Skrevet av Emne: Kamp: vs Blackburn Rovers, @Elland Road, lørdag 9.11. kl 16.00 LUTV  (Lest 22355 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kilgallon

Sv: Kamp: vs Blackburn Rovers, @Elland Road, lørdag 9.11. kl 16.00 LUTV
« Svar #90 på: November 09, 2019, 23:50:35 »
Kommentarene her viser kor langt klubben har kommet under Bielsa. Eg var på Elland Road og dette var ein maktdemonstrasjon av Leeds. Med unntak av målet hadde Blackburn ikkje ein kvalifisert målsjanse i kampen. Leeds hadde kontroll gjennom heile kampen, og viss ein ikkje visste betre skulle ein tru det var Blackburn som leia i 2. omgang. Med unntak av siste 5 minutt, saboterte dei spelet og var mest opptatt av å la tida gå og hindre Leeds å spele sitt spel.

Riktignok skapte Leeds mindre sjanser enn vanleg, og 2 mål er relativt bra uttelling frå dei sjansene som var. Men Leeds gjorde akkurat det dei måtte for å vinne kampen.



Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


Bra innlegg. Nå fikk jeg desværre ikke set kampen (den første jeg er gått glipp av i år), men i følge kommentarene på de britiske Facebook-sider så var Leeds different class i denne kampen.
Det er bare så ærgerlig vi ikke får bedre uttelling, men det kommer.

jaho

Sv: Kamp: vs Blackburn Rovers, @Elland Road, lørdag 9.11. kl 16.00 LUTV
« Svar #91 på: November 10, 2019, 02:32:18 »
Kommentarene her viser kor langt klubben har kommet under Bielsa. Eg var på Elland Road og dette var ein maktdemonstrasjon av Leeds. Med unntak av målet hadde Blackburn ikkje ein kvalifisert målsjanse i kampen. Leeds hadde kontroll gjennom heile kampen, og viss ein ikkje visste betre skulle ein tru det var Blackburn som leia i 2. omgang. Med unntak av siste 5 minutt, saboterte dei spelet og var mest opptatt av å la tida gå og hindre Leeds å spele sitt spel.

Riktignok skapte Leeds mindre sjanser enn vanleg, og 2 mål er relativt bra uttelling frå dei sjansene som var. Men Leeds gjorde akkurat det dei måtte for å vinne kampen.



Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk

Bra! Det er nettopp det at vi er bedre til å være litt kyniske i faser av kampen der vi fortsatt er best, men kun leder med ett. (vet det glapp mot både Forest og Derby). Angriper mer balansert, og på langt nær så sårbare på kontringer.

jaho

Sv: Kamp: vs Blackburn Rovers, @Elland Road, lørdag 9.11. kl 16.00 LUTV
« Svar #92 på: November 10, 2019, 02:38:11 »
LUFCDATA
@LUFCDATA

Leeds 2-1 Blackburn BREAKDOWN:

Possession: 68%-32%
Shots: 15-4
On-Target: 4-1
Succ. Passes: 401-118
Final third passes: 101-37
Pass Acc: 81%-49%
Chances created: 12-2
Big chances: 2-0
Succ. Take-Ons: 8-7
Tackles: 17-17
Recoveries: 68-55
Succ. Crosses: 4-2

Dominant win.


 #LUFC

Tallenes tale er klare. En kamp vi dominerte med full kontroll. Litt kritisk at vi med Cooper akkurat nå er 5 mann ute...tok seg til lysken.. Er jo en "quick healer" , så vi får krysse finga. Bør vel få et par tilbake etter pausen.. Er vel kanskje Shack og Alioski som er
nærmest..?

GeirO

Sv: Kamp: vs Blackburn Rovers, @Elland Road, lørdag 9.11. kl 16.00 LUTV
« Svar #93 på: November 10, 2019, 10:47:33 »
FocusOnLeeds
@FocusOnLeeds

A stat that will never get old, Kiko Casilla made more successful passes (24) then any Blackburn Rovers player (15). #LUFC

Synes nok at dette hauses opp noe i overkant.

Kiko er under mye lavere press og har motstanderne klart lenger unna enn de som skal slå pasninger på midtbanen.

Denne statistikken "lyver" ganske mye mht. forutsetningene.
Dette har jeg sagt i alle år, pasningsstatistikk er bare håpløs. Eksempelvis står forsvarerne og spiller ball til hverandre i fem minutter før hvert angrep. Ikke rart de scorer høyt da. Ser ikke på slik statistikk fordi den sier ingenting om en spiller har spilt bra.
MOT

h.b

  • Gjest
Sv: Kamp: vs Blackburn Rovers, @Elland Road, lørdag 9.11. kl 16.00 LUTV
« Svar #94 på: November 10, 2019, 10:50:16 »
FocusOnLeeds
@FocusOnLeeds

A stat that will never get old, Kiko Casilla made more successful passes (24) then any Blackburn Rovers player (15). #LUFC

Synes nok at dette hauses opp noe i overkant.

