Skrevet av Emne: Vm  (Lest 9658 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lufc united

Vm
« på: Juni 02, 2006, 04:52:27 »
Tipp kvenn som vinn fotball vm her http://home.online.no/~l-fimrei/vm.cfm

Fimreite
« Siste redigering: Juni 02, 2006, 20:35:19 av Svend Anders »
Fimreite

Andy

Re: Vm
« Svar #1 på: Juni 03, 2006, 17:23:36 »
Togo stiller med et knall lag. Kommer til å sveipe gjennom hele greia.
 

dexter90

Re: Vm
« Svar #2 på: Juni 05, 2006, 05:03:18 »
Hvis ikke Brasil vinner VM, skal jeg tørke kong Harald bak!
 

ForeverLeeds

Re: Vm
« Svar #3 på: Juni 05, 2006, 05:37:44 »
må si dette ble en seriøs topic[:D]


h.b

  • Gjest
Re: Vm
« Svar #4 på: Juni 05, 2006, 15:58:45 »
Er notert[:D]
quote:
Originally posted by dexter90

Hvis ikke Brasil vinner VM, skal jeg tørke kong Harald bak!





Tom S

Re: Vm
« Svar #5 på: Juni 05, 2006, 16:54:21 »
I år er det Englands tur (igjen....)



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Lars E

Re: Vm
« Svar #6 på: Juni 05, 2006, 17:38:26 »
Italia vinner finalen over Brasil. Forresten gjør også Australia det bra, og tar bronse mot Tyskland.

Forever Leeds
Forever Leeds

ToreLA

Re: Vm
« Svar #7 på: Juni 05, 2006, 17:56:12 »
Tyskland vinner i finale mot Argentina.


----------------------
The Worlds first analyst/therapist - Analrapist


www.thelist.no


Per-Stian

Re: Vm
« Svar #8 på: Juni 08, 2006, 19:38:18 »
Brasil, Argentina, Tyskland og England siglar opp som mine favorittar t å vinne VM. Frankrike og Spania trur eg skuffar også i år.

Av outsiderar t å nå langt trur eg på Portugal, USA, Tsjekkia, Mexico og Japan. Elfenbenkysten og Iran kan også bite frå seg i nokre kampar.

Bakke

Re: Vm
« Svar #9 på: Juni 08, 2006, 22:17:58 »
Tippa Argentina, har satt penger på de til 12 i odds

Ronald

Re: Vm
« Svar #10 på: Juni 09, 2006, 15:51:39 »
Håper på Spania, men realistisk sett så vinner vel Brasil i år!

Du holder med laget uansett.
LEEDS FOREVER

Lids

Re: Vm
« Svar #11 på: Juni 09, 2006, 22:12:07 »
Argentina vinner, men håper på England - de blitt "mitt" lag i dette VM.

Thomas
Thomas

lojosang

Re: Vm
« Svar #12 på: Juni 09, 2006, 22:40:11 »
Selv håper jeg på enten Trinidad eller Tobago.

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

ForeverLeeds

Re: Vm
« Svar #13 på: Juni 10, 2006, 05:37:26 »
Blir Brasil. uten tvil:)
men håper på spania.


lojosang

Re: Vm
« Svar #14 på: Juni 12, 2006, 17:33:17 »
Legg merke til at BÃ…DE Trinidad og Tobago har tatt poeng!
Dette går veien!

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

lojosang

Re: Vm
« Svar #15 på: Juni 15, 2006, 19:58:31 »
Apropos VM.
Mye spennende på forskningsfronten hva gjelder VM. Se bare på disse fantastiske arbeidene:

INNER ULTRA COMPLEXIFICATION
"Inside the Beautiful Game: Towards a Merleau-Pontian
Phenomenology of Soccer Play, John Hughson and David Inglis,
Journal of the Philosophy of Sport, vol. 29, no. 1, April 2002.

“Lower Myocardial Infarction Mortality in French Men the Day France Won the 1998 World Cup of Football.”, F Berthier1 and F Boulay

"This is the first reported case of an urticarial rash apparently caused by the frustration of watching England play football."

With these words, written in 1987, a London GP trainee named P Merry alerted readers of the Journal of the Royal Society of Medicine to a little-suspected risk of rooting for a World Cup team. Rooting can cause emotional upset, which can cause urticaria. Urticaria is also known as "hives".

