avstemning

Hvilken pub ønsker du som nytt fast treffsted når Leeds er på TV?

Ivars Kro
1 (11.1%)
Elmers pub
0 (0%)
Bohemen
0 (0%)
VÃ¥lerenga vertshus
0 (0%)
Pokalen sportspub ( Vulkan)
7 (77.8%)
Oslo Sportsbar i Gamlebyen
1 (11.1%)
Anne sted ( spesifiser i tråden)
0 (0%)

Stemmer totalt: 9

Avstemning er avsluttet: August 24, 2015, 14:20:18

Skrevet av Emne: Offisielt treffsted i Oslo: Pokalen  (Lest 254407 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Offisielt treffsted i Oslo: Pokalen
« på: August 06, 2006, 05:41:32 »
Det var endel misnøye med Bohemen på tampen av forrige sesong og flere opplevde seg dårlig behandlet av enkelte personale der. Flere snakket om å boikotte Bohemen og bruke andre puber i sentrum istedet. Det var da også flere av de "faste" som så de siste kampene på andre steder enn Bohemen av samme grunn. Dette synes jeg er synd. Det er viktig at vi Leeds fans holder sammen og ikke spres for alle vinder. Jeg har tenkt endel på dette og lanserer med dette en kandiadat til et nytt fast treffsted.

Det har åpnet en ny sportsbar,<font color="red"><font size="5"> Oslo Sportsbar,</font id="size5"></font id="red"> i Schweigaardsgate 50, rett over gaten til Slainte, vårt faste treffsted for noen år tilbake!!!Its a sign! [:p]

<font color="red">OBS! OBS! Må ikke forveksles med Sportsbar Oslo, som holder til i sentrum og som har egen hjemmeside på nett! </font id="red">

<b>Hvordan kommer du deg dit? </b>
Ta nr 19 Ljabrutrikken eller nr 18 Holtet fra Jernbanetorget og gå av i <b><i>Munkegata.</i></b> Gå ca 50 m tilbake til krysset Schweigardsgate / Grønlandsleiret så er du der. [8)]

Jeg har snakket med Nathan Johnston, som jobber der og som er Leeds fan. Han ble svært entusiastisk da jeg snakket med han om dette.De har alle kanaler som viser Leeds denne sesongen ( Viasat 2, SportN og Sky Sports) og kan love at de vil prioritere Leeds kamper, selv om de skulle falle samtidig med kampene til noen av " de store" i PL.

De kan tilbye nyopppussede lokaler, mye plass og mange skjermer. Opp til tre ulike kamper kan vises samtidig. De driver nettopp og innreder i kjelleren, og han lovet at det vil komme opp Leeds rekvisitter, dersom de får en fast kjerne av Leeds supportere. Dessverre skjemmes stedet av en Chelsea dørmatte foran inngangen ( til å tørke av seg hundebærsj på) og opptil flere Liverpool plakater på veggene.  [:I]

Hvis du tilfeldig befinner deg i nærheten, så stikk innom,gjør deg opp en mening og skriv den inn på denne tråden.

Edit: Sportsbaren er nå vårt faste offisielle treffsted. [:)]
http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5901&whichpage=6

Jon R.


« Siste redigering: Januar 01, 2015, 23:15:07 av Jon R »
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #1 på: August 06, 2006, 06:14:12 »
Dette blir som når man i gamle dager leste en helside fra en fotballmatch, med poengratinger og det hele.

Men sluttresultatet manglet...

HVA HETER STEDET, MANN????????

...ellers syntes jeg dette var et fint initiativ, som sikkert goes down well utenfor VIF-miljøet... [:I]




He saw an animal that liked to growl, big furry paws and he liked to howl
Great furry back and furry hair. Ah, think I'll call it a bear

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Einar

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #2 på: August 06, 2006, 06:32:27 »
Ja men Asbjørn da, er du blitt lam i bakhue? Oslo Sportsbar har jo Jonemann skrevet med heftig rød tekst!
LOL!
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #3 på: August 06, 2006, 06:34:21 »
quote:
Originally posted by Einar

Ja men Asbjørn da, er du blitt lam i bakhue? Oslo Sportsbar har jo Jonemann skrevet med heftig rød tekst!
LOL!



Jah, nååå  ja.

Men det var over tiiii minutter etter at jeg påpekte den fatale feilen... [:0]



He saw an animal that liked to growl, big furry paws and he liked to howl
Great furry back and furry hair. Ah, think I'll call it a bear

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

AndyMathie

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #4 på: August 06, 2006, 17:27:59 »
Ja det var et godt forslag. Kanskje Torgeir kommer hver kamp da og ikke bare de gangan han har tatt anti VIF pillan sine:D

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

Erik_

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #5 på: August 06, 2006, 19:33:11 »
Cudnt cared less. This mean nowt to me.

