Skrevet av Emne: Tema: Den store spillestil-tråden!  (Lest 180049 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #690 på: September 29, 2019, 17:47:57 »
Har sovet over det verste. Det som slår meg er at Bielsa er nok inne på noe riktig. Men vi har ikke de riktige spillertypene i de riktige posisjonene. De spillerne som faktisk utnytter sjansene, slik f.eks angrepet til Man C. Selvsagt har Man C, bedre spillere , men likheten er der. Skal spillestilen som Bielsa driver med gi resultater, da må vi ha spillere på topp som er naturlige i det systemet, og det har vi ikke. Og ikke har vi en 10`r spiller som er en boksåpner. Vi hadde Saiz, men det er historie. Kanskje burde Bielsa gitt Saiz litt mere tillit ved å la han vær en luksus spiller , og dermed latt en spiller gjøre noe annet enn bare å jobbe ræva av seg for å gjennvinne ballen. Ikke vet jeg, men tanken har slått meg. Hadde vi rykka opp, hvis Saiz hadde fått mere tillit av Bielsa.
Personlig tror jeg det, og systemet til Bielsa, det skriker etter en Saiz type

Vi må skjerpe opp på defensive dødballer. Konsentrasjonen må opp.
Offensivt vil det jo hjelpe hvis vi spiller inn Costa nå. Han trenger sikkert en kamp eller to til. Stor forskjell fra å få 15-20 fra benken og spille 90 under Bielsa.
Venstre siden har vi et stort problem. Kanskje løsningen vil være å bruke Douglas for Alioski. Douglas/Harrison relasjonen virker bedre enn Alioski/Harrison, min personlige mening.
Helst burde Harrison blitt flyttet til benk, men virker ikke som det vil skje mtp Clarke har slitt med å spille seg inn og Roberts har vært lenge ute.

Kanskje skriker vi etter en Saiz type. Vi har jo Pablo som er en langt bedre boksåpner enn Saiz.
Saiz var en morsom liten spiller, men langt fra effektiv nok. Skal man i tillegg brukes som en luksus spiller må man langt over 6 mål og 11 assist. Det er tallene han har på 70 kamper siste sesongene for Leeds, Getafe og Girona. Sikkert noe av det samme Harrison vil ende på når han kommer opp i 70 kamper - mao alt alt for dårlig.

Douglas f.eks har 6 assist for oss. God dødballsfot i tillegg til bra end product. Vil også tro han kan bidra med flere mål hvis han får en skikkelig run i laget nå (og holder seg skadefri).
I tillegg må Forshaw rett inn. Balanserer oss mye bedre.
Shack er grei han, men sitter ikke igjen med at han har tatt sjansen han fikk.

I etterpåklokskapens navn burde vi sittet med Buendia eller Freeman, men slik gikk det ikke.

Men mener også det er små marginer. Det er straffespark, stolpeskudd, innlegg som treffer motstander og går ut til corner og ikke i mål. Innlegg vi får en fot på og går marginalt utenfor enn i mål. Det vil snu på sikt.
Det er jo ikke slik at vi ikke er i nærheten.. Men tror de beste må spille og de beste relasjonene må dyrkes.
Også som andre sier så må vi slutte å gi vekk enkle dødballmål og trene litt mer avslutninger. Skal være mulig å gi keeper noe å strekke seg etter når vi kommer på 25 meter.
Følger deg i mye av det du sier. Jeg er derimot ikke enig i at laget trenger Forshaw. Vi slipper jo nesten ikke motstanderen til sjanser, også med Forshaw ute - så hvorfor trenger vi da ennå en defensiv midtbanespiller? Jeg mener vi trenger mer variasjon offensivt, og der kan Roberts bidra. Han har litt x-faktor, og kan bryte gjennom muren av forsvarere, gjerne sammen med Costa og Eddie, som også har gode individuelle ferdigheter.

Jeg synes vi har sett mer stabile ut i de kampene han har spilt. Selv om vi dominerer posession har vi gitt fra oss spillet i perioder vesentlig mer mot Barnsley, Derby (2 omg) og i går. Eller mistet Momentum om du vil, uten at dette er ene og alene Shack sin feil. Han har vært grei han, men ikke noe mer.

Hadde Forshaw scoret på de store sjansene han har kommet til denne sesongen hadde han stått med 5-6 mål, men fakta sier null og det er vel dessverre realiteten med han. Han vil aldri bidra med mye mål, men gjennvinningsfasen, pasningssikkerheten og rommene han gir andre spillere veier mye opp.

Kanskje dynamikken ikke blir riktig og man bør satse på Klich et hakk ned og Roberts inn i 10er rollen.
Eller at Shack skal få flere kamper til å vokse i rollen, men for meg ser det ikke ut til at Shack har egenskapene i seg til å score så mye mer enn Foreshaw.

Det er vrient. Eneste som er helt sikkert er at venstresiden vår pr idag ikke fungerer.
Dallas/Pablo kombinasjonen har gitt oss 3 mål og 3 assist.
Alioski/Harrison har gitt oss 2 mål.

