Skrevet av Emne: Kamp: vs Derby County@Elland Road, Lørdag 21/9-19, kl.13.30 på Viasport 2  (Lest 34325 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Hay:
Bielsa is here to speak to the media now: “We could have avoided this press conference. What happened has happened a lot of times but today was the worst. They shot once in all the match. We created 10, 12 chances.”
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Leeds-Live med flere detaljer:

Gods against you?

(smiling)
I think this conference, we can avoid it. We shoot a lot of times. What has happened a lot of times to us. Today was the worst because they shoot once in all the match and after we create between 10 and 12 chances.
Today, we play 60 minutes very, very good. The best 60 since I came here. After we were more superior in the next 15, but the last 15 minutes was similar for both teams. We could not control the end of the match.
After, if you try to be more careful, it would recriminate me. This is for understanding there is an explanation in the opposite way. We took care in the last 15 minutes and after I claimed myself for allowing similar, neutral matches in this moment. After, if we were kept our superiority and they draw after I could claim it’s because I claimed to be more offensive in this moment.
Thank God, football doesn’t allow the manager to have a lot of impact on the match because I realised in the match, our left side, they started to grow down the right. I put Alioski instead of Helder, who defends better. Douglas to defend better than Alioski at left-back. I did that to control this, but in this sector they got the goal.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dylan

Hadde vi hatt en proven goalscorer hadde dette gått greit. Superspill i første omgang, uflaks at Derby scorer på sin eneste sjanse. Fortsetter vi å spille som i dag rykker vi opp!!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Flat atmosphere second half - your team or Derby the cause?

We played very well for 60 minutes. Too superior. Last 15 minutes flat. We never been more superior than the opponent, but we cannot think we are receiving just one chance in 90 minutes means that’s enough to win or draw the match.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Utrolig nok kunne dette faktisk endt enda verre, da vi hadde dobbeltflaks ved vår scoring:
Først offside på Bamford, deretter sjølmål.

Og den der overdrevne holdingen til Cooper på dødballer imot, irriterer meg noe jævlig!

Og når vi ble stresset mot slutten av kampen fikk vi også se at Casilla ikke hadde glemt gamle kunster han heller.

Og for å spe på med enda mer elendighet når vi først er igang:
Jeg tror at Ben White blir hentet tilbake til Brighton i januar - han er allerede nå god nok til å spille Premier League fotball for hvem som helst.
Og han skal vi virkelig få slite med å finne en fullgod erstatter for!




morten1966

Sett Hernandez inn sentralt, ut med Shackelton som ikke bidrar med noe som helst. Costa inn. Start gjerne med Nketie og Bamford på topp. Ut med Harrison.

janesoer

Vi lærer aldri....................................................................
Begynn med å stille med det sterkeste laget............................................
 

RoarG

Vi lærer aldri....................................................................
Begynn med å stille med det sterkeste laget............................................
Man skulle jo tro at denne opplagte lærdommen alltid ble fulgt, men jeg tviler.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
...mer pressekonferanse:

Minded to change anything at home?
I know you have to ask the question and I have to answer, but normally when someone asks, imagining one answer, what we should change?
[Players or the system?]
The game consists, in attack and defence. When you attack you create 10 chances more than the opponent, you cannot be sad for the style of the team. I think your question is linked with Nketiah and Bamford together because maybe we can be more efficient with those two players, two goalscorers are in better position to take 10 chances.
We should see which player we take out from the team and which is going to be the result if we take out one player behind the attackers. I answered if we play with two goalscorers, maybe Forshaw or Klich are out of the team, Shackleton, Klich, Adam. I think one centre forward without two midfielders behind him is going to make worse the building of the attack.
If you have two centre forwards in one team which doesn’t create a lot of chances, you cannot take advantage of the results you have. This is my way of thinking, but I’m not sure of my thinking. When Nketiah came on I was thinking about removing Klich with Eddie and Bamford together, Bamford behind, but for this decision I have to be convinced. I am getting to know players like Nketiah. I need to know how I combine both of them. The opponent created 10 chances, we create 15 and we won 2-0. Today they created one chance and drew the match. If you see the difference in chances - 10 to 15. Higher percentage than one to 10. If we want to analyse we are not going to have this talk. What I am saying now is going to be commented as an excess of me talking a lot.
If we don’t talk, we just have to say it was a 1-1 draw and the analysis finishes. The reason I ask journalists if what I saw is different from most of you have seen on the pitch.

