Skrevet av Emne: Tema: Den store spillestil-tråden!  (Lest 180081 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #360 på: Juni 05, 2016, 23:19:09 »
Gode managere bygger en fungerende spillestil ut av det mannskapet de råder over.
 

Promotion 2010

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #361 på: Juni 06, 2016, 00:09:22 »
What Garry Monk Needs To Change At Leeds United For Them To Make A Promotion Push

Even though most of the Leeds fans vented their frustration over Steve Evans’ departure from the club, Garry Monk’s arrival will excite the fans as the former Swansea man had a good start to his managerial career before eventually getting the sack a few months ago. Monk, unlike Evans, is a young manager and his methods are arguably more modern when compared to the departed gaffer.
 
In modern football, a lot of light has been thrown upon keeping the ball and passing it around before delivering the final blow. You’ll rarely find modern day coaches who have the same philosophy like Sam Allardyce, Tony Pulis et al. While the football can be attractive at times, there is a downside and we saw that at Merseyside where two of the brightest young managers in Brendan Rodgers and Roberto Martinez met acrimonious ends.

At 37, the Leeds job will be a massive challenge and what makes it tougher is the fact that he will be working under a character like Massimo Cellino. Here are some things that he needs to address next season.

An identity and style
Leeds were an inconsistent team and unsurprisingly so as they didn’t have the quality to win them games on a regular basis. It’s still unclear how much money Monk will be given to spend, though. It’s unlikely that Monk will be able to start a renaissance with the current squad but it’s imperative that he has a big hand on the incoming transfers as his philosophy can only be implemented with better players and those he feels are the best suited.


 
The Swansea side, even when they were struggling last year, passed the ball about and looked fluid on the pitch. The attractive brand of football will be what the fans will be clamouring for and if Monk can keep some of the current stars like Lewis Cook, Alex Mowatt and Chris Wood, and make some good additions, then we could indeed see a promotion push.

Pragmatism in the dog days
Steve Evans did get a few things right and we saw that in the results. Sadly, the quality was never there and the team could rarely grind out a narrow hard fought win. In their last 15 games, they managed just one clean sheet and that is simply unacceptable.

Although the above point still stands, the championship is tough and gruelling which also calls for some decisions that could go against playing beautiful football. Monk’s final few months at Swansea would have taught him a lot as the team failed in doing a lot of basics right. In the dog days of Christmas and late in the season when the games will come thick and fast, a little bit of pragmatic football is what’s needed and that's something we didn’t see under Evans.



Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #362 på: Juni 06, 2016, 19:58:39 »
Gode managere bygger en fungerende spillestil ut av det mannskapet de råder over.
Så enkelt er det ikke. De bruker også kjøp og salg av spillere som et verktøy til å forbedre nevnte mannskap. I alle fall de som er gode nok til å trene en klubb med transferbudsjett.
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #363 på: August 04, 2016, 13:34:51 »
Hvordan skal midtbanen brukes til å være en styrke som lagets motor:

THE ULTIMATE LEEDS UNITED 16/17 MIDFIELD INCLUDING PABLO HERNANDEZ

Written by: Lee Connor

With Leeds United completing the signing of former Swansea and Valencia winger Pablo Hernandez this week, it once again gave Leeds fans reason to be cheerful as they approach this weekends season opener.

The Spanish international is a big signing for someone like Leeds United, and he will no doubt be going straight into the starting line-up as Garry Monk looks to get the best out of the pacey midfielder.

Hernandez should bring an element of creativity to the Leeds side, and might well be the difference between them being a top 10 contender and a top 6 contender.

It will be interesting to see exactly how he is incorporated into the first 11, but there is little doubting he has the quality to make an immediate impact.

Here, FLW writer Lee Connor looks at what would be the best Leeds midfield this season including Pablo Hernandez….

CM – TOUMANI DIAGOURAGA


Toumani Diagouraga

The big central midfielder should be a certain starter for Garry Monk’s team, with his presence and box to box style of play a real asset to any team at this level.

