Skrevet av Emne: Reisesskildringer fra "På tur med Leeds United"  (Lest 46641 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øystein E

WALKABOUT I LEEDS
« Svar #30 på: Oktober 16, 2007, 16:51:50 »
Walkabout i Leeds
 
Fredag 17. august 2007
 
Så var endelig ventetiden over. Jeg skulle tilbake til Leeds, byen med det store fotballhjertet.
Det var gått fem år siden sist jeg var over, og det var med stor begeistring jeg atter en gang satte meg i flyet med kurs mot England.
Dette var min første tur helt på egenhånd, så jeg var litt spent på om jeg husket hvilken retning man skulle gå på både kastrup og manchester airport. Begge flyplasser med toalettområder som er større enn hele flyplassen i Kirkenes.
Etter en laaang spasertur blant glade dansker og travle medpassasjerer kom jeg til slutt fram til gaten min. Gaten min er som regel alltid den som er lengst unna.
Men jeg kom meg da helskinnet fram til manchester airport. Jeg tenkte i mitt stille sinn at dette gikk jo så bra at jeg kunne vært reiseleder for luscos(leeds united supporters club of scandinavia) om det så skulle være.
På toget på vei mot Leeds sendte jeg en sms til Torgeir Holseter om at jeg var i skarp rute sammen med transpenines express.
Torgeir hadde tilbudt seg å kjøpe kampbillett til meg, men dette hadde han glemt pga at hukommelseshjernecellen var indisponibel deler av torsdagen.
Ja ja, ingen krise av den grunn.Jeg hadde jo plenty med tid til å gå opp til Elland Road når jeg kom frem til Leeds.
På stasjonen før Huddersfield kom det på tre engelskmenn som lo hånelig av Leeds da Elland Road(stadion til leeds) kom til syne på høyre side. Minus 12 points, bla bla.
(leeds ble dømt til å starte sesongen med minus 15 poeng pga økonomisk rot i sommer)
 
Etter å ha sjekket inn på Marriott hotel trasket jeg med freidig mot opp mot Elland Road. Jeg hadde gått veien noen ganger før og tenkte at dette går nok greit.
Fint vær var det også. Men... skjebnen ville det annerledes. I stedet for å gå etter motorveien mot Elland Road havnet jeg av en eller annen grund gående langs med motorveien som går cirka 45 grader i retning FRA Elland Road.
Mens jeg gikk der alene slo det meg at jeg egentlig ikke kjente meg noe særlig igjen, men jeg gikk jo tross alt på motsatt side av der jeg hadde gått på mine tidligere turer.
Jeg gikk en stund til før jeg havnet i en slags travel liten bydel, med hus og hager som som så ut som de hørte til den lavere middelklassen.
 
Jeg innså at jeg hadde gått feil, og var ganske sikker på at alle rundt meg også kunne se det på meg, der jeg med svette hender tente meg en røyk og lot som om jeg studerte arkitektur og tv-antenner.
Det viste seg at hjernecellen som hadde fått i oppdrag å huske veien til Elland Road hadde bukket under under kommunens julebord 9 måneder tidligere.
Shit happens.
Med ett slo det meg en helt utrolig fantastisk tanke: TAXI, he he he.
Jeg vinket og hoiet på den ene taxien etter den andre men ingen stoppet.
De viste meg bare en slags håndbevegelse. Fan helvete tenkte æ på nordnorsk.
Jeg startet spørrerunden. Etter to mennesker fant jeg ut at det bare fantes "ringe-taxier" i den bydelen, men Gud hadde nok fulgt med meg for det viste seg at taxisentralen lå like i nærheten.
Jeg gikk inn å sa med en selvsikker mine: taxi to Elland Road.
Denne lille trimturen kostet meg ikke mer enn £ 3,50.
Men mine ambisjoner om å bli reiseleder hadde fått seg en aldri så liten knekk.
 
Det var godt å spasere inn Elland Roads porter igjen. Med lite folk i billettkøen gikk det fort og greit å kjøpe billett.
Senere gikk jeg selvfølgelig over gaten inn på Old Peacock puben for å roe meg ned med et par pints of tetley's bitter. Jeg nøt den første pinten på utsiden. Mange tanker surret rundt i hodet der jeg satt og så over gaten på Elland Road stadion.
Jeg tenkte tilbake på min første tur i 1992 da stadion så en del annerledes ut.
Jeg tenkte på hvor kort tid siden det var at det ble spilt Europacup her.
Jeg tenkte på middagen vi hadde på en fellestur i romjula -94, da Radebe, Masinga og Fairclough var en tur innom sammen med Peter Lorimer, Eddie Gray og John Charles. Og nå er vi i 3. divisjon.
Jeg løftet glasset for en ny slurk, men det var tomt.
Drukket opp i flommen av tanker som fosset i hodet som en lysfontene.
 
Med ny optimisme og to pints innabords spaserte jeg ned mot sentrum.
Stoppet på en kiosk for å kjøpe Yorkshire Evening Post og seks bokser med verdens beste lagerøl; Stella Artois.
Pip sa det i telefonen. Det var Torgeir som ønsket felles middag på Dino's kl 19 for alle som var over i Leeds denne helgen.
Fint tenkte jeg. Da når jeg en lang og god dusj sammen med Stella.
Etter å ha kost meg med Stella i dusjen gikk jeg ned i hotellbaren. Der traff jeg Ole Morten og Trygve (huska navnet ditt, he he) som jeg hadde truffet på mine tidligere reiser. Morsomt å slumpe bort i kjente.
Hotellbaren John T's er plassen i Leeds hvor man alltids treffer på likesinnede.
 
Etterhvert seig det inn flere Leeds supportere som hadde tatt turen over denne helgen. Torgeir var av en eller annen grunn litt forsinket. Mulig han koste seg med Stella i dusjen han også? Hva vet jeg? Men det kan jo selvfølgelig være helt andre grunner, som for eksempel at han kanskje satt på rommet sitt og lagde kalyler på hvordan tippeligatabellen vil se ut ved sesongslutt? (Torgeir er Lillestrøm supporter)
Uansett så gjorde sulten sitt til at tre av oss rett og slett ikke greide og sitte å vente på at han skulle dukke opp.
Kl 19:26 tok vi en dramatisk avgjørelse; Ole Morten, Trygve og Jeg dro ut på egenhånd.
Sulten drev oss i et frenetisk tempo opp langs Briggate. Fristende vannhull som Whitelocks, Packhorse og The Ship ble passert i et voldsomt tempo.
Mat er viktig sa Ole Morten. Trygve og jeg samtykket.
 
Ole Morten visste om et sted med god og billig mat, men jeg husker desverre ikke hva plassen het. Tror plassen lå i kryssetThe Headrow-Park Row.
Etter å ha kost oss med god mat og drikke dro vi til puben som het et eller annet med The Trumpet. En veldig trivelig gammel og litt slitt pub som jeg ganske bestent mener ligger i The Headrow.
Øl (tetley's bitter) og annen god drikke gikk ned på høykant.
Jeg mener -fremdeles- ganske ganske bestemt at en pint of tetley's bitter ikke kostet mere enn £ 1,50. Er forresten ikke helt sikker likevel i og med at dette jo er litt ut på kvelden.
Vi rakk enda en tur innom Packhorse hvor vi nøt nen øl ute i smuget.
Engelsk menn har det med å plassere pubene i trange smug. Kan være veldig vanskelig å finne både Whitelocks, Packhorse og The Ship.
 
Da Packhorse stengte gikk vi stødig som frelsesarmé-soldater ned mot Marriott igjen. Sulten minnet meg nok en gang på at man ikke kan leve av bare luft og tetley's. MacDonalds var heldigvis ikke langt unna. Alltids kjekt med nattmat.
Men inne på MacDonalds brøt dramatikken løs. En mann hylte og bar seg, omkranset av fem politimenn. Selv hadde jeg festet øynene på to nydelige politidamer som sto på utsiden. Jeg ga Trygve fotoapparatet for å ta bilde av meg sammen med de nydelige damene. Engelske politidamer virker som å være både hyggelige og pene alle sammen. Jeg tippet alderen på damene å være ca 23 år, mens Trygve og Ole Morten tippet 33 år. Nå er jo både Trygve og Ole Morten mer bereist i England enn meg, så de vet vel mere enn meg om opptakskrav på engelske politiskoler.
Det var ingen i hotellbaren da vi ankom Marriott, så vi valgte å ta kvelden.
 
Lørdag 18. august
 
Klokken 9:30 begynte en søvnig finnmarking og komme til seg selv på rom 450 på Marriott hotel i Leeds. Jeg kløp meg i armen for å være sikker på at jeg faktisk var i Leeds.
D det viste seg at jeg var det rullet jeg meg to meter over til den andre siden av sengen, og sov en time til. Klokken 10:30 spratt jeg opp, tok en mazurka dans over til minibaren, og grep fatt i Stella som hadde ventet på dette øyeblikket ganske lenge. Med Stella i hånden bar det i dusjen. Jeg sang til melodien "hello Dolly": I say hello Stella, you're so good Stella, It's so nice to hold you in my hand again...
 
