Skrevet av Emne: Kamp: vs Stoke City @ Bet365 Stadium, lørdag 24/8-19 kl 16.00 på Viasport 2  (Lest 21186 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen55

Det er altså nesten samme mannskapet som spiller i dag som før Bielsa kom. Casilla og White de eneste som ikke var her et år tilbake. Snakk om å ha en manager som kan trylle. Hver og en der ute på matta i dag eier championship. Nå er han i sitt andre år, 10 prosent bedre var målet mitt. En understatement. Om et år er han på sitt tredje. I Premier League. Topp ti. Sikkert med nesten samme mannskapet.

Etter de første 30 i dag var resten ren og skjær kunst. At en manager kan utgjøre en slik forskjell. I spillestil. I ferdigheter. I selvtillit.

Et under at et slikt fotballgeni sitter på en blå boks på vår laglederbenk. Tenk å være så heldige.

Se på de to første målene i dag. Se på de.

Spiller null rolle hvem vi hentet eller ikke hentet av spillere i sommer. Det var en signering som var viktigere enn alt annet. Nyt det. Det blir historisk. Det blir Premier League igjen.

Ja, vi var gode i fjor høst også. Men vi var ikke i nærheten av der vi er nå. Med Costa og Nketiah på benk. Spillere som hadde startet hos 23 andre lag i denne divisjonen.

Som Jones sa i dag, vi er nådeløse.

Og du må ikkje glemme at du mener Bielsa er en komplett idiot som satser på Kiko Casilla.

Vil gjerne at du viser meg den tråden hvor jeg kaller Bielsa en idiot. Evt noe du har drømt.

Kato og jeg har vært uenige angående Kiko. Men de ordene har jeg ikke sett Kato bruke.

Han har stillt spørsmål ved Kiko, det er jo ikke rart etter diverse utrusninger. Tydelig at Bielsa og teamet har fått han til å justere noe. Jeg har stor tro på at Kiko er en av CC beste keepere. Viser det seg å være rett så har nok ikke Kato problemer med å innrømme at han tok feil!

Men fortsatt tidlig og neste kamp kan Kiko spille i 8'er rollen igjen. Til nå har han knapt måtte løfte armene!

Kato

Det er altså nesten samme mannskapet som spiller i dag som før Bielsa kom. Casilla og White de eneste som ikke var her et år tilbake. Snakk om å ha en manager som kan trylle. Hver og en der ute på matta i dag eier championship. Nå er han i sitt andre år, 10 prosent bedre var målet mitt. En understatement. Om et år er han på sitt tredje. I Premier League. Topp ti. Sikkert med nesten samme mannskapet.

Etter de første 30 i dag var resten ren og skjær kunst. At en manager kan utgjøre en slik forskjell. I spillestil. I ferdigheter. I selvtillit.

Et under at et slikt fotballgeni sitter på en blå boks på vår laglederbenk. Tenk å være så heldige.

Se på de to første målene i dag. Se på de.

Spiller null rolle hvem vi hentet eller ikke hentet av spillere i sommer. Det var en signering som var viktigere enn alt annet. Nyt det. Det blir historisk. Det blir Premier League igjen.

Ja, vi var gode i fjor høst også. Men vi var ikke i nærheten av der vi er nå. Med Costa og Nketiah på benk. Spillere som hadde startet hos 23 andre lag i denne divisjonen.

Som Jones sa i dag, vi er nådeløse.

Og du må ikkje glemme at du mener Bielsa er en komplett idiot som satser på Kiko Casilla.

Vil gjerne at du viser meg den tråden hvor jeg kaller Bielsa en idiot. Evt noe du har drømt.

Kato og jeg har vært uenige angående Kiko. Men de ordene har jeg ikke sett Kato bruke.

Han har stillt spørsmål ved Kiko, det er jo ikke rart etter diverse utrusninger. Tydelig at Bielsa og teamet har fått han til å justere noe. Jeg har stor tro på at Kiko er en av CC beste keepere. Viser det seg å være rett så har nok ikke Kato problemer med å innrømme at han tok feil!

Men fortsatt tidlig og neste kamp kan Kiko spille i 8'er rollen igjen. Til nå har han knapt måtte løfte armene!

Foreløpig har Kiko vært glimrende etter starten. Og fått brukt sine styrker med beina. Dog hadde vi vel sagt det samme om Emma med bysten sto i mål. Så tidlig å felle en dom, men så langt.bom fra min side. Det beste er at Kino ser ut til å ha justert bakromsløpene noe.Men 41 kamper igjen. Fortsetter vi som nå, trenger vi ikke keeper.
 

