Skrevet av Emne: EX-spiller: David Batty  (Lest 17802 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Sheridan

Re: David Batty
« Svar #30 på: April 09, 2007, 20:59:50 »
quote:
Originally posted by Robert H.

En legende!



Venta på den den, Robert [:)]

Og du har selvfølgelig helt rett [:)]


Robert H.

Re: David Batty
« Svar #31 på: April 12, 2007, 19:02:33 »
Husker at jeg på skolen på videregående hadde med meg en poster av David Batty, som jeg la øverst i høyre hjørne på pulten, under alle viktige prøver. Jentene i klassen syntes nok det var litt sært. Kan det være derfor jeg slet med å dra noe særlig med damer i den tiden...[?][:D]

David Batty var min store helt, kulere type fantes ikke. Husker dagen han ble solgt til Blackburn som en av de tristeste noensinne...

quote:
Originally posted by Sheridan

quote:
Originally posted by Robert H.

En legende!



Venta på den den, Robert [:)]

Og du har selvfølgelig helt rett [:)]



« Siste redigering: April 12, 2007, 19:05:59 av Robert H. »

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: David Batty
« Svar #32 på: April 12, 2007, 19:17:49 »
En som aldri vil bli glemt, helt på høyde med våre aller største helter gjennom tidene, stiller han i samme klasse som Bremner, Lorimer, Clarke, Hunter osv.osv.
Yeboahs vitne

auren

Re: David Batty
« Svar #33 på: April 12, 2007, 19:54:27 »
Batty er Mr. Leeds. Min favoritt etter at jeg begynte å følge Leeds rundt 1990...

David "Baht at" Batty!

auren; savner Batty STORT!

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Robert H.

Re: David Batty
« Svar #34 på: April 12, 2007, 20:21:57 »
Dagen etter han ble solgt for usle £2,75M anskaffet jeg meg forøvrig sparebøsse. Bestemte meg for å begynne å spare slik at jeg kunne kjøpe Batty tilbake. Det viste seg imidlertid at Ridsdale fikset denne finansieringen raskere enn meg...

peacock

Re: David Batty
« Svar #35 på: April 12, 2007, 21:12:07 »
Brukte faktisk påsken til å lese biografien hans. Han gjør akkurat som han skrev; fullstendig kutt fra fotball den dagen han la opp.

Ellers var han dønn ærlig i boka, og det er ganske sjokkerende hva som pågikk i klubber som Leeds, Blackburn og Newcastle på 90-tallet. Gutteklubben grei til de grader, med pek på grensen til hærverk på hoteller, og øl.......MYE ØL!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: David Batty
« Svar #36 på: April 13, 2007, 00:20:07 »
Batty???

Er ikke det han der Start-spilleren det da, Thomas???



I'm gonna have to go to college
'cause you are the Book of Knowledge
Rita May

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kjelvi

Re: David Batty
« Svar #37 på: April 13, 2007, 05:49:14 »
quote:
Originally posted by peacock

 Han gjør akkurat som han skrev; fullstendig kutt fra fotball den dagen han la opp.


Nå er ikke han helt utenfor fotball.
Han er Vice President i Harrogate Town, som igjen eies og ledes av den tidligere Leeds-direktøren og -formannen Bill Fotherby.

Town spiller i North Conference League, to steg nedenfor Football League-systemet.

http://www.harrogatetown.com/clubinformation/
http://en.wikipedia.org/wiki/Harrogate_Town_F.C.
« Siste redigering: April 13, 2007, 06:53:22 av kjelvi »

Volda69

Re: David Batty
« Svar #38 på: April 13, 2007, 06:04:26 »
Harrowgate har ein ikkje ukjent manager, nemleg ein av 80-talsheltane Neil Aspin. Han vart ikkje satsa på under Wilkinson, medan Batty blomstra under det nye regimet.

MOT
MOT

AndyMathie

Re: David Batty
« Svar #39 på: April 13, 2007, 17:30:11 »
Jeg spiller med XBOX360 på XBOX LIVE. Mitt navn:


BATTYLUVLEEDS

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

Budda

Re: David Batty
« Svar #40 på: April 13, 2007, 18:25:30 »
Batty er en helt. Kunne trengt en slik spiller på dette laget
Endre

Karl Hot Shot

Re: David Batty
« Svar #41 på: April 13, 2007, 18:36:00 »
I sine beste perioder (særlig før han forsvant til Blackburn Rovers) var David Batty en glitrende holding player på midten. Men jeg husker også hvor destruktivt han virket på spillergruppa helt på slutten av karrieren. Dessverre gjorde han da sitt til at mange av de trofaste supporterne husker ham med en bismak i kjeften. Også Batty var en av de spillerne som absolutt skulle melke kua for alt det den var verdt.
 

