Skrevet av Emne: Kamp vs West Bromwich Albion@Elland Road tirsdag 01.10.19 kl 20:45 på Viaplay  (Lest 28988 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Bielsa eksperimenterte med tre bak mot Charlton. Følgende oppstilling er jo litt spennende, men vel risikabelt å stille mot WBA:

--------------------- Kiko -----------------------

--- White --------- Phillips --------- Cooper ---

--- Dallas --------- Klich ----------- Alioski ---

------------------ Shackleton -------------------

--- Costa -------- Bamford -------- Nketiah ---


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

  Spennende lag Auren.

Hadde vært spennende om Bielsa hadde forsøkt noe annerledes for å få det offensive til å løsne. Vi spiller på samme måte hver gang. Vi gjør det bra og er ofte totalt overlegne i banespillet. Men motstander klarer å demme opp og vi sliter med å score mål. Nå håper jeg Costa får tid til å spille seg varm. Han har mye å bidra med, men må få tillitt over tid. Strujik ikke innvolvert i u23 kampen i går. Tidvis spilt veldig bra for u23...kanskje med i dag?

Dette hadde vært spennende. Alternativt Phillips for Strujik, Klich ned og Roberts inn som 10'er. Kanskje litt vel offensivt...                             


                             Kiko

             White      Cooper   Strujik

                             Phillips
   Dallas                                          Alioski

                             Klich

          Costa         Bamford        Eddie


Mislier,Berardi, Douglas, Mccalmont, Shackleton, Roberts og Harrison


Usikker på kampen i dag. Alt er jo en kopi av fjoråret. Bielsa må finne en løsning for det offensive. Vi må skape flere klare sjanser og vi må begynne å få uttelling på sjansene vi skaper!  Når det skjer er det ingen lag i ligaen som er i nærheten!

 
« Siste redigering: Oktober 01, 2019, 10:38:32 av eriksen55 »

HåvardK

Jeg tipper Harrison, Bamford og Allioski starter i dag. Struik inn anser jeg som svært usannsynlig.

Eriksen55

Jeg tipper Harrison, Bamford og Allioski starter i dag. Struik inn anser jeg som svært usannsynlig.

Strujik spiller neppe. Men har lyst til å se hva han står for snart. Berardi inn i en treer bak evt om det blir det mot WBA. Jeg vil ha Phillips lenger frem, ihvertfall når Forshaw ikke er med.

Alioski har ikke spilt seg ut. Pr nå er det vel lite som tyder på at Douglas skal starte. Innhoppet til Douglas mot Derby var veldig svakt.

Bamford starter. Men det bør være plass til Eddie også- Ihvertfall hjemme. Noe bør jo forandres. Snart slitt med det samme problemet i snart ett år.. Kunne prøvd en annen venstreving, latt Roberts få sjansen som nr 10. Noe annet, noe kanskje motstander ikke er helt forberedt på.

                 Phillips

   Costa Roberts Klich Eddie

                Bamford

Runar

Jeg håper Bielsa gutser litt i kveld og spiller Eddie i tospann med Bamford fra start. Den første goalen er særdeles viktig å få. Klich kan da spille i sin beste posisjon i 8-er rollen, så kan f.eks. Costa starte i 10-er rollen, men underveis i kampen ser jeg ingen problemer med at både Eddie, Costa, Bamford og Harrison kan tidvis bekle den hengende spiss-rollen. Vi blir mer slagkraftige fremover, men mister løpskraft og defansiv trygghet i og med at Klich ikke spiller nr. 10. Jeg ønsker i utgangspunktet at Douglas skal spille venstreback, men anser det som usannsynlig ettersom han spilte en omgang for U-23-laget i går. Forøvrig en totalt merkelig prioritering av Bielsa - hva hvis Alioski blir skadet/syk, da må altså Douglas spille med en halv kamp i beina fra dagen før. Ikke optimalt. Men Bielsa ser det nok bare som en helt vanlig treningsøkt, så kanskje det ikke spiller så stor rolle?

Mitt lag:

Kiko - Dallas, White, Cooper, Douglas - Phillips - Nketiah, Costa, Klich, Harrison - Bamford

Subs: Miazek, Struijk, Berardi, Alioski, Clarke, Shackleton og Roberts.


auren

Ble byttet ut etter 35 minutter.

Hva med Ayling? Ble ikke han også byttet ut i løpet av første omgang? Håper ikke det var en potensiell skade.

auren

Begge to byttet ut etter 35 min. Leeds lå under 2-0 på tidspunktet, sikkert avtalt, men ingen av de spilte nevneverdig bra. Ayling kunne vel trengt flere minutter. Berardi er jo på benken i morgen om det skulle skje noe..
 

