Skrevet av Emne: DEBATT: Forsvaret  (Lest 51479 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ragnar

Re: DEBATT: Forsvaret
« Svar #30 på: April 09, 2007, 18:35:36 »
Tror neppe du får en engelsk fotballspillere til å si at han er skadet. Spesielt ikke i CCC.

Det hersker vel ingen uenighet om at Leeds ikke har det beste forsvaret og da spesielt kanskje ikke i midten. Men med en riktig mix kan forsvaret vårt bli bedre.

Det er vel i midten og på høyreback Wise må finne forsterkninger til neste år. Samtidig hadde det vært kjekt om Gray og Michalick fortsatt ble i klubben.

Det ligger vel uannsett i kortene at det nok en gang blir store utskiftninger i løpet av sommeren. Kanskje vi er så heldige at noen av de som allerede er i klubben blir permanent...

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

berlin

Re: DEBATT: Forsvaret
« Svar #31 på: April 09, 2007, 21:02:16 »
quote:
Originally posted by Jon R

Jeg mener vi bør beholde de to i midtforsvaret, de åpenbare svakhetene til tross. Vi har byttet backfirer i hytt og pine denne sesongen, og det er jeg overbevist om at vi har fått svi for. Den rufsete offside linjen er trolig en konsekvens av at vi stadig får nye folk og kombinasjoner inn.  Marques og Michalik har aldri spilt sammen før. Mest mulig kontinuitet er nøkkelen til fortsatt CCC status nå. [8)]

Jon R.




agree. selv om jeg har lyst til å dytte inn Marques i midtforsvaret igjen, tror jeg det er uheldig å skvise ut Heath/Michalik. Vi har jo tross alt ikke tapt på 5 kamper. Heath har vel vært prøvd på backplass, med enda verre resulttat, så..
blir spennende å se hvem som spille v og h.back i dag.

Oggy

Re: DEBATT: Forsvaret
« Svar #32 på: April 09, 2007, 21:19:22 »
I hvor mange tråder skal vi diskutere forsvaret vårt [?]

Tror det meste er sagt i tråder, ikke langt unna denne [;)]
Oggy

berlin

Re: DEBATT: Forsvaret
« Svar #33 på: April 09, 2007, 21:25:04 »
sant nok Oggy, men posten til Jon R + meg er en "akkurat nå" vurdering, og ikke generell vurdering, det blir 2 forskjellige ting. Muigens burde den vært skrevt i kamp-tråden for Colchester. [:I][8)]

GeirO

Re: DEBATT: Forsvaret
« Svar #34 på: April 09, 2007, 21:40:58 »
Ville brukt

Sa- Marques- Michalik- Gray(skadet?)

ut sesongen, men som tidligere nevnt ville jeg skaffet meg to nye midtstoppere og en ny høyreback (hvis ikke Sa er mannen, da) for neste sesong.
MOT

Hallgeir *

Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #35 på: Mars 30, 2008, 12:07:39 »
   I de to siste kampene har vi ikke sluppet inn mål. Ikke så mye å rope hurra for, vil vel noen si. Men ut fra diverse kommentarer på ulike fora, kan det virke som om vi har blitt vanskeligere å "bryte ned" - vanskeligere å score på. Det ropes ikke lenger like høyt når vi får dødballer imot. Er det bare tilfeldig?
Super Leeds since 1968

Jon R

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #36 på: Mars 30, 2008, 12:39:13 »
Vi får håpe og tro at dette er fruktene av hardt og mårettet arbeid på treningsfeltet, hallghel.  :)
Jon R.

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #37 på: Mars 30, 2008, 12:40:20 »
Det beste forsvaret er å angripe, og det har vi gjort i de to siste kampene. Vi har spilt bra, styrt kampene og presset motstanderen bakover (selv om vi ikke scoret i går).

Tviler på at dette er Stauntons fortjeneste. Det er vel mer et resultat av at de mange nye kvalitetsspillerne våre begynner å kjenne hverandre. For dette er kvalitetsspillere til League One å være.

For min del kan Staunton godt dra hjem til Irland, sette seg i godstolen med en Guiness og se fotball på TV i stedet for å være på Elland Road...

Dennis

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #38 på: Mars 30, 2008, 13:11:04 »
Det kan godt være det er grunnen, hallghel!