Etter en rask frokost dro jeg ut på byen for å shoppe litt og se på folkelivet. Byen Leeds har circa 700 000 innbyggere, mens bykjernen er på størrelse med vardø by. Midt i sentrum finnes 5 store shoppinsentra og stort sett hele sentrum består av gågater tettpakket med puber og butikker med fristelser for store og små.
Tok meg selvfølgelig en tur innom The Trumpet for et par raske pints of tetley's bitter. Det ble mye rasking kanskje, men jeg var litt urolig av meg, å i 12 tiden fant jeg ut at det var på tide å dra opp til The Commercial.
Alltid spesielt å gå inn på puben til Peter Lorimer.Plassen jeg bodde da jeg var første gang i Leeds i 1992.
Torgeir, Mikkel og kjæresteparet fra Stavanger (heia Viking. Har desverre glemt navnene deres, så please tilgi meg for det, ok?) satt der allerede, og etterhvert kom det flere nordmenn sigende.
 
Peter Lorimer var allerede på vei opp til Elland Road, så jeg måtte vente til etter kampen for å bli servert øl fra han.
Det gjør seg virkelig med noen pints på The Commercial før hjemmekampene til Leeds. God stemning, og sikkert bort imot alltid med nordmenn på besøk.
Jukeboxen til Peter dundret i vei, og lagde sine egne rap-versjoner av gamle kjære Leeds-sanger, mens vi sang med så nesten murpussen løsnet fra taket. En engelskmann var forsanger sammen med sin 10 år gamle sønn som trofast fulgte farens eksempel.
Da jeg fortalte gjengen om min lille feilmanøver på fredagen, og at den hadde gitt meg en aldri så liten knekk i drømmen om å være reiseleder, sa Torgeir at jeg alltids kunne satse på walkabout i Leeds og omegn. Tror nok han innerst inne mente at jeg ikke duger som reiseleder når jeg spaserte til Huddersfield i stedet for Elland Road.
 
Rundt klokken 14 begynte jeg og mase rastløst på Mikkel og Torgeir om at vi burde dra opp til Elland Road vi også. Slapp av sa Torgeir. Vi tar en taxi om en halv time. Som sagt så gjort.
 
Det var enorme mengder med mennesker utenfor ER, da vi ankom. Det så faktisk en stund ut som om de sto i kø fo å komme inn, men de sto faktisk i billettkø. Med så mange folk som enda ikke hadde kjøpt billett var det klart at kampen ble utsatt i et kvarter. Tipper at det var en god del av disse som nok likevel gikk glipp av de første minuttene av kampen
 
Men JEG var inne på Elland Road igjen for første gang på fem år, og over femten år siden min aller første kamp. Det var klart for min kamp nummer 15.
Det var klart for avspark mellom Leeds United mot Southend United.
 
Mens jeg lette etter plassen min passerte jeg Dennis Wise. Var litt usikker på om det var han, så jeg turte ikke be om autografen. Men jeg så senere på en filmsnutt at det var han som satt på tribunen like før kampstart.
Jeg hadde ikke fått satt meg da Alan Thompson lagde 1-0, fordi jeg sto med ryggen til mens jeg studerte setenummeret mitt.
Var jævli nervøs da Southend utlignet, men... Så kom Flo.
Leeds vant til slutt 4-1 fikk trampeklapp av de drøyt 24 000 tilskuerne.
 
Etter kampen bar det ned til The Commercial for å feire seieren. Det var en god følelse. Og jeg vil av hele mitt hjerte takke alle dere som som var der denne -for mange mennesker- helt vanlige dagen i august. Men for oss var det magisk og spesielt. For Leeds United ER noe veldig spesielt og kjært for oss.
 
Etter noen (?) pints tok vi taxi ned til Marriott. Jeg dro på rommet for å kose meg med Stella i dusjen. Jeg kan ikke uttale meg om andre også gjorde det samme, men sannsynligheten er nok stor for at flere gjorde det, da jeg ser på meg selv som ganske gjennomsnittlig.
Etter dusj og Stella bar det ned i hotellbaren. Vi planla vel muligens også denne kvelden å gå ut og spise sammen, men det var mange som hadde gitt ALT under kampen, og når sant skal sies er jo John T's en fin plass å tilbringe kvelden på. Mat og drikke der også.
 
Men... de tre sultne menn: Ole Morten, Trygve og jeg tok igjen steget ut av Marriotts fasjonable lokaler for å stille sulten ute på byen.
Ole Morten guidet oss denne gang til et spiseri som serverte mat med hint av det fjerne østens mystikk.
Husker desverre(igjen) ikke navnet på stedet, men det lå vist sånn cirka rett over gaten fra Yates's.
 
Senere dro vi tibake til John T's, hvor flere nordmenn dukket opp utover kvelden.
Det var riktig riktig så hyggelig ut i de små timer.
Etterhvert begynte det å tynnes ut i rekkene. Mange var nok slitne, og de fleste skulle reise hjem på søndag. Jeg skulle bli til mandag,men valgte likevel å ta kveld i 3 tiden. Det var godt å legge seg den natten, og tenke på at mange mange mennesker var like glade som meg.
 
Søndag 19. august
 
Jeg sov lenge. Skulle egentlig droppe frokosten. Var vel ikke ned før 11 tror jeg. Men det var enda mat å få. Ute var det duskregn og 16 grader, og min siste hele dag i Leeds for denne gang, så det gjaldt og utnytte den.
Tok en walkabout opp til Elland Road for å handle mere på supporterbutikken.
Denne gang uten å havne til Huddersfield.
Tok selvfølgelig et par avskjedspints på Old Peacock. "A blast from the past"
sa kommetatorene til sky sports da de viste scoringen til Flo på storskjermen.
Søndagen ble avsluttet med noen pints med Boddingtons på Packhorse.
 
Mandag 20. august
 
Hjemreisens tid var kommet. Med hodet fullt av tanker sto jeg på perrongen og ventet på toget.
Toget som skulle ta meg bort fra Leeds for denne gangen.
Det var litt trist og se Elland Road forsvinne på venstre side da toget rullet i vei mot manchester airport. Men jeg visste jeg skulle tilbake, for atter å gå inn portene på Elland Road.
 
mvh
 
Øystein Eriksen
 
luscos-medlem nr. 1184
 

flynn

Sv: WALKABOUT I LEEDS
« Svar #31 på: Oktober 16, 2007, 20:18:38 »
Walkabout i Leeds
 
Fredag 17. august 2007
 
Så var endelig ventetiden over. Jeg skulle tilbake til Leeds, byen med det store fotballhjertet.
Det var gått fem år siden sist jeg var over, og det var med stor begeistring jeg atter en gang satte meg i flyet med kurs mot England.
Dette var min første tur helt på egenhånd, så jeg var litt spent på om jeg husket hvilken retning man skulle gå på både kastrup og manchester airport. Begge flyplasser med toalettområder som er større enn hele flyplassen i Kirkenes.
Etter en laaang spasertur blant glade dansker og travle medpassasjerer kom jeg til slutt fram til gaten min. Gaten min er som regel alltid den som er lengst unna.
Men jeg kom meg da helskinnet fram til manchester airport. Jeg tenkte i mitt stille sinn at dette gikk jo så bra at jeg kunne vært reiseleder for luscos(leeds united supporters club of scandinavia) om det så skulle være.
På toget på vei mot Leeds sendte jeg en sms til Torgeir Holseter om at jeg var i skarp rute sammen med transpenines express.
Torgeir hadde tilbudt seg å kjøpe kampbillett til meg, men dette hadde han glemt pga at hukommelseshjernecellen var indisponibel deler av torsdagen.
Ja ja, ingen krise av den grunn.Jeg hadde jo plenty med tid til å gå opp til Elland Road når jeg kom frem til Leeds.
På stasjonen før Huddersfield kom det på tre engelskmenn som lo hånelig av Leeds da Elland Road(stadion til leeds) kom til syne på høyre side. Minus 12 points, bla bla.
(leeds ble dømt til å starte sesongen med minus 15 poeng pga økonomisk rot i sommer)
 
Etter å ha sjekket inn på Marriott hotel trasket jeg med freidig mot opp mot Elland Road. Jeg hadde gått veien noen ganger før og tenkte at dette går nok greit.
Fint vær var det også. Men... skjebnen ville det annerledes. I stedet for å gå etter motorveien mot Elland Road havnet jeg av en eller annen grund gående langs med motorveien som går cirka 45 grader i retning FRA Elland Road.
Mens jeg gikk der alene slo det meg at jeg egentlig ikke kjente meg noe særlig igjen, men jeg gikk jo tross alt på motsatt side av der jeg hadde gått på mine tidligere turer.
Jeg gikk en stund til før jeg havnet i en slags travel liten bydel, med hus og hager som som så ut som de hørte til den lavere middelklassen.
 
Jeg innså at jeg hadde gått feil, og var ganske sikker på at alle rundt meg også kunne se det på meg, der jeg med svette hender tente meg en røyk og lot som om jeg studerte arkitektur og tv-antenner.
Det viste seg at hjernecellen som hadde fått i oppdrag å huske veien til Elland Road hadde bukket under under kommunens julebord 9 måneder tidligere.
Shit happens.
Med ett slo det meg en helt utrolig fantastisk tanke: TAXI, he he he.
Jeg vinket og hoiet på den ene taxien etter den andre men ingen stoppet.
De viste meg bare en slags håndbevegelse. Fan helvete tenkte æ på nordnorsk.
Jeg startet spørrerunden. Etter to mennesker fant jeg ut at det bare fantes "ringe-taxier" i den bydelen, men Gud hadde nok fulgt med meg for det viste seg at taxisentralen lå like i nærheten.
Jeg gikk inn å sa med en selvsikker mine: taxi to Elland Road.
Denne lille trimturen kostet meg ikke mer enn £ 3,50.
Men mine ambisjoner om å bli reiseleder hadde fått seg en aldri så liten knekk.
 
