Skrevet av Emne: Tema: Den store spillestil-tråden!  (Lest 180111 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Hallgeir *

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #510 på: November 25, 2017, 21:18:50 »
Hva er det med oss og cornere? Synes vi ofte slipper til kontringer på våre offensive cornere og sjeldent klarer å gjøre det samme mot motstanderen.

Må gå an å ta de annerledes/stille opp annerledes slik at dette ikke skjer??!!

Vi trenger i alle fall ikke stille med to spillere ved cornerflagget. Den ene forlater uten unntak uansett området før corneren blir slått.

Skjønner ikke vitsen med dette.
Super Leeds since 1968

Leedsfan

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #511 på: November 25, 2017, 21:19:54 »
Hva er det med oss og cornere? Synes vi ofte slipper til kontringer på våre offensive cornere og sjeldent klarer å gjøre det samme mot motstanderen.

Må gå an å ta de annerledes/stille opp annerledes slik at dette ikke skjer??!!

Syns vi har tatt gigantiske steg mht cornere nå. Den nye dødballtreneren har omsider fått tid nok på feltet???

Men rett skal være rett, de ble en del farlige overganger på egne cornere mot slutten

Er ikke sikkert at statistikken viser det jeg ser, men jeg synes ofte at det er 50/50 situasjoner som lett kan føre til mål på våre offensive cornere. Jeg er nesten nervøs når vi får cornere av den grunn!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

HåvardK

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #512 på: November 25, 2017, 21:21:42 »
Hva er det med oss og cornere? Synes vi ofte slipper til kontringer på våre offensive cornere og sjeldent klarer å gjøre det samme mot motstanderen.

Må gå an å ta de annerledes/stille opp annerledes slik at dette ikke skjer??!!

Syns vi har tatt gigantiske steg mht cornere nå. Den nye dødballtreneren har omsider fått tid nok på feltet???

Men rett skal være rett, de ble en del farlige overganger på egne cornere mot slutten

Er ikke sikkert at statistikken viser det jeg ser, men jeg synes ofte at det er 50/50 situasjoner som lett kan føre til mål på våre offensive cornere. Jeg er nesten nervøs når vi får cornere av den grunn!
Opplever det samme, til tross for at vi har en av verdens beste dødballtrenere på plass.

Leedsfan

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #513 på: November 25, 2017, 21:36:10 »
Hva er det med oss og cornere? Synes vi ofte slipper til kontringer på våre offensive cornere og sjeldent klarer å gjøre det samme mot motstanderen.

Må gå an å ta de annerledes/stille opp annerledes slik at dette ikke skjer??!!

Syns vi har tatt gigantiske steg mht cornere nå. Den nye dødballtreneren har omsider fått tid nok på feltet???

Men rett skal være rett, de ble en del farlige overganger på egne cornere mot slutten

Er ikke sikkert at statistikken viser det jeg ser, men jeg synes ofte at det er 50/50 situasjoner som lett kan føre til mål på våre offensive cornere. Jeg er nesten nervøs når vi får cornere av den grunn!
Opplever det samme, til tross for at vi har en av verdens beste dødballtrenere på plass.

Alle klumper seg foran keeperen. Ballen kommer ikke over forsvareren på første stolpe og ballen blir nikket utover og kontringen er i gang! Dødballene så bedre ut i dag, men oppstillinga av våre spillere inne i feltet blir jeg ikke helt klok på. Vi hadde vel et par kontringer i mot oss i dag også, den ene så livsfarlig ut, men Barnsley surra den bort.

Man kan ikke lede med to mål og slippe inn et mål på vår offensive corner, det er galskap.


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #514 på: November 25, 2017, 21:39:44 »
Alle klumper seg foran keeperen. Ballen kommer ikke over forsvareren på første stolpe og ballen blir nikket utover og kontringen er i gang! Dødballene så bedre ut i dag, men oppstillinga av våre spillere inne i feltet blir jeg ikke helt klok på. Vi hadde vel et par kontringer i mot oss i dag også, den ene så livsfarlig ut, men Barnsley surra den bort.

Man kan ikke lede med to mål og slippe inn et mål på vår offensive corner, det er galskap.


Jeg motsier ikke at det kan se suspekt ut. Men ansettelsen av egen dødballtrener viser hvor seriøst Leeds tar denne biten, og jeg tror at vi jobber målbevisst mot å bedre oss både offensivt og defensivt på dødballer. Tilfeldighetene FÃ…R ikke råde i hvordan vi stiller opp/tar dødballer.

Noe annet er hvordan vi LYKKES med de vi prøver på...

Men jeg regner faktisk med at vi vil oppleve klare forbedringer på feltet etter hvert!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Gufrias

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #515 på: November 26, 2017, 06:38:08 »
Hva er det med oss og cornere? Synes vi ofte slipper til kontringer på våre offensive cornere og sjeldent klarer å gjøre det samme mot motstanderen.

Må gå an å ta de annerledes/stille opp annerledes slik at dette ikke skjer??!!

