mente var ufortjent.
Orta, derimot, mente at Bielsas opptreden var smart og «historisk», og den styrket klubbånden – forutsatt at klubben var- og opptrådde samlet. (Altså et helt samfallende syn med det som jeg selv gav uttrykk for her inne i timene etter Bielsas spetaktulære undervisning i temaet research.)

Apropos Victor Orta: Man må ha et hjerte av stein for ikke føle med ham i de sekvensene vi får se når han forstår at James-dealen renner ut i sanden. Virket faktisk som Daniel James tok det hele på en mer avslappet måte enn stakkars Orta…

Det desidert mest interessante for min del var ting som ble sagt av Radrizzani mot slutten av siste episode.
I sin evaluering sa han det var for mye anspenthet i klubben mot slutten av sesongen – og at de heller skulle ha fylt på med mye kjærlighet!
Og etter å ha fortalt hvilken god jobb han synes at Bielsa hadde gjort, sa han faktisk rett ut at det også var ting Bielsa burde endre på. Han mente at Bielsa burde løsne litt på grepet på enkelte områder, og redusere litt av stressnivået blant spillerne.


Konklusjon etter seks episoder:
Det er flotte folk som leder klubben vår nå – med Andrea Radrizzani i spissen.

Ja, for en fantastisk eier og leder vi har i Radrizzani! Han har totalt forandret kulturen i klubben gjennom sine drøye to år ved roret. Og han viser vei gjennom sin egen personlighet. Han bryr seg genuint om alle mennesker som er knyttet til klubben – både spillere, ansatte og supportere. Og han viser det – igjen og igjen – med vennlige ord og hjertefølte omfavnelser.

Når vi mener at Radrizzani foretar ukloke beslutninger, skal vi selvsagt kunne kritisere mannen. Men vi må alltid prøve å vurdere hans jobb og betydning for klubben i et større perspektiv enn kun øyeblikket der og da.

I forhold til andre eierne vi har hatt de siste tjue åra, betrakter jeg Radrizzani som bortimot en gave fra oven.






Kontakinte

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #8 på: August 17, 2019, 10:39:47 »
Har nå sett alle episodene.
Lite nytt for alle som følger klubben med like stor interesse som de fleste her inne gjør, men vi fikk i alle fall mulighet til å bli litt bedre kjent med trekløveret som styrer klubben: Radrizzani, Orta og Kinnear.

I episode fire fikk vi være vitne til en interessant diskusjon mellom Radrizzani og Orta der samtaletemaet var Spygate.
Radrizzani sa rett ut at han mente det var unødvendig av Bielsa å holde den legendariske pressebriefingen oppe på Thorp Arch. Han mente at Bielsa heller kunne ha gjort dette foran "undersøkeleskommisjonen" fra The Football League, men at det var unødvendig utbrodere foran et helt pressekorps. Han gikk faktisk så langt at han (med et lite smil om munnen) sa at p.g.a. av at Bielsa gjorde dette, var det på en måte fortjent at klubben fikk en straff som han i utgangspunktet mente var ufortjent.
Orta, derimot, mente at Bielsas opptreden var smart og «historisk», og den styrket klubbånden – forutsatt at klubben var- og opptrådde samlet. (Altså et helt samfallende syn med det som jeg selv gav uttrykk for her inne i timene etter Bielsas spetaktulære undervisning i temaet research.)

Apropos Victor Orta: Man må ha et hjerte av stein for ikke føle med ham i de sekvensene vi får se når han forstår at James-dealen renner ut i sanden. Virket faktisk som Daniel James tok det hele på en mer avslappet måte enn stakkars Orta…

Det desidert mest interessante for min del var ting som ble sagt av Radrizzani mot slutten av siste episode.
I sin evaluering sa han det var for mye anspenthet i klubben mot slutten av sesongen – og at de heller skulle ha fylt på med mye kjærlighet!
Og etter å ha fortalt hvilken god jobb han synes at Bielsa hadde gjort, sa han faktisk rett ut at det også var ting Bielsa burde endre på. Han mente at Bielsa burde løsne litt på grepet på enkelte områder, og redusere litt av stressnivået blant spillerne.


