Skrevet av Emne: Crainey vs Lewis  (Lest 5079 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

baste

Crainey vs Lewis
« på: September 18, 2006, 08:53:44 »
[:p] Det jeg har sett av Crainey får meg nesten til å gremmes, Lewis var på benken mot Coventry ?? Lewis MÃ… da for f** være en bedre v.back enn Crainey ?? Vet at Lewis er v.midtbane/ving..[V] men han er 100 x bedre en Crainey..det vet jeg og, selv om han må spille v.back....KB..gå av..nu !!

raggen

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #1 på: September 18, 2006, 13:42:11 »
støtter deg her.. må da være noen som kan ta plassen til crainey

WE ARE SUPER SUPER LEEDS
Forever Leeds United!!!!!!!!

rasandeokse

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #2 på: September 18, 2006, 15:20:09 »
Crainey har spilt seg kraftig opp de siste kampene. Mot Wolves var han meget god. Mot sunderland var han av meg den eneste som fikk godkjent. så han ikke mot coventry. Prøv med et litt mer nyansert bilde, ikke bare sleng drit om Crainey fordi det er alment akseptert. Har tro på at Craniey er en mye bedre back en Lewis noen gang vil bli. Og jeg tror han vil fortsette å spille seg opp.

Det virker som dere må ut å slenge med leppa, og da er det greit å gjøre dette mot KB og Crainey.. KB sin formkurve er definitivt nedadgående men det er absolutt ikke Craineys. Han har gjort noen solide kamper og man ser at han spiller på seg selvtillit.
 

Ferre

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #3 på: September 18, 2006, 15:30:35 »
Tror ikke Lewis er en bedre back enn Crainey. Har dere sett noen defensive kvaliteter hos Lewis som tilsier han vil gjøre en bedre jobb på backen enn Crainey? Har ikke jeg...

-WE'LL BE BACK-

Dag

  • Gjest
Re: Crainey vs Lewis
« Svar #4 på: September 18, 2006, 16:02:48 »
Har Crainey spilt seg opp?? Han var vel involvert i samtlige av Sunderlands mål. Han virker brukbar på langpasninger, men innleggene hans er stort sett polere som enkelt blir tatt hånd av motstanderens forsvarere.

Er klar for å se Lewis på backen. KJenner ikke de defensive kvalitetene godt nok, men han har ok fart og er bra på å slå innlegg.

Ideelt sett bør plassen styrkes...

flynn

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #5 på: September 18, 2006, 17:45:55 »
Crainey har vært en av Leeds besre spillere hittil i år, det reflekteres blant annet av vår egen avstemming etter hver kamp, se egen tråd. Det sier jo selvsagt en del om hvor svakt mange andre har spilt men det rettferdiggjør ikke en fortsatt utdriting av Crainey synes jeg. Hva angår Lewis så var jeg av dem som mente at han burde få prøve seg som venstreback, men nå er jeg neimen ikke sikker lengre. Du hever at han har ok fart, men det mener jeg er feil. Nettopp mangel på fart er vel hans største problem? Han har som du sier en god innleggsfot, men om det er den kvaliteten som skal dyrkes er det tross alt bedre å la ham spille på midtbanen.

Flynn


Lars E

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #6 på: September 18, 2006, 18:06:07 »
Tror Crainey får en del ufortjent skryt her inne faktisk. En gruppe som absolutt føler et behov for å gå mot strømme og forsvare han, slik som det var med Blackwell tidligere. Folk som synes det blir litt for mye drit her inne. Og det blir det kanskje også. Men så er situasjonen i klubben vår ganske svart for tiden.

Jeg mener Crainey er elendig, bare se på de fleste målene vi slipper inn. Han er skyld i mye. Han roter, er ikke plasseringsdyktig eller rask. En og annen gang treffer han med en langpasning (niice). At han ikke spiller så galt i noen kamper skyldes vel mest uduglighet hos motstanderene enn dyktighet hos Crainey.