Vi trenger i alle fall ikke stille med to spillere ved cornerflagget. Den ene forlater uten unntak uansett området før corneren blir slått.

Skjønner ikke vitsen med dette.
Trekker en forsvarer ut fra feltet før ballen sendes inn.
Hekta på Leeds siden 1974

HåvardK

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #516 på: November 26, 2017, 09:49:32 »
Alle klumper seg foran keeperen. Ballen kommer ikke over forsvareren på første stolpe og ballen blir nikket utover og kontringen er i gang! Dødballene så bedre ut i dag, men oppstillinga av våre spillere inne i feltet blir jeg ikke helt klok på. Vi hadde vel et par kontringer i mot oss i dag også, den ene så livsfarlig ut, men Barnsley surra den bort.

Man kan ikke lede med to mål og slippe inn et mål på vår offensive corner, det er galskap.


Jeg motsier ikke at det kan se suspekt ut. Men ansettelsen av egen dødballtrener viser hvor seriøst Leeds tar denne biten, og jeg tror at vi jobber målbevisst mot å bedre oss både offensivt og defensivt på dødballer. Tilfeldighetene FÃ…R ikke råde i hvordan vi stiller opp/tar dødballer.

Noe annet er hvordan vi LYKKES med de vi prøver på...

Men jeg regner faktisk med at vi vil oppleve klare forbedringer på feltet etter hvert!
Det er vel mulig å trene på dødballer, selv om en ikke har en egen trener for dette? Kjenner til opptil flere klubber som gjennomfører trening på dødball ledet av en fra det ordinære trenerteamet. Med rimelig suksess også, faktisk.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #517 på: November 26, 2017, 10:01:13 »
Det er vel mulig å trene på dødballer, selv om en ikke har en egen trener for dette? Kjenner til opptil flere klubber som gjennomfører trening på dødball ledet av en fra det ordinære trenerteamet. Med rimelig suksess også, faktisk.
Selvfølgelig. Men å ansette en som har dette som 'spesialoppgave' forteller noe om at klubben ser at dette er et område som 'skal' forbedres - og at de har tatt grep for å gjøre noe med det. :)


Enhver corner blir som en eksamen for denne treneren. Og han vil ha blikk for enhver detalj som følger av corneren, offensivt som defensivt.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #518 på: November 26, 2017, 10:16:29 »
Hvis verdens beste dødballtrener kunne lære fra seg alt han visste på en måneds tid til et helt fotballag så stiller jeg spørsmål ved ekspertisen. Det er mulig å skrive doktorgrad i dødballer. Dette tar tid. Som alt annet i klubben.

HåvardK

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #519 på: November 26, 2017, 13:19:03 »
Hvis verdens beste dødballtrener kunne lære fra seg alt han visste på en måneds tid til et helt fotballag så stiller jeg spørsmål ved ekspertisen. Det er mulig å skrive doktorgrad i dødballer. Dette tar tid. Som alt annet i klubben.
Kunne ikke vært mer enig i dette utsagnet. Så er det da heller ikke noen, så vidt jeg kan se, som har påstått noe i nærheten av at han kunne lære fra seg alt han kan på en måned.
En kan imidlertid forvente at det skulle sette noe spor.

Blank_File

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #520 på: November 26, 2017, 18:54:01 »
Hvis verdens beste dødballtrener kunne lære fra seg alt han visste på en måneds tid til et helt fotballag så stiller jeg spørsmål ved ekspertisen. Det er mulig å skrive doktorgrad i dødballer. Dette tar tid. Som alt annet i klubben.
Kunne ikke vært mer enig i dette utsagnet. Så er det da heller ikke noen, så vidt jeg kan se, som har påstått noe i nærheten av at han kunne lære fra seg alt han kan på en måned.
En kan imidlertid forvente at det skulle sette noe spor.
Tjaaa, kanskje... Bare tenker på hvor mye tid laget egentlig har til disse tingene med det ville kampprogrammet vi har om dagen. Hvis denne mannen blir værende forventer jeg mer av oss neste år. Skal det bli mye mål av det er vi avhengig av spillere som treffer det de sikter på hodet også. Stopperne vi har i stallen nå er duellsterke, men det er langt derfra til Tim Cahill for å si det sånn.

Josch

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #521 på: Desember 02, 2017, 17:01:24 »
Jeg synes påfallende mange motstandere har styrt de siste 20 minutter av kampene på ER denne sesongen (Leeds har dabbet av).  I farten kommer jeg på Ipswich,  B'ham, Sheff U, Derby og Villa. Det virker som aggressivt forsvarsspill er meget kraftkrevende og man går tom. I fjor var det motsatt. Vi avgjorde kamper siste fjerdedel av kampen etter 0-0 ved pause. Veldig ofte var vi klart best siste 20 min etter jevn 1. omgang.