Det var godt å spasere inn Elland Roads porter igjen. Med lite folk i billettkøen gikk det fort og greit å kjøpe billett.
Senere gikk jeg selvfølgelig over gaten inn på Old Peacock puben for å roe meg ned med et par pints of tetley's bitter. Jeg nøt den første pinten på utsiden. Mange tanker surret rundt i hodet der jeg satt og så over gaten på Elland Road stadion.
Jeg tenkte tilbake på min første tur i 1992 da stadion så en del annerledes ut.
Jeg tenkte på hvor kort tid siden det var at det ble spilt Europacup her.
Jeg tenkte på middagen vi hadde på en fellestur i romjula -94, da Radebe, Masinga og Fairclough var en tur innom sammen med Peter Lorimer, Eddie Gray og John Charles. Og nå er vi i 3. divisjon.
Jeg løftet glasset for en ny slurk, men det var tomt.
Drukket opp i flommen av tanker som fosset i hodet som en lysfontene.
 
Med ny optimisme og to pints innabords spaserte jeg ned mot sentrum.
Stoppet på en kiosk for å kjøpe Yorkshire Evening Post og seks bokser med verdens beste lagerøl; Stella Artois.
Pip sa det i telefonen. Det var Torgeir som ønsket felles middag på Dino's kl 19 for alle som var over i Leeds denne helgen.
Fint tenkte jeg. Da når jeg en lang og god dusj sammen med Stella.
Etter å ha kost meg med Stella i dusjen gikk jeg ned i hotellbaren. Der traff jeg Ole Morten og Trygve (huska navnet ditt, he he) som jeg hadde truffet på mine tidligere reiser. Morsomt å slumpe bort i kjente.
Hotellbaren John T's er plassen i Leeds hvor man alltids treffer på likesinnede.
 
Etterhvert seig det inn flere Leeds supportere som hadde tatt turen over denne helgen. Torgeir var av en eller annen grunn litt forsinket. Mulig han koste seg med Stella i dusjen han også? Hva vet jeg? Men det kan jo selvfølgelig være helt andre grunner, som for eksempel at han kanskje satt på rommet sitt og lagde kalyler på hvordan tippeligatabellen vil se ut ved sesongslutt? (Torgeir er Lillestrøm supporter)
Uansett så gjorde sulten sitt til at tre av oss rett og slett ikke greide og sitte å vente på at han skulle dukke opp.
Kl 19:26 tok vi en dramatisk avgjørelse; Ole Morten, Trygve og Jeg dro ut på egenhånd.
Sulten drev oss i et frenetisk tempo opp langs Briggate. Fristende vannhull som Whitelocks, Packhorse og The Ship ble passert i et voldsomt tempo.
Mat er viktig sa Ole Morten. Trygve og jeg samtykket.
 
Ole Morten visste om et sted med god og billig mat, men jeg husker desverre ikke hva plassen het. Tror plassen lå i kryssetThe Headrow-Park Row.
Etter å ha kost oss med god mat og drikke dro vi til puben som het et eller annet med The Trumpet. En veldig trivelig gammel og litt slitt pub som jeg ganske bestent mener ligger i The Headrow.
Øl (tetley's bitter) og annen god drikke gikk ned på høykant.
Jeg mener -fremdeles- ganske ganske bestemt at en pint of tetley's bitter ikke kostet mere enn £ 1,50. Er forresten ikke helt sikker likevel i og med at dette jo er litt ut på kvelden.
Vi rakk enda en tur innom Packhorse hvor vi nøt nen øl ute i smuget.
Engelsk menn har det med å plassere pubene i trange smug. Kan være veldig vanskelig å finne både Whitelocks, Packhorse og The Ship.
 
Da Packhorse stengte gikk vi stødig som frelsesarmé-soldater ned mot Marriott igjen. Sulten minnet meg nok en gang på at man ikke kan leve av bare luft og tetley's. MacDonalds var heldigvis ikke langt unna. Alltids kjekt med nattmat.
Men inne på MacDonalds brøt dramatikken løs. En mann hylte og bar seg, omkranset av fem politimenn. Selv hadde jeg festet øynene på to nydelige politidamer som sto på utsiden. Jeg ga Trygve fotoapparatet for å ta bilde av meg sammen med de nydelige damene. Engelske politidamer virker som å være både hyggelige og pene alle sammen. Jeg tippet alderen på damene å være ca 23 år, mens Trygve og Ole Morten tippet 33 år. Nå er jo både Trygve og Ole Morten mer bereist i England enn meg, så de vet vel mere enn meg om opptakskrav på engelske politiskoler.
Det var ingen i hotellbaren da vi ankom Marriott, så vi valgte å ta kvelden.
 
Lørdag 18. august
 
Klokken 9:30 begynte en søvnig finnmarking og komme til seg selv på rom 450 på Marriott hotel i Leeds. Jeg kløp meg i armen for å være sikker på at jeg faktisk var i Leeds.
D det viste seg at jeg var det rullet jeg meg to meter over til den andre siden av sengen, og sov en time til. Klokken 10:30 spratt jeg opp, tok en mazurka dans over til minibaren, og grep fatt i Stella som hadde ventet på dette øyeblikket ganske lenge. Med Stella i hånden bar det i dusjen. Jeg sang til melodien "hello Dolly": I say hello Stella, you're so good Stella, It's so nice to hold you in my hand again...
 
Etter en rask frokost dro jeg ut på byen for å shoppe litt og se på folkelivet. Byen Leeds har circa 700 000 innbyggere, mens bykjernen er på størrelse med vardø by. Midt i sentrum finnes 5 store shoppinsentra og stort sett hele sentrum består av gågater tettpakket med puber og butikker med fristelser for store og små.
Tok meg selvfølgelig en tur innom The Trumpet for et par raske pints of tetley's bitter. Det ble mye rasking kanskje, men jeg var litt urolig av meg, å i 12 tiden fant jeg ut at det var på tide å dra opp til The Commercial.
Alltid spesielt å gå inn på puben til Peter Lorimer.Plassen jeg bodde da jeg var første gang i Leeds i 1992.
Torgeir, Mikkel og kjæresteparet fra Stavanger (heia Viking. Har desverre glemt navnene deres, så please tilgi meg for det, ok?) satt der allerede, og etterhvert kom det flere nordmenn sigende.
 
Peter Lorimer var allerede på vei opp til Elland Road, så jeg måtte vente til etter kampen for å bli servert øl fra han.
Det gjør seg virkelig med noen pints på The Commercial før hjemmekampene til Leeds. God stemning, og sikkert bort imot alltid med nordmenn på besøk.
Jukeboxen til Peter dundret i vei, og lagde sine egne rap-versjoner av gamle kjære Leeds-sanger, mens vi sang med så nesten murpussen løsnet fra taket. En engelskmann var forsanger sammen med sin 10 år gamle sønn som trofast fulgte farens eksempel.
Da jeg fortalte gjengen om min lille feilmanøver på fredagen, og at den hadde gitt meg en aldri så liten knekk i drømmen om å være reiseleder, sa Torgeir at jeg alltids kunne satse på walkabout i Leeds og omegn. Tror nok han innerst inne mente at jeg ikke duger som reiseleder når jeg spaserte til Huddersfield i stedet for Elland Road.
 
Rundt klokken 14 begynte jeg og mase rastløst på Mikkel og Torgeir om at vi burde dra opp til Elland Road vi også. Slapp av sa Torgeir. Vi tar en taxi om en halv time. Som sagt så gjort.
 
Det var enorme mengder med mennesker utenfor ER, da vi ankom. Det så faktisk en stund ut som om de sto i kø fo å komme inn, men de sto faktisk i billettkø. Med så mange folk som enda ikke hadde kjøpt billett var det klart at kampen ble utsatt i et kvarter. Tipper at det var en god del av disse som nok likevel gikk glipp av de første minuttene av kampen
 
Men JEG var inne på Elland Road igjen for første gang på fem år, og over femten år siden min aller første kamp. Det var klart for min kamp nummer 15.
Det var klart for avspark mellom Leeds United mot Southend United.
 
Mens jeg lette etter plassen min passerte jeg Dennis Wise. Var litt usikker på om det var han, så jeg turte ikke be om autografen. Men jeg så senere på en filmsnutt at det var han som satt på tribunen like før kampstart.
Jeg hadde ikke fått satt meg da Alan Thompson lagde 1-0, fordi jeg sto med ryggen til mens jeg studerte setenummeret mitt.
Var jævli nervøs da Southend utlignet, men... Så kom Flo.
Leeds vant til slutt 4-1 fikk trampeklapp av de drøyt 24 000 tilskuerne.
 
Etter kampen bar det ned til The Commercial for å feire seieren. Det var en god følelse. Og jeg vil av hele mitt hjerte takke alle dere som som var der denne -for mange mennesker- helt vanlige dagen i august. Men for oss var det magisk og spesielt. For Leeds United ER noe veldig spesielt og kjært for oss.
 
Etter noen (?) pints tok vi taxi ned til Marriott. Jeg dro på rommet for å kose meg med Stella i dusjen. Jeg kan ikke uttale meg om andre også gjorde det samme, men sannsynligheten er nok stor for at flere gjorde det, da jeg ser på meg selv som ganske gjennomsnittlig.
Etter dusj og Stella bar det ned i hotellbaren. Vi planla vel muligens også denne kvelden å gå ut og spise sammen, men det var mange som hadde gitt ALT under kampen, og når sant skal sies er jo John T's en fin plass å tilbringe kvelden på. Mat og drikke der også.
 