Gary McAllister er en offensiv type, som ønsker å spille attraktiv, angripende fotball. Derfor syns jeg ansettelsen av en med mer defensive fibre - Staunton - som assistent, var god. Manageren og assistenten burde ha utfyllende, men ikke sprikende måter å tenke fotball på, så tror nok Staunton har sitt å få ros for, når det gjelder et tilsynelatende forbedret forsvarsspill.

Jeg håper (og tror!) bare at det er vi som er bedre og ikke "de" som er dårligere.
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #39 på: Mars 30, 2008, 13:34:00 »
   I de to siste kampene har vi ikke sluppet inn mål. Ikke så mye å rope hurra for, vil vel noen si. Men ut fra diverse kommentarer på ulike fora, kan det virke som om vi har blitt vanskeligere å "bryte ned" - vanskeligere å score på. Det ropes ikke lenger like høyt når vi får dødballer imot. Er det bare tilfeldig?

Takk for den  :)
Dette har jeg faktisk ikke fått med meg  :P

...og som vi vet (bl.a. fra starten av sesongen), unngår vi baklengsmål skal det ikke så mye til "fra den offensive delen av spillet" (ett mål er nok) til å skaffe tre-poengere  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #40 på: Mars 30, 2008, 13:59:29 »
  Angrep er det beste forsvar. Det er ikke bare en gammel klisje, men også en treffende sådan. En del av forklaringen ligger sannsynligvis der. Ut fra kampen mot Walsall - sannsynligvis ikke den beste basen å underbygge et argument på; Walsall var litt for svake til det - kan det se ut som om Gary Mac har fått midtbanespillerne til å passe og holde mer på ballen. Dette avlaster forsvaret, og de vil ikke få ballen så fort tilbake som etter en mislykket langpasning opp i motstanders felt.
  Allikevel - vi er ikke lenger så sårbare på dødball. Noe må ha skjedd der. Staunton har aldri vært min favoritt. Til det har han spilt for lenge i rød drakt.  (Nei, det klarer jeg å distansere meg fra!) Han var vel det en kan kalle for en "no nonsens" forsvarer. Ikke så mye kreative pasninger ut fra forsvaret, akkurat som f.eks. Henning Berg og vår egen Michalik. Så jeg vil hevde at det har skjedd en bedring forsvarsmessig. Det tror jeg på inntil det motsatte er bevist. Kanskje jeg må spise i meg de ordene allerede på tirsdag. Det gjenstår å se.  ;)
Super Leeds since 1968

Roy

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #41 på: Mars 30, 2008, 17:59:37 »
Nå er vel Staunton bl.a hentet for å få orden på det defensive - og da bør han vel få kred for at det nå er vesentlig bedre. Corneroppstillingene våre og killer-instinkt inne i egen boks er forbedret nå. Tilfeldig? Kanskje... velger å tro at det ikke er det.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Geir Magne

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #42 på: Mars 30, 2008, 18:25:18 »
Så vidt jeg forstår har Staunton ordre fra Garymac om å kjøre knallhardt på forsvarsdrilling. Og det ser ut som det bærer frukter. I tillegg roses laget for bedre offensivt spill. Jeg tror vi klarer play-off!
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #43 på: Mars 30, 2008, 18:38:59 »
Synes fremdeles at markeringen stadig glipper på defensive dødballer...

Jon R

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #44 på: Mars 30, 2008, 18:39:04 »
Det burde være like naturlig å rose mangementet når det går bedre, som å kritisere når det går dårligere. At manager og trener har stor innflyttelse på et ethvert fotballag, både på godt og vondt, er vel et nokså ubestridelig faktum?  :)
Jon R.

Hallgeir *

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #45 på: Mars 30, 2008, 18:52:44 »
Synes fremdeles at markeringen stadig glipper på defensive dødballer...
   Det kan vel være riktig observert. Målet må være at det blir mer og mer sjeldent. Rom(a) ble heller ikke bygget på 1 dag.
Super Leeds since 1968

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #46 på: Mars 30, 2008, 19:42:47 »
Et annet poeng er at vi har for få luftsterke og høye spillere. Michalik er høy og god i lufta, Kenton er god i lufta og Marques er brukbar i lufta. Beckford er også brukbar der, men han skal jo holde seg lenger opp i banen med sin fart.