Here's what happened: "When Portugal scored the only goal of the match to win 1-0, he became extremely upset, and developed the rash of urticaria on his trunk and limbs. This persisted for 36 hours and then settled." Four days later, the man watched England v Morocco. "When a member of the English team was sent off, he became agitated and subsequently developed the same rash."

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

lojosang

Re: Vm
« Svar #16 på: Juni 15, 2006, 20:55:38 »
quote:
Originally posted by lojosang

Apropos VM.
Mye spennende på forskningsfronten hva gjelder VM. Se bare på disse fantastiske arbeidene:

"Score-Celebration Injuries Among Soccer Players: A Report of 9
Cases," B. Zeren and H.H. Oztekin, American Journal of Sports
Medicine, August 2005, vol. 33, no. 8, pp. 1237-40.

INNER ULTRA COMPLEXIFICATION
"Inside the Beautiful Game: Towards a Merleau-Pontian
Phenomenology of Soccer Play, John Hughson and David Inglis,
Journal of the Philosophy of Sport, vol. 29, no. 1, April 2002.

“Lower Myocardial Infarction Mortality in French Men the Day France Won the 1998 World Cup of Football.”, F Berthier1 and F Boulay

"World Cup Urticaria," P. Merry, Journal of the Royal Society of
Medicine, vol. 80, no. 12, December 1987, p. 779. Dr. Merry

Et utdrag:
"This is the first reported case of an urticarial rash apparently caused by the frustration of watching England play football."

With these words, written in 1987, a London GP trainee named P Merry alerted readers of the Journal of the Royal Society of Medicine to a little-suspected risk of rooting for a World Cup team. Rooting can cause emotional upset, which can cause urticaria. Urticaria is also known as "hives".

Here's what happened: "When Portugal scored the only goal of the match to win 1-0, he became extremely upset, and developed the rash of urticaria on his trunk and limbs. This persisted for 36 hours and then settled." Four days later, the man watched England v Morocco. "When a member of the English team was sent off, he became agitated and subsequently developed the same rash."


Så det er all mulig grunn til å være forsiktig. Men om laget du holder med vinner hele greia kan det ha helsemessig gunstige effekter. [:D]

Jokke for LUSCOS!



Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

lowfields

Re: Vm
« Svar #17 på: Juli 10, 2006, 06:10:53 »
Og for de som lurer på hvor sympatisk denne Materazzi egentlig er, kan vi jo ta en titt på denne snutten.
http://www.youtube.com/watch?v=ImAjXdTKfjg&search=materazzi

"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Eirik

Re: Vm
« Svar #18 på: Juli 10, 2006, 06:27:10 »
Materazzi er fotballverdenens styggeste spiller, og det er en skandale hvis han skal ødelegge ettermælet til tidenes beste fotballspiller![V]
« Siste redigering: Juli 10, 2006, 06:29:47 av Eirik »
 

Lars E

Re: Vm
« Svar #19 på: Juli 10, 2006, 06:31:20 »
HEY! Eg tippa jo Italia. Imponert[:)][:)]

Forza Italia!

Forever Leeds
Forever Leeds

Sten

Re: Vm
« Svar #20 på: Juli 10, 2006, 15:07:40 »
Zidane er stor uansett. Om ti år er det ingen som vet hvem italieneren er.

Pikselator (AKA Sten) -Your Friendly Forum Groundsman
Sten

origo

Re: Vm
« Svar #21 på: Juli 10, 2006, 20:04:37 »
quote:
Originally posted by dexter90

Hvis ikke Brasil vinner VM, skal jeg tørke kong Harald bak!


Har du fått det til?
 

B-m

Re: Vm
« Svar #22 på: Juli 10, 2006, 20:38:40 »
quote:
Originally posted by Eirik

Materazzi er fotballverdenens styggeste spiller, og det er en skandale hvis han skal ødelegge ettermælet til tidenes beste fotballspiller![V]



oh my fokking god er du seriøs nå?

Jeg synes Zidane er en av tidenes styggeste fotballspillere, og den nedskallingen av Materazzi var noe av det mest forferdelig jeg har sett EVER på en fotballbane, og med tanke på settingen.....
Tenk på hvor mange som ser denne kampen, og alle ungene som har Zidane som yndlingspiller og forbilde? SKAM!!
Er utrolig teit av deg å si at Materazzi ødelegger ettermælet til Zidane - det klarer han MEGET godt selv - what an asshole!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

veteranen

  • Gjest
Re: Vm
« Svar #23 på: Juli 10, 2006, 22:05:18 »
Zidane er en av de beste fotballspillere jeg noengang har sett. Kun Pele og Maradona var større. Zidane var en artist og gudbenådet kunstner, med en teknikk og en spilleforståelse av en annen verden!