Kiko er under mye lavere press og har motstanderne klart lenger unna enn de som skal slå pasninger på midtbanen.

Denne statistikken "lyver" ganske mye mht. forutsetningene.
Dette har jeg sagt i alle år, pasningsstatistikk er bare håpløs. Eksempelvis står forsvarerne og spiller ball til hverandre i fem minutter før hvert angrep. Ikke rart de scorer høyt da. Ser ikke på slik statistikk fordi den sier ingenting om en spiller har spilt bra.

Betyr nada. Slik statistikk burde vært når laget er på motstanderens banehalvdel

Kato

Sv: Kamp: vs Blackburn Rovers, @Elland Road, lørdag 9.11. kl 16.00 LUTV
« Svar #95 på: November 10, 2019, 10:51:58 »
Hvis jeg har riktig statistikk hadde vi 8-6-2 på denne tiden i fjor, med 3-0-1 på de fire neste. Det var 30 poeng.

Denne sesongen har vi 9-4-3, altså 31 poeng.

Vi kommer fra 3-2-0 på noen tøffe kamper. Vi kom oppi dette tilbake mot Preston, som kanskje er en av de spesielt viktige 6-poengerne.

Vi spiller fin fotball, vi har en klar plan, vi er svært vanskelig å bryte ned, vi slipper stort sett kun mål inn på dødball.

I det siste ser vi vel også tendenser på at uttellingen kanskje er i ferd med å øke.

Vi vinner selv om vi er skadeplaget, og nå får vi en pause som kanskje gir oss flere tilbake.

Og Tony Mowbray høres passelig fornøyd ut med en avslutning på mål.

Ser bra ut dette.
« Siste redigering: November 10, 2019, 10:54:35 av Kato »
 

jaho

Sv: Kamp: vs Blackburn Rovers, @Elland Road, lørdag 9.11. kl 16.00 LUTV
« Svar #96 på: November 10, 2019, 13:50:27 »
FocusOnLeeds
@FocusOnLeeds

A stat that will never get old, Kiko Casilla made more successful passes (24) then any Blackburn Rovers player (15). #LUFC

Synes nok at dette hauses opp noe i overkant.

Kiko er under mye lavere press og har motstanderne klart lenger unna enn de som skal slå pasninger på midtbanen.

Denne statistikken "lyver" ganske mye mht. forutsetningene.
Dette har jeg sagt i alle år, pasningsstatistikk er bare håpløs. Eksempelvis står forsvarerne og spiller ball til hverandre i fem minutter før hvert angrep. Ikke rart de scorer høyt da. Ser ikke på slik statistikk fordi den sier ingenting om en spiller har spilt bra.

Betyr nada. Slik statistikk burde vært når laget er på motstanderens banehalvdel
Selvfølgelig betyr det ingenting når det er i favør Leeds... ;D ja da er det ikke positivt. Minner om at vi ikke er et lag som bruker masse tid på egen halvdel, men derimot har klart mest pasninger på siste tredjedel. Kiko er superviktig han med sin ro med ballen så vi har han som en ekstra pasningsspiller så vi holder ballen i laget= mer løping imellom for motstanderen. Nok av de keeperne som fortsatt dunker ballen opp ved de fleste anledninger..

jaho

Sv: Kamp: vs Blackburn Rovers, @Elland Road, lørdag 9.11. kl 16.00 LUTV
« Svar #97 på: November 10, 2019, 13:59:01 »
Hvis jeg har riktig statistikk hadde vi 8-6-2 på denne tiden i fjor, med 3-0-1 på de fire neste. Det var 30 poeng.

Denne sesongen har vi 9-4-3, altså 31 poeng.

Vi kommer fra 3-2-0 på noen tøffe kamper. Vi kom oppi dette tilbake mot Preston, som kanskje er en av de spesielt viktige 6-poengerne.

Vi spiller fin fotball, vi har en klar plan, vi er svært vanskelig å bryte ned, vi slipper stort sett kun mål inn på dødball.

I det siste ser vi vel også tendenser på at uttellingen kanskje er i ferd med å øke.

Vi vinner selv om vi er skadeplaget, og nå får vi en pause som kanskje gir oss flere tilbake.