Blir fort litt tynt og dette kan også være noe av grunnen til at vi taper for mange dueller på defensive dødballer.

Snow

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #47 på: Mars 30, 2008, 21:17:17 »
Synes fremdeles at markeringen stadig glipper på defensive dødballer...
   Det kan vel være riktig observert. Målet må være at det blir mer og mer sjeldent. Rom(a) ble heller ikke bygget på 1 dag.
Helt enig.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #48 på: Mars 31, 2008, 09:40:34 »
Det beste forsvaret er å angripe, og det har vi gjort i de to siste kampene. Vi har spilt bra, styrt kampene og presset motstanderen bakover (selv om vi ikke scoret i går).

Tviler på at dette er Stauntons fortjeneste. Det er vel mer et resultat av at de mange nye kvalitetsspillerne våre begynner å kjenne hverandre. For dette er kvalitetsspillere til League One å være.

For min del kan Staunton godt dra hjem til Irland, sette seg i godstolen med en Guiness og se fotball på TV i stedet for å være på Elland Road...

...hvorfor det da?
Yeboahs vitne

TK20

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #49 på: Mars 31, 2008, 10:44:39 »
For min del kan Staunton godt dra hjem til Irland, sette seg i godstolen med en Guiness og se fotball på TV i stedet for å være på Elland Road...

Dette skjønner jeg ikke hvorfor du mener. At en tidligere landslagstrener har lyst til å være assistent for en såpass skakkjørt klubb som vår egen, skal vi være glade for. Vi har sett klare forbedringer i fireren etter at han fikk litt tid på seg, selv om det kan diskuteres hvorvidt det er hans fortjeneste eller ei. Personlig tror jeg det har mye å si å ha en såpass rutinert og dyktig forsvarer i teamet, og jeg er faktisk overrasket over at en person av Stauntons kaliber gidder å bry seg med league one.

Og når folk klager over at han har spilt i Liverpool blir jeg faktisk litt provosert. Hvor kravstore kan vi tillate oss å være? Vi spiller i andredivisjon, vi skal rykke opp, og da bør f**n meg ferdighet gå foran det aller meste.

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #50 på: Mars 31, 2008, 12:47:52 »
For min del kan Staunton godt dra hjem til Irland, sette seg i godstolen med en Guiness og se fotball på TV i stedet for å være på Elland Road...

Dette skjønner jeg ikke hvorfor du mener. At en tidligere landslagstrener har lyst til å være assistent for en såpass skakkjørt klubb som vår egen, skal vi være glade for. Vi har sett klare forbedringer i fireren etter at han fikk litt tid på seg, selv om det kan diskuteres hvorvidt det er hans fortjeneste eller ei. Personlig tror jeg det har mye å si å ha en såpass rutinert og dyktig forsvarer i teamet, og jeg er faktisk overrasket over at en person av Stauntons kaliber gidder å bry seg med league one.

Og når folk klager over at han har spilt i Liverpool blir jeg faktisk litt provosert. Hvor kravstore kan vi tillate oss å være? Vi spiller i andredivisjon, vi skal rykke opp, og da bør f**n meg ferdighet gå foran det aller meste.

Staunton tok vel det irske landslaget ti år tilbake i tid resultatmessig og fikk sparken etter et lite år i sjefsstolen...

Minner mye om utskjelte Steve McClaren, samme trauste og triste trenertypen som ikke lykkes med noe!

janove

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #51 på: Mars 31, 2008, 16:55:41 »
Et annet poeng er at vi har for få luftsterke og høye spillere. Michalik er høy og god i lufta, Kenton er god i lufta og Marques er brukbar i lufta. Beckford er også brukbar der, men han skal jo holde seg lenger opp i banen med sin fart.

Blir fort litt tynt og dette kan også være noe av grunnen til at vi taper for mange dueller på defensive dødballer.

At Leeds har sluppet inn mange maal paa doedballer, har ingenting med luftstyrke aa gjoere.
Det har vaert alt for mye ballwatching og dermed glipper markeringene.
Naar det gjelder hodespillet til Beckford, Kenton og Marques, saa er det ikke noe aa rope hurra for.

janove

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #52 på: Mars 31, 2008, 17:41:49 »
For min del kan Staunton godt dra hjem til Irland, sette seg i godstolen med en Guiness og se fotball på TV i stedet for å være på Elland Road...