Men for all del, de får jo lagt inn. Får vi inn en boks til boks midtbanespiller som på lykke og fromme løper rett inn i alle leggene som blir stått med snø på eller ender langt bak i feltet så kan det være det snur ;D

Douglas må inn. En spiller som gav 19 målpoeng for 2 sesonger siden har noe på dette laget å gjøre.
Også får vi heller gå tilbake til den gamle varianten med Harrison ut til pause og ny mann inn. Den endret ihvertfall noe ved oss i fjor ved flere anledninger.
Enig med deg i mye her også. Vil gjerne ha Douglas inn, av samme grunn som du nevner. Vi må også tenke alternativt på midten. Liker Forshaw godt, og det stemmer at han stabiliserer midten. Men jeg tolket det dithen i går at Bielsa ville ha ham i 10-errollen, og det forstår jeg ikke. Har mer tro på Roberts der og Klich i annen rolle, evt at han får hvile. Costa må også få tillit over tid; det er ingen tvil om at han har egenskaper som vi trenger.
Er dog temmelig sikker på at vi stiller med samme oppstilling på tirsdag som på lørdag.

leedslife

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #691 på: September 29, 2019, 18:06:08 »
Har sovet over det verste. Det som slår meg er at Bielsa er nok inne på noe riktig. Men vi har ikke de riktige spillertypene i de riktige posisjonene. De spillerne som faktisk utnytter sjansene, slik f.eks angrepet til Man C. Selvsagt har Man C, bedre spillere , men likheten er der. Skal spillestilen som Bielsa driver med gi resultater, da må vi ha spillere på topp som er naturlige i det systemet, og det har vi ikke. Og ikke har vi en 10`r spiller som er en boksåpner. Vi hadde Saiz, men det er historie. Kanskje burde Bielsa gitt Saiz litt mere tillit ved å la han vær en luksus spiller , og dermed latt en spiller gjøre noe annet enn bare å jobbe ræva av seg for å gjennvinne ballen. Ikke vet jeg, men tanken har slått meg. Hadde vi rykka opp, hvis Saiz hadde fått mere tillit av Bielsa.
Personlig tror jeg det, og systemet til Bielsa, det skriker etter en Saiz type

Vi må skjerpe opp på defensive dødballer. Konsentrasjonen må opp.
Offensivt vil det jo hjelpe hvis vi spiller inn Costa nå. Han trenger sikkert en kamp eller to til. Stor forskjell fra å få 15-20 fra benken og spille 90 under Bielsa.
Venstre siden har vi et stort problem. Kanskje løsningen vil være å bruke Douglas for Alioski. Douglas/Harrison relasjonen virker bedre enn Alioski/Harrison, min personlige mening.
Helst burde Harrison blitt flyttet til benk, men virker ikke som det vil skje mtp Clarke har slitt med å spille seg inn og Roberts har vært lenge ute.

Kanskje skriker vi etter en Saiz type. Vi har jo Pablo som er en langt bedre boksåpner enn Saiz.
Saiz var en morsom liten spiller, men langt fra effektiv nok. Skal man i tillegg brukes som en luksus spiller må man langt over 6 mål og 11 assist. Det er tallene han har på 70 kamper siste sesongene for Leeds, Getafe og Girona. Sikkert noe av det samme Harrison vil ende på når han kommer opp i 70 kamper - mao alt alt for dårlig.

Douglas f.eks har 6 assist for oss. God dødballsfot i tillegg til bra end product. Vil også tro han kan bidra med flere mål hvis han får en skikkelig run i laget nå (og holder seg skadefri).
I tillegg må Forshaw rett inn. Balanserer oss mye bedre.
Shack er grei han, men sitter ikke igjen med at han har tatt sjansen han fikk.

I etterpåklokskapens navn burde vi sittet med Buendia eller Freeman, men slik gikk det ikke.

Men mener også det er små marginer. Det er straffespark, stolpeskudd, innlegg som treffer motstander og går ut til corner og ikke i mål. Innlegg vi får en fot på og går marginalt utenfor enn i mål. Det vil snu på sikt.
Det er jo ikke slik at vi ikke er i nærheten.. Men tror de beste må spille og de beste relasjonene må dyrkes.
Også som andre sier så må vi slutte å gi vekk enkle dødballmål og trene litt mer avslutninger. Skal være mulig å gi keeper noe å strekke seg etter når vi kommer på 25 meter.
Følger deg i mye av det du sier. Jeg er derimot ikke enig i at laget trenger Forshaw. Vi slipper jo nesten ikke motstanderen til sjanser, også med Forshaw ute - så hvorfor trenger vi da ennå en defensiv midtbanespiller? Jeg mener vi trenger mer variasjon offensivt, og der kan Roberts bidra. Han har litt x-faktor, og kan bryte gjennom muren av forsvarere, gjerne sammen med Costa og Eddie, som også har gode individuelle ferdigheter.

Jeg synes vi har sett mer stabile ut i de kampene han har spilt. Selv om vi dominerer posession har vi gitt fra oss spillet i perioder vesentlig mer mot Barnsley, Derby (2 omg) og i går. Eller mistet Momentum om du vil, uten at dette er ene og alene Shack sin feil. Han har vært grei han, men ikke noe mer.

Hadde Forshaw scoret på de store sjansene han har kommet til denne sesongen hadde han stått med 5-6 mål, men fakta sier null og det er vel dessverre realiteten med han. Han vil aldri bidra med mye mål, men gjennvinningsfasen, pasningssikkerheten og rommene han gir andre spillere veier mye opp.

Kanskje dynamikken ikke blir riktig og man bør satse på Klich et hakk ned og Roberts inn i 10er rollen.
Eller at Shack skal få flere kamper til å vokse i rollen, men for meg ser det ikke ut til at Shack har egenskapene i seg til å score så mye mer enn Foreshaw.

