Skrevet av Emne: EX-spiller: David Batty  (Lest 17806 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sheridan

EX-spiller: David Batty
« på: August 09, 2006, 02:12:23 »
Med fare for at Robert H. feller en tåre eller to, så lager jeg alikevel en tråd (han fortjener det) om den gamle helt :-) Her må alle som vil komme med historier/meninger om den gamle "local hero"....

Her er en scan fra ett øyeblikk jeg rangerer utrolig høyt i mine år som Leeds supporter - hjemkomsten over alle hjemkomster [:)]




soumoh

Re: * David Batty *
« Svar #1 på: August 09, 2006, 02:15:28 »
*gråte* det var tider *snufs*

We'll be back.
We'll be back.

Sydhagen

Re: * David Batty *
« Svar #2 på: August 09, 2006, 02:25:52 »
flott bilde..!!  [:)]  va en tung dag den dagen han reiste, men tilsvarande bra når han kom tilbake [:)]

"Here we go with Leeds United
We're gonna give the boys a hand
Stand up and sing for Leeds United
They are the greatest in the land"

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sheridan

Re: * David Batty *
« Svar #3 på: August 09, 2006, 02:35:27 »
"En gave til fansen" sitat David O'Leary.

...Ja Batty selv gråt jo sine modige tårer da han kom hjem og innså at hans dager på Elland Road var talte.....og gliset når han returnerte sier vel alt om hva Leeds United betydde for gutten, som fikk sin debut under sitt forbilde Billy Bremner tilbake på 80-tallet....STOR SPILLER!


peacock

Re: * David Batty *
« Svar #4 på: August 09, 2006, 02:50:16 »
Men å ta en pay-cut i krisetider, det nektet legenden Batty[V]

Robert H.

Re: * David Batty *
« Svar #5 på: August 09, 2006, 03:09:07 »
For noen herlige minner! Glemmer aldri at O'Leary henta Batty tilbake og heller ikke måten Eddie Gray frøys han ut på slutten.
Utrolig stilig at du har tatt vare på disse utklippene og deler de med oss Ole Evert!

lowfields

Re: * David Batty *
« Svar #6 på: August 09, 2006, 03:35:26 »
Definitivt min "all-time"-favorittspiller !!!
Den typiske ballvinneren i midtbaneduoen som det var før i tiden - da han var den spilleren som skulle utfylle generalen på midten som da var McAllister.
Ikke spesielt rask eller teknisk og nesten vaksinert for å score - 4 mål i Leeds-karrieren.
Det første kom tidlig (87-88?) - de 3 siste var alle(!) i 3-0 seiere på hjemmebane mot City, Notts County og 'Boro.
Hadde forøvrig et fantastisk mål for Blackburn - en kanon fra 30-35 meter i krysset - et av sesongens mål.
Husker jeg var i koma ukene etter han ble solgt til Blackburn.
Et par av sesongene i Newcastle var kanskje de beste han hadde i karrieren, men han gjorde også en fantastisk jobb for oss i comebacket.
I comeback-kampen mot Coventry ble han stygt skaden etter en grisetakling av Coventry-innbytter Aloisi(?) Batty lå nede etter en takling og Aloisi knottet han bevisst i brystet. Utrolig at ikke dette ble tatt opp i etterkant.
Det ble en merkelig avslutning på Battys karriere med lønnskutt-bråket og spekuleringene om lite motivasjon da laget trengte han som mest. Mulig dette var litt misforstått. Selv om Batty var et arbeidsjern, synes jeg allikevel han i mange sesonger virket "uinteressert" i lagets resultater -som han selv sier i intervjuet øverst på siden: "..nothing really affects me"
Uansett, Batts vil nok for alltid være min store helt.

"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

AndyMathie

Re: * David Batty *
« Svar #7 på: August 09, 2006, 18:09:02 »
ELSKER DAVID BATTY 4 EVER AND EVER!

David Batty tidenes beste sentrale midtbane spiller i Premier League. Hverken Giles eller Bremner har spilt i PL.

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

Sheridan

Re: * David Batty *
« Svar #8 på: November 18, 2006, 18:06:59 »
Her er ei nøtt:

Da David Batty kom hjem igjen fra Newcastle - hvilken klubb takket han nei til?


Runar

Re: * David Batty *
« Svar #9 på: November 18, 2006, 18:20:02 »
Angivelig Real Madrid
 

Sheridan

Re: * David Batty *
« Svar #10 på: November 18, 2006, 18:33:54 »


Stemmer, Runar [:)]

« Siste redigering: November 18, 2006, 18:35:16 av Sheridan »

Robert H.

Re: * David Batty *
« Svar #11 på: November 18, 2006, 20:08:09 »
Perfekt å hente denne tråden opp igjen i disse "kommer Smith tilbake?"-tider.
I mine øyne har aldri Smith nådd Batty til knærne når det gjelder heltestatus!
Du har vel ikke noen fargebilder av gutten i Top Man, Admiral eller YEP-drakta Ole Evert?

Ferre

Re: * David Batty *
« Svar #12 på: November 18, 2006, 21:05:59 »
Batty er en legende! Fantastisk spiller som virkelig blødde for klubben han elsket!