Men... de tre sultne menn: Ole Morten, Trygve og jeg tok igjen steget ut av Marriotts fasjonable lokaler for å stille sulten ute på byen.
Ole Morten guidet oss denne gang til et spiseri som serverte mat med hint av det fjerne østens mystikk.
Husker desverre(igjen) ikke navnet på stedet, men det lå vist sånn cirka rett over gaten fra Yates's.
 
Senere dro vi tibake til John T's, hvor flere nordmenn dukket opp utover kvelden.
Det var riktig riktig så hyggelig ut i de små timer.
Etterhvert begynte det å tynnes ut i rekkene. Mange var nok slitne, og de fleste skulle reise hjem på søndag. Jeg skulle bli til mandag,men valgte likevel å ta kveld i 3 tiden. Det var godt å legge seg den natten, og tenke på at mange mange mennesker var like glade som meg.
 
Søndag 19. august
 
Jeg sov lenge. Skulle egentlig droppe frokosten. Var vel ikke ned før 11 tror jeg. Men det var enda mat å få. Ute var det duskregn og 16 grader, og min siste hele dag i Leeds for denne gang, så det gjaldt og utnytte den.
Tok en walkabout opp til Elland Road for å handle mere på supporterbutikken.
Denne gang uten å havne til Huddersfield.
Tok selvfølgelig et par avskjedspints på Old Peacock. "A blast from the past"
sa kommetatorene til sky sports da de viste scoringen til Flo på storskjermen.
Søndagen ble avsluttet med noen pints med Boddingtons på Packhorse.
 
Mandag 20. august
 
Hjemreisens tid var kommet. Med hodet fullt av tanker sto jeg på perrongen og ventet på toget.
Toget som skulle ta meg bort fra Leeds for denne gangen.
Det var litt trist og se Elland Road forsvinne på venstre side da toget rullet i vei mot manchester airport. Men jeg visste jeg skulle tilbake, for atter å gå inn portene på Elland Road.
 
mvh
 
Øystein Eriksen
 
luscos-medlem nr. 1184

Glimrende reiseskildring Øystein, kjenner suget melde seg når man leser slikt.
Det eneste jeg reagerer på er denne dusjinga med Stella, håper hun var flottere enn min gamle engelsklærer med samme navn  :o

flynn

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: WALKABOUT I LEEDS
« Svar #32 på: Oktober 16, 2007, 22:01:12 »
Ja, flott rapportert, Øystein  :D

Kjekt at du hadde noe å stelle med mens du var i England  8)

Og, jojo, begynner å merke at det har gått et år siden jeg var der nu.
Abstinensss
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sheridan

Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #33 på: Oktober 18, 2007, 19:32:00 »
Gøy å lese dette, Øystein  :)

Kjell Skjerven

Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #34 på: Oktober 19, 2007, 11:36:07 »
Glimrende reisebrev dette Øystein.Skulle nesten vore over den helga eg og :)
Side before self,every time.

Robert H.

Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #35 på: Oktober 19, 2007, 14:49:51 »
Flott reisebrev, men fikk du i deg noe øl på turen Herr Eriksen? ;) ;D

pesi

Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #36 på: Oktober 19, 2007, 17:19:32 »
Kanon inlegg Øystein.
Siden du nevnte (i alle fall i T.P.N) ett kjærestepar fra Stavanger (heia Viking) som du ikke huska navna på er navna Per Henning (meg) å Ingrid!

Det går greit at du glemte det du er tilgitt ;D ;)
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

Svend Anders

Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #37 på: Oktober 19, 2007, 19:06:11 »
Lar meg imponere over så detaljert, og tidsspesifikt reisebrev i kombinasjon med tilsynelatende høyt tempo av øl-testing.  ;D


Øystein E

wakabout
« Svar #38 på: Oktober 22, 2007, 10:46:26 »
Jeg mener at jeg fikk i meg noen øl både i dusjen og på pubene jeg var innom 8)

Skal gi beskjed om når jeg drar over neste gang hvis noen vil være med på en walkabout som til slutt ender ved Elland Road. Fint å se andre deler av byen også.
 

chief

Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #39 på: November 08, 2007, 20:51:58 »
Leeds Millwall 27.10.07.

Da var det endelig klart for en ny Leedstur, og denne gangen hadde jeg valgt ut hjemmekampen mot Millwall.
At det ble akkurat denne kampen jeg ville se i høst var ikke helt tilfeldig. Det er nemlig 20 år siden jeg var første gang på Elland Road, og den gang som nå, var det laget fra sør London som gjestet Leeds og Elland Road.

Vi har hatt en forrykende start på årets sesong, med 10 seire 2 uavgjort og 0 tap før denne kampen. Tross de 15 poengene vi ble fratatt, ser det foreløbig ikke ut til at det er noen lag som kan stoppe oss fra å rykke direkte opp igjen.

Reiseruten min denne turen var Torp-Stansted med Ryan air, og videre med tog til Leeds. Togbilletten var booket på nettet før avreise, men det var knapt med tid til togavgangen. Så når flyet var omtrent 1/2 forsinket fra Torp, regnet jeg med at jeg ikke ville rekke det toget jeg hadde booket, og at jeg i verste fall måtte kjøpe ny togbillett til 70£ for å komme meg videre.

Fru fortuna har virkelig smilt til Leeds United i det siste, og hun var også på min side da jeg landet på Stansted. Etter noen minutter i kø i passkontrollen kommer jeg ut til bagasjebåndet og den første kofferten jeg ser på bandet er min. Jeg rasker med meg min (for anledningen innlånte) koffert løper ned til ticketmaskinen, får ut billetten og er ombord på toget 2 minutter før avgang. Med andre ord meget god timing, og en god start på turen.

På togturen oppover mot Peterborough sitter jeg og tenker tilbake på den første turen til Leeds og Elland Road. Det var en grå og kjølig tirsdagskveld i begynnelsen av april 1988. Jeg og min venn Harald hadde vært i Liverpool på besøk hos en kamerat. Jeg hadde bestemt meg for at når jeg var så nærme Leeds ville jeg selvfølgelig få med meg en kamp på det  Gudommelige Elland Road. Siden 8-10 års alderen hadde dette vært en nesten uoppnåelig drøm. Vi fikk booket oss 2 billetter oppe på west stand (via telefon), og kastet oss på toget mot Leeds. Aldri i hele mitt liv kan jeg huske å ha hatt så mye sommerfugler i magen noen gang. Taxisjåføren som tok oss opp til stadioen den gang, mente vi måtte mental-undersøkes begge to, da vi sa at vi hadde reist hit (fra Norge altså) for å se Leeds- Millwall.
Kampen i seg selv var ingen stor forestilling, men trøkket fra de 24 241 tilskuerne som hadde møtt opp den gangen,var intet annet enn imponerende. Etter at Sheridan hadde utligna på straffe tapte vi kampen 2-1. Det var like forbanna en guttedrøm som hadde gått i oppfyllelse da. Husker også godt det store politi korpset som var på plass den gangen, med Millwallfansen innringet i en hestekortesje etter kampen ned mot togstasjonen, hvor det ikke var et eneste menneske i en avstand av 300meter. Inn på toget med de, og først når disse var på vei mot London ble  stasjonen igjen åpnet for andre folk.Vi rakk aldri det siste toget tilbake til Liverpool, og fant oss et veeeeeeeldig billig hotell oppe i Briggate, på venstre side litt ovenfor "The Ship". Rommet hadde 4 forskjellige gulvbellegg på gulvet som var spikret fast litt her og der med små spiker, og to senger av forskjellig type som så vidt hang sammen.Til sammenligning fremstår rommene i 2etg. hos Peter som rene luksus suitene.

Tilbake til virkeligheten. Togturen til Leeds hadde gått på et blunk. Etter et togbytte i Peterborough, ankom jeg "on time" og kjørte som som vanlig den lille taxituren bort til Commercial. Eddie var alene i puben da jeg kom, og etter å ha satt fra meg bagasjen, tatt en øl som eneste kunde hos Eddie tok jeg spaserturen opp til Elland Road, hvor Torgeir, Nils Petter og Geir (Wang)allerede hadde inntatt "Old Peacock" som nå blir drevet av Leeds United Supporters Club. Nils Petter hadde også med seg en bekjent som het Pål, og som før dette ikke hadde noe spesielt forhold til Leeds (kanskje han har det nå). Pål og Nils Petter hadde med seg sine sønner på 10 år, og disse var blitt lovet et besøk samt omvisning  på Thorpe Arche fredags formiddagen. Dette gikk i vasken, da personen som de skulle møte  hadde sluttet i klubben. En liten nedtur med andre ord.