Konklusjon etter seks episoder:
Det er flotte folk som leder klubben vår nå – med Andrea Radrizzani i spissen.

Ja, for en fantastisk eier og leder vi har i Radrizzani! Han har totalt forandret kulturen i klubben gjennom sine drøye to år ved roret. Og han viser vei gjennom sin egen personlighet. Han bryr seg genuint om alle mennesker som er knyttet til klubben – både spillere, ansatte og supportere. Og han viser det – igjen og igjen – med vennlige ord og hjertefølte omfavnelser.

Når vi mener at Radrizzani foretar ukloke beslutninger, skal vi selvsagt kunne kritisere mannen. Men vi må alltid prøve å vurdere hans jobb og betydning for klubben i et større perspektiv enn kun øyeblikket der og da.

I forhold til andre eierne vi har hatt de siste tjue åra, betrakter jeg Radrizzani som bortimot en gave fra oven.
Flott resyme! Av en "Knall" serie. Marching On Together!

LEO

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #9 på: August 17, 2019, 11:04:45 »
Håper vi nå endelig kan komme opp.  Men jeg tittet i dag på BOLTON som når de gikk ned fra PL skulle rett opp igjen iflg. sine fans. Men nå er de i L1 med minus poeng.  Jeg fikk nå en guffen følelse akkurat som når vi måtte ned i L1 og med minus poeng. Føler at de er minst 15 år etter oss, ja kanskje de aldri kommer opp igjen. MOT
 

Cannavaro

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #10 på: August 17, 2019, 13:41:47 »
Sett 1.episode nå, jeg får klump i halsen, det er herlig filmet !! Man får inntrykk fra alle som står nær Leeds, samt fansen såklart. Dette er en super dokumentar om denne klubben og sesongen 18/19 som vil for alltid stå igjen som dramatisk for klubben. Gleder meg til å se fortsettelsen her.....
MFLU - Miracles For Leeds United

Torpe-do

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #11 på: August 17, 2019, 13:55:43 »
Det hadde jo vore eit dramaturgisk mesterverk dersom det hadde endt bedre

Er ikkje heilt komfortabel med «kommentatoren» på alle klippa frå kampane, men eit stykk særs velprodusert verk. Kjekt å få litt meir innsikt i trioen Radrizzani/Orta/Angus, få sjå litt meir av kva som skjedde med James. Skulle ønske me fekk sett meir av Bielsa, men me skal vel sjå oss «heldige» som fekk han ned i ein stol og prate litt i siste episode. Eg mistenkjer at ein del av voice-overs frå Bielsa me ser i tidlegare episodar kjem frå det same intervjuet, sidan slike intervju er veldig sjeldan kost for Bielsa.


Håpar dei lagar sesong 2 - og håpar sjølvsagt den får ein lykkeligare slutt. Håpar og sesong 2 eventuelt blir litt meir variert ift innspel frå spelarane, få gjerne litt innspel frå legendene som framleis er involvert i klubben osv.

Anbefalast!


Sent from my iPhone using Tapatalk

leedslife

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #12 på: August 17, 2019, 14:48:44 »
Ikke like mye innpå laget og garderoben som i City sin "All og nothing". Det er en fantastisk doku. Ihvertfall for dem som vil inn i hodet på Pep.

Utrolig hvilket fundament som er bygd på samhold og kameratskap i klubben. Budskapet på suksess, som både kommer frem i vår og Citys dokumentar. Mao.. så langt unna man kan komme visjon til tidligere eiere hos oss.

Får håpe sesong 2 får en lykkelig slutt og at Bielsa får rett i at Bamford har ferdighetene og psyken til å bære 9 tallet bakpå drakta.
« Siste redigering: August 17, 2019, 14:55:50 av leedslife »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #13 på: August 18, 2019, 12:01:28 »
Man får 7 dager gratis prøveabbonement på amazon prime.
Der finne for øvrig også en anne Leedsdokumentar der;  Do you want to win? som handler om sesongen 91-92 når Leeds vant 1.divisjon.
Nå er eg gjennom denne også.

Wow...
De snakker alle sammen, Sgt Wilko, Strach, Vinnie, Gary Mac, Bill Fotherby, Eddie, pappa Speed, Chris Whyte to name a few...

