Skrevet av Emne: Ex-Manager: Kevin Blackwell  (Lest 31093 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erik_

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #60 på: August 09, 2006, 19:06:17 »
quote:
Originally posted by veteranen
Ut av dette har jeg gjort rede for hva jeg mener er hans sterke og svake sider, og så langt kan jeg ikke se at jeg har tatt mye feil.


Men du innrømmer at du har tatt feil... synes det er storsindig av deg jeg Asbjørn. [8D]

GeirO

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #61 på: August 09, 2006, 19:13:28 »
Synes mange bare ser svart-hvitt på Blackie.

Mannen er vel ikke noe geni, men har gjort en helt grei jobb, godt over middels i karakterboka. Akkurat som jeg ville gjort det.....
MOT

Erik_

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #62 på: August 09, 2006, 19:32:18 »
Jeg hørte på intervjuet av Blackwell som skjedde like etter kampen. Og der var han enda mer skarp i tonen enn i det intervjuet B-m linker til over her. Og jeg skjønner han godt. Han kunne nok vært litt roligere, men så er det dette med å væra "forbannet rolig" da.

Jeg tror ikke Blackwell prøver å være andre enn seg selv. Hverken mer eller mindre. Det som skjedde de siste minuttene var sløvt. Og som så mange gang påpekt tidligere, helt unødvendig.

Denne utblåsningen hadde neppe skjedd hvis Lewis hadde fått straffe på slutten. Det er det som er litt spennende med fotball. I allefall for de nøytrale.

Tom S

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #63 på: August 09, 2006, 20:03:17 »
Overfor de kritiske tunger her på forumet har Blackie ein tap-tap situasjon.

Blackie vil bli kritisert uansett kva han seier eller gjer.

Hadde han gått ut og forsvart spillerene etter den totale kolapsen mot QPR hadde dere hengt han for det, når han går ut og er sint på eigne spillere vert han hengt for det.

Også etter seieren mot Norwich fekk han køyrt seg, flaks og dårleg komponert lag.

Det eg synest er positivt med Blackie er at han til ei kvar tid er seg sjølv, og forsøker ikkje å vere  nokon annan. Han er ein ærleg hardtarbeidande manager!
At han i intervjuet etter kampen igår svinger sabelen viser kun eit engasjement for Leeds som tilseier at i år er kun opprykk godt nok!
Og det er vel det vi jakter på alle mann?

At veteranen har gått hardt ut mot Blackie må stå for hans regning. Og det vil derav også vere naturleg at han, dyktig som han er med ord, vil prøve å framstille seg og sine teorier som de eneste riktige. Ikkje la dere lure folkens!

Blackie har gjort ein kjempejobb hittil, og er no inne i den viktige tredje sesongen der vi alle forventer opprykk (inkl KB, KB og spillerene). Seier i opningen og poengdeling i første bortekamp er ikkje katastrofe. Seier heime og U bort gir dirkete opprykk!

Som vi alle høyrde på radioen igår var Leeds meget gode og skapte mange målsjanser, dette på bortebane. Vi bygger videre på dette!

We Are Leeds!!!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

veteranen

  • Gjest
Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #64 på: August 09, 2006, 20:29:21 »
quote:
Originally posted by GeirO

Synes mange bare ser svart-hvitt på Blackie.

Mannen er vel ikke noe geni, men har gjort en helt grei jobb, godt over middels i karakterboka.




Helt enig, Geir. [:)]

Og til Enrique: Jeg tilhører dem som ikke opplever det som spesielt  vanskelig eller fornedrende å innrømme feil. Og feil gjør og tar vi alle iblant, ikke minst den tiden når vi tilhører din nåværende aldersgruppe! [;)][:)]

Jon R

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #65 på: August 09, 2006, 22:05:57 »
quote:
Kan også fortelle deg at jeg heller ikke har møtt George W. Bush, men jeg har likevel gjort meg noen tanker og meninger om hans personlighet, sterke og svake sider. Men det burde jeg kanskje ikke gjort, med tanke på det "syltynne grunnlaget"..? [:)]



Du verden for et eksempel. Ironisk?  [:D]

George Bush er kanskje verdens mest eksponerte menneske ( nest etter David Beckham seff), og det vet du godt. Nesten daglig kan du både se og høre han uttale seg om storpolitiske spørsmål, eller lese om det i aviser og på internett, eller du kan lese kommentarer om mannen fra ytre høyre, ytre venstre, sentrum og fandens oldemor. Hvor ofte kommenterer Olav Versto, Erik Solheim eller Carl I Hagen, vår managers gjøren og laden? [8D]

Du må gjerne lage en egen topic om George W. Bush, men husk at han er ingen viktig person, i motsetning til Kevin Blackwell. [:)]

Jon R.
« Siste redigering: August 09, 2006, 22:08:06 av Jon R »
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #66 på: August 09, 2006, 23:10:38 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Kan også fortelle deg at jeg heller ikke har møtt George W. Bush, men jeg har likevel gjort meg noen tanker og meninger om hans personlighet, sterke og svake sider. Men det burde jeg kanskje ikke gjort, med tanke på det "syltynne grunnlaget"..? [:)]