Dette var siste torsdag i måneden og som vanlig var det Lorimers bar på Elland Road. Etter noen Tetley bitter på "Old Peacock" dro jeg Geir og Torgeir over gata til The Pavillion i Lowfield road. Gjester denne kvelden var blandt andre presseansvarlig Paul Dews, Rui Marques og Seb Carole. Endel spørsmål fra salen ble stillt. Det ble tatt opp de forskjellige spillernes vilje til å stille opp for fansen f.eks signering av drakter eller stille opp på forskjellige arrangementer. Av tidligere spillere viste det seg at Harry Kewell alltid gjorde seg utilgjengelig både for fans og presse. Gary Kelly var en av de spillerne som hadde vært lettest for fansen å ha med å gjøre, men var den største vriompeisen blandt journalistene når de ville ha et intervju. Dagens spillere så ikke ut til å ha noe særlig primadonna nykker, men endel av de tilstedeværende synes godt at spillerne burde sette mer pris at de ble gitt så stor oppmerksomhet, og ta seg bedre tid til å prate med fans etc. Rui er en språkmektig mann og mestrer engelsk rimelig bra. Carole derimot slet med sine engelskkunnskaper og flere artige episoder oppstod. En gang spurte eks. player John Pearson (som er vert for arrangementet) samme spørsmål 3 ganger til Seb Carole, som endte opp med å svare på noe helt annet på veldig gebrokken engelsk. Dette ble selvfølgelig belønnet med applaus fra publikum.
Jeg, Geir og Torgeir ble helt på tampen av kvelden dratt opp av mr. Stix (organisator og altmuligmann i Leeds United) og fotografert sammen med de to oppmøtte spillerne. Rui og Seb var like forundret som alle andre oppmøtte engelske fans, over at vi tar den lange turen over Nordsjøen for å se Leeds United. Alltid moro å bli satt pris på, spesielt når man som nordmann kommer til Leeds.

Torsdagskvelden ble for meg og Geir sin del avsluttet på Commercial. Etter endel pints med vår gode venn Graham og et par andre kjenninger bar det til køys ikke alt for sent.

Fredagsmorgenen hadde Peter reist ut på sin vanlige golfrunde med Eddie (Gray) lenge før jeg stod opp. Jeg kom ned i 9 tiden og det var Susan som laget frokost til meg denne morgenen. Etter frokost dro jeg inn til byen for å shoppe litt og se meg litt rundt. Været var strålende, lett skylag men godt og varmt, sikkert 16-17 grader. City Market var som vanlig travel med alle sine salgsboder og ikke minst alle byorginalene som holder til der.
Etter å ha ruslet litt rundt i byen og gjort unna litt småshopping, dro jeg bort til John T. baren på Marriot hotell. Der var det allerede endel nordmenn samlet. Kenneth var ankommet med sine to kamerater, to ungutter fra Brummendal og etter hvert kom også Jan Ove (Klausen). Det var ventet inn flere i løpet av formiddagen, blandt andre Jomar, med kone og to sønner.
Jomar med familie hadde leid bil i Liverpool og skulle kjøre til Leeds. Da de ankom Marriot, hadde de allerede vært i byen en times tid. Ã… finne frem til Marriot hotell med bil via skiltingen i Leeds hadde vist seg å være alt annet enn lett.
Så neste gang Jomar, følger dere bare de små brune skiltene!  ok.

Utpå ettermiddagen dro jeg og Geir opp til Elland Road for å kikke litt i supporter shopen. Hjemmedraktene var utsolgt, så disse måtte handles nede i sentrum på JJB sport shop. Vi fikk nesten ikke brukt penger i det hele tatt på shopen, så da fant vi ut at det går jo alltid an å bli kvitt noen pund på andre siden av gata (Old Peacock). Som sagt så gjort.

Noen av oss hadde avtalt å møtes i baren på Marriot i 7 tiden for å gå ut og spise. Hadde dette vært for et år siden eller før, hadde vi bare gått til La Comida, der visste vi at vi ville treffe kjente. Men etter at Vince solgte La Comida, har vi ikke hatt noe fast samlingspunkt  i byen. Jan Ove og Torgeir mente vi kunne dra ut til Jose`s nye Restaurant Lilly`s.
Jose`er forøvrig en av de tidligere ansatte på La Comida.
Etter at 4 black and white cabs var bestilt dro en gjeng med ca 15 sultne ulver ut for å spise. Nei vent litt, 3 av oss ble stående igjen å vente på den siste taxien som aldri kom. Jan Ove ble mer og mer utålmodig og sulten, og ga Torgeir stryk-karakter i taxi bestillinga. Etter noen purringer kom taxien og ut av sentrum bar det.

Lilly`s er en enkel men koselig liten restaurant i bydelen Halton. Restauranten var nesten full når vi hadde ankommet. Lokalet er trangt, og hvis man begynner å reorganisere den allerede bestemte plassering bord, kan det bli kaotisk. Det ble det!  Vi endte opp med å sitte med ryggen til hverandre nesten alle sammen. En ny og spennende opplevelse. Uansett ble vi gode og mette alle sammen tror jeg. Ikke noe å si på maten eller prisen. Kan anbefales.

Etter at vi kost oss på Lilly`s var klokka blitt så mye at de som hadde barn med seg måtte komme seg tilbake til hotellet, og de som ikke hadde barn med seg ville ha seg en liten barrunde før de gikk til køys. Med andre ord, alle gikk hver til sitt.

Lørdag er kampdag, og denne lørdagsmorgenen hadde jeg en veldig god følelse. Med en gang jeg stod opp, kjente jeg at idag blir det seier. Magefølelsen fra mine tidligere turer har (nesten) alltid vist seg å være til å stole på. Peter var oppe og laget frokost, og vi pratet litt om avgangen til Poyet. Peter mente også at man ikke skal overvurdere en ass. managers rolle og at det ikke var noen stor dramatisk sak at Poyet gikk til Spurs.

Allerede før halv 11. på formiddagen begynte de første nordmenne å ankomme Commercial og når klokka var 12, var det halvfullt i lokalet og god match stemning. Som vanlig var de fleste gjestene før kampen nordmenn.

Millwall sine fans er ikke akkurat mors beste barn, og dette fører til ekstra sikkerhetstiltak rundt stadion med mer politi i gatene enn vanlig. Ingen store slag mellom Leeds og Millwallfansen ble observert, men noen busser med Millwallsupportere ble ramponert på utsiden av Elland Road. Ifølge de som var der hadde Millwall supporterne i bussene provosert voldsomt inne i bussene og da hadde de oppnådd det de kom for, nemlig å lage bråk.

De fleste av oss nordmenn hadde plass på felt C18. Dette er nesten midt på west stand nedre del, og veldig bra plasser med nær kontakt med banen. Vi hadde en god opplevelse de fleste av oss tror jeg. Når vi gikk opp til 4-0, lettet Elland Road. 30 000 sang "15 points who gives a f**k, we are super Leeds and we are going up. Dette kan jeg love dere er noe som får nakkehårene til å reise seg,og det gleder en Leeds supporter som har vært sulteforet på suksess i noen år.

Kampen i seg selv var litt varierende i kvalitet. Vi hadde god kontroll hele veien og scorer 4 mål. selv om vi unødvendig slipper Millwall til på slutten og lar de ta initiativet de siste 20 minuttene. Da har vi allerede avgjort kampen. Seier er seier og 3 poeng, det er det viktigste. Punktum.

Etter kampen brukte politiet lang tid på å tømme gatene utenfor Elland Road for folk. Mange hadde samlet seg utenfor for å se Millwallfansen komme ut av stadion, men det tillot ikke politiet. Det var litt ampert da endel Leedssupportere ikke ville fjerne seg. Jeg gikk i gata rett på utsiden av Old Peacock da noen flasker kom susende over hodet på meg i retning av noen ridende politikonstabler bak meg. Dette var ikke den beste plassen å oppholde seg fant jeg ut, så jeg kom meg over på andre siden av gata, og fant veien ned igjen mot The Commercial.

Det er alltid en god følelse å komme inn på Commercial etter en seier. Man setter seg ned, får seg en øl og diskuterer kampen med andre Leedsfans. Alle har sine meninger om hvem som gjorde en god match, hvem som burde spilt hvor og hvem som burde vært byttet ut. En ting var likevel de fleste enige om, vi har et godt nok lag til å rykke direkte opp igjen i the Championship league (eller wankership om du vil)

Litt utpå kvelden ble vi sultne og da var det store spørsmålet, hvor går vi?  Jeg fåreslo at vi skulle gå rett ned Marshall street til et sted som heter "The Foundry". Dette er en restaurant som åpnet for et par år siden. Peter og Susan har vært der endel, og de har sagt flere ganger at vi burde prøve denne restauranten. Morten (som også bodde på Commercial)og Geir var enige, siden det bare var et par minutter å gå. Da vi kom inn i restauranten var den nesten full og klokka var omtrent 22.00. Jeg ante at vi kanskje var litt sent ute siden vi skulle spise, men det gikk bra. Vi ble tatt imot som om vi var både stamgjester og æresgjester og følte oss virkelig velkommne. Geir gikk i Leedsdrakta si og var litt skeptisk til antrekket sitt. Siden det var lørdag kveld og mange av gjestene dresset litt mer opp, spurte Geir om det var ok med drakta. Ikke noe problem. Det viste seg nemlig at innehaverne Shaun og Phil var sanne Leedsfans og Shaun kjente tydeligvis igjen både meg og Geir fra Commercial, som han også besøker på kampdagene når han har fri. Vi storkoste oss  virkelig der inne. God mat, godt drikke, ikke dyrt og særdeles hyggelig betjening. Denne restauranten er noe jeg kan anbefale alle som reiser til Leeds, den ligger inne i en nybygd del av det gamle "industriområde" før du kommer bort til Commercial.  Definitivt den beste restauranten jeg har besøkt til nå i byen.

http://www.thefoundrywinebar.co.uk/index2.htm

Etter restaurantbesøket var klokka blitt så mye at det var tid å komme seg til køys. Jeg skulle med bussen til Liverpool klokka halv ni på søndagsmorran og satte mobilen på vekking halv åtte.
Etter å ha sovet som en baby hele natten kom jeg meg opp, fikk dusja og pakka kofferten.  He he, kofferten ja. Forrige gang jeg var i Leeds (april) kjøpte jeg et bilde på supportershopen som var for stort til å få i kofferten min. Dette bilde hatt Peter og Susan liggende på "kontoret". Jeg hadde for anledningen fått lånt meg en koffert som var noe større enn min og det viste seg at bildet gikk i kofferten med ca.2mm klaring på både lengde og bredde. Bildet er en samling av alle draktene i klubbens historie helt frem til ifjor, med en utplukket spiller fra hver tidsepoke.(henger nå hjemme på veggen).