Jeg er sikker på at Zidane er skamfull over det han gjorde i går, men jeg vil først og fremst huske han for alle de fantastiske opplevelsene han ga oss på fotballbanen.

Og så håper jeg inderlig at Materazzi vil vokse så mye som menneske at han en dag vil være istand til være skamfull over det han gjorde i går...

Tom S

Re: Vm
« Svar #24 på: Juli 10, 2006, 22:35:44 »
Materazzi bidrog nok til at Zidane mistet beherskelsen igår, og det er seff usportslig, men ikkje verre enn det "alle" fotballspillere gjer i kvar kamp.

Det Zidane gjorde er noko av det styggaste eg har sett på ei fotballbane, og kan ikkje unnskyldast i det heile. Dette SKAL han tåle.
Det er viktig at vi ikkje prøver å gi Materazzi skylda for Zidane sin oppførsel.

Håper, som veteranene seier, at Zidane er skamfull over det han gjorde, men samtidig er stor nok til å offentlig unnskylde sin oppførsel.

Ellers vil seff Zidane bli huska som ein av dei største innan fotballen ever, men også denne episoden vil nok sitte spikra i ein fotballhukomelse, desverre.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

B-m

Re: Vm
« Svar #25 på: Juli 10, 2006, 22:52:12 »
quote:
Originally posted by veteranen

Zidane er en av de beste fotballspillere jeg noengang har sett. Kun Pele og Maradona var større. Zidane var en artist og gudbenådet kunstner, med en teknikk og en spilleforståelse av en annen verden!

Jeg er sikker på at Zidane er skamfull over det han gjorde i går, men jeg vil først og fremst huske han for alle de fantastiske opplevelsene han ga oss på fotballbanen.

Og så håper jeg inderlig at Materazzi vil vokse så mye som menneske at han en dag vil være istand til være skamfull over det han gjorde i går...



Jaha?

Og du kan jo være så snill å fortelle oss hva Materazzi gjorde som gjør at han burde skamme seg?

Materazzi spilte en stor kamp og var mye bedre enn psykopaten Zidane.
Man ser tydelig at det er Zidane som er ustabil fra første stund av episoden som utarter seg, og at ZZ er en tikkende bombe.
Det jeg som er skikkelig ille er at noen på en måte rettferdiggjør hva Zidane gjorde bare fordi noen spekulerer i at Materazzi sa at mora hans var en hore(som er alvorlig syk WTF!?!) eller at Zidane er en terrorist(WTF?!)
« Siste redigering: Juli 10, 2006, 22:54:01 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Robert H.

Re: Vm
« Svar #26 på: Juli 10, 2006, 23:35:11 »
[8]

quote:
Originally posted by B-m

quote:
Originally posted by veteranen

Zidane er en av de beste fotballspillere jeg noengang har sett. Kun Pele og Maradona var større. Zidane var en artist og gudbenådet kunstner, med en teknikk og en spilleforståelse av en annen verden!

Jeg er sikker på at Zidane er skamfull over det han gjorde i går, men jeg vil først og fremst huske han for alle de fantastiske opplevelsene han ga oss på fotballbanen.

Og så håper jeg inderlig at Materazzi vil vokse så mye som menneske at han en dag vil være istand til være skamfull over det han gjorde i går...



Jaha?

Og du kan jo være så snill å fortelle oss hva Materazzi gjorde som gjør at han burde skamme seg?

Materazzi spilte en stor kamp og var mye bedre enn psykopaten Zidane.
Man ser tydelig at det er Zidane som er ustabil fra første stund av episoden som utarter seg, og at ZZ er en tikkende bombe.
Det jeg som er skikkelig ille er at noen på en måte rettferdiggjør hva Zidane gjorde bare fordi noen spekulerer i at Materazzi sa at mora hans var en hore(som er alvorlig syk WTF!?!) eller at Zidane er en terrorist(WTF?!)