How frustrated to drop seven points at home?
Of course, we should have won all the matches.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Cocu:

Big point after the manner of that game? - Cocu
Yes, let’s say the first 35 minutes. Must credit Leeds. Big team. Quality. Manage the ball well. Put effort in to get the ball back. We couldn’t play from the back. We tried, but we had to rely on second-ball situations.
After 35 minutes we got back in. Pushed them back. Kept the ball better. They had to go back more without creating a real threat. A start for us. Key element for us was staying in the game after we conceded.
Stay in control and kill the game after going behind. We did well. You see how close it is. The penalty. They don’t score and we stay in the game. Felt the last 20 minutes we looked like scoring.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

raggen

er sååååå j.. frustrert og skuffende etter denne kampen. fullstendig overlegen spillemessig etter 1 omgang og full kontroll så skjer det noe i 2 omg og vi tar foten av gassen  og slipper derby inn i kampen. gjør mye rare valg med ballen på overganger og ikke på slik som vi var i 1 omg. at vi bommer på straffe kan bielsa gjøre lite med men ellers er jeg helt enig om at han bør gjøre noe med de som skal starte neste kamp. synes forøvrig coasta gjorde lite for og overbevise til en start oppstillingsplass men per dags dato er han bedre enn harrison
Forever Leeds United!!!!!!!!

Johnnyj

Da hadde jeg slått meg til ro og sprettet pilsen for 3 poeng.

Skulle bare dobbeltsjekke forumet her nå for reaksjoner. Tror det var flere naboer som hørte skriket mitt.
Viser glimt av gammel "storhet" når vi glipper seieren helt på slutten, igjen. Fy faen

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Cocu:

Big point after the manner of that game? - Cocu
Yes, let’s say the first 35 minutes. Must credit Leeds. Big team. Quality. Manage the ball well. Put effort in to get the ball back. We couldn’t play from the back. We tried, but we had to rely on second-ball situations.
After 35 minutes we got back in. Pushed them back. Kept the ball better. They had to go back more without creating a real threat. A start for us. Key element for us was staying in the game after we conceded.
Stay in control and kill the game after going behind. We did well. You see how close it is. The penalty. They don’t score and we stay in the game. Felt the last 20 minutes we looked like scoring.

Aware Leeds have history of dominating and conceding late here

That’s why I said stay in the game. They have very good players on the ball, but it’s expending a lot of energy. To keep this up for 90 is very difficult, I felt. I believed if we could get to the end of the game, we had a chance. Physically, we were okay. In two games we have had leads and didn’t score penalties at 1-0. It happened to Leeds, so it’s nice for us to feel like this. Our turn.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

JaJa

Hjemmeformen til Leeds er så langt i sesongen på bortebane. Og samme laget spiller både borte og hjemme. Men at vi burde ha vunnet kampen i dag er helt klart. Men det er CS i et nøtteskall. Er foreløpig ikke bekymret.

auren

Så bare siste 20 min av første omgang. Satt dog med følelsen at vi kom til å få en i trynet hvis vi ikke gikk opp i 2-0.

Vi er ikke gode nok siste tredjedelen. Troen på opprykk fikk et skudd for baugen i dag, jeg tror ikke vi er dyktige nok der fremme dessverre.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ziganda

Hjemmeformen til Leeds er så langt i sesongen på bortebane. Og samme laget spiller både borte og hjemme. Men at vi burde ha vunnet kampen i dag er helt klart. Men det er CS i et nøtteskall. Er foreløpig ikke bekymret.