Du verden for et eksempel. Ironisk?  [:D]

George Bush er kanskje verdens mest eksponerte menneske ( nest etter David Beckham seff), og det vet du godt. Nesten daglig kan du både se og høre han uttale seg om storpolitiske spørsmål, eller lese om det i aviser og på internett, eller du kan lese kommentarer om mannen fra ytre høyre, ytre venstre, sentrum og fandens oldemor. Hvor ofte kommenterer Olav Versto, Erik Solheim eller Carl I Hagen, vår managers gjøren og laden? [8D]

Du må gjerne lage en egen topic om George W. Bush, men husk at han er ingen viktig person, i motsetning til Kevin Blackwell. [:)]

Jon R.




Hva forutsigbare og til dels uinterresante "analytikere" som Versto, Solheim og Hagen måtte skrive og mene om Bush, betyr svært lite når jeg gjør meg opp meninger om mannen. Hva Bush sier , gjør og hvordan han opptrer, er selvsagt det jeg først og fremst legger vekt på.

Sånn er selvsagt også mitt forhold til Blackwell. Hva f,eks Dews, Kamara eller Jon R måtte skrive om mannen, bryr meg stort sett lite. [:)]

Siden du synes at Bush var at dårlig eksempel, så kan jeg ta et annet: Boothroyd. Ham har jeg heller ikke møtt! Men det hindret ikke meg i å kunne gi dere opplysninger om den mannens egenskaper, som dere seinere kunne lese om andre steder. Nå står du selvsagt fritt til å tro at disse presise personbeskrivelsene  bare var flaks, eller at jeg satt med gluggene langt inni krystallkula og leste hva journalister ville skrive fem måneder seinere. Her er det fritt valg! [:)]

Uansett, å være forut for sin tid, er ikke bare enkelt. Det kan være en ensom affære, og man vil også noen ganger oppleve å bli latterligjort. Men jeg har rygg til å bære disse "belastningene", så vær ikke bekymret! [8D]

Hilsen Veteranen - nesten helt uten ironi! [:D]
« Siste redigering: August 09, 2006, 23:12:46 av veteranen »

lojosang

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #67 på: August 10, 2006, 00:40:42 »
quote:
Originally posted by B-m

http://www.bbc.co.uk/leeds/realmedia/sport/united_audio/blackwell_qpr_20060808.ram


[:D][:D]

Jeg syns det var dritbra!



Jeg har prøvd å komme på hva tonefallet og uttalelsene til Kevin minnet meg om. For noe var det. Og NÃ… husker jeg.
Han høres ut som Ã…ge Hareide når han tilter foran kamera like før han overtar jobben som norsk landslagssjef.

Så forklaringen på utbruddet er nok at Ã…ge får sparken, og at Blackwell overtar de røde, hvit og blå.

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

Peter7

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #68 på: August 10, 2006, 00:44:30 »
quote:
Originally posted by lojosang

quote:
Originally posted by B-m

http://www.bbc.co.uk/leeds/realmedia/sport/united_audio/blackwell_qpr_20060808.ram


[:D][:D]

Jeg syns det var dritbra!



Jeg har prøvd å komme på hva tonefallet og uttalelsene til Kevin minnet meg om. For noe var det. Og NÃ… husker jeg.
Han høres ut som Ã…ge Hareide når han tilter foran kamera like før han overtar jobben som norsk landslagssjef.

Så forklaringen på utbruddet er nok at Ã…ge får sparken, og at Blackwell overtar de røde, hvit og blå.

Jokke for LUSCOS!



Eller at Kevin får sparken, og Ã…ge overtar de hvite ...
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Jon R

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #69 på: August 10, 2006, 03:24:10 »
quote:

Hva forutsigbare og til dels uinterresante "analytikere" som Versto, Solheim og Hagen måtte skrive og mene om Bush, betyr svært lite når jeg gjør meg opp meninger om mannen. Hva Bush sier , gjør og hvordan han opptrer, er selvsagt det jeg først og fremst legger vekt på.

Sånn er selvsagt også mitt forhold til Blackwell. Hva f,eks Dews, Kamara eller Jon R måtte skrive om mannen, bryr meg stort sett lite. [:)]


Nettopp. Det virker som om du er rask til å gjøre deg opp meninger om folk. Kanskje ikke rart det, genuint interessert i mennesker som du er, og talent for å analysere mennesklige egenskaper som du har.  [:)]

Du er opplagt en kar som folk lytter til, veteranen, og dine ord har trolig mer kraft enn hos de fleste. Videre er det (nesten) alltid en rød tråd i budskapet du ønsker å formidle. Når det gjelder Blackwell virker det som om du hele tiden måler han opp mot "guttungen" i Watford, og han kommer i dine øyne alltid til kort! Rundhåndet siterer du fortreffelige sitater fra Boothroyd ( eller Strachan for den saks skyld), ofte i den opplagte hensikt å understreke det du mener er Blackwells svakheter og begrensinger! Du har plukket frem svært mange sitater, og beskrevet i detalj ulike episoder om Boothroyd. Dette har du utvilsomt brukt mye tid på. Det er slett ikke umulig at du er den personen på kloden som har fulgt mannen tettest, av de som ikke har møtt han! Skulle dermed bare mangle at du er litt forut for din tid. [;)]