HåvardK

Jeg tipper Harrison, Bamford og Allioski starter i dag. Struik inn anser jeg som svært usannsynlig.


 Innhoppet til Douglas mot Derby var veldig svakt.


Jaha? Kan ikke si at jeg registrerte at han var svakere enn de fleste andre på det tidspunktet han kom inn. Og som leedslife påpeker, snakker vi om en spiller som hadde over tjue målpoeng for to sesonger siden.
Jeg er ikke sikker på at det å sette inn Douglas på venstre back er en løsning som gir umiddelbar positiv effekt, men jeg mener at det er åpenbart at det trengs justeringer på venstresida vår.

B_Ød

kan bli 10de plass idag..hvis absolutt alt går åt skogen!!

men det gjør det ikke!  ;D
Ups & Ups!!

leedslife

Vi er bedre enn WBA i nesten alle spillets faser bortsett fra 16 meteren.
Vi får håpe det kan løsne idag
Spår 2-0 selv om jeg er litt bekymret  ;D

Mine store syndebukk Harrison med 1 også får man håpe det løsner for Bamford

Regner med samme lag som sist......
og frykter vi får se Harrison ut i pausen og inn med Roberts

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
OK, da har FA ventet til neste kampdag med å gå offentlig ut med 'rasismebeskyldningene' mot en Leedsspiller - mest trolig Kiko

Den saken vil nok høre MYE fra fremover (i motsetning til den pågående Derbysaken). Jeg klipper fra dagens Moscowhite:

We now know what Charlton's Macauley Bonne was muttering about when he said things would come out after the game — but not the details.The Football Association has confirmed an “allegation of discrimination” was included in the referee's report, and they are investigating; Charlton have put out this statement:
Charlton Athletic can confirm that an allegation of racial abuse directed at Jonathan Leko by an opposing player during Saturday’s game against Leeds United was reported to referee John Brooks. The Football Association are carrying out an investigation following the report. The club will support Leko throughout the process and will not be making any further comment until the investigation is concluded.

Enquiring members of the local press think Kiko Casilla is the Leeds player accused; 'Leeds say they have not received a complaint but will investigate if indeed one is made.'

Now we can all look forward to day after day of people on social media arguing about whether something they haven't heard was racist or not. This is serious stuff but unfortunately the investigating process fills a vacuum that Twitter and forums fill; don't expect a quiet wait for more details and an outcome.

I det miste, WBA-spillerne måtte visst evakuere fra hotellet i natt:

On tonight's match, here's a blurry photo apparently of West Brom players woken in their hotel by a fire alarm last night; Leeds Live's rundown on their season so far points out that West Brom are unbeaten, the division's top scorers, and 15 of their 19 points have been won despite going behind. The fans adore Slaven Bilic; Matheus Pereira, Grady Diangana and Romaine Sawyers are the standout players; and we're going to beat them 4-0 again. Aren't we?
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Typisk Leeds. Gått lenge nok nå siden sist noe utenomsportslig skjedde. Håper vi kan bli ferdig med denne rasisme-anklagen så fort som mulig, men det drøyer vel ut i tid som vanlig.

#frustrerende

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Jeg tipper Harrison, Bamford og Allioski starter i dag. Struik inn anser jeg som svært usannsynlig.


 Innhoppet til Douglas mot Derby var veldig svakt.


Jaha? Kan ikke si at jeg registrerte at han var svakere enn de fleste andre på det tidspunktet han kom inn. Og som leedslife påpeker, snakker vi om en spiller som hadde over tjue målpoeng for to sesonger siden.
Jeg er ikke sikker på at det å sette inn Douglas på venstre back er en løsning som gir umiddelbar positiv effekt, men jeg mener at det er åpenbart at det trengs justeringer på venstresida vår.

Innhoppet ble påpekt av flere her inne. Uansett ikke derfor vi tapte. Douglas var god i Wolves. I Leeds drakt har han til gode å vise det nivået. Han har fått sjanser. Kanskje han fikk mye gratis av kollektivet i Wolves, kanskje den spillestilen og opplegget passet bedre enn i Leeds.

For meg er det hips om haps hvem av Alioski og Douglas som spiller. Jeg er mer opptatt av at noen andre enn Harrison spiller venstreving.. han beviste i fjor at han ikke holder nivå. I år bekrefter han det samme! Ca 50 kamper på et dominerende lag, maks 10 gode kamper og mindre enn 10 målpoeng totalt. Helt elendige stats! Ingen tvil om at han har potensiale, men sliter han med å få det ut så kan City forsøke selv fra januar, så kan vi prøve å låne en proven ving som styrker laget.