Fikk såvidt vekslet noen få ord med Peter før jeg satte meg i taxien mot busstasjonen. Han spurte som vanlig når jeg kom neste gang, nærmere slutten av sesongen sa jeg, hvis jeg ikke er blitt kasta ut hjemmefra innen den tid.(bank..bank..bank.) Bussturen til Liverpool i småregnet gikk fort og taxisjåføren som tok meg ut til John Lennon Airport kjørte som om han hadde stjålet både bil og bensin. Ved innsjekkinga hadde jeg 3 kilo for mye bagasje, så da måtte jeg laste over i håndbagasjen. Strålende å stå ved innsjekkinga å pakke om kofferten, når man har dårlig med tid.

Jomar med familie hadde samme som meg fly hjemover mot Torp. Det var første gang de besøkte Leeds, men neppe den siste. Skal ikke forundre meg om det allerede er en ny tur under planlegging oppe i trøndelagen.

Vi er et lag på vei opp igjen, ingen tvil om det. Som det ser ut nå er vi på full fart ut av denne divisjonen og opp igjen i nest øverste. Det som blir spennende neste år,(om vi skulle rykke opp iår) er å se hvor mye resursser vi har til å invistere i spillere for å satse videre mot Premier League, for det er dit vi skal. Det er der vi hører hjemme, og ingen skal komme å fortelle meg at det finnes mange klubber i England med bedre fasiliteter, mer oppriktige fans, stoltere historie eller på noen måte har bedre forutsetning til igjen å bli en toppklubb  enn nettopp Leeds United. Vi er snart tilbake i toppen, det kan ta litt tid, men vi kommer(trust me).

Takk for turen alle mann,har hatt en flott opplevelse denne gangen også.  Vi ses snart.


                                       We`ll be back…………soon ;)

                                                                                                                           Bjørn.

                                                                                                                                                                                                                                                       
« Siste redigering: November 08, 2007, 20:54:29 av chief »
1 4 all and all 4 1

HåvardK

Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #40 på: November 08, 2007, 21:02:13 »
Takk for en glimrende rapport, Bjørn!

Tom S

Sv: Reisesskildringer fra
« Svar #41 på: November 08, 2007, 21:17:58 »
Herlig lesning chief!
Kribler etter å komme meg over igjen!!!

we all love leeds

COME ON LEEDS !!

Torgeir

Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #42 på: November 08, 2007, 21:54:23 »
Bra Bjørn...Glimrende, men.....det var ikke jeg som bestilte taxi. 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #43 på: November 09, 2007, 00:21:19 »
Glitrende, igjennn, Bjørn!  :)

Setter virkelig pris på "innsatsen din" i Leeds.

PS! Håper det går bra "på hjemmebane"  :)

Asbj, for anledningen fra Danmark...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

chief

Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #44 på: November 09, 2007, 06:57:43 »
Bra Bjørn...Glimrende, men.....det var ikke jeg som bestilte taxi. 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)


Vet det Torgeir,men vi følte et stort behov for å legge skylda på noen og du har rygg til å bære den  ;).
 
1 4 all and all 4 1

chief

Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #45 på: November 09, 2007, 07:00:50 »
Glitrende, igjennn, Bjørn!  :)

Setter virkelig pris på "innsatsen din" i Leeds.

PS! Håper det går bra "på hjemmebane"  :)

Asbj, for anledningen fra Danmark...


Det går finfint Asbjørn. Har vært heldig i mitt valg.
1 4 all and all 4 1

kendo

Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #46 på: November 13, 2007, 09:44:27 »
Hei Bjørn
Glimrende reisebrev,ses snart igjen i Leeds,hilser fra gutta på turen.

Kenneth"Kendo"Skalstad
 

Sleivind

Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #47 på: Desember 11, 2007, 18:55:51 »
Ingen som har tenkt til å komme med noen reiseskildringer fra Huddersfieldkampen?  :)

Svend Anders

Sv: Reisesskildringer fra Leeds-Northampton (5.januar)
« Svar #48 på: Januar 08, 2008, 12:08:14 »
Så var det endelig tid for ny Leeds-tur!

Fløy Oslo-Manchester med SAS på bonusbillett og vanlig billett til kjæresten. Helt greit det, og fremme i Leeds 13.30 lokal tid. For anledningen bodde vi hjemme hos en venn av meg ved Hyde Park så det ble ikke dyre turen.

Etter å ha droppet av bagasjen i Leeds hadde jeg og Ina noen timer shopping før det var studiobesøk i BBC. Både Adam Pope og ikke minst eddie Gray var utrolig gjestfrie, hyggelige og morsomme. Det gjorde timen på lufta mye enklere og derav tryggere. Som nevnt sa Eddie seg også villig til å stille opp som skribent i TPN 1-2 ganger i året.
Fredagskvelden ble rolig etter en lang dag og besøk på japansk restaurant.

Lørdag var det opp til hjemmelaget engelsk frokost (ikke så stor fan av det). Etterhvert avsted til Commercial der det var ganske tynt med folk. Kom noen venner av han jeg bodde hos, Ray T dukket opp og Trond og dama fra Tønsberg fant også veien. Til slutt kom en heseblesende reporter fra BBC også til puben, han brukte en time ekstra på å finne frem siden ingen visste veien. Så det ble før-kampen-intervju der før det bar avsted til Elland Road.

Der ble det henting av billetter og kjøp av drakt før vi hastet inn på stadion og noen pund på 4-0 med Flo som første målscorer ble satt.

Kampen i gang og Leeds presser fra første sekund. Northampton hadde vel knapt en ordentlig sjanse gjennom hele kampen, og Leeds må ha endt med en voldsom prosent på ballinnehavet.
Forsvarsfireren klarte seg utmerket - Huntington beroligende stødig, og Frazer på en god dag. Også Parker på venstre virket sikker, men det er klart at de ikke ble utfordret voldsomt heller.

På midtbanen var det mer ujevnt. Kilkenny og Hughes sentralt fungerte ganske godt, og det var i det minste bra å se at ballen ble holdt mer enn jeg forventet på bakken, selv mot et lag som lå veldig bakpå. Prutton får godkjent, mens Westlake var totalt fraværende. Nå skal det sies at han ikke er en kantspiller - det åpnet seg mye mer med Carole etter pause - og da jeg så den boksen (!) han hadde på foten etter kampen så mistenker jeg vel at han ikke var/er helt skadefri?

Becford og Flo fungerte også fint, skjønt også de blir litt offer for et tilbakeliggende lag som gjør det særdeles trangt og folksomt foran mål. Frustrerende at Flo FREMDELES starffes for høyden: han får frispark mot seg så fort en motspiller viker unna i duellen, og må tåle dobbelt imot hv gjelder holding, klatring, etc uten å få noe for det. Men touchen hans er det overhodet ingenting å si på. Han ble litt mye møtende spiss og nærmest en ballfordeler som offensiv midtbanespiller med ryggen mot mål... hvis man skjønner. Hadde en kjempesjanse jeg ikke kan fatte at ble reddet... Kandol virket relativt oppegående det siste kvarteret han fikk.

BBC-reporteren gjorde intervjuer under og etter kampen, og jeg tror han fanget opp en del av ropene mine/syngingn også. Hele innslaget kommer på frokostradioen i løpet av uka (imorgen?) og jeg frykter en svært flau fremstilling....  ::)

Etter kampen ble det players lounge med Flo og en del andre, se intervju i neste TPN. Noe kan jeg vel si, han føler seg nesten som et nytt menneske etter siste operasjon og er for første gang på SVÆRT lenge uten smerter. Vil gjerne bli i Leeds. Skrøt  kraftig av at Wise hadde hentet inn Kilkenny.
Frazer hadde et solid kjøttsår etter kampen i det ene benet, men det går vel bra. Har slitt med skoene de siste kampene.

Det er en fantastisk stemning i troppen, ALLE er med og er positive mot hverandre. Jeg fanget det i players lounge, du ser det på "team huddle'en" ute på banen etter kampen, eller når Flo f.eks byttes ut og tar "high five" med hele Leeds-benken som takk for innsatsen.

Resten av kvelden ble lit bar-til-bar men ikke så spesielt utsvevende.

Søndag skulle Ina ta utnytte av januarsalget og det ble flere timer shopping før vi reiste med Steve ut til familien i Skipton, en herlig liten forstad 45 minutter ut av sentrum. Der ble det både engelsk middag og christmas pudding til dessert (har jeg SMAKT noe verre?!?!).

Hjemreise mandag morgen/formiddag med 11-30 flyet fra Manchester. Jeg gir ennå ikke opp håpet om direkterute Rygge - Leeds.... :-)

Bilder på facebook etterhvert.