Lucas the Kop Cat

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #522 på: Desember 16, 2017, 16:46:13 »
Det er vel mulig å trene på dødballer, selv om en ikke har en egen trener for dette? Kjenner til opptil flere klubber som gjennomfører trening på dødball ledet av en fra det ordinære trenerteamet. Med rimelig suksess også, faktisk.
Selvfølgelig. Men å ansette en som har dette som 'spesialoppgave' forteller noe om at klubben ser at dette er et område som 'skal' forbedres - og at de har tatt grep for å gjøre noe med det. :)


Enhver corner blir som en eksamen for denne treneren. Og han vil ha blikk for enhver detalj som følger av corneren, offensivt som defensivt.
Ser ut som om dette har betalt seg bra!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #523 på: Januar 21, 2018, 12:16:35 »
Funker Leeds med trebackslinje?

The back three could be a longer-term option
It was intriguing that Leeds' second-half surge seemed to arrive as a direct consequence of going with three at the back.
Pennington slotted in alongside Pontus Jansson and Gaetano Berardi as Pablo Hernandez moved central alongside Kalvin Phillips as Leeds opted for a 3-4-1-1 formation with Kemar Roofe playing just off of two-goal Pierre-Michel Lasogga.
The former teed up the latter to slam home just moments after the interval, with Christiansen having performed the tactical tweak during half-time to make his side press higher up the pitch and, for the first 25 minutes of the second half, it worked a treat.

Leeds forced their initially confident opponents into submission with wave after wave of attacks and might have been disappointed that they only managed to establish a one-goal lead during their most dominant spell of the game.
But the formation seemed to bring the best out of so many, not least the front two as Roofe was given a licence to roam into wide areas and Lasogga occupied the central positions expertly.

www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-transfer-news-pennington-14183160
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #524 på: Januar 21, 2018, 12:17:47 »
Har mast og gnålt om dette en stund. Hadde det blitt en omlegging, hadde det ikke vært meg i mot! Jansson i en friere rolle bak, med mulighet til å ta med ballen fremover.
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #525 på: Januar 21, 2018, 12:18:37 »
Funker Leeds med trebackslinje?

The back three could be a longer-term option
It was intriguing that Leeds' second-half surge seemed to arrive as a direct consequence of going with three at the back.
Pennington slotted in alongside Pontus Jansson and Gaetano Berardi as Pablo Hernandez moved central alongside Kalvin Phillips as Leeds opted for a 3-4-1-1 formation with Kemar Roofe playing just off of two-goal Pierre-Michel Lasogga.
The former teed up the latter to slam home just moments after the interval, with Christiansen having performed the tactical tweak during half-time to make his side press higher up the pitch and, for the first 25 minutes of the second half, it worked a treat.

www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-transfer-news-pennington-14183160

seff fnker det. Har vel sagt i langlang tid at vi må spille med tre bak. Og sier jeg det, ja da vet jeg det funker  ;) ;) ;) ;)

Jon R

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #526 på: Februar 04, 2018, 11:43:14 »
Tror det er på tide å finne frem denne igjen. Det er sportslig krise og mer enn halve laget er skadet eller suspendert. En 4 backs linje blir nesten umulig med både Ayling, Cooper, Pontus, Shaugnessy og
Berardi ute. Et nødlån av en stopper er vel på trappene regner jeg med men neppe noen som rekker å blir klar til neste kamp. Vi må uansett børste støvet av Anita tror jeg...
Hva med denne?

                        Wiedwald


       Anita         Pennington     De Bock
 

 Dallas        Forshaw    Vieira       Allioski       
         
                          Pablo

                Lassogga       Roofe

   
Jon R.

Sydhagen

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #527 på: Februar 04, 2018, 12:01:22 »
Tror det er på tide å finne frem denne igjen. Det er sportslig krise og mer enn halve laget er skadet eller suspendert. En 4 backs linje blir nesten umulig med både Ayling, Cooper, Pontus, Shaugnessy og
Berardi ute. Et nødlån av en stopper er vel på trappene regner jeg med men neppe noen som rekker å blir klar til neste kamp. Vi må uansett børste støvet av Anita tror jeg...
Hva med denne?

                        Wiedwald


       Anita         Pennington     De Bock
 

 Dallas        Forshaw    Vieira       Allioski       
         
                          Pablo

                Lassogga       Roofe

   

Støtter denne.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Eriksen55

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #528 på: Februar 04, 2018, 12:04:50 »
Tror det er på tide å finne frem denne igjen. Det er sportslig krise og mer enn halve laget er skadet eller suspendert. En 4 backs linje blir nesten umulig med både Ayling, Cooper, Pontus, Shaugnessy og
Berardi ute. Et nødlån av en stopper er vel på trappene regner jeg med men neppe noen som rekker å blir klar til neste kamp. Vi må uansett børste støvet av Anita tror jeg...
Hva med denne?

                        Wiedwald


       Anita         Pennington     De Bock
 

 Dallas        Forshaw    Vieira       Allioski       
         
                          Pablo

                Lassogga       Roofe

   

Ikke noe som heter nødlån lenger vel?