Dennis

Re: Vm
« Svar #27 på: Juli 10, 2006, 23:45:21 »
Zinedine Zidane var og forblir en maestro på fotballbanen. Han var fantastisk, og når jeg er såpass ung av alder (husker ikke storhetstiden til Maradona dessverre) så blir han vel nr2 for meg, bak superlegenden Marco van Basten.

Men, når jeg ser situasjoner som Zidanes nedskalling av Matrix Materazzi i går, så mister jeg en så stor andel respekt for mannen. Jeg liker ikke Materazzi og han provoserer, det er klart, men hvor ofte skjer ikke det da? Jeg vil strekke meg så langt som til å si at Materazzi er meget rutinert, som tar ut Zidane av kampen, om det enn er på en sjuskete måte...

Men til dere som forsvarer Zidane så passer vel ordtaket 'kjærlighet gjør blind'? Det er uholdbart å gjøre sånn på en fotballbane, og i settingen blir det bare enda verre!

Men for all del, Zinedine Zidane har blitt utvist hele 12 ganger i karrieren, så noen kosete Lineker var han absolutt ikke! En stygg fotballspiller, men herregud så god han var!

Marching On Together!
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Vm
« Svar #28 på: Juli 10, 2006, 23:45:25 »
Det som går igjen nå er "Hva sa Materazzi?"

Jeg lurte igrunnen lenge sjøl...

Men så kan man spørre seg "What if..." Hva om det var Materazzi som hadde springskallet Zizou...
Vi hadde ikke brydd oss om hva som ble sagt, bare snudd oss i forakt for handlingen!

Om noen hadde laget en "Best of"-video over Zidanes 12 utvisninger hadde det nok heller ikke sett spesielt bra ut...


Men så må vi se ting i sammenheng her. Zidane har en laaang karriere der vi har sett gjentatte eksempler på hans brillianse, der også hans flotte menneskelige sidehar kommet frem. En Zidane som har trøstet motstandernes tapere, som har overfor media har tidd der andre kunne ha slengt med leppa...

Materazzi f.eks. har opparbeidet seg et rykte som gjør ham til motstanderfansens mobbeobjekt nr 1.

Derfor kan vi ikke unnskylde dette øyeblikkets raseri fra Zizou - samme hva som ble sagt. Men vi må først & fremst huske ham fra det han har utrettet gjennom sin lange karriere, ikke fra denne avskjeds-ekstraomgangen... Men vi må også ha i mente at temperament også fulgte i kjølvannet av brilliansen, kanskje nettopp det har gjort brilliansen mulig. De som kjenner ham ble visstnok ikke spesielt overrasket...  

Skjønt, nå ryktes det jo at han kanskje gjør som Pele - går til New York Cosmos (nå N Y Red Bulls) som 34-åring...
Pele bøttet inn mål der... [:)]

PS! Og veteranens siste bemerkning til Materazzi er i høyeste grad en som Matter'n virkelig burde ha lagt seg på minnet!!!


You don't need a weatherman to know which way the wind blows
B.Dylan
« Siste redigering: Juli 11, 2006, 02:09:21 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Vm
« Svar #29 på: Juli 11, 2006, 00:18:03 »
Forresten...

London (NTB-AFP): Marco Materazzi skal ha sagt svært stygge ting til Zinedine Zidane før franskmannen skallet ned den italienske midtstopperen.

Ifølge det brasilianske TV-programmet «Fantastico» på Globo Channel skal Materazzi ha uttalt seg svært nedsettende om Zidanes søster. Ifølge eksperter som har studert Materazzis leppebevegelser skal italieneren ha omtalt Zidanes søster som prostituert.
Andre kilder hevder at Materazzi omtalte Zidane som terrorist og at han ikke hadde rett til å spille for Frankrike, med klar hentydning til Zidanes algeriske aner.
- Han fortalte meg at Materazzi hadde sagt noen veldig stygge ting, men ville ikke si hva. Zinedine vil ikke prate om det nå, men om et par dager vil han fortelle hva som skjedde, sier Zidanes agent Alain Migliaccio.
- Normalt lar han seg ikke provosere, men noe eksploderte i ham på søndag, fortsatte Migliaccio.
Zidane fikk korrekt rødt kort for den stygge episoden i sin siste landskamp. Marco Materazzi kan også vente seg straff for å ha oppildnet Zidane. (©NTB)


You don't need a weatherman to know which way the wind blows
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan