Skrevet av Emne: Ex-Manager: Kevin Blackwell  (Lest 31144 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter7

Re: Blackwell kan få sparken ASAP
« Svar #30 på: August 01, 2006, 17:57:30 »
quote:
Originally posted by lojosang

Eller kan det være at våre egne, yngre spillere rett og slett ikke er gode nok?



Tja, reservelaget spiller jevne kamper mot PL-reservelag. Skulle da tro at i hvert fall noen av disse spillerne ville kunne hevde seg mot championship-lag. Kanskje f.eks Walton hadde blitt værende hvis han var blitt brukt mer? Nå er jo Kilgallon omsider fast på laget, og det finnes flere yngre som er/kan bli gode.

Vi venter i spenning ...  [8D]
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Kato

Ex-Manager: Kevin Blackwell
« Svar #31 på: August 02, 2006, 01:58:16 »
Seriestart rundt hjørnet. Dette er sesongen da du virkelig må levere. Alle forklaringer og borforklaringer vi har akseptert, kan du ikke bruke i år 3.

Det er nå det gjelder. Det er nå vi skal mot det forjettede land.

Er vi i rute for å starte kampen mot opprykk? Er vi trygg på at vi i år skal tilbake der vi hører hjemme?



1. Vi har vært uheldige med skader. Er det uhell? Eller er det Souness-tendenser i treningsmetoder?

2. Vi er noen få dager unna, og har en (1) keeper. Han er i tillegg skadet.

3. Resultatene i pre-season gir ingen grunn til ro. Interessen/Muligheten for å spille inn et lag har ikke vært tilstede.

4. Spillerstallen er svekket som nevnt tidligere.

5. Vi kjøper David Livermore, og vi selger David Livermore. Hva i alle dager?


Jeg håper DU har kontroll, Blackwell. Dessverre virker det ikke slik.
« Siste redigering: September 21, 2016, 14:45:33 av Promotion 2010 »
 

auren

Re: Har du kontroll, Kevin Blackwell?
« Svar #32 på: August 02, 2006, 02:11:04 »
quote:
Originally posted by kato

Seriestart rundt hjørnet. Dette er sesongen da du virkelig må levere. Alle forklaringer og borforklaringer vi har akseptert, kan du ikke bruke i år 3.

Det er nå det gjelder. Det er nå vi skal mot det forjettede land.

Er vi i rute for å starte kampen mot opprykk? Er vi trygg på at vi i år skal tilbake der vi hører hjemme?



1. Vi har vært uheldige med skader. Er det uhell? Eller er det Souness-tendenser i treningsmetoder?
2. Vi er noen få dager unna, og har en (1) keeper. Han er i tillegg skadet.

3. Resultatene i pre-season gir ingen grunn til ro. Interessen/Muligheten for å spille inn et lag har ikke vært tilstede.

4. Spillerstallen er svekket som nevnt tidligere.

5. Vi kjøper David Livermore, og vi selger David Livermore. Hva i alle dager?


Jeg håper DU har kontroll, Blackwell. Dessverre virker det ikke slik.



Proever du aa snu hver en stein og lete etter feil hos KB?
Sully, Bakke og til dels Carole ble alle smaaskadet i kampen mot Forest. Cressy og Derry har vel vaert skadet foer oppkjoeringen til sesongen startet, og Nicholls fikk uheldigvis Butler oppaa seg.

Husker for noen aar tilbake da vi moette Man U paa Old Trafford. Et helt lag var ute med skader/suspensjoner, faktisk et lag som var bedre enn det vi startet med. Robbo fikk vel sin debut i den kampen, og gjorde sine saker bra.
Det jeg vil frem til er at alle lag fra tid til annen er uheldig med skader, og i noen tilfeller hoper det seg opp. Dette er nok kun tilfeldigheter, og kommer ikke av kritikkverdige treningsmetoder.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kickthemdown

Re: Har du kontroll, Kevin Blackwell?
« Svar #33 på: August 02, 2006, 02:42:09 »
Når vi er inne på managere/trenere uten kontroll. Hvorfor spilte HIL uten venstreback mot Alta? [:D] Jeg har knapt nok sett verre forsvarsspill. Kollektivt selvmord...

Staurvik eller din avgjørelse...

Sorry litt off topic er lov...[:o)]

Mvh

Killa

Kato

Re: Har du kontroll, Kevin Blackwell?
« Svar #34 på: August 02, 2006, 02:50:32 »
Visste du ikke at ved tap så er hovedtrener ansvarlig, og ved seier er det assistenten som tar æren :)
 

Giske

Re: Blackwell kan få sparken ASAP
« Svar #35 på: August 02, 2006, 03:05:27 »
Gi KB noen måneder til, gutta! Han har gjort en helsikes god jobb i Leeds hittil, med tanke på at han stort sett måtte bygge et nytt lag, på spillere som ble frigitt av andre klubber. Det laget trenger mest av alt nå, tror jeg, er en kreativ drivkraft på midtbanen. Tror vi har nok "kalvejagere"..

Må si det går kaldt ned over ryggen når jeg tenker på George Graham skal ta over Leeds igjen. han gjorde en god jobb sist, for all del, men: takk, men NEI takk!

B-m

Re: Blackwell kan få sparken ASAP
« Svar #36 på: August 02, 2006, 03:34:31 »
quote:
Originally posted by Enrique

quote:
Originally posted by Leedsfan
En ting som Blackie ikke takler er å jobbe under press, han faller jo helt sammen.

Ã… si at Blackwell ikke takler å jobbe under press, synes jeg "nesten" blir helt feil å si. Han har jo jobbet under konstant press, fra supportere, media og til en viss grad styreformann. Helt siden han tok over roret. Hadde han ikke kunnet takle press, så hadde han nok tatt en "Høgmo" for lenge siden.

Jeg regner med du (Kenneth) refererer til muligheten vi hadde til å ta igjen Sheff U da de hadde sin dårlige periode, og tapet mot Watford. Som referanser for å ikke takle press. Da vil jeg referere til returkampen mot Preston som et eksempel, der han var like kald med notisblokka og like hissig på dommeren, som selveste Adrian Boothroyd. (Som nå blant allmennfolk er kjent for å takle press). [:)]

Han gjorde nok et par feil den godeste Kevin under sesongen, helt klart. Men jeg vil også tro at noen av spillerne var på lik høyde i å ikke takle dette "presset" som kom under disse tidene. Jeg vil fremheve Miller spesielt, blant flere, som en viktig brikke i å miste "hodet" på en viktig dag, om ikke flere... (en spiller jeg hadde store forventninger til)

Jeg skal være ærlig å innrømme at jeg lurer på om kanskje Blackwell mistet taket på å motivere Miller eller flere. Kanskje var det en overhøvling som gjorde at Miller ble like skremt som en liten gutt da en kinaputt smalt på tribunen før finalen mot Watford, eller kanskje KB ikke hadde gjort Miller klar på at det faktisk var over 60.000 på tribunen...

men...?

Ps. Taper Leeds la oss si, sju på rad, er jeg sikker på at den "ASAPen" din går inn Kenneth. Men det tror jeg nesten den gjør for Billy Davies eller Martin Jol også. For å si det slik.



[:D]

Good boy Enrique!! [8D]
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Kickthemdown

Re: Har du kontroll, Kevin Blackwell?
« Svar #37 på: August 02, 2006, 03:37:35 »
Hehe[:D] Bra svar!

Mvh

Killa

B-m

Re: Har du kontroll, Kevin Blackwell?
« Svar #38 på: August 02, 2006, 03:40:30 »
quote:
Originally posted by Kilgallon

Når vi er inne på managere/trenere uten kontroll. Hvorfor spilte HIL uten venstreback mot Alta? [:D] Jeg har knapt nok sett verre forsvarsspill. Kollektivt selvmord...



Staurvik og Kato ut!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Leedsfan

Re: Blackwell kan få sparken ASAP
« Svar #39 på: August 02, 2006, 03:42:41 »
Nå begynner sparken å nærme seg enda mer........ hvis ikke en storspiller kommer inn da....
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Re: Har du kontroll, Kevin Blackwell?
« Svar #40 på: August 02, 2006, 03:43:17 »
Nå, nå , nå , nå!!!  