Alikevel ville jeg ikke erstatten han med Lewis da amerikaneren vår har relativt tvilsomme defensive ferdigheter. At vi gikk en hel sommer uten å finne en erstatter etter den horrible fjorårsesongen på den posisjonen er helt sinnsykt. Det sier mye om Blackwell som manager, men også en hel del om Leeds økonomiske situasjon.[V]

***
Crainey 4 salg!

Forever Leeds

« Siste redigering: September 18, 2006, 18:06:29 av Lars E »
Forever Leeds

rasandeokse

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #7 på: September 18, 2006, 18:13:50 »
quote:

Crainey was the man of the match against Leicester.

He was actually covering Kilgallon's mistakes for much of that game and had the useless Lewis in front of him first half.

As much as Crainey has had stick I have been impressed with his willingness to get stuck in and play for his shirt.

Kilgallon was at fault for the first two goals against the Mackems. If you can't see that you must have been in the wrong part of the stadium.

Killa was shaky all night, mis timed headers, poor positioning and lunging for balls when he should have been more composed.

It was alos Killa who took to hoofing 90% of th etime he had the ball at his feet whereas Crainey was trying to keep it on the floor and hoof when necessary.

If there is one player who has deserved his place this season it is Crainey.




Synes dette innlegget traff spikern bra. Jeg føler ikke noe absolutt behov for å gå mot strømmen, dette handler om å se leeds kampen noenlunde objektivt. Sitter du med en forutintatt overbevisning om at Crainey er ubrukelig så vil du ikke se noe annet en feilene som blir gjort. Det er få eller ingen som kritiserer killa selv om han er den spillern som har vært mest skyld i baklengs i år. Var det foresten noen som la merke til at Kelly ruslet rolig tilbake på 0-2 målet mot sunderland. Han var helt ute av posisjon og hadde ikke kavanagh skutt selv kunne han trillet ballen rolig bort til mannen Kelly skulle markert som kunne puttet på åpen kasse.

Tror du Lars erik med flere ser Leeds kamper med noen spesielle briller!
 

Lars E

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #8 på: September 18, 2006, 18:34:46 »
Har ikke sett de to siste Leedskampene så de skal jeg ikke uttale meg om. Det jeg derimot har hørt er at han var involvert i samtlige av Sunderlands mål, uten at jeg vet om målene var hans skyld eller ikke.

Men hey.. hele laget suger for tiden.

Forsåvidt enig i at Kilgallon blir rost litt for høyt opp i skyene, han gjør en del feil. Jeg velger å skylde det på urutine. Dette er hans første sesong som klart førstevalg som midtstopper. Han gjør mye bra, og det er noe jeg ikke kan se hos Crainey. Hva gjør han? Hvis han spiller en anonym kamp, blir han rost til endes. Blir litt "Halleluja, han gjorde ingen feil!" osv

At Kilgallon har hatt mest skyld i baklengs i år er vel ikke et faktum? Det er en stor forskjell på å være nærmest situasjonen å være skyld i situasjonen. Hadde vært morsomt å sett en statestikk på hvor motstanderlaget kommer igjennom i forsvarsrekka vår før de skårer, eventuelt får store sjangser.

At jeg går en ny Leedskamp i møte med et negativt syn på Crainey er vel kanskje ikke så rart etter ett lass av kamper med grusomt spill.[xx(]

***
Crainey 4 salg!

Forever Leeds

« Siste redigering: September 18, 2006, 18:44:19 av Lars E »
Forever Leeds

Peter7

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #9 på: September 18, 2006, 18:44:56 »
Ian Harte og Sean Gregan har vært tidligere syndebukker, nå er det Crainey - selv om han ikke spiller noe spesielt dårligere enn resten. Langpasningene hans er det jo faktisk Bjørneby-klasse over.

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

ØysteinBL

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #10 på: September 19, 2006, 04:50:46 »
Nah... lite nyanserte innlegg i denne tråden, synes jeg. Nå har vi vært heldige og fått se mye tv i hvert fall hittil i sesongen, og det er greit å danne seg egne inntrykk; ikke nødvendig å sitere andre, liksom...