Det er vrient. Eneste som er helt sikkert er at venstresiden vår pr idag ikke fungerer.
Dallas/Pablo kombinasjonen har gitt oss 3 mål og 3 assist.
Alioski/Harrison har gitt oss 2 mål.

Men for all del, de får jo lagt inn. Får vi inn en boks til boks midtbanespiller som på lykke og fromme løper rett inn i alle leggene som blir stått med snø på eller ender langt bak i feltet så kan det være det snur ;D

Douglas må inn. En spiller som gav 19 målpoeng for 2 sesonger siden har noe på dette laget å gjøre.
Også får vi heller gå tilbake til den gamle varianten med Harrison ut til pause og ny mann inn. Den endret ihvertfall noe ved oss i fjor ved flere anledninger.
Enig med deg i mye her også. Vil gjerne ha Douglas inn, av samme grunn som du nevner. Vi må også tenke alternativt på midten. Liker Forshaw godt, og det stemmer at han stabiliserer midten. Men jeg tolket det dithen i går at Bielsa ville ha ham i 10-errollen, og det forstår jeg ikke. Har mer tro på Roberts der og Klich i annen rolle, evt at han får hvile. Costa må også få tillit over tid; det er ingen tvil om at han har egenskaper som vi trenger.
Er dog temmelig sikker på at vi stiller med samme oppstilling på tirsdag som på lørdag.

Jeg hadde litt problemer med å få noe inntrykk av systemet vårt i går (2 omg) Charlton og dommeren var flinke til å drepe kampen med alt for mye stopp i spillet. Synes vi stresset mye også. Vi hadde i utgangspunktet god tid på å komme tilbake i kampen, men syntes det ebbet ut i stress og kav.
Bielsa var jo inne før sesongen i fjor på Forshaw i 10er rollen. Akkurat det forstår ikke jeg heller. Han har sikkert noen kvaliteter som kan passe, men mangler jo det absolutt viktigste i en slik rolle spør du meg.
Jeg håper Roberts kan gå inn å gjøre 10eren sin også blir det opp til Klich eller Forshaw å gjøre den andre midtbanerollen dems.
Det siste du nevner er jo det positive og negative med Bielsa, nemlig staheten. Det er jo ganske tydelig for de fleste at det er relasjoner og kvaliteter som ikke fungerer optimalt på siste del av spillet vårt.
Man har sett igjen mye av det samme der skoen trykket i fjor da det begynte å dra seg til.
Divisjonen er lang og kronglete og kvaliteten på spillere lagene i mellom er ikke så stor som i andre ligaer.
Fortere han knekker koden - raskere vil vi ligge klart som nr 1 i poeng og ikke i posession og nesten sjanser.

Så kampen i reprise. Vi hadde jo strengt talt fortjent alle 3 spør du meg. Det er jo ingen krise, men fortsetter dette gjennom høsten og inn i jula vil vi neppe være noe automatisk opprykks lag.

At hjemmebane ikke er et sted der vi jevnt tar 3 poengene er jo et stort problem. Har ikke noe statistikk, men er vel få lag som rykker opp med å ta flere poeng borte enn hjemme ila en sesong?
« Siste redigering: September 29, 2019, 18:37:32 av leedslife »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #692 på: Oktober 24, 2019, 10:21:14 »
Her er en slow motion video om hva som fungerte/ikke fungerte på tirsdag. Trykk pause og ta det i ro og mak :)

https://twitter.com/FocusOnLeeds/status/1187278202936418304?s=20

FocusOnLeeds
@FocusOnLeeds

A few example of what we did well on Tuesday and not so well. Created space really well but decision making was poor. #LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cannavaro

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #693 på: Oktober 24, 2019, 10:54:20 »
Her er en slow motion video om hva som fungerte/ikke fungerte på tirsdag. Trykk pause og ta det i ro og mak :)

https://twitter.com/FocusOnLeeds/status/1187278202936418304?s=20

FocusOnLeeds
@FocusOnLeeds

A few example of what we did well on Tuesday and not so well. Created space really well but decision making was poor. #LUFC
Gode klipp det der.  Viser med all tydelighet at a) Dallas ikke er en indreløper  b) det er et aldri så lite sjansespill med Berardi som midtstopper  c) Bamford er bevegelig og skaper rom for andre, men han scorer ikke så mye selv......

Dallas skulle vært plassert på back plassen selv når Ayling kom tilbake, mulig heller bruke Ayling som stopper så lenge Coops er ute.  Inn med Forshaw når han er klar igjen, Pablo inn på høyrekant, Bamford ned i 10-er rollen og Nketiah på topp, så ville jeg gitt Klich litt pause (aner ikke hvor mange kamper han har startet på rad for Leeds nå, men det er SVÆRT mange) Da skaper eventuelt Bamford rom for en spiller som er rask og svært målfarlig !!!
MFLU - Miracles For Leeds United

jaho

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #694 på: Oktober 24, 2019, 15:07:20 »
Her er en slow motion video om hva som fungerte/ikke fungerte på tirsdag. Trykk pause og ta det i ro og mak :)

https://twitter.com/FocusOnLeeds/status/1187278202936418304?s=20

FocusOnLeeds
@FocusOnLeeds

A few example of what we did well on Tuesday and not so well. Created space really well but decision making was poor. #LUFC

Herlig, og ikke minst lærerikt å se slike analyser.  :) og ikke minst å se betydningen av Bamfords bevegelser. Ser ut som det er brukbar stanard på det vi forsøker å få til på treningsfeltet.