Jeg mistenker deg (fortsatt) for å gjøre en adskillig dårligere research når det gjelder Blackwell.  "Ærlig og hardtarbeidende" er vel de mest positive superlativene du har brukt. Dette er egenskaper jeg ser hos faren min, uten at han det ringeste greie på fotball. Du kan da bedre en dette? [:I]

På den andre siden har du over tid tegnet et bilde av en mann med defensiv tankegang, som ikke takler press, som er ute av stand til å formidle sine tanker og ideer og som nå også har begynt med "spill for galleriet". Står også ærligheten hans for fall, mon tro? [V]

Jeg mistenker deg for å analysere Blackwell med altfor negative briller på! Det rimer rett og slett ikke at han klarte å føre oss til play off finalen i sin andre sesong, med de begrensingene i de personlige egenskapene han har! Det må rett og slett være noe du ikke har sett her. Den dagen du finner ut av denne mystiske "faktor X ", vil jeg virkelig bli imponert.
Og glad. Tar du utfordringen? [:)]



 
quote:
Uansett, å være forut for sin tid, er ikke bare enkelt. Det kan være en ensom affære, og man vil også noen ganger oppleve å bli latterligjort. Men jeg har rygg til å bære disse "belastningene", så vær ikke bekymret! [8D]


Latterligjort? Jeg bare tøyser litt med deg, i all vennskapelighet. Du har da forlengst "lest" at jeg har den dypeste respekt og beundring for deg? Skulle bare mangle. [:I]

Jon R.
« Siste redigering: August 10, 2006, 03:38:58 av Jon R »
Jon R.

Peter7

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #70 på: August 10, 2006, 03:34:51 »
På Leedschat.com har de en debattant som heter "The WInd That Shakes The Barley" - tidligere "Greenwhite" - som ikke kan skrive noe som helst annet enn dritt om Blackwell på dette forumet (spesielt etter tap). De fleste andre på dét forumet synes han er en pest og en plage, så ensporet han er.

Imidlertid er det langt igjen til noen her når det samme nivået, selv om noen av oss er litt småkritiske innimellom.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Peter7

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #71 på: August 10, 2006, 03:58:50 »
Det er flere tildragelser enn 2-2 mot QPR som kan være medvirkende årsak til at KB jr. begynner å merke presset:

1. Livermore-dealen. Merkelig å bringe inn en spiller for så umiddelbart å kjøre ham ut igjen.

2. Camara-dealen. Merkelig at KB sr. tydeligvis har annonsert denne på radio mens KB jr. ikke er helt med når han blir spurt om dette.

3. Ranieri på tribunen.

Legger vi sammen 2 + 2 så KAN jo saken være at sr. legger seg mer og mer opp i jr. sine disposisjoner. Resultatet er at en av KB-ene må ta sin hatt og gå...
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

auren

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #72 på: August 10, 2006, 04:12:31 »
1) Er enig i at Livermore dealen er en merkverdig historie, men jeg skjoenner Blackwell likevel - Nicholls var paa den tid ikke tilgjengelig for Leeds, ei heller Westlake virket det som. Da maa man handle spillere fra en hylle under. Og da baade Nicholls og Westlake ble tilgjengelige, var Blackwell saa "oppriktig" at han sa til Livermore at han kom etter all sannsynlighet til aa figurere paa benken og reservelaget. Hull kom med et bud, og Livers ble solgt. Synes det er fair av Blackie aa si dette til Livers. Det motsatte villle vaert verre. Vi ville hatt en spiller i stallen vi ikke brukte, og som vi kunne faatt penger for.

2) Dette er ikke merkelig. Eneste som er merkelig er at KB senior uttalte at Camara saa og si var klar. Det er vel enda ikke offisielt? Blackie svarer konsekvent ikke paa spekulasjoner om spillere foer det er sikkert at klubben vil signe. Det betyr at Camara i gaar kveld ikke var 100% klar for klubben.

3) Bates har vel jobbet sammen med Ranieri? Kanskje han inviterte ham til kampen. Kanskje Ranieri er paa vei til QPR som ikke har vunnet en kamp siden 13. februar? Kanskje han er svigerfaren til en av QPR spillerne. Dette blir bare reine spekulasjoner. Tror det er stoerre sjanse for at han er paa vei til QPR enn Leeds. Hvorfor skulle KB senior sparke KB foer sesongen er skikkelig i gang?

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #73 på: August 10, 2006, 04:13:47 »
quote:
Legger vi sammen 2 + 2 så KAN jo saken være at sr. legger seg mer og mer opp i jr. sine disposisjoner. Resultatet er at en av KB-ene må ta sin hatt og gå...