Carl Fisker

Re: David Batty
« Svar #42 på: April 13, 2007, 18:54:42 »
Batty var dessverre en oppskrytt fotballspiller, med mange ufine taklinger og en alt for defensiv spillestil. Han vil ikke gå inn i historien som en man vil huske - særlig pga måten han avsluttet sin karriere på.

auren

Re: David Batty
« Svar #43 på: April 13, 2007, 19:10:30 »
Kanskje ikke du vil huske ham, men alle vi andre vil! En sak har som kjent flere sider, og jeg vil nå ikke si at Batty melket særlig av den kuen. Mye verre med Bakke og Kelly!

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sten

Re: David Batty
« Svar #44 på: April 13, 2007, 19:12:42 »
David Batty var ikke oppskrytt i det hele tatt - han var i mange, mange år Leeds personifisert, og for meg en favoritt som spilte med hjertet utenpå drakta.

Sten
Sten

Lids

Re: David Batty
« Svar #45 på: April 13, 2007, 19:14:26 »
Mr. Leeds himself!

Thomas
Thomas

Tom S

Re: David Batty
« Svar #46 på: April 14, 2007, 21:21:22 »
*Rister oppgitt på hodet!*
[:0]


quote:
Originally posted by Carl Fisker

Batty var dessverre en oppskrytt fotballspiller, med mange ufine taklinger og en alt for defensiv spillestil. Han vil ikke gå inn i historien som en man vil huske - særlig pga måten han avsluttet sin karriere på.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Promotion 2010

Sv: David Batty
« Svar #47 på: April 13, 2015, 18:36:17 »
DAVID BATTY: WE'LL BE BACK
Iconic midfielder optimistic for the future...

PUBLISHED 13 APRIL 2015 AT 11:00

 2959 1869DAVID BATTY

Despite somewhat distancing himself from the game since his retirement in 2004, David Batty says he still keeps a close eye on how Leeds are performing and is certain that the club will "come strong in the very near future".

Batty, now 46, made 350 appearances in total during his two spells at Elland Road, helping United to the Second Division title in 1990 and the First Division two years later.

Fruitful spells at Blackburn and Newcastle followed, before Batty returned to West Yorkshire in 1998 as David O’Leary looked to add a wise head and some midfield bite to his youthful, Europe-bound side.

The Leeds icon, an Academy product who made his debut for the club as an 18-year-old in 1986, is part of the 2015/16 Season Ticket launch, which brings together homegrown stars past and present.

"I’m just a bit flattered really, I was chuffed that they asked me," Batty said of his involvement.

"I was always known as someone who used to enjoy playing but not watching and that’s been the case since I packed in – I don’t really watch much football.

"I’m pleased to be able to help out a bit. I’m always aware of how Leeds are getting on.

"I think, judging from the last few results, we were doing okay and then we dropped off.

"It’s a bit of inconsistency which has reflected all through the season.

"I think it’s a matter of just building for next season. I do honestly believe we’ll come strong in the very near future.

"We’re too big of a pull for players that must want to come and play for Leeds. We must be up there soon."

Click here to watch David Batty starring alongside the likes of Alex Mowatt, Lewis Cook, Sam Byram, Charlie Taylor, Eddie Gray, Norman Hunter and Josh Warrington in our 2015/16 Season Ticket video.

- See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/vnojyi6622jr1ocg7pb6k8c1k/title/batty-well-be-back#sthash.YM8ERA1s.dpuf
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Re: David Batty
« Svar #48 på: April 13, 2015, 18:38:12 »
2 spillere av batty's kvalitet på laget om 6-7 år hadde ikke vært dumt.