Leedsfan

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #695 på: Oktober 27, 2019, 15:04:08 »
Er det et paradoks at vi har en meget offensiv spillestil, men vi putter få og slipper inn meget lite. Er angrep det beste forsvar? Er det egentlig mangel på kvalitet som gjør at vi ikke feier de fleste lag av banen.

Ser at flere fans er litt negative til årets sesong allerede fordi vi ser sårbare ut og ikke feier de andre av banen, er det virkelig så sårbart at det går ikke denne sesongen heller?

Jeg savner en Saiz, eller Forrestieri om dere vil i dette laget. En med X-faktor, det er egentlig ikke så viktig at han lykkes hver kamp, men at han skaper ubalanse ved å utfordre og passere spillere i angrep!

Hva mangler vi?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #696 på: Oktober 27, 2019, 15:31:07 »
Er det et paradoks at vi har en meget offensiv spillestil, men vi putter få og slipper inn meget lite. Er angrep det beste forsvar? Er det egentlig mangel på kvalitet som gjør at vi ikke feier de fleste lag av banen.

Ser at flere fans er litt negative til årets sesong allerede fordi vi ser sårbare ut og ikke feier de andre av banen, er det virkelig så sårbart at det går ikke denne sesongen heller?

Jeg savner en Saiz, eller Forrestieri om dere vil i dette laget. En med X-faktor, det er egentlig ikke så viktig at han lykkes hver kamp, men at han skaper ubalanse ved å utfordre og passere spillere i angrep!

Hva mangler vi?

Leste en plass her at vi har møtt 9 av de 11 beste lagene i divisjonen så langt. Sier kanskje noe.
 

leedslife

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #697 på: Oktober 27, 2019, 15:53:25 »
Er det et paradoks at vi har en meget offensiv spillestil, men vi putter få og slipper inn meget lite. Er angrep det beste forsvar? Er det egentlig mangel på kvalitet som gjør at vi ikke feier de fleste lag av banen.

Ser at flere fans er litt negative til årets sesong allerede fordi vi ser sårbare ut og ikke feier de andre av banen, er det virkelig så sårbart at det går ikke denne sesongen heller?

Jeg savner en Saiz, eller Forrestieri om dere vil i dette laget. En med X-faktor, det er egentlig ikke så viktig at han lykkes hver kamp, men at han skaper ubalanse ved å utfordre og passere spillere i angrep!

Hva mangler vi?

Vi mangler at Costa leverer på samme nivå som Harrison har gjort de siste kampene.
Vi mangler at ligaens beste spiller i Pablo blir skadefri. Samme med Forshaw. Han balanserer laget nydelig. Shack gir oss en annen dimensjon og et bra trekk fra benken.
Og ikke minst at det løsner for Bamford.

Så kan vi også legge til Douglas som man bør kunne forvente 5 mål og 5 assist av ila en sesong.

Tror vi vil se et langt bedre Leeds lag de neste 8 kampene. Greiere kampprogram.

Hadde blitt vanvittig glad hvis vi kunne prøvd ut Davis eller Douglas på venstrebacken ila disse kampene.
Et godt endproduct går aldri av moten når man gang på gang blir satt opp i fantastiske posisjoner.. litt kritikk til Alioski der
« Siste redigering: Oktober 27, 2019, 16:01:19 av leedslife »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #698 på: Oktober 27, 2019, 16:29:10 »

Leste en plass her at vi har møtt 9 av de 11 beste lagene i divisjonen så langt. Sier kanskje noe.
Det ble twitret. Eg kopierte men sjekket ikke sannhetsgestalten i det.

Men i november skal vi møte lagene som pr nå er nr 8, 17, 19, 21 og 22. :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #699 på: Oktober 27, 2019, 16:33:09 »

Leste en plass her at vi har møtt 9 av de 11 beste lagene i divisjonen så langt. Sier kanskje noe.
Det ble twitret. Eg kopierte men sjekket ikke sannhetsgestalten i det.

Men i november skal vi møte lagene som pr nå er nr 8, 17, 19, 21 og 22. :o
Og i desember møter vi lagene som pr nå er nr 20, 12, 14, 7, 2 og 11.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #700 på: Oktober 27, 2019, 21:45:41 »
Er det et paradoks at vi har en meget offensiv spillestil, men vi putter få og slipper inn meget lite. Er angrep det beste forsvar? Er det egentlig mangel på kvalitet som gjør at vi ikke feier de fleste lag av banen.

Ser at flere fans er litt negative til årets sesong allerede fordi vi ser sårbare ut og ikke feier de andre av banen, er det virkelig så sårbart at det går ikke denne sesongen heller?

Jeg savner en Saiz, eller Forrestieri om dere vil i dette laget. En med X-faktor, det er egentlig ikke så viktig at han lykkes hver kamp, men at han skaper ubalanse ved å utfordre og passere spillere i angrep!

Hva mangler vi?

Vi mangler at Costa leverer på samme nivå som Harrison har gjort de siste kampene.
Vi mangler at ligaens beste spiller i Pablo blir skadefri. Samme med Forshaw. Han balanserer laget nydelig. Shack gir oss en annen dimensjon og et bra trekk fra benken.
Og ikke minst at det løsner for Bamford.