Dette skjønner jeg ikke hvorfor du mener. At en tidligere landslagstrener har lyst til å være assistent for en såpass skakkjørt klubb som vår egen, skal vi være glade for. Vi har sett klare forbedringer i fireren etter at han fikk litt tid på seg, selv om det kan diskuteres hvorvidt det er hans fortjeneste eller ei. Personlig tror jeg det har mye å si å ha en såpass rutinert og dyktig forsvarer i teamet, og jeg er faktisk overrasket over at en person av Stauntons kaliber gidder å bry seg med league one.

Og når folk klager over at han har spilt i Liverpool blir jeg faktisk litt provosert. Hvor kravstore kan vi tillate oss å være? Vi spiller i andredivisjon, vi skal rykke opp, og da bør f**n meg ferdighet gå foran det aller meste.

Staunton tok vel det irske landslaget ti år tilbake i tid resultatmessig og fikk sparken etter et lite år i sjefsstolen...

Minner mye om utskjelte Steve McClaren, samme trauste og triste trenertypen som ikke lykkes med noe!


Her maa du forklare deg litt naermere.
Irland var i gruppe med Tyskland og den Tjekkiske Republikk. To lag, som er i stand til aa vinne EM. I utgangspunktet har altsaa Irland, en meget vanskelig oppgave, med aa kvalifisere seg.
Naa har jeg de siste syv aarene, sett samtlige hjemmekamper til Irland ( baade kvalifiserings- og privatkamper ), samt noen bortekamper.
Irene er som skottene, de bloer for landet sitt. Ikke som disse overbetalte primadonnaene, som spiller for England. Irland var hverken bedre eller daarligere i denne kvalifiseringen, enn i tidligere kvalifiseringer. Man maa kunne akseptere at to lag er bedre.
At Staunton faar sparken er helt naturlig. Han klarte ikke aa ta Irland til EM og da er denne bransjen naadeloes. Sammenligner vi med Norge, er det for meg helt uforstaaelig at Hareide fortsatt sitter i sjefsstolen.
Saa kan du spoerre deg selv, hva kunne Staunton gjort annerledes, med begrenset tilgang paa spillere.
Dersom Staunton ikke hadde noe aa fare med, hadde heller ikke McAllister ansatt ham.
At han har spillt for Liverpool, er for meg revnende likgyldig. Det maa ikke bli slik, at alle, som har en fortid i forskjellige klubber, skal vaere uaktuelle for en jobb i Leeds.

I samme slengen, kan jeg kommentere ditt utsagn om Paul Merson. At han hadde store problemer med livet sitt, har han aldri lagt skjul paa. Han har til og med skrevet bok. Han var en god fotballspiller, som Leeds fikk merke ved mange anledninger.
Det han har gjort med livet sitt i ettertid, staar det all respekt av.

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #53 på: Mars 31, 2008, 19:00:57 »
Et annet poeng er at vi har for få luftsterke og høye spillere. Michalik er høy og god i lufta, Kenton er god i lufta og Marques er brukbar i lufta. Beckford er også brukbar der, men han skal jo holde seg lenger opp i banen med sin fart.

Blir fort litt tynt og dette kan også være noe av grunnen til at vi taper for mange dueller på defensive dødballer.

At Leeds har sluppet inn mange maal paa doedballer, har ingenting med luftstyrke aa gjoere.
Det har vaert alt for mye ballwatching og dermed glipper markeringene.
Naar det gjelder hodespillet til Beckford, Kenton og Marques, saa er det ikke noe aa rope hurra for.


Jeg sa at det kanskje er noe av grunnen, men markeringen glipper helt klart ja. Og Kenton, Michalik og Beckford er gode hodespillere til League One å være. Men at vi har holdt nullen i de to siste kampene tror jeg ikke har noe med Staunton å gjøre. Vi har angrepet og presset motstanderen bakover. Angrep er fortsatt det beste forsvar!