Den handler forresten om hele fasen fra Wilko kom inn til seriemesterskapet var i havn...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lowfields

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #14 på: August 19, 2019, 10:56:18 »
For oss som kjenner historien så altfor godt, så er den nok enda mer interessant for utenforstående - slik som Sunderland-dokumentaren var for meg.
Mye handlet om trekløveret Radz, Orta og Kinnear.
Overraskende lite om alle de unge(Clarke, Shack, BPF, Davis) - mest Phillips.
Sterkt og se bl.a. en "sivil" Allioski stå og gråte i tunnelen etter Derby-tapet akkompagnert av ballade-versjonen av MOT:
https://www.youtube.com/watch?v=yXJVzJKMBK0
« Siste redigering: August 19, 2019, 18:46:12 av lowfields »
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

auren

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #15 på: August 19, 2019, 11:39:51 »
For oss som kjenner historien så altfor godt, så er den nok enda mer interessant for utenforstående - slik som Sunderland-dokumentaren var for meg.
Mye handlet om trekløveret Radz, Orta og Kinnear.
Overraskende lite om alle de unge(Clarke, Shack, BPF, Davis) - mest Phillips.
Sterkt og se bl.a. en "sivil" Allioski stå å gråte i tunnelen etter Derby-tapet akkompagnert av ballade-versjonen av MOT:
https://www.youtube.com/watch?v=yXJVzJKMBK0

Denne versjonen var nydelig. Gåsehudfaktor og litt blanke øyer her. Og det uten å se bilder fra filmen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #16 på: August 19, 2019, 14:04:48 »
For oss som kjenner historien så altfor godt, så er den nok enda mer interessant for utenforstående - slik som Sunderland-dokumentaren var for meg.
Mye handlet om trekløveret Radz, Orta og Kinnear.
Overraskende lite om alle de unge(Clarke, Shack, BPF, Davis) - mest Phillips.
Sterkt og se bl.a. en "sivil" Allioski stå å gråte i tunnelen etter Derby-tapet akkompagnert av ballade-versjonen av MOT:
https://www.youtube.com/watch?v=yXJVzJKMBK0

Denne versjonen var nydelig. Gåsehudfaktor og litt blanke øyer her. Og det uten å se bilder fra filmen.

Leeds gruppe også.......enorm tolkning av sangen!

auren
 

lowfields

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #17 på: August 19, 2019, 15:19:22 »
Personlig synes jeg det hadde vært litt sprekere å følge f.eks Jack fra AllLeedsTV enn de litt mer "folkelige" supporterne.... 8)
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #18 på: August 20, 2019, 20:22:50 »
...men @asbfjell, det  må da ha vekt minner for deg å se Do You Want to Win?
Tipper den gav deg mer enn Take Us Home??? :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #19 på: August 21, 2019, 10:10:02 »
Da har jeg sett hele serien jeg også. Og må si at jeg likte den veldig godt, men så er jeg jo ikke akkurat objektiv...
Føler at jeg kjenner trioen Rad, Orta og Kinnear etter dette, og det er hyggelige bekjentskaper alle sammen. Kontrasten til noen av våre forrige eiere kunne knapt vært større, og det er bare å be til høyere makter om at de lykkes med prosjektet sitt, og blir værende en stund til.
Det samme gjelder naturligvis Bielsa. Han byr jo ikke akkurat på seg selv i media, og framstår som en sfinx. Seriens største svakhet slik jeg ser det er at teamet rundt Bielsa, og treningsmetodene ikke omtales/vises omtrent i det hele tatt. Man sitter igjen med inntrykk av at det er et en ledelse på tre personer, og en raring av en trener. Etter hva jeg forstår der det jo en stort sportslig apparat rundt Bielsa.

Spillerne som er mest framtredende i serien gir også et sympatisk inntrykk. Kanskje gjelder det spesielt Kalvin, som åpenbart er populær i klubben, og som ser ut til være like viktig for kulturen som sporten.

Voice-over kommentarene til kampsekvensene, som jeg tror er gjort av Adam Pope, er litt kunstige. Her tenker jeg man med fordel kunne brukt lyd fra live-sendingene til samme Pope og Whelan.