Blue Machine
"Lyrisk Blåveis" EP
www.myspace.com/barebluemachine


6-7 år er vel nå: Cook og Mowatt?   ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kontakinte

Sv: Re: David Batty
« Svar #49 på: April 14, 2015, 09:57:08 »
Batty var dessverre en oppskrytt fotballspiller, med mange ufine taklinger og en alt for defensiv spillestil. Han vil ikke gå inn i historien som en man vil huske - særlig pga måten han avsluttet sin karriere på.
Saklig! Dette er vel den siste Leeds spilleren jeg ble opriktig lei meg når vi solgte. Hvor høyt setter du glorifiserte N. Hunter da!

Promotion 2010

Sv: Re: David Batty
« Svar #50 på: April 14, 2015, 16:31:34 »
Batty var dessverre en oppskrytt fotballspiller, med mange ufine taklinger og en alt for defensiv spillestil. Han vil ikke gå inn i historien som en man vil huske - særlig pga måten han avsluttet sin karriere på.
Saklig! Dette er vel den siste Leeds spilleren jeg ble opriktig lei meg når vi solgte. Hvor høyt setter du glorifiserte N. Hunter da!

Glorifiserte NORMAN HUNTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kontakinte

Sv: Re: David Batty
« Svar #51 på: April 14, 2015, 18:33:15 »
 ;D
Batty var dessverre en oppskrytt fotballspiller, med mange ufine taklinger og en alt for defensiv spillestil. Han vil ikke gå inn i historien som en man vil huske - særlig pga måten han avsluttet sin karriere på.
Saklig! Dette er vel den siste Leeds spilleren jeg ble opriktig lei meg når vi solgte. Hvor høyt setter du glorifiserte N. Hunter da!

Glorifiserte NORMAN HUNTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   :o
Viste den ville komme ;D

erik4england

Sv: Re: David Batty
« Svar #52 på: April 14, 2015, 21:45:46 »
Batty var dessverre en oppskrytt fotballspiller, med mange ufine taklinger og en alt for defensiv spillestil. Han vil ikke gå inn i historien som en man vil huske - særlig pga måten han avsluttet sin karriere på.
Hva faen?! Hvem er du. Du var ikke der i hvert fall, det er sikkert. Like greit å hold kjeft da. Sint? Jeg? Ja!
 

Gufrias

Sv: Re: David Batty
« Svar #53 på: April 17, 2015, 17:13:25 »
Batty var dessverre en oppskrytt fotballspiller, med mange ufine taklinger og en alt for defensiv spillestil. Han vil ikke gå inn i historien som en man vil huske - særlig pga måten han avsluttet sin karriere på.
Hva faen?! Hvem er du. Du var ikke der i hvert fall, det er sikkert. Like greit å hold kjeft da. Sint? Jeg? Ja!
Så sint at du raser over et åtte år gammelt innlegg...
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Re: David Batty
« Svar #54 på: April 18, 2015, 21:35:10 »
Batty var dessverre en oppskrytt fotballspiller, med mange ufine taklinger og en alt for defensiv spillestil. Han vil ikke gå inn i historien som en man vil huske - særlig pga måten han avsluttet sin karriere på.
Hva faen?! Hvem er du. Du var ikke der i hvert fall, det er sikkert. Like greit å hold kjeft da. Sint? Jeg? Ja!
Så sint at du raser over et åtte år gammelt innlegg...


Glimrende observert !!!!!!!!!   ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

erik4england

Sv: Re: David Batty
« Svar #55 på: April 19, 2015, 20:25:50 »
Batty var dessverre en oppskrytt fotballspiller, med mange ufine taklinger og en alt for defensiv spillestil. Han vil ikke gå inn i historien som en man vil huske - særlig pga måten han avsluttet sin karriere på.
Hva faen?! Hvem er du. Du var ikke der i hvert fall, det er sikkert. Like greit å hold kjeft da. Sint? Jeg? Ja!
Så sint at du raser over et åtte år gammelt innlegg...
Hahaha Ja, SÃ… sint er jeg.
 

Promotion 2010

Sv: EX-spiller: David Batty
« Svar #56 på: Juli 15, 2015, 13:13:49 »
Intervju med BATTY før dagens kamp i Tadcaster.

Han er involvert i den klubben.

http://thecitytalking.com/posts/david-batty-the-city-talking-leeds-26

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: EX-spiller: David Batty
« Svar #57 på: September 01, 2016, 22:40:19 »
Made me chuckle.
 