Hva mener du? At Bates kanskje må ta sin hatt å gå? Omtrent like sannsynlig som at Odd Reitan får sparken i REMA... [8)]

Jon R.
Jon R.

Milou

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #74 på: August 10, 2006, 04:25:25 »
quote:
Originally posted by Peter7


Imidlertid er det langt igjen til noen her når det samme nivået, selv om noen av oss er litt småkritiske innimellom.



Dette må vera sesongen's største understatemtent så langt. Det er greitt med kritikk av Blackwell, men eg begynner å bli lei av "the usual suspects" som krev hans avgang etter kvart jævla tap (eller uavgjort).

Viss nokon verkeleg trur at me skal gå gjennom sesongen med seier i kvar kamp, bør dei kanskje vurdera å bli Chelsea fans i staden. Det vil alltid vera unødvendige eller ufortente tap (eller uavgjort) i løpet av ein lang sesong. Så langt har Blackie levert varene i dei to sesongane han har vore manager. Det er litt tidleg å avskriva han for denne sesongen...

veteranen

  • Gjest
Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #75 på: August 10, 2006, 04:34:44 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:

Hva forutsigbare og til dels uinterresante "analytikere" som Versto, Solheim og Hagen måtte skrive og mene om Bush, betyr svært lite når jeg gjør meg opp meninger om mannen. Hva Bush sier , gjør og hvordan han opptrer, er selvsagt det jeg først og fremst legger vekt på.

Sånn er selvsagt også mitt forhold til Blackwell. Hva f,eks Dews, Kamara eller Jon R måtte skrive om mannen, bryr meg stort sett lite. [:)]


Nettopp. Det virker som om du er rask til å gjøre deg opp meninger om folk. Kanskje ikke rart det, genuint interessert i mennesker som du er, og talent for å analysere mennesker som du har.  [:)]

Du er opplagt en kar som folk lytter til, veteranen, og dine ord har trolig mer kraft enn hos de fleste. Videre er det (nesten) alltid en rød tråd i budskapet du ønsker å formidle. Når det gjelder Blackwell virker det som om du hele tiden måler han opp mot "guttungen" i Watford, og han kommer i dine øyne alltid til kort!

Jon R.




Her har du utvilsomt et poeng, kjære Jonnemann. Dette er noe jeg selv mange ganger har tenkt, faktisk seinest i dag. Det blir nok, bevisst og ubevisst, dessverre sånn at jeg ofte sammenligner Blackwell med Boothroyd. Det er selvsagt synd og litt urettferdig for Blackwell, for hvis vi sammenligner han med resten av managerstaben i England, kommer han plutselig mye bedre ut! [:)]

Før jeg forsøker å utbrodere mitt syn på Blackwell og hans arbeidsforhold, må jeg skrive noen få ord om Boothroyd, slik det vil være lettere for dere å forstå mitt syn på Blackwell som manager.

Jeg kunne skrevet en hel avhandlig om hvordan Boothroyd tenker og arbeider. Når jeg kan gjøre det, så er ikke det på grunn av at jeg ser så mye i den krystallkula jeg ikke bruker, men rett og slett fordi han er så utrolig åpen og klar om det han står for. Dette går ikke bare på hvordan han ønsker at laget skal spille, men også på hvordan han har en visjon om hvordan han skal bygge opp en helt ny kultur i Watford. Jeg kunne som sagt skrevet veldig detaljert om hva disse ideene går ut på, men jeg skal ikke trøtte dere med dette nå, men la meg si (og nå legger jeg all falsk beskjedenhet tilside!) at mange disse ideene har jeg selv gått å tuslet med i noen år, og nå kommer det altså en ung mann, som også er en glimrende trener, strålende pedagog og fantastisk motivator, og setter disse ideene (og flere til) ut i praksis.
Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg mange ganger har prøvd å forstille meg hva Boothroyd kunne utrettet over tid i Leeds. For hvis det virkelig er en klubb som trenger en kultur-revolusjon, så er det Leeds United, for denne klubben har historisk sett (når vi tenker på det enorme potensiale i og rundt klubben) vært en taperklubb. Og det er ikke "tilfeldigheter" som har gjort at det har blitt sånn!

Pokker, nå må jeg gi meg, jeg får besøk! Skal forsøke å få skrevet noen ord om Blackwell og hans arbeidsforhold, i løpet av kvelden/natten.

Jon R

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #76 på: August 10, 2006, 04:49:09 »
quote:
Jeg kunne som sagt skrevet veldig detaljert om hva disse ideene går ut på, men jeg skal ikke trøtte dere med dette nå, men la meg si (og nå legger jeg all falsk beskjedenhet tilside!) at mange disse ideene har jeg selv gått å tuslet med i noen år, og nå kommer det altså en ung mann, som også er en glimrende trener, strålende pedagog og fantastisk motivator, og setter disse ideene (og flere til) ut i praksis.