GeirO

Kiko var på vei mot et bomløp i går, men ombestemte seg og løp tilbake. En liten justering i spillestil?
MOT

Borge

Starten på sesongen er vel ikke ulik fjoråret. Mye ballinnehav, ruller over motstanderne og trygg bakover. Men basert på fjoråret er jeg gått fra naiv optimist til forsiktig optimist. Hjelper lite å være god i august hvis vi taper det meste på våren. Er redd Stoke ikke er noen målestokk på hvor gode vi er
« Siste redigering: August 25, 2019, 11:19:30 av Borge »
Borge

AllWhiteTøyen

Samboeren himlet med øya når jeg skulle se reprisen av kampen i dag. Hadde jeg hatt større baller skulle jeg himlet tilbake. Nuvel. Flotte mål og super innstilling. Synes Alioski fortjener kred etter å ha sett matchen på nytt.
 

Eriksen55

Vi holdt nullen en del i starten i fjor også. Slapp også da til lite sjanser. Men syntes vi har mer ro og kontroll. Pontus hadde sine styrker vi kanskje savner. Men han hadde en tendens til å ruse og bli overspilt. Samtidig hadde han noen varianter med ball kun han var med på. Han var litt løs kanon! For meg ser det ut til at alle stort sett vet hva sidemannen kommer til å gjøre, og kan agere deretter. Da kan man være litt i forkant av situasjoner kontra halvdistanse. Ikke bare er White bedre med ball og taktisk overlegen Pontus. Han gir en ro som jeg tror gjør at hver og en kan konsentrere litt ekstra på sine oppgaver. Det er ihvertfall inntrykket jeg sitter med. Da får vi bare tåle å miste litt duellkraft.

jackbauer68

  • Gjest
Det er altså nesten samme mannskapet som spiller i dag som før Bielsa kom. Casilla og White de eneste som ikke var her et år tilbake. Snakk om å ha en manager som kan trylle. Hver og en der ute på matta i dag eier championship. Nå er han i sitt andre år, 10 prosent bedre var målet mitt. En understatement. Om et år er han på sitt tredje. I Premier League. Topp ti. Sikkert med nesten samme mannskapet.

Etter de første 30 i dag var resten ren og skjær kunst. At en manager kan utgjøre en slik forskjell. I spillestil. I ferdigheter. I selvtillit.

Et under at et slikt fotballgeni sitter på en blå boks på vår laglederbenk. Tenk å være så heldige.

Se på de to første målene i dag. Se på de.

Spiller null rolle hvem vi hentet eller ikke hentet av spillere i sommer. Det var en signering som var viktigere enn alt annet. Nyt det. Det blir historisk. Det blir Premier League igjen.

Ja, vi var gode i fjor høst også. Men vi var ikke i nærheten av der vi er nå. Med Costa og Nketiah på benk. Spillere som hadde startet hos 23 andre lag i denne divisjonen.

Som Jones sa i dag, vi er nådeløse.

Og du må ikkje glemme at du mener Bielsa er en komplett idiot som satser på Kiko Casilla.

Vil gjerne at du viser meg den tråden hvor jeg kaller Bielsa en idiot. Evt noe du har drømt.

Det har du sjølsagt ikkje sagt med rene ord. Men at du har vurdert det som komplett idiotisk at Bielsa velger å stille med Casilla i mål kan det vel ikkje herske noen tvil om.

jackbauer68

  • Gjest
Det virker som om der er en enormt bra teamspirit i år, enda bedre enn i fjor. Når man ser gleden og jubelen etter 1-0 der reservene med Costa i spissen overlykkelig kaster seg over Dallas da er man på vei mot noe stort.


Kickthemdown

Bananskall. Taper vi denne så har vi ikke tatt et skritt siden fjorårssesongen, vinner vi så kan ingenting stoppe oss. Så viktig er denne kanpen for meg.
Det deles ut 3 poeng i denne kampen, som i de 41 neste.
Du tok den ikke. Ikke spesielt overraskende selvsagt. Slår vi Stoke borte så står vi også sterkere forberedt borte mot Millwall, Boro, Luton og resten av lagene som spiller typisk britisk. Om vi ikke blir kriget av banen av Stoke så blir vi ustoppelige i denne divisjonen. Tipper vi taper maks 2 kamper denne sesongen. Up we go.

RoarG

Bananskall. Taper vi denne så har vi ikke tatt et skritt siden fjorårssesongen, vinner vi så kan ingenting stoppe oss. Så viktig er denne kanpen for meg.
Det deles ut 3 poeng i denne kampen, som i de 41 neste.
Du tok den ikke. Ikke spesielt overraskende selvsagt. Slår vi Stoke borte så står vi også sterkere forberedt borte mot Millwall, Boro, Luton og resten av lagene som spiller typisk britisk. Om vi ikke blir kriget av banen av Stoke så blir vi ustoppelige i denne divisjonen. Tipper vi taper maks 2 kamper denne sesongen. Up we go.
Maks 2 tap? Ja, ja. Det er lov å være optimist.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Daniel Chapman (Moscowhite) stepper inn for Hay på TheAthletic under hans ferieavvikling.
I dag fulgte hans kamprapport.