Jeg er veldig bekymret siden Bielsa ikke virker å ta noe selvkritikk. Når det samme skjer om og om igjen, har det ingenting med uflaks å gjøre. Vi spiller fantastisk fotball store deler av kampen, men faller fullstendig gjennom mentalt når det gjelder. Ganske likt slutten av forrige sesong.

RoarG

Man får ta seg en tur Etihad Stadium for å lære avslutninger. Der har hjemmelaget klart å score 5 før 20 minutter har gått. 5 ulike målscorere er det også.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Cocu:

Big point after the manner of that game? - Cocu
Yes, let’s say the first 35 minutes. Must credit Leeds. Big team. Quality. Manage the ball well. Put effort in to get the ball back. We couldn’t play from the back. We tried, but we had to rely on second-ball situations.
After 35 minutes we got back in. Pushed them back. Kept the ball better. They had to go back more without creating a real threat. A start for us. Key element for us was staying in the game after we conceded.
Stay in control and kill the game after going behind. We did well. You see how close it is. The penalty. They don’t score and we stay in the game. Felt the last 20 minutes we looked like scoring.

Aware Leeds have history of dominating and conceding late here

That’s why I said stay in the game. They have very good players on the ball, but it’s expending a lot of energy. To keep this up for 90 is very difficult, I felt. I believed if we could get to the end of the game, we had a chance. Physically, we were okay. In two games we have had leads and didn’t score penalties at 1-0. It happened to Leeds, so it’s nice for us to feel like this. Our turn.

Han er spot on her. Var en smart fotballspiller også Cocu.
Spørsmålet blir om Bielsa vedkjenner dette. Tviler.
Tror løsningen vår vil bli at det forhåpentligvis løsner for Harrison og Bamford i form av mål.

Harrison gir jo så utrolig mye energi og kapasitet til kollektivet, men valgene og presisjonen med kula er jo til å bli syk av.

Mest av alt ville jeg ønske at vi fikk plass til både Eddie og Bamford.
Som target spiss har han jo tatt enorme steg Bamford.

Men når man velger å chippe istedenfor å sette..
Eller å bruke venstra istedenfor høyra når ballen kommmer 45.. da blir 9er skoene litt for store enda..

JaJa

Hjemmeformen til Leeds er så langt i sesongen på bortebane. Og samme laget spiller både borte og hjemme. Men at vi burde ha vunnet kampen i dag er helt klart. Men det er CS i et nøtteskall. Er foreløpig ikke bekymret.

Jeg er veldig bekymret siden Bielsa ikke virker å ta noe selvkritikk. Når det samme skjer om og om igjen, har det ingenting med uflaks å gjøre. Vi spiller fantastisk fotball store deler av kampen, men faller fullstendig gjennom mentalt når det gjelder. Ganske likt slutten av forrige sesong.

Men fortsatt er vi utilnærmelig på bortebane med samme spillere. Fortsatt tidlig i sesongen. Og så lenge det ikke blir tap sankes det poeng.

leedslife

Utrolig nok kunne dette faktisk endt enda verre, da vi hadde dobbeltflaks ved vår scoring:
Først offside på Bamford, deretter sjølmål.

Og den der overdrevne holdingen til Cooper på dødballer imot, irriterer meg noe jævlig!

Og når vi ble stresset mot slutten av kampen fikk vi også se at Casilla ikke hadde glemt gamle kunster han heller.

Og for å spe på med enda mer elendighet når vi først er igang:
Jeg tror at Ben White blir hentet tilbake til Brighton i januar - han er allerede nå god nok til å spille Premier League fotball for hvem som helst.
Og han skal vi virkelig få slite med å finne en fullgod erstatter for!


Da går nok toget for oss dessverre. Han er såpass god.
Klart beste stopperen jeg har sett i Leeds siden vi rykket ned.

RoarG

Utrolig nok kunne dette faktisk endt enda verre, da vi hadde dobbeltflaks ved vår scoring:
Først offside på Bamford, deretter sjølmål.