SA

isak

Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #49 på: Januar 08, 2008, 17:36:45 »
Artig lesing SA! Eg glede meg veldig til neste TPN :)

lojosang

Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #50 på: Januar 08, 2008, 17:37:29 »
Takk for fyldig rapport!
Men tenk så frekk å disse engelsk frokost og X-mas pudding, da mann! :o

OK, har ikke smakt Christmas Pudding ennå.
Men English (eller Scottish, med haggis og white puddin'? )Breakfast er et møsst når man er i Britannien. Basta  :)
- Leif Olav

Henning

Sv: Reisesskildringer fra \Southend-Leeds
« Svar #51 på: November 02, 2008, 20:57:38 »
Avreise frå York (der eg bur) i 10-tida tirsdags føremiddag, med tog til Leeds. Med ein halvtime til bussen gjekk, tok eg ingen sjansar og tok drosje til Elland Road. Innom shopen først, for å kjøpe lektyre til dagens tur.

Berre ein buss frå Elland Road til denne turen og 12.08 starta turen sørover. Trudde det skulle bli ein lang tur (derfor innkjøp av lesestoff), men etter nokre få minutt kom sjørøvarar (med Johnny Depp i spissen) opp på skjermen fremst i bussen, som førte til litt mindre dødtid. Einaste problemet var at det var ein mann på 2 meter i setet foran meg, som ikkje kunne bestemme seg om han skulle ha haudet på høgre eller venstre sida av puta. Dermed blei det ein heller unormal stilling for haudet mitt, med påfølgande smerte i nakken.
Stopp i Northampton ca. 14.15-15.05, med pissepause og matbit. Deretter vidare sørover med siste delen av piratane på skjermen.

Siste delen av turen gjekk frykteleg sakte. Lange køar gjorde at eg fann ut kvifor vi starta so tidleg på reisa. Men sjølv med sneglefart den siste delen, kom vi fram til stadion i god tid før kampen. (Ca. 17.45) Eller det vil seie, vi såg ikkje stadion frå der vi parkerte. Nokre lys opp mot himmelen viste oss derimot vegen, og mens nokre tok ein tur på puben gjekk andre direkte til stadion. Vaktene var ikkje klare og det ein god halvtime venting utanfor stadion.

Innafor var det berre å finne plassen (rett bak høgre stolpe til casper i første omgang), men ein stolpe rett foran gjorde at målet på motsatt side var delvis dekka. Men med mi trening med haudevridning gjekk det ganske bra. Ny tømming av blæra og innkjøp av kampprogram, men det var litt kaldt på henda, so venta med lesinga til seinare. Oppvarming er alltid kjekt å få med seg synast eg, sjølv om det er akkurat det samme som skjer kvar gong. Ein frykteleg stygg maskot ga oss ein latter og kampen var snart undervegs.

Seier ikkje so mykje om kampen no, sidan de sikkert har fått med dokke det meste. Dårlege 20 første øydela, mens resten av kampen burde ha produsert nokre mål. Uavgjort til pause og siger til Leeds, hadde ikkje vore noko å seie på.

Men sånn gjekk det ikkje og det var berre å sette seg på bussen. Heimover var det Life of Brian som var på skjermen (always look on the brigth side of life). Ein del latter vart det verfall i bussen. Etter filmen vart det litt søvn på dei fleste trur eg, før ein kort stoppepause i northampton. Vidare til Leeds, med ankomst ca. 02.30.

Fekk nummer til drosje av ein på bussen, men skulle vise seg at telefonen var tom for pengar, so var berre å stille seg i vegen og håpe på det beste (ikkje lyst å gå åleine til byen midt på natta). Heldigvis kom det ei drosje ganske snart som plukka meg opp. Tilbydde seg å kjøre til York for 40 pund, men med mitt busjett var ikkje det aktuelt, so for til togstasjonen.

Desverre kom eg fem minutt for seint til toget heim, so måtte vente i nesten to timar der. (På to veker var dette det einaste toget/flyet/bussen som gjekk til rett tid)

Men to timar på togstasjonen var ikkje so ille. Riktignok var det iskaldt, men med ei full dame på høge hælar, ei gamma full dame som var Leeds-supporter, to russiske fyrar som fraus ræva av seg og ein fyr som ville ha lighter, gjekk no timane relativt fort.

På sjølve toget (04.50) traff eg ein kinesar med veldig dårleg engelsk som var i england i tre dagar for å kjøpe seg sjerf. Hmmm:)

Hadde 6 pund på meg, og fekk ein taxisjåfør til å kjøre meg heim for dette. 05.45 var eg i seng.

Lang tur og med tap i tillegg.

OM det er vert det????


Deretter tre og ein halv time med søvn, før ein ny 12-timers tur venta til oslo.

YES

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #52 på: November 02, 2008, 23:56:22 »
...thanks mate :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

chief

Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #53 på: November 24, 2008, 20:02:40 »
Leeds- Huddersfield. 15.nov.08.

Etter en brukbar sesongåpning, og en tabellposisjon som viste at vi er med i kampen om direkte opprykk, var det på tide å pakke bagen for nok en Leedstur.

 De siste åra har jeg benyttet Ryan air fra Sandefjord, men denne gangen hadde jeg bestilt KLM fra Kristiansand via Amsterdam til Leeds/Bradford. Denne ruten er noe dyrere,men man sparer  en del tid,og ikke minst bytting med tog/buss osv. Hadde booket fra torsdag til mandag

På sciphol møtte jeg min tidligere overmann på fotballbanen Inge, fra Kvinesdal. Han hadde med seg sine to faste reisekamerater Stanley og Sverre.
Etter å ha fått i oss litt å drikke i Amsterdam, kom vi oss på flyet til Leeds.

Sidemannen min på flyet var fra Leeds,og han fortalte meg at på søndagen skulle hans lag,som han var lagleder for spille mot Leeds United ex.players. Kampen skulle spilles på banen til Harrogate Town, og inntektene fra kampen gikk til veldledighetsformål.

Vel fremme i Leeds/bradford delte vi taxi inn til byen. Jeg hoppet av på Commercial,og de andre fortsatte inn til Marriot .
Torsdagskvelden ble jeg på Commercial. Hver torsdag vinteren gjennom spilles det Pool League. Eller biljard om du vil. Denne torsdagen var det hjemmekamp mot en pub som de normalt vinner mot ifølge Peter. Commercial kommer litt dårlig ut, og taper de første kampene. Etter hvert får de noen seiere, og da siste kampen går, står det uavgjort. Jeg står sammen med Peters sønn Jamie, (som forøvrig tapte sin kamper)og ser finalekampen. Det ser ut som kampen er avgjort, motstanderne har bare den sorte kula igjen, og har et relativt enkelt støt. Jamie utbryter mot meg "he will miss it". Alle de andre høre det også, og Peter gir sin sønn en liten overhaling for å være usportslig. Mannen misser støtet og Commercil vinner kampen. Jamie, som hadde fått litt for mye å drikke, prøvde å unnskylde seg med at han bare sa det til meg og at ikke det var meningen at andre skulle høre.Peter var ikke spesielt fornøyd med Lorimer junior sitt stunt, men gjort er gjort. Det var en del kjentfolk på puben denne kvelden, men når klokka passerte halv to takket jeg for meg og gikk til sengs i rom nr.5.

Fredagen var det opp til frokost,og en rusletur inn til byen. Var innom baren på Marriot hvor det var kommet inn flere nordmenn.Jan Ove satt med billetter til flere av de nyankommne, og jeg tok taxi sammen med Birger og Jan Erik (som også er fra Arendal) opp til Elland Road. Vi var innom supporter shopen og handlet litt før vi satte oss på Billy`s bar. Der hadde jeg avtalt å møte Geir (Wang) med sitt reisefølge,og etter hvert skulle Nils Petter også dukke opp.Billy`s var full av folk som skulle på omvisningen kl.3 og da John Mclelland kom inn rett før 3 for å samle opp gjengen til omvisning ble det plutselig temmelig glissent der inne.

Før avreise til Leeds hadde Jeg prata litt med Geir, som hadde sin kamp nr.100 på Elland road. Siden jeg reiste over på torsdagen hadde vi blitt enige om at jeg skulle bestille et bord på "The Foundry" på Fredagen. "The Foundry" er veldig fullt i helgene men vi fikk et bord til 6 stykker kl.7 på kvelden. Geir bommet litt både på klokke og lokaliseringen av restauranten, men etter hvert fikk vi i oss både god vin og mat. Phil, som driver restauranten var ikke spesielt imponert over punktligheten vår, men viste stor tålmodighet med sine gjester.Så lenge det er Leeds supportere det er snakk om, kan han strekke seg veldig langt.

Etter en god middag, oppsporing av gjenglemte telefoner i taxier osv. var godt å komme seg i seng litt tidlig denne kvelden. Det var jo tidlig K.O. på Lørdagen.12.15 lokal tid, noe som gjør at man knapt får tid til å få ned mer enn et par pint`s med Tetley`s før kampen.

Peter hadde sagt han ville åpne puben litt tidligere enn vanlig. Kl.10 var kranene i arbeid på Commercial, og det samlet seg mange nordmenn som vanlig før kamp.Noen hadde hatt en sen kveld på fredagen, og var ikke helt "på hugget" så tidlig på en lørdag formiddag. Etter hvert som det nærmet seg avspark ble det liv i gutta som var litt morratrøtte også.
Kampen gidder jeg ikke kommentere så mye her, den har vel de fleste fått med seg. Bra start på kampen og tidlig ledelse. Skaper ikke allverdens av sjanser fremover, og lar Huddersfield stjele alle poengene på overtid. Skuffende resultat, men bra stemning på stadion som rommet litt over 32.000.denne lørdagen.