With Hernandez providing attacking threat, Diagouraga’s ability to break up play and use his size and strength affect the game could be a vital component in getting the best out of the new signing.


CM – LIAM BRIDCUTT


Bridcutt

Leeds have already signed Matt Grimes from Swansea on loan, but if Liam Bridcutt joins, as he is expected to do so, then he will be starting in the middle of the park.

A dynamic duo of Bridcutt and Diagouraga is a tantalizing prospect for Leeds fans, and one which would provide the Leeds defence with reassurance.

Bridcutt is excellent in a defensive midfield role, where he can sit in and allow players like Hernandez to go ahead and create.


RW – PABLO HERNANDEZ


Pablo Hernandez

The new signing would fit perfectly into a system where he could be deployed as part of an attacking midfield three, drifting from wide positions to create havoc.

Hernandez has the ability to play on either wing, as well as a number 10, so would give Garry Monk real flexibility when it came to team selection.

The former Valencia man should be brillian to watch this season, and a right wing berth should suit him just nicely.


CAM – KEMAR ROOFE


Kemar Roofe

With Leeds having Chris Wood and Marcus Antonsson as the big target men, it might be left to Kemar Roofe to play a more deep role and drop into the famous “number 10” position.

Roofe has the ability to do this, and was in brilliant form all last season for Oxford.

The new signing could interchange brilliantly with the strikers and the wide men, and could be a real threat if deployed here.


LW – HADI SACKO


Hadi Sacko

Another new signing, but pacey winger Sacko might well be one of the finds of the summer by Garry Monk.

Sacko has joined on an initial loan deal and possesses blistering pace down the left hand side, while possessing the ability to switch wings and even play through the middle.

This adaptability along with that of Hernandez could cause mayhem for opposition defences if they get to grips with each others games quickly, and it could well spell goals galore for Leeds United this season if he and his fellow attacking players hit form.



Leeds fans, what do you think to this? Good midfield? No place for Mowatt or Grimes! Would they be in your midfield? Let us know in the comments!
« Siste redigering: August 04, 2016, 13:44:36 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #364 på: August 04, 2016, 13:50:38 »
Ser ikke så dumt ut det der.
Hadde kanskje valgt Dallas fremfor Sacko.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Josch

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #365 på: November 27, 2016, 09:46:28 »
Hva er nytt med Leeds hva gjelder spillestil denne høsten?


-For meg virker organisering av forsvar bedre, helt fra man mister ballen på mostanders halvdel
-Man tar kontringer 100% mye oftere enn før
-Monk's possession fotball har slått bra ut, synes jeg. Man holder ballen i laget , men spiller hurtig, prøver stikkere og  bytter side hurtig i angrep når motstander er etablert. Motstander får sjelden hvile nå vi angriper.
-Spillestilen avhenger ikke så mye av enkeltspillere. Flere går inn og gjør en jobb iht systemet ved skader (beror på bedre spillerstall selvsagt).

andre meninger? svakheter?






Xern

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #366 på: November 27, 2016, 10:59:59 »
Hva er nytt med Leeds hva gjelder spillestil denne høsten?


-For meg virker organisering av forsvar bedre, helt fra man mister ballen på mostanders halvdel
-Man tar kontringer 100% mye oftere enn før
-Monk's possession fotball har slått bra ut, synes jeg. Man holder ballen i laget , men spiller hurtig, prøver stikkere og  bytter side hurtig i angrep når motstander er etablert. Motstander får sjelden hvile nå vi angriper.
-Spillestilen avhenger ikke så mye av enkeltspillere. Flere går inn og gjør en jobb iht systemet ved skader (beror på bedre spillerstall selvsagt).

andre meninger? svakheter?
Synes vi er gode offensivt med Hernandez, men man savner fort gullpasningene og "the break-up play" når Hernandez ikke er på banen. Forøvrig godt å se at vi ikke er lost når Hernandez er ute, likeså med den defensive midtbanen med tanke på Bridcutt. Liker at vi begynner å ha et luksusproblem iht. hvem vi skal sette på banen og på benk. Dallas eller Sacko? Bridcutt eller Phillips? osv.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Jon R

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #367 på: November 27, 2016, 11:54:44 »
Hva er nytt med Leeds hva gjelder spillestil denne høsten?