When David May was on the brink of leaving Blackburn
 
"
Jack Walker tried to persuade me to stay when he heard United were interested. And David Batty rang me up shouting ‘Scum! Scum! Scum!’ down the phone, but I’d made my mind – you only get one chance to go to Old Trafford."
 
- waccoe
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: EX-spiller: David Batty
« Svar #58 på: Mai 27, 2018, 10:40:08 »
Anthony Clavane: When art and football collide

When I read recently that the Yorkshire Sculpture Park’s new exhibition was to be entitled In My Shoes I automatically assumed it would be some kind of homage to the Leeds United cult hero David Batty. Or at least to his boots. Let me explain. To coincide with the wonderful open-air gallery’s retrospective on the legacy of the Damien Hirst generation, subtitled Art and the Self since the 1990s, the British Museum has decided to court controversy by putting Liverpool star Mo Salah’s mint green football boots on display as part of its Modern Egypt Exhibition.

Various art critics, manifesting the forthright, plain-speaking, no-nonsense approach that was Batty’s trademark during a long and distinguished career, have put the boot into the Egyptian collection. Some have declared themselves to be profoundly shocked by such a wanton act of philistinism. Almost as profoundly shocked as their predecessors were when first setting eyes on an animal preserved in formaldehyde. Or, indeed, as football fans were when they witnessed Batty and his team-mate Graeme Le Saux battering seven bells out of each other during a Champions League game in Moscow. That notorious punch-up, like the emergence of Hirst’s game-changing art works, took place during a groundbreaking decade when Damien and David’s beloved home city – Leeds – set about reinventing itself as a cool, hip, postmodern place and prepared to soar into the new millennium.

More Stories Real Life Giants You Won't Believe Actually Exist (Viral X Files) 20 Pictures from the Past You Have to See (GreatHistoryMag) How parking your car the wrong way round could land you with a £1,000 fine   by Taboola Promoted Links  I have recently been asked to contribute a chapter on Batts, one of my favourite ever players, to a new book on the Mighty Whites. And it occurred to me that he was, very clearly, the Damien Hirst of football. Both men attended the same north Leeds school, Allerton Grange – and both achieved notoriety through their unusual, surreal and often downright weird proclivities.

The Young British Artists, like the 1992 title-winning team Batty starred in, leapt from obscurity to international recognition in just a few years. Britart, like Howard Wilkinson’s wonders, produced an extraordinary explosion of talent, part of a new generation of young, irreverent, in-your-face, blood-and-thunder mavericks who challenged the old order and brought about a Northernisation of culture which reinvigorated jaded old Blighty. There was a strong Leeds core – Hirst, Jay Jopling, Carl Freedman and Marcus Harvey – to the YBA. “In the early days,” wrote curator Gregor Muir, “there was a noticeable Northern contingent descending on private views and causing mayhem. With their thick Leeds accents, Hirst and Freedman were among the most prominent... for a brief moment it was entirely desirable to be an artist with a Northern working-class background.”

While growing up in Leeds, Hirst made an unsettling discovery. One day, a neighbour disappeared. He climbed the fence to see what had happened and came across an amazing store of objects: parcels of money, alarm clocks, hundreds of tubes of toothpaste and magazine pictures of naked women. The abandoned house inspired a series of collages that caught the attention of Jopling, a pinstriped, LUFC-obsessed art dealer. Hirst’s reputation as the enfant terrible of the art world was secured. The coveted boots of Salah, who has scored 32 goals in Premier League 38 matches for Liverpool are part of an exhibition which appears to have been inspired by such Hirst-esque installations.

At its launch, two years ago, it showcased razor blades, cigarette boxes, old radio devices, newspapers, magazines and other objects which helped tell the story of the evolution of Egyptian society. Wilkinson, Batty’s manager at Elland Road, once made journalists chuckle at the player’s expense during a riff on the somewhat more illustrious Eric Cantona. “Eric gives interviews on art, philosophy and politics,” he quipped. “A natural room-mate for David Batty.” Like the snooty art critics queueing up to ridicule Salah, Wilko was belittling Batty’s status as a cultural icon: a working-class Leeds lad whose extraordinary journey, like the rise of Hirst and his mates, helped tell the story of a decade which changed the world.

Read more at: https://www.yorkshirepost.co.uk/news/anthony-clavane-when-art-and-football-collide-1-9182395

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: EX-spiller: David Batty
« Svar #59 på: August 21, 2018, 23:37:06 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973