Så kan vi også legge til Douglas som man bør kunne forvente 5 mål og 5 assist av ila en sesong.

Tror vi vil se et langt bedre Leeds lag de neste 8 kampene. Greiere kampprogram.

Hadde blitt vanvittig glad hvis vi kunne prøvd ut Davis eller Douglas på venstrebacken ila disse kampene.
Et godt endproduct går aldri av moten når man gang på gang blir satt opp i fantastiske posisjoner.. litt kritikk til Alioski der

Alioski er ujevn. Men 17 mål 13 assist på 2,5 sesonger er ikke så galt. Spilt nesten en sesong som back. tilegg er han en del av et forsvar som fungerer meget bra.

Tror antall meter han løper, at han alltid er spillbar og at han ofte er i posisjon til å være en trussel er nok viktig. Selvfølgelig skulle han slått bedre innlegg, men det gjelder de aller fleste på Leeds. At han er med frem Han har mange løp mellem fem meterne i løpet av en kamp. Det åpner rom for andre. Douglas har en bedre fot. Men om laget hadde spilt bedre? Jeg er ikke så sikker. Da er jeg mer klar for å se Davis faktisk.
« Siste redigering: Oktober 27, 2019, 21:48:55 av eriksen55 »

jaho

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #701 på: Oktober 27, 2019, 21:55:22 »
Er det et paradoks at vi har en meget offensiv spillestil, men vi putter få og slipper inn meget lite. Er angrep det beste forsvar? Er det egentlig mangel på kvalitet som gjør at vi ikke feier de fleste lag av banen.

Ser at flere fans er litt negative til årets sesong allerede fordi vi ser sårbare ut og ikke feier de andre av banen, er det virkelig så sårbart at det går ikke denne sesongen heller?

Jeg savner en Saiz, eller Forrestieri om dere vil i dette laget. En med X-faktor, det er egentlig ikke så viktig at han lykkes hver kamp, men at han skaper ubalanse ved å utfordre og passere spillere i angrep!

Hva mangler vi?

Vi mangler at Costa leverer på samme nivå som Harrison har gjort de siste kampene.
Vi mangler at ligaens beste spiller i Pablo blir skadefri. Samme med Forshaw. Han balanserer laget nydelig. Shack gir oss en annen dimensjon og et bra trekk fra benken.
Og ikke minst at det løsner for Bamford.

Så kan vi også legge til Douglas som man bør kunne forvente 5 mål og 5 assist av ila en sesong.

Tror vi vil se et langt bedre Leeds lag de neste 8 kampene. Greiere kampprogram.

Hadde blitt vanvittig glad hvis vi kunne prøvd ut Davis eller Douglas på venstrebacken ila disse kampene.
Et godt endproduct går aldri av moten når man gang på gang blir satt opp i fantastiske posisjoner.. litt kritikk til Alioski der

Alioski er ujevn. Men 17 mål 13 assist på 2,5 sesonger er ikke så galt. Spilt nesten en sesong som back. tilegg er han en del av et forsvar som fungerer meget bra.

Tror antall meter han løper, at han alltid er spillbar og at han ofte er i posisjon til å være en trussel er nok viktig. Selvfølgelig skulle han slått bedre innlegg, men det gjelder de aller fleste på Leeds. At han er med frem Han har mange løp mellem fem meterne i løpet av en kamp. Det åpner rom for andre. Douglas har en bedre fot. Men om laget hadde spilt bedre? Jeg er ikke så sikker. Da er jeg mer klar for å se Davis faktisk.

Ikke mange backer, om noen..som står for flere avslutninger/sjanser en han...litt mer presisjon så..

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #702 på: Oktober 27, 2019, 22:38:00 »
Et vesentlig poeng fra Moscowhite:

Yes, this was the same starting eleven as last time, and the time before that, and the time before that, but while Bielsa might often name the same team, he doesn’t always make them play the same way. And what often failed last season — dropping Kalvin Phillips deep as a third centre-back against two strikers — wasn’t tried again. The third was Luke Ayling, so Phillips stayed in midfield with Mateusz Klich, giving Leeds a solid defensive structure that they used, in typical Bielsa style, to attack much more effectively than Wednesday. Leeds should have led at half-time; Harrison’s cross, perfectly dipped with the outside of his boot, should have been his fifth consecutive assist. That it wasn’t is only because of Westwood this time, not Bamford.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jaho

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #703 på: Oktober 27, 2019, 23:48:15 »
Et vesentlig poeng fra Moscowhite:

Yes, this was the same starting eleven as last time, and the time before that, and the time before that, but while Bielsa might often name the same team, he doesn’t always make them play the same way. And what often failed last season — dropping Kalvin Phillips deep as a third centre-back against two strikers — wasn’t tried again. The third was Luke Ayling, so Phillips stayed in midfield with Mateusz Klich, giving Leeds a solid defensive structure that they used, in typical Bielsa style, to attack much more effectively than Wednesday. Leeds should have led at half-time; Harrison’s cross, perfectly dipped with the outside of his boot, should have been his fifth consecutive assist. That it wasn’t is only because of Westwood this time, not Bamford.