Av episodene likte jeg den første, som fokuserte mye på ansettelsen av Bielsa, og hans bakgrunn. Og den tredje, med Spygate og James-affæren i Januar, samt den siste, som på en fin måte klarte å filmatisere tristessen rundt Wigan-tapet og play-off exiten. Tonesatt av en innertier av en MOT-tolkning av mine nye favoritter, Shadowlark. Låta er å finne på Spotify!

For de som enda ikke har sett den; go for it!

flynn

samadhi

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #20 på: August 21, 2019, 10:27:23 »
Da har jeg sett hele serien jeg også. Og må si at jeg likte den veldig godt, men så er jeg jo ikke akkurat objektiv...
Føler at jeg kjenner trioen Rad, Orta og Kinnear etter dette, og det er hyggelige bekjentskaper alle sammen. Kontrasten til noen av våre forrige eiere kunne knapt vært større, og det er bare å be til høyere makter om at de lykkes med prosjektet sitt, og blir værende en stund til.
Det samme gjelder naturligvis Bielsa. Han byr jo ikke akkurat på seg selv i media, og framstår som en sfinx. Seriens største svakhet slik jeg ser det er at teamet rundt Bielsa, og treningsmetodene ikke omtales/vises omtrent i det hele tatt. Man sitter igjen med inntrykk av at det er et en ledelse på tre personer, og en raring av en trener. Etter hva jeg forstår der det jo en stort sportslig apparat rundt Bielsa.

Spillerne som er mest framtredende i serien gir også et sympatisk inntrykk. Kanskje gjelder det spesielt Kalvin, som åpenbart er populær i klubben, og som ser ut til være like viktig for kulturen som sporten.

Voice-over kommentarene til kampsekvensene, som jeg tror er gjort av Adam Pope, er litt kunstige. Her tenker jeg man med fordel kunne brukt lyd fra live-sendingene til samme Pope og Whelan.

Av episodene likte jeg den første, som fokuserte mye på ansettelsen av Bielsa, og hans bakgrunn. Og den tredje, med Spygate og James-affæren i Januar, samt den siste, som på en fin måte klarte å filmatisere tristessen rundt Wigan-tapet og play-off exiten. Tonesatt av en innertier av en MOT-tolkning av mine nye favoritter, Shadowlark. Låta er å finne på Spotify!

For de som enda ikke har sett den; go for it!

flynn

Helt enig i din analyse. Er vel ingen tvil om at dette er Radrizzani sin serie som ønsker å vise frem klubben og dens gode verdier.
Bielsa sitt bidrag er han pålagt av klubben og komme med, og det var sikkert aldri ett tema at vi skulle få innblikk i treningsfeltet eller garderoben.

Synes det var noe kleint når kona til Radrizzani var med for å fotelle hvor godt menneske mannen var, og samme med sekvensen der Jansson, Berardi og Alioski sitter og forteller hverandre hvor godt de liker de andre rundt bordet .

Har også nå fått sett Do You Want to Win, og selv om jeg likte veldig godt Take us home så anbefaler jeg den filmen vel så mye. Fantastisk å høre alle spillerne fra tiden fortelle sine historier.
marching on together,
derudaf forever...

Hallgeir *

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #21 på: August 21, 2019, 18:00:32 »
Ser at en del ligger på youtube, i alle fall hele første episode. Det fylles vel på etterhvert dersom det ikke allerede er der. Har ikke sjekket.

Kommer nok til å sette meg ned og se med tid og stunder.
Super Leeds since 1968

berlin

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #22 på: August 28, 2019, 16:15:41 »
Glaner på "Take us home" for tiden. Absolutt interessant, spesielt "behind the doors" og "mannen i gata". Kampene og målene har man jo sett, og det svir jo litt.

Forøvrig, herlig at Crowe har valgt musikk fra Gang of Four, og ikke Kaiser Chiefs.  8)



(Låta "Damaged Goods" er vel kanskje det eneste sporet på albumet "Entertainment!" som ikke er (sterkt) politisk farga,
så det er ikke ofte GOF låter blir brukt i andre sammenhenger)
« Siste redigering: August 28, 2019, 16:49:28 av berlin »

Allanclarke

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #23 på: September 03, 2019, 15:44:32 »
Så igjennom hele serien i går. Og fikk klump i halsen ved hver episode. For en fantastisk fotballklubb vi holder med. Tårene kom når man så at overgangen til James rant bort i sanden. Og selvfølgelig ved påskeprogrammet når direkte opprykk forsvant og ved Derbykampen når vi går fra å ha full kontroll til frem til tabben på overtid i 1 omgang og når Derby scorer nesten rett ved avspark i 2. omgang og momentumet er totalt forsvunnet. Fantastisk laget dokumentar.