-For meg virker organisering av forsvar bedre, helt fra man mister ballen på mostanders halvdel
-Man tar kontringer 100% mye oftere enn før
-Monk's possession fotball har slått bra ut, synes jeg. Man holder ballen i laget , men spiller hurtig, prøver stikkere og  bytter side hurtig i angrep når motstander er etablert. Motstander får sjelden hvile nå vi angriper.
-Spillestilen avhenger ikke så mye av enkeltspillere. Flere går inn og gjør en jobb iht systemet ved skader (beror på bedre spillerstall selvsagt).

andre meninger? svakheter?

Stort sett enig.

Vi scorer vel fortsatt for få mål til å være en seriøs utfordrer til direkte opprykk, selv om målratio de siste 5 kampene har vært brukbar. Det er mye å gå på i den siste tredjedelen av det offensive spillet synes jeg. Savner skikkelig killer instinct og helhjertede løp med og uten ball (av typen Taylor stod for ved et par anledninger mot Newcastle) inne i boksen til motstanderen.
Jon R.

Kato

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #368 på: November 27, 2016, 19:56:53 »
Og så har vi en langt annen trygghet med ball i fireren bak, samt at vi står mye bedre mot under press.
 

sportcarl1

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #369 på: November 27, 2016, 21:49:29 »
4 backslinjen är  den största skillnaden mot förra säsongen, fungerar den så trillar det in lite mer poäng undan för undan, med bridcutt och hernandez skadade så tar vi ändå hyfast med poäng utan att egentligen direkt vara  mycket bättre varken i anfall mittfält eller  på målaktssidan
 

Promotion 2010

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #370 på: Februar 07, 2017, 18:48:23 »
Her er det vel et ganske så hardtslående argument for mer trøkk fra vingene:


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

HåvardK

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #371 på: Februar 07, 2017, 18:59:43 »
Det er i hvert fall sikkert at Wood trenger all den service han kan få. Hvor lenge siden er det at midtbanespillerne våre scoret mål (tenker da ikke på Dallas´ ene mål mot Blackburn)? Håper og tror at dimensjonen med å komme seg ned til dødlinja og levere GODE innlegg kan gjenoppstå med disse gutta på laget.

Blank_File

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #372 på: Februar 07, 2017, 20:30:13 »
Det er i hvert fall sikkert at Wood trenger all den service han kan få. Hvor lenge siden er det at midtbanespillerne våre scoret mål (tenker da ikke på Dallas´ ene mål mot Blackburn)? Håper og tror at dimensjonen med å komme seg ned til dødlinja og levere GODE innlegg kan gjenoppstå med disse gutta på laget.

En fin tanke det, men jeg er enda mer håpefull om at de kan score selv. Det vi trenger er at vi skaper flere sjanser og at andre enn Chris Wood scorer mål.

Jon R

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #373 på: Februar 07, 2017, 22:21:02 »
Det er i hvert fall sikkert at Wood trenger all den service han kan få. Hvor lenge siden er det at midtbanespillerne våre scoret mål (tenker da ikke på Dallas´ ene mål mot Blackburn)? Håper og tror at dimensjonen med å komme seg ned til dødlinja og levere GODE innlegg kan gjenoppstå med disse gutta på laget.

En fin tanke det, men jeg er enda mer håpefull om at de kan score selv. Det vi trenger er at vi skaper flere sjanser og at andre enn Chris Wood scorer mål.
Nemlig. Vi blir mindre sårbare og mindre avhengig av en enkelt spiller når vi har flere regelmessige målscorere i laget. Den gode 2010-11 årgangen hadde jo nettopp den styrken med 4-5 spillere som scoret + 10 i løpet av sesongen hvis ikke jeg husker helt feil.
Jon R.