Enig i at noe må gjøres, men er redd TC er fastlåst i 4231.

Så pruppstusselig ut den treern bak, men er vel kanskje det beste vi kan stille i dag? Jeg er mer tilhenger av å kaste innpå  fra u23. Vi har hentet 19-20 åringer som visstnok er store talenter. Vel, opp til eksamen.

Roofe bør ut og Vieira må vel spille pga ingen andre alternativer. Perso lig vil jeg se Anita med Forshaw.

Wiedwald.

Halme, Pennington, O Rey eller en annen u23

Alioski Vieira Forshaw De Bock
                   Hernandez

        Lasogga  Roberts







Rad 26. Plass 74. Kemar Roofe  ;D

HåvardK

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #529 på: Februar 04, 2018, 12:07:03 »
Tror det er på tide å finne frem denne igjen. Det er sportslig krise og mer enn halve laget er skadet eller suspendert. En 4 backs linje blir nesten umulig med både Ayling, Cooper, Pontus, Shaugnessy og
Berardi ute. Et nødlån av en stopper er vel på trappene regner jeg med men neppe noen som rekker å blir klar til neste kamp. Vi må uansett børste støvet av Anita tror jeg...
Hva med denne?

                        Wiedwald


       Anita         Pennington     De Bock
 

 Dallas        Forshaw    Vieira       Allioski       
         
                          Pablo

                Lassogga       Roofe

   
Får nok ikke se Anita fra start så lenge TC er ved roret. Jeg syns også både Roofe og Vieira trenger en pause, selv om alternativene ikke er mange. O´Kane for Vieira og en fra u-laget for Roofe, kanskje?

Trulsaren

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #530 på: Februar 04, 2018, 14:38:13 »
Tror det er på tide å finne frem denne igjen. Det er sportslig krise og mer enn halve laget er skadet eller suspendert. En 4 backs linje blir nesten umulig med både Ayling, Cooper, Pontus, Shaugnessy og
Berardi ute. Et nødlån av en stopper er vel på trappene regner jeg med men neppe noen som rekker å blir klar til neste kamp. Vi må uansett børste støvet av Anita tror jeg...
Hva med denne?

                        Wiedwald


       Anita         Pennington     De Bock
 

 Dallas        Forshaw    Vieira       Allioski       
         
                          Pablo

                Lassogga       Roofe

   

Ikke noe som heter nødlån lenger vel?

Enig i at noe må gjøres, men er redd TC er fastlåst i 4231.

Så pruppstusselig ut den treern bak, men er vel kanskje det beste vi kan stille i dag? Jeg er mer tilhenger av å kaste innpå  fra u23. Vi har hentet 19-20 åringer som visstnok er store talenter. Vel, opp til eksamen.

Roofe bør ut og Vieira må vel spille pga ingen andre alternativer. Perso lig vil jeg se Anita med Forshaw.

Wiedwald.

Halme, Pennington, O Rey eller en annen u23

Alioski Vieira Forshaw De Bock
                   Hernandez

        Lasogga  Roberts







Rad 26. Plass 74. Kemar Roofe  ;D
Det stemmer. Kun lov å låne en keeper dersom man ikke har tilgjengelig senior keeper eller U18-keeper med førstelagskamp(er).

Når det kommer til spillestil, er det ikke litt vel risikabelt å stille med 3 i forsvar når vi lekker som en sil? Mye av målene vi har fått i mot kommer vel fra kanten (korriger meg om feil) og tapte hodedueller. I normale "stopper-kriser" er vel det normale å trekke ned den midtbanespilleren med flest defensive fibre som stopper, minimum ha han som et anker på midten. Med 3 spillere i linjen er jeg redd for at vi på alvor blir spilt trill rundt..

Offensivt synes jeg vi mangler en plan. Alt for mye står på at vi skal stole på enkeltprestasjoner, noe vi fort får svi på når Saiz spytter på seg en karantene.
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

h.b

  • Gjest
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #531 på: Februar 04, 2018, 14:46:40 »
Bruk spillere fra U-23 laget hvis vi mangler spillere på enkelte plasser. Og vi har ingenting å tape på å prøve en treer bak med da et defansivt anker på midten og da med 2 spisser.
Altså en 3-1-4-2 oppstilling

Xern

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #532 på: Februar 04, 2018, 14:46:50 »
Wiedwald
Forshaw - Pennington - De Bock
Dallas - Vieira - O'Kane - Phillips - Alioski
Lasogga - Roberts (Roofe ved skade)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

leedslife

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #533 på: Februar 04, 2018, 14:48:23 »
Folk tar jo aldeles på vei. Hva forventer folk i forhold til de siste kampene? Siden cupexiten har vi spilt så og si alle kampene med en mann mindre. Våre viktigste spillere har vært ute med suspensjoner og skader.

Stiller vi et toppet lag i hver kamp bør vi i utgangspunktet klare og være innenfor de 6-7 beste. Men med 5-6 spillere ute og mange av de våre beste spillere så blir resultatene deretter. Vi mister rytmen, selvtilitten og dynamikken.