Hi-hi. Dette har jeg jo sett og tenkt for lenge siden, og har vel også kommentert det før: Du ser deg selv i den unge Watford manageren og du liker det du ser! Ikke rart den mer trauste Blackwell kommer til kort her. [|)]

Jon R.
« Siste redigering: August 10, 2006, 04:50:58 av Jon R »
Jon R.

Peter7

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #77 på: August 10, 2006, 14:21:02 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Legger vi sammen 2 + 2 så KAN jo saken være at sr. legger seg mer og mer opp i jr. sine disposisjoner. Resultatet er at en av KB-ene må ta sin hatt og gå...



Hva mener du? At Bates kanskje må ta sin hatt å gå? Omtrent like sannsynlig som at Odd Reitan får sparken i REMA... [8)]

Jon R.




Har aldri sett Blackwell med hatt - Bates derimot er i den rette alderen ... sikkert jeg som ser spøkelser - både jr. og sr. sitter sikkert til jul.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

veteranen

  • Gjest
Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #78 på: August 11, 2006, 09:10:39 »
Ok, så var det jeg og Blackwell igjen! [:)]

Har forstått det sånn at noen av dere mener at jeg er langt grundigere i min research rundt Boothroyd enn jeg er rundt Blackwell. Til det kan jeg si at det i allefall ikke er viljen det står på, men jeg kan jo ikke finne noe der det intet er å finne!

Boothroyd er ekstremt åpen og krystalklar når han forteller om sine ideer, planer og hvordan arbeider for å sette disse ut i livet. Dette kan gå på rent fotballfaglige ting, som treningsmetoder og spillestil. Det kan dreie seg om hvordan han bygger ut ungdomsavdelingen, som han sier at de i løpet av noen år skal gjøre til verdens beste. Det går på hva han legger vekt på når han henter spillere til klubben, der kan spillere være så god som bare det, men han er ikke interresert hvis de ikke også har en personlighet som passer inn i den kulturen han bygger i klubben. Han har altså er kortsiktig plan, en medium lang, og en langsiktig plan. Og han har fått hele organisasjonen til å jobbe sammen for å sette hans ideer ut i livet. Alt dette formidler han på en så klar måte at selv de største idiotene (George Bush?) vil ha utbytte av å lytte til ham.

Når jeg da flytter fokuset fra Boothroyd til Blackwell, opplever jeg det nærmest som å gli inn i et tåkehav. Jeg får ikke helt fatt i hva mannen står for. Og det er tydeligvis ikke bare jeg som sliter! Jon har jo skrevet at han får litt assosiasjoner til Odd Einar Dørum når han hører Blackwell snakke (og til tross for Dørums mange gode egenskaper, så oppfattet jeg ikke dette som et kompliment i formidligsammenheng!). Og Kato, som i to år var Blackwells største fan her inne, har ennå ikke har helt klart for seg hvilken fotballfilosofi Blackwell sverger til.
Ligger problemet hos oss? Er vi rett og slett treige i oppfattelsen? Eller er det muligens Blackwell som har noen mangler og problemer, når mange av oss fremdeles ikke har fått helt fatt i hva han står for..?

Men Blackwell har mange skriveføre støttespillere her inne, og her kommer en vennskapelig oppfordring til dere: Fortell oss hvorfor dere er overbevist om at Blackwell er mannen som kan gjøre Leeds til en toppklubb igjen. Jeg er åpen og mottagelig for gode argumenter, så brenn ikke inne med de gode og oppbyggende ordene! [:)]

Tenkte jeg skulle skrive litt om de arbeidsforholdene Blackwell har hatt i sin tid i Leeds, og det presset han er under for tiden ( han har det ikke lett, og de noe uvanlige og, etter min mening, noe ukloke uttalelsene han hadde til media etter QPR-kampen, bør sees i den sammenhengen.), men siden jeg har en følelse av at mange ikke gidder å lese de litt lange innleggene, velger jeg heller å ta dette i en egen tråd.

Men du, Gammel-Erik, du har lest dette! [:D]

« Siste redigering: August 11, 2006, 09:12:38 av veteranen »

Peter7

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #79 på: August 11, 2006, 14:24:15 »
... me and Gary Kelly ...

... Veteranen og Greenwhite ...

Tror ikke irer er spesielt begeistret for Blackwell ("The Luton Loser").

Gi ham en sjanse, mann! Vi har da fått en god start i år.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

asLeeds

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #80 på: August 11, 2006, 15:06:54 »
interresangt innlegg veteranen,ikke dumt.

asleeds 4389
DALHEIM WHITES

Papi

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #81 på: August 11, 2006, 15:28:34 »
Her var det veldig mykje bra veteranen!

Eg er nok ein av dei som "beskytter" Blackwell frå alt det vonde her i livet.
Skal ærlig innrømme at eg ikkje har høyrdt mange intervju med mannen, eller sett for mykje kamper dei siste åra. Desverre, men slik at det vorte uten Viasat, uten PL spill og ein fattig student som ikkje kan koste på seg reisa til England. Men nok om det, var ikkje det eg skulle skrive om.
Det eg skulle fram til med dette er at eg då ikkje har verdens største grunnlag til å uttale meg om kva mannen står for.