HåvardK

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #374 på: Februar 08, 2017, 08:07:32 »
Det er i hvert fall sikkert at Wood trenger all den service han kan få. Hvor lenge siden er det at midtbanespillerne våre scoret mål (tenker da ikke på Dallas´ ene mål mot Blackburn)? Håper og tror at dimensjonen med å komme seg ned til dødlinja og levere GODE innlegg kan gjenoppstå med disse gutta på laget.

En fin tanke det, men jeg er enda mer håpefull om at de kan score selv. Det vi trenger er at vi skaper flere sjanser og at andre enn Chris Wood scorer mål.
Selvsagt. Vi trenger rett og slett begge deler.

Promotion 2010

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #375 på: Mars 06, 2017, 18:18:41 »
Monk:

“We have a structure and rules and the players all know about it. When you have (a strong defence) in front of you I guess it makes your job as a goalkeeper a little easier but Rob has a responsibility to play within that. “We defend together and we try to attack together. That’s been put in place from day one. When you have clarity about what you’re doing, it enables you to perform better.”

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/rob-green-s-influence-at-leeds-united-should-not-be-overlooked-1-8422351
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #376 på: Mars 06, 2017, 18:19:22 »
Monk:

“We have a structure and rules and the players all know about it. When you have (a strong defence) in front of you I guess it makes your job as a goalkeeper a little easier but Rob has a responsibility to play within that. “We defend together and we try to attack together. That’s been put in place from day one. When you have clarity about what you’re doing, it enables you to perform better.”

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/rob-green-s-influence-at-leeds-united-should-not-be-overlooked-1-8422351
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #377 på: Mars 06, 2017, 19:06:36 »
Monk:

“We have a structure and rules and the players all know about it. When you have (a strong defence) in front of you I guess it makes your job as a goalkeeper a little easier but Rob has a responsibility to play within that. “We defend together and we try to attack together. That’s been put in place from day one. When you have clarity about what you’re doing, it enables you to perform better.”

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/rob-green-s-influence-at-leeds-united-should-not-be-overlooked-1-8422351

Ja, jeg synes denne posten er bedre enn den forrige.  ;)
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #378 på: Mars 06, 2017, 19:20:51 »
Monk:

“We have a structure and rules and the players all know about it. When you have (a strong defence) in front of you I guess it makes your job as a goalkeeper a little easier but Rob has a responsibility to play within that. “We defend together and we try to attack together. That’s been put in place from day one. When you have clarity about what you’re doing, it enables you to perform better.”

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/rob-green-s-influence-at-leeds-united-should-not-be-overlooked-1-8422351

Ja, jeg synes denne posten er bedre enn den forrige.  ;)
Uenig. Den første var myye mer aktuell. Nr 2 var jo allerede en halvgammel artikkel :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #379 på: Mars 06, 2017, 19:25:11 »
Monk:

“We have a structure and rules and the players all know about it. When you have (a strong defence) in front of you I guess it makes your job as a goalkeeper a little easier but Rob has a responsibility to play within that. “We defend together and we try to attack together. That’s been put in place from day one. When you have clarity about what you’re doing, it enables you to perform better.”

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/rob-green-s-influence-at-leeds-united-should-not-be-overlooked-1-8422351

Ja, jeg synes denne posten er bedre enn den forrige.  ;)
Uenig. Den første var myye mer aktuell. Nr 2 var jo allerede en halvgammel artikkel :o

Korrekt observert.

Den siste kom jo hele 41 sekunder etter den første, tross alt.  :D
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #380 på: Mars 06, 2017, 19:26:42 »
Monk:

“We have a structure and rules and the players all know about it. When you have (a strong defence) in front of you I guess it makes your job as a goalkeeper a little easier but Rob has a responsibility to play within that. “We defend together and we try to attack together. That’s been put in place from day one. When you have clarity about what you’re doing, it enables you to perform better.”