Kan nok legge fra oss opprykk denne sesongen, men med 2-3 signeringer i sommer (av kvalitet) så har vi en stor mulighet til neste sesong. Nytter ikke å selge halve laget og starte på nytt. Vi trenger stabilitet og kontunuitet. Cooper, Phillips, Okane, Alioski og Roofe er bra championship spillere, men de er avhengig av kvalitet på spillerne rundt seg.
Klart vi ikke klarer å kontrollere kamper når sentrale midtbanespillerne våre har 60-70 prosent i pasningstreff.
her virker det som kjøpet av Foreshow vil balansere dette.
Samme gjelder på motsatt ving. Alioski skaper balanse i laget med sin jobbing defensivt, men da er vi avhenig av ving på motsatt side har tempo, tør å utfordre og er litt mer uforutigbar for motstanderne. Vi slår ikke nok baller inn i boksen. Hernandez og Saiz er bra boksåpnere, men vi trenger en spiller med tempo og kraft som tar de løpene og gjør motstanderenes forsvar usikre. (Forhåptentligvis Roberts).
Også må vi bruke penger på en leder, se Bartley i fjor.
 Bare se kampen i går mot Cardiff. I alle situasjoner er Cardiff spillerne oppe og påvirker dommeren, mens leeds spillerne ikke er å se. Trenger en lederskikkelse som kan stå fram og kontrollere kampen og dommeren bedre. Sånn er champoonship og sånn har det alltid vært her nede.
Kan desverre ikke rykke opp fra denne divisjonen uten disiplin og lederskap. Vil alltid være lag som milwall, cardiff og ipswich som er direkte, fysiske og bruker supporterne til dems fordel. Tidlig trøkk fra første spark og håper de får første målet.
Våre spillere mister selvtilitten og supporterne går i mot oss.
Vi trenger karakterer ute på banen. Vil gjerne at vi skal spille fin og attraktiv fotball, men vi må lære oss å spille mer kynisk. Når man får 4-5 røde kort på rad så er det ikke uflaks. Vi biter jo på kampplanen til motstanderen...Er jo ikke bare Christensen sitt ansvar. Vi trenger en leder eller to utpå der.

Eriksen55

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #534 på: Februar 04, 2018, 14:55:40 »
Tror det er på tide å finne frem denne igjen. Det er sportslig krise og mer enn halve laget er skadet eller suspendert. En 4 backs linje blir nesten umulig med både Ayling, Cooper, Pontus, Shaugnessy og
Berardi ute. Et nødlån av en stopper er vel på trappene regner jeg med men neppe noen som rekker å blir klar til neste kamp. Vi må uansett børste støvet av Anita tror jeg...
Hva med denne?

                        Wiedwald


       Anita         Pennington     De Bock
 

 Dallas        Forshaw    Vieira       Allioski       
         
                          Pablo

                Lassogga       Roofe

   

Ikke noe som heter nødlån lenger vel?

Enig i at noe må gjøres, men er redd TC er fastlåst i 4231.

Så pruppstusselig ut den treern bak, men er vel kanskje det beste vi kan stille i dag? Jeg er mer tilhenger av å kaste innpå  fra u23. Vi har hentet 19-20 åringer som visstnok er store talenter. Vel, opp til eksamen.

Roofe bør ut og Vieira må vel spille pga ingen andre alternativer. Perso lig vil jeg se Anita med Forshaw.

Wiedwald.

Halme, Pennington, O Rey eller en annen u23

Alioski Vieira Forshaw De Bock
                   Hernandez

        Lasogga  Roberts







Rad 26. Plass 74. Kemar Roofe  ;D
Det stemmer. Kun lov å låne en keeper dersom man ikke har tilgjengelig senior keeper eller U18-keeper med førstelagskamp(er).

Når det kommer til spillestil, er det ikke litt vel risikabelt å stille med 3 i forsvar når vi lekker som en sil? Mye av målene vi har fått i mot kommer vel fra kanten (korriger meg om feil) og tapte hodedueller. I normale "stopper-kriser" er vel det normale å trekke ned den midtbanespilleren med flest defensive fibre som stopper, minimum ha han som et anker på midten. Med 3 spillere i linjen er jeg redd for at vi på alvor blir spilt trill rundt..

Offensivt synes jeg vi mangler en plan. Alt for mye står på at vi skal stole på enkeltprestasjoner, noe vi fort får svi på når Saiz spytter på seg en karantene.

Med 352 så bør vingene klare å dekke kantene. Defensivt blir det 532. + minst en fra sentral midtbane. Alioski og Laurens har bra med krefter så dem kan løpe opp og ned.

Med 2 spisser, hissige vingbacker og minst 2 midtbanespillere på løp fremover så bør vi klare å skape noe. Cluet er bevegelse og fylle på i boksen.