-WE'LL BE BACK-

Sheridan

Re: * David Batty *
« Svar #13 på: November 18, 2006, 21:07:27 »
( [:)] fra The Sun)

THE MAGNIFICENT 4


agehvitstein

Re: * David Batty *
« Svar #14 på: November 18, 2006, 21:12:48 »
Batty er en legende. Rangerer han som den mest betydnigsfulle Leeds spiller
i moderne tid. Husker jeg så han i en reservekamp mot Liverpool like før han fikk sin ligadebut. I den kampen tok han fullstendig luven fra Mølby som ble kraftig irritert på denne unggutten som monstant var i hælene hans. Ã… sammenligne Smith med Batty er en grov urettferdighet mot sistnevnte.

Det var en fantastisk dag da han vendte tilbake, men som nesten alltid er tilfelle
ble det ikke som forventet.
 

Per-Stian

Re: * David Batty *
« Svar #15 på: November 19, 2006, 01:09:30 »
Batty va ein av spelarane som gjorde meg forelska i Leeds[:)] Makan t fighter har eg aldri opplevd i klubben vår, han blødde verkeleg for klubbens ære. Håpar vi får sjå han i ei trenarrolle i klubben i framtida!

Sheridan

Re: * David Batty *
« Svar #16 på: November 19, 2006, 01:58:27 »
(The Sun)





Sheridan

Re: * David Batty *
« Svar #17 på: November 19, 2006, 02:21:35 »
Selvfølgelig har du helt rett, Robert.
Smith rekker ikke Batty til anklene engang, når Leeds historien skrives.
Har nok trukket seg tilbake fra fotballen for godt, Per-Stian.

« Siste redigering: November 19, 2006, 02:22:44 av Sheridan »

Ferre

Re: * David Batty *
« Svar #18 på: November 19, 2006, 02:27:05 »
Ja, Batty har vel uttalt at han aldri vil bli manager eller trener.

-WE'LL BE BACK-

Sheridan

Re: * David Batty *
« Svar #19 på: November 19, 2006, 02:31:11 »
Ja han har det, Ferre.

« Siste redigering: November 19, 2006, 02:31:46 av Sheridan »

R - R

Re: * David Batty *
« Svar #20 på: November 19, 2006, 07:07:23 »
quote:
Originally posted by Sheridan

( [:)] fra The Sun)

THE MAGNIFICENT 4





Fantastisk bilde, fantastisk midtbane...

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

Tom S

EX-spiller: David Batty
« Svar #21 på: April 09, 2007, 17:04:20 »
http://www.sundaymirror.co.uk/sport/football/tm_headline=i-haven%2Dt-been-to-a-game-since-i-quit%26method=full%26objectid=18877714%26siteid=98487-name_page.html

Ein av mine store helter har kutta fotball heilt ut, einaste han ser er når hans tvillinger er i aksjon for 12-års laget.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
« Siste redigering: April 13, 2015, 18:36:53 av Promotion 2010 »
COME ON LEEDS !!

Lids

Re: David Batty
« Svar #22 på: April 09, 2007, 17:10:43 »
Batty er vår kuleste spiller, ever.

Thomas
Thomas

Tom S

Re: David Batty
« Svar #23 på: April 09, 2007, 17:14:03 »
Klipp frå artikkelen:

But he said: "Leeds will come back. It's just a matter of when, not if. The advantage is that they are a massive club and always will be massive. You can always attract better players, because it's an honour to play for Leeds. They are still known in Europe."

Batty said: "I've heard a few pundits saying it might be a good thing for Leeds to go down. I can't see where they're coming from. It would be a joke seeing Leeds down in that division."



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

stefan

Re: David Batty
« Svar #24 på: April 09, 2007, 18:19:11 »
2 spillere av batty's kvalitet på laget om 6-7 år hadde ikke vært dumt.

Blue Machine
"Lyrisk Blåveis" EP
www.myspace.com/barebluemachine
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Sten

Re: David Batty
« Svar #25 på: April 09, 2007, 19:02:00 »
"I haven't been back since the day I left. Football clubs evolve and personnel changes. There's only the physio still there from when I was there"

[V]




Sten
Sten

Per-Stian

Re: David Batty
« Svar #26 på: April 09, 2007, 19:48:57 »
Kjekt å høyre frå gode gamle Batts att. Forstår ikkje heilt kvifor han ikkje følgjer klubben tettare, som supporter. Ingen trenarar, fysioterapeutar, spelarar eller styremedlem er større enn KLUBBEN og historia. Blir spennande å følgje Batty-namnet i framtid og sjå fruktene av det i Leeds United[:)]

Sheridan

Re: David Batty
« Svar #27 på: April 09, 2007, 20:42:22 »
Vi glemmer aldri Batty...


berlin

Re: David Batty
« Svar #28 på: April 09, 2007, 20:46:37 »
Er så totalt enig med Batty i det han sier om fotballspillere nåtildags, at jeg skjønner at han skiter i fotball. Bor i Filey, som er en rolig perle litt syd for Scarborough, virker helt topp, spør du meg. Lorimer bodde og spilte litt i Whitby ( nord for Scarborough ), som er en tilsvarende fin liten by.
Hen er relaxed, og godt er det. Rykke ned, nei det vil jo seff vær noe skit, men selvfølgelig kommer Leeds tilbake. Alle vet det, også Batts.

Robert H.

Re: David Batty
« Svar #29 på: April 09, 2007, 20:55:24 »
En legende!