Tilbake til kampen. Alltid optimist, men noe har endret seg. Tipper 1-3. Måtte jeg ta dundrende feil!!


karaba

Bielsa eksperimenterte med tre bak mot Charlton. Følgende oppstilling er jo litt spennende, men vel risikabelt å stille mot WBA:

--------------------- Kiko -----------------------

--- White --------- Phillips --------- Cooper ---

--- Dallas --------- Klich ----------- Alioski ---

------------------ Shackleton -------------------

--- Costa -------- Bamford -------- Nketiah ---


auren

Tror ikke Bielsa starter med 3 bak, da dette fungerte dårlig mot Charlton. Håper Nkethia og ikke minst Costa kan få en bedre kamp enn de hadde forrige kamp. Tror også det er viktig at Bamford snart scorer da han virket veldig frustrert.

DenHviteYeboah

Stemmer det at denne kampen blir sendt på viaplay? ser ikke slik ut på sidene...er i Danmark og trenger en bra skurkestream. Anyone?

auren

Stemmer det at denne kampen blir sendt på viaplay? ser ikke slik ut på sidene...er i Danmark og trenger en bra skurkestream. Anyone?

Ja, den skal gå på Viaplay.

Prøv skurkelinken til vettisen: hesgoal.com

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Jeg tipper Harrison, Bamford og Allioski starter i dag. Struik inn anser jeg som svært usannsynlig.


 Innhoppet til Douglas mot Derby var veldig svakt.


Jaha? Kan ikke si at jeg registrerte at han var svakere enn de fleste andre på det tidspunktet han kom inn. Og som leedslife påpeker, snakker vi om en spiller som hadde over tjue målpoeng for to sesonger siden.
Jeg er ikke sikker på at det å sette inn Douglas på venstre back er en løsning som gir umiddelbar positiv effekt, men jeg mener at det er åpenbart at det trengs justeringer på venstresida vår.

Innhoppet ble påpekt av flere her inne. Uansett ikke derfor vi tapte. Douglas var god i Wolves. I Leeds drakt har han til gode å vise det nivået. Han har fått sjanser. Kanskje han fikk mye gratis av kollektivet i Wolves, kanskje den spillestilen og opplegget passet bedre enn i Leeds.

For meg er det hips om haps hvem av Alioski og Douglas som spiller. Jeg er mer opptatt av at noen andre enn Harrison spiller venstreving.. han beviste i fjor at han ikke holder nivå. I år bekrefter han det samme! Ca 50 kamper på et dominerende lag, maks 10 gode kamper og mindre enn 10 målpoeng totalt. Helt elendige stats! Ingen tvil om at han har potensiale, men sliter han med å få det ut så kan City forsøke selv fra januar, så kan vi prøve å låne en proven ving som styrker laget.

Tilbake til kampen. Alltid optimist, men noe har endret seg. Tipper 1-3. Måtte jeg ta dundrende feil!!

Alioski, Ayling, Harrison og Dallas er hardtarbeidende og ærlige spillere.
Utrolig viktig for balansen og kollektivet. Problemet blir når Phillips/Pablo/Klich blir tatt ut og vi står med hele laget inkl Kiko på midtstreken og venter på den lille åpningen eller frispillingen og ballen havner ut hos en av disse.. da ebber det som regel ut i dårlig presisjon eller feil valg.
Sett kampene i reprise og løpene rundt er ofte veldig gode, men det kula må slippes tidligere. Blikket må opp fra ballen.
Man kan alltids argumentere for at Douglas kan få problemer defensivt pga manglende fart. Men ser ikke det som det helt store problemet med systemet vi spiller. Backene våre står jo ofte i mannsmarkering, i tillegg er overtaket i posession helt vanvittig hver kamp. Motstanderen beveger seg jo knapt over på vår halvdel.

Men vi trenger spissferdigheter i noe annen form enn bare løping og innsats. Douglas har en fot som er gullverdt. Slår han 10 innlegg treffer han medspiller 7 av 10 vil jeg tippe. Disse andre kan jo ofte være nede i 3,4 av 10. Det er en enorm forskjell når vi OFTE klarer å sette de opp i gode posisjoner .
« Siste redigering: Oktober 01, 2019, 17:59:03 av leedslife »

DenHviteYeboah

Stemmer det at denne kampen blir sendt på viaplay? ser ikke slik ut på sidene...er i Danmark og trenger en bra skurkestream. Anyone?

Ja, den skal gå på Viaplay.

Prøv skurkelinken til vettisen: hesgoal.com

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vel, jeg finner ikke kampen på noen av sidene....