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/rob-green-s-influence-at-leeds-united-should-not-be-overlooked-1-8422351

Ja, jeg synes denne posten er bedre enn den forrige.  ;)
Uenig. Den første var myye mer aktuell. Nr 2 var jo allerede en halvgammel artikkel :o

Korrekt observert.

Den siste kom jo hele 41 sekunder etter den første, tross alt.  :D
Ja, det sier alt, egentlig. :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #381 på: Mars 06, 2017, 20:31:26 »
Jeg likte best den første!  :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #382 på: Mars 06, 2017, 22:57:25 »
Hvor er nr 3?
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #383 på: Mars 06, 2017, 22:59:36 »
Hvor er nr 3?


Kommer snart! Følg med!

Jeg har snart 20.000 innlegg!  :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #384 på: Mars 06, 2017, 23:02:10 »
Hvor er nr 3?


Kommer snart! Følg med!

Jeg har snart 20.000 innlegg!  :o
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Jon R

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #385 på: Juni 16, 2017, 13:14:07 »
Mitt største ankerpunkt mot Monk var den lite gjennombruddshissige spillestilen. Sånn sett er denne lesningen om vår nye head-coach og spillestil rene sukkertøyet:
 "On their way to the Europa League last 16 last season, his APOEL side averaged just 47.4 per cent possession. They averaged just 278 short passes per game, which was the third-lowest in the competition proper. In addition, they hit 78 long balls per game, which was the sixth-highest average."
" Finally, in terms of the zones through which their attacks came, only 21 per cent were through the middle – the seventh-lowest percentage in this particular area."

Om evnen til fleksibilitet:
"When asked about carrying on the methods he learned under Cruyff, Christiansen said: “I wanted to continue that at APOEL, but because of the players we had in the squad I had to find other systems, other solutions. Right now we’re playing a little bit different, but with the same mentality.”"

Vil han takle engelsk championship? Mye kan tyde på at han har gode forutsetninger for det!  :)

Jon R.

Xern

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #386 på: Juni 18, 2017, 11:12:25 »
Har en god følelse, må si det.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #387 på: Juli 22, 2017, 14:06:49 »
Denne tråden må jo vekkes til live igjen. Ny manager, ny måte å legge opp spillet på.
4-2-3-1 som utgangspunkt, men vil være fleksibel ut fra hvilken spillerstall han har TC uttalt. Sweeper-keeper er også et uttrykk som har kommet etter uttalelser om å ville ha en ballsikker keeper som kan tillate laget å stå høyt på banen.

Her en twitrer etter de første treningskampene


Dr.T (NW Corner)‏ @DoctorT1992  12m
12 minutes ago
 
Some #lufc technical stuff. WIth Wood seemingly staying, we played 4 2 3 1 ish v BM. But with a twist from last year.

The high press sees Roofe and Alisoki joining Wood with the three tucking in behind. The 2 hold and snap. On the ball there is fludity...

Wood went wide on a couple times. Full backs joined through transition and we exploited channels. It's pleasing on the eye.

Retention of the ball is much improved and EOK was trying to go forward more often. So holding 2 don't hold hands in possession.

Wieldwald is a footballer. We can defend higher meaning the 4 2 3 1 is largely notional when going forward. We have some very good players.

Areas to look at: AMs need to get beyond Wood. And.... well, strangely that's it. We need to finish better but very good and quite exciting.

I will go as far to say that we will beat teams this season. Not just out-compete them, but beat them. But patience is the key. #lufc

All in all. I am glad I did silly things with my credit card and bought a season ticket and would, cautiously, recommend it to others. #lufc

At the moment I think the #lufc project beyond Marcus, Douk and possibly Bridders. Think Stuart has a big role but may not start every game.