Må du ikke glemme at du skulle overse mine innlegg!!!
 

Kickthemdown

Re: Har du kontroll, Kevin Blackwell?
« Svar #41 på: August 02, 2006, 03:45:11 »
[8D] Hørte du ikke hva Kato sa? Staurvik har skylden [:o)]

Mvh

Killa som sier ut med Staurvik, Kato for HIL trener!! [;)]

Erik_

Re: Har du kontroll, Kevin Blackwell?
« Svar #42 på: August 02, 2006, 04:54:19 »
Hvis HIL rykker ned, så håper jeg for Katos del, at Kato IKKE tar over.

Da får han høre det fra h.b. [:D]

Ja, jeg tror KB og KB har kontroll. Fordi de har brukt flere år på å bygge opp laget. Det skal mer til enn en dårlig pre-season og noen rufsete kjøpesalg for å miste fatningen.

Tore

Re: Blackwell kan få sparken ASAP
« Svar #43 på: August 02, 2006, 16:45:33 »
Tror nok han får jobbe i fred 3-4 måneder før det blir aktuelt å sparke han..

Tore, Ã…lesund
Marching on together...
Tore
Marching on together...

sindre12

Re: Blackwell kan få sparken ASAP
« Svar #44 på: August 03, 2006, 19:03:05 »
han er treneren vår vis respekt!
Beckford 4 England!

Kato

Blackwells skarpe tunge
« Svar #45 på: August 09, 2006, 06:11:46 »
Går det an å skremme spillerne til å ikke bli nervøse på slutten?


Leeds boss Kevin Blackwell:

"I've let them know I'm not happy - if they do not buck their ideas up, they will not be around here long enough to make me unhappy again.

"The players have felt the sharp edge of my tongue, and they had better learn from it.

"If I've upset a few people, I'm sorry - but that's life."


 

marve

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #46 på: August 09, 2006, 06:23:36 »
Herlig å se at KB endelig sier i fra.
 

veteranen

  • Gjest
Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #47 på: August 09, 2006, 07:40:11 »
quote:
Originally posted by kato

Går det an å skremme spillerne til å ikke bli nervøse på slutten?


Leeds boss Kevin Blackwell:

"I've let them know I'm not happy - if they do not buck their ideas up, they will not be around here long enough to make me unhappy again.

"The players have felt the sharp edge of my tongue, and they had better learn from it.

"If I've upset a few people, I'm sorry - but that's life."






Nei, jeg har ingen tro på at man kan skremme folk til trygghet.

Disse uttalelsene ser jeg på som spill for galleriet. Blackwell har tydeligvis behov for å endre på litt av sitt image, og han forsøker nå å fremstå i en tøffere utgave. Tror han skal være litt forsiktig med hva han sier om sine spillere til media. Blackwell er ingen Alec Ferguson, og han vil derfor aldri klare å bygge sin autoritet ved å spre frykt. Det vil tvertimot ha stikk motsatt virkning!

Blackwell er presset denne sesongen. Han vet at han må "levere varene" nå, og jeg synes vi allerede ser tendenser til at han er preget av dette. Han har aldri vært særlig flink til dette med formidling, og jeg tror vi kan vente oss noen merkverdige og lite gjennomtenkte uttalelser, hvis det resutatmessig skulle butte imot den nærmeste tiden.

Vær forberedt!


Erik M

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #48 på: August 09, 2006, 14:01:46 »
Jeg syns han kan holde tordentalene internt og bakke spillerne utad. Det ser ikke bra ut.  Det er greit at managere er forpliktet til å uttale seg rett etter kamper og at det kan være tøft når man mister seieren i siste øyeblikk.  Derfor bør de drilles i å uttale seg uten følelser og i generelle vendinger og heller komme tilbake til detaljer dagen etter.
 

Papi

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #49 på: August 09, 2006, 14:43:18 »
Slik som Blackwell reagerer må vera lov. Ã… miste 3 poeng på ein slik "klønete" måte er nok frustrerande. Først eit straffespark, som virker og ha vore billigt, så eit mål etter ping pong inne i Leedsfeltet.