Torpe-do

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #24 på: Juni 19, 2020, 18:24:50 »
Det stemmer at tv-kameraene har fulgt denne sesongen og, gjer det ikkje? Meiner det vart bekrefta at sesong 2 skulle kome, eller hugsar eg feil?

Det vert eventuelt interessant å sjå praten kring sesongavslutninga / corona, med alt som har stått på spel for Leeds.

Håpar sesong 2 inneheld hakket meir ifrå mediasky Bielsa, sjølv om eg tvilar.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #25 på: Juni 19, 2020, 20:17:01 »
Det stemmer at tv-kameraene har fulgt denne sesongen og, gjer det ikkje? Meiner det vart bekrefta at sesong 2 skulle kome, eller hugsar eg feil?

Det vert eventuelt interessant å sjå praten kring sesongavslutninga / corona, med alt som har stått på spel for Leeds.

Håpar sesong 2 inneheld hakket meir ifrå mediasky Bielsa, sjølv om eg tvilar.

Det var kamera til stades  i begynnelsen av sesongen.
Phil Hay har jevnlig fått spørsmål om TUH 2 og har vel sagt at han er usikker - Leeds var vel mer usikker på hvordan en sesong 2 ville forløpe...
Der har vært kameraer utover sesongen (det er det jo alltid i Leeds United kan man vel si...) men i mindre grad enn forrige sesong.

Så det er ikke klart om en sesong 2 vil se dagens lys - men heller ikke utelukket.
(Og så kan det være andre har lest mer oppdaterte nyheter om dette enn eg har fått med meg).
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #26 på: Juli 21, 2020, 12:43:51 »
Nå som opprykket er i boks, har jeg satt meg ned og sett alle seks episodene av Take Us Home.

Klarte bare ikke å se på det som endte i fortvilelse, før opprykk-følelsen var på plass i kropp og sjel.

Men uansett kjenner man det på kroppen når det rippes opp i fiaskoen på slutten av forrige sesong.

Som dokumentar holder dette bra nivå.
Super Leeds since 1968

Blank_File

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #27 på: Juli 21, 2020, 13:28:46 »
Nå som opprykket er i boks, har jeg satt meg ned og sett alle seks episodene av Take Us Home.

Klarte bare ikke å se på det som endte i fortvilelse, før opprykk-følelsen var på plass i kropp og sjel.

Men uansett kjenner man det på kroppen når det rippes opp i fiaskoen på slutten av forrige sesong.

Som dokumentar holder dette bra nivå.
Enig. Grei oppsummering for oss som har fulgt de tett uansett og helt sikkert bra stoff for de som ikke er insidere. Håper det blir noe av del 2.

samadhi

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #28 på: September 15, 2020, 12:18:24 »
Sesong 2 kommer 17.september. 2 episoder x 45 minutt ser det ut som.

https://www.youtube.com/watch?v=reB4kj79ztA
marching on together,
derudaf forever...

Torpe-do

Sv: Take us home - Leeds United
« Svar #29 på: September 17, 2020, 19:37:39 »
Då har eg sett andre sesong, og det er jo rett og slett heilt herleg!  ;D ;D

Positivt er at det her er, såvidt eg kan hugse frå fyste sesong, langt meir (i alle fall prosentvis) kommentara, innspel og innsikt frå spelarane. Det største plusset er nok dog (igjen, prosentvis), innspela frå Bielsa. Dette kjem riktignok oftast som voice-overs, men er framleis veldig virkningsfult.

Negativt - det skulle vore fleire episodar. For dette var ein veldig innhaldsrik sesong. Men altså, det er jo betre med to veldig gode episodar enn 10 halvvegs.


Uansett, ein "must-sjå" for alle Leeds-fans!