Skrevet av Emne: Ã…ssen vil vi fansen at laget skal spille.  (Lest 3119 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Ã…ssen vil vi fansen at laget skal spille.
« på: November 19, 2006, 15:50:26 »
Dette betyr jo mye for hvike spillere vi skal hente inn.
Alle skriker etter spillere som vil kjempe og blø for klubben. Jeg mener at dette ikke er resepten for å vinne CCC.
Skal vi opp så må vi få inn Midtstoppere som ikke bare mæler ballen oppover, men som kan gi fra seg ballen til andre spillere på laget .Vi må få inn offansive backer. Kantspillere med fart og teknikk. En grovarbeider på midten.En passningssikker spiller på midten. Vi må ha 2 raske og målkåte spisser. Men noe som ikke alle har tenkt på er betydningen av en keeper som er sikker i feltarbeidet og som gjør forsvarerne trygge på at kepperen rydder opp i feltet. En slik keeper mangler Leeds



marve

Re: Ã…ssen vil vi fansen at laget skal spille.
« Svar #1 på: November 19, 2006, 16:16:54 »
Tror at i dages situasjon så gir vi i grunnen faen i åssen laget spiller bare vi vinner kamper å greier å holde plassen i denne div.
Dette vill ta tid !!!
 

h.b

  • Gjest
Re: Ã…ssen vil vi fansen at laget skal spille.
« Svar #2 på: November 19, 2006, 16:21:18 »
I teorien er det riktig at vi gir f i spillet bare det fungerer, men for å komme oss videre med tanke på neste sesong så bør det legges en plan og en struktur over åssen vi vil spille fotballen. Ellers ender vi bare opp med å kjempe mot nedrykk neste sesong også



marve

Re: Ã…ssen vil vi fansen at laget skal spille.
« Svar #3 på: November 19, 2006, 16:31:19 »
quote:
Originally posted by h.b

I teorien er det riktig at vi gir f i spillet bare det fungerer, men for å komme oss videre med tanke på neste sesong så bør det legges en plan og en struktur over åssen vi vil spille fotballen. Ellers ender vi bare opp med å kjempe mot nedrykk neste sesong også





WISE sier vell at han vill begynne med å jobbe med den defansive organiseringen ,og når det er på plass begynne å bygge laget derfra .
En glimrende ting å gjøre synes jeg ,først få tetta igjen bak så får fin spille komme når vi har greid det .Samme tanken som georg g hadde da han kom .
Men alt dette vill ta tid ,så vi må bare være tålmodige .
 

Ferre

Re: Ã…ssen vil vi fansen at laget skal spille.
« Svar #4 på: November 19, 2006, 17:30:24 »
Enig der marve, å tette igjen bakover bør være punkt 1 på blokka til Wise. Vi har vært helt FORFERDELIG dårlig bakover, det kan ikke fortsette slik at vi skal slippe inn 3-4 mål hver kamp. Så får det heller bare bli gørr kjedelige 0-0 eller 1-0 kamper, men det er bedre det enn å tape 3-0 på hjemmebane hver lørdag.

-WE'LL BE BACK-

Gunnien

Re: Ã…ssen vil vi fansen at laget skal spille.
« Svar #5 på: November 19, 2006, 17:45:32 »
Trur nok dei fleste fans uansett lag ønsker at laget skal bøtte inn mål i hauar og lass.. og holde tett bakover[:)]   Men er godt nøgde med 1-0 seierar så lenge det blir SEIERAR..  
 Fotball er ikkje underholdning for fansen men kjærlighet og lidenskap. Tviler på om det finnes så mange såkalte "nøytrale tilskuerar".

#1795
#1795

Leeeeeeeeeeeeds

Re: Ã…ssen vil vi fansen at laget skal spille.
« Svar #6 på: November 19, 2006, 18:13:43 »
Jeg bryr meg ikke om HVORDAN vi spiller.
Jeg vil at vi skal vinne igjen. Begynner å bli skikkelig redd for nedrykk nå..Huff huff

GLORY GLORY LEEDS UNITED
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Mats-

  • Gjest
Re: Ã…ssen vil vi fansen at laget skal spille.
« Svar #7 på: November 19, 2006, 19:54:11 »
Jeg er forstatt fast bestemt på at det å blø for klubben kommer vi langt med. Men det å blø for klubben betyr ikke at man IKKE skal spille fotball. Jeg er helt enig med Wise at å tett igjen bak er viktig. Det som skjedde mot Soton var ikke bra, men det å   si kampen var en tragedie blir feil. Da er vi vel pessimistisk.