Lanserte Alioski som partner for Lasogga tidligere, litt tilbaketrukket i mellomrommet. Tror det kunne blitt spennende  :)




h.b

  • Gjest
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #535 på: Februar 04, 2018, 14:59:38 »
Folk tar jo aldeles på vei. Hva forventer folk i forhold til de siste kampene? Siden cupexiten har vi spilt så og si alle kampene med en mann mindre. Våre viktigste spillere har vært ute med suspensjoner og skader.

Stiller vi et toppet lag i hver kamp bør vi i utgangspunktet klare og være innenfor de 6-7 beste. Men med 5-6 spillere ute og mange av de våre beste spillere så blir resultatene deretter. Vi mister rytmen, selvtilitten og dynamikken.

Kan nok legge fra oss opprykk denne sesongen, men med 2-3 signeringer i sommer (av kvalitet) så har vi en stor mulighet til neste sesong. Nytter ikke å selge halve laget og starte på nytt. Vi trenger stabilitet og kontunuitet. Cooper, Phillips, Okane, Alioski og Roofe er bra championship spillere, men de er avhengig av kvalitet på spillerne rundt seg.
Klart vi ikke klarer å kontrollere kamper når sentrale midtbanespillerne våre har 60-70 prosent i pasningstreff.
her virker det som kjøpet av Foreshow vil balansere dette.
Samme gjelder på motsatt ving. Alioski skaper balanse i laget med sin jobbing defensivt, men da er vi avhenig av ving på motsatt side har tempo, tør å utfordre og er litt mer uforutigbar for motstanderne. Vi slår ikke nok baller inn i boksen. Hernandez og Saiz er bra boksåpnere, men vi trenger en spiller med tempo og kraft som tar de løpene og gjør motstanderenes forsvar usikre. (Forhåptentligvis Roberts).
Også må vi bruke penger på en leder, se Bartley i fjor.
 Bare se kampen i går mot Cardiff. I alle situasjoner er Cardiff spillerne oppe og påvirker dommeren, mens leeds spillerne ikke er å se. Trenger en lederskikkelse som kan stå fram og kontrollere kampen og dommeren bedre. Sånn er champoonship og sånn har det alltid vært her nede.
Kan desverre ikke rykke opp fra denne divisjonen uten disiplin og lederskap. Vil alltid være lag som milwall, cardiff og ipswich som er direkte, fysiske og bruker supporterne til dems fordel. Tidlig trøkk fra første spark og håper de får første målet.
Våre spillere mister selvtilitten og supporterne går i mot oss.
Vi trenger karakterer ute på banen. Vil gjerne at vi skal spille fin og attraktiv fotball, men vi må lære oss å spille mer kynisk. Når man får 4-5 røde kort på rad så er det ikke uflaks. Vi biter jo på kampplanen til motstanderen...Er jo ikke bare Christensen sitt ansvar. Vi trenger en leder eller to utpå der.

Problemet er at Cooper, Phillips, Okane, Alioski og Roofe er bra championship spillere, men ikke noe mere. De er spillere som passer på lag som ligger på 10-12 plass på tabellen. Absolutt ikke noen spillere som er gode nok for et lag som skal kjempe om direkte opprykk.
Se på Wolverhampton . De spiller med et system basert på 3-4-3. Altså er de fleste spillerne faktisk offansiv i tankesettet. Vi må slutte med den defansive spillestilen som gjør at vi blir baktunge i kamp etter kamp.
Og når hadde Leeds 3-4 mann stormende inn i 16 metern til det andre laget for å jakte mål med tanke på innlegg fra kantene

Eriksen55

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #536 på: Februar 04, 2018, 15:10:12 »
Folk tar jo aldeles på vei. Hva forventer folk i forhold til de siste kampene? Siden cupexiten har vi spilt så og si alle kampene med en mann mindre. Våre viktigste spillere har vært ute med suspensjoner og skader.

Stiller vi et toppet lag i hver kamp bør vi i utgangspunktet klare og være innenfor de 6-7 beste. Men med 5-6 spillere ute og mange av de våre beste spillere så blir resultatene deretter. Vi mister rytmen, selvtilitten og dynamikken.