Er selv ikke særlig imponert over Crainey, og mener at LB er en helt klar utfordring for laget. Mener heller ikke at Lewis nødvendigvis har nødvendige kvaliteter til å ta over, det vet jeg lite om, det innrømmes...

Synes ikke Killo får for mye ros heller jeg, tvert om! Synes han får ufortjent pes! Joda, også han har gjort sine feil, men flere har kommet etter at han har måttet gi nødhjelp til medspiller out of position...

En ny Woodgate? Fortsatt usikker, men jeg avskriver ikke gutten ennå!

Warner? Svinger. Men kunne godt tenkt meg han på permanent overgang. Tror Sully da får en lang og tung vei tilbake, tviler faktisk på om han vil lykkes med det...

Men altså; Craney vs. Lewis... Tror ingen av dem er riktig svar på vår LB...

"The miracle today is communication. So let´s use it."

- John Lennon 1969
"The miracle today is communication. So let´s use it."

- John Lennon 1969

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Crainey vs Lewis
« Svar #11 på: September 19, 2006, 05:47:52 »
quote:
Originally posted by rasandeokse
Tror du Lars erik med flere ser Leeds kamper med noen spesielle briller!



Denne var interessant. Pleier du å leite frem bestefars gamle hornbriller når Leeds er på tv, Lars Eirik? [:)]

Ellers er egentlig denne Crainey/Killa-diskusjonen en ny & interessant vending på et gammelt tema...

Støtter hr Lund i at vi nå bør ha sett nok kamper i år til å mene noe selv... [:)] (skulle snart bare mangle...). Mht Sunderland er jeg faktisk bange. Alle baklengs kom på Craineys/Killas del av forsvaret, likefullt syntes jeg at Crainey var av de som tross alt stod frem med noget pondus i den kampen... At Killa må ta sin del av baklengsene var en ny tanke for meg (& ja LUTV vil nok bli logget inn for sjekk med det for øye med det første, - onsdag skulle jeg tippe [:)])



I ain't lookin' to compete with you, beat or cheat or mistreat you
Simplify you, classify you, deny, defy or crucify you
All I really want to do, is baby, be friends with you
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bremner

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #12 på: September 20, 2006, 15:50:40 »
Crainey har vel vært OK så langt han.
Problemet er bare når han møter en ving som løper 60 meteren litt raskere enn 10 minutt, da får han store problemer.


             
“Every time Leeds concede a goal I feel like I've been stabbed in the heart" - Ole Bremner  ;)

             
“Every time Leeds concede a goal I feel like I've been stabbed in the heart" - Ole Bremner  ;)

baste

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #13 på: September 24, 2006, 23:57:34 »
quote:
Originally posted by flynn

Crainey har vært en av Leeds besre spillere hittil i år, det reflekteres blant annet av vår egen avstemming etter hver kamp, se egen tråd. Det sier jo selvsagt en del om hvor svakt mange andre har spilt men det rettferdiggjør ikke en fortsatt utdriting av Crainey synes jeg. Hva angår Lewis så var jeg av dem som mente at han burde få prøve seg som venstreback, men nå er jeg neimen ikke sikker lengre. Du hever at han har ok fart, men det mener jeg er feil. Nettopp mangel på fart er vel hans største problem? Han har som du sier en god innleggsfot, men om det er den kvaliteten som skal dyrkes er det tross alt bedre å la ham spille på midtbanen.

Flynn



[xx(]Crainey var vel Leeds beste mot Birmingham også`? Etter hva jeg har hørt så var han like dårlig i den kampen som det JEG mener han er i nesten hver kamp. Vi må ha en ny v.back..nå !! [:D]

Jon R

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #14 på: September 25, 2006, 00:00:28 »
Crainey gjorde en helt grei kamp mot B`ham. Gå ut og luk noe gress istedet, baste. [8D]

Jon R.
Jon R.