At Blakie kan bomme på taktikken har vi alle skjønt. Dette la vi spesielt merke til i Playoff Finalen mot Watford,men gjør dette Blakie til ein dårlig manager? Nei!
Sagt det før å sier det igjen: Blakie tok over eit "boss" lag med beskjed om at de spillere som avslutta sesongen, skulle selgjast, og ynskjer du peng til handlinger er svaret: NEI NEI NEI!
Til tider var eg bekymra om vi i det heile klarte og stille eit lag på CCC nivå. Dette ordna seg, sjølv om vi havna på ein middelmodig plass midt på tabellen. Men dette var jo første året i ein treårsplan.
Andre sesongen gjekk over all forventning, men med ein avslutning med bismak: Tapet i Cardiff:(

Tror ikkje du veteranen ynskjer Blackwell ut av stolen ASAP zulu, eller?
Ligger Leeds utenfor playoff uten noken sjanser i slutten av sesongen, er det mulig eg kaster meg med i hylekoret, men det gjenstår å sjå...
Tror han klarer brasene eg!

Men tilslutt vil eg bare si dette: "Ein gong" er ein manager komme til det stadiet kor han ikkje kan tilføre klubben noko meir, og til det beste for begge parter så går dei kvar til sitt. (Les:som Graham)
Dette stadiet du meiner at Blakie er på veteranen??? Eg personlig meiner han fortsatt kan tilføre klubben noko, nemlig opprykk til PL:)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
« Siste redigering: August 11, 2006, 15:30:52 av Papi »
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Erik_

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #82 på: August 11, 2006, 17:49:18 »
quote:
Originally posted by veteranen
Tenkte jeg skulle skrive litt om de arbeidsforholdene Blackwell har hatt i sin tid i Leeds, og det presset han er under for tiden ( han har det ikke lett, og de noe uvanlige og, etter min mening, noe ukloke uttalelsene han hadde til media etter QPR-kampen, bør sees i den sammenhengen.), men siden jeg har en følelse av at mange ikke gidder å lese de litt lange innleggene, velger jeg heller å ta dette i en egen tråd.

Men du, Gammel-Erik, du har lest dette! [:D]


Hehe, ja det har du rett i. Lange innlegg elsker jeg... selv om du jo selvsagt er helt på bærtur[:o)], neida. Det kommer da av og til mer enn et par kloke ord ut fra tastaturet ditt, for å si det slik.

Tar gledelig oppfordringen om å skrive hvorfor jeg mener Kevin er rett mann for Leeds. Ikke sikker på om det vil bli gode argumenter... men skal da få frem et par. Om han er rett mann til å gjøre Leeds til en toppklubb i England igjen, synes jeg er for drastisk å komme med bastante meninger om. At han kan få oss opp og gjøre oss til et middelhavslag i PL, er jeg derimot sikker på! [:)] (lenger har jeg ikke tenkt tanker om...)

Jeg vil bare komme med en liten brannfakkel og nevne at jeg tror Blackwell generelt blir undervurdert. Og det er ikke fordi jeg synes Blackwell er den beste manageren i England jeg er Pro-Blackwell, det er fordi jeg mener han gjør mye riktig, og TENKER. [:D]

Men jeg skal komme tilbake med mine synspunkter om vår manager, når jeg får tid. Får se om det blir når du har åpnet den nye tråden eller ei. Så får det bære eller briste. I og med at jeg aldri har møtt Blackwell personlig. Men jeg føler jeg har nok informasjon til å tro at han fortsetter å føre oss den rette veien.

Jeg kunne ha sagt:
"Det var bare meg, Jon R. og Kato..."

Men ting endrer seg. [:)]
« Siste redigering: August 11, 2006, 18:39:01 av Enrique »

Jon R

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #83 på: August 11, 2006, 18:22:43 »
quote:
Jeg kunne ha sagt:
"Det var bare meg og Kato..."

Men ting endrer seg. [:)]



Det kunne du ha sagt, men det ville ha vært blankt løgn. Med mindre du referer til en eller annen hyttetur du og kato har vært på. [:)]

Jon R.
Jon R.

AndyMathie

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #84 på: August 11, 2006, 18:40:38 »

Tenkte jeg skulle fortelle hvorfor jeg mener Blackwell er den riktige mannen for jobben. For det første er han veldig grundig i sitt arbeide, han lar ikke noe ligge ved tilfeldighetene. Det ser vi nå med at han ønsker å ha veldig gode erstattere som kan gjøre en like god jobb(hvis ikke bedre jobb) enn de spillerne som er i førsteelveren. Taktisk er han ikke enda fullkommen, men han er ikke redd får å gjøre endringer hvis han føler dette ikke går veien med taktikken som kjøres. Og her var jo O`Leary direkte svak.

Blackie er også en utrolig bra mann på overgangsmarkedet, han har truffet på forbløffende mange kjøp. Kan ikke huske vi noengang har hatt en bedre manager siden super Leeds sine dager når det gjelder overgangene.