Og Tony Mowbray høres passelig fornøyd ut med en avslutning på mål.

Ser bra ut dette.
 
Ser absolutt bra ut!! Men at vi nå om en stund er noe etter skjemaet i fjor kan skje..Neste kamp i fjor var vel WBA  borte 1-4, og
etter det 7 strake seiere, som blir vanskelig å matche.. Vi skal ikke ha noe panikk for det.. Er det som skjer etter nyttår som vi har mulighet til å forbedre kraftig.. Må ha igjen power da..men mistenker at det er det trenerapparatet har hatt mer fokus på i år, nettopp restitusjon..Bielsa var vel også inne på det at denne pausen skulle brukes mye til det, med tanke på programmet utover.

Jon R

Sv: Kamp: vs Blackburn Rovers, @Elland Road, lørdag 9.11. kl 16.00 LUTV
« Svar #98 på: November 10, 2019, 14:03:46 »
Synes Pablo var grei de minuttene han fikk. Ser jo løsninger som andre i laget ikke er i nærheten av.
Kan jo bare håpe Roberts plukker opp noen få prosent av den forståelsen for spillet.

Og det er jo nettopp dette som hele tiden har vært mitt ankepunkt mot Roberts. Ellers er jo gutten godt utstyrt med både fart, teknikk og styrke.
En høy fotball-iq sitter i hodet og dreier seg i stor grad om medfødte instinkter. Noe kan læres og utvikles gjennom erfaring og god coaching, men ikke fullt ut.

Paul Cascoigne er et godt eksempel på det jeg snakker om. Han har aldri vært et spesielt smart menneske, men han kunne ofte åpne opp det mest tettpakkede forsvar med en genial pasning utført på instinkt.

Selv om Tyler Roberts har vist fine tendenser i de to siste kampene, mener jeg fremdeles at Leeds-ledelsen bør gjøre hva de kan for å hente inn en virkelig kvalitetspiller til den mye omtalte tier-posisjonen vår i det kommende januarvinduet.
En sånn type spiller er verdt sin vekt i gull for ethvert lag, men vil være spesielt nyttig for oss da vi spiller mer fotball mot etablert forsvar enn noe annet lag i denne divisjonen.
Litt merkelig at dere ikke nevner med et ord pasningen fra Roberts til Ayling før straffen, gutter. La dere ikke merke til den eller tenkte dere at det ikke var relevant å gi kred for i denne sammenhengen?  ???
Jon R.

jaho

Sv: Kamp: vs Blackburn Rovers, @Elland Road, lørdag 9.11. kl 16.00 LUTV
« Svar #99 på: November 10, 2019, 14:09:45 »
Synes Pablo var grei de minuttene han fikk. Ser jo løsninger som andre i laget ikke er i nærheten av.
Kan jo bare håpe Roberts plukker opp noen få prosent av den forståelsen for spillet.

Og det er jo nettopp dette som hele tiden har vært mitt ankepunkt mot Roberts. Ellers er jo gutten godt utstyrt med både fart, teknikk og styrke.
En høy fotball-iq sitter i hodet og dreier seg i stor grad om medfødte instinkter. Noe kan læres og utvikles gjennom erfaring og god coaching, men ikke fullt ut.

Paul Cascoigne er et godt eksempel på det jeg snakker om. Han har aldri vært et spesielt smart menneske, men han kunne ofte åpne opp det mest tettpakkede forsvar med en genial pasning utført på instinkt.

Selv om Tyler Roberts har vist fine tendenser i de to siste kampene, mener jeg fremdeles at Leeds-ledelsen bør gjøre hva de kan for å hente inn en virkelig kvalitetspiller til den mye omtalte tier-posisjonen vår i det kommende januarvinduet.
En sånn type spiller er verdt sin vekt i gull for ethvert lag, men vil være spesielt nyttig for oss da vi spiller mer fotball mot etablert forsvar enn noe annet lag i denne divisjonen.
Litt merkelig at dere ikke nevner med et ord pasningen fra Roberts til Ayling før straffen, gutter. La dere ikke merke til den eller tenkte dere at det ikke var relevant å gi kred for i denne sammenhengen?  ???

Enig Jon, glimrende, og utrolig mye fotball i den gutten, tror mange glemmer hvor ung han er... Tenk også på scoringen mot QPR, viser både kaldhet og fotballforståelse. Ser ikke helt problemer i 10-er rollen om dagen.. en skadefri Roberts vil komme mer og mer..Pablo alternativ, Klich er også bedre der med Forshaw bak seg. Bielsa har også nevnt at med tiden kan både Bamford og Nketiah spille der. Masse alternativer.