Slik er det veldig ofte det...mange henger seg opp i start-11er og ser ikke nyansene. Forandres sikkert for å tilpasses den enkelte motstander. Enkelte ganger er Alioski som venstre back ofte i returrom ganske sentralt offensivt, andre kamper satses det mer på at han skaper 2 mot 1 situasjoner bredt sammen med Harrison. Costa i går lenger inn på banen, da Dallas opererte mer som vingback .. bare som et par eksempler..

baste

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #704 på: Oktober 28, 2019, 00:57:06 »
Så ett innlegg hvor det stod at Leeds har ca samme ballbesittelse som i fjor, ca det samme tallene på forsvarsrbeidet. Men framover, så har vi økt forsøk på mål ganske mye. Vi har riktignok ikke fått utbytte av dette enda, men tallene var vist klar på at det er stor endring på det offensive. Så "hang in there" , resultatene kommer.

MOT ;)

jaho

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #705 på: Oktober 28, 2019, 08:35:22 »
Så ett innlegg hvor det stod at Leeds har ca samme ballbesittelse som i fjor, ca det samme tallene på forsvarsrbeidet. Men framover, så har vi økt forsøk på mål ganske mye. Vi har riktignok ikke fått utbytte av dette enda, men tallene var vist klar på at det er stor endring på det offensive. Så "hang in there" , resultatene kommer.

MOT ;)

Stemmer nok det Baste. Så nettopp stats for sjanser etter open play.. De tre største favorittene i tet der.. Vi med 158 , Fulham 145,
WBA 139...må det snart bare vise seg i målprotokollen.. Overraskende at opprykksplasserte Preston er nest sist med 79.

Runar

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #706 på: Oktober 28, 2019, 14:52:21 »
Et vesentlig poeng fra Moscowhite:

Yes, this was the same starting eleven as last time, and the time before that, and the time before that, but while Bielsa might often name the same team, he doesn’t always make them play the same way. And what often failed last season — dropping Kalvin Phillips deep as a third centre-back against two strikers — wasn’t tried again. The third was Luke Ayling, so Phillips stayed in midfield with Mateusz Klich, giving Leeds a solid defensive structure that they used, in typical Bielsa style, to attack much more effectively than Wednesday. Leeds should have led at half-time; Harrison’s cross, perfectly dipped with the outside of his boot, should have been his fifth consecutive assist. That it wasn’t is only because of Westwood this time, not Bamford.

Slik er det veldig ofte det...mange henger seg opp i start-11er og ser ikke nyansene. Forandres sikkert for å tilpasses den enkelte motstander. Enkelte ganger er Alioski som venstre back ofte i returrom ganske sentralt offensivt, andre kamper satses det mer på at han skaper 2 mot 1 situasjoner bredt sammen med Harrison. Costa i går lenger inn på banen, da Dallas opererte mer som vingback .. bare som et par eksempler..

Han spite jo wingback til Costa gikk ut, da gikk han opp på kanten.
 

jaho

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #707 på: Oktober 28, 2019, 14:55:09 »
Et vesentlig poeng fra Moscowhite:

Yes, this was the same starting eleven as last time, and the time before that, and the time before that, but while Bielsa might often name the same team, he doesn’t always make them play the same way. And what often failed last season — dropping Kalvin Phillips deep as a third centre-back against two strikers — wasn’t tried again. The third was Luke Ayling, so Phillips stayed in midfield with Mateusz Klich, giving Leeds a solid defensive structure that they used, in typical Bielsa style, to attack much more effectively than Wednesday. Leeds should have led at half-time; Harrison’s cross, perfectly dipped with the outside of his boot, should have been his fifth consecutive assist. That it wasn’t is only because of Westwood this time, not Bamford.

Slik er det veldig ofte det...mange henger seg opp i start-11er og ser ikke nyansene. Forandres sikkert for å tilpasses den enkelte motstander. Enkelte ganger er Alioski som venstre back ofte i returrom ganske sentralt offensivt, andre kamper satses det mer på at han skaper 2 mot 1 situasjoner bredt sammen med Harrison. Costa i går lenger inn på banen, da Dallas opererte mer som vingback .. bare som et par eksempler..

Han spite jo wingback til Costa gikk ut, da gikk han opp på kanten.

Nettopp, så selv om det er samme 11-er er det til tider andre roller og oppgaver, denne gang Dallas vingback, Ayling stopper, og Costa lenger inn på banen en vanlig.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #708 på: November 08, 2019, 16:10:52 »
I mangel av bedre emner legger jeg det her - Klich forteller om den berømte Murderball-treningen hver onsdag:


Mateusz Klich has given fresh detail into what’s involved in Marcelo Bielsa’s infamous 'murderball' training drill.
The midfielder, who has become a key player for Leeds United under the Argentinian, went into some detail to describe what the legendarily tough session entails.


“It’s basically playing 11 v 11 with no stops,” said Klich.

“Constantly running around and sprinting, and you have all the coaches on the pitch basically screaming all the time and basically you can’t stop running.

 
“It’s just a normal game with normal rules, 11 v 11 on a big pitch. You just play, but you can’t stop running. It’s tough, but it’s the most important session in the week.

"It depends on the training how long he wants us to play. It could be five times six minutes, or one times 20 minutes. It just depends what Marcelo wants.


“Even if the ball goes out, there’s a member of staff waiting with another ball to put it in. You can’t stop.”
The Leeds squad went under a major fitness transformation in Bielsa’s first summer in charge.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-murderball-marcelo-bielsa-17224406
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #709 på: November 28, 2019, 19:31:16 »
Hvilken formasjon spiller vi egentlig for tiden? Med kun Harrison på venstresiden osv...