Det siste jeg vil nevne er passion og glød han viser i vært eneste intervju at han virkelig elsker klubben og er villig til å gå gjennom ild og vann for at Leeds skal bli en toppklubb igjen. Noen her inne syntes det var klønete eller negativt måten han behandlet media på etter kampen mot QPR, men jeg ser det helt anerledes. Fotball handler veldig mye om engasjement og hadde Blackie tatt det vanlige  svadaet som andre managere lirer av seg etter en sånn kamp så skulle jeg også kritisert han. Nei han visste at han ikke godtar slike tap og at han gir Crainey(eller Butler) beskjed om at dette ikke holder mål. Tror måten han er på med vanvittig oppofrelse og glød fører Leeds tilbake til deg gode selskap, tror definitivt vi er i PL i 2007 med Blackwell bak roret.[:)]

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

Jon R

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #85 på: August 11, 2006, 19:10:40 »
quote:
ar forstått det sånn at noen av dere mener at jeg er langt grundigere i min research rundt Boothroyd enn jeg er rundt Blackwell. Til det kan jeg si at det i allefall ikke er viljen det står på, men jeg kan jo ikke finne noe der det intet er å finne!  


Hva i all videste verden mener du med dette, veteran-Asbjørn? Er Blackwell en ikke-person? Har han ingen egenskaper? Det må da være rikt med materiale å ta av her, både ift hva han er sitert på eller gjennom radio og tv intervjuer? I tillegg har du jo fødselsdatoen hans.[:0]

For meg er det veldig enkelt: Blackwell har en av fotball englands tøffeste jobber. En manager for Leeds United er nødt til å takle press, ellers er han ute av jobben i løpet av en sesong. Vi har hatt en jevn sportslig fremgang fra sesong til sesong. Det er nok for meg til å anerkjenne jobben han har gjort og konkludere med at han har vært rett mann for oss. Jeg gidder ikke å diskutere om han er rett mann for oss i fremtiden. Hvem er egentlig i posisjon til å si noe sikkert om det? [:I]

Når det gjelder fotballfilosofi har det etterhvert blitt åpenbart at Blackwell ønsker å lede et ballbesittende og pasningssterkt lag. Han mener at i denne divisjonen må vi ha fysisk sterke spillere i sentrallinjen for å komme oss opp i PL. Midtbanen må bestå av løpssterke og fysiske sterke spillere sentralt, og en eller to typiske "vinger" av den gode gamle typen. Dette er viktigere enn å ha typiske "play maker" typer med silkefot, av typen Mc Phail. Selvfølgelig ville han hatt en spiller som Viera som både har teknikk og fysikk, men for budsjettpris får man sjelden begge deler. Ifjor forsøkte han å balansere vår sentrale midt med teknikeren Liam Miller, med blandet hell. I år er det vel Prutton som har stått på ønskelisten. Vi får se. Han mener videre at en typisk targetman på topp er et "must", enten som enslig spiss eller i tospann med en mer fysisk begrenset spiller som kan være komplementær. Til nå har han slitt med å finne de rette typene i alle ledd, men det er tydelig at han jobber bevisst for å finne de rette typene i alle lagdeler! Med en eller to gode signinger til før vinduet stenger, tror jeg han kan løfte laget tistrekkelig til å kjempe om en direkte opprykksplass denne sesongen. Det positive i de to første kampene har fått meg til å tro vi er på rett vei! [:)]

Jon R.
« Siste redigering: August 11, 2006, 19:23:24 av Jon R »
Jon R.

AndyMathie

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #86 på: August 11, 2006, 19:30:07 »
Veldig bra Jon, vi er på riktig vei. Og de som er skuffet over sesong starten er etter min mening enda i Cardiff. Tror også valget med godeste Livermore var rikitg og man skal ha bra tøffe baller for å ta en slik avgjørelse rett før sesongen.

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #87 på: August 11, 2006, 19:52:49 »
Jeg har da innlegg på mange fronter. Men her har jeg tidd. I det siste i alle fall...

Og Bjønna m.m. har rett, jeg er litt usikker mht Kevin... (pre-season-rotet i år har ikke hjulpet nei...)

Vel.
Han startet i deep shit da han overtok. Det var nok motvind fra alle kanter...
Men han taklet det. Fikk Leeds på rett vei, fikk etterhvert inn bra med folk. Og det, og det bør du merke deg Fjell, tydeligvis spillere som sammen laget et smashing lagmiljø. (credit!)

Det kan kanskje sies at han pga at alle skjønte at det var en bortimot umulig jobb han hadde tatt på seg (visstnok ingen andre som turde å ta i klubben med ildtang en gang, dvs folk m CV da...), han hadde ikke spesielt med press på seg akkurat da, ingen forventninger osv...
Men jeg er ikke så sikker på det heller, i en klubb som Leeds er det alltid forventninger. Hadde vi virkelig smakt på nedrykksspøkelset den sesongen så hadde han ikke vart lenge han heller...