Runar

Stemmer det at denne kampen blir sendt på viaplay? ser ikke slik ut på sidene...er i Danmark og trenger en bra skurkestream. Anyone?

Ja, den skal gå på Viaplay.

Prøv skurkelinken til vettisen: hesgoal.com

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke bruk skurkelink, bruk viaplay. Ikke stjel.
 

RoarG

Bielsa eksperimenterte med tre bak mot Charlton. Følgende oppstilling er jo litt spennende, men vel risikabelt å stille mot WBA:

--------------------- Kiko -----------------------

--- White --------- Phillips --------- Cooper ---

--- Dallas --------- Klich ----------- Alioski ---

------------------ Shackleton -------------------

--- Costa -------- Bamford -------- Nketiah ---


auren
Roberts bør starte i stedet for Shackleton. Kanskje på tide å prøve Bogusz også?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Bielsa eksperimenterte med tre bak mot Charlton. Følgende oppstilling er jo litt spennende, men vel risikabelt å stille mot WBA:

--------------------- Kiko -----------------------

--- White --------- Phillips --------- Cooper ---

--- Dallas --------- Klich ----------- Alioski ---

------------------ Shackleton -------------------

--- Costa -------- Bamford -------- Nketiah ---


auren
Roberts bør starte i stedet for Shackleton. Kanskje på tide å prøve Bogusz også?

Hvis Roberts starter for Shackleton hvem skal 18-årige Bogusz steppe inn for?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Cannavaro

Siden Pablo og Forshaw er ute så blir det ikke mange endringer i startoppstillingen.  Tipper han beholder Aklioski på back plass og da sier resten av laget seg selv. Tipper også at Bamford får fornyet tillit (han burde vært utvist mot Charlton).
Dette blir såklart en tøff kamp, med formen som WBA er i.  Jeg venter en kamp rimelig snart hvor vi får mye større uttelling på sjansene vi skaper, men jeg tror ikke vi får oppleve samme resultat i denne kampen som forrige sesong. Jeg tipper det ender uavgjort, og det blir svært vanskelig for den argeste delen av fansen med nok et tap.  Ser ut som vi trenger mer tid for å få ut mer av sjansene og ball overtak som vi har i kampene.  Sesongen er lang. 
MFLU - Miracles For Leeds United

auren

Samme lag som mot Charlton. Som forventet, men likevel litt skuffende at han ikke satser litt nytt. Så får vi se hva kvelden bringer...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Subs: Miazek, Ayling, Douglas, Berardi, Roberts, Clarke og Nketiah.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Subs: Miazek, Ayling, Douglas, Berardi, Roberts, Clarke og Nketiah.

auren
Synd at Roberts ikke starter. Altfor mye offensivt spill baserer seg på at en ineffektiv Bamford skal score målene, og Harrison slå pasningene. Ville ha byttet ut Harrison for Roberts og Shackleton for Bogusz. På tide å sende Clarke tilbake til Tottenham. Tar opp plassen på bekostning av Bogusz.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Ankerjon15

Håpet ligger i Costa og Nketiah, Come on Leeds ;D ;D ;D

Eriksen55

Krysser fingrene for 3 poeng. Syntes det er spesielt at samme laget får sjansen uansett prestasjoner.. Liker ikke utviklingen...akkurat som i fjor, bare at "motgangen" kommer noen mnd tidligere... Det vi har opplevd de 4-5 siste kampene er det samme som de 20-30 siste kampene i fjor. Hvorfor ser vi ingen tegn til forandringer? Ser Bielsa seg blind på stats fra kampene?  teorien trumfer det praktiske, følelsene og realitetene?

Uansett hva i livet det gjelder. Når ting ikke fungerer optimalt så justerer man eller gjør ting på en annen måte. Selv når ting fungerer så kan man gjøre grep for å bli enda bedre. Med Bielsa dundrer og går alt som en maskin, åkke som. Jeg frykter at spillerne til slutt går lei. Blir resultatene dårlig over tid så merkes det nok at det er Bielsas andre år... krisemaksimering? Meget mulig. Men er ordentlig bekymret for at Bielsa har nådd toppen i Leeds!


Sølvreven

Har kjøpt alle LUTV kampene, men de to siste har jeg ikke fått sett selv om jeg har kjøpt de.. møkka app >:(
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Eriksen55

Har kjøpt alle LUTV kampene, men de to siste har jeg ikke fått sett selv om jeg har kjøpt de.. møkka app >:(

Bra den går på viaplay i dag da :)


Lucas the Kop Cat

Snytt for straffe. Hands på Bartley.

RoarG

Soleklar hands. Møkkadommer. >:(
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020