Kan nok legge fra oss opprykk denne sesongen, men med 2-3 signeringer i sommer (av kvalitet) så har vi en stor mulighet til neste sesong. Nytter ikke å selge halve laget og starte på nytt. Vi trenger stabilitet og kontunuitet. Cooper, Phillips, Okane, Alioski og Roofe er bra championship spillere, men de er avhengig av kvalitet på spillerne rundt seg.
Klart vi ikke klarer å kontrollere kamper når sentrale midtbanespillerne våre har 60-70 prosent i pasningstreff.
her virker det som kjøpet av Foreshow vil balansere dette.
Samme gjelder på motsatt ving. Alioski skaper balanse i laget med sin jobbing defensivt, men da er vi avhenig av ving på motsatt side har tempo, tør å utfordre og er litt mer uforutigbar for motstanderne. Vi slår ikke nok baller inn i boksen. Hernandez og Saiz er bra boksåpnere, men vi trenger en spiller med tempo og kraft som tar de løpene og gjør motstanderenes forsvar usikre. (Forhåptentligvis Roberts).
Også må vi bruke penger på en leder, se Bartley i fjor.
 Bare se kampen i går mot Cardiff. I alle situasjoner er Cardiff spillerne oppe og påvirker dommeren, mens leeds spillerne ikke er å se. Trenger en lederskikkelse som kan stå fram og kontrollere kampen og dommeren bedre. Sånn er champoonship og sånn har det alltid vært her nede.
Kan desverre ikke rykke opp fra denne divisjonen uten disiplin og lederskap. Vil alltid være lag som milwall, cardiff og ipswich som er direkte, fysiske og bruker supporterne til dems fordel. Tidlig trøkk fra første spark og håper de får første målet.
Våre spillere mister selvtilitten og supporterne går i mot oss.
Vi trenger karakterer ute på banen. Vil gjerne at vi skal spille fin og attraktiv fotball, men vi må lære oss å spille mer kynisk. Når man får 4-5 røde kort på rad så er det ikke uflaks. Vi biter jo på kampplanen til motstanderen...Er jo ikke bare Christensen sitt ansvar. Vi trenger en leder eller to utpå der.

Problemet er at Cooper, Phillips, Okane, Alioski og Roofe er bra championship spillere, men ikke noe mere. De er spillere som passer på lag som ligger på 10-12 plass på tabellen. Absolutt ikke noen spillere som er gode nok for et lag som skal kjempe om direkte opprykk.
Se på Wolverhampton . De spiller med et system basert på 3-4-3. Altså er de fleste spillerne faktisk offansiv i tankesettet. Vi må slutte med den defansive spillestilen som gjør at vi blir baktunge i kamp etter kamp.
Og når hadde Leeds 3-4 mann stormende inn i 16 metern til det andre laget for å jakte mål med tanke på innlegg fra kantene

For å svare på siste setning: Det har vi ikke sett siden 09.09.17 når vi slå Burton hjemme. Av en eller annen merkelig grunn har dette oppstått uhyre sjelden.

leedslife

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #537 på: Februar 04, 2018, 15:31:38 »
Jo, men vi kan ikke sammenligne oss med Wolves. De har et helt annet overgangs- og lønnsbudsjett enn oss. Klart du kan spille mer offensivt og med mer trøkk når hele angrepslinja er gode nok til å spille europacup/championsleague fotball.
Ã… joda, jeg misunner Wolves når man opplever måneder som dette. Men vil heller ha en langsiktig plan som Leeds prøver å gjennføre nå enn det Wolves holder på med. På et tidspunkt vil eierene der selge seg ut. Tviler sterkt på at Wolves har fundament på plass til å kjempe med de 7-8. Kortsiktig,ja. Langsiktig, nei.

Hvis du ser på stallen til de andre topp 6 lagene i divisjonen er det flust av Roofe, Cooper og Alioski. Til og med spillere som holder langt lavere nivå.
Men som jeg skrev. Vi mangler 2/3 spillere av kvalitet og erfaring.
Men det virker som ledelsen også ser dette med signeringer av Foreshaw og Le Bock.
Helt sikker på at til sommeren blir det hentet inn en kvalitetstopper, en ving og en spiss.
Men vi må jo gi de litt tid. Alle visste jo før sesongen at vi ikke hadde 100 mill pund og bruke et lønnsbudsjett der man kan gi ut 60.000 pund i uka.

Tenk de hullene de har tettet på kort tid etter Bates og Cellino.
Klubben har jo blitt drevet på samme vis som en halvprofesjonell klubb fra nivå 4. Vi eide ikke egen stadion. Hadde ikke nøkkelpersoner i ledelsen eller rundt akademiet. Foreldre som trente U spillerne våre på lavere nivåer.
Hadde ikke speidernettverk. Hadde ikke noe langsiktig plan eller visjoner.
Unggutten som slo igjennom fikk sjansen fordi a-laget var ekstremt svakt. (se bort fra Cook)
Vi spilte med Bamba, Belluschi, Bianchi, Diagouraga, Doukara, Adeyeme, Carayol osv. Tidligere sesonger stilte vi med spillere enda svakere enn det.

Vi trenger og gi Radrizanni en real sjanse her. Vi trenger litt tid. Alt dette kan ikke rettes opp på en sesong. Men jeg synes fundamentet er mye sterkere enn tidligere og er helt sikker på at de siste puslebitene vil bli lagt i sommer så vi kan være med i opprykkskampen neste sesong.

h.b

  • Gjest
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #538 på: Februar 04, 2018, 15:39:58 »
Jo, men vi kan ikke sammenligne oss med Wolves. De har et helt annet overgangs- og lønnsbudsjett enn oss. Klart du kan spille mer offensivt og med mer trøkk når hele angrepslinja er gode nok til å spille europacup/championsleague fotball.
Ã… joda, jeg misunner Wolves når man opplever måneder som dette. Men vil heller ha en langsiktig plan som Leeds prøver å gjennføre nå enn det Wolves holder på med. På et tidspunkt vil eierene der selge seg ut. Tviler sterkt på at Wolves har fundament på plass til å kjempe med de 7-8. Kortsiktig,ja. Langsiktig, nei.