Jeg har dessuten sett mange landskamper med Irland og Skottland og selv vært i begge disse landene og vet utmerket godt at disse spillerne spiller med hjertet. Og ja, Paul Merson var en god spiller, men at han har rett i alt han sier nå betyr det ikke.

Jeg mener det jeg mener og du mener det du mener, slik er det. Det skaper engasjement, artig det!
« Siste redigering: Mars 31, 2008, 19:32:59 av Webredaktøren »

Hallgeir *

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #54 på: Mars 31, 2008, 19:28:32 »
  Man kan mene hva man vil om Staunton. Da jeg skrev at jeg hadde distansert meg fra at han hadde spilt i rød drakt, var det selvfølgelig en god fleip. De aller fleste oppfattet sikkert det, men altså......  ;)
  Et av Leeds' beste kjøp gjennom tidene, spilte også i rød drakt før han ankom Elland Road. Han hadde (har) til og med rødt hår!
Super Leeds since 1968

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #55 på: Mars 31, 2008, 20:00:36 »
Gordon Strachan var en bra mann ja. Kunne gjerne ha tenkt meg han som manager, men det er vel kun i drømmeland!

Det er ikke fordi Staunton har spilt i Liverpool at jeg ikke tror på ham, var selvfølgelig en fleip det også. Men jeg har rett og slett aldri hatt sansen for ham spiller og han fikk jo rimelig fort fyken som landslagssjef også. Virker å være en trenertype av den gamle britiske sorten som har "gått ut på dato", slik som Venables, Hoddle, Keegan og McClaren med flere.

Hallgeir *

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #56 på: Mars 31, 2008, 21:10:52 »
Gordon Strachan var en bra mann ja. Kunne gjerne ha tenkt meg han som manager, men det er vel kun i drømmeland!

Det er ikke fordi Staunton har spilt i Liverpool at jeg ikke tror på ham, var selvfølgelig en fleip det også. Men jeg har rett og slett aldri hatt sansen for ham spiller og han fikk jo rimelig fort fyken som landslagssjef også. Virker å være en trenertype av den gamle britiske sorten som har "gått ut på dato", slik som Venables, Hoddle, Keegan og McClaren med flere.
  Jeg skal ikke motsi deg i noe av det du skriver her. Kunne godt ha tenkt meg Strachan som manager, jeg også. Nå er det slik at det er Gary Mac vi har. La oss alle håpe at han etter de neste 7 kampene får oss alle inn i "drømmeland" !!!!!
Super Leeds since 1968

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #57 på: Mars 31, 2008, 21:14:05 »
Gordon Strachan var en bra mann ja. Kunne gjerne ha tenkt meg han som manager, men det er vel kun i drømmeland!

Det er ikke fordi Staunton har spilt i Liverpool at jeg ikke tror på ham, var selvfølgelig en fleip det også. Men jeg har rett og slett aldri hatt sansen for ham spiller og han fikk jo rimelig fort fyken som landslagssjef også. Virker å være en trenertype av den gamle britiske sorten som har "gått ut på dato", slik som Venables, Hoddle, Keegan og McClaren med flere.
  Jeg skal ikke motsi deg i noe av det du skriver her. Kunne godt ha tenkt meg Strachan som manager, jeg også. Nå er det slik at det er Gary Mac vi har. La oss alle håpe at han etter de neste 7 kampene får oss alle inn i "drømmeland" !!!!!

Støtter Gary Mac fullt ut jeg også!

Har sett tre kamper live på Elland Road denne sesongen, deriblant to med Mac som manager og er uenig i noen av laguttakene. Men jeg både håper og tor at han er rett man for oss til tross for at han også har spilt for Liverpool... :P

pale

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #58 på: April 01, 2008, 22:51:43 »
Da er den tredje strake kampen med 0 baklengs et faktum.
Og det med to nye i backrekka.
Ser ut som Staunton gjør noe riktig om dagen.

Hallgeir *

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #59 på: April 01, 2008, 23:00:16 »
Da er den tredje strake kampen med 0 baklengs et faktum.
Og det med to nye i backrekka.
Ser ut som Staunton gjør noe riktig om dagen.

  "A clean sheet" er de fleste manageres kjepphest. Tja, noe må ha skjedd. Det begynner å bli vanskelig å kalle det en tilfeldighet etter 270 minutter (+ tillegg).
Super Leeds since 1968