Aye... [:o)]



Men dere har jo sjansen til å gjøre dette til DEN Leeds United puben i Oslo nå da. Ny matte og riktige plakater på veggene. Flott med sånne som deg Jon, som tenker på alt, toaletter og sånn.

Ok, så brydde jeg meg litt da.

Kickthemdown

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #6 på: August 06, 2006, 20:57:12 »
Ehh .. Sportsbar var det ikke der jeg var i natt? Hmm.. Det var noe sportsbar navn ute å gikk... [:I] Hvem vet..

Det viktigste er nå i alle fall at vi er samlet!![:)]

Mvh

Killa som feiret seieren som er seier skal feires... [:p]

Per-Stian

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #7 på: August 07, 2006, 15:23:45 »
Champisgreier, Jon! Dette høyres meget lovande ut. Håpar vi kan lokke saueflokken dit me bjella di[;)]

lojosang

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #8 på: August 07, 2006, 15:42:41 »
quote:
Originally posted by Per-Stian

Champisgreier, Jon! Dette høyres meget lovande ut. Håpar vi kan lokke saueflokken dit me bjella di[;)]




Unnskyld meg, men jeg mener dette med dørmatta har fått HELT FEIL FOKUS! Det er nå vel BRA om man hver gang man skal inn i baren må tråkke på Chelsea? [:D]

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

Masinga

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #9 på: August 07, 2006, 16:59:08 »
Oslo Sportsbar virker som et bra alternativ. Men jeg har kun sett stedet utenfra når jeg har kjørt forbi. Det henger endel vimpler i vinduene, men jeg så ikke Leeds` sitt. Skulle ikke tro at det jobbet en Leeds-supporter der. Adressen medfører også litt ekstra reising, evt. gåing. Det er jo ganske enkelt å gå fra t-banen til Bohemen, mener jeg.

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

Jon R

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #10 på: August 07, 2006, 17:26:16 »
quote:
Originally posted by Masinga

Oslo Sportsbar virker som et bra alternativ. Men jeg har kun sett stedet utenfra når jeg har kjørt forbi. Det henger endel vimpler i vinduene, men jeg så ikke Leeds` sitt. Skulle ikke tro at det jobbet en Leeds-supporter der. Adressen medfører også litt ekstra reising, evt. gåing. Det er jo ganske enkelt å gå fra t-banen til Bohemen, mener jeg.
Masinga, medl.nr. 1250



Det henger ingen Leeds effekter der pr idag. Daglig leder av baren er Liverpool supporter. Men som jeg skrev, det vil bli hengt opp vakre og kjente Leeds kjennemerker, hvis stedet blir tilholdsted for en fast kjerne av Leeds supportere. [:)]

Det er ikke særlig mye ulempe å komme seg dit ift Bohemen, nesten uansett hvor du bor i byen. Hvis du går av t-banen på oslo S, istedet for Stortinget, så går du til Oslo Sportsbar på under 10 min. Hvis du hiver deg på Ljabru-trikken, tar det ca 2 min fra Oslo S/Bussterminalen. [:)]

Jon R.
« Siste redigering: August 07, 2006, 17:29:19 av Jon R »
Jon R.

GeirO

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #11 på: August 07, 2006, 17:45:00 »
Med en Liverpoolsupporter som daglig leder, vil de vise Leeds foran Liverpoolkamper (som du antydet)?
MOT

Masinga

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #12 på: August 07, 2006, 21:39:32 »
Jeg var mye på Slainte så lenge det varte og jeg har i grunnen savnet et slikt sted for oss Leeds-fans. Det blir ikke samme atmosfæren på Bohemen. Kroppen har godt av å gå litt ekstra og jeg er blant dem som gjerne skifter til Oslo Sportsbar.

På et eller annet tidspunkt håper jeg at vi Leeds-fans til slutt finner et sted vi kan kalle vårt. Akkurat nå føler jeg meg som jødene i diasporaen...

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

Jon R

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #13 på: August 07, 2006, 23:33:50 »
quote:
Originally posted by GeirO

Med en Liverpoolsupporter som daglig leder, vil de vise Leeds foran Liverpoolkamper (som du antydet)?



I følge mr Johnston, vil de vise begge kampene samtidig. Sannsynligvis en i hver etasje. De kan forøvrig vise tre kamper samtidig, akkurat som de kunne på Slainte. [:)]

Jon R.
Jon R.

AndyMathie

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #14 på: August 08, 2006, 18:35:42 »
Håper alle stiller seg bak dette å ditcher Bohemen, synes de som jobber der er skikkelig arrogante. Ikke sånn som i begynnelsen da hun deilige rødtoppen jobba der.