Lars E

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #15 på: September 25, 2006, 00:03:31 »
Han er så vims!

Hovedskyld i 2-2 målet. Gled vel også når det virket som han hadde full kontroll, i den situasjonen da Birmingham skulle hatt straffe. Kunne kostet oss poeng igår, noe han begynner å få for vane å gjøre.

***
Crainey 4 salg!

Forever Leeds

Forever Leeds

Tom S

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #16 på: September 25, 2006, 00:04:58 »
Crainey har fått ein del ufortjent mykje skryt her på forumet denne sesongen.

Han har aldri spilt bedre enn middels, og dersom det er der vi legger lista for våre v.backer vert eg litt skremt.

Crainey var mot B'ham, og som så ofte før, totalt feilplassert ved fleire anledninger og dersom han ikkje treff på sine første hasardiøse taklingsforsøk er han heilt utspilt.

Per idag må vi ta til takke med Crainey for han er den beste v.backen i klubben, men det hersker liten tvil om at dette er ein av dei plassane på laget som treng forsterking.

Ellers føler eg keeperplassen, ein midtstopper og ventrekanten også treng litt oppjustering.
Carver kan begynne med å sette opp Sully, Foxe og Westlake på desse plassane til vi får tak i nye.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Tom S

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #17 på: September 25, 2006, 00:07:13 »
quote:
Originally posted by Jon R

Crainey gjorde en helt grei kamp mot B`ham. Gå ut og luk noe gress istedet, baste. [8D]

Jon R.




Ja, det er der skoen trykker etter min meining.
Dersom "helt grei" kamp er lista vi skal måle laget etter kan vi ihvertfall sjå langt etter topp seks!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Lars E

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #18 på: September 25, 2006, 00:09:44 »
Enig. Korrekt. Mhm.

***
Crainey 4 salg!

Forever Leeds

« Siste redigering: September 25, 2006, 00:10:16 av Lars E »
Forever Leeds

Erik_

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #19 på: September 25, 2006, 00:15:41 »
Hovedskyld til 2-2 målet var Warner.
Den skulle aldri ha gått inn i keeperhjørnet. Stop spreading your legs mate...

Høyst delaktig var Crainey som startet det hele, med Kilgallon til dels delaktig som skulle ha tatt ut dansken etterpå. Det er vel strengt tatt flere enn Crainey som kan koste og kunne ha kostet oss poeng i går. Jeg kunne ha tenkt meg å se Frazier på venstrebacken, foran Lewis. Det som skremmer meg med Crainey er den evinnelige ryggingen hans. Noe som Kilgallon ser ut til å ta lærdom av. Feil lærdom.

Lars E

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #20 på: September 25, 2006, 00:51:44 »
Neinei, hovedskyld var Crainey (etter min menig), så der må vi nok bare si oss enige i at vi er uenige. Men greit nok, det ikke er topp keeperspill av Warner. Han virket veldig usikker hele kampen igår.

Kilgallon rydder opp for Crainey gang på gang gjennom en hel kamp. Skulle nesten bare mangle at en slipper forbi.

***
Crainey 4 salg!

Forever Leeds

Forever Leeds

Sleivind

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #21 på: September 25, 2006, 01:20:29 »
Er enig med Enrique her, både Warner og Kilgallon burde ha avverget ballen før den var i mål.

Jeg synes Crainey har vært en av Leeds sine beste de siste kampene. I går hadde han en feil, og de resulterte i mål til Birmingham, desverre for Crainey. Men som sagt, den ballen burde blitt stoppet av både Kilgallon og Warner.

Jeg synes en heller ha burde begynt å kikke på mannen som spiller foran Crainey. Der har det vært veldig mye dårlig denne sesongen.

Peter7

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #22 på: September 25, 2006, 01:44:05 »
Synes Crainey har måttet rydde like mye opp etter Kilgallon, som omvendt. Begge holder et greit CCC-nivå (men heller ikke mer heller).