Første omgang var bra spilt av begge lag, syns at vi var hakke bedre. Blir desverre$ straffet med et dritt mål, rett og slett for dårlig kjemping i bakre firer. I andre omgang fra 45 - 65 domminerte vi stort, totalt overkjøring. Men vi fikk desverre aldri det forløsende målet. Da skjedde det som bruker å skje, vi ble for utålmodige og to null i sekken. Det var på dette tidspunktet at laget gikk tilbake til gamle synder, og tre null målet er juniorfeil av Heath og Foxe, to Soton spillere umarkert, rett og slett juniorfeil. Leeds så virkelig desperat ut fra 0-2 og frem over.

Det helt klare er at vi trenger en virkelig god midstopper som kan være sjef der bake, både i duell spillet, men også i styringa av spillerne. Jeg tror heller ikke det er så gærnt å flytte opp unge spillere i bakre ledd som kan lære av en mentor der bake. Noe ala Butler var for Killa i fjor.

Ellers så syns jeg det var bra fra midtbanen og opp til Blake, det var når spissene våre fikk ballen at det gikk gærnt. Det var liten fighting vilje der oppe. Syns Moore, om ikke så mye konstruktivt med ballen, så gjorde han en flott innsats. Taklet så det braket. Har en takling som førte til en fenomenal ballgjenvinning, og det er slikt jeg vil se laget spille. 110% i alle taklingene, og blø for laget.

En ting jeg la merke til var cross ballene våre. Crainey har en fin passnings fot, men det å slå ballen (og dette gjelder alle) slik at den skrur rett på motstander spillerne er døfødt. De eneste crossene som var skummel fra vår side var når enten Lewis eller Blake skrur den bak forsvaret, slik at de må rygge og våre angripere kan komme rett på ballen. Det er jo der vi vil ha ballen, slik at den kan stanges rett inn. Prakt eksempel på det var Lewis sitt innlegg til Cressy forje kamp.

Når det gjelder nedrykk så har jeg liten tro på at det skjer. Syns jeg ser klar framgang, og Wise ser ut til å være veldig oppmerksom på det som er problemet. Nemlig det å ikke miste hodet og spille som en gjeng juniorer bakover.



--------------------------
Spiller nr 17. Uansett hva. Men ikke nå lengere [:(]

Jon R

Re: Ã…ssen vil vi fansen at laget skal spille.
« Svar #8 på: November 20, 2006, 00:53:41 »
quote:
Originally posted by Mats-

Jeg er forstatt fast bestemt på at det å blø for klubben kommer vi langt med. Men det å blø for klubben betyr ikke at man IKKE skal spille fotball. Jeg er helt enig med Wise at å tett igjen bak er viktig. Det som skjedde mot Soton var ikke bra, men det å   si kampen var en tragedie blir feil. Da er vi vel pessimistisk.

Første omgang var bra spilt av begge lag, syns at vi var hakke bedre. Blir desverre$ straffet med et dritt mål, rett og slett for dårlig kjemping i bakre firer. I andre omgang fra 45 - 65 domminerte vi stort, totalt overkjøring. Men vi fikk desverre aldri det forløsende målet. Da skjedde det som bruker å skje, vi ble for utålmodige og to null i sekken. Det var på dette tidspunktet at laget gikk tilbake til gamle synder, og tre null målet er juniorfeil av Heath og Foxe, to Soton spillere umarkert, rett og slett juniorfeil. Leeds så virkelig desperat ut fra 0-2 og frem over.

Det helt klare er at vi trenger en virkelig god midstopper som kan være sjef der bake, både i duell spillet, men også i styringa av spillerne. Jeg tror heller ikke det er så gærnt å flytte opp unge spillere i bakre ledd som kan lære av en mentor der bake. Noe ala Butler var for Killa i fjor.

Ellers så syns jeg det var bra fra midtbanen og opp til Blake, det var når spissene våre fikk ballen at det gikk gærnt. Det var liten fighting vilje der oppe. Syns Moore, om ikke så mye konstruktivt med ballen, så gjorde han en flott innsats. Taklet så det braket. Har en takling som førte til en fenomenal ballgjenvinning, og det er slikt jeg vil se laget spille. 110% i alle taklingene, og blø for laget.

En ting jeg la merke til var cross ballene våre. Crainey har en fin passnings fot, men det å slå ballen (og dette gjelder alle) slik at den skrur rett på motstander spillerne er døfødt. De eneste crossene som var skummel fra vår side var når enten Lewis eller Blake skrur den bak forsvaret, slik at de må rygge og våre angripere kan komme rett på ballen. Det er jo der vi vil ha ballen, slik at den kan stanges rett inn. Prakt eksempel på det var Lewis sitt innlegg til Cressy forje kamp.

Når det gjelder nedrykk så har jeg liten tro på at det skjer. Syns jeg ser klar framgang, og Wise ser ut til å være veldig oppmerksom på det som er problemet. Nemlig det å ikke miste hodet og spille som en gjeng juniorer bakover.