Men det er ein ting som eg lurer på, kor kom Moore fra? Han var da ikkje i lagoppstillinga eller stallen. Eller er det eg som er heilt på jordet? At han bytta Horse mot Moore, er jo eit reint spissbytte, skulle vi spilt utan spiss dei siste ti minutta?
Så om Hesten var trøytt og sliten, skal eg ikkje klandre han for spissbyttet, men lurer bare på om Moore er bedre enn Blake, eller om det er noko rundt Blake som vi ikkje veit. Evt sal???

Etter å hå høyrt kampen sitter eg igjen med følgande følelser og spm:
* Beklager Crainey. Dette er ein alt for dårlig kamp frå din side. Tidlig gult på tullete måte, må passe seg resten av kampen. Lager også straffesparket.
* Cover for Bakke kan fort bli Stone! Var banens klart beste i går etter min meining. Bakke virka også frisk!
* Bakke vart takla stygt. Skada once again??
* Hesten og Warner spiller godt, kanskje vi bør signe desse?

Nei, nå må vi legge bak oss denne kampen, og sjå fram mot ny siger på ER til helga!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

nellejr

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #50 på: August 09, 2006, 14:53:54 »
Stemmer det at hesten spilte godt? Her på forumet var det noen som mente han var totalt anonym inntil han scoret, og et mål er vel ikke nok til å få karakteristikken spilte godt....

Nellejr

Kontinuitet må til for å skape suksess
Warnock dagen etter at QPR røyk mot Blackburn i FA cupen
Diouf er verre enn ei kloakkrotte.
Om jeg ville vurdert å signere han? Jeg ville ikke en gang snakket med han, avslutter Warnock

Kato

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #51 på: August 09, 2006, 15:27:38 »
Jeg tror det som skjer etter at Horsefield gir oss ledelsen har mest med psykologi og mindre med valg av spillere å gjøre.

Kjøper riktignok det at Blake kunne vært en bedre spiller til å holde på ballen enn Moore.

Men det dreier mest om trygghet. Gode lag har følelsen av at dette kan vi ikke gi bort. De har en soliditet i mannskapet som gjør at ballen holdes i laget, nervene vises ikke, mange tar ansvar, bytter tar lang tid, ballen befinner seg ofte ved cornerflaggene.

Vi har ikke den tryggheten kan det virke som. Hvordan skaffer vi oss så den tryggheten? Tviler sterkt på at man kan kjefte på spillerne en slik trygghet.

Gjenskap det positive er vel kanskje en bedre måte å få tryggheten inn på.
« Siste redigering: August 09, 2006, 15:28:02 av kato »
 

B-m

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #52 på: August 09, 2006, 17:19:21 »
quote:
Originally posted by kato

Går det an å skremme spillerne til å ikke bli nervøse på slutten?


Leeds boss Kevin Blackwell:

"I've let them know I'm not happy - if they do not buck their ideas up, they will not be around here long enough to make me unhappy again.

"The players have felt the sharp edge of my tongue, and they had better learn from it.

"If I've upset a few people, I'm sorry - but that's life."







Jeg leste en annen plass at han var fornøyd med innsatsen mot qpr, men at NOEN spillere kom til å få høre det.
Etter rapportene var Crainey og Butler dårlige, men også kelly og killa(spesielt) hadde en svak kamp, altså hele backlinja.


Skjønner godt at KB kjører litt tøffere linje, begynner vel å merke kjøret etter 3 år med INTENS press fra alt for storforlangende supportere. Og tror spillerne bare har godt av å bli litt "skremt" (dakkars små) av og til, vi har trossalt mye rutine.
« Siste redigering: August 09, 2006, 17:22:06 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Kato

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #53 på: August 09, 2006, 17:26:34 »
"Takle press" bør vel være mellomnavnet til mannen som skal styre ei skute av vårt kaliber.
 