Tviler på om Lewis er noen bedre løsning på backen, nå er han jo dessuten helt ute av form (igjen) og bør holdes langt unna laget.



***
Crainey 4 Scotland
« Siste redigering: September 25, 2006, 01:47:12 av Peter7 »
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

baste

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #23 på: September 25, 2006, 03:16:48 »
quote:
Originally posted by Jon R

Crainey gjorde en helt grei kamp mot B`ham. Gå ut og luk noe gress istedet, baste. [8D]

Jon R.




[:(!] Kan vel snart gå å møke noe snø, om været fra Tromsø kommer lenger sør..he he. Crainey gjør desverre feil som ofte ender i farlige situasjoner / mål førr motstanderne. Da hjelper det lite om han har vært "brukbar" i 75 min ? Eller ? Nei, han er helt på "bærspor" spør du meg. Ikke god nok, greit at noen mener noe annet. [xx(]

Milou

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #24 på: September 25, 2006, 03:24:26 »
Gullgutten Kilgallon har gjort fleire tabbar som har resultert i mål enn Craney denne sesongen.

Budda

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #25 på: September 25, 2006, 03:33:37 »
Lewis har spilte fast som venstre back for USA i VM og kvalikken til VM og var meget god... Han holdt faktisk Bocanegra som spiller så og si fast for Fulham i Premier League på benken. Så at han kan gjøre en  god jobb som venstre back er det ikke tvil om spør du meg.
Endre

Lars E

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #26 på: September 25, 2006, 04:15:55 »
quote:
Originally posted by Milou

Gullgutten Kilgallon har gjort fleire tabbar som har resultert i mål enn Craney denne sesongen.



Jeg teller 1, hvor mange teller du?

***
Crainey 4 salg!

Forever Leeds

Forever Leeds

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Crainey vs Lewis
« Svar #27 på: September 25, 2006, 17:24:49 »
Crainey var ikke topp mot B`ham. Han var direkte skyld i målet dansken scora. Alt for dårlig press, men Warner var også medskyldig selvsagt. Han er fullstendig ute av stand til feltarbeid og jeg savner Sullivan veldig! Lewis på sin side var heller ikke glitrende i denne kampen. Derry var solid synes jeg, og Nicholls psoitiv. Det samme med Horsfield som vant mye på hue. Forsvaret bekymrer, mye plass og mye forvirring!
Yeboahs vitne

Papi

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #28 på: September 25, 2006, 18:22:20 »
Nå er eg ein av dei som har vore kritisk til Crainey sine bidrag på venstresida til Leeds.

Dei fleste ser ganske fort at Crainey til tider mangler plasseringsevne og fotballforståelse. Han gjer ein god kamp mot Birmingham, men totalinntrykket av kampen vert øydelagt med tabben på 2 - 2 målet.

Alle som speler fotball har vel lært at ein som back/kant skal hindre at motstanderen spiller ballen forbi deg på utsida. Du skal pressa han innover i på bana kor medspillere befinner seg. I dette tilfelle er Crainey i ingenmannsland, ja nesten som ein statist. Men Warner må også ta på seg skyld i målet. Ikkje smart og stå med "sååååå" spreidde bein. Nesten som romeriksporten.

Men pr dags dato, og med den stallen vi nå har er Crainey venstrebacken våres. Lewis virker som fortsatt lever i VM sus og dus. Har nok godt av ein par kamper på benken, får og gjera han sulten igjen!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

JanE

Re: Crainey vs Lewis
« Svar #29 på: September 25, 2006, 21:37:03 »
Trur Lewis e bedre enn Crainey så beck.
Han har jo spilt kamper for USA så beck i VM
- Ronaldo: - Du er elendig!
-Taylor: - Ja, men jeg er i hvert fall ikke stygg

Hørt i rettsalen:
"Hvor vil du bo lille venn? Hos Mamma ?"
"Nei, hun slår meg!"
"Hos Pappa da ?"
"Nei, han slår meg også!"
"Hvor vil du bo da ?"
"Sammen med Manchester United, for de slår ingen."