Geir hadde forøvrig blitt invitert til en liten audiens hos Ken Bates etter kampen p.g.a sitt jubileum. Han var litt mer dresset opp enn oss andre denne dagen og Ken hadde tatt seg god tid til vise utbyyggingsplanene for East stand,noe som ser ut til å være Ken`s store prosjekt for tiden.

Etter kampen var vi innom Billy`s for  "a pint" før vi gikk over gata til Old Peacock. Ingen av oss hadde med oss medlemskort for å komme inn, noe man må ha på kampdagene. vi kom likevel inn på vårt ærlige utseende og skandinaviske "accent".

Etter en øl på Peacock møtte jeg og Nils Petter vår gamle Physio Alan Sutton på utsiden av stadion. "Sutty" som har vært borte fra klubben i litt over et år, er nå tilbake i Leeds United to ganger i uka. Han var glad for å være tilbake, og var som vanlig i veldig godt humør.Mens vi stod der benyttet Nils Petter sjansen til å få signert den nye drakta si av Brendon Ormsby og Carl Shutt som sto på utsiden å prata.

Vi kom oss etter hvert ned til Commercial igjen, der var det "stinn brakke" med både engelske og norske fans. Det ble sunget og drukket som om vi skulle vunnet kampen. Skulle bare mangle, vi er jo verdens beste fans.

Lørdagskvelden var en stor gjeng samlet på "Bibis" noen gikk på italiensk restaurant i Briggate (Bella Italia), mens jeg og gutta fra Kvinesdal gikk på "Thai Cousine" som ligger i lower Briggate.  Vi bestilte en fire retters middag som bestod av så mange småretter at det var nesten umulig å få smakt på alt. Stanley var vel den eneste som prøvde alt som kom på bordet, og han smilte som en unge hver gang det kom frem nye retter. "Well done Stanley"God mat og hyggelig betjening.
Etter et godt måltid dro vi tilbake til Marriot hvor noen skulle videre på byen, noen skulle gå i seng mens andre ble sittende på John`T til betjeningen der var igang med å dekke til frokosten.Tror de fleste av oss var liit slitne også etter en laaaaaang dag.

Søndag morgen våknet jeg tidlig. dro på meg litt klær, og gikk ned i puben. Der var Peter igang med oppryddinga etter lørdagen. Vi ble etter hvert sittende å prate litt over en kaffekopp, og Peter lurte på hvorfor jeg ikke hadde booket fly hjem på tirsdag istedenfor mandag. Mandagskvelden skulle vi jo spille omkampen mot Northampton.
Jeg var selvfølgelig litt skuffet over å ikke få med meg dennne kampen, men når jeg booket flyreisen hadde jeg ingen aning om at vi skulle spille omkamp den kvelden. Skulle jeg få med meg denne kampen måtte jeg kjøpe ny billett, så det droppet jeg.
Etter å ha tatt meg en lang spasertur litt på kryss og tvers i leeds denne formiddagen, tok jeg turen innom Marriot for å høre om det var noen som ville være med på ex.players kamp i Harrogate. Inge og Gutta fra Kvinesdal hadde sagt de ville bli med, men da vi skulla dra hadde Sverre ombestemt. Så da ble det meg, Inge og Stanley som hoppet i taxien ut mot Harrogate.Før vi hadde kommet ut av sentrum,fant også Inge ut at han hadde mer behov for å hvile istedenfor å gå på fotballkamp. Så da ble det meg og Stanley som dro.

Etter litt å ha spurt oss frem fant vi endelig stadion til Harrogete town.Kampen var allerede igang, og Leeds lå under 1-0.På den ene benken satt mannen som jeg hadde truffet på flyet, og på den andre satt Alan Sutton og et par til.Jeg hilste selvfølgelig på begge ,og vi ble stående for å se om der var noen kjente utpå. På lagoppstillingen til Leeds var det noen ukjente ansikter, men jeg gjenkjente Jordan Yorath, Neil Aspin, sønnen til Eddie Gray, Vince Brockie, Tommy Wright, Steve Staunton, Gary Mcallister, Noel Wheelan og Brendon Ormsby.Som innbyttere i 2.omgang kom Lucy Ward,og mørkhudede Kevin Noteman som jeg ikke kjente igjen før noen sa at det var mr. Noteman.Til pause lå Leeds under 3-2, men vant tilslutt komfortabelt 9-3. Moro å se noen av spillerne som tidvis imponerte. Noel Wheelan hadde fremdeles fart, selv om han var noen kilo tyngre.Staunton hadde noen fine crossere og et flott mål, mens Mcallister lå mest tilbaketrukket på midtbanen og fordelte baller.

  Etter kampen var det inn i klubbhuset og puben der. Den var naturlig nok plassert nærmere banen enn det garderobene var. Koselig lite lokale med plass til et par fotball lag + noen få til. Jeg og Stanley var raskt inne i puben etter kampen etter å ha småfrøset ute under kampen. Mens vi sitter der kommer en eldre herremann inn som jeg drar kjensel på, nemlig vår gamle styreformann Bill Fotherby. Bill kommer bort og hilser på oss, og synes vel vi er litt gærne som drar helt ut hit på kamp samtidig som om han virket beæret over å ha langveisfarende på kampen. Bill sitter vel nå som styreformann i Harrogate Town Football Club. Etter hvert kom alle spillerne også innom og tok en øl før de tok seg hjemover. Morsom ettermiddag dette.

Etter en taxitur på 1/2 time var vi tilbake i Leeds. Der ble det en liten middag på Bella Italia før  vi etter en spasertur til Holbeck tok et tårevått farvell. Gutta fra Kvinesdal skulle dra tidlig mandag morgen, mens jeg hadde ettermiddagsflyet. Tok en pint på Cross keys før jeg dro "hjem"til Commercial. Søndagskvelden ble tilbrakt i baren på Commercial hvor bare de 6 faste søndagsgjestene hadde funnet veien utenom Graham. Graham som jeg har kjent fra de første turene mine til Leeds for omtrent 20 år siden skulle tidlig på jobben mandag, ville ikke gjenta historien fra torsdagskvelden, da det ble så sent at han måtte hentes til jobb på fredagen.

Mandag var det hjem igjen, og da jeg kom til flyplassen møtte jeg Rune R med sine to sønner. Rune skulle reist hjem søndag morgen, men de hadde gått på en ordentlig forsovning. B-menneskene måtte bli en dag ekstra i Leeds før de kom seg hjem. Du må ta med vekkerklokke som virker neste gang Rune.

Nå har vi vunnet både omkampen mot Northampton og seriekamp mot mot Hartlepool siden vi kom hjem og er vel dermed tilbake på vinner sporet. Tipper at når påsken er over, er det kun to eller tre lag som ligger helt i toppen. Et av dem er Leeds United og jeg ser helst at vi slipper å dra til Wembley i år . Med mindre vi skulle spille oss til en Fa cup finale.  For oss som har fulgt laget en stund skulle vel oddsen for at vi tar oss dit være sånn ca.1000000-1 på å nå dit. Når det er sagt, skulle jeg gjerne se Leeds gjennom til neste runde hvor vi kan trekke et Pr.L. lag. Men før det skal Histon beseires. Det frykter jeg kan bli vanskelig nok.

 Hilser til alle jeg traff forrige helg "take care".   

          We`ll be back.    Bjørn.
1 4 all and all 4 1

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #54 på: November 24, 2008, 20:36:46 »
Fantastisk rapport (igjen), Bjørn! Takk skal du ha :)

Beviser vel igjen, nok en gang, at det går an å ha en fantastisk helg i Leeds selv om vi går på et tap som ødelegger hele helgen for et 3000-talls medlemmer hjemme i gamle mor Norge.

Nesten imponerende å kjenne igjen alle gamlegutta, de er jo 20 år og sikkert 40 kilo eldre siden sist... men hvem i huleste er Kevin Noteman... (lånespiller med et par kamper på tidlig 90-tall???) ...har googlet ham nå :)

...og Rune, fantastisk forsoving   ;D ;D ;D

« Siste redigering: November 24, 2008, 20:39:35 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Tom S

Sv: Reisesskildringer fra
« Svar #55 på: November 24, 2008, 21:41:07 »
Suveren reiserapport Bjørn!

Det gleder veldig å lese sånne reisebrev og spirer til å planlegge neste tur ut på nyåret.
COME ON LEEDS !!

ollan

Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #56 på: November 24, 2008, 22:48:55 »
kjenner enda torsdagen i kroppen......og fredagen,lørdagen osv....
Mange gamle kjente som var over mot Huddersfield. Var også en tur i Chesterfield, en opplevelse det også....

ollan
Ollan

Per Arne

  • Gjest
Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #57 på: November 24, 2008, 23:01:20 »
Herlig å lese! Var selv der, og stemmeløs søndag morgen... :)

Beklager at vi kom for sent til middagen. Ble litt forvirring, og et par misforståelser..  ;)

Det var forresten hyggelig å treffe deg. (deg også, Ollan)

MOT

Per Arne

chief

Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #58 på: November 24, 2008, 23:34:12 »
Herlig å lese! Var selv der, og stemmeløs søndag morgen... :)

Beklager at vi kom for sent til middagen. Ble litt forvirring, og et par misforståelser..  ;)

Det var forresten hyggelig å treffe deg. (deg også, Ollan)

MOT

Per Arne


Kan skje den beste Per Arne. Håper vi treffes igjen
1 4 all and all 4 1

marriot

Sv: Reisesskildringer fra \
« Svar #59 på: November 25, 2008, 17:12:05 »
Flott reiseskildring Bjørn. Det var ein flott tur. Med hilsen ein av Kvinndølene.  :)