B-m

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #54 på: August 09, 2006, 17:29:32 »
« Siste redigering: August 09, 2006, 17:29:52 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

AndyMathie

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #55 på: August 09, 2006, 17:45:53 »
Han får be Crainey gå å tømme ryggen før kampen begynner så vi unngår flere slike straffespark[:D]

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

veteranen

  • Gjest
Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #56 på: August 09, 2006, 18:03:06 »
quote:
Originally posted by B-m




Skjønner godt at KB kjører litt tøffere linje, begynner vel å merke kjøret etter 3 år med INTENS press fra alt for storforlangende supportere. Og tror spillerne bare har godt av å bli litt "skremt" (dakkars små) av og til, vi har trossalt mye rutine.



Presset fra supporterene kan være en tung nok byrde i seg selv, men det største presset føler nok Blackwell fra en gråhåret skjeggebuss, som hele tiden kikker over hans skulder!

Kom til å tenke på et intervju med Gordon Strachan, som jeg føler er relevant i forhold til utgangspunktet for denne tråden, der han ble spurt om hva han hadde lært av A. Ferguson. Strachan svarte slik: "Først og fremst at jeg ikke kan være som ham. Ferguson har bygget sin suksess på to ting: Kunnskap og frykt! Dette ligger i Fergusons personlighet, men jeg kan ikke være sånn. Hvis noen forsøker å late som de har en annen personlighet enn den de egentlig har, så vil folk lukte det på en mils avstand, og man ender opp med å dumme seg ut!"

Jon R

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #57 på: August 09, 2006, 18:17:25 »
Blås, veteranen. Den som leter han, han finner. Du leter konstant etter noe som kan underbygge din oppfatning av egenskapene til Blackwell. Dette føyer seg inn i rekken av uttallser du gjør på syltynt grunnlag, både i denne og andre sammenhenger. Har du møtt mannen? Observerte du krioppsspråket, tonefallet, konteksten ordene falt i? Du av alle, burde da vite bedre enn dette. [8D]

Blackwell sa vel omtrent det samme til spillerne, som Peter Lorimer sa live på radioen igår. Ikke rart Blackwell var i harnisk etter at laget fullstendig mister hodet de siste 10 minuttene av kampen, og nært tapte alle tre poengene. Så lenge han ikke navngir spillere er vel dette både greit og forståelig. Stort sett har Blackwell støttet spillerne i lignende kamper tidligere. På samme måte som vi forventer mer av manageren vår i sesong nr 3, forventer manageren mer av spillerne. [}:)]

Jon R.
Jon R.

AndyMathie

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #58 på: August 09, 2006, 18:42:08 »
Bra innlegg Jon R. Han skal selvfølgelig sette større krav til spillerne i år og er ikke vi en topp 3 lag ved juletider så henger jobben hans i en tynn tråd.

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

veteranen

  • Gjest
Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #59 på: August 09, 2006, 18:53:14 »
quote:
Originally posted by Jon R

Blås, veteranen. Den som leter han, han finner. Du leter konstant etter noe som kan underbygge din oppfatning av egenskapene til Blackwell. Dette føyer seg inn i rekken av uttallser du gjør på syltynt grunnlag, både i denne og andre sammenhenger. Har du møtt mannen? Observerte du krioppsspråket, tonefallet, konteksten ordene falt i? Du av alle, burde da vite bedre enn dette. [8D]

Blackwell sa vel omtrent det samme til spillerne, som Peter Lorimer sa live på radioen igår. Ikke rart Blackwell var i harnisk etter at laget fullstendig mister hodet de siste 10 minuttene av kampen, og nært tapte alle tre poengene. Så lenge han ikke navngir spillere er vel dette både greit og forståelig. Stort sett har Blackwell støttet spillerne i lignende kamper tidligere. På samme måte som vi forventer mer av manageren vår i sesong nr 3, forventer manageren mer av spillerne. [}:)]

Jon R.



Jeg har ikke møtt Blackwell, men jeg har sett, lest og hørt utallige intervjuer med mannen, pluss annen informasjon som har kommet meg for øye og øre. Ut av dette har jeg gjort rede for hva jeg mener er hans sterke og svake sider, og så langt kan jeg ikke se at jeg har tatt mye feil.

Kan også fortelle deg at jeg heller ikke har møtt George W. Bush, men jeg har likevel gjort meg noen tanker og meninger om hans personlighet, sterke og svake sider. Men det burde jeg kanskje ikke gjort, med tanke på det "syltynne grunnlaget"..? [:)]