Stoke-Leeds sier du? Det er mars 74 og slutten på et 29 seriekampers unbeaten run...
Klart Chapman begynner raporten sin der :D

In March 1974, Leeds United were stumbling after the end of their record-breaking 29 game unbeaten start to the season, but they were still top of the league when an 83-year-old fan collared manager Don Revie at the shareholders’ annual general meeting.
“Win the championship,” he told Revie, who in 13 years had won the championship, as well as the FA Cup, League Cup and Inter-Cities Fairs Cup, “or I stop watching Leeds football after 69 years.”
Leeds United had only been founded 55 years earlier. They’ve always played under unique pressure.

(dette var starten på reprtasjen, kan jo ikke lime inn alt, dette kan man få for ehh
MoscowhiteTSB
@MoscowhiteTSB

Phil's magic link will get you 50% off if you subscribe for a year: theathletic.com/hay50off

There's a 7-day free trial if you want to spend your Bank Holiday reading back through all the good stuff he's written over there so far

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

asbfjell

Det er altså nesten samme mannskapet som spiller i dag som før Bielsa kom. Casilla og White de eneste som ikke var her et år tilbake. Snakk om å ha en manager som kan trylle. Hver og en der ute på matta i dag eier championship. Nå er han i sitt andre år, 10 prosent bedre var målet mitt. En understatement. Om et år er han på sitt tredje. I Premier League. Topp ti. Sikkert med nesten samme mannskapet.

Etter de første 30 i dag var resten ren og skjær kunst. At en manager kan utgjøre en slik forskjell. I spillestil. I ferdigheter. I selvtillit.

Et under at et slikt fotballgeni sitter på en blå boks på vår laglederbenk. Tenk å være så heldige.

Se på de to første målene i dag. Se på de.

Spiller null rolle hvem vi hentet eller ikke hentet av spillere i sommer. Det var en signering som var viktigere enn alt annet. Nyt det. Det blir historisk. Det blir Premier League igjen.

Ja, vi var gode i fjor høst også. Men vi var ikke i nærheten av der vi er nå. Med Costa og Nketiah på benk. Spillere som hadde startet hos 23 andre lag i denne divisjonen.

Som Jones sa i dag, vi er nådeløse.

Og du må ikkje glemme at du mener Bielsa er en komplett idiot som satser på Kiko Casilla.

Vil gjerne at du viser meg den tråden hvor jeg kaller Bielsa en idiot. Evt noe du har drømt.

Det har du sjølsagt ikkje sagt med rene ord. Men at du har vurdert det som komplett idiotisk at Bielsa velger å stille med Casilla i mål kan det vel ikkje herske noen tvil om.

Og jeg var altså helt på linje med Kato når det gjaldt behovet for en ny kvalitetskeeper.
Men så langt ser det ut til at vår keeperbekymring har vært ubegrunnet, og at vi heretter bør ha større tillit til vurderinger utført av det legendariske trekløveret Bielsa, Bauer og Eriksen! ;D

Ingen tvil om at samarbeidet og samspillet mellom sisteforsvarer Casilla - som er en passende beskrivelse på en moderne målvakt - og resten av laget fungerer mye bedre nå enn da vi var vitne til de mange skrekkscenarioene som utspilte seg i våre bakre rekker sist vår. Og i den forbindelse – og som en ikke uviktig delforklaring på den nyvunne defensive tryggheten: S****n hvilken kanonsignering Ben White virker å være!!!

Kiko Casilla fremstår altså pr dags dato som det han skulle gjøre da han ble hentet sist januar: en trygg og solid sisteskanse.
Men det skal også sies at han har ikke blitt satt på så veldig mange store prøver så langt i sesongen. Det vil komme langt flere skudd som skal reddes, og det vil også oppstå en-mot-en-situasjoner der Casilla skal få vise oss at han fullt ut har forstått at også aldrende keepere har lov til å være oppe helt frem til naturlig leggetid.

Men så langt er det altså fint lite å utsette på Kiki Casilla – og det gleder meg.
For la det ikke være noen tvil: Enkelte ganger er det mer enn greit å ta feil! :)


auren

Wiedvald så jo også ut som tryggheten selv for 2 år siden. Vi kan ikke felle noen dom verken over Kiko eller Leedslaget så langt, men at det ser veldig, veldig lovende ut er det ingen tvil om

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.