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

Jon R

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #15 på: August 08, 2006, 19:13:01 »
Selv har jeg vært fornøyd med Bohemen og betjeningen der, med eller uten rødtoppen bak baren. Kjell & co har stort sett strukket seg for å at Leeds supporterne skal få se sitt kjære Leeds United. Spørsmålet er om vi finner et sted der alle er fornøyd? Det var endel misnøye med Slainte en periode også ,hvis jeg ikke husker feil. Belfrys ble nedstemt etter at de spilte Liverpool sanger under kampen mellom Leeds og de røde for noen år siden. På sikt blir nok løsningen å åpne en egen Leeds United sportsbar, men vi bør nok vente til vi er tilbake i Champions League! [:p]

Jon R.
Jon R.

HåvardK

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #16 på: August 10, 2006, 05:28:15 »
quote:
Originally posted by Jon R

Selv har jeg vært fornøyd med Bohemen og betjeningen der, med eller uten rødtoppen bak baren. Kjell & co har stort sett strukket seg for å at Leeds supporterne skal få se sitt kjære Leeds United. Spørsmålet er om vi finner et sted der alle er fornøyd? Det var endel misnøye med Slainte en periode også ,hvis jeg ikke husker feil. Belfrys ble nedstemt etter at de spilte Liverpool sanger under kampen mellom Leeds og de røde for noen år siden. På sikt blir nok løsningen å åpne en egen Leeds United sportsbar, men vi bør nok vente til vi er tilbake i Champions League! [:p]
Jon R.



Foreslår at du tar kontakt medr Peter Ridsdale for å fremskaffe et lån for oppstart av Leeds United Sportsbar, Jon. Med gullfisk selvsagt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #17 på: August 10, 2006, 05:36:03 »
quote:
Originally posted by HåvardK

Foreslår at du tar kontakt medr Peter Ridsdale for å fremskaffe et lån for oppstart av Leeds United Sportsbar, Jon. Med gullfisk selvsagt.


Hvis du sier at det skal bli en Members Club vil han sikkert sponse gullfisken [:)]



He saw an animal up on a hill. Chewing up so much grass untill she was filled
He saw milk comin' out but he didn't know how. "Ah, think I'll call it a cow"

B.Dylan
« Siste redigering: August 10, 2006, 05:36:52 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #18 på: August 10, 2006, 16:19:48 »
To tips til den kommende sportsbaren;

1. Sats på irsk stil, og kall stedet for O'Shit eller O'Mygod.
2. Importer det fantastisk gode ølet Smithwicks, som meg bekjent ikke finnes i Oslo, og server i tillegg både temporert og kald Guinness (også importert, ikke den dårlige etterligningen som tappes i Norge).

Da er suksessen snublende nær,

Flynn

lojosang

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #19 på: August 10, 2006, 21:04:39 »
ALT øl er ta temporært, enten det er kaldt eller temperert?
Det passerer jo gjennom kroppens kanaler og kommer ut som Ringnes-pils til slutt. [:D]



Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

Jon R

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #20 på: August 10, 2006, 21:08:23 »
quote:

Foreslår at du tar kontakt medr Peter Ridsdale for å fremskaffe et lån for oppstart av Leeds United Sportsbar, Jon. Med gullfisk selvsagt.
 


Og hvit limo til å transportere Masinga fra Stortinget til Gamlebyen. [:p]

Jon R.
« Siste redigering: August 10, 2006, 21:09:00 av Jon R »
Jon R.

HåvardK

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #21 på: August 10, 2006, 21:16:04 »
quote:
Originally posted by flynn

Importer det fantastisk gode ølet Smithwicks, som meg bekjent ikke finnes i Oslo, og server i tillegg både temporert og kald Guinness (også importert, ikke den dårlige etterligningen som tappes i Norge).

Da er suksessen snublende nær,

Flynn


Hill! Hill! Forutsatt at du mener temperert Guinness. Tipper et slikt sted også vil kunne få besøk av den godeste Real Ale-entusiasten midjo.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #22 på: August 11, 2006, 02:18:37 »
Tiltredes!

Slainte - med den alltid like entusiastiske Eugene - er dypt savnet. Stedet er nok inne på mine topp tre-liste over fotballpuber, og om det åpnes noe som ligner i nabolaget skal jeg gladelig vinke farvel til Bohemen.

Problemet med Bohemen er jo at det ikke er mulig å få noe skikkelig å drikke der....

Lenge siden jeg har fått en god 'Smittiks' nå!


midjo

Friend of Laphroaig

http://www.vgb.no/12101/
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Jon R

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #23 på: August 11, 2006, 02:32:08 »
quote:
Originally posted by midjo

Tiltredes!