Så var det sesong nr 2. Fortsatt økonomi som tynget handlekraften de luxe. Likevel gikk det i perioder virkelig rette veien.
Det som jeg tror har falt mange tungt for brystet, er at det i avgjørende øyeblikk har buttet feil vei igjen...
I sesong 1 hadde vi en vårperiode der vi faktisk kunne ha innhentet play-off - plassene. Da begynte tapsbølgen. I fjor hadde vi nesten Sheffield U en periode. Det skar seg...

Nettopp her er det usikkerheten min rundt KB stikker litt...

Han har vært svært god til å bringe gode folk til klubben på trenersiden, credit (mitt inntrykk). Etter forholdene har han vel kommet bra fra det på spillersiden også, selv om ikke alle er enige (Lorimer: Look at his signings, complete rubbish!).

Jeg syns det Jon Ragnar beskriver over her, også sammenfaller med det jeg sitter igjen med (vi er ofte samstemt der...). Og Kevin har tydeligvis konkludert med at det var i midtbaneleddet det måtte gjøres noe drastisk i forhold til fjorårets spillerstall (og det tror jeg brorparten her inne er enig med Kevin i!!!), og har foran denne sesongen prøvd å gjøre noe med det.

Det begynner å se bra ut, men alt har ikke falt på plass ennå (jamf. Prutton/Reid). At Kenneth nå har sagt i klartekst at Killa ikke går, var som en velsignelse fra oven for meg. Jeg hadde innstilt meg på det verste der...
 
Hulse-salget tyder jo fortsatt på at økonomien ikke er helt friskmeldt... (så lenge en prioriterer folk som Prutton og Reid inn). Bakke tror jeg fortsatt vi er interessert i å selge, om mulig (bare begynn å tell antall sentralmidtbane-alternativer, om Prutton kommer that is...)

Mht om Kevin "har det i seg" til å ta Leeds videre...
Jeg har et åpent sinn, vil se kampene denne sesongen an. Men er slett ikke villig til å si "skyt" ennå... Men om eksempelvis Ranieri hadde kommet inn så hadde jeg akseptert det uten for mye styr...

Mht Blackie og at det er vanskelig å se en klar filosofi utifra det som kommer frem i media, er jeg ikke så opptatt av det. Det er viktigere at man innad i trenerkollegiet har et mål å gå etter..

Og jeg har (hånd-)hilst på Kevin, opptil ørten ganger. Hyggelig han. Men snakket... det har begrenset seg til å ønske ham lykke til videre det. Så, veteran-Asbjørn, i realiteten står vi på like fot der, møtt ham eller ikke.. [:I]




He saw an animal that liked to snort. Horns on his head and they weren't too short
It looked like there wasn't nothin' that he couldn't pull "Ah, think I'll call it a bull"

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #88 på: August 11, 2006, 20:53:03 »
quote:
Originally posted by Jon R

Du er opplagt en kar som folk lytter til, veteranen, og dine ord har trolig mer kraft enn hos de fleste.




Veteranen er såpass flink å ordlegge seg at kraften i hans ord nok ligger et sted mellom joik og krutt. Trolig noe nærmere krutt.

[:D]

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

Jon R

Re: Blackwells skarpe tunge
« Svar #89 på: August 11, 2006, 20:54:02 »
quote:
Det som jeg tror har falt mange tungt for brystet, er at det i avgjørende øyeblikk har buttet feil vei igjen...
I sesong 1 hadde vi en vårperiode der vi faktisk kunne ha innhentet play-off - plassene. Da begynte tapsbølgen. I fjor hadde vi nesten Sheffield U en periode. Det skar seg...


På tide at denne myten får motbør, fordi påstanden er direkte feil og faller på sin egen urimelighet: Det er mange avgjørende øyeblikk i løpet av en sesong. I fjor var målsetningen play off. Den målsetningen var nådd innen utgangen av mars. Hadde det vært sånn som du sier, vil vi til slutt havnet på en 7. plass etter å ha dumpet ned fra 6. plass i siste serieomgang, eller " i det avgjørende øyeblikket." Vi tapte play off finalen, men det hadde vært svært mange avgjørende øyeblikk som vi hadde falt i vår favør før det. Det samme gjaldt året før, da målet var å berge klubben, samt stabilisere laget på et greit CCC-nivå. [8)]

 
quote:
Han har vært svært god til å bringe gode folk til klubben på trenersiden, credit (mitt inntrykk). Etter forholdene har han vel kommet bra fra det på spillersiden også, selv om ikke alle er enige (Lorimer: Look at his signings, complete rubbish!).
Jeg blir fristet til å si: Dette er eksempel på Peter Lorimer på sitt verste og dette må bare betegnes som illojalt fyllevrøvl, fra en som faktisk sitter i styret til Leeds United. Jeg kan vanskelig se for meg at Peter har sagt dette med 0 promille i en offentlig sammenheng. ( Nå får jeg vel Torgeir på nakken.)  [V]

Jon R.
« Siste redigering: August 11, 2006, 20:57:18 av Jon R »
Jon R.