Og den der overdrevne holdingen til Cooper på dødballer imot, irriterer meg noe jævlig!

Og når vi ble stresset mot slutten av kampen fikk vi også se at Casilla ikke hadde glemt gamle kunster han heller.

Og for å spe på med enda mer elendighet når vi først er igang:
Jeg tror at Ben White blir hentet tilbake til Brighton i januar - han er allerede nå god nok til å spille Premier League fotball for hvem som helst.
Og han skal vi virkelig få slite med å finne en fullgod erstatter for!


Da går nok toget for oss dessverre. Han er såpass god.
Klart beste stopperen jeg har sett i Leeds siden vi rykket ned.
Det får da være måte på å ta sorgene på forskudd.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Utrolig nok kunne dette faktisk endt enda verre, da vi hadde dobbeltflaks ved vår scoring:
Først offside på Bamford, deretter sjølmål.

Og den der overdrevne holdingen til Cooper på dødballer imot, irriterer meg noe jævlig!

Og når vi ble stresset mot slutten av kampen fikk vi også se at Casilla ikke hadde glemt gamle kunster han heller.

Og for å spe på med enda mer elendighet når vi først er igang:
Jeg tror at Ben White blir hentet tilbake til Brighton i januar - han er allerede nå god nok til å spille Premier League fotball for hvem som helst.
Og han skal vi virkelig få slite med å finne en fullgod erstatter for!


Da går nok toget for oss dessverre. Han er såpass god.
Klart beste stopperen jeg har sett i Leeds siden vi rykket ned.
Det får da være måte på å ta sorgene på forskudd.
Folk spør Hay dette spørsmålet hele tiden  og svaret hans er at da må i så fall Brighton ha bakt dette inn i låneavtalen. Standard låneavtaler pleier bare å handle om tilbakekalling om de 'spiller for lite' (enn de har avtalt som nedre grense).
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lowfields

Vi får med oss 1 poeng...på en god dag.
Lurer på hva naboene tenkte klokken 15.18 idag da en termos kom ut ytterdøra i 120 km/t....
Stolen i stua må også repareres - taes en gang til uka når jeg er i humør til det.
Bare å sprette six-packen...
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Bromancer

Hjemmeformen til Leeds er så langt i sesongen på bortebane. Og samme laget spiller både borte og hjemme. Men at vi burde ha vunnet kampen i dag er helt klart. Men det er CS i et nøtteskall. Er foreløpig ikke bekymret.

Enkelte spillere ser ut til å få hetta og blir stressa på ER. Takler ikke presset.

leedslife

Hjemmeformen til Leeds er så langt i sesongen på bortebane. Og samme laget spiller både borte og hjemme. Men at vi burde ha vunnet kampen i dag er helt klart. Men det er CS i et nøtteskall. Er foreløpig ikke bekymret.

Enkelte spillere ser ut til å få hetta og blir stressa på ER. Takler ikke presset.

Ingen tvil om det.
Tror faktisk at Forshaw kunne gjort en forskjell idag. Ikke mtp scorede mål.. Men synes ikke vi har virket like vaklende med han på banen som vi gjorde på slutten idag og i perioder mot Barnsley.
Tror jobben han gjør for oss i maskinrommet er uhorvelig undervurdert.

Selv om byttene med Costa og Eddie kom på riktig tidspunkt idag var vi jo ikke i stand som et kollektiv å sette de opp i gode situasjoner.
Beinene var jo borte for lenge siden sentralt.

Cannavaro

Akkurat idag savner jeg Chris Wood, han scorer mål i PL og dukker ofte opp der ballen kommer....han har målteft.
Jeg vil ikke avskrive Bamford helt heller, men han trenger en god del sjanser for å konvertere til mål.  Han stod bak straffesparket idag og hadde en scoring som var litt merkelig annulert sist mot Barnsley.  Men hvor lenge skal man være tålmodig med en spiss ??  Bielsa bryr seg ikke ser det ut til og bruker Bamford i all kamper fra start.  Jeg vet det er viktig å gi spisser tillit, men hvor går grensa liksom når det ikke blir så mye mål på sjansene ??  Bamford har jo en evne til å skape ting selv også på egenhånd.  Jeg er dog usikker på Bamford om han er rett mann for oss ??
MFLU - Miracles For Leeds United

ziganda

Utrolig nok kunne dette faktisk endt enda verre, da vi hadde dobbeltflaks ved vår scoring:
Først offside på Bamford, deretter sjølmål.