Slainte - med den alltid like entusiastiske Eugene - er dypt savnet. Stedet er nok inne på mine topp tre-liste over fotballpuber, og om det åpnes noe som ligner i nabolaget skal jeg gladelig vinke farvel til Bohemen.

Problemet med Bohemen er jo at det ikke er mulig å få noe skikkelig å drikke der....

Lenge siden jeg har fått en god 'Smittiks' nå!


midjo

Friend of Laphroaig

http://www.vgb.no/12101/




Jeg har dessverre ikke fått sjekket ut hva de har av skummende drikke ( eller priser) , men jeg er sikker på at vi kan påvirke pub verten i riktig retning om nødvendig. [:)]

Jon R.
Jon R.

Sten

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #24 på: August 11, 2006, 03:10:30 »
Flyttet til riktig forum av Piks

Pikselator (AKA Sten) -Your Friendly Forum Groundsman
Sten

Jon R

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #25 på: August 11, 2006, 03:42:03 »
quote:
Originally posted by pikselator

Flyttet til riktig forum av Piks

Pikselator (AKA Sten) -Your Friendly Forum Groundsman



Det var fint. Den hører best hjemme her hvor ingen ser den. Det er tross alt bare noen hundre Leeds supportere dette angår. [}:)]

Jon R.
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #26 på: August 11, 2006, 04:33:14 »
quote:
Originally posted by Jon R

Det var fint. Den hører best hjemme her hvor ingen ser den.


...aktive emner... [8)]



He saw an animal that liked to snort. Horns on his head and they weren't too short
It looked like there wasn't nothin' that he couldn't pull "Ah, think I'll call it a bull"

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #27 på: August 11, 2006, 05:08:35 »
quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:
Originally posted by Jon R

Det var fint. Den hører best hjemme her hvor ingen ser den.


...aktive emner... [8)]



He saw an animal that liked to snort. Horns on his head and they weren't too short
It looked like there wasn't nothin' that he couldn't pull "Ah, think I'll call it a bull"

B.Dylan



Tro ikke det hjelper så mye, Asbjørn. Det betinger at noen nylig har aktivert tråden OG at folk faktisk BRUKER aktive emner funksjonen...[V]

Jon R.
« Siste redigering: August 11, 2006, 05:09:04 av Jon R »
Jon R.

Sten

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #28 på: August 11, 2006, 15:41:40 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:
Originally posted by Jon R

Det var fint. Den hører best hjemme her hvor ingen ser den.


...aktive emner... [8)]



He saw an animal that liked to snort. Horns on his head and they weren't too short
It looked like there wasn't nothin' that he couldn't pull "Ah, think I'll call it a bull"

B.Dylan



Tro ikke det hjelper så mye, Asbjørn. Det betinger at noen nylig har aktivert tråden OG at folk faktisk BRUKER aktive emner funksjonen...[V]

Jon R.




Hvis vi ikke skal ha forskjellige forum for forskjellige emner og interesser, så bør vi vel ha en slags "likhet for loven", og gi absolutt alle lov til å diskutere alt overalt, og da er det vel strengt tatt like greit å bruke det gamle forumet/gjesteboken vi hadde i "gamle dager"? Det var jo nettopp det som var grunnlaget for å lage Lokale Avdelinger; at folk var lei av (og klagde på) at det var altfor mange innlegg om ting de anså som uvesentligheter som de måtte vade igjennom før de fant det som var interessant. For dem.

Og det er liksom det som er poenget. Folk er opptatt av forskjellige ting.  

Det er ikke for mye forlangt at man gidder å klikke èn ekstra gang for å lese og diskutere lokale innlegg. For oss som ikke bor på stedet som diskuiteres er det like lite interessant om 200 Osloboere diskuterer ølprisene på en pub i Oslo, som det er for Oslofolk at 20 Arendalitter diskuterer ølprisene i Arendal. Jeg går ihvertfall ut fra det, basert på hvor artig jeg (som bor i Arendal) synes det er å finne ut hva folk mener om Bohemen o.l. Hvis du er interessert i hva som skjer i Oslo, Arendal, Sunndalsøyra eller Bambleskævven for den saks skyld, så er det vel tross alt mest interessant å diskutere det med de andre som bor på stedet ditt.

Disse menneskene finner du på Lokale Avdelinger.


Pikselator (AKA Sten) -Your Friendly Forum Groundsman
Sten

GeirO

Sv: TREFFSTED I OSLO
« Svar #29 på: August 11, 2006, 16:02:40 »
Synes så tydelig Jon R sier at tråden hører inn under lokale avdelinger i første setning i første innlegg. Da er det vel ikke noe å diskutere, da.....
MOT