--------------------------
Spiller nr 17. Uansett hva. Men ikke nå lengere [:(]



Jeg er veldig enig i din vurdering av kampen, mats. Spillemessig synes jeg vi nesten var bedre enn mot Cholchester. Telte ca 10-5 i målsjanser i vår favør. Vi pepret jo målet deres i perioder. Dessverre manglet vi sting og flaks (?) i avslutningene, samtidig som vi ble nådeløst straffet for personlige feil ved alle tre målene. Flott og inspirerende innhopp av Ian Moore. Syntes han løftet det offesnive spillet og fikk frem gløden i laget fra 1. sekund. Dessverre begynte de fleste å henge med hodet på 0-2. Kanskje ikke rart med en håndfull kollapser friskt i minne. [V]

Uansett er det mye å bygge videre på, men den defensive formasjonen var ikke bra. Jeg tror det var en tabbe å la Gregan gå. Han kunne kanskje fått skikk på vår bakre firer, med hans gode fjorårssesong friskt i minne. Enig med h.b at Rose og Howson bør få noen muligheter nå. Tror ikke de blir ødelagt av å prøve seg på førstelaget i ny og ne, selv om vi er på en formidabel "down".

Jon R.
« Siste redigering: November 20, 2006, 00:58:29 av Jon R »
Jon R.

Dennis

Re: Ã…ssen vil vi fansen at laget skal spille.
« Svar #9 på: November 20, 2006, 00:57:34 »
Enig i at innsats er viktigst akkurat nå!

Leeds kjemper i bunnen og formen er elendig. Hadde vi vært i toppen kunne vi diskutert detaljer ved formasjon og taktikk. Per i dag er 110% innsats det viktigste! Og ettersom vi er et lag som slipper inn mye og motstanderne nok vil legge press på oss, bør kontringer og overganger være en ting å trene på. Vi har Healy, Blake og Lewis som kan utnytte kontringer.

Skal vi diskutere formasjon, syns jeg 4-4-2 som regel er det letteste å starte på scratch med. Også 4-5-1 kan være greit, nå som det defensive er så elendig. Men det er opp til Wise!


Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
« Siste redigering: November 20, 2006, 01:00:11 av Mr Kaizer »
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Sv: Ã…ssen vil vi fansen at laget skal spille.
« Svar #10 på: Desember 31, 2018, 13:52:21 »
Gammel tråd. men føler at den kan komme til nytte igjen. For jeg føler vi blir for baktunge med både Phillips og Forshaw på banen samtidig.
Derfor håper jeg at Bilesa tenker slik han tenkte i begynnelsen av sesongen og stiller med dette laget

                         BPF

Shackleton - Pontus - Halme - Douglas

                      Phillips

        Roberts - Klich -  Clarke

                  Hernandez

                     Roofe

Promotion 2010

Sv: Ã…ssen vil vi fansen at laget skal spille.
« Svar #11 på: Desember 31, 2018, 14:05:58 »
Gammel tråd. men føler at den kan komme til nytte igjen. For jeg føler vi blir for baktunge med både Phillips og Forshaw på banen samtidig.
Derfor håper jeg at Bilesa tenker slik han tenkte i begynnelsen av sesongen og stiller med dette laget

                         BPF

Shackleton - Pontus - Halme - Douglas

                      Phillips

        Roberts - Klich -  Clarke

                  Hernandez

                     Roofe

Går for denne! Håper Bielsa også tør!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: Ã…ssen vil vi fansen at laget skal spille.
« Svar #12 på: Desember 31, 2018, 14:07:46 »
Gammel tråd. men føler at den kan komme til nytte igjen. For jeg føler vi blir for baktunge med både Phillips og Forshaw på banen samtidig.
Derfor håper jeg at Bilesa tenker slik han tenkte i begynnelsen av sesongen og stiller med dette laget

                         BPF

Shackleton - Pontus - Halme - Douglas

                      Phillips

        Roberts - Klich -  Clarke

                  Hernandez

                     Roofe

Tenker at laget med Forshaw og Phillips har gitt oss 7 strake seiere, tabelltopp og luke ned til kvaliken.. tror heller ikke et formasjonbytte skjer!

De to gir oss balanse og vi vinner midtbaneduellen. Derimot vil jeg ha inn Dack, Foden eller en spiller på det nivået i 10'er rollen.Pablo til venstre og Alioski på høyreving. Klich, Clarke, Bamford, Brown, Roberts  Shack & co backup.