Og den der overdrevne holdingen til Cooper på dødballer imot, irriterer meg noe jævlig!

Og når vi ble stresset mot slutten av kampen fikk vi også se at Casilla ikke hadde glemt gamle kunster han heller.

Og for å spe på med enda mer elendighet når vi først er igang:
Jeg tror at Ben White blir hentet tilbake til Brighton i januar - han er allerede nå god nok til å spille Premier League fotball for hvem som helst.
Og han skal vi virkelig få slite med å finne en fullgod erstatter for!


Da går nok toget for oss dessverre. Han er såpass god.
Klart beste stopperen jeg har sett i Leeds siden vi rykket ned.
Det får da være måte på å ta sorgene på forskudd.

Bedre med en fantastisk midtstopper i en halv sesong, enn en som er elendig i en hel

berlin

Utrolig nok kunne dette faktisk endt enda verre, da vi hadde dobbeltflaks ved vår scoring:
Først offside på Bamford, deretter sjølmål.

Og den der overdrevne holdingen til Cooper på dødballer imot, irriterer meg noe jævlig!

Og når vi ble stresset mot slutten av kampen fikk vi også se at Casilla ikke hadde glemt gamle kunster han heller.

Og for å spe på med enda mer elendighet når vi først er igang:
Jeg tror at Ben White blir hentet tilbake til Brighton i januar - han er allerede nå god nok til å spille Premier League fotball for hvem som helst.
Og han skal vi virkelig få slite med å finne en fullgod erstatter for!

Huff. Tør ikke tenke tanken engang.

Jeg pleier å vente lenge med å bruke ordet typisk, men det er ikke til å komme bort fra at denne kampen var nettopp det. Typisk.

Forsøker å være optimist og ha tro på at dette er vår sesong. Håper at optimismen er der, og helst større, om en måned eller to. Men det er kun et håp, er langtfra så sikker at jeg akkurat nå tror det er sannsynlig.

Jeg har god tro på Radz/Orta og fortsatt god tro på Bielsa. Men ingen er fritatt fra kritikk, helst konstruktiv. Også Bielsa.
Spillestilen hans er fast, tror ikke vi får oppleve noen radikale endringer i den, heller ikke taktiske. Da står og faller det meste på gode nok spillere i alle ledd, og en god benk.

Regner vel egentlig med at Orta/Bielsa (og evt. Radz) har "koll" på situasjonen, lånesigneringen våre. Etterhvert så kommer det er januarvindu. Vil de være godt nok foreberedt på spillere ut og inn?
« Siste redigering: September 21, 2019, 17:15:15 av berlin »

Hallgeir *

Det er vel det som er ulempen med det rå-kjøret som vi presterer i nesten hele 1. omgang; at "beina er borte" etter 75 spilte minutter.

Og når dette kjøret ikke gir uttelling i form av mange nok mål til å kruse inn tre poeng, kommer straffen i slutten av kampene, som det nå har skjedd tre ganger i årets sesong.

I forrige sesong skåret vi ofte de siste 15 minuttene, og vant kampene på det.
Super Leeds since 1968

lowfields

Cocu - for en klovn: "Ja, det var min mesterlige plan å bli rundspilt i denne kampen - at det skulle være et mirakel at det kun stod 1-0 etter 90 minutter  - slik at vi kunne utligne på overtid med vårt eneste skudd på mål." Står ved sidelinja og jubler ved utligninga - burde heller gjemt seg i skam.
« Siste redigering: September 21, 2019, 17:43:32 av lowfields »
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"