« Siste redigering: Juli 22, 2017, 14:19:40 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #388 på: August 10, 2017, 09:34:50 »
Det er tidlige dager og Port Vale er neppe en målestokk for opprykk, men jeg syns det er noen veldig gledelige tendenser i årets lag.

Selv etter kun få uker hvor en god del av tiden har gått med på å bli i fysisk form til en lang sesong, virker laget langt bedre offensivt allerede. Under Monk/Clotet var Leeds størsteparten av sesongen gode defensivt, men manglet en offensiv plan. Under TC og co har man både en mer bestemt angrepsstrategi, men også flere spillere som kan skape sjanser enten på egenhånd eller med andre. Xavi kunne ikke vært verdens beste pasningsspiller, uten smarte løp foran seg... Likeledes må Hernadez ha bevegelse foran seg, for å kunne utnytte kreativiteten sin. I en "scrappy" hvor dueller er det eneste som gjelder, kan han like gjerne varme benken. Med videreføringen av "nye" Wood, Saiz og Alioski tror jeg Pablo blir mer stabilt god i år.

I førsteomgang syns jeg det var lite bevegelse og mye spill på første (les: eneste) løp, men i andre omgang viste spillerne tydelige tegn på å ha forbedret seg kraftig på små flater. Spennende hvordan dette vil se ut når relasjonene virkelig sitter!

Eneste kritikk så langt fra min side går på korte cornere. For all del, slå korte cornere, men det må være en plan bak de. Slår man en tometerspasning og eventuelt tilbake igjen og deretter inn, er det absolutt INGEN bevegelse igjen i feltet. Skal man slå kort, må man også enten gå på skudd fra kanten eller så må innløpene tilpasses til pasningen. Forøvrig viste Phillips' første mot Bolton at laget tar dødballer svært seriøst. Det er gledelig å se ettersom laget scoret mange mål på dødball i fjor, primært ved Jansson og Bartley.
« Siste redigering: August 10, 2017, 09:45:25 av Dennis »
Marching on together!

Runar

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #389 på: August 10, 2017, 10:03:46 »
Det er tidlige dager og Port Vale er neppe en målestokk for opprykk, men jeg syns det er noen veldig gledelige tendenser i årets lag.

Selv etter kun få uker hvor en god del av tiden har gått med på å bli i fysisk form til en lang sesong, virker laget langt bedre offensivt allerede. Under Monk/Clotet var Leeds størsteparten av sesongen gode defensivt, men manglet en offensiv plan. Under TC og co har man både en mer bestemt angrepsstrategi, men også flere spillere som kan skape sjanser enten på egenhånd eller med andre. Xavi kunne ikke vært verdens beste pasningsspiller, uten smarte løp foran seg... Likeledes må Hernadez ha bevegelse foran seg, for å kunne utnytte kreativiteten sin. I en "scrappy" hvor dueller er det eneste som gjelder, kan han like gjerne varme benken. Med videreføringen av "nye" Wood, Saiz og Alioski tror jeg Pablo blir mer stabilt god i år.

I førsteomgang syns jeg det var lite bevegelse og mye spill på første (les: eneste) løp, men i andre omgang viste spillerne tydelige tegn på å ha forbedret seg kraftig på små flater. Spennende hvordan dette vil se ut når relasjonene virkelig sitter!

Eneste kritikk så langt fra min side går på korte cornere. For all del, slå korte cornere, men det må være en plan bak de. Slår man en tometerspasning og eventuelt tilbake igjen og deretter inn, er det absolutt INGEN bevegelse igjen i feltet. Skal man slå kort, må man også enten gå på skudd fra kanten eller så må innløpene tilpasses til pasningen. Forøvrig viste Phillips' første mot Bolton at laget tar dødballer svært seriøst. Det er gledelig å se ettersom laget scoret mange mål på dødball i fjor, primært ved Jansson og Bartley.

Pablo blir vel på benken om Saiz spiller? De kjemper vel om samme posisjon.