2 klassesigneringer + utfordrer til BPF unna PL!


leedslife

Sv: Ã…ssen vil vi fansen at laget skal spille.
« Svar #13 på: Desember 31, 2018, 14:16:02 »
Gammel tråd. men føler at den kan komme til nytte igjen. For jeg føler vi blir for baktunge med både Phillips og Forshaw på banen samtidig.
Derfor håper jeg at Bilesa tenker slik han tenkte i begynnelsen av sesongen og stiller med dette laget

                         BPF

Shackleton - Pontus - Halme - Douglas

                      Phillips

        Roberts - Klich -  Clarke

                  Hernandez

                     Roofe

Spennende lag. Fart og finesse. Spent på balansen?

Usikker på Halme. Ble ikke veldig beroliget etter sheff utd kampen. Slet veldig med tempo og posisjonering. Tror vi skal la han få et utlån etterhvert?

Leedsfan

Sv: Ã…ssen vil vi fansen at laget skal spille.
« Svar #14 på: Desember 31, 2018, 14:57:48 »
Gammel tråd. men føler at den kan komme til nytte igjen. For jeg føler vi blir for baktunge med både Phillips og Forshaw på banen samtidig.
Derfor håper jeg at Bilesa tenker slik han tenkte i begynnelsen av sesongen og stiller med dette laget

                         BPF

Shackleton - Pontus - Halme - Douglas

                      Phillips

        Roberts - Klich -  Clarke

                  Hernandez

                     Roofe

Roberts på vingen er krise. Blir like ineffektiv der som Roofe.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Ã…ssen vil vi fansen at laget skal spille.
« Svar #15 på: Desember 31, 2018, 15:38:45 »
Gammel tråd. men føler at den kan komme til nytte igjen. For jeg føler vi blir for baktunge med både Phillips og Forshaw på banen samtidig.
Derfor håper jeg at Bilesa tenker slik han tenkte i begynnelsen av sesongen og stiller med dette laget

                         BPF

Shackleton - Pontus - Halme - Douglas

                      Phillips

        Roberts - Klich -  Clarke

                  Hernandez

                     Roofe

Går for denne! Håper Bielsa også tør!  ;)

Eg vedder nesten hva som helst på at Bielsa kommer til å bruke både Phillips og Forshaw på midtbanen fremover.

leedslife

Sv: Ã…ssen vil vi fansen at laget skal spille.
« Svar #16 på: Desember 31, 2018, 16:31:00 »
Gammel tråd. men føler at den kan komme til nytte igjen. For jeg føler vi blir for baktunge med både Phillips og Forshaw på banen samtidig.
Derfor håper jeg at Bilesa tenker slik han tenkte i begynnelsen av sesongen og stiller med dette laget

                         BPF

Shackleton - Pontus - Halme - Douglas

                      Phillips

        Roberts - Klich -  Clarke

                  Hernandez

                     Roofe

Går for denne! Håper Bielsa også tør!  ;)

Eg vedder nesten hva som helst på at Bielsa kommer til å bruke både Phillips og Forshaw på midtbanen fremover.

Bielsa har jo ingen valg.
Han sier jo utad at han er fornøyd med Harrison, men de fleste kan jo se at han sliter med tempo og fysikken som er i CC.
Er nok endel mer bedagelig i USA vil jeg tro.
Hadde større forhåpninger til Baker. Er jo en bra spiller, men spiller uten selvtilitt og lidenskap.

Tviler på at laget blir bedre av at man benker Foreshaw og setter inn Halme.
Halme er jo det svakeste kortet vi har i hele kamptroppen til a-laget.

Enten må vi fortsette slik vi gjør og håpe at Baker/Harrison vil ta seg betraktelig opp ellers må vi skifte 1 av dem ut og få inn en spiller som har prestert på dette nivået. (overgang)

Kan aldri se for meg at Phillips/Klich/Hernandez holder hele sesongen igjennom. PAblo f.eks gjør jo mye bra og er en matchvinner. Men han har gjort mye rart også i det siste som gjør at vi mister momentum i kampene. Det er jo feilpasninger over hele den sentrale linja vår. Og det er ikke pga vi spiller på høy risiko, er enkle pasninger som kommer av dårlig konsentrasjon. Noe som sier meg at det blinker rødt hos hele den sentrale linjen.
Vi vil nok mest sannsynlig ta oss videre fra FA cupen også. Så da har vi ekstra kamper der også.
Pleier aldri å være noe vinneroppskrift blandt supportnerne å tape første kamp i FA cupen.

Skal bli veldig spennende å se hva vi foretar oss.

Jeg ville gått her:

bailey - Shack, Ayling, Pontus, Douglas, Phillips, Foreshaw, Roberts, Alioski, Pablo, Roofe.

Pablo tilbake på høyre. Roberts i sentral rolle rundt Roofe. Gi Klich en pause og få inn Shack som jeg synes virket meget pigg før Ayling kom tilbake.
« Siste redigering: Desember 31, 2018, 16:32:45 av leedslife »