Hvis du ser på stallen til de andre topp 6 lagene i divisjonen er det flust av Roofe, Cooper og Alioski. Til og med spillere som holder langt lavere nivå.
Men som jeg skrev. Vi mangler 2/3 spillere av kvalitet og erfaring.
Men det virker som ledelsen også ser dette med signeringer av Foreshaw og Le Bock.
Helt sikker på at til sommeren blir det hentet inn en kvalitetstopper, en ving og en spiss.
Men vi må jo gi de litt tid. Alle visste jo før sesongen at vi ikke hadde 100 mill pund og bruke et lønnsbudsjett der man kan gi ut 60.000 pund i uka.

Tenk de hullene de har tettet på kort tid etter Bates og Cellino.
Klubben har jo blitt drevet på samme vis som en halvprofesjonell klubb fra nivå 4. Vi eide ikke egen stadion. Hadde ikke nøkkelpersoner i ledelsen eller rundt akademiet. Foreldre som trente U spillerne våre på lavere nivåer.
Hadde ikke speidernettverk. Hadde ikke noe langsiktig plan eller visjoner.
Unggutten som slo igjennom fikk sjansen fordi a-laget var ekstremt svakt. (se bort fra Cook)
Vi spilte med Bamba, Belluschi, Bianchi, Diagouraga, Doukara, Adeyeme, Carayol osv. Tidligere sesonger stilte vi med spillere enda svakere enn det.

Vi trenger og gi Radrizanni en real sjanse her. Vi trenger litt tid. Alt dette kan ikke rettes opp på en sesong. Men jeg synes fundamentet er mye sterkere enn tidligere og er helt sikker på at de siste puslebitene vil bli lagt i sommer så vi kan være med i opprykkskampen neste sesong.

Her er vi ihvertfall uenige.
Denne langsiktige planen som klubben nå fører er gambling bare det. Av lle som er kjkøpt inn til U-23 laget, ja da er det stor sjanse for at kanskje bare en eller to tar steget opp til førstelaget og blir en spiller som er blandt lagets beste spillere.
Og jeg vil mye heller ha Wolves sin tankegang når det kommer til hva de driver med. For alt vi vet så vil de når de har nådd målsetning nummer en faktisk også prioritere akademiet sitt.
Og ved å være et premier League lag, ja da er det lettere å hente enda bedre talenter med tanke på fremtiden til klubben. Og det er her Leeds burde satt klubbens ambisjoner. Opp fortest mulig, og bygg klubb i Premier League.
Ps. Bytter ut Cooper når som helst med en spillertype lik Bamba

leedslife

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #539 på: Februar 04, 2018, 15:59:52 »
Kan vi få opp 1-2 spillere de neste årene som er blant lagets beste så er jo det mye bedre enn de andre lagene i Championship.
Kjøpene til U-23 laget er jo for å få et høyere nivå på treningshverdagen og i kamp. Tanken er jo at laget skal spille i tilsvarende formasjon som seniorlaget. Så spillere som  feks Pearce, Vieira og Clarke har større forutsetninger for å bidra hvis det skulle åpne seg en mulighet på første laget.
Med så mange forskjellige nasjonaliteter tar det litt tid å smelte de sammen. Men har sett endel av kampene og de spiller mye bedre nå enn begynnelsen av sesongen.
Økonomisk er ikke risikoen stor heller. Koster lite ifht til lønn og drift. Og får man opp en av disse de neste 5 årene som man f.eks selger så er utgiftene sånn sett dekket.
Og hva er Wolves sin tankegang egentlig?

Og bygge opp akademiet er en lang prosess. Det tar tid, krever kompetanse og koster penger. Cellino kuttet det han kunne og satt oss sikkert tilbake 5-10 år i forhold til konkurrentene.

Wolves skal til neste sesong konkurrer med City, arsenal og Manu om de beste talentene. Tror de er ganske sjanseløse og tviler sterkt på at det er noe de noengang kommer til å prioritere. De har vel aldri vært kjent for det heller. Skal du konkurrere om de beste u-13 og u14 spillerne må du ha de beste ungdomstrenerene og det beste akademiet. Var jo dette som var det værste for oss under Bates. Det var jo ikke det at Rose, Garbutt, Wood osv ble solgt. Var jo at Chelsea og City tok blueprintet vårt og stjal  ungdomstrenerene våre.

På et tidspunkt vil den kjøpefesten være over. Koste for mye penger og gi alt for lite profitt.
Aldri i livet om jeg vil være i en situasjon der vi om 5 år igjen sitter i midten av championsship, totalt akterutseilt når det kommer til infrastruktur og visjoner. Da vil veien til en stabil premier League klubb være veldig veldig lang.