Sitat
Will the 3-1-5-1 become a regular thing? I've never seen anything like it before, especially with basically two wingers per side, and didn't really seem to know what to do with it.

Was it essentially just an ultra-aggressive 3-3-1-3?

Phil Hay

@Tom W. we were sat on Tuesday trying to work it out. I'm pretty sure it was 3-1-5-1. As a rule, I don't think you can attack most Championship fixtures with five wingers on the pitch. A better side than Reading might have taken advantage.

Og her kommer mer:
Sitat
Can you confirm what position Dallas is being asked to play at the moment because he was cropping up absolutely everywhere on Tuesday night!

Phil Hay

@James S. it's essentially centre mid but on Tuesday it was very difficult to work out what the formation was supposed to be. Incredibly fluid.
« Siste redigering: November 28, 2019, 19:40:21 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jaho

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #710 på: November 28, 2019, 22:57:50 »
Hvilken formasjon spiller vi egentlig for tiden? Med kun Harrison på venstresiden osv...

Sitat
Will the 3-1-5-1 become a regular thing? I've never seen anything like it before, especially with basically two wingers per side, and didn't really seem to know what to do with it.

Was it essentially just an ultra-aggressive 3-3-1-3?

Phil Hay

@Tom W. we were sat on Tuesday trying to work it out. I'm pretty sure it was 3-1-5-1. As a rule, I don't think you can attack most Championship fixtures with five wingers on the pitch. A better side than Reading might have taken advantage.

Og her kommer mer:
Sitat
Can you confirm what position Dallas is being asked to play at the moment because he was cropping up absolutely everywhere on Tuesday night!

Phil Hay

@James S. it's essentially centre mid but on Tuesday it was very difficult to work out what the formation was supposed to be. Incredibly fluid.

Kan ikke være lett for motstanderenes managere å lage en gameplan etter hvordan vi spiller...greit nok at det ofte samme lag..men hvordan vi opptrer viser at vi har mye forskjellig verktøy i kassa når det gjelder oppsett... Men det ser ut som motstanderne har funnet en plan likevel..= parkerer bussen.  :D

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #711 på: Desember 02, 2019, 16:54:14 »
Man sliter fortsatt med hvilken formasjon Leeds spiller i for tiden...

LUFCDATA
@LUFCDATA

Leeds' average player positions map over our last four matches. Marcelo Bielsa has switched up from a flexible 4-1-4-1 to a fluid 3-5-2 system the past three games. [Source:
@InStatFootball
]. #LUFC #MOT #Tactics

https://twitter.com/LUFCDATA/status/1201496077771382784?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #712 på: Desember 03, 2019, 19:52:15 »
Sist uke var vi innom Roofe og om han hadde kommet på kant med Bielsa… (ting skrevet i de tider han dro kunne tyde på det).

I et nylig intervju med Daily Mail ser det ikke ut til å være saken lenger, i alle fall.

Moscowhite rapporterer:

More relevant to our recent times is Kemar Roofe, talking to the Daily Mail about life in Belgium, where Anderlecht fans have given him what sounds like a true, true honour:

He has scored five goals in seven games and the fans have reacted by reallocating the chant once reserved for back-up goalkeeper Davy Roef.

He's quite interesting on Bielsa, though:
'He opened my eyes to a different way of thinking about football,' said Roofe. 'I'm grateful for having worked with him. He came in and changed so much, but within two weeks we all realised how simple it was. It's the sign of a genius, really. You think — why didn't I think of that?'

And this bit about not having the energy to practice finishing is worth pausing over, especially when considered with Bielsa's claims that you can't teach it, and Bamford's general Bamfordness:

"You're coming off the training pitch properly tired. You'd be empty. You couldn't go and do extra finishing. Before every game we'd work on about five different formations and our individual roles in each of those. There were times when I was playing as a No 9 but it looked like I was playing as a central midfielder to set us up in a better way to attack when we got the ball. You might defend in one position and attack in another."

The emphasis on fitness worked for Kemar, though:
"People thought we'd die off but our stats showed we didn't. Our training load didn't die off, either. If anything, he upped it through the season. You're told you'll get fatigue and you can only do a certain amount of kilometres during the week before a game, but he blew those theories out of the water. His style was to play quick, attacking, aggressive, front-foot, positive football — perfect for me — and I learned the body can do so much more than you believe."
The mind boggles.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

raggen

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #713 på: Januar 18, 2020, 19:15:45 »
tar denne tråden opp igjen for og diskutere spillestilen vi har.. kan diskutere formasjoner opp og i mente men jeg mener vi burde slutte med det konstante småspillet bak når vi ligger under og vi skal score. ser det gang på gang at presser de høyt blir kløner vi det til for oss selv. de gangene white og cooper tar med seg ballen selv høyere i banen så åpner ting seg opp.River av meg d lille håret jeg har igjen når jeg gang på gang ser midtbanespillerene trekker ned for så og spille ballen tilbake i forsvar igjen. når vi må score så må forsvare og tørre og stå høyere i banen. det blir da en selvfølge med større rom og muligheter for kontringer men det momente savner jeg mere i leeds. samtidig så savner jeg og mere at harrison/costa bytter side. Har jo vært en liten suksess med det tidligere og vi får da innover kanter som kan skape en annen trussel enn utover kanter som legger inn. Ser litt for sjelden variasjon i spillet og spesiellt når det ikke funker. Bielsa er en sta J...... men han burde jo se at ting ikke fungerer. da må han jo ta grep og bytte og kjøre alternativt.
Mye frustrasjon idag og har prøvd og la være og være for negativ men laget og oss supportere skriker etter forandringer i laget og mentalitet
Forever Leeds United!!!!!!!!

Forever Whites

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #714 på: Januar 18, 2020, 19:54:33 »
Det jeg stiller meg spørsmål om er hvorfor vi skaper så mange sjanser og allikevei ikke klarer å skåre?  Er det Bamford og de andre sin feil eller er det spillestilen?  Vil en ny "superspiss" gradvis bli ødelagt av spillestilen?  Nå er ikke jeg noen god analytiker men det er jo veldig rart at vi har så mye ballbesittelse, skaper så mange sjanser men ikke klarer å omsette flere sjanser i mål.
På motsatt banehalvdel har gjerne motstanderne våres 3-4 sjanser i løpet av en kamp og de skårer ofte på et par av dem.

Og dette er vel noe som preger mange av de andre lagene Bielsa har styrt i sin karriere?
Medlem 94237

Kato

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #715 på: Januar 19, 2020, 09:02:40 »
Det jeg stiller meg spørsmål om er hvorfor vi skaper så mange sjanser og allikevei ikke klarer å skåre?  Er det Bamford og de andre sin feil eller er det spillestilen?  Vil en ny "superspiss" gradvis bli ødelagt av spillestilen?  Nå er ikke jeg noen god analytiker men det er jo veldig rart at vi har så mye ballbesittelse, skaper så mange sjanser men ikke klarer å omsette flere sjanser i mål.
På motsatt banehalvdel har gjerne motstanderne våres 3-4 sjanser i løpet av en kamp og de skårer ofte på et par av dem.

Og dette er vel noe som preger mange av de andre lagene Bielsa har styrt i sin karriere?

Personlig mener jeg vi har falt ned i ei grøft ved at vi spiller 90% på høyresida. I går var vel ikke venstresida borti ballen i første omgang. Et annet moment er at vi gjerne velger side lavt i banen. Passerer vi midten på en side så havner vi der, gjerne etter en tur eller to inn mot midten. Vi vender sjelden spillet til motsatt kant. Aldri over mot venstre. Kanskje er det den tieren vi savner, som gir det hullet i midten. Det blir forutsigbart, og lett å hamle opp med.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #716 på: Januar 19, 2020, 10:22:35 »
Noe som har slått meg i det siste er at det går akkurat litt for treigt helt fremme (når vi er fremme med 6-7 mann).
Litt for mye nøling mens man ser etter bedre plasserte medspillere, kontringer som oppstår når vi sentrer på tvers og så lykkes man ikke helt.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

raggen

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #717 på: Januar 19, 2020, 10:41:37 »
Noe som har slått meg i det siste er at det går akkurat litt for treigt helt fremme (når vi er fremme med 6-7 mann).
Litt for mye nøling mens man ser etter bedre plasserte medspillere, kontringer som oppstår når vi sentrer på tvers og så lykkes man ikke helt.

det "stokker" seg litt for de for mye av spillet skal gå gjennom Pablo når han spiller,og når han ikke har dagen eller blir markert ut så blir det vanskelig. samme med phillips. men selvtillitten i laget er merkbart blitt borte uten tvil. kollektivt gjennom hele laget
Forever Leeds United!!!!!!!!

NT

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #718 på: Januar 19, 2020, 11:08:10 »
Uavhengig alle disse gode poeng, så skapes det nok sjanser i alle kamper til å vinne. Over flere kamper tror jeg det er ganske jevnt fordelt om vi kommer opp på venstre el. høyre. Personlig liker jeg svært godt crossballer fra Cooper mot høyre, de åpner veldig ofte opp når vi da kan komme 2:1 på den siden.  Synes også man er god til å finne spillere i posisjon som kan slå innlegg,  i mitt bilde er det herfra utfordringen starter.  For mange sentrale er involvert i fri spilling, og når innlegget kommer er ofte Bamford for alene, og nr 2 for langt unna. Harrisson er den som oftest kommer i posisjone, han skulle jo avgjort mot SW og bommet igjen igår. God på mye han Harrisson, men foran mål har han for dårlig uttelling vs.sjanser.

Våre scoringer som følge av godt frispill kommer nesten alltid ved at motstander står høyere og der er mer rom å løpe i.  Så opplever vi at i 75% av matcher parkeres bussen og da er vi lost in the jungle med for svake avslutter i fighting territoriet. Opplever at Leeds hele tiden forsøker å spille,holde på ball for å trekke de ut og skape disse rom, men når vi kommer bakpå som igår så står
de bare og venter.  Da blir det mye ballinnehav men få avsluttninger på mål, igår 17 skudd, 3 på mål. Beste løsningen i mine øyne ? En teknisk og aktiv nr 10 som slår stikkere, som avslutter fra langt hold, som løper igjennom, som er nærmest Bamford ved innlegg, en som er ulik løperollen til alle de andre.

Leedsfan

Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #719 på: Januar 19, 2020, 14:50:28 »
Spillestilen til Bielsa har sine feil og mangler, men det positive med den overskygger det negative så mye at jeg har aldri vært inne på tanken å gå tilbake til noe mer "primitivt" eller mer direkte. Problemet er jo at vi ikke putter på sjansene og motstandere scorer på de få de har. Må